Spring naar bijdragen

Collectieve schuld van de mens tegenover God


Aanbevolen berichten

28 minuten geleden zei thom:
39 minuten geleden zei Ricky Tjin:
2 uur geleden zei thom:

Dat Hem dient.

De grote draak die ter aarde werd neergeworpen, die Satan wordt genoemd, misleidt de hele wereld Dat Hem dient Openbaring 12:9).

Dat Hem dient is Geest.

Huilebalk.

Een balk voor je ogen, en huilen omdat er niets anders dan veroordeling en verwijt geschreven wordt.

Het is Dat. 

God is Geest, en zo is Dat wat Hem dient, de werkzaamheid Gods; het Woord.

Mis ik iets? 

Openbaring 12:9

HSV:

En de grote draak werd neergeworpen, namelijk de oude slang, die duivel en satan genoemd wordt, die de hele wereld misleidt. Hij werd neergeworpen op de aarde en zijn engelen werden met hem neergeworpen.

Ook in de SV, NBG51 en NBV staat nergens 'dat', alleen 'die' en 'welke'.

SV:

En de grote draak is geworpen, [namelijk] de oude slang, welke genaamd wordt duivel en satanas, die de gehele wereld verleidt, hij is, [zeg] [ik], geworpen op de aarde; en zijn engelen zijn met hem geworpen.

NBG51:

En de grote draak werd [op] [de] [aarde] geworpen, de oude slang, die genaamd wordt duivel en de satan, die de gehele wereld verleidt; hij werd op de aarde geworpen en zijn engelen met hem.

NBV:

De grote draak werd op de aarde gegooid. Hij is de slang van weleer, die duivel of Satan wordt genoemd en die de hele wereld misleidt. Samen met zijn engelen werd hij op de aarde gegooid.

Bron: deze website

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 925
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ja, dat snap ik wel. Het onderwerp is eigenlijk te groot voor een forum. Vooral als blijkt dat men vrijwel direct reageert op een woord of opmerking, die alleen te verstaan is in de context van niet a

Het is toch wel verbazingwekkend hoe snel, helaas óók op dit forum, men vervalt tot drogredenen. Het hoofdprobleem is in deze dat praktisch niemand (uitzonderingen daargelaten) in staat is, een zinvol

Zodra u in staat bent op een normale manier en met fatsoenlijke argumenten in gesprek te gaan, ben ik bereid u te antwoorden. Uw respectloze reactie geeft mij alleen maar aan dat u niet in staat bent

Zojuist zei Bastiaan73:

Mis ik iets? 

Openbaring 12:9

HSV:

En de grote draak werd neergeworpen, namelijk de oude slang, die duivel en satan genoemd wordt, die de hele wereld misleidt. Hij werd neergeworpen op de aarde en zijn engelen werden met hem neergeworpen.

Ook in de SV, NBG51 en NBV staat nergens 'dat', alleen 'die' en 'welke'.

SV:

En de grote draak is geworpen, [namelijk] de oude slang, welke genaamd wordt duivel en satanas, die de gehele wereld verleidt, hij is, [zeg] [ik], geworpen op de aarde; en zijn engelen zijn met hem geworpen.

 

NBG51:

En de grote draak werd [op] [de] [aarde] geworpen, de oude slang, die genaamd wordt duivel en de satan, die de gehele wereld verleidt; hij werd op de aarde geworpen en zijn engelen met hem.

NBV:

De grote draak werd op de aarde gegooid. Hij is de slang van weleer, die duivel of Satan wordt genoemd en die de hele wereld misleidt. Samen met zijn engelen werd hij op de aarde gegooid.

Gelukkig ben jij er om het aan te vullen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
44 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Je suggestie van "Achter elke hoek staat de duivel op je te wachten, let er maar eens op." geld voor jezelf. Achter elke hoek staat de duivel, die op jou zelf staat te wachten, let er zelf maar eens op. Pas maar zelf op voor de duivel, die bij jou aan de deur staat, aangezien je occult bezig bent en blijkt dat volgens jou je redding niet van Jezus Christus afhangt, maar van jezelf.

Het zijn prachtige verhalen, eerst iedereen proberen wijs te maken dat ze duivel in persona zijn en dan zeggen dat het weer niet klopt, en dan kunnen we weer verder met hetzelfde. Ken je nu die neutraliserende katalysators al binnen het kader van de verzoeningsleer?

Op 28-9-2020 om 16:49 zei Ricky Tjin:

Uit je discussies blijkt dat je egocentrisch bent en dat jij ook hoort bij het groepje zelfzuchtigen, die in 2 Timoteüs 3:1-7  beschreven staan als: geldgierig, pochers, vermetel, kwaadsprekers, aan hun ouders ongehoorzaam, ondankbaar, onheilig, liefdeloos, trouweloos, lasteraars, onmatig, onhandelbaar, afkerig van het goede, verraderlijk, roekeloos, opgeblazen, met meer liefde voor genot dan voor God, die met een schijn van godsvrucht de kracht daarvan verloochend hebben. De gelovigen in Jezus Christus hebben zulke mensen op een afstand te houden.

De kunst van de synthese is ons vooralsnog niet meegegeven, zo kunnen we beter de verwarring in stand houden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei TTC:

Het zijn prachtige verhalen, eerst iedereen proberen wijs te maken dat ze duivel in persona zijn en dan zeggen dat het weer niet klopt, en dan kunnen we weer verder met hetzelfde. Ken je nu die neutraliserende katalysators al binnen het kader van de verzoeningsleer?

De gewilligheid moet wederzijds zijn binnen het kader van de verzoeningsleer.

Thom begon het zelf uit te lokken met zijn verwijt over zelfbedrog, in de tweede persoon en vervolgens is het geëscaleerd.

bewerkt door Ricky Tjin
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Ricky Tjin:

De gewilligheid moet wederzijds zijn voor neutraliserende katalysators al binnen het kader van de verzoeningsleer.

Eeuwig gaat het verder, en het ligt gewoon op tafel, tot er misschien iemand is die er aandacht voor wil hebben. En dan zoeken naar Bijbelcitaten die betrekking op de verzoeningsleer? Hoe tragisch absurd en mensonterend kan het leven zijn? 

3 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Thom begon het zelf uit te lokken met zijn verwijt over zelfbedrog, in de tweede persoon.

Je lijkt ernstig in verwarring, op die ene post na. Wat is er gebeurd? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei TTC:

Je lijkt ernstig in verwarring, op die ene post na.

Hallo @TTC,

Gaan we schelden?

Als jij zelf van Yahweh's realiteit dat de waarheid is afwijk en jij zelf de waarheid niet gehoorzaamt, dan ben je betoverd, volgens de Bijbel (Galaten 3:1).

Jij begrijp mij gewoon niet. We zijn allebei te verschillen ten opzichte van elkaar.

Bovendien komt jij zelf ook regelmatig vreemd en eigenzinnig over. Uit je discussies blijkt dat jij zelf ernstig in verwarring bent.

Laat die Thom mij gewoon met rust laten, zoals voorheen het geval was, dat we klaar zijn met elkaar

Tot slot @TTC; wat mij betreft zijn wij ook klaar met elkaar.

bewerkt door Ricky Tjin
Link naar bericht
Deel via andere websites

En terwijl er ruzie gemaakt wordt over waar en wat de Geest is, wordt de Geest Zelf bedroefd...

Ef. 4:30

~

Voor zover niet bekend: je kunt mensen waar je klaar mee zegt te zijn (maar toch mee door blijft bekvechten) ook op 'Negeren' zetten zodat je diens uitingen niet meer ziet. Hoe? Met je cursor op de profielfoto gaan staan maar niet klikken. Dan verschijnt er een venster waar onderaan de Negeerknop zit. Scheelt een hoop frustratie.

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Hallo @TTC, Gaan we schelden? Als jij zelf van Yahweh's realiteit dat de waarheid is afwijk en jij zelf de waarheid niet gehoorzaamt, dan ben je betoverd, volgens de Bijbel (Galaten 3:1). Jij begrijp mij gewoon niet. We zijn allebei te verschillen ten opzichte van elkaar. Bovendien komt jij zelf ook regelmatig vreemd, eigenzinnig en verward over in jou discussies, maar ik heb je discussies gelaten voor wat ze zijn. Laat die Thom mij gewoon met rust laten, zoals voorheen het geval was, dat we klaar zijn met elkaar Tot slot @TTC; wat mij betreft zijn wij ook klaar met elkaar.

Het zijn bezorgde observaties omdat je ergens onderweg wel in staat bleek om zinnige dingen te zeggen, dan weer herval. In de kracht  van eenvoud en de synthese zien we het, dan wordt het helder.

  • Hoopvolle en verzoenende gedachten brengen licht en vrede in de duisternis, orde en transparantie.
  • Vijandige en destructieve gedachten slorpen dat licht op waardoor verwarring en chaos gevoed worden. 

Paradoxaal genoeg vormen hoopvolle gedachten vaak een bedreiging voor wie in de duisternis leeft, op deze manier worden die neutraliserende of verzoenende katalysators niet eens opgemerkt. Ergo, we strijden tegen problemen die al opgelost zijn, het enige dat nog rest is er Bijbelcitaten bij verzinnen, als bezigheidstherapie onder het mom van het christendom, tragisch absurd. 

7 minuten geleden zei Bastiaan73:

Voor zover niet bekend: je kunt mensen waar je klaar mee zegt te zijn (maar toch mee door blijft bekvechten) ook op 'Negeren' zetten zodat je diens uitingen niet meer ziet. Hoe? Met je cursor op de profielfoto gaan staan maar niet klikken. Dan verschijnt er een venster waar onderaan de Negeerknop zit. Scheelt een hoop frustratie.

Bassie en Adriaan hebben weer wat geroken, amusant. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Ricky Tjin:

Met het oordeel waarmee jij oordeelt, wordt jij zelf geoordeeld en met de maat waarmee jij meet, wordt jij zelf weder gemeten.

En de pot verwijt de ketel tot die zwart ziet.

Heb je nou gelezen waarom ik Dat schreef? Of kom je niet verder dan het verwijten en oordelen, wat de balk is.

Maar ik verwacht geen antwoord meer van jou. Gisteren nog een welkom voor je, omdat je iets liet zien van jezelf zonder Bijbelteksten als schild, of als balk wellicht.

Het is nu weer meer van hetzelfde; totaal geen begrip in wat de ander schrijft, en wordt het riedeltje weer afgedraaid.

Kenoerte, wat een gedoe.

 

2 uur geleden zei Ricky Tjin:

Met je suggestie van "Wat is een dader van het Woord? Als dat niet begrepen wordt, bedrieg je jezelf, denkende goed te doen door.. wat te doen?" bedrieg jij in feiten jezelf en blijk je in de war te zijn over de persoonsvorm.

Dit was geen verwijt, maar een vraag over wie goed doet.

Niemand is goed, staat er ergens geschreven. Hoe kan men dan een dader van het Woord zijn.

Dat kan alleen Geest. Doorheen de mens.

Daar wilde ik heen.

59 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Thom begon het zelf uit te lokken met zijn verwijt over zelfbedrog, in de tweede persoon en vervolgens is het geëscaleerd.

Het was een vraag over wat de mens zelf denkt te doen.

En het was een vraag over een Bijbeltekst die je plaatste.

Het gaat helemaal niet over jou, sorry voor je. Maar je hebt natuurlijk wel alle aandacht weer. :-) 

 

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei thom:

En de pot verwijt de ketel tot die zwart ziet. Heb je nou gelezen waarom ik Dat schreef? Of kom je niet verder dan het verwijten en oordelen, wat de balk is. Maar ik verwacht geen antwoord meer van jou. Gisteren nog een welkom voor je, omdat je iets liet zien van jezelf zonder Bijbelteksten als schild, of als balk wellicht. Het is nu weer meer van hetzelfde; totaal geen begrip in wat de ander schrijft, en wordt het riedeltje weer afgedraaid. Kenoerte, wat een gedoe.

Een mens die naar zichzelf zoekt doorloopt vaak een verwarrend en tumultueus proces, wat natuurlijk niet makkelijker wordt wanneer blijkt dat de zoeker het gezochte is. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei thom:

En de pot verwijt de ketel tot die zwart ziet.

Heb je nou gelezen waarom ik Dat schreef? Of kom je niet verder dan het verwijten en oordelen, wat de balk is.

Maar ik verwacht geen antwoord meer van jou. Gisteren nog een welkom voor je, omdat je iets liet zien van jezelf zonder Bijbelteksten als schild, of als balk wellicht.

Het is nu weer meer van hetzelfde; totaal geen begrip in wat de ander schrijft, en wordt het riedeltje weer afgedraaid.

Kenoerte, wat een gedoe.

Hallo @thom,

Over zwart gesproken?

b6ee20_48fac809806f4b9ab8cee645fbbf5b3d~
Credible dat wordt aangeduid als het "Grootste christelijke forum in Nederland & België" blijkt weer het grootste antichristelijke forum van Nederland en België te zijn. In de Bijbelse context kan de term antichrist, ook een plaatsvervangende rol hebben dat dé Ware Messias word vervangen door een pseudo christus of -messias. Misschien is Credible als het "Grootste Pseudo christelijk forum in Nederland & België" wel een betere uitdrukking?

bewerkt door Ricky Tjin
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Credible dat wordt aangeduid als het "Grootste christelijke forum in Nederland & België" blijkt weer het grootste antichristelijke forum van Nederland en België te zijn. In de Bijbelse context kan de term antichrist, ook een plaatsvervangende rol hebben dat dé Ware Messias word vervangen door een pseudo christus of -messias. Misschien is Credible als het "Grootste Pseudo christelijk forum in Nederland & België" wel een betere uitdrukking?

Normaal is er eerst begrijpen waar het over gaat, pas daarna zien wat er niet begrepen wordt. 

10 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Over zwart gesproken?

Met mindfulness kan je maar beter voorzichtig zijn, het zou immers kunnen dat er dingen verschijnen die er eerder niet waren, of wat je niet verwachtte maar er wel al heel de tijd waren. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei TTC:
33 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Hallo @thom,

Over zwart gesproken?

b6ee20_48fac809806f4b9ab8cee645fbbf5b3d~
Credible dat wordt aangeduid als het "Grootste christelijke forum in Nederland & België" blijkt weer het grootste antichristelijke forum van Nederland en België te zijn. In de Bijbelse context kan de term antichrist, ook een plaatsvervangende rol hebben dat dé Ware Messias word vervangen door een pseudo christus of -messias. Misschien is Credible als het "Grootste Pseudo christelijk forum in Nederland & België" wel een betere uitdrukking?

Normaal is er eerst begrijpen waar het over gaat, pas daarna zien wat er niet begrepen wordt. 

Hallo @TTC,

De manier hoe jij en @thom tegen mij tekeer gaan, lijkt gewoon op een anti-christelijk complot.

Het is zinloos dat we verder discussiëren, want zo vallen we in herhaling. Ik denk niet dat jullie er blij van worden als ik mijn ongenoegen uit eerdere discussies ga herhalen.

Jullie kunnen wel aan de gang blijven met pseudo- en antichristelijke stellingen voor te houden, maar als christen zal ik niet afwijken van Yahweh zijn Woord, dat de waarheid is.

Als jullie bezig blijven met het voeren van een complot tegen mij, dan moeten jullie er niet van opkijken dat ik mijn ongenoegen uit eerdere discussies herhaal.

Beter zijn we dan maar klaar met elkaar.
 

26 minuten geleden zei TTC:
33 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Hallo @thom,

Over zwart gesproken?

b6ee20_48fac809806f4b9ab8cee645fbbf5b3d~
 

Met mindfulness kan je maar beter voorzichtig zijn, het zou immers kunnen dat er dingen verschijnen die er eerder niet waren, of wat je niet verwachtte maar er wel al heel de tijd waren. 

Hallo @TTC,

Over 'voorzichtig zijn' gesproken: laten jij en @thom maar 'voorzichtig zijn' in jullie oordelen en zeker als jullie het in de tweede persoon uitdrukken. Hiermee kan, volgens mijn optiek, een hoop escalerende discussies worden voorkomen.

bewerkt door Ricky Tjin
Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Hallo @TTC, De manier hoe jij en @thom tegen mij tekeer gaan, lijkt gewoon op een anti-christelijk complot. Het is zinloos dat we verder discussiëren, want zo vallen we in herhaling. Ik denk niet dat jullie er blij van worden als ik mijn ongenoegen uit eerdere discussies ga herhalen. Jullie kunnen wel aan de gang blijven met pseudo- en antichristelijke stellingen voor te houden, maar als christen zal ik niet afwijken van Yahweh zijn Woord, dat de waarheid is. Als jullie bezig blijven met het voeren van een complot tegen mij, dan moeten jullie er niet van opkijken dat ik mijn ongenoegen uit eerdere discussies herhaal. Beter zijn we dan maar klaar met elkaar.

Hebben het toch gezegd, de wereld zit vol met duivels omdat jij niet anders kent, je kan het zelfs niet anti-christelijk noemen. 

13 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Beter zijn we dan maar klaar met elkaar.

Inmiddels weet je ook waar die neutraliserende katalysatoren over gaan, zo heb je toch iets opgestoken binnen het kader van de verzoeningsleer. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Ricky Tjin:

Hallo @TTC,

De manier hoe jij en @thom tegen mij tekeer gaan, lijkt gewoon op een anti-christelijk complot.

Het is zinloos dat we verder discussiëren, want zo vallen we in herhaling. Ik denk niet dat jullie er blij van worden als ik mijn ongenoegen uit eerdere discussies ga herhalen.

Jullie kunnen wel aan de gang blijven met pseudo- en antichristelijke stellingen voor te houden, maar als christen zal ik niet afwijken van Yahweh zijn Woord, dat de waarheid is.

Als jullie bezig blijven met het voeren van een complot tegen mij, dan moeten jullie er niet van opkijken dat ik mijn ongenoegen uit eerdere discussies herhaal.

Beter zijn we dan maar klaar met elkaar.

Maar het gaat niet over jou, of over jouw ongenoegen. Dat is ook het enige wat van je te lezen is; ongenoegen.

En dat wil je weer herhalen? Dan is dat weer voor jezelf, om jezelf toch?

Het gaat erover, of de mens goed kan doen. De tekst die je gaf; wat doet goed. Is dat de mens, of is dat uit God doorheen de mens.

En is dat: Geest het Woord, of is dat: de mens die meent goed te doen.

Simpel discussiedingetje.

 

5 uur geleden zei thom:
15 uur geleden zei Ricky Tjin:

Jakobus 1:22 HSV  En wees daders van het Woord en niet alleen hoorders. Anders bedriegt u uzelf.

Wat is een dader van het Woord? Als dat niet begrepen wordt, bedrieg je jezelf, denkende goed te doen door.. wat te doen?

Het Leven was het Licht der mensen.

''Ik ben de Weg, de Waarheid en het Leven.'' zegt de Zoon. ''Niemand tot de Vader dan door Mij''.

De dader van het Woord, is datgene in de mens, dat Hem dient. 

Dat Hem dient.

 

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei thom:

Maar het gaat niet over jou, of over jouw ongenoegen. Dat is ook het enige wat van je te lezen is; ongenoegen. En dat wil je weer herhalen? Dan is dat weer voor jezelf, om jezelf toch? Het gaat erover, of de mens goed kan doen. De tekst die je gaf; wat doet goed. Is dat de mens, of is dat uit God doorheen de mens. En is dat Geest het Woord, of is dat de mens die meent goed te doen. Simpel discussiedingetje.

De centrale boodschap van Jezus van Nazaret was dat Gods nieuwe wereld (het koninkrijk van God) op het punt stond aan te breken. Er wordt onder nieuwtestamentici veel over gediscussieerd of Jezus zijn eigen dood heeft gezien als een offer voor anderen. Diverse passages uit de evangeliën (Marcus 10:45 en 14:24) kunnen namelijk zijn ingekleurd door latere christelijke voorstellingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei TTC:
1 uur geleden zei thom:

En de pot verwijt de ketel tot die zwart ziet.

58 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Hallo @thom,

Over zwart gesproken?

b6ee20_48fac809806f4b9ab8cee645fbbf5b3d~
Credible dat wordt aangeduid als het "Grootste christelijke forum in Nederland & België" blijkt weer het grootste antichristelijke forum van Nederland en België te zijn. In de Bijbelse context kan de term antichrist, ook een plaatsvervangende rol hebben dat dé Ware Messias word vervangen door een pseudo christus of -messias. Misschien is Credible als het "Grootste Pseudo christelijk forum in Nederland & België" wel een betere uitdrukking?

50 minuten geleden zei TTC:

Normaal is er eerst begrijpen waar het over gaat, pas daarna zien wat er niet begrepen wordt.

35 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Hallo @TTC,

De manier hoe jij en @thom tegen mij tekeer gaan, lijkt gewoon op een anti-christelijk complot.

Het is zinloos dat we verder discussiëren, want zo vallen we in herhaling. Ik denk niet dat jullie er blij van worden als ik mijn ongenoegen uit eerdere discussies ga herhalen.

Jullie kunnen wel aan de gang blijven met pseudo- en antichristelijke stellingen voor te houden, maar als christen zal ik niet afwijken van Yahweh zijn Woord, dat de waarheid is.

Als jullie bezig blijven met het voeren van een complot tegen mij, dan moeten jullie er niet van opkijken dat ik mijn ongenoegen uit eerdere discussies herhaal.

Beter zijn we dan maar klaar met elkaar.

Hebben het toch gezegd, de wereld zit vol met duivels omdat jij niet anders kent, je kan het zelfs niet anti-christelijk noemen. 

Hallo @TTC,

Je suggestie van "Hebben het toch gezegd, de wereld zit vol met duivels omdat jij niet anders kent, je kan het zelfs niet anti-christelijk noemen." is je eigen redenering en je eigen optiek.

Je suggestie van ". . . de wereld zit vol met duivels omdat jij niet anders kent . . . " is je eigen suggestie en je eigen optiek. Dát is hoe jij tegen ons conflict aankijkt.

Alle mensen leugenachtig en alleen Yahweh waarachtig (Rom 3:4).

De zegen van YHWH HaElohim (יהוה האלהים):
חסד ושלוםו לך מאת יהוה האלהים אבינו שבשמים, בהשם עמנו אל המשיח אדנינו.
Chaasad wa’shalawamaw la'ka ma’ahth Yahawah HaAhlahayam Ahbayanawa Shabashamayam,
baHa’Sham Aymanawa Ahla HaMashayach, Ahdanayanawa.
Genade en vrede zij u van Yahawah HaElohim, onze Vader Die in de Hemelen is,
in De Naam van Immanuel Dé Messias, onze Heere.

bewerkt door Ricky Tjin
Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei thom:

Het offer als; Neem uw kruis op en volg Mij.

Iedereen op zoek naar zichzelf, meer is dat niet. :)

11 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Je suggestie van "Hebben het toch gezegd, de wereld zit vol met duivels omdat jij niet anders kent, je kan het zelfs niet anti-christelijk noemen." is je eigen redenering en je eigen optiek. Je suggestie van ". . . de wereld zit vol met duivels omdat jij niet anders kent . . . " is je eigen suggestie en je eigen optiek. Dát is hoe jij tegen ons conflict aankijkt. Alle mensen leugenachtig en alleen Yahweh waarachtig (Rom 3:4).

Is dit nu alles wat je geleerd hebt in de logicaschool? En hoe zit het dan met die paraconsistente logica waar Jezus het over had? 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Bastiaan73:

Mis ik iets? 

Openbaring 12:9

HSV:

En de grote draak werd neergeworpen, namelijk de oude slang, die duivel en satan genoemd wordt, die de hele wereld misleidt. Hij werd neergeworpen op de aarde en zijn engelen werden met hem neergeworpen.

Ook in de SV, NBG51 en NBV staat nergens 'dat', alleen 'die' en 'welke'.

SV:

En de grote draak is geworpen, [namelijk] de oude slang, welke genaamd wordt duivel en satanas, die de gehele wereld verleidt, hij is, [zeg] [ik], geworpen op de aarde; en zijn engelen zijn met hem geworpen.

NBG51:

En de grote draak werd [op] [de] [aarde] geworpen, de oude slang, die genaamd wordt duivel en de satan, die de gehele wereld verleidt; hij werd op de aarde geworpen en zijn engelen met hem.

NBV:

De grote draak werd op de aarde gegooid. Hij is de slang van weleer, die duivel of Satan wordt genoemd en die de hele wereld misleidt. Samen met zijn engelen werd hij op de aarde gegooid.

Bron: deze website

Ja, je mist dat de vraag was, wat Hem dient als dader van het Woord.

Die vraag werd niet begrepen en wordt de slang, de draak en de duivel erbij gehaald om dit onbegrip dikgedrukt te tonen.

Echter;

12 Doch wij hebben niet ontvangen den geest der wereld, maar den Geest, Die uit God is, opdat wij zouden weten de dingen, die ons van God geschonken zijn;

13 Dewelke wij ook spreken, niet met woorden, die de menselijke wijsheid leert, maar met woorden, die de Heilige Geest leert, geestelijke dingen met geestelijke samenvoegende.

Ricky moet zijn onderschrift diepgaand bestuderen, of het een wie is, of een wat, want wat spreken we eigenlijk inderdaad.

 

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 19-9-2020 om 19:32 zei Dat beloof ik:

Er wordt nergens gesproken over een 'collectieve schuld'. Waar komt die term vandaan? 

Dat is eenvoudig, dit Aardse Paradijs werd ons gegeven, onze collectieve schuld wordt dan bepaald door de manier hoe we hiermee omspringen. Je weet wel, klimaatconferenties, vervuiling, roofbouw ... enzoverder, het is heel alledaags allemaal, eenvoudig.  Hoef je niet absoluut christen voor te zijn, zelfs kinderen begrijpen zoiets banaals. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 19-9-2020 om 14:56 zei Jurriën Sr.:

De traditionele verzoeningsleer is gebaseerd op de aanname van een collectieve schuld die de mensheid heeft ten opzichte van God. Ik vraag me af op welke Bijbelse gronden een dergelijke schuld kan worden aangetoond of onderbouwd. Kort door de bocht is de vraag deze: "Wat is de mens (collectief) ten opzichte van God schuldig? En hoe onderbouwt de Bijbel dit?" Wat zijn jullie gedachten hierover?

Voor een beter begrip over de verzoeningsleer kunnen we gebruik maken van inductieve herkadering, het is echter nog niet zo duidelijk welke Bijbelcitaten hier direct of indirect naar verwijzen, enig idee hierover? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei TTC:

Voor een beter begrip over de verzoeningsleer kunnen we gebruik maken van inductieve herkadering, het is echter nog niet zo duidelijk welke Bijbelcitaten hier direct of indirect naar verwijzen, enig idee hierover? 

Ja, misschien ben ik wel te hard in mijn reacties.

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei thom:

Ja, je mist dat de vraag was, wat Hem dient als dader van het Woord.

Die vraag werd niet begrepen en wordt de slang, de draak en de duivel erbij gehaald om dit onbegrip dikgedrukt te tonen.

Echter;

12 Doch wij hebben niet ontvangen den geest der wereld, maar den Geest, Die uit God is, opdat wij zouden weten de dingen, die ons van God geschonken zijn;

13 Dewelke wij ook spreken, niet met woorden, die de menselijke wijsheid leert, maar met woorden, die de Heilige Geest leert, geestelijke dingen met geestelijke samenvoegende.

Ricky moet zijn onderschrift diepgaand bestuderen, of het een wie is, of een wat, want wat spreken we eigenlijk inderdaad.

 

De geest Gods wijst naar Christus, wie is Jezus voor je Thom?

Als je die vraag niet kan of wil beantwoorden bezit jij de geest Gods niet.

Handelingen 5

31 Deze heeft God door Zijn rechter hand verhoogd tot een Vorst en Zaligmaker, om Israël te geven bekering en vergeving der zonden.

32 En wij zijn Zijn getuigen van deze woorden; en ook de Heilige Geest, Welken God gegeven heeft dengenen, die Hem gehoorzaam zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid