Spring naar bijdragen

Waarom zijn jullie hier?


Aanbevolen berichten

3 uur geleden zei thom:

Zou de mens werkelijk vanuit de rust leven, is daar geen strijd meer als die van in de wereld, óm dat van de wereld en..doordat van de wereld. Omdat de wereld doorzien is; 'hem is de wereld niet waardig'.

 

www.marcelmessing.nl/nl/artikelen/nieuwsbrief/p382
Gesprek met de Verlosser
 

Hij die de vervolmaking niet kent,kent niets.

Als iemand niet in de duisternis staat, zal hij niet in staat zijn het licht te zien.

Als iemand niet begrijpt hoe het vuur ontstond, zal hij erin opbranden, omdat hij de wortel ervan niet kent.

Als iemand niet eerst het water begrijpt, zal hij niets kennen.

Wat betekent het dan voor hem daaruit de doop te ontvangen?

Als iemand niet begrijpt  waar de wind die blaast vandaan komt, zal hij erin meelopen.

Als iemand niet begrijpt  hoe het lichaam dat hij draagt is ontstaan, zal hij erin omkomen.

En hoe wil iemand die de Zoon niet kent de Vader kennen?

En voor hem die de wortel van alle dingen niet zal kennen, zullen ze verborgen blijven.

Hij die de wortel  van het slechte niet leert kennen, is er ook geen vreemde voor.

Hij die niet begrijpt hoe hij kwam zal ook niet begrijpen hoe hij zal gaan

en hij is geen vreemde voor deze wereld, die {zal} [....] en die zal worden vernederd.

 

uit: Gesprek met de Verlosser, Nag Hammadi Geschriften

Lees meer: https://www.wake-up-call.be/nieuw/

Er is zo’n uitspraak, ik denk een bijbelse maar mijn geheugen is even opgebruikt ^;D

Het komt erop neer dat een soldaat de meeste rust vindt in het heetste van de strijd. Ergens is dat wel waar, te stil maakt me dan ook weer onrustig en voor ik het weet beland ik in een spirituele oorlogsvoering tegen de anti christ. It is compulsory hehe.

Hij die niet begrijpt hoe hij kwam zal ook niet begrijpen hoe hij zal gaan. Profound.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 210
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Blij dat het verschil in ieder geval gezien wordt. Evangeliseren is Hem belijden met de mond (het schrijven in dit geval) én met het hart dat het geloof heeft. Dat is God dienen. Hoe kan men

Nee, ik vroeg je juist of je niet meer voelt wat je eigen negativiteit met je doet. Waar het hart van vol is loopt de mond van over. Een en al negativiteit bij jou. Maar je voelt het zelfs niet meer.

Aldus een 'christen' die zelf denkt dat 'ie de Bijbel 'als geen ander' heeft begrepen maar daar tot op heden niemand van weet te overtuigen. Al eerder getypt maar ik herhaal het gewoon effe voor de ki

3 minuten geleden zei Wesley:

Delen van het Woord. In waarheid en in geest.

Romeinen 10:17
Zo is dan het geloof uit het gehoor en het gehoor door het Woord van God.

Je schrijft:

50 minuten geleden zei Wesley:

Ja, op straat. Dat was helaas voor corona tijdperk.

Waarom helaas?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Wesley:

Delen van het Woord. In waarheid en in geest.
 

Aanbidding in geest en waarheid kun je imho niet in woorden doen. Dat doe je door te Leven niet door te praten of met bijbelteksten te strooien.

1 uur geleden zei Bastiaan73:

Onlangs overleden, voor wie het gemist heeft: Arnol Kox.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Arnol_Kox

Daarom is hij hier niet meer. ?

(klein grapje tussendoor, niet respectloos bedoeld).

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Hermanos2:

Leven gaat je hier niet helpen. Hier zul je toch echt met woorden en bijbelteksten moeten strooien. 

Net als Kaasjeskruid ben je de hele tijd een soort verbolgenheid uitstralend. Jullie geloof maakt je alleen maar een soort bozig lijkt wel. Boos of bitter. Vind je het nou echt fijn om zo door het leven te gaan? Ben je ooit positiever ingesteld geweest of heb je dat nooit gekend?  Ben benieuwd. Want als dat de vrucht is van jouw geloof dan zou ik toch liever niet gelovig zijn. 

Op 21-7-2020 om 19:04 zei Bastiaan73:

Evangeliseer je ook op niet-christelijke fora?

Ja dat zou ik ook wel eens willen weten.

bewerkt door Zola
Link naar bericht
Deel via andere websites
39 minuten geleden zei Chris Walters:

Iemand die deze dingen zegt en zich toch christen noemt, die moet wel ontoerekeningsvatbaar zijn.

Nou, laat maar eens zien dan hoe jij hier op het forum aan het leven bent. Graag wel consequent zijn en je mond (of je vingers in dit geval...) houden dan.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
42 minuten geleden zei Chris Walters:

Iemand die deze dingen zegt en zich toch christen noemt, die moet wel ontoerekeningsvatbaar zijn.

Je bent hier op een forum. Op welke manier zou je hier je bedoeling kenbaar willen maken als je geen woorden of bijbelteksten zou gebruiken?

Rooksignalen ofzo? 

Denk eens na voor je zo'n flauwekul typt. 

41 minuten geleden zei Zola:

Net als Kaasjeskruid ben je de hele tijd een soort verbolgenheid uitstralend. Jullie geloof maakt je alleen maar een soort bozig lijkt wel. Boos of bitter. Vind je het nou echt fijn om zo door het leven te gaan? Ben je ooit positiever ingesteld geweest of heb je dat nooit gekend?  Ben benieuwd. Want als dat de vrucht is van jouw geloof dan zou ik toch liever niet gelovig zijn. 

Lieve Zola, lees eens je eigen berichtjes terug en herzie dan je meest recente. Bovendien... Vind je het vreemd dat ik mijn wapenrusting aantrek vóór ik naar dit forum kom. Dit forum wat overloopt van allerlei volk dat hier niets te zoeken heeft en profiteert van afwezigheid van moderatie. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei Hermanos2:

Vind je het vreemd dat ik mijn wapenrusting aantrek vóór ik naar dit forum kom. Dit forum wat overloopt van allerlei volk dat hier niets te zoeken heeft en profiteert van afwezigheid van moderatie. 

Zoals?

En daarbij; je kunt toch reageren op een berichtje wat je aandacht trekt?
En vandaar uit ontspint zich een gesprek (oké, in de ideale situatie), maar om daar nu in volle bescherming en bewapend (tegen wat?) op af te gaan..(om wat?)

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei thom:

Zoals?

Sorry Thom. Je blinkt niet uit in het stellen van heldere vragen. Ik wil graag een antwoord geven maar dan zul je toch echt wat duidelijker moeten zijn. Ik word hier al beschreven als dom en ontoerekeningsvatbaar. Probeer op die manier mij te bevragen. Misschien snap ik 't dan. Dankjewel voor de moeite. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei thom:

Zoals?

Sorry Thom, ik ben op mijn telefoon en zie nu pas dat je wel meer had getypt dan alleen het woord 'zoals'. 

Laptop werkt fijner. 

Het antwoord kun je zelf wel bedenken. Iedereen die hier alleen maar naartoe komt om te pogen de Schrift te ontkrachten en God te ontkennen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Hermanos2:

Sorry Thom, ik ben op mijn telefoon en zie nu pas dat je wel meer had getypt dan alleen het woord 'zoals'. 

Laptop werkt fijner. 

Het antwoord kun je zelf wel bedenken. Iedereen die hier alleen maar naartoe komt om te pogen de Schrift te ontkrachten en God te ontkennen. 

Dus er zijn geen voorbeelden te benoemen over 'al dat gespuis'.
Waartegen moet je je dan beschermen dat je in vol ornaat hier komt reageren? Tegen diegenen die de Schrift ontkrachten en God ontkennen? Wie dan?
 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid