Spring naar bijdragen

Theologie, referentiekaders, dissonantie en trollen.


Aanbevolen berichten

5 uur geleden zei leren_schoen:

Oké gelukkig 

Moesten we respect voor elkaars imperfecties kunnen hebben dan zouden we morgen WOIII in alle vriendschappelijkheid kunnen afhandelen, niet dat het nu zo bijster slim lijkt maar het is toch al dat. Voor de beschikbare sociale alternatieven bestaat veel minder respect maar misschien is dat gewoon te wijten aan onwetendheid, niet alles is perfect.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 2,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Verwarrend wordt het pas wanneer we deze fenomenen afzetten tegenover normale systemen die berusten op beperkte rationaliteit, naargelang vanuit welk paradigma gekeken wordt. Heel bijzonder, iedereen

moderartie: Ik heb het topic verplaatst; het past toch niet zo erg in Theologie. Het is meer een soort filosoferen. Bedenk overigens dat Credible een christelijk jongerenforum is. Open lieve

Dan filter/bepaal jij zelf hoe jij reageert op die berichten. Mensen hebben over het algemeen prima door waar de zwakke punten van een ander zich bevinden en maken daar misbruik van om zichzelf beter

Posted Images

9 uur geleden zei Bastiaan73:

"Jouw woorden zijn door jou getypt."

Voor de heropstart van onze economie stellen we een sale- and lease backoperatie voor waar we een special purpose vehicle voor in het leven kunnen roepen, binnen deze omgeving kunnen we dan het Target-II system herdefiniëren op zo’n manier dat mensen er ook onmiddellijk de vruchten van kunnen plukken. Voor nietsvermoedende leken en/of de in mindere mate met empathisch vermogen behepte intellectuelen onder ons, doe normaal!

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Angst voor ziektekiemen... Verrekte watjes. Men geeft een ter dood veroordeelde nog een anti infectionele behandeling voordat ze hem de dodelijke injectie geven, tja men zou maar dood gaan aan eoa infectie... Je zal maar naar de hel gaan en ziek zijn... Met je bodycount... Er gaan er jaarlijks duizenden dood aan voedselvergiftiging, een klein risico en jij neemt het woord genocide al voor rekening voor wat betreft de corona? Watje van deze tijd met je klaagcultuur. Ik heb een immuunsysteem dat afhankelijk is van oefenen op ziekteverwekkers als corona. Stelletje handenwassende, schrobbende en spuitende angsthazen.

Hoe egoïstisch, en als dat egoïsme vanuit een regering komt heet dat pertinent genocide.

Wat wij ervan denken en zeggen zal op schaal niets betekenen. "Experts" die corona aan een griepje gelijk stelde, of erger eronder, hebben dat gedaan in het belang van de politiek. Ze gaven advies op wat "politiek haalbaar was" hier in België. Dat kostte levens, als je dat op voorhand weet en je doet er niets mee heet dat in mijn woordenboek genocide. Dat is bewust je zwakkeren niet beschermen en blootstellen aan het virus.

Het virus circuleert al trouwens van 2019. Over het virus wordt gelogen. Als je zou opletten wist je dat het virus mij geen angst aanjaagt, maar degene die zulke virussen ontwerpen om ons later het medicijn te kunnen verkopen. Complot aluhoedje? Misschien.... wie zal het weten? Ik ga geen regering geloven, noch ongenuanceerde dipshits op credible.

Vreemd dat ze me niet bannen....

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Hoe egoïstisch, en als dat egoïsme vanuit een regering komt heet dat pertinent genocide. Wat wij ervan denken en zeggen zal op schaal niets betekenen. "Experts" die corona aan een griepje gelijk stelde, of erger eronder, hebben dat gedaan in het belang van de politiek. Ze gaven advies op wat "politiek haalbaar was" hier in België. Dat kostte levens, als je dat op voorhand weet en je doet er niets mee heet dat in mijn woordenboek genocide. Dat is bewust je zwakkeren niet beschermen en blootstellen aan het virus. Het virus circuleert al trouwens van 2019. Over het virus wordt gelogen. Als je zou opletten wist je dat het virus mij geen angst aanjaagt, maar degene die zulke virussen ontwerpen om ons later het medicijn te kunnen verkopen. Complot aluhoedje? Misschien.... wie zal het weten? Ik ga geen regering geloven, noch ongenuanceerde dipshits op credible. Vreemd dat ze me niet bannen....

Domme vragen zijn altijd de beste, hoe verhoudt het schizoïde spectrum zich tot een economie die berust op beperkte rationaliteit waarin epistemologische obstakels onbewust gangbaar zijn? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Domme vragen zijn altijd de beste, hoe verhoudt het schizoïde spectrum zich tot een economie die berust op beperkte rationaliteit waarin epistemologische obstakels onbewust gangbaar zijn? 

Op een economie? Weet ik niet. Maar vraag je eerder af wie niet schizofreen zou worden als die zijn bron van informatie de media is om daarmee tot een "wijsheid" te komen? Dat verklaart wel massa psychoses onder de mensen....

Als mensen de waarheid niet mogen weten, ben je dan verbaasd dat ze gaan raar doen? :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Op een economie? Weet ik niet. Maar vraag je eerder af wie niet schizofreen zou worden als die zijn bron van informatie de media is om daarmee tot een "wijsheid" te komen? Dat verklaart wel massa psychoses onder de mensen.... Als mensen de waarheid niet mogen weten, ben je dan verbaasd dat ze gaan raar doen? 

Dit topic gaat over systematische theologie, wat veronderstelt het verstand te gebruiken, maar net iets anders dan bij Albert Heyn. 

11 minuten geleden zei Fundamenteel:

Als mensen de waarheid niet mogen weten, ben je dan verbaasd dat ze gaan raar doen?

Elke waarheid doorloopt drie fasen, dixit Schopenhauer. En in welke fase jij zit weet niemand, je snapt er in ieder geval de ballen van. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei TTC:

Dit topic gaat over systematische theologie, wat veronderstelt het verstand te gebruiken, maar net iets anders dan bij Albert Heyn. 

Elke waarheid doorloopt drie fasen, dixit Schopenhauer. En in welke fase jij zit weet niemand, je snapt er in ieder geval de ballen van. 

Ik heb de waarheid aanvaard. Maar mijn waarheid is niet de uwe. In de fik ermee :)

nooit gedacht dat ik nog sympathie voor islamieten zou krijgen. Ze staan zelfs hoger dan de politieke nationalisten. 

laat ons eens iets in eendracht affikken ipv elkaar. :)

Maar sorrt ttc. Het zou uw draad niet mogen vervuilen....

Systematische theologie.... carry on.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik heb de waarheid aanvaard. Maar mijn waarheid is niet de uwe. In de fik ermee nooit gedacht dat ik nog sympathie voor islamieten zou krijgen. Ze staan zelfs hoger dan de politieke nationalisten. laat ons eens iets in eendracht affikken ipv elkaar. Maar sorrt ttc. Het zou uw draad niet mogen vervuilen.... Systematische theologie.... carry on.

Volgens het E-pad maken we alles zo eenvoudig mogelijk maar ook niet eenvoudiger dan dat, naar het advies van onze vriend Einstein die als wapenschild kan fungeren voor psychisch kwetsbare mensen in de GGZ. Maar hoe kunnen we dat aan de hand van praktische voorbeelden transparant maken? Is het niet wijs om dat in een veilige omgeving te organiseren? En hebben we daar dan geen GGZ-experten voor nodig met kennis ter zake?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Volgens het E-pad maken we alles zo eenvoudig mogelijk maar ook niet eenvoudiger dan dat, naar het advies van onze vriend Einstein die als wapenschild kan fungeren voor psychisch kwetsbare mensen in de GGZ. Maar hoe kunnen we dat aan de hand van praktische voorbeelden transparant maken? Is het niet wijs om dat in een veilige omgeving te organiseren? En hebben we daar dan geen GGZ-experten voor nodig met kennis ter zake?

Ja zeer wijs. Maar wie zegt dat de dictators dood moeten of een pijnlijk punt duidelijk maken ervaren censuur. Je mag wel doen alsof anderen dictators zijn en als de roverheid zegt dat ze dood mogen is het ok. Zelfs als dat miljoenen wezen veroorzaakt die uit op wraak zijn. 

Ik zeg u en ik meen dat: terwijl gij lult op credible is de duivel in toorn aan het toenemen. Als ze de mensheid willen chippen als huisdieren, begrijp ik niet waarom iedereen zo rustig blijft. Dit is fascisme waarvan onze voorouders "never again" zeiden.  Hetzij nu iets subliminaler verpakt. Globalisme is het derde rijk.

 

Iedere vorm van verzet is nu gerechtvaardigd. De gulden regel wordt geschonden door de ander. Dus....

Zou me niet verbazen dat ze in Amerika al armed and ready staan.... en als die overhoop geknald worden is dat grondwettelijk. Dat heet daar patriotisme.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ja zeer wijs. Maar wie zegt dat de dictators dood moeten of een pijnlijk punt duidelijk maken ervaren censuur. Je mag wel doen alsof anderen dictators zijn en als de roverheid zegt dat ze dood mogen is het ok. Zelfs als dat miljoenen wezen veroorzaakt die uit op wraak zijn. Ik zeg u en ik meen dat: terwijl gij lult op credible is de duivel in toorn aan het toenemen. Als ze de mensheid willen chippen als huisdieren, begrijp ik niet waarom iedereen zo rustig blijft. Dit is fascisme waarvan onze voorouders "never again" zeiden.  Hetzij nu iets subliminaler verpakt. Globalisme is het derde rijk. Iedere vorm van verzet is nu gerechtvaardigd. De gulden regel wordt geschonden door de ander. Dus.... Zou me niet verbazen dat ze in Amerika al armed and ready staan.... en als die overhoop geknald worden is dat grondwettelijk. Dat heet daar patriotisme.

Werkelijk niets leer je hiervan, en dan vragen de kindjes zich waarom mensen psychologie studeren? Vraag het eens aan die man met z'n lange arm, die heeft alle macht. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Werkelijk niets leer je hiervan, en dan vragen de kindjes zich waarom mensen psychologie studeren? Vraag het eens aan die man met z'n lange arm, die heeft alle macht. 

Er is ook niets te leren, enkel te ondergaan waar prioriteiten zijn. 

Het hangt niet van ons af. Alleen als we verenigd vooruit komen. Ik verenig mij met niemand, ik vat maar samen. En ik zeg u dat het al in de fik moet vliegen eerst voor het hersteld kan worden. Hiter verschool zich ook in een bunker terwijl ie andermans kinderen als schild gebruikte. Er is geen verschil met die dragonders in onze EU. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Er is ook niets te leren, enkel te ondergaan waar prioriteiten zijn. Het hangt niet van ons af. Alleen als we verenigd vooruit komen. Ik verenig mij met niemand, ik vat maar samen. En ik zeg u dat het al in de fik moet vliegen eerst voor het hersteld kan worden. Hiter verschool zich ook in een bunker terwijl ie andermans kinderen als schild gebruikte. Er is geen verschil met die dragonders in onze EU. 

Voor meer inzicht in het AB-perspectief krijgen we twee visies op allerhande psychische ongemakken en stoornissen die in een open dialoog omgeving worden geplaatst. Aan de ene kant de hedendaagse realiteit, aan de andere kant simulaties waarin derde orde veranderingen verondersteld worden reeds te zijn uitgevoerd. Het is op basis daarvan dat mensen een oordeel kunnen of mogen vellen, voor wie dat de interesse geniet in een veilige en vertrouwde omgeving met deskundige begeleiding.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei TTC:

Voor meer inzicht in het AB-perspectief krijgen we twee visies op allerhande psychische ongemakken en stoornissen die in een open dialoog omgeving worden geplaatst. Aan de ene kant de hedendaagse realiteit, aan de andere kant simulaties waarin derde orde veranderingen verondersteld worden reeds te zijn uitgevoerd. Het is op basis daarvan dat mensen een oordeel kunnen of mogen vellen, voor wie dat de interesse geniet in een veilige en vertrouwde omgeving met deskundige begeleiding.

Ja lead the way he lol.

Ik ga in segregatie. Deze wereld heeft me niets bij te leren. Ik moet hem net afleren. Ideology and culture is your enemy. Perhaps religion too.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Ja lead the way he lol. Ik ga in segregatie. Deze wereld heeft me niets bij te leren. Ik moet hem net afleren. Ideology and culture is your enemy. Perhaps religion too.

Hoeveel epistemologische obstakels heb je voor jezelf al kunnen herstellen? Systematische theologie is natuurlijk niet zomaar wat, heel ernstige bezigheid. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Hoeveel epistemologische obstakels heb je voor jezelf al kunnen herstellen? Systematische theologie is natuurlijk niet zomaar wat, heel ernstige bezigheid. 

Je doet alsof ik problemen heb terwijl ik net aan de betere hand ben vergeleken met 2012. Jij bent suïcidaal terwijl ik van het leven geniet he. Net nog engelengezang gehad.

Mijn miserie is persoonlijk en daar weet niemand hier iets van. Al wat ik van dat systeem verlang is dat ze me gerust laten en niet tegenwerken. Zoals random uit het verkeer plukken terwijl terroristen vrijweegs mogen reizen en aanslagen plegen....

Het is wat het is. Door er niet meer aan deel te nemen heb ik geen obstakels. Ook heb ik vrede met God, al komt dat hier misschien niet over. 

Ik heb helaas terug enkeke eetgewoontes en gebruiken opgepikt, maar ook die doven opnieuw uit. Gisteren terug zelf brood gebakken en ga terug als veganist leven.

Red de wereld, begin bij jezelf. Dus eerder dan naar anderen te wijzen; lead the way and show how it's done.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik heb helaas terug enkeke eetgewoontes en gebruiken opgepikt, maar ook die doven opnieuw uit. Gisteren terug zelf brood gebakken en ga terug als veganist leven.

Zelfgebakken brood, lekker!  Maar dat is niet de weg.. van het zelf doen.

Filippenzen 4:6 Wees in geen ding bezorgd, maar laat uw verlangens in alles, door bidden en smeken, met dankzegging bekend worden bij God;
7. en de vrede van God, die alle begrip te boven gaat, zal uw harten en uw gedachten bewaken in Christus Jezus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Fundamenteel:

Je doet alsof ik problemen heb terwijl ik net aan de betere hand ben vergeleken met 2012. Jij bent suïcidaal terwijl ik van het leven geniet he. Net nog engelengezang gehad. Mijn miserie is persoonlijk en daar weet niemand hier iets van. Al wat ik van dat systeem verlang is dat ze me gerust laten en niet tegenwerken. Zoals random uit het verkeer plukken terwijl terroristen vrijweegs mogen reizen en aanslagen plegen.... Het is wat het is. Door er niet meer aan deel te nemen heb ik geen obstakels. Ook heb ik vrede met God, al komt dat hier misschien niet over. Ik heb helaas terug enkeke eetgewoontes en gebruiken opgepikt, maar ook die doven opnieuw uit. Gisteren terug zelf brood gebakken en ga terug als veganist leven. Red de wereld, begin bij jezelf. Dus eerder dan naar anderen te wijzen; lead the way and show how it's done.

Verinnerlijking, verdieping, herstel en/of introspectie leidt finaal tot meer bewustwording met aangepaste waarden, normen en bijhorende ethiek. Dit proces kan gradueel verlopen maar ook schoksgewijs, zelfs met pieken die het individuele zelf van slag kunnen brengen. Tijdens deze processen kunnen er zich inzichten ontvouwen die in andere lagen afwezig waren waardoor een andere beleving van de alledaagse realiteit mogelijk wordt. Maar dat is niet altijd een pretje voor wie deze inzichten integreert en verder uitdiept, het betekent dat je getuige wordt van een wereld waarin mensen strijden tegen problemen die in theorie reeds opgelost zijn, onwetend hierover door het gemis aan kennis. Dit kan leiden tot innerlijke spanningen die voor de betrokkene onhoudbaar worden, en GGZ experten die geen idee hebben waarom dat zo is, zelfs misprijzend, ontwijkend en lacherig op reageren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Nicky O:

Zelfgebakken brood, lekker!  Maar dat is niet de weg.. van het zelf doen.

Filippenzen 4:6 Wees in geen ding bezorgd, maar laat uw verlangens in alles, door bidden en smeken, met dankzegging bekend worden bij God;
7. en de vrede van God, die alle begrip te boven gaat, zal uw harten en uw gedachten bewaken in Christus Jezus.

Zeg ik dat? Neen. Maar door terug zelf mijn granen te kiemen en kneden werd ik wel fijngesteld op Hem. Een regio als Alaska zou me goed doen. 

Ik ben ook nogal snel vies van eten. Mijn verloofde wordt daar zot van lol.

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei TTC:

Verinnerlijking, verdieping, herstel en/of introspectie leidt finaal tot meer bewustwording met aangepaste waarden, normen en bijhorende ethiek. Dit proces kan gradueel verlopen maar ook schoksgewijs, zelfs met pieken die het individuele zelf van slag kunnen brengen. Tijdens deze processen kunnen er zich inzichten ontvouwen die in andere lagen afwezig waren waardoor een andere beleving van de alledaagse realiteit mogelijk wordt. Maar dat is niet altijd een pretje voor wie deze inzichten integreert en verder uitdiept, het betekent dat je getuige wordt van een wereld waarin mensen strijden tegen problemen die in theorie reeds opgelost zijn, onwetend hierover door het gemis aan kennis. Dit kan leiden tot innerlijke spanningen die voor de betrokkene onhoudbaar worden, en GGZ experten die geen idee hebben waarom dat zo is, zelfs misprijzend, ontwijkend en lacherig op reageren.

Ik ben aan een nieuwe flyer bezig. 

Jammer dat we verdeeld staan. Als ieder zijn eigen regio zou doen....

Mail (inhoud kon beter en schrijffouten. De schrijver zal wellicht oorspronkelijk Frans praten) :

Deze woensdag 15 april hebben vier burgerverenigingen zonder winstoogmerk (VZW's)* namens het collectief stop5G.be gereageerd op de openbare raadpleging die het BIPT (Belgisch Instituut voor Postdiensten en Telecommunicatie) heeft gelanceerd over de voorlopige toewijzing van frequenties in de 3600-3800 MHz-band voor 5G.

Vijf bedrijven hebben een aanvraag ingediend om 5G zo snel mogelijk te lanceren. Dit zijn Cegeka, Entropia, Orange, Proximus en Telenet.

Het collectief acht het ondenkbaar om iets voor openbare raadpleging te presenteren wat niet meer is dan een ontwerpbesluit dat de inzet van 5G op het nationale grondgebied mogelijk zou maken zonder de geraadpleegde burgers enige informatie te verstrekken over daarmee verband houdende fundamentele zaken zoals de door de Grondwet gewaarborgde rechten en vrijheden en de bronnen van het internationaal recht, zoals de bescherming van persoonlijke gegevens en de bescherming van de gezondheid.

Bovendien maakt het BIPT gebruik van een afwijkende en uitzonderlijke procedure voor de voorlopige toewijzing van frequenties op basis van een wetsartikel dat het ruim interpreteert. Het collectief stop5G.be is van mening dat de procedure niet voldoet aan de voorwaarden die de wet stelt.

Het door het BIPT voorgestelde regime en in het bijzonder de specifieke voorwaar­den voor het gebruik van de betreffende radiofrequenties worden daarmee vastgelegd voor een fundamenteel onbepaalde duur die in elk geval het begrip "voorlopig" duidelijk overschrijdt. Dit gebeurt zonder enige legitimiteit of democratische controle, aangezien de bevoegde autoriteiten, en in het bijzonder de uitvoerende macht, niet geacht worden tussenbeide te komen bij de vaststelling van deze voorwaarden.

Ten slotte wordt in het besluit waarvan de openbare raadpleging het ontwerp betreft, en dat betrekking heeft op het verlenen van voorlopige gebruiksrechten in de 3600-3800 MHz-band, het kader vastgesteld waarbinnen de ontplooiing van 5G op het nationale grondgebied wordt toegestaan. Deze beslissing is dus ontegenzeggelijk een plan of programma.

Dit ontwerpplan of -programma moet worden onderworpen aan een milieueffectbeoordeling en aan een degelijk uitgevoerde openbare raadpleging volgens de procedure die wettelijk is vastgelegd in de federale wet van 13 februari 2006.

Er is echter geen enkele evaluatie georganiseerd van de gevolgen van de openstel­ling van de 3600-3800 MHz-band voor telecommunicatie-exploitanten. Er is geen referentiedocument beschikbaar dat kan worden beschouwd als een document dat voldoet aan de voorwaarden voor een milieueffectbeoordeling.

De openbare raadpleging zoals georganiseerd door het BIPT voldoet niet aan deze wettelijke voorwaarden.

Elke beslissing van het BIPT om voorlopige gebruiksrechten toe te kennen in de 3600-3800 MHz-bandbreedte zou dus, volgens het collectief stop5G.be, duidelijk onwettig zijn.

Het collectief vraagt dan ook dat de huidige procedure onmiddellijk wordt stopgezebreedtet.

Het collectief stop5G.be wijst er ook op dat er geen wetenschappelijke gegevens beschikbaar zijn over de mogelijke biologische en gezondheidseffecten van blootstelling aan straling met de frequentieband 3600-3800 MHz.

Door de invoering van 5G in België in deze lockdownperiode af te dwingen, zonder rekening te houden met de ecologische, sanitaire en maatschappelijke gevolgen, brengt het BIPT de gezondheid van de bevolking in gevaar en negeert het de fundamentele beginselen van de democratie.

De volledige juridische en inhoudelijke argumenten van het collectief stop5G.be zijn beschikbaar op de website van het collectief (in het Frans).

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik ben aan een nieuwe flyer bezig. Jammer dat we verdeeld staan. Als ieder zijn eigen regio zou doen.... Mail (inhoud kon beter en schrijffouten. De schrijver zal wellicht oorspronkelijk Frans praten) Deze woensdag 15 april hebben vier burgerverenigingen zonder winstoogmerk (VZW's)* namens het collectief stop5G.be gereageerd op de openbare raadpleging die het BIPT (Belgisch Instituut voor Postdiensten en Telecommunicatie) heeft gelanceerd over de voorlopige toewijzing van frequenties in de 3600-3800 MHz-band voor 5G. Vijf bedrijven hebben een aanvraag ingediend om 5G zo snel mogelijk te lanceren. Dit zijn Cegeka, Entropia, Orange, Proximus en Telenet. Het collectief acht het ondenkbaar om iets voor openbare raadpleging te presenteren wat niet meer is dan een ontwerpbesluit dat de inzet van 5G op het nationale grondgebied mogelijk zou maken zonder de geraadpleegde burgers enige informatie te verstrekken over daarmee verband houdende fundamentele zaken zoals de door de Grondwet gewaarborgde rechten en vrijheden en de bronnen van het internationaal recht, zoals de bescherming van persoonlijke gegevens en de bescherming van de gezondheid. Bovendien maakt het BIPT gebruik van een afwijkende en uitzonderlijke procedure voor de voorlopige toewijzing van frequenties op basis van een wetsartikel dat het ruim interpreteert. Het collectief stop5G.be is van mening dat de procedure niet voldoet aan de voorwaarden die de wet stelt. Het door het BIPT voorgestelde regime en in het bijzonder de specifieke voorwaar­den voor het gebruik van de betreffende radiofrequenties worden daarmee vastgelegd voor een fundamenteel onbepaalde duur die in elk geval het begrip "voorlopig" duidelijk overschrijdt. Dit gebeurt zonder enige legitimiteit of democratische controle, aangezien de bevoegde autoriteiten, en in het bijzonder de uitvoerende macht, niet geacht worden tussenbeide te komen bij de vaststelling van deze voorwaarden. Ten slotte wordt in het besluit waarvan de openbare raadpleging het ontwerp betreft, en dat betrekking heeft op het verlenen van voorlopige gebruiksrechten in de 3600-3800 MHz-band, het kader vastgesteld waarbinnen de ontplooiing van 5G op het nationale grondgebied wordt toegestaan. Deze beslissing is dus ontegenzeggelijk een plan of programma. Dit ontwerpplan of -programma moet worden onderworpen aan een milieueffectbeoordeling en aan een degelijk uitgevoerde openbare raadpleging volgens de procedure die wettelijk is vastgelegd in de federale wet van 13 februari 2006. Er is echter geen enkele evaluatie georganiseerd van de gevolgen van de openstel­ling van de 3600-3800 MHz-band voor telecommunicatie-exploitanten. Er is geen referentiedocument beschikbaar dat kan worden beschouwd als een document dat voldoet aan de voorwaarden voor een milieueffectbeoordeling. De openbare raadpleging zoals georganiseerd door het BIPT voldoet niet aan deze wettelijke voorwaarden. Elke beslissing van het BIPT om voorlopige gebruiksrechten toe te kennen in de 3600-3800 MHz-bandbreedte zou dus, volgens het collectief stop5G.be, duidelijk onwettig zijn. Het collectief vraagt dan ook dat de huidige procedure onmiddellijk wordt stopgezebreedtet. Het collectief stop5G.be wijst er ook op dat er geen wetenschappelijke gegevens beschikbaar zijn over de mogelijke biologische en gezondheidseffecten van blootstelling aan straling met de frequentieband 3600-3800 MHz. Door de invoering van 5G in België in deze lockdownperiode af te dwingen, zonder rekening te houden met de ecologische, sanitaire en maatschappelijke gevolgen, brengt het BIPT de gezondheid van de bevolking in gevaar en negeert het de fundamentele beginselen van de democratie. De volledige juridische en inhoudelijke argumenten van het collectief stop5G.be zijn beschikbaar op de website van het collectief (in het Frans).

Communicatie, of therapeutische gesprekken in algemene zin, verloopt tussen minstens twee personen, iedereen begrijpt dit. Het mag hierbinnen verondersteld worden dat het probleem of het thema van de klant centraal komt te staan, ook dat is begrijpelijk. Echter, in sommige gevallen kan de inhoud van de klant de therapeut overweldigen en niet andersom, op dat moment worden in principe de rollen omgedraaid waarbij valt af te wachten of de therapeut ook bereid is dezelfde inhoud te integreren, wat misschien geen sinecure is. Dit zijn uitermate heikele kwesties aangezien de klant ook de reflectie kan maken die veel verder reiken dan hem of haarzelf, namelijk naar al zijn/haar lotgenoten die in soortgelijke situaties belanden en misschien nog geen kennis of inzicht hebben in deze dynamismen. Ja, en wie heeft er dan gelijk? Nee, empathisch vermogen is niet altijd een pretje, het wordt dan misschien afschermen en in een hoekje wegkruipen, en andere gevoelens ontwikkelen die tot het definitieve failliet kunnen leiden, inhoudelijk onbegrepen.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Hoe egoïstisch, en als dat egoïsme vanuit een regering komt heet dat pertinent genocide.

Wat wij ervan denken en zeggen zal op schaal niets betekenen. "Experts" die corona aan een griepje gelijk stelde, of erger eronder, hebben dat gedaan in het belang van de politiek. Ze gaven advies op wat "politiek haalbaar was" hier in België. Dat kostte levens, als je dat op voorhand weet en je doet er niets mee heet dat in mijn woordenboek genocide. Dat is bewust je zwakkeren niet beschermen en blootstellen aan het virus.

Het virus circuleert al trouwens van 2019. Over het virus wordt gelogen. Als je zou opletten wist je dat het virus mij geen angst aanjaagt, maar degene die zulke virussen ontwerpen om ons later het medicijn te kunnen verkopen. Complot aluhoedje? Misschien.... wie zal het weten? Ik ga geen regering geloven, noch ongenuanceerde dipshits op credible.

Vreemd dat ze me niet bannen....

Het is niet corona dat mensen dood, maar ongelijkheid. Nu we zelf bedreigd worden gaan we lopen piepen, maar anders sluiten we maar wat graag de ogen voor bijvoorbeeld de miljoenen kinderen die ook sterven aan ongelijkheid in de verdeling van het voedsel. Maar die bewuste keuzes daar mekker jij niet over. Nee, jij mekkert over genocide als corona België bedreigd...

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Het is niet corona dat mensen dood, maar ongelijkheid. Nu we zelf bedreigd worden gaan we lopen piepen, maar anders sluiten we maar wat graag de ogen voor bijvoorbeeld de miljoenen kinderen die ook sterven aan ongelijkheid in de verdeling van het voedsel. Maar die bewuste keuzes daar mekker jij niet over. Nee, jij mekkert over genocide als corona België bedreigd...

Ik denk dat ik hier het enige lid was dat de genocide in Jemen onder aandacht bracht. Je oordeel is inconsequent. Jij geeft geen zak om anderen omdat jij er immuner van wordt. En ik wil deze cirkel graag eindigen Kaaske. 

Je hebt gewoon gelijk. Het is mijn schuld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik denk dat ik hier het enige lid was dat de genocide in Jemen onder aandacht bracht. Je oordeel is inconsequent. Jij geeft geen zak om anderen omdat jij er immuner van wordt. En ik wil deze cirkel graag eindigen Kaaske. Je hebt gewoon gelijk. Het is mijn schuld.

Wellicht mogen we nooit kennis nemen van de hogere dimensies waardoor we ook geen zicht kunnen krijgen op de overkoepelende waarheden die in de lagere bestaansgolven hun neutraliserende werking kunnen hebben, finaal onwetend dat wat beklaagd wordt bekrachtigend. Het tragische lot der mensheid, niet zien wat voor iedereen vrij beschikbaar is maar de duisternis vullend met analyses die geenszins enige verheldering laten vermoeden, nu niet en morgen niet. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei TTC:

Communicatie, of therapeutische gesprekken in algemene zin, verloopt tussen minstens twee personen, iedereen begrijpt dit. Het mag hierbinnen verondersteld worden dat het probleem of het thema van de klant centraal komt te staan, ook dat is begrijpelijk. Echter, in sommige gevallen kan de inhoud van de klant de therapeut overweldigen en niet andersom, op dat moment worden in principe de rollen omgedraaid waarbij valt af te wachten of de therapeut ook bereid is dezelfde inhoud te integreren, wat misschien geen sinecure is. Dit zijn uitermate heikele kwesties aangezien de klant ook de reflectie kan maken die veel verder reiken dan hem of haarzelf, namelijk naar al zijn/haar lotgenoten die in soortgelijke situaties belanden en misschien nog geen kennis of inzicht hebben in deze dynamismen. Ja, en wie heeft er dan gelijk? Nee, empathisch vermogen is niet altijd een pretje, het wordt dan misschien afschermen en in een hoekje wegkruipen, en andere gevoelens ontwikkelen die tot het definitieve failliet kunnen leiden, inhoudelijk onbegrepen.

Er is geen gelijk. Alleen sleutels en sleutelgaten. En handvaten om je terug recht te trekken. 

Therapie is een jarenproces waar ge best bij iemand gaat waar ge u goed voelt en blijft gaan. Ook al zit het er eens tegen. 

U afzonderen wilt niet zeggen in een hoekje kruipen. Integendeel.... 

Zie, gij hebt vermenigvuldigen etc. Ik heb "klik, point, scroll." Dat ga ik botvieren in photoshop. Als ge interesse hebt mail ik nog prentjes door :) In liefde hoop en vertrouwen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid