Spring naar bijdragen

Waarom zijn jullie hier?


Aanbevolen berichten

2 minuten geleden zei thom:

Dus er zijn geen voorbeelden te benoemen over 'al dat gespuis'.
Waartegen moet je je dan beschermen dat je in vol ornaat hier komt reageren? Tegen diegenen die de Schrift ontkrachten en God ontkennen? Wie dan?
 

Als je hier dagelijks een beetje meeleest dan begrijp je precies wat ik bedoel. En wie ik bedoel. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 210
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Blij dat het verschil in ieder geval gezien wordt. Evangeliseren is Hem belijden met de mond (het schrijven in dit geval) én met het hart dat het geloof heeft. Dat is God dienen. Hoe kan men

Nee, ik vroeg je juist of je niet meer voelt wat je eigen negativiteit met je doet. Waar het hart van vol is loopt de mond van over. Een en al negativiteit bij jou. Maar je voelt het zelfs niet meer.

Aldus een 'christen' die zelf denkt dat 'ie de Bijbel 'als geen ander' heeft begrepen maar daar tot op heden niemand van weet te overtuigen. Al eerder getypt maar ik herhaal het gewoon effe voor de ki

11 minuten geleden zei Hermanos2:

 

Het antwoord kun je zelf wel bedenken. Iedereen die hier alleen maar naartoe komt om te pogen de Schrift te ontkrachten en God te ontkennen. 

Welke God bedoel je dan precies? Die van de katholieken?  Die van de orthodoxen? Die van de protestanten? Zou het die van de protestanten zijn, van welke protestanten dan?

https://nl.qwe.wiki/wiki/List_of_Christian_denominations

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei thom:

En wat is de Schrift? 

Ja daar heb je ook weer allerlei versies van.  Voor mij als agnost maakt dat niet uit.  Ik kan de mooiste dingen vinden in de geschriften van alle wijsheidstradities en kies daaruit uit wat mij past en waar ik niets mee kan gooi ik over mijn schouder.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Zola:

Welke God bedoel je dan precies? Die van de katholieken?  Die van de orthodoxen? Die van de protestanten? Zou het die van de protestanten zijn, van welke protestanten dan?

https://nl.qwe.wiki/wiki/List_of_Christian_denominations

Die kant ga ik niet op. Kom op zeg. Ik hoop dat je meer diepgang hebt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Zola:

Ja daar heb je ook weer allerlei versies van.  Voor mij als agnost maakt dat niet uit.  Ik kan de mooiste dingen vinden in de geschriften van alle wijsheidstradities en kies daaruit uit wat mij past en waar ik niets mee kan gooi ik over mijn schouder.

Waarom ben je dan hier? Er zijn toch veel leukere plaatsen op het interweb met allerlei spreuk tegeltjes. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Hermanos2:

Waarom ben je dan hier? Er zijn toch veel leukere plaatsen op het interweb met allerlei spreuk tegeltjes. 

Omdat ik dat leuk vind. Ik vind dat je moet doen wat je leuk vindt. Als je volgt wat je vreugde geeft, ben je altijd op een goed pad.  Ik heb hier veel leuks gelezen. En wat me niet past gooi ik over mijn schouder. 

Nu heb ik jouw vraag beantwoord. Beantwoord nou eens de mijne? Ben je altijd zo negatief geweest of ben je dat door je geloof geworden?  En wat voor denominatie ben jij van?

Op 14-7-2020 om 09:38 zei Hermanos2:

Op dit forum zijn veel niet-christenen actief. Wat is de aantrekkingskracht van dit forum? 

Zou je liever hebben dat er geen niet-christenen meer op het forum waren? Zo ja, waarom? Zo nee, waarom niet? Ervaar jij andere visies als een bedreiging voor jouw geloof? Zo ja, waarom? Zo nee, waarom niet?

bewerkt door Zola
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei thom:

Dat maakt nou juist de discussie Hermanos. Met open vizier graag. :-) 

Het is een teken van de eindtijd. Alle discussies die gevoerd worden over de Schrift en over God. Neem maatschappelijke voorbeelden zoals seksualiteit, abortus, huwelijk etc etc. Nu is de tijd waar christenen gevraagd wordt kleur te bekennen. En geen concessies te doen aan God's Woord. En dan lijkt het ineens dat sommige christenen vreselijk radicaal zijn omdat ze bijvoorbeeld homoseksualiteit afkeuren, in navolging van de bijbel. Vergeten wordt dat de radicalen juist die groep zijn die alle gedrag goedkeurt en bedekt met de mantel der liefde. Alles wordt gedaan om geaccepteerd te worden door de menigte. 

1 minuut geleden zei Bastiaan73:

090729-F-3486B-102.JPG

Hurt locker. Klasse film. Jeremy Renner is een fijne acteur. Helaas net te oud, anders was ie de nieuwe 007 geworden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Hermanos2:

Hurt locker. Klasse film. Jeremy Renner is een fijne acteur. Helaas net te oud, anders was ie de nieuwe 007 geworden. 

Ik dacht dat dit het pak was dat je aantrekt voordat je op Credible komt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Zola:

Omdat ik dat leuk vind. Ik vind dat je moet doen wat je leuk vindt. Als je volgt wat je vreugde geeft, ben je altijd op een goed pad.  Ik heb hier veel leuks gelezen. En wat me niet past gooi ik over mijn schouder. 

Nu heb ik jouw vraag beantwoord. Beantwoord nou eens de mijne? Ben je altijd zo negatief geweest of ben je dat door je geloof geworden?  En wat voor denominatie ben jij van?

Zou je liever hebben dat er geen niet-christenen meer op het forum waren? Zo ja, waarom? Zo nee, waarom niet? Ervaar jij andere visies als een bedreiging voor jouw geloof? Zo ja, waarom? Zo nee, waarom niet?

Als iedereen gaat doen wat ie leuk vindt wordt 't hier een puinhoop. Is 't trouwens al. 

Ik zou graag zien dat alle niet christenen alleen maar op de achtergrond meelezen omdat de kwaliteit en diepgang van discussies daarbij gebaat is. En dan mag er van mij gerust een apart gedeelte van het forum gereserveerd worden voor niet christenen. Maar nu loopt alles door elkaar. Dit gaat niet goed. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
38 minuten geleden zei Hermanos2:

Het is een teken van de eindtijd. Alle discussies die gevoerd worden over de Schrift en over God. Neem maatschappelijke voorbeelden zoals seksualiteit, abortus, huwelijk etc etc. Nu is de tijd waar christenen gevraagd wordt kleur te bekennen. En geen concessies te doen aan God's Woord. En dan lijkt het ineens dat sommige christenen vreselijk radicaal zijn omdat ze bijvoorbeeld homoseksualiteit afkeuren, in navolging van de bijbel. Vergeten wordt dat de radicalen juist die groep zijn die alle gedrag goedkeurt en bedekt met de mantel der liefde. Alles wordt gedaan om geaccepteerd te worden door de menigte. 

Het is een teken van de eindtijd. Alle discussies die gevoerd worden over de Schrift en over God. 

Zola vroeg; welke God. En dat is best een discussie waard, aangezien er door de eeuwen heen verschillende volkeren zijn afgeslacht 'omdat God dat wil'. De God van de RKK bijvoorbeeld, die 'flink heeft uitgepakt' in Europa door anders denkenden, maar wel volgelingen in Christus, te elimineren, af te slachten 'in Gods naam'. 

Neem maatschappelijke voorbeelden zoals seksualiteit, abortus, huwelijk etc etc. Nu is de tijd waar christenen gevraagd wordt kleur te bekennen. 

Dat is door alle tijd heen hetzelfde gebleven; kennis over wie wij zijn behoort een gevolg, een onderzoeken naar, van de oprechte gelovige te zijn; Wie ben ik.

En geen concessies te doen aan God's Woord. 

Wat is God's Woord? De Bijbel of de Geest. De Geest achter de letter, in welk geschrift dan ook, zal spreken tot de horigen. Op die manier is de Schrift het Woord. En dan niet alleen de Bijbel, maar alle Schrift. Lijkt mij logisch.

En dan lijkt het ineens dat sommige christenen vreselijk radicaal zijn omdat ze bijvoorbeeld homoseksualiteit afkeuren, in navolging van de bijbel.

Heb je hier een volle uitrusting voor nodig? Wat is je punt?

Vergeten wordt dat de radicalen juist die groep zijn die alle gedrag goedkeurt en bedekt met de mantel der liefde. 

Is dat zo? Ik snap niet veel van je redenatie. Hier op dit forum?

Alles wordt gedaan om geaccepteerd te worden door de menigte. 

Waar wil je heen met deze opmerking? Is dat jouw ervaring?

31 minuten geleden zei Hermanos2:

Als iedereen gaat doen wat ie leuk vindt wordt 't hier een puinhoop. Is 't trouwens al. 

Ik zou graag zien dat alle niet christenen alleen maar op de achtergrond meelezen omdat de kwaliteit en diepgang van discussies daarbij gebaat is. En dan mag er van mij gerust een apart gedeelte van het forum gereserveerd worden voor niet christenen. Maar nu loopt alles door elkaar. Dit gaat niet goed. 

Jezus sprak tot iedereen, ongeacht afkomst, baan, man of vrouw, oud of jong, Farizeeeeer of blinde.

Oh ja, en de vraag natuurlijk; wat of wie is een Christen.

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei thom:

Oh ja, en de vraag natuurlijk; wat of wie is een Christen.

Ik wou het net zeggen typen ?

Is een christen iemand die graag met dat etiketje koketteert en zichzelf daarmee verhoogt t.o.v. mensen die dat etiketje niet op zichzelf toepassen? Is een christen iemand die een voorgekauwde geloofsbelijdenis nablaat? Is een christen iemand die er zelf helemaal van overtuigd is de Heilige Geest te 'hebben' maar dat op geen enkele manier laat blijken?

~

En wat betekent 'credible' ook al weer?

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Fundamenteel:

Serieus??? In Nederland?

Hier hebben we ook zo een straatpredikant, maar die is onbegrijpbaar. Zo van dat binnenmonds Engels.

Ik ben geen open lucht spreker, ik zou het niet kunnen. Meer 1 op 1. Mensen die interesse hebben in een gesprek.

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei thom:

Het is een teken van de eindtijd. Alle discussies die gevoerd worden over de Schrift en over God. 

Zola vroeg; welke God. En dat is best een discussie waard, aangezien er door de eeuwen heen verschillende volkeren zijn afgeslacht 'omdat God dat wil'. De God van de RKK bijvoorbeeld, die 'flink heeft uitgepakt' in Europa door anders denkenden, maar wel volgelingen in Christus, te elimineren, af te slachten 'in Gods naam'. 

Neem maatschappelijke voorbeelden zoals seksualiteit, abortus, huwelijk etc etc. Nu is de tijd waar christenen gevraagd wordt kleur te bekennen. 

Dat is door alle tijd heen hetzelfde gebleven; kennis over wie wij zijn behoort een gevolg, een onderzoeken naar, van de oprechte gelovige te zijn; Wie ben ik.

En geen concessies te doen aan God's Woord. 

Wat is God's Woord? De Bijbel of de Geest. De Geest achter de letter, in welk geschrift dan ook, zal spreken tot de horigen. Op die manier is de Schrift het Woord. En dan niet alleen de Bijbel, maar alle Schrift. Lijkt mij logisch.

En dan lijkt het ineens dat sommige christenen vreselijk radicaal zijn omdat ze bijvoorbeeld homoseksualiteit afkeuren, in navolging van de bijbel.

Heb je hier een volle uitrusting voor nodig? Wat is je punt?

Vergeten wordt dat de radicalen juist die groep zijn die alle gedrag goedkeurt en bedekt met de mantel der liefde. 

Is dat zo? Ik snap niet veel van je redenatie. Hier op dit forum?

Alles wordt gedaan om geaccepteerd te worden door de menigte. 

Waar wil je heen met deze opmerking? Is dat jouw ervaring?

Jezus sprak tot iedereen, ongeacht afkomst, baan, man of vrouw, oud of jong, Farizeeeeer of blinde.

Oh ja, en de vraag natuurlijk; wat of wie is een Christen.

Je kan ze hier op 2 vingers tellen vrees ik lol

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Je schrijft:

Waarom helaas?

Sinds corona ben ik ermee gestopt. Vandaar helaas.
Als corona voorbij is, kan ik er weer gaan staan.
Ik ontmoette o.a. een atheist die meerdere malen terugkwam om mij te bekeren tot het atheisme, dat was best grappig. Met hem heb ik hele goede gesprekken gehad en het woord kunnen delen. En ook vaak mensen die een luisterend oor nodig hadden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Wesley:

Ik ben geen open lucht spreker, ik zou het niet kunnen. Meer 1 op 1. Mensen die interesse hebben in een gesprek.

Ah dat is wat anders dan straatpredikant.

Trouwens @Bastiaan73

Bedankt die link te delen. Interessante man om het zacht uit te drukken. "De man is mannelijk, de vrouw is vrouwelijk maar de Heer is heerlijk"

Schitterend.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Chris Walters:

Aanbidding in geest en waarheid kun je imho niet in woorden doen. Dat doe je door te Leven niet door te praten of met bijbelteksten te strooien.

8 uur geleden zei Bastiaan73:

Aanbidding in geest en waarheid. Dat doe je inderdaad door te leven in gehoorzaamheid aan Jezus Christus.

En daaronder valt zeker ook het delen van de evangelie. En dat kan je alleen maar doen door te praten over wat de bijbel ons vertelt. En inderdaad hoort daar soms bij dat je een bijbel tekst erbij moet halen. (Geloof kom van horen)

Jezus zegt hou van iedereen zoals je van jezelf houdt. Als je van mensen houdt, wat is het meest kostbare dat een christen kan delen met een ander? Voor mij is dat duidelijk de evangelie van Jezus Christus. Zo aanbid ik God in geest en in waarheid.

9 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ah dat is wat anders dan straatpredikant.

 

Klopt. Ik sta op een plek en deel koffie en thee uit voor een gesprek. Sommigen pakken koffie en gaan weg. Sommigen blijven hangen voor een gesprek. Het is echt net vissen. Vaak lang wachten en soms een gesprek. En als er een enkelen terug blijven komen, geeft dat moed.
 

bewerkt door Wesley
Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Wesley:

Sinds corona ben ik ermee gestopt. Vandaar helaas.
Als corona voorbij is, kan ik er weer gaan staan.
Ik ontmoette o.a. een atheist die meerdere malen terugkwam om mij te bekeren tot het atheisme, dat was best grappig. Met hem heb ik hele goede gesprekken gehad en het woord kunnen delen. En ook vaak mensen die een luisterend oor nodig hadden.

Hoe maak je dan duidelijk dat je evangeliseert? Heb je een bordje om je nek hangen? Sta je bij een stand met reclame?

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Bastiaan73:

Onlangs overleden, voor wie het gemist heeft: Arnol Kox.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Arnol_Kox

Doet me denken aan Ezechiel.

Zojuist zei Kaasjeskruid:

Hoe maak je dan duidelijk dat je evangeliseert? Heb je een bordje om je nek hangen? Sta je bij een stand met reclame?

Heb een karretje voor de koffie. En daartegenaan een bord met bijbelversen die je van ver kunt zien.
Mensen die koffie/thee nemen, vertel ik direct waarom ik er sta. En vraag ik meestal wat zij zelf ervan vinden. Eerst luisteren dan praten zeg maar.
Minder opdringerig. Mensen op straat aanspreken over geloof wordt vaak niet gewaardeerd in NL.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Wesley:

Heb een karretje voor de koffie. En daartegenaan een bord met bijbelversen die je van ver kunt zien.
Mensen die koffie/thee nemen, vertel ik direct waarom ik er sta. En vraag ik meestal wat zij zelf ervan vinden. Eerst luisteren dan praten zeg maar.
Minder opdringerig. Mensen op straat aanspreken over geloof wordt vaak niet gewaardeerd in NL.

Ben je een jehova's getuige?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hermanos2:

Als iedereen gaat doen wat ie leuk vindt wordt 't hier een puinhoop. Is 't trouwens al. 

 

Dat mag jij natuurlijk zo vinden, maar ik vind het juist niet een puinhoop. Wat je leuk vindt resoneert met je innerlijk. En ik denk dat dat de enige originele authentieke  levensweg is die een mens kan gaan. Alles wat je doet, denkt, gelooft, dat niet resoneert met je eigen in innerlijk is ballast vind ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Zola:

Dat mag jij natuurlijk zo vinden, maar ik vind het juist niet een puinhoop. Wat je leuk vindt resoneert met je innerlijk. En ik denk dat dat de enige originele authentieke  levensweg is die een mens kan gaan. Alles wat je doet, denkt, gelooft, dat niet resoneert met je eigen in innerlijk is ballast vind ik.

Woont u in een alter reality? Het is in 75j nooit zo een puinhoop als nu geweest. En dat is omdat iedereen maar denkt te kunnen doen wat ze willen.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ben je een jehova's getuige?

Nee, Jesus is God. Ik sta wel naast hun toevallig haha. En sommige JG vinden dat niet leuk.
Ik ben niet zo bekend met alle stromingen binnen het christelijk geloof, maar ik ben protestants denk ik, maar vooral volgeling van Jezus Christus.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid