Spring naar bijdragen

Collectieve schuld van de mens tegenover God


Aanbevolen berichten

16 uur geleden zei thom:
16 uur geleden zei Thinkfree:

Thom je bent geen christen, nog ben je uit God geboren je dient de vader der leugen in een 'verlicht' pakketje.

Satan doet zich voor als een engel des lichts.

Wat wederom geboren wordt is uit God.

Gij moet wederom geboren worden, zegt de Zoon tegen de Zijnen.

1 Kor. 15

22 Want gelijk zij allen in Adam sterven, alzo zullen zij ook in Christus allen levend gemaakt worden.

23 Maar een iegelijk in zijn orde: de eersteling Christus, daarna die van Christus zijn, in Zijn toekomst.

24 Daarna zal het einde zijn, wanneer Hij het Koninkrijk aan God en den Vader zal overgegeven hebben; wanneer Hij zal te niet gedaan hebben alle heerschappij, en alle macht en kracht.

25 Want Hij moet als Koning heersen, totdat Hij al de vijanden onder Zijn voeten zal gelegd hebben.

26 De laatste vijand, die te niet gedaan wordt, is de dood.

27 Want Hij heeft alle dingen Zijn voeten onderworpen. Doch wanneer Hij zegt, dat Hem alle dingen onderworpen zijn, zo is het openbaar, dat Hij uitgenomen wordt, Die Hem alle dingen onderworpen heeft.

28 En wanneer Hem alle dingen zullen onderworpen zijn, dan zal ook de Zoon Zelf onderworpen worden Dien, Die Hem alle dingen onderworpen heeft, opdat God zij alles in allen.

 

Openb. 3

20 Zie, Ik sta aan de deur, en Ik klop; indien iemand Mijn stem zal horen, en de deur opendoen, Ik zal tot hem inkomen, en Ik zal met hem avondmaal houden, en hij met Mij.

21 Die overwint, Ik zal hem geven met Mij te zitten in Mijn troon, gelijk als Ik overwonnen heb, en ben gezeten met Mijn Vader in Zijn troon.

Oh ja Thinkfree, ik had je gevraagd hoe je Rom. 8 leest, want het lijkt mij zo duidelijk waar ik het over heb.

Maar jij ziet het anders?

Al draagt een aap een gouden ring; het is en blijft een lelijk ding. Je kunt wel sierlijk lopen doen met een hoop Bijbelteksten, om je pseudo-Christelijk geloof te maskeren, en te doen alsof je een wedergeborene in Christus bent, maar dát maakt je nog niet tot een wedergeborene in Christus. Je kan sierlijk lopen doen met een Bijbeltekst over Openb. 3:20-21, over avondmaal met Hem houden, maar dát maakt nog niet dat je deel hebt aan de ware avondmaal en/of aanspraak kan maken op de losprijs voor onze zonden, dat door Jezus Christus is volbracht toen Hij stierf aan het kruis voor onze zonden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 925
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ja, dat snap ik wel. Het onderwerp is eigenlijk te groot voor een forum. Vooral als blijkt dat men vrijwel direct reageert op een woord of opmerking, die alleen te verstaan is in de context van niet a

Het is toch wel verbazingwekkend hoe snel, helaas óók op dit forum, men vervalt tot drogredenen. Het hoofdprobleem is in deze dat praktisch niemand (uitzonderingen daargelaten) in staat is, een zinvol

Zodra u in staat bent op een normale manier en met fatsoenlijke argumenten in gesprek te gaan, ben ik bereid u te antwoorden. Uw respectloze reactie geeft mij alleen maar aan dat u niet in staat bent

5 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Al draagt een aap een gouden ring; het is en blijft een lelijk ding. Je kunt wel sierlijk lopen doen met een hoop Bijbelteksten, om je pseudo-Christelijk geloof te maskeren, en te doen alsof je een wedergeborene in Christus bent, maar dát maakt je nog niet tot een wedergeborene in Christus. Je kan sierlijk lopen doen met een Bijbeltekst over Openb. 3:20-21, over avondmaal met Hem houden, maar dát maakt nog niet dat je deel hebt aan de ware avondmaal en/of aanspraak kan maken op de losprijs voor onze zonden, dat door Jezus Christus is volbracht toen Hij stierf aan het kruis voor onze zonden.

God ziet het hart aan Ricky.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Thinkfree:

waar het hart vol van is stroomt de mond van over,  Jezus heeft daar geen plek als verlosser en zaligmaker is uit te maken in je woorden.

Het is de plek van Dat wat uit God geboren wordt.

Ik maak uit jullie woorden op, dat dit niet begrepen wordt, na vele malen vragen, want heb je Rom. 8 al gelezen?

 

21 uur geleden zei thom:

Rom. 8 sv

10 En indien Christus in ulieden is, zo is wel het lichaam dood om der zonden wil; maar de geest is leven om der gerechtigheid wil.

11 En indien de Geest Desgenen, Die Jezus uit de doden opgewekt heeft, in u woont, zo zal Hij, Die Christus uit de doden opgewekt heeft, ook uw sterfelijke lichamen levend maken, door Zijn Geest, Die in u woont

 

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Thinkfree:
1 minuut geleden zei thom:

Dat is het tot geloof komen. Het geloof van Jezus Christus.

Het geloof van Jezus christus gaat niet buiten het geloof in Jezus Christus als God, verlosser en zaligmaker om.

Precies. Het tot geloof komen is de bewustwording van het Licht in onszelf. Het Zijne reageert op het Woord.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Thinkfree:
2 minuten geleden zei thom:

Precies. Het tot geloof komen is de bewustwording van het Licht in onszelf. Het Zijne reageert op het Woord.

Nee, Johannes 14

6 Jezus zeide tot hem: Ik ben de Weg, en de Waarheid, en het Leven. Niemand komt tot den Vader, dan door Mij.

'Ja, in ons ;-) 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei thom:

'Ja, in ons ;-) 

Als Jezus de weg de waarheid en het leven is in jouw hart waarom verloochen jij hem dan?

Je claimt dat hij in je hart is, maar je woorden tonen iets anders je loochend de kracht Gods welke is Jezus, en doet alsof je God zaligheid bezit.

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Thinkfree:
4 minuten geleden zei thom:

'Ja, in ons ;-) 

Als Jezus de weg de waarheid en het leven is in jouw hart waarom verloochen jij hem dan?

Je claimt dat hij in je hart is, maar je woorden tonen iets anders je loochend de kracht Gods welke is Jezus, en doet alsof je een vorm van God zaligheid bezit.

Hoe bedoel je dat ik Jezus verloochen?

Ik heb het over niets anders.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei thom:

Hoe bedoel je dat ik Jezus verloochen?

Ik heb het over niets anders.

Lucas 12

8 En Ik zeg u: Een iegelijk, die Mij belijden zal voor de mensen, dien zal ook de Zoon des mensen belijden voor de engelen Gods.

9 Maar wie Mij verloochenen zal voor de mensen, die zal verloochend worden voor de engelen Gods.

Wie is Jezus voor je Thom?

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Thinkfree:

8 En Ik zeg u: Een iegelijk, die Mij belijden zal voor de mensen, dien zal ook de Zoon des mensen belijden voor de engelen Gods.

Hem belijden Thinkfree, gaat met het hart dat het geloof heeft.

Niet met het onbegrip dat het hart heeft, de argwaan, en de list.

2 minuten geleden zei Thinkfree:

Is Jezus jouw God, verlosser en zaligmaker?

Ja of nee elk afwijkend antwoord hiervan betekent een nee.

Ja Thinkfree, dat schreef ik al; de Verlosser is de uit God geborene.

Wat uit het Zijne is, komt tot het Zijne. :-) 

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei thom:

Hem belijden Thinkfree, gaat met het hart dat het geloof heeft.

Niet met het onbegrip dat het hart heeft, de argwaan, en de list.

Je claimt een hartezaak maar je mond getuigd dat je liegt, hart en mond zijn één bij jou niet dat is leugenachtig, je kan hem niet belijden met je mond omdat hij ook niet werkelijk in je hart zit.

Spreekt niet namens God want jij kent hem niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Thinkfree:
3 minuten geleden zei thom:

Hem belijden Thinkfree, gaat met het hart dat het geloof heeft.

Niet met het onbegrip dat het hart heeft, de argwaan, en de list.

Je claimt een hartezaak maar je mond getuigd dat je liegt, hart en mond zijn één bij jou niet dat is leugenachtig, je kan hem niet belijden met je mond omdat hij ook niet werkelijk in je hart zit.

Spreekt niet namens God want jij kent hem niet.

Als jij meent dat ik niet namens God spreek, dan doe jij dat wel? Want jij kent Hem?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei thom:
8 minuten geleden zei thom:

Hoe bedoel je dat ik Jezus verloochen?

Ik heb het over niets anders.

6 minuten geleden zei Thinkfree:

Lucas 12

8 En Ik zeg u: Een iegelijk, die Mij belijden zal voor de mensen, dien zal ook de Zoon des mensen belijden voor de engelen Gods.

9 Maar wie Mij verloochenen zal voor de mensen, die zal verloochend worden voor de engelen Gods.

Wie is Jezus voor je Thom?

Hem belijden Thinkfree, gaat met het hart dat het geloof heeft.

Niet met het onbegrip dat het hart heeft, de argwaan, en de list.

Jezus Christus heeft duidelijk gezegd dat het gaat om Hem te belijden voor de mensen. Hier blijkt dat jij het belijden van Jezus Christus voor de mensen wilt ontlopen.

Lucas 12:8-9
8 En Ik zeg u: Een iegelijk, die Mij belijden zal voor de mensen, dien zal ook de Zoon des mensen belijden voor de engelen Gods.
9 Maar wie Mij verloochenen zal voor de mensen, die zal verloochend worden voor de engelen Gods.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Ricky Tjin:
11 minuten geleden zei thom:
17 minuten geleden zei thom:

Hoe bedoel je dat ik Jezus verloochen?

Ik heb het over niets anders.

16 minuten geleden zei Thinkfree:

Lucas 12

8 En Ik zeg u: Een iegelijk, die Mij belijden zal voor de mensen, dien zal ook de Zoon des mensen belijden voor de engelen Gods.

9 Maar wie Mij verloochenen zal voor de mensen, die zal verloochend worden voor de engelen Gods.

Wie is Jezus voor je Thom?

Expand  

Hem belijden Thinkfree, gaat met het hart dat het geloof heeft.

Niet met het onbegrip dat het hart heeft, de argwaan, en de list.

Expand  

Jezus Christus heeft duidelijk gezegd dat het gaat om Hem te belijden voor de mensen. Hier blijkt dat jij het belijden van Jezus Christus voor de mensen wilt ontlopen.

Lucas 12:8-9
8 En Ik zeg u: Een iegelijk, die Mij belijden zal voor de mensen, dien zal ook de Zoon des mensen belijden voor de engelen Gods.
9 Maar wie Mij verloochenen zal voor de mensen, die zal verloochend worden voor de engelen Gods.

Hoe zien jullie Jezus eigenlijk?

Als een; ''er was eens''?

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Ricky Tjin:
11 minuten geleden zei thom:

Hoe zien jullie Jezus eigenlijk?

Als een; ''er was eens''?

Je suggestie toont weinig respect voor Jezus Christus.

Zeg eens Ricky, is dat zo? Als een; ''er was eens..''?

En niet een bewustwording van dat Jezus in het vlees kan komen of al gekomen is?

1 Joh. 4

1 Geliefden, gelooft niet een iegelijken geest, maar beproeft de geesten, of zij uit God zijn; want vele valse profeten zijn uitgegaan in de wereld.

2 Hieraan kent gij den Geest van God: alle geest, die belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God;

3 En alle geest, die niet belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God niet; maar dit is de geest van den antichrist, welken geest gij gehoord hebt, dat komen zal, en is nu alrede in de wereld.

Diepgaande tekst toch?

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid