Spring naar bijdragen

Waarom zijn jullie hier?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 210
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Blij dat het verschil in ieder geval gezien wordt. Evangeliseren is Hem belijden met de mond (het schrijven in dit geval) én met het hart dat het geloof heeft. Dat is God dienen. Hoe kan men

Nee, ik vroeg je juist of je niet meer voelt wat je eigen negativiteit met je doet. Waar het hart van vol is loopt de mond van over. Een en al negativiteit bij jou. Maar je voelt het zelfs niet meer.

Aldus een 'christen' die zelf denkt dat 'ie de Bijbel 'als geen ander' heeft begrepen maar daar tot op heden niemand van weet te overtuigen. Al eerder getypt maar ik herhaal het gewoon effe voor de ki

1 uur geleden zei Zola:

Omdat ik dat leuk vind. Ik vind dat je moet doen wat je leuk vindt. Als je volgt wat je vreugde geeft, ben je altijd op een goed pad.  Ik heb hier veel leuks gelezen. En wat me niet past gooi ik over mijn schouder. 

Wat bij je past hou je, wat niet bij je past gooi je over je schouder. Wat je dan eigenlijk aan het doen bent is je eigen persoonlijke wereldbeeld vormen, gevormd door je eigen smaak. Gezien dat je gekozen hebt om een agnost te zijn, is dat zeker de manier om te leven. 

Kort gezegd is agnost toch "dat je weet dat je het niet weet"?

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Wesley:

Nee, Jesus is God. Ik sta wel naast hun toevallig haha. En sommige JG vinden dat niet leuk.
Ik ben niet zo bekend met alle stromingen binnen het christelijk geloof, maar ik ben protestants denk ik, maar vooral volgeling van Jezus Christus.

Mooi man. Mij lijkt een krat wel wat. Er boven op staan en gaan praten. Niet tegen een specifiek persoon, maar gewoon tegen allemaal.

2 uur geleden zei thom:

Dus er zijn geen voorbeelden te benoemen over 'al dat gespuis'.
Waartegen moet je je dan beschermen dat je in vol ornaat hier komt reageren? Tegen diegenen die de Schrift ontkrachten en God ontkennen? Wie dan?
 

Jij bijvoorbeeld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei thom:

Het is een teken van de eindtijd. Alle discussies die gevoerd worden over de Schrift en over God. 

Zola vroeg; welke God. En dat is best een discussie waard, aangezien er door de eeuwen heen verschillende volkeren zijn afgeslacht 'omdat God dat wil'. De God van de RKK bijvoorbeeld, die 'flink heeft uitgepakt' in Europa door anders denkenden, maar wel volgelingen in Christus, te elimineren, af te slachten 'in Gods naam'. 

Neem maatschappelijke voorbeelden zoals seksualiteit, abortus, huwelijk etc etc. Nu is de tijd waar christenen gevraagd wordt kleur te bekennen. 

Dat is door alle tijd heen hetzelfde gebleven; kennis over wie wij zijn behoort een gevolg, een onderzoeken naar, van de oprechte gelovige te zijn; Wie ben ik.

En geen concessies te doen aan God's Woord. 

Wat is God's Woord? De Bijbel of de Geest. De Geest achter de letter, in welk geschrift dan ook, zal spreken tot de horigen. Op die manier is de Schrift het Woord. En dan niet alleen de Bijbel, maar alle Schrift. Lijkt mij logisch.

En dan lijkt het ineens dat sommige christenen vreselijk radicaal zijn omdat ze bijvoorbeeld homoseksualiteit afkeuren, in navolging van de bijbel.

Heb je hier een volle uitrusting voor nodig? Wat is je punt?

Vergeten wordt dat de radicalen juist die groep zijn die alle gedrag goedkeurt en bedekt met de mantel der liefde. 

Is dat zo? Ik snap niet veel van je redenatie. Hier op dit forum?

Alles wordt gedaan om geaccepteerd te worden door de menigte. 

Waar wil je heen met deze opmerking? Is dat jouw ervaring?

Jezus sprak tot iedereen, ongeacht afkomst, baan, man of vrouw, oud of jong, Farizeeeeer of blinde.

Oh ja, en de vraag natuurlijk; wat of wie is een Christen.

Wie is god? Wat is de Schrift? Welke Schrift? Welke denominatie? Velen hier komen niet verder dan zo'n flauwekul vragen. Niemand stelt de vraag die er toe doet. Wat moet ik doen om gered te worden? 

De bijbel is geen religieus boek. Het is een reddingsplan. Maar weinigen zien the big picture. God's engelen staan klaar. God is geduldig omdat Hij niet wil dat kostbare zielen verloren gaan. Maar Hij laat zich niet voor de gek houden! Slaap maar lekker verder...Ga maar door met chique irrelevante vragen te stellen en diepzinnige antwoorden te verzinnen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Hermanos2:

Wie is god? Wat is de Schrift? Welke Schrift? Welke denominatie? Velen hier komen niet verder dan zo'n flauwekul vragen. Niemand stelt de vraag die er toe doet. Wat moet ik doen om gered te worden? 

De bijbel is geen religieus boek. Het is een reddingsplan. Maar weinigen zien the big picture. God's engelen staan klaar. God is geduldig omdat Hij niet wil dat kostbare zielen verloren gaan. Maar Hij laat zich niet voor de gek houden! Slaap maar lekker verder...Ga maar door met chique irrelevante vragen te stellen en diepzinnige antwoorden te verzinnen. 

Ik vermoedde al een beetje dat je volle uitrusting je in de weg zit. :-) 

Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei Zola:

Dat mag jij natuurlijk zo vinden, maar ik vind het juist niet een puinhoop. Wat je leuk vindt resoneert met je innerlijk. En ik denk dat dat de enige originele authentieke  levensweg is die een mens kan gaan. Alles wat je doet, denkt, gelooft, dat niet resoneert met je eigen in innerlijk is ballast vind ik.

Lees de laatste zin van het boek Rechters maar. En ga dan maar resoneren met je innerlijk ofzoiets. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Mooi man. Mij lijkt een krat wel wat. Er boven op staan en gaan praten. Niet tegen een specifiek persoon, maar gewoon tegen allemaal.

 

Als je dat gaat doen met diezelfde zwartgallige kijk op jouw God en op de mensen, kun je maar beter dat maanpak erbij aantrekken dan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Hermanos2:

Lees de laatste zin van het boek Rechters maar. En ga dan maar resoneren met je innerlijk ofzoiets. 

Nee dank je. 2000 jaar christendom zegt al genoeg. Daar heb ik geen boek voor nodig. Over puinhopen gesproken.

bewerkt door Zola
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei thom:

Ik vermoedde al een beetje dat je volle uitrusting je in de weg zit. :-) 

Jij bent er ook zo eentje van het diepzinnige mystieke spirituele. Volgens mij zien ze jou graag op feestjes. Geweldig hoe spiritueel die jongen is. Ieder weldenkend mens prikt daar zo doorheen. Holle frasen, warme lucht. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Mooi man. Mij lijkt een krat wel wat. Er boven op staan en gaan praten. Niet tegen een specifiek persoon, maar gewoon tegen allemaal.

Wat houdt je tegen? Hier een mooi plekkie om te beginnen:

Amsterdam_Amsterdam-dam-1.jpg

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Hermanos2:

Jij bent er ook zo eentje van het diepzinnige mystieke spirituele. Volgens mij zien ze jou graag op feestjes. Geweldig hoe spiritueel die jongen is. Ieder weldenkend mens prikt daar zo doorheen. Holle frasen, warme lucht. 

Was jaloezie niet een van de hoofdzonden in jouw religie? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei Hermanos2:

Wie is god? Wat is de Schrift? Welke Schrift? Welke denominatie? Velen hier komen niet verder dan zo'n flauwekul vragen. Niemand stelt de vraag die er toe doet. Wat moet ik doen om gered te worden? 

De bijbel is geen religieus boek. Het is een reddingsplan. Maar weinigen zien the big picture. God's engelen staan klaar. God is geduldig omdat Hij niet wil dat kostbare zielen verloren gaan. Maar Hij laat zich niet voor de gek houden! Slaap maar lekker verder...Ga maar door met chique irrelevante vragen te stellen en diepzinnige antwoorden te verzinnen. 

Eigenlijk hoef je niets te doen om gered te worden. Wil je gered worden, dan moet je jouw eigen streven los laten. Overgave en opgeven. Heel jouw leven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Gaitema:

Eigenlijk hoef je niets te doen om gered te worden. Wil je gered worden, dan moet je jouw eigen streven los laten. Overgave en opgeven. Heel jouw leven.

Dus geloven in en vertrouwen op God is niet nodig? 

Probeer het nog maar een keer. Je weet het antwoord vast. 

2 minuten geleden zei thom:

Hmm.. weet je wat werkelijke religie inhoudt Hermanos? Her-verbinden.

Weet je wat met wat?

Religie en denominatie zijn woorden die ik niet verzonnen heb. Ik hoef er verder niets mee. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Hermanos2:
13 minuten geleden zei thom:

Hmm.. weet je wat werkelijke religie inhoudt Hermanos? Her-verbinden.

Weet je wat met wat?

Religie en denominatie zijn woorden die ik niet verzonnen heb. Ik hoef er verder niets mee. 

Even in het kort dan, een paar teksten waarin ik de her-verbinding lees;

Joh. 1
4 In Hetzelve was het Leven, en het Leven was het Licht der mensen.
5 En het Licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft hetzelve niet begrepen.

Joh. 17
6 Ik heb Uw Naam geopenbaard den mensen, die Gij Mij uit de wereld gegeven hebt. Zij waren Uw, en Gij hebt Mij dezelve gegeven; en zij hebben Uw woord bewaard.
7 Nu hebben zij bekend, dat alles, wat Gij Mij gegeven hebt, van U is.
8 Want de woorden, die Gij Mij gegeven hebt, heb Ik hun gegeven, en zij hebben ze ontvangen, en zij hebben waarlijk bekend, dat Ik van U uitgegaan ben, en hebben geloofd, dat Gij Mij gezonden hebt.

Oeps, vergeet ik de mooiste; 23 Ik in hen, en Gij in Mij; opdat zij volmaakt zijn in een, en opdat de wereld bekenne, dat Gij Mij gezonden hebt, en hen liefgehad hebt, gelijk Gij Mij liefgehad hebt.

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei thom:

Even in het kort dan, een paar teksten waarin ik de her-verbinding lees;

Joh. 1
4 In Hetzelve was het Leven, en het Leven was het Licht der mensen.
5 En het Licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft hetzelve niet begrepen.

Joh. 17
6 Ik heb Uw Naam geopenbaard den mensen, die Gij Mij uit de wereld gegeven hebt. Zij waren Uw, en Gij hebt Mij dezelve gegeven; en zij hebben Uw woord bewaard.
7 Nu hebben zij bekend, dat alles, wat Gij Mij gegeven hebt, van U is.
8 Want de woorden, die Gij Mij gegeven hebt, heb Ik hun gegeven, en zij hebben ze ontvangen, en zij hebben waarlijk bekend, dat Ik van U uitgegaan ben, en hebben geloofd, dat Gij Mij gezonden hebt.

Oeps, vergeet ik de mooiste; 23 Ik in hen, en Gij in Mij; opdat zij volmaakt zijn in een, en opdat de wereld bekenne, dat Gij Mij gezonden hebt, en hen liefgehad hebt, gelijk Gij Mij liefgehad hebt.

In een vorige post schreef ik dat God geduldig is. Hij wil niet dat kostbare zielen verloren gaan. Iedereen is welkom. IEDEREEN. Dat zie ik als verbinden van alle mensen. Juist datgene waar deze wereld haar werkelijke armoede toont. En daar komt @Gaitemadan prima bij met de boodschap, geloven en jezelf opgeven. De verbindende factor is het offer en de opstanding van Jezus. Dit staat ver boven begrippen als religie en denominatie. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid