Spring naar bijdragen

Collectieve schuld van de mens tegenover God


Aanbevolen berichten

13 uur geleden zei Ricky Tjin:

Je suggestie van een peuter komt narcistisch over.

Dat God bestaat, kan ook hebben de god van deze wereld of een afgod.
Als men het over God heeft, dan hoeft het niet persé de God van de Bijbel te zijn (El (god) - Wikipedia).

Is het soms teveel gevraagd:
 •  In welke God geloof jij

Kun je ook een serieus eerlijk antwoord geven in welke God jij gelooft, of wie God volgens jou is

Je gaat hier geen antwoord op krijgen, men is de vervulling van 2 thimotheüs 3:

5 Hebbende een gedaante van godzaligheid, maar die de kracht derzelve verloochend hebben. Heb ook een afkeer van deze

Daar zitten hier een stuk of 4/5 van.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 925
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ja, dat snap ik wel. Het onderwerp is eigenlijk te groot voor een forum. Vooral als blijkt dat men vrijwel direct reageert op een woord of opmerking, die alleen te verstaan is in de context van niet a

Het is toch wel verbazingwekkend hoe snel, helaas óók op dit forum, men vervalt tot drogredenen. Het hoofdprobleem is in deze dat praktisch niemand (uitzonderingen daargelaten) in staat is, een zinvol

Zodra u in staat bent op een normale manier en met fatsoenlijke argumenten in gesprek te gaan, ben ik bereid u te antwoorden. Uw respectloze reactie geeft mij alleen maar aan dat u niet in staat bent

41 minuten geleden zei Thinkfree:
13 uur geleden zei Ricky Tjin:

Je suggestie van een peuter komt narcistisch over.

Dat God bestaat, kan ook hebben de god van deze wereld of een afgod.
Als men het over God heeft, dan hoeft het niet persé de God van de Bijbel te zijn (El (god) - Wikipedia).

Is het soms teveel gevraagd:
 •  In welke God geloof jij

Kun je ook een serieus eerlijk antwoord geven in welke God jij gelooft, of wie God volgens jou is

Expand  

Je gaat hier geen antwoord op krijgen, men is de vervulling van 2 thimotheüs 3:

5 Hebbende een gedaante van godzaligheid, maar die de kracht derzelve verloochend hebben. Heb ook een afkeer van deze

Daar zitten hier een stuk of 4/5 van.

Er wordt gevraagd God te omschrijven.

En of dat de goedkeuring krijgt van iemand die alleen in Bijbelteksten kan antwoorden.

En dat er dan geen antwoord komt, dat hebben die 4/5 wel door. Maar sommigen hier staan op een antwoord.. 

Daarbij is de opmerking gemaakt, dat het wellicht diepgaander is om de mens te omschrijven.

Het; wie ben ik.

Dan is het antwoord wat God is onder handbereik. :-) 

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei thom:

Er wordt gevraagd God te omschrijven. En of dat de goedkeuring krijgt van iemand die alleen in Bijbelteksten kan antwoorden. En dat er dan geen antwoord komt, dat hebben die 4/5 wel door. Maar sommigen hier staan op een antwoord.. Daarbij is de opmerking gemaakt, dat het wellicht diepgaander is om de mens te omschrijven. Het; wie ben ik. Dan is het antwoord wat God is onder handbereik. :-) 

Zo eenvoudig kan het zijn, wat in praktijk vaak toch iets moeilijker blijkt. Maar hoe geven we vanuit deze context dan een degelijke en begrijpelijke omschrijving van wat die collectieve schuld jegens God betekent? 

2 uur geleden zei Thinkfree:

Je gaat hier geen antwoord op krijgen, men is de vervulling van 2 thimotheüs 3: 5 Hebbende een gedaante van godzaligheid, maar die de kracht derzelve verloochend hebben. Heb ook een afkeer van deze. Daar zitten hier een stuk of 4/5 van.

Iedereen weet dat God omwille van z'n aard niet omschreven kan worden, tenzij als het niet-manifeste dat in/uit zichzelf manifesteert, net zoals niets bestaat. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
49 minuten geleden zei Thinkfree:
16 uur geleden zei TTC:

Je lijkt wel een peuter, God bestaat.

16 uur geleden zei Ricky Tjin:

Je suggestie van een peuter komt narcistisch over.

Dat God bestaat, kan ook hebben de god van deze wereld of een afgod.
Als men het over God heeft, dan hoeft het niet persé de God van de Bijbel te zijn (El (god) - Wikipedia).

Is het soms teveel gevraagd:
 •  In welke God geloof jij

Kun je ook een serieus eerlijk antwoord geven in welke God jij gelooft, of wie God volgens jou is

Je gaat hier geen antwoord op krijgen, men is de vervulling van 2 thimotheüs 3:

5 Hebbende een gedaante van godzaligheid, maar die de kracht derzelve verloochend hebben. Heb ook een afkeer van deze

Daar zitten hier een stuk of 4/5 van.

Hallo @Thinkfree,

Hartelijk dank voor je hint, van 2 Timoteüs 3, dat in de laats dagen zware tijden zullen komen, dat de mensen zelfzuchtig zullen zijn: geldgierig, pochers, vermetel, kwaadsprekers, aan hun ouders ongehoorzaam, ondankbaar, onheilig, liefdeloos, trouweloos, lasteraars, onmatig, onhandelbaar, afkerig van het goede, verraderlijk, roekeloos, opgeblazen, met meer liefde voor genot dan voor God, die met een schijn van godsvrucht de kracht daarvan verloochend hebben; dat we dezen op een afstand hebben te houden.

Shalom le'cha / Vrede zij u

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Ricky Tjin:

Hartelijk dank voor je hint, van 2 Timoteüs 3, dat in de laats dagen zware tijden zullen komen, dat de mensen zelfzuchtig zullen zijn: geldgierig, pochers, vermetel, kwaadsprekers, aan hun ouders ongehoorzaam, ondankbaar, onheilig, liefdeloos, trouweloos, lasteraars, onmatig, onhandelbaar, afkerig van het goede, verraderlijk, roekeloos, opgeblazen, met meer liefde voor genot dan voor God, die met een schijn van godsvrucht de kracht daarvan verloochend hebben; dat we dezen op een afstand hebben te houden.

Ken je iets van katalysatoren? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei TTC:

Iedereen weet dat God omwille van z'n aard niet omschreven kan worden, tenzij als het niet-manifeste dat in/uit zichzelf manifesteert, net zoals niets bestaat. 

Zolang wij in en uit dat niets bestaan inderdaad (vanuit de illusie van willen vasthouden wat uit het begeren ontstaat), is dit de collectieve schuld denk ik; een leven vanuit en door hetgeen wat vergankelijk is, tijdelijk, een leven in de zogenaamde quarantaine-schepping.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei thom:

Zolang wij in en uit dat niets bestaan inderdaad (vanuit de illusie van willen vasthouden wat uit het begeren ontstaat), is dit de collectieve schuld denk ik; een leven vanuit en door hetgeen wat vergankelijk is, tijdelijk, een leven in de zogenaamde quarantaine-schepping.

Zo eenvoudig kan het zijn, het contrast dat ontstaat tussen wat we heden zien en wat we innerlijk kunnen inbeelden als paradijselijk, zouden we dan die collectieve schuld kunnen noemen. En dat is wat Jezus ook zei, een 'nieuwe' wereld ligt binnen handbereik, wat verzoening van allerhande strijdende partijen impliceert. En dat is in de eerste plaats een kwestie van introspectie, de vraag naar wie we zijn en wat we hier nu eigenlijk komen doen, om op die manier tot het besef te komen dat we zelf ook scheppende wezens zijn, hoe ook benoemd, illusie of anderzijds.

15 minuten geleden zei thom:

Een leven in de zogenaamde quarantaine-schepping.

Mooi en indringend diep gezegd, met als optie om een en ander te onderzoeken en bevrijding te vinden, van het valse zelf naar het ware zelf, naar de wie ben ik? 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Verzoening door scheiding is als zeggen dat deze wereld uit twee delen bestaat, daarom de vraag naar de kennis over katalysatoren die deze delen verbindt op een sociaal aangepaste manier. 

Dat 'verbinden' is de weg door het midden gaan.

Maar 'sociaal aangepaste manier' is weer wat anders. Het is vaak een gevolg van een lange strijd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei thom:

Dat 'verbinden' is de weg door het midden gaan. Maar 'sociaal aangepaste manier' is weer wat anders. Het is vaak een gevolg van een lange strijd.

Vandaag liggen de kaarten heel anders, iedereen kan immers op internet lezen dat het omgekeerde evenzeer waarachtig en realistisch is, dat het nu net heel snel zou kunnen gaan. Maar dat komt onder een aantal randvoorwaarden, niet anders dan wat de verzoeningsleer eigenlijk stelt, al duizenden jaren. De weg door het midden, de weg van de minste energie, van kennis, introspectie, aspiraties ... je kent het allemaal wel. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
42 minuten geleden zei thom:
23 uur geleden zei Ricky Tjin:

Als ik niet inga op je teksten, opmerkingen en suggesties die jij mij aanbied, dan moet het je ondertussen wel duidelijk zijn waarom.

4 uur geleden zei Dat beloof ik:

Ze zijn te confronterend en je weet er geen weg mee?

3 uur geleden zei Ricky Tjin:

Hallo @Dat beloof ik,

Aangezien @thom het christelijke geloof met New Age blijkt te vermengen, heb ik geen vertrouwen in zijn teksten, opmerkingen en suggesties die hij mij aanbied. Je suggereert dat ik er geen weg mee weet, maar voor mij komt het erop neer, dat ik geen navolger wil zijn van @thom zijn verdraaide evangelie.

Volgens Paulus hebben de gelovigen alleen navolgers te zijn van mensen, gelijk zij Christus navolgen (1 Kor 11:1). Voor zover mensen Christus niet navolgen, hebben gelovigen die mensen ook niet na te volgen.

Naast hét Evangelie dat door Paulus gepredikt is, kan er ook andere een evangelie gepredikt worden, van een andere Jezus en een andere geest, dan de Heilige Geest (2 Kor 11:3-4).

Geef je nog wel even aan waar het evangelie verdraaid wordt in mijn reacties?

De Bijbel spoort niet aan om achter mensen aan te gaan die hét Evangelie van Jezus Christus verdraaien, maar wel om die op een afstand te houden (2 Tim 3:5).

Jezus Christus zei aan Zijn discipelen dat indien iemand hun niet ontvangt of hun woorden niet hoort, om dat huis of die stad te verlaten en het stof hun voeten af te schudden (Matteüs 10:14).

Als je niet de hele Bijbel leest, maar je alleen Bijbelteksten gebruikt, die binnen je straatje passen van de esoterische hoek, dan heeft het geen zin om op je reacties in te gaan, want dan is het als water naar zee dragen.

Als mensen zelfzuchtig, schijnheilig en afkerig van het goede zijn, dan kunnen ze zich te alle tijden laten leren, zonder ooit tot erkentenis der waarheid te kunnen komen (2 Timoteüs 3:1-7).

De zegen van YHWH HaElohim (יהוה האלהים):
חסד ושלוםו לך מאת יהוה האלהים אבינו שבשמים, בהשם עמנו אל המשיח אדנינו.
Chaasad wa’shalawamaw la'ka ma’ahth Yahawah HaAhlahayam Ahbayanawa Shabashamayam,
baHa’Sham Aymanawa Ahla HaMashayach, Ahdanayanawa.
Genade en vrede zij u van Yahawah HaElohim, onze Vader Die in de Hemelen is,
in De Naam van Immanuel Dé Messias, onze Heere.

bewerkt door Ricky Tjin
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Ricky Tjin:

De Bijbel spoort niet aan om achter mensen aan te gaan die hét Evangelie van Jezus Christus verdraaien, maar wel om die op een afstand te houden (2 Tim 3:5).

Je bedoelt dat mensen kunnen meegesleurd worden in wat een aantal de toxische omgeving noemt, waar verdichting en verduistering heerst, waar allerhande katalysatoren niet eens gekend zijn, het wil niet zeggen dat ze niet bestaan. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
59 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Als je niet de hele Bijbel leest, maar je alleen Bijbelteksten gebruikt, die binnen je straatje passen van de esoterische hoek, dan heeft het geen zin om op je reacties in te gaan, want dan is het als water naar zee dragen.

Het is verdomd lastig om over iets na te denken dat je niet eens kent, het is als in de Middeleeuwen vragen waar je je Ei-phone kan opladen, heb even geduld. Kwalitatief zijn de verschillen, voor een aantal gaat het immers niet over een nieuwe technologie die ergens in de toekomst ligt, het gaat om wat we vergeten zijn, twee verschillende dingen.

1 uur geleden zei Ricky Tjin:

Als je niet de hele Bijbel leest, maar je alleen Bijbelteksten gebruikt, die binnen je straatje passen van de esoterische hoek.

Overigens, je afkeer laat zichzelf raden, door de Bijbel een esoterisch boek te noemen, hoe anders zou immers die relatie gelegd kunnen worden? 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei TTC:
Op 27-9-2020 om 13:08 zei thom:

Nou, dat vraag ik je steeds :-) waarom reageer je niet op wat ik je aanbiedt aan teksten, opmerkingen, suggesties en visies.

Op 27-9-2020 om 14:03 zei Ricky Tjin:

Als ik niet inga op je teksten, opmerkingen en suggesties die jij mij aanbied, dan moet het je ondertussen wel duidelijk zijn waarom.

8 uur geleden zei Dat beloof ik:

Ze zijn te confronterend en je weet er geen weg mee?

7 uur geleden zei Ricky Tjin:

Hallo @Dat beloof ik,

Aangezien @thom het christelijke geloof met New Age blijkt te vermengen, heb ik geen vertrouwen in zijn teksten, opmerkingen en suggesties die hij mij aanbied. Je suggereert dat ik er geen weg mee weet, maar voor mij komt het erop neer, dat ik geen navolger wil zijn van @thom zijn verdraaide evangelie.

Volgens Paulus hebben de gelovigen alleen navolgers te zijn van mensen, gelijk zij Christus navolgen (1 Kor 11:1). Voor zover mensen Christus niet navolgen, hebben gelovigen die mensen ook niet na te volgen.

Naast hét Evangelie dat door Paulus gepredikt is, kan er ook andere een evangelie gepredikt worden, van een andere Jezus en een andere geest, dan de Heilige Geest (2 Kor 11:3-4).

4 uur geleden zei thom:

Geef je nog wel even aan waar het evangelie verdraaid wordt in mijn reacties?

3 uur geleden zei Ricky Tjin:

De Bijbel spoort niet aan om achter mensen aan te gaan die hét Evangelie van Jezus Christus verdraaien, maar wel om die op een afstand te houden (2 Tim 3:5).

Je bedoelt dat mensen kunnen meegesleurd worden in wat een aantal de toxische omgeving noemt, waar verdichting en verduistering heerst, waar allerhande katalysatoren niet eens gekend zijn, het wil niet zeggen dat ze niet bestaan. 

Hallo @TTC,

Je suggestie van "Je bedoelt dat mensen kunnen meegesleurd worden in wat een aantal de toxische omgeving noemt, waar verdichting en verduistering heerst, waar allerhande katalysatoren niet eens gekend zijn, het wil niet zeggen dat ze niet bestaan." is je eigen redenering en ik ben het niet eens met je redenatie. Je bedoelt eerder jezelf dat jij je suggestie zó bekijkt.

bewerkt door Ricky Tjin
Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Je suggestie van "Je bedoelt dat mensen kunnen meegesleurd worden in wat een aantal de toxische omgeving noemt, waar verdichting en verduistering heerst, waar allerhande katalysatoren niet eens gekend zijn, het wil niet zeggen dat ze niet bestaan." is je eigen redenering en ik ben het niet eens met je redenatie. Je bedoelt eerder jezelf dat jij je suggestie zó bekijkt.

Het is gewoon hetzelfde dan wat je zei in andere woorden, meer was dat niet. Maar op de vraag of je die katalysatoren dan kent, kennen we je antwoord nog steeds niet. 

47 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Je redenering van "Het is verdomd lastig om over iets na te denken dat je niet eens kent, het is als in de Middeleeuwen vragen waar je je Ei-phone kan opladen, heb even geduld. Kwalitatief zijn de verschillen, voor een aantal gaat het immers niet over een nieuwe technologie die ergens in de toekomst ligt, het gaat om wat we vergeten zijn, twee verschillende dingen." is je eigenzinnige redenering en ik ben het niet eens met je redenatie. Ik verwerp je eigenzinnige redenaties die tegen de leer van Jezus Christus ingaan.

Ken je die katalysatoren die zogezegd tegen de leer van Jezus Christus ingaan? Binnen de verzoeningsleer niet onbelangrijk, ze faciliteren namelijk het onderliggende proces, niet de simplistische verwerping zonder te weten waar het over gaat. 

51 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Volgens de Bijbel heb ik mensen zoals jou op een afstand te houden. Ik heb dan ook geen interesse om met je te blijven discussiëren.

Je mag niet eens praten over dat waar je niets van kent, hoe ga je dan überhaupt een dialoog kunnen voeren? 

55 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Volgens de Bijbel heb ik mensen zoals jou op een afstand te houden.

Interessant, moeten we dan een nieuw christendom in het leven roepen? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei TTC:
Op 27-9-2020 om 13:08 zei thom:

Nou, dat vraag ik je steeds :-) waarom reageer je niet op wat ik je aanbiedt aan teksten, opmerkingen, suggesties en visies.

Op 27-9-2020 om 14:03 zei Ricky Tjin:

Als ik niet inga op je teksten, opmerkingen en suggesties die jij mij aanbied, dan moet het je ondertussen wel duidelijk zijn waarom.

8 uur geleden zei Dat beloof ik:

Ze zijn te confronterend en je weet er geen weg mee?

7 uur geleden zei Ricky Tjin:

Hallo @Dat beloof ik,

Aangezien @thom het christelijke geloof met New Age blijkt te vermengen, heb ik geen vertrouwen in zijn teksten, opmerkingen en suggesties die hij mij aanbied. Je suggereert dat ik er geen weg mee weet, maar voor mij komt het erop neer, dat ik geen navolger wil zijn van @thom zijn verdraaide evangelie.

Volgens Paulus hebben de gelovigen alleen navolgers te zijn van mensen, gelijk zij Christus navolgen (1 Kor 11:1). Voor zover mensen Christus niet navolgen, hebben gelovigen die mensen ook niet na te volgen.

Naast hét Evangelie dat door Paulus gepredikt is, kan er ook andere een evangelie gepredikt worden, van een andere Jezus en een andere geest, dan de Heilige Geest (2 Kor 11:3-4).

4 uur geleden zei thom:

Geef je nog wel even aan waar het evangelie verdraaid wordt in mijn reacties?

3 uur geleden zei Ricky Tjin:

Als je niet de hele Bijbel leest, maar je alleen Bijbelteksten gebruikt, die binnen je straatje passen van de esoterische hoek, dan heeft het geen zin om op je reacties in te gaan, want dan is het als water naar zee dragen.

Het is verdomd lastig om over iets na te denken dat je niet eens kent, het is als in de Middeleeuwen vragen waar je je Ei-phone kan opladen, heb even geduld. Kwalitatief zijn de verschillen, voor een aantal gaat het immers niet over een nieuwe technologie die ergens in de toekomst ligt, het gaat om wat we vergeten zijn, twee verschillende dingen.

Hallo @TTC,

Je redenering van "Het is verdomd lastig om over iets na te denken dat je niet eens kent, het is als in de Middeleeuwen vragen waar je je Ei-phone kan opladen, heb even geduld. Kwalitatief zijn de verschillen, voor een aantal gaat het immers niet over een nieuwe technologie die ergens in de toekomst ligt, het gaat om wat we vergeten zijn, twee verschillende dingen." is je eigenzinnige redenering en ik ben het niet eens met je redenatie. Ik verwerp je eigenzinnige redenaties die tegen de leer van Jezus Christus ingaan.

Je eigenzinnige redenaties wijzen erop, dat je niet bij Jezus Christus hoort en niet in Hem gelooft.

Als je niet in Jezus Christus gelooft, dan hoor je bij degenen die verloren gaan bij wie het Evangelie van Jezus Christus bedek is, en hoor je bij degenen wiens overleggingen door de god van deze wereld met blindheid zijn geslagen, die het licht van het Evangelie der heerlijkheid van Christus niet kunnen zien, Die het beeld van Yahweh HaElohim is (2 Korintiërs 4:3-4).

Uit je discussies blijkt dat je egocentrisch bent en dat jij ook hoort bij het groepje zelfzuchtigen, die in 2 Timoteüs 3:1-7  beschreven staan als: geldgierig, pochers, vermetel, kwaadsprekers, aan hun ouders ongehoorzaam, ondankbaar, onheilig, liefdeloos, trouweloos, lasteraars, onmatig, onhandelbaar, afkerig van het goede, verraderlijk, roekeloos, opgeblazen, met meer liefde voor genot dan voor God, die met een schijn van godsvrucht de kracht daarvan verloochend hebben. De gelovigen in Jezus Christus hebben zulke mensen op een afstand te houden.

Volgens de Bijbel heb ik mensen zoals jou op een afstand te houden. Ik heb dan ook geen interesse om met je te blijven discussiëren.

bewerkt door Ricky Tjin
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Ricky Tjin:

Hallo @TTC,

Je suggestie van "Je bedoelt dat mensen kunnen meegesleurd worden in wat een aantal de toxische omgeving noemt, waar verdichting en verduistering heerst, waar allerhande katalysatoren niet eens gekend zijn, het wil niet zeggen dat ze niet bestaan." is je eigen redenering en ik ben het niet eens met je redenatie. Je bedoelt eerder jezelf dat jij je suggestie zó bekijkt.
 

Je redenering van "Het is verdomd lastig om over iets na te denken dat je niet eens kent, het is als in de Middeleeuwen vragen waar je je Ei-phone kan opladen, heb even geduld. Kwalitatief zijn de verschillen, voor een aantal gaat het immers niet over een nieuwe technologie die ergens in de toekomst ligt, het gaat om wat we vergeten zijn, twee verschillende dingen." is je eigenzinnige redenering en ik ben het niet eens met je redenatie. Ik verwerp je eigenzinnige redenaties die tegen de leer van Jezus Christus ingaan.

Je eigenzinnige redenaties wijzen erop, dat je niet bij Jezus Christus hoort en niet in Hem gelooft.

Als je niet in Jezus Christus gelooft, dan hoor je bij degenen die verloren gaan bij wie het Evangelie van Jezus Christus bedek is, en hoor je bij degenen wiens overleggingen door de god van deze wereld met blindheid zijn geslagen, die het licht van het Evangelie der heerlijkheid van Christus niet kunnen zien, Die het beeld van Yahweh HaElohim is (2 Korintiërs 4:3-4).

Uit je discussies blijkt dat je egocentrisch bent en dat jij ook hoort bij het groepje zelfzuchtigen, die in 2 Timoteüs 3:1-7  beschreven staan als: geldgierig, pochers, vermetel, kwaadsprekers, aan hun ouders ongehoorzaam, ondankbaar, onheilig, liefdeloos, trouweloos, lasteraars, onmatig, onhandelbaar, afkerig van het goede, verraderlijk, roekeloos, opgeblazen, met meer liefde voor genot dan voor God, die met een schijn van godsvrucht de kracht daarvan verloochend hebben. De gelovigen in Jezus Christus hebben zulke mensen op een afstand te houden.

Volgens de Bijbel heb ik mensen zoals jou op een afstand te houden. Ik heb dan ook geen interesse om met je te blijven discussiëren.

Soms zegt men dat één van de grootste problemen in de Westerse samenleving de kloof tussen arm en rijk is, dat is waar. Echter, dit is een ‘Westerse’ manier om ernaar te kijken, louter gekwantificeerd als de inkomenskloof. En hoe alarmerend die kloof ook is, er is nog een zorgwekkender kloof nl. de innerlijke kloof, een cultuurkloof, een kloof in bewustzijn, een kloof in de diepte. Als het zwaartepunt van een samenleving meer en meer verschuift, als steeds meer mensen overgaan van egocentrisch naar etnocentrisch en wereldcentrisch, dan plaatst dit een zware last op de samenleving om die mensen ‘verticaal’ te integreren op verschillende diepten in hun eigen ontwikkeling. En hoe dieper het zwaartepunt van een cultuur ligt, des te groter is de noodzaak en de last van deze verticale integratie. Zoals altijd maakt het nieuwe en hogere zwaartepunt de beschikbaarheid van de hogere of diepere structuren voor individuele burgers mogelijk, maar garandeert het die niet. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei TTC:
1 uur geleden zei Ricky Tjin:

Hallo @TTC,

Je suggestie van "Je bedoelt dat mensen kunnen meegesleurd worden in wat een aantal de toxische omgeving noemt, waar verdichting en verduistering heerst, waar allerhande katalysatoren niet eens gekend zijn, het wil niet zeggen dat ze niet bestaan." is je eigen redenering en ik ben het niet eens met je redenatie. Je bedoelt eerder jezelf dat jij je suggestie zó bekijkt.

Het is gewoon hetzelfde dan wat je zei in andere woorden, meer was dat niet. Maar op de vraag of je die katalysatoren dan kent, kennen we je antwoord nog steeds niet. 

Ken je die katalysatoren die zogezegd tegen de leer van Jezus Christus ingaan? Binnen de verzoeningsleer niet onbelangrijk, ze faciliteren namelijk het onderliggende proces, niet de simplistische verwerping zonder te weten waar het over gaat. 

Je mag niet eens praten over dat waar je niets van kent, hoe ga je dan überhaupt een dialoog kunnen voeren? 

Interessant, moeten we dan een nieuw christendom in het leven roepen? 


Hallo @TTC

Het zijn je eigen redenaties. Ik verwerp je eigenzinnige redenaties die tegen de leer van Jezus Christus ingaan.
 

6 minuten geleden zei TTC:
8 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Hallo @TTC,

Je redenering van "Het is verdomd lastig om over iets na te denken dat je niet eens kent, het is als in de Middeleeuwen vragen waar je je Ei-phone kan opladen, heb even geduld. Kwalitatief zijn de verschillen, voor een aantal gaat het immers niet over een nieuwe technologie die ergens in de toekomst ligt, het gaat om wat we vergeten zijn, twee verschillende dingen." is je eigenzinnige redenering en ik ben het niet eens met je redenatie. Ik verwerp je eigenzinnige redenaties die tegen de leer van Jezus Christus ingaan.

Je eigenzinnige redenaties wijzen erop, dat je niet bij Jezus Christus hoort en niet in Hem gelooft.

Als je niet in Jezus Christus gelooft, dan hoor je bij degenen die verloren gaan bij wie het Evangelie van Jezus Christus bedek is, en hoor je bij degenen wiens overleggingen door de god van deze wereld met blindheid zijn geslagen, die het licht van het Evangelie der heerlijkheid van Christus niet kunnen zien, Die het beeld van Yahweh HaElohim is (2 Korintiërs 4:3-4).

Uit je discussies blijkt dat je egocentrisch bent en dat jij ook hoort bij het groepje zelfzuchtigen, die in 2 Timoteüs 3:1-7  beschreven staan als: geldgierig, pochers, vermetel, kwaadsprekers, aan hun ouders ongehoorzaam, ondankbaar, onheilig, liefdeloos, trouweloos, lasteraars, onmatig, onhandelbaar, afkerig van het goede, verraderlijk, roekeloos, opgeblazen, met meer liefde voor genot dan voor God, die met een schijn van godsvrucht de kracht daarvan verloochend hebben. De gelovigen in Jezus Christus hebben zulke mensen op een afstand te houden.

Volgens de Bijbel heb ik mensen zoals jou op een afstand te houden. Ik heb dan ook geen interesse om met je te blijven discussiëren.

Soms zegt men dat één van de grootste problemen in de Westerse samenleving de kloof tussen arm en rijk is, dat is waar. Echter, dit is een ‘Westerse’ manier om ernaar te kijken, louter gekwantificeerd als de inkomenskloof. En hoe alarmerend die kloof ook is, er is nog een zorgwekkender kloof nl. de innerlijke kloof, een cultuurkloof, een kloof in bewustzijn, een kloof in de diepte. Als het zwaartepunt van een samenleving meer en meer verschuift, als steeds meer mensen overgaan van egocentrisch naar etnocentrisch en wereldcentrisch, dan plaatst dit een zware last op de samenleving om die mensen ‘verticaal’ te integreren op verschillende diepten in hun eigen ontwikkeling. En hoe dieper het zwaartepunt van een cultuur ligt, des te groter is de noodzaak en de last van deze verticale integratie. Zoals altijd maakt het nieuwe en hogere zwaartepunt de beschikbaarheid van de hogere of diepere structuren voor individuele burgers mogelijk, maar garandeert het die niet. 

Hallo @TTC

Het zijn je eigen redenaties. Ik verwerp je eigenzinnige redenaties die tegen de leer van Jezus Christus ingaan.

bewerkt door Ricky Tjin
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Ricky Tjin:

Het zijn je eigen redenaties. Ik verwerp je eigenzinnige redenaties die tegen de leer van Jezus Christus ingaan.

Ik weet niet zeker of je iets van non-lineaire attractors kent, past perfect omwille van hun tijdloosheid, heel bijzonder binnen de verzoeningsleer zoals Jezus Christus voordroeg. Hij koppelde hier nog een voorwaarde aan, misschien iets lastiger. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Ricky Tjin:

Je suggestie van "Je bedoelt dat mensen kunnen meegesleurd worden in wat een aantal de toxische omgeving noemt, waar verdichting en verduistering heerst, waar allerhande katalysatoren niet eens gekend zijn, het wil niet zeggen dat ze niet bestaan." is je eigen redenering en ik ben het niet eens met je redenatie.

In een discussie over volwassenen is het gebruikelijk om aan te geven WAAROM je iets vindt. Anders verzandt je in een welles nietes op kleuter niveau. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Dat beloof ik:

In een discussie over volwassenen is het gebruikelijk om aan te geven WAAROM je iets vindt. Anders verzandt je in een welles nietes op kleuter niveau. 

Vreemd is het, wanneer iets dat al zolang geproclameerd wordt steeds dichterbij komt, dat het dan plots minder leuk blijkt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Ricky Tjin:

De Bijbel spoort niet aan om achter mensen aan te gaan die hét Evangelie van Jezus Christus verdraaien, maar wel om die op een afstand te houden (2 Tim 3:5).

Ach het is maar net welke mening hebt, je kunt daar altijd wel een tekst bij vinden.
Je kunt hem ook NIET op afstand houden, en dan pak je deze tekst bv:

Jacobus 1:2-4
Acht het enkel vreugde, mijn broeders, wanneer u in allerlei verzoekingen terechtkomt, want u weet dat de beproeving van uw geloof volharding teweegbrengt.  Maar laat die volharding ook volledig mogen doorwerken, opdat u volmaakt bent en geheel oprecht, en in niets tekortschiet. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Jacobus 1:2-4
Acht het enkel vreugde, mijn broeders, wanneer u in allerlei verzoekingen terechtkomt, want u weet dat de beproeving van uw geloof volharding teweegbrengt.  Maar laat die volharding ook volledig mogen doorwerken, opdat u volmaakt bent en geheel oprecht, en in niets tekortschiet. 

We gaan ze allemaal opeten, zo zijn gewone mensen nu eenmaal. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Dat beloof ik:
Op 27-9-2020 om 13:08 zei thom:

Nou, dat vraag ik je steeds :-) waarom reageer je niet op wat ik je aanbiedt aan teksten, opmerkingen, suggesties en visies.

Op 27-9-2020 om 14:03 zei Ricky Tjin:

Als ik niet inga op je teksten, opmerkingen en suggesties die jij mij aanbied, dan moet het je ondertussen wel duidelijk zijn waarom.

9 uur geleden zei Dat beloof ik:

Ze zijn te confronterend en je weet er geen weg mee?

8 uur geleden zei Ricky Tjin:

Hallo @Dat beloof ik,

Aangezien @thom het christelijke geloof met New Age blijkt te vermengen, heb ik geen vertrouwen in zijn teksten, opmerkingen en suggesties die hij mij aanbied. Je suggereert dat ik er geen weg mee weet, maar voor mij komt het erop neer, dat ik geen navolger wil zijn van @thom zijn verdraaide evangelie.

Volgens Paulus hebben de gelovigen alleen navolgers te zijn van mensen, gelijk zij Christus navolgen (1 Kor 11:1). Voor zover mensen Christus niet navolgen, hebben gelovigen die mensen ook niet na te volgen.

Naast hét Evangelie dat door Paulus gepredikt is, kan er ook andere een evangelie gepredikt worden, van een andere Jezus en een andere geest, dan de Heilige Geest (2 Kor 11:3-4).

5 uur geleden zei thom:

Geef je nog wel even aan waar het evangelie verdraaid wordt in mijn reacties?

4 uur geleden zei Ricky Tjin:

De Bijbel spoort niet aan om achter mensen aan te gaan die hét Evangelie van Jezus Christus verdraaien, maar wel om die op een afstand te houden (2 Tim 3:5).

4 uur geleden zei TTC:

Je bedoelt dat mensen kunnen meegesleurd worden in wat een aantal de toxische omgeving noemt, waar verdichting en verduistering heerst, waar allerhande katalysatoren niet eens gekend zijn, het wil niet zeggen dat ze niet bestaan. 

1 uur geleden zei Ricky Tjin:

Hallo @TTC,

Je suggestie van "Je bedoelt dat mensen kunnen meegesleurd worden in wat een aantal de toxische omgeving noemt, waar verdichting en verduistering heerst, waar allerhande katalysatoren niet eens gekend zijn, het wil niet zeggen dat ze niet bestaan." is je eigen redenering en ik ben het niet eens met je redenatie. Je bedoelt eerder jezelf dat jij je suggestie zó bekijkt.

In een discussie over volwassenen is het gebruikelijk om aan te geven WAAROM je iets vindt. Anders verzandt je in een welles nietes op kleuter niveau. 

Hallo @Dat beloof ik,

Je kan wel de vinger naar mij lopen te wijzen, maar het aangeven 'WAAROM je iets vindt' moet van 2 kanten komen. Bovendien horen we elkaar volgens de Richtlijnen in de waarde te laten; ieder forumlid hoort daar gewillig aan mee te werken.

@TTC zijn suggestie van "Je bedoelt dat mensen kunnen meegesleurd worden in wat een aantal de toxische omgeving noemt, waar verdichting en verduistering heerst, waar allerhande katalysatoren niet eens gekend zijn, het wil niet zeggen dat ze niet bestaan." is zijn eigen redenering en daarbij heeft hij niet volgens jou aanwijzing aangegeven, WAAROM hij dat vind.

Als @TTC iets vind, dan hoort hij dat duidelijk in de eerste persoon te weergeven. Met de manier hoe @TTC zich naar mij opstelt en dat hij zijn suggesties in de tweede persoon weergeeft, terwijl hij mij niet kent en ik met hem geen vertrouwde band heb, komt hij arrogant en als zelfverheven over, alsof hij zich als een god wilt voordoen. Je kunt het niet voor een ander invullen, wat die persoon bedoelt; vooral als je die persoon niet goed kent.

In de manier hoe @TTC zich in zijn discussies naar mij opstelt, blijkt hij toch duidelijk te horen bij de het groepje zelfzuchtigen, die in 2 Timoteüs 3:1-7 beschreven staan als: geldgierig, pochers, vermetel, kwaadsprekers, aan hun ouders ongehoorzaam, ondankbaar, onheilig, liefdeloos, trouweloos, lasteraars, onmatig, onhandelbaar, afkerig van het goede, verraderlijk, roekeloos, opgeblazen, met meer liefde voor genot dan voor God, die met een schijn van godsvrucht de kracht daarvan verloochend hebben. De gelovigen in Jezus Christus hebben zulke mensen op een afstand te houden.

Op de manier hoe @TTC zich egocentrisch opstelt en het voor de ander wilt invullen, in de tweede persoon, is het voor mij beslist niet interessant, om überhaupt met hem te discussiëren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid