TTC 1.560 Geplaatst 27 april 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 april 2020 2 minuten geleden zei Fundamenteel: Is dat dan echt uw ding ? Systematische theologie? Kan zijn he, wie ben ik anders te zeggen.... Ik zag alleen meer vruchten waar je economisch bezig was. Ik ben er trouwens van overtuigd dat we zonder censuur op credible nooit hier (systematische theologie) waren beland. We dachten eerst dat je deed alsof maar het lijkt wel echt, wellicht moet het zo zijn. Het is altijd al zo geweest, je weet wel. Zojuist zei Noel2: In een aspect gaat het over macht, bezit en geld. De andere is aandacht. Ja, eenvoudig, elke grote traditie zegt hierover hetzelfde. Met al onze verzamelde kennis zouden we dan hoopvolle dingen mogen of kunnen verwachten, vooral omdat de wereld relatief veel kleiner geworden is. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 27 april 2020 Rapport Share Geplaatst 27 april 2020 1 minuut geleden zei TTC: We dachten eerst dat je deed alsof maar het lijkt wel echt, wellicht moet het zo zijn. Het is altijd al zo geweest, je weet wel. Ik meen het echt. Basisinkomen was uw ding. Nu zijt ge afgeleid. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 27 april 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 april 2020 1 minuut geleden zei Fundamenteel: Ik meen het echt. Basisinkomen was uw ding. Nu zijt ge afgeleid. Denken het, maar doe rustig verder. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 27 april 2020 Rapport Share Geplaatst 27 april 2020 2 minuten geleden zei TTC: Denken het, maar doe rustig verder. Wat denk je? Ik denk dat je me fout inschat en begrijpt. Maar dat ligt meer aan mezelf dan jou. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 27 april 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 april 2020 20 minuten geleden zei Fundamenteel: Wat denk je? Ik denk dat je me fout inschat en begrijpt. Maar dat ligt meer aan mezelf dan jou. Een dubbele binding is volgens Bateson een tegenstrijdigheid tussen twee of meer boodschappen. Als we dit in relatie brengen tot het idee van een paradigmashift dan zou dit wel eens tot in z’n extreme kunnen uitvergroot worden, het is dan ook niet zomaar dat een aantal ervaringswerkers in de GGZ hier aandacht voor vragen. Het E-pad sluit hierop aan, net zoals het AB-perspectief waarvan we weten dat een meerderheid vertrouwd is met A maar niet met B. En al wie B zegt, moet dan wel gestoord zijn, met inbegrip van wat we zonder meer als ‘non-dialoog’ kunnen benoemen. We hopen oprecht dat de GGZ dit niet wil onderschatten, tenzij we ons hierin hopeloos vergissen maar dat horen we dan graag, in milde overreding en met oog voor het maatschappelijke welzijn. Plume reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 27 april 2020 Rapport Share Geplaatst 27 april 2020 3 minuten geleden zei TTC: Een dubbele binding is volgens Bateson een tegenstrijdigheid tussen twee of meer boodschappen. Als we dit in relatie brengen tot het idee van een paradigmashift dan zou dit wel eens tot in z’n extreme kunnen uitvergroot worden, het is dan ook niet zomaar dat een aantal ervaringswerkers in de GGZ hier aandacht voor vragen. Het E-pad sluit hierop aan, net zoals het AB-perspectief waarvan we weten dat een meerderheid vertrouwd is met A maar niet met B. En al wie B zegt, moet dan wel gestoord zijn, met inbegrip van wat we zonder meer als ‘non-dialoog’ kunnen benoemen. We hopen oprecht dat de GGZ dit niet wil onderschatten, tenzij we ons hierin hopeloos vergissen maar dat horen we dan graag, in milde overreding en met oog voor het maatschappelijke welzijn. De ggz is helaas ook maar beperkt aan de middelen die de overheid hen geeft. Als iemand die na 15j zorgverlening van ontbering in een tentje omkomt nog geen wake up call was.... Van kinds af was die jongen verstoten.... Wat zijn onze problems daarbij vergeleken? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 27 april 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 april 2020 1 uur geleden zei Fundamenteel: De ggz is helaas ook maar beperkt aan de middelen die de overheid hen geeft. Als iemand die na 15j zorgverlening van ontbering in een tentje omkomt nog geen wake up call was.... Van kinds af was die jongen verstoten.... Wat zijn onze problems daarbij vergeleken? Ja, je weet het vloeiend aan elkaar te breien met inbegrip van de epistemologische obstakels die onbewust meespelen, hebben we allemaal geleerd inmiddels. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 27 april 2020 Rapport Share Geplaatst 27 april 2020 16 minuten geleden zei TTC: Ja, je weet het vloeiend aan elkaar te breien met inbegrip van de epistemologische obstakels die onbewust meespelen, hebben we allemaal geleerd inmiddels. Ja ik dit en dat alles... “I am whatever you say I am.” Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 27 april 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 april 2020 35 minuten geleden zei Fundamenteel: Ja ik dit en dat alles... “I am whatever you say I am.” Stellen soms vast dat onze vanzelfsprekend niet dezelfde is dan anderen hun vanzelfsprekend, rekeninghoudend met diverse obstakels zou dat wel kunnen kloppen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 27 april 2020 Rapport Share Geplaatst 27 april 2020 1 minuut geleden zei TTC: Stellen soms vast dat onze vanzelfsprekend niet dezelfde is dan anderen hun vanzelfsprekend, rekeninghoudend met diverse obstakels zou dat wel kunnen kloppen. Neen en als iemand de ene de andere een compliment geeft voelt de andere zich beledigd... Sigaren in muren Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 27 april 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 april 2020 Zojuist zei Fundamenteel: Neen en als iemand de ene de andere een compliment geeft voelt de andere zich beledigd... Sigaren in muren Het is allemaal om te lachen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 27 april 2020 Rapport Share Geplaatst 27 april 2020 1 minuut geleden zei TTC: Het is allemaal om te lachen. Net niet.... de ernst ervan dringt hier zelfs nog niet ten volle door... en misschien maar best. Dat wordt geflipt dan... Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 27 april 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 april 2020 13 minuten geleden zei Fundamenteel: Net niet.... de ernst ervan dringt hier zelfs nog niet ten volle door... en misschien maar best. Dat wordt geflipt dan... Stilaan maar zeker begint het grottenverhaal van Plato te verbleken, wellicht omdat hij in een andere tijd leefde maar niettemin, ontnuchterend is het. Het is een herstelonderzoek in reverse, proberen te begrijpen waarom eenvoud niet begrepen wordt door het systeem te ontwarren middenin een kluwen van dubbele bindingen die allerhande chaos onbewust cultiveert om redenen die op zich als tragisch absurd gezien kunnen worden. Nee, zeer begrijpelijk, weinigen zullen geneigd zijn zich hierin te verdiepen, het risico bestaat immers er ook door versmacht te worden. En als het al lukt, aan wie ga je het nog kunnen vertellen zonder nog meer verwarring, vijandigheid en tumult te stichten? En wie gaat je nog geloven of kunnen volgen? En toch, het is eenvoudig, bekeken vanuit een ander perspectief, het zit in kleine dingen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 27 april 2020 Rapport Share Geplaatst 27 april 2020 3 minuten geleden zei TTC: Stilaan maar zeker begint het grottenverhaal van Plato te verbleken, wellicht omdat hij in een andere tijd leefde maar niettemin, ontnuchterend is het. Het is een herstelonderzoek in reverse, proberen te begrijpen waarom eenvoud niet begrepen wordt door het systeem te ontwarren middenin een kluwen van dubbele bindingen die allerhande chaos onbewust cultiveert om redenen die op zich als tragisch absurd gezien kunnen worden. Nee, zeer begrijpelijk, weinigen zullen geneigd zijn zich hierin te verdiepen, het risico bestaat immers er ook door versmacht te worden. En als het al lukt, aan wie ga je het nog kunnen vertellen zonder nog meer verwarring, vijandigheid en tumult te stichten? En wie gaat je nog geloven of kunnen volgen? En toch, het is eenvoudig, bekeken vanuit een ander perspectief, het zit in kleine dingen. Maar voornaam: wat is de kracht daarachter dat verdieping niet meer bestaat en mensen toch voor de grot kiezen? Wat maakt de mens zo kneedbaar? Iemand zei eens: het is gemakkelijker mensen voor de zot te houden dan te tonen dat ze voor de zot zijn gehouden. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 27 april 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 april 2020 1 minuut geleden zei Fundamenteel: Maar voornaam: wat is de kracht daarachter dat verdieping niet meer bestaat en mensen toch voor de grot kiezen? Wat maakt de mens zo kneedbaar? Iemand zei eens: het is gemakkelijker mensen voor de zot te houden dan te tonen dat ze voor de zot zijn gehouden. Systematische theologie, het is allemaal net iets meer dan wat gebrul en wild om ons heen slaan, hoeveel pijnlijker kan het worden? Plume reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 27 april 2020 Rapport Share Geplaatst 27 april 2020 9 minuten geleden zei TTC: Systematische theologie, het is allemaal net iets meer dan wat gebrul en wild om ons heen slaan, hoeveel pijnlijker kan het worden? Waar zie je gebrul en rond zich heen slaan? Was mijn vraag dan zo agessief? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 27 april 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 april 2020 35 minuten geleden zei Fundamenteel: Waar zie je gebrul en rond zich heen slaan? Was mijn vraag dan zo agessief? Het gaat van kwaad naar erger, er is geen redding mogelijk, zoals je steeds zegt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 27 april 2020 Rapport Share Geplaatst 27 april 2020 2 minuten geleden zei TTC: Het gaat van kwaad naar erger, er is geen redding mogelijk, zoals je steeds zegt. Ik stelde gewoon een vraag zeg.... Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 27 april 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 april 2020 Zojuist zei Fundamenteel: Ik stelde gewoon een vraag zeg.... Fluweelzacht zal finaal bikkelhard blijken, vooral wanneer de ontnuchtering daagt en we ons voor de kop stoten omdat we het eerder niet zagen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 27 april 2020 Rapport Share Geplaatst 27 april 2020 26 minuten geleden zei TTC: Fluweelzacht zal finaal bikkelhard blijken, vooral wanneer de ontnuchtering daagt en we ons voor de kop stoten omdat we het eerder niet zagen. Ieder zijn weg en doelen. Eenheidsworst is passé. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 27 april 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 april 2020 13 minuten geleden zei Fundamenteel: Ieder zijn weg en doelen. Eenheidsworst is passé. Parawetenschappers beschouwen psychologie als een pseudowetenschap, simpelweg omdat er geen rekening gehouden wordt met een economie die berust op beperkte rationaliteit van waaruit in alle onwetendheid een nuchter oordeel vellen onmogelijk wordt gemaakt. Ja, deze voor de leek onnavolgbare zinnen krijg je dan, omdat we in alle integriteit iets eenvoudigs willen zeggen maar hier geen ontvankelijkheid voor kunnen vinden, geen tijd, onmogelijk het begrip en bijhorend inzicht, in blakende gezondheid en welzijn. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 27 april 2020 Rapport Share Geplaatst 27 april 2020 Zojuist zei Noel2: Ik luister nog mee, en geloof steeds minder in de redding waar jullie van getuigen. Daar zit ik niet bij want ik presenteer geen herstel noch redding. Verre van zelfs Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 27 april 2020 Rapport Share Geplaatst 27 april 2020 Zojuist zei Noel2: Lul niet Wat is mijn aanbod dan? Ik ben benieuwd wat ge als herstel rijmt.... Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 27 april 2020 Rapport Share Geplaatst 27 april 2020 2 minuten geleden zei Noel2: Je doet niets anders dan jezelf hoger achten dan anderen. Is dat een herstel aanbieden? En nogal moeilijk beter te zijn dan kindermoordenaars en verdedigers van seksuele roofdieren he. Met mijn twee ogen toe zelfs.... easy... Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 27 april 2020 Rapport Share Geplaatst 27 april 2020 Zojuist zei Noel2: Destructief, rechts, moslimhaat, ant-liberale seksmoraal, allemaal politiek Ik heb onlangs nog gezegd dat ik me vergiste in de islam. In dit topic zelfs.... Rechts ook niet meer, het was allemaal show van het beestensysteem. Ik stem niet eens. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten