Spring naar bijdragen

Theologie, referentiekaders, dissonantie en trollen.


Aanbevolen berichten

3 uur geleden zei TTC:

Parels voor de zwijnen, nog zoiets. Het zijn tijdloze oplossingen voor steeds wederkerende problemen, het onwaarschijnlijke komt je tegemoet wanneer je het zou wagen hierover een debat te openen. Heb je dat al eens meegemaakt? Zelfs op fora waarvan je denkt dat het christelijk is, wat een omgeving. 

Nog een betere: Fuck the law. The law is what is going to kill you.

Dat bedacht en zei ik tegen een boom weertegen ik wild plaste.

Fuck the law.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 2,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Verwarrend wordt het pas wanneer we deze fenomenen afzetten tegenover normale systemen die berusten op beperkte rationaliteit, naargelang vanuit welk paradigma gekeken wordt. Heel bijzonder, iedereen

moderartie: Ik heb het topic verplaatst; het past toch niet zo erg in Theologie. Het is meer een soort filosoferen. Bedenk overigens dat Credible een christelijk jongerenforum is. Open lieve

Dan filter/bepaal jij zelf hoe jij reageert op die berichten. Mensen hebben over het algemeen prima door waar de zwakke punten van een ander zich bevinden en maken daar misbruik van om zichzelf beter

Posted Images

39 minuten geleden zei zendeling:

Zogenaamd "Bijbels" of "Koranisch" of "Vedisch" denken is inderdaad religieus-fundamentalistisch denken.

Zoiets als denken dat die schele boeventronie in jou avatar Jezus zou moeten voorstellen...

2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Nog een betere: Fuck the law. The law is what is going to kill you.

Dat bedacht en zei ik tegen een boom weertegen ik wild plaste.

Fuck the law.

Zo moedig ik me hond ook vaak aan om de boom omver te piesen. Soms doe ik vrolijk met hem mee bij gebrek aan een fatsoenlijk urinoir en niet zozeer om tegen de wet te ageren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Zoiets als denken dat die schele boeventronie in jou avatar Jezus zou moeten voorstellen...

_O- 

Ik hou van Yeshua, het maakt mij niet uit als Hij in jouw ogen een schele boeventronie had.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei zendeling:

_O- 

Ik hou van Yeshua, het maakt mij niet uit als Hij in jouw ogen een schele boeventronie had.

Jij houdt enkel van je eigen denkbeelden, slechts gefocust op zelf doen. Die "w"  die er volgens jou zou moeten staan zegt genoeg.

1 minuut geleden zei Fundamenteel:

 

Zo zo, twee middelvingers. En dan ook nog die van een ander... Durf je wel achter je keyboard.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Jij houdt enkel van je eigen denkbeelden, slechts gefocust op zelf doen. Die "w"  die er volgens jou zou moeten staan zegt genoeg.

Ik geloof inderdaad dat je als mens irrationele manieren van denken moet vermijden. Jij hebt daar minder moeite mee, daarom vind je religieus-fundamentalisme ok, ook al is het irrationeel en tegenstrijdig, het is jouw keuze.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei zendeling:

Ik geloof inderdaad dat je als mens irrationele manieren van denken moet vermijden. Jij hebt daar minder moeite mee, daarom vind je religieus-fundamentalisme ok, ook al is het irrationeel en tegenstrijdig, het is jouw keuze.

Wat zit ge een kaaskeskruid te voeden terwijl het te vermorzelen is onder uw voet? Christenen als Kaasjeskruid en ongelovigen als DBI onderstrepen wat mis met dit forum is.

Mensen als mij ook. Dat terzijde....

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei zendeling:

Ik geloof inderdaad dat je als mens irrationele manieren van denken moet vermijden.

Hmmm, en in hoeverre ligt logische deductie ten grondslag aan jou visualisering van Jezus?

4 minuten geleden zei zendeling:

Jij hebt daar minder moeite mee, daarom vind je religieus-fundamentalisme ok, ook al is het irrationeel en tegenstrijdig, het is jouw keuze.

En die keuze laat mij de hemel in, dit in tegenstelling tot de jouwe welke de poorten van de hel wagenwijd openzet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei zendeling:
7 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Jij houdt enkel van je eigen denkbeelden, slechts gefocust op zelf doen. Die "w"  die er volgens jou zou moeten staan zegt genoeg.

Ik geloof inderdaad dat je als mens irrationele manieren van denken moet vermijden. Jij hebt daar minder moeite mee, daarom vind je religieus-fundamentalisme ok, ook al is het irrationeel en tegenstrijdig, het is jouw keuze.

Jouw: bezittelijk voornaamwoord 

Jou: persoonlijk voornaamwoord

"Jouw woorden zijn door jou getypt."

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Wat zit ge een kaaskeskruid te voeden terwijl het te vermorzelen is onder uw voet? Christenen als Kaasjeskruid en ongelovigen als DBI onderstrepen wat mis met dit forum is.

Mensen als mij ook. Dat terzijde....

Ow, die doen voor het gemak maar even niet mee. Dat inconsequente trollengedrag van jou is funest voor een forum, alsmaar te zeveren over politieke kwesties die niet ter zake doen. Om vervolgens ongelijk te krijgen van alle kanten, maar als een paard met oogkleppen op door te razen naar e.o.a. don quichot molentje waar ie zijn lans jammerlijk op zal breken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Kwil de mijne best irl in uw gat komen peuteren....

Grote smoel achter een computer. Kom jij er maar eens fijn achter hoe hard ik dat gaatje kan aanspannen. Om vervolgens te realiseren dat je kwijt bent wat je erin stopt. Met uw stijve leuter praatjes.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei TTC:

Wonderen geschieden wanneer de magie doorzien wordt, in gewone mensentaal betekent dat gezond verstand gebruiken. Vanaf hier wordt het eenvoudig, in de advaitavada wordt, net als in de boeddhistische shunyavada, de relatieve werkelijkheid, de scheiding tussen het eigen bewustzijn en het kosmisch bewustzijn ontkend en wordt alleen de absolute werkelijkheid als waarheid erkend (puur monisme). Dit in tegenstelling tot de dvaitadvaitavada (het dualistisch non-dualisme), waar de relatieve werkelijkheid van het individuele bewustzijn wel wordt erkend als een tijdelijke toestand tot aan de vereniging met het kosmische bewustzijn. Bij de eveneens neutraal monistische advaitadvaitadvaitavada (het non-dualistisch dualistisch non-dualisme) gaat men ook uit van een tijdelijk dualisme, maar wordt tevens erkend dat de ziel is voortgekomen uit het kosmisch bewustzijn (uit non-dualiteit). Althans, volgens wikipedia toch.

Ge weet mij wonen, ge hebt mijn emailadres, ge hebt mijn nummer. Trekt er uw plan mee, hoe dan ook: wat toen aanwezig was zal altijd rijkelijk blijven vloeien. Misschien dat ik iedereen nog eens mail tot een samenkomst, misschien ook niet.

Nu is het tijd echt offline te gaan. De vasten mag dan wel misschien gedaan zijn, wie weet begint hem hier pas. Ik trek me terug en ga me op den deugd van het leven werpen. Simpel is moeilijk genoeg ;) Echt wel lol

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ge weet mij wonen, ge hebt mijn emailadres, ge hebt mijn nummer. Trekt er uw plan mee, hoe dan ook: wat toen aanwezig was zal altijd rijkelijk blijven vloeien. Misschien dat ik iedereen nog eens mail tot een samenkomst, misschien ook niet.

Nu is het tijd echt offline te gaan. De vasten mag dan wel misschien gedaan zijn, wie weet begint hem hier pas. Ik trek me terug en ga me op den deugd van het leven werpen. Simpel is moeilijk genoeg ;) Echt wel lol

Angst voor ziektekiemen... Verrekte watjes. Men geeft een ter dood veroordeelde nog een anti infectionele behandeling voordat ze hem de dodelijke injectie geven, tja men zou maar dood gaan aan eoa infectie... Je zal maar naar de hel gaan en ziek zijn... Met je bodycount... Er gaan er jaarlijks duizenden dood aan voedselvergiftiging, een klein risico en jij neemt het woord genocide al voor rekening voor wat betreft de corona? Watje van deze tijd met je klaagcultuur. Ik heb een immuunsysteem dat afhankelijk is van oefenen op ziekteverwekkers als corona. Stelletje handenwassende, schrobbende en spuitende angsthazen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid