zendeling 118 Geplaatst 30 april 2020 Rapport Share Geplaatst 30 april 2020 24 minuten geleden zei leren_schoen: Ik had het o.a. over de realiteit en bijkomende waarheid van het offeren, hoe dit betrekking heeft met het bloed van Jezus etc, niet over politiek of over dieren activisme. Hou alsjeblieft op over bloed, dierenhuiden en religieuze onzin. Ik ben fan van Jesjoea, niet van christelijke theorien over hem. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
leren_schoen 59 Geplaatst 30 april 2020 Rapport Share Geplaatst 30 april 2020 (bewerkt) 16 minuten geleden zei zendeling: Hou alsjeblieft op over bloed, dierenhuiden en religieuze onzin. Ik ben fan van Jesjoea, niet van christelijke theorien over hem. Ik raad je persoonlijk aan de bijbel eens te lezen. Ik wil je niet ontmoedigen. Maar als je een fan bent van Jezus dan doe je er toch verstandig aan je erin te verdiepen? Op zijn minst de bijbel eens te lezen. Dan had je bij voorhand al geweten dat je reden van onderbreking de plank niet raakte. 30 april 2020 bewerkt door leren_schoen Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 1 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 1 mei 2020 Persoonlijk vind ik toch ook dat 1 animated gif per avond voldoende is. Laten we ook als leden elkaar de les niet spellen, meeste hier zijn oud en wijs genoeg. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
dingo 166 Geplaatst 1 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 1 mei 2020 (bewerkt) Het is inmiddels enorm verwaterd maar Credible is van origine een bijbelgetrouw forum met de Apostolische Geloofsbelijdenis of de geloofsbelijdenis van Nicea/Constantinopel als basis. Degene die dat niet onderschreven waren ook welkom maar onderwerpen die strijdig met de uitgangspunten waren moesten gepost worden in het subforum Levensbeschouwing. Zoals gezegd is dat enorm verwaterd en daarmee ook de geloofwaardigheid van Credible. C'est la vie. 1 mei 2020 bewerkt door dingo Tikfouten Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
zendeling 118 Geplaatst 1 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 1 mei 2020 55 minuten geleden zei dingo: Het is inmiddels enorm verwaterd maar Credible is van origine een bijbelgetrouw forum met de Apostolische Geloofsbelijdenis of de geloofsbelijdenis van Nicea/Constantinopel als basis. Degene die dat niet onderschreven waren ook welkom maar onderwerpen die strijdig met de uitgangspunten waren moesten gepost worden in het subforum Levensbeschouwing. Zoals gezegd is dat enorm verwaterd en daarmee ook de geloofwaardigheid van Credible. C'est la vie. Als niet-christen schrijf ik ook alleen in de sectie Levensbeschouwing. Bedoel je dat andere niet-christenen zich daar niet aan houden? Misschien past het bij de tijdgeest dat christenen zich meer mengen en verstaan met andersdenkenden of ruimer denkenden? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Bastiaan73 705 Geplaatst 1 mei 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 mei 2020 7 uur geleden zei dingo: Het is inmiddels enorm verwaterd maar Credible is van origine een bijbelgetrouw forum met de Apostolische Geloofsbelijdenis of de geloofsbelijdenis van Nicea/Constantinopel als basis. Degene die dat niet onderschreven waren ook welkom maar onderwerpen die strijdig met de uitgangspunten waren moesten gepost worden in het subforum Levensbeschouwing. Zoals gezegd is dat enorm verwaterd en daarmee ook de geloofwaardigheid van Credible. C'est la vie. Ehm... Dit topic staat onder Levensbeschouwing. Als je vindt dat een topic niet op de juiste plek staat kun je dat aangeven bij een moderator en dan kan het verplaatst worden. Dus wat is er precies verwaterd? Wat staat er niet onder het juiste subforum? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
dingo 166 Geplaatst 1 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 1 mei 2020 3 uur geleden zei Bastiaan73: Ehm... Dit topic staat onder Levensbeschouwing. Als je vindt dat een topic niet op de juiste plek staat kun je dat aangeven bij een moderator en dan kan het verplaatst worden. Dus wat is er precies verwaterd? Wat staat er niet onder het juiste subforum? Dit topic staat hier prima. De vraag was wat het begrip Credible inhoudt en dit is het antwoord wat het begrip voor mij betekend(e). Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Bastiaan73 705 Geplaatst 1 mei 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 mei 2020 5 minuten geleden zei dingo: Dit topic staat hier prima. De vraag was wat het begrip Credible inhoudt en dit is het antwoord wat het begrip voor mij betekend(e). ? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Plume 189 Geplaatst 7 juni 2020 Rapport Share Geplaatst 7 juni 2020 (bewerkt) In de gesloten topic “over de vijgeboom en andere contradicties” zijn bijna al mijn berichten gewijzigd. De video waarin Frances Peters keurig netjes, rustig, onderbouwd aantoont dat het WTG een NGO had en daarover loog en dat het WTG loog dat een NGO noodzakelijk zou zijn voor een lidmaatschap van de bibliotheek in New York, wat niet waar bleek te zijn, is verwijderd en ook twee andere video’s van Jehova’s Getuigen en Ex-Jehova’s Getuigen die dit onderzochten. Mijn vragen: 1) wie heeft mijn berichten gewijzigd en de video’s verwijderd? 2) Is dit forum een verlengstuk van het Wachttorengenootschap geworden? Is het overgenomen door JG? Gaarne opheldering. 7 juni 2020 bewerkt door Plume Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Quest 90 Geplaatst 7 juni 2020 Rapport Share Geplaatst 7 juni 2020 Optie 2 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Plume 189 Geplaatst 7 juni 2020 Rapport Share Geplaatst 7 juni 2020 (bewerkt) 12 minuten geleden zei Quest: Optie 2 Dat denk ik ook. Ik vind dat hierover dan helder bericht verwacht mag worden van de (voormalige) beheerder. Een zeer kwalijke zaak bovendien als een moderator met andermans berichten gaat lopen knoeien. Sjako heeft ook het bericht met mijn vragen aan hem verwijderd. Vragen waarin ik hem vroeg te verhelderen wat hij bedoelde. Alles heeft hij verwijderd. Inclusief zijn eigen bericht waar ik hem vragen over heb gesteld. Namelijk wie die “surrogaat”regering was volgens hem. Hij had een heel vaag bericht geschreven en ik heb daar vragen over gesteld. Verwijderd door Sjako. Dat is wel duidelijk, dat Sjako dit zelf heeft gedaan. 7 juni 2020 bewerkt door Plume Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Bastiaan73 705 Geplaatst 7 juni 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 juni 2020 (bewerkt) 51 minuten geleden zei Plume: In de gesloten topic “over de vijgeboom en andere contradicties” zijn bijna al mijn berichten gewijzigd. De video waarin Frances Peters keurig netjes, rustig, onderbouwd aantoont dat het WTG een NGO had en daarover loog en dat het WTG loog dat een NGO noodzakelijk zou zijn voor een lidmaatschap van de bibliotheek in New York, wat niet waar bleek te zijn, is verwijderd en ook twee andere video’s van Jehova’s Getuigen en Ex-Jehova’s Getuigen die dit onderzochten. Mijn vragen: 1) wie heeft mijn berichten gewijzigd en de video’s verwijderd? 2) Is dit forum een verlengstuk van het Wachttorengenootschap geworden? Is het overgenomen door JG? Gaarne opheldering. 40 minuten geleden zei Plume: Dat denk ik ook. Ik vind dat hierover dan helder bericht verwacht mag worden van de (voormalige) beheerder. Een zeer kwalijke zaak bovendien als een moderator met andermans berichten gaat lopen knoeien. Sjako heeft ook het bericht met mijn vragen aan hem verwijderd. Vragen waarin ik hem vroeg te verhelderen wat hij bedoelde. Alles heeft hij verwijderd. Inclusief zijn eigen bericht waar ik hem vragen over heb gesteld. Namelijk wie die “surrogaat”regering was volgens hem. Hij had een heel vaag bericht geschreven en ik heb daar vragen over gesteld. Verwijderd door Sjako. Dat is wel duidelijk, dat Sjako dit zelf heeft gedaan. @sjako klopt bovenstaande? Want dan ben je je machtigingen aan het misbruiken door te censureren, omdat je niet als neutrale moderator maar als JG naar alles kijkt. Dat is m.i. een reden om jou als moderator te ontheffen van deze rol. @Trajecto wil jij hier aub ook naar kijken? 7 juni 2020 bewerkt door Bastiaan73 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Plume 189 Geplaatst 7 juni 2020 Rapport Share Geplaatst 7 juni 2020 (bewerkt) 1 uur geleden zei Bastiaan73: @sjako klopt bovenstaande? Want dan ben je je machtigingen aan het misbruiken door te censureren, omdat je niet als neutrale moderator maar als JG naar alles kijkt. Machtsmisbruik behoort tot de lagere regionen van het menselijk bewustzijn, de onderbewuste wil.. Bewustwording genoemd op het pad van zelfrealisatie, bekering genoemd in het christendom. Een dagelijks terugkerend iets voor wie volhardt op het pad. Vergeving is bij voorbaat geschonken. Machtsmisbruik en starheid heeft allemaal te maken met angst voor vrijheid. Juist datgene wat Christus schenkt is de mens paradoxaal genoeg bang voor. Helder schemaatje van Omraam Mikhaël Aïvanhov: uit: de vrijheid, overwinning van de geest (Omraam Mikhaël Aïvanhov, p. 11) 7 juni 2020 bewerkt door Plume Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sjako 699 Geplaatst 7 juni 2020 Rapport Share Geplaatst 7 juni 2020 1 uur geleden zei Bastiaan73: @sjako klopt bovenstaande? Want dan ben je je machtigingen aan het misbruiken door te censureren, omdat je niet als neutrale moderator maar als JG naar alles kijkt. Dat is m.i. een reden om jou als moderator te ontheffen van deze rol. Jazeker klopt dat. Het had niks met het onderwerp te maken, totaal off-topic. Dan wil ik je nog wat laten weten. Ik heb Trajecto laten weten dat ik moderator af ben en dat ik ook uitgeschreven wil worden. Het is klaar hier. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Bastiaan73 705 Geplaatst 7 juni 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 juni 2020 1 uur geleden zei Plume: Helder schemaatje van Omraam Mikhaël Aïvanhov Juist ja. De Geest in een schemaatje proberen te vangen. Kom op Plume. 4 minuten geleden zei sjako: Jazeker klopt dat. Het had niks met het onderwerp te maken, totaal off-topic. Dan wil ik je nog wat laten weten. Ik heb Trajecto laten weten dat ik moderator af ben en dat ik ook uitgeschreven wil worden. Het is klaar hier. Je kunt toch gewoon als forummer mee blijven doen? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Plume 189 Geplaatst 7 juni 2020 Rapport Share Geplaatst 7 juni 2020 (bewerkt) 3 minuten geleden zei Bastiaan73: Juist ja. De Geest in een schemaatje proberen te vangen. Kom op Plume. Nee, het opgroeiproces in Christus oftewel bewust wording. Staat gewoon in je bijbel hoor Bastiaan. Aanbidding in geest en waarheid. Daar zou het naartoe gaan. 7 juni 2020 bewerkt door Plume Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Bastiaan73 705 Geplaatst 7 juni 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 juni 2020 (bewerkt) 1 minuut geleden zei Plume: Nee, het opgroeiproces in Christus oftewel bewust wording. In een schemaatje... Heb je dat schemaatje altijd bij je? Is wat voor @TTC zo'n schemaatje! 7 juni 2020 bewerkt door Bastiaan73 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Plume 189 Geplaatst 7 juni 2020 Rapport Share Geplaatst 7 juni 2020 Zojuist zei Bastiaan73: In een schemaatje... Heb je dat schemaatje altijd bij je? Waarom vraag je dat? Heb jij je bijbel altijd in je binnenzak? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Bastiaan73 705 Geplaatst 7 juni 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 juni 2020 Zojuist zei Plume: Waarom vraag je dat? Heb jij je bijbel altijd in je binnenzak? Ik heb de Bijbel wel als app op m'n telefoon ? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Plume 189 Geplaatst 7 juni 2020 Rapport Share Geplaatst 7 juni 2020 Zojuist zei Bastiaan73: Ik heb de Bijbel wel als app op m'n telefoon ? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Bastiaan73 705 Geplaatst 7 juni 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 juni 2020 5 minuten geleden zei Plume: Aanbidding in geest en waarheid. Dat zijn mooie duidelijke begrijpelijke woorden. Persoonlijk heb ik daar geen extra schemaatje bij nodig. Plume reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 7 juni 2020 Rapport Share Geplaatst 7 juni 2020 8 minuten geleden zei Bastiaan73: In een schemaatje... Heb je dat schemaatje altijd bij je? Is wat voor @TTC zo'n schemaatje! Waarom weet een aantal E-werkers in de GGZ zo zeker dat ze bij GGZ-experten terecht willen en niet bij economen, vakbonden en/of politici? Het antwoord hierop is recht evenredig met het psychische lijden en het ervaren stigma, wat spontaan en begrijpelijkerwijs voortvloeit uit het mengen van twee verschillende paradigma’s en het probleem van interferentie dat allerhande psychische ongemak cultiveert, maar niet oplost. En naarmate we hier nuchter doordacht steeds accurater inzicht in verwerven, verhoogt de innerlijke spanning die ver voorbij gaat aan de psychische draagkracht van het individuele zelf dat zich met deze kennis verrijkt, wat finaal kinderlijk eenvoudig zal blijken maar ook zelden begrepen. En net hierdoor krijgt het verhaal van het paard en het water een veel diepere betekenis, een verhaal van verbinding, hoop, co-creatie en herstel van onze thuis, de aarde waarop we leven, van mensen onder elkaar. Plume reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Bastiaan73 705 Geplaatst 7 juni 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 juni 2020 Kun je dat schemaatje uitprinten op je 3D printer TTC? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Plume 189 Geplaatst 7 juni 2020 Rapport Share Geplaatst 7 juni 2020 Zojuist zei Bastiaan73: Dat zijn mooie duidelijke begrijpelijke woorden. Persoonlijk heb ik daar geen extra schemaatje bij nodig. Gelukkig zijn we allemaal verschillend. Bastiaan73 reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 7 juni 2020 Rapport Share Geplaatst 7 juni 2020 59 minuten geleden zei Bastiaan73: Kun je dat schemaatje uitprinten op je 3D printer TTC? Voor jou zal dit een beetje wazig zijn wellicht, voor anderen kristalhelder. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten