Spring naar bijdragen

Onwetendheid (gedegen herstelonderzoek)


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 3,2k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het is nooit te laat en je mag best interesse hebben in allerlei zaken, zolang je je er maar niet door laat verzwelgen. Dan wordt het een afgod. Maar je kunt altijd weer terug en opnieuw beginnen. Ied

We kunnen er niet te buiten, als we niet bereid zijn om dieper over iets na te denken dan lopen we het risico om onwetend te blijven over deze of gene materie. Logischerwijs kunnen we deze stelling oo

Beste @Bastiaan73 en @Willempie een ontwijkende persoonlijkheid blijft op eigen denkniveau en zal dus moeilijk bepaalde vraagstellingen van een ander niveau overbruggen. Op zich heb ik zelf wel e

14 minuten geleden zei Fundamenteel:

En hier zijn we samen.... de blinde en de dove.

Het Johari-venster? Wie heeft dat zo bedacht?

47 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik vraag mijn vooral af waarom mensen met zulke onzin bezig zijn.

Over welke onzin heb je het precies? Dat die begrotingstekorten nuchter bekeken niet bestaan, of die parallelle werelden? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei TTC:

Het Johari-venster? Wie heeft dat zo bedacht?

Over welke onzin heb je het precies? Dat die begrotingstekorten nuchter bekeken niet bestaan, of die parallelle werelden? 

Parallelle werelden. 

Zonder een koningshuis en Wallonië komt onze begroting wel snel op orde. Dan wel besturen als Vlaming en dat francofoon gedoe met tak en wortel van onze grond verwijderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Parallelle werelden. Zonder een koningshuis en Wallonië komt onze begroting wel snel op orde. Dan wel besturen als Vlaming en dat francofoon gedoe met tak en wortel van onze grond verwijderen.

Vreemd dat je dat onzin vindt, net zoals het op die manier veel begrijpelijker waarom je je nog steeds bezig houdt met problemen die al opgelost zijn. Maar dat heb je natuurlijk met paradigmashifts, net zoals OPS-lijders dat met angst en zorg beschouwen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Vreemd dat je dat onzin vindt, net zoals het op die manier veel begrijpelijker waarom je je nog steeds bezig houdt met problemen die al opgelost zijn. Maar dat heb je natuurlijk met paradigmashifts, net zoals OPS-lijders dat met angst en zorg beschouwen. 

Onzin is een groot woord, je vragen daar rond waren dat eerder. 

Ah het is opgelost? Neen ttc, pas als Vlaanderen compleet onafhankelijk is, met een verkozene als staatshoofd, kunnen we problemen oplossen. Waar het staatshoofd ontstaat door geboorte, en steeds het vorige agenda herhaalt ongeacht de politieke uitkomst, zal er nooit iets veranderen.

Het is door heel de verkiezingsuitslag uitgebruld: we willen geen eendracht met een elitair clubje dat ons 1 agenda door de strot ramt. En zijn we verkeerd volgens dat elitair clubje; dan is dat ons verdomde recht om die fouten te ondergaan en eruit te leren... België zal nooit mijn land zijn en dat was het ook niet van mijn voorouders. AVV VVK

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik dacht dat het kleine je kleine duwtjes geeft en het grote je grote duwtjes geeft, richting dat universum dat echt helemaal bij je past. Onder invloed kan je niet blijven, je valt daarnaartoe waar je vrij bent. Als de kwantumcollapse. Om je heen zie je hen die achterblijven en hen die onbereikbaar ver zijn. Strife and envy is iets dat niet past voor iets waar je zo overduidelijk geen controle over hebt, al lijkt rechtvaardigheid te bestaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Fundamenteel:

Onzin is een groot woord, je vragen daar rond waren dat eerder. Ah het is opgelost? Neen ttc, pas als Vlaanderen compleet onafhankelijk is, met een verkozene als staatshoofd, kunnen we problemen oplossen. Waar het staatshoofd ontstaat door geboorte, en steeds het vorige agenda herhaalt ongeacht de politieke uitkomst, zal er nooit iets veranderen. Het is door heel de verkiezingsuitslag uitgebruld: we willen geen eendracht met een elitair clubje dat ons 1 agenda door de strot ramt. En zijn we verkeerd volgens dat elitair clubje; dan is dat ons verdomde recht om die fouten te ondergaan en eruit te leren... België zal nooit mijn land zijn en dat was het ook niet van mijn voorouders. AVV VVK

Volgens Einstein ben ik krankzinnig, ik probeer namelijk altijd hetzelfde en telkens opnieuw verwacht ik een ander resultaat. Verder ervaar ik het als lastig dat ik anders denk, ben zelfs gestopt met emoticons zodat de lezer niet meer weet of ik een en ander als grap bedoel. Het label van Einstein waardeer ik graag, zij het in diepe hartenpijn en verdriet, vergeef me dat ik geprobeerd heb, net zoals m'n falen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
54 minuten geleden zei TTC:

Volgens Einstein ben ik krankzinnig, ik probeer namelijk altijd hetzelfde en telkens opnieuw verwacht ik een ander resultaat. Verder ervaar ik het als lastig dat ik anders denk, ben zelfs gestopt met emoticons zodat de lezer niet meer weet of ik een en ander als grap bedoel. Het label van Einstein waardeer ik graag, zij het in diepe hartenpijn en verdriet, vergeef me dat ik geprobeerd heb, net zoals m'n falen.

Lol ja dat was zijn beschrijving van krankzinnig.

Wederom, probeer eens individueel zonder bevestiging van de wereld te zoeken of ze mee te trekken. Geen kerk, geen psychiater, geen ggz, just God and you.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Fundamenteel:

Lol ja dat was zijn beschrijving van krankzinnig. Wederom, probeer eens individueel zonder bevestiging van de wereld te zoeken of ze mee te trekken. Geen kerk, geen psychiater, geen ggz, just God and you.

Fascinerend is het psychodrama, net zoals innovatieve oplossingen maar al te vaak als niet realistisch gepercipieerd worden. Het getuigt echter van een logica die je ook naar de keel kan grijpen en diepgaander onderzoek inspireren, logisch omdat we immers geen innovatieve oplossingen nodig hebben voor problemen die niet bestaan. En hiermee wordt het psychodrama voor een aantal prompt levensecht, hoe ga je hiermee om? Als reflectie staat het mooi en duizend in een dozijn, de bijhorende bewustwording en het correlaat met het menselijke lijden een psychische geseling, ondraaglijk voor het mensenhart, eenzaam en verlaten. En waarom?

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Noel2:

Ik dacht dat het kleine je kleine duwtjes geeft en het grote je grote duwtjes geeft, richting dat universum dat echt helemaal bij je past. Onder invloed kan je niet blijven, je valt daarnaartoe waar je vrij bent. Als de kwantumcollapse. Om je heen zie je hen die achterblijven en hen die onbereikbaar ver zijn. Strife and envy is iets dat niet past voor iets waar je zo overduidelijk geen controle over hebt, al lijkt rechtvaardigheid te bestaan.

Waarom zou ik een boek willen schrijven als ik alle andere boeken nog niet gelezen heb? En wat met boeken die ik eigenlijk voor geen meter begrijp maar me intuïtief wel iets lijken te duiden dat ons allen dient? Benoem het zoals je wil, diverse stoornissen zijn de normaalste zaak van de wereld wanneer ze inhoudelijk ook begrepen zouden worden. En ja, waar kan je dan nog terecht? Wie is bereid om die ontnuchterende confrontatie aan te gaan met ervaringswerkers in de GGZ? Vreedzaam, integer, liefde en verbondenheid, tot welke prijs? Wie helpt ons?

Link naar bericht
Deel via andere websites
40 minuten geleden zei TTC:

Fascinerend is het psychodrama, net zoals innovatieve oplossingen maar al te vaak als niet realistisch gepercipieerd worden. Het getuigt echter van een logica die je ook naar de keel kan grijpen en diepgaander onderzoek inspireren, logisch omdat we immers geen innovatieve oplossingen nodig hebben voor problemen die niet bestaan. En hiermee wordt het psychodrama voor een aantal prompt levensecht, hoe ga je hiermee om? Als reflectie staat het mooi en duizend in een dozijn, de bijhorende bewustwording en het correlaat met het menselijke lijden een psychische geseling, ondraaglijk voor het mensenhart, eenzaam en verlaten. En waarom?

Ok andere approach: Ik geloof en volg u. En nu? Wat is stap 2? :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei TTC:

Waarom zou ik een boek willen schrijven als ik alle andere boeken nog niet gelezen heb? En wat met boeken die ik eigenlijk voor geen meter begrijp maar me intuïtief wel iets lijken te duiden dat ons allen dient? Benoem het zoals je wil, diverse stoornissen zijn de normaalste zaak van de wereld wanneer ze inhoudelijk ook begrepen zouden worden. En ja, waar kan je dan nog terecht? Wie is bereid om die ontnuchterende confrontatie aan te gaan met ervaringswerkers in de GGZ? Vreedzaam, integer, liefde en verbondenheid, tot welke prijs? Wie helpt ons?

Er zijn genoeg uitdagingen. Juist de uitdagingen die men nodig heeft. Wat je aan je hart kan vragen is waarom je uitdagingen nodig zou willen hebben. In principe geldt dat de boeken over fysica van lagere orde/waarde zijn dan die over economie (Herman Dooyeweerd).

bewerkt door Noel2
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Noel2:

Er zijn genoeg uitdagingen. Juist de uitdagingen die men nodig heeft. Wat je aan je hart kan vragen is waarom je uitdagingen nodig zou willen hebben. In principe geldt dat de boeken over fysica van lagere orde/waarde zijn dan die over economie (Herman Dooyeweerd).

Ja, zo zijn we OPS-lijder geworden, met optellen, aftrekken, delen en vermenigvuldigen, meer niet. En zie nu, de anomalieën liggen op de tafel, kristalhelder maar niet gekend, zelfs ontkend. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei TTC:

Ja, zo zijn we OPS-lijder geworden, met optellen, aftrekken, delen en vermenigvuldigen, meer niet. En zie nu, de anomalieën liggen op de tafel, kristalhelder maar niet gekend, zelfs ontkend. 

Ik denk dat de analytische fase een goed midden is, om eigenlijk niet meer uit te verdwijnen...

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Kom ff herstellen. Ik volg uw stelling compleet, wat doen we als volgende? Je hebt me overtuigd, wat is de volgende stap? Of is er geen stappenplan?

Wat dacht je van mindfulness? Kiezen voor de God die Jezus Vader noemde in plaats van voor de antropomorfe rancuneuze hatelijke moordzuchtige Jaweh?  En dat met heel uw hart, ziel, verstand en kracht.  Uzelf en andere mensen helpen bewust worden voor de liefde in plaats van tegen de haat.

Einstein zei  immers hetzelfde als Jezus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Noel2:

Ik denk dat de analytische fase een goed midden is, om eigenlijk niet meer uit te verdwijnen...

Ja, uiteindelijk is het ook altijd hetzelfde, in schril contrast met wat de omgeving stelt. Op die manier komen we tot het AB-perspectief, het is heel eenvoudig wanneer we bereid zijn om het onze aandacht te schenken. 

1 minuut geleden zei Plume:

Wat dacht je van mindfulness? Kiezen voor de God die Jezus Vader noemde in plaats van voor de antropomorfe rancuneuze hatelijke moordzuchtige Jaweh?  En dat met heel uw hart, ziel, verstand en kracht.  Uzelf en andere mensen helpen bewust worden voor de liefde in plaats van tegen de haat. Einstein zei  immers hetzelfde als Jezus.

Of hoe eenvoudig het kan zijn, dank! 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Plume:

Wat dacht je van mindfulness? Kiezen voor de God die Jezus Vader noemde in plaats van voor de antropomorfe rancuneuze hatelijke moordzuchtige Jaweh?  En dat met heel uw hart, ziel, verstand en kracht.  Uzelf en andere mensen helpen bewust worden voor de liefde in plaats van tegen de haat.

Einstein zei  immers hetzelfde als Jezus.

Liefst een volgende stap in lijn van het geponeerde herstelplan. Co creatieve rentes, helikoptergeld, sabbatjaren, monetaire reset etc.

Je ziet, een mening op internet verandert daar geen kak aan he :)

Zojuist zei TTC:

Ja, uiteindelijk is het ook altijd hetzelfde, in schril contrast met wat de omgeving stelt. Op die manier komen we tot het AB-perspectief, het is heel eenvoudig wanneer we bereid zijn om het onze aandacht te schenken. 

Of hoe eenvoudig het kan zijn, dank! 

Jaja maar zo eenvoudig is het niet, zie mijn antwoord daarop. Of gaan we nu van de hak naar de tak omdat dat eenvoudiger is? :)

En dan zal het daarna weer aan mij liggen zekers? Tuurlijk datte...

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Plume:

Wat dacht je van mindfulness? Kiezen voor de God die Jezus Vader noemde in plaats van voor de antropomorfe rancuneuze hatelijke moordzuchtige Jaweh?  En dat met heel uw hart, ziel, verstand en kracht.  Uzelf en andere mensen helpen bewust worden voor de liefde in plaats van tegen de haat.

Einstein zei  immers hetzelfde als Jezus.

 

3 minuten geleden zei TTC:

Ja, uiteindelijk is het ook altijd hetzelfde, in schril contrast met wat de omgeving stelt. Op die manier komen we tot het AB-perspectief, het is heel eenvoudig wanneer we bereid zijn om het onze aandacht te schenken. 

Of hoe eenvoudig het kan zijn, dank! 

 

2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Liefst een volgende stap in lijn van het geponeerde herstelplan. Co creatieve rentes, helikoptergeld, sabbatjaren, monetaire reset etc.

Je ziet, een mening op internet verandert daar geen kak aan he :)

Jaja maar zo eenvoudig is het niet, zie mijn antwoord daarop. Of gaan we nu van de hak naar de tak omdat dat eenvoudiger is? :)

En dan zal het daarna weer aan mij liggen zekers? Tuurlijk datte...

Het staat je vrij om eerst nog een keer Einstein en Jezus te negeren en jezelf eerst nog meer te bezeren natuurlijk. Als je vindt dat je nog niet verbrijzeld genoeg bent. Dan wachten we tot na de oorlog 
 


Wie een gebroken hart en een verslagen geest hebben, zijn bereid om alles te doen wat God vraagt zonder weerstand te bieden of wrok te koesteren. Niet langer doen we het op onze manier, maar we leren het op Gods manier te doen. Met een dergelijke onderworpenheid kan de verzoening in werking treden en kan ware bekering plaatsvinden. De boetvaardige zal dan de reinigende macht van de Heilige Geest ervaren, die hem zal vervullen van gemoedsrust en vreugde over de verzoening met God. In een wonderlijke mengeling van goddelijke eigenschappen, nodigt dezelfde God die ons leert een gebroken hart te hebben ons uit om ons te verheugen en goede moed te houden.

 


https://www.churchofjesuschrist.org/study/liahona/2007/11/a-broken-heart-and-a-contrite-spirit?lang=nld

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Fundamenteel:

Context behouden aub. Ik moet niet hersteld worden he. We gaan herstellen wat TTC als problematisch in onze economie ervaart.

Perfect binnen de context, prachtig is het. Daarom, het is niet omdat je telkens aan je propaganda begint dat het niet gezien wordt, dat zou helemaal absurd worden. 

24 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik moet niet hersteld worden he.

Mijn valse en ware zelf lijken nogal eens in conflict te leven met elkaar, als dat voor iedereen zo geldt dan wordt het wellicht een megalomaan feest wanneer we daarin een consensus zouden vinden. Zo zegt m’n hart telkens om gewoon dat feest voor te bereiden, m’n verstand dat het onmogelijk is, impasse troef.

Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei Fundamenteel:

We gaan herstellen wat TTC als problematisch in onze economie ervaart.

We zullen het straks wat mysterieuzer maken om de mythes te eren, het is wachten op de hand van Jupiter om uit te leggen wat anomalieën zijn. In mensentaal wordt dit verhaal totaal anders, het wordt dan bibberen en beven om niet voor gek verklaard te worden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei TTC:

Perfect binnen de context, prachtig is het. Daarom, het is niet omdat je telkens aan je propaganda begint dat het niet gezien wordt, dat zou helemaal absurd worden. 

Mijn valse en ware zelf lijken nogal eens in conflict te leven met elkaar, als dat voor iedereen zo geldt dan wordt het wellicht een megalomaan feest wanneer we daarin een consensus zouden vinden. Zo zegt m’n hart telkens om gewoon dat feest voor te bereiden, m’n verstand dat het onmogelijk is, impasse troef.

Schets dan nog eens concreet wat er hersteld moet worden. En dan daarna niet meer veranderen als we voor een obstakel komen he. Gebruik dat om uw geest dan te stretchen eerder dan het op mij te steken als je er niet voorbij geraakt ?

 

4 minuten geleden zei TTC:

We zullen het straks wat mysterieuzer maken om de mythes te eren, het is wachten op de hand van Jupiter om uit te leggen wat anomalieën zijn. In mensentaal wordt dit verhaal totaal anders, het wordt dan bibberen en beven om niet voor gek verklaard te worden. 

Er is een magnetisch anomalie gaande trouwens. Het Zuid-Atlantische Anomalie. Zelfs astronauten in de ruimte zien er flitsen rond manifesteren. Ze moeten hun tech daar zelfs grotendeels uitzetten. En dit jaar solar maximum met een magnetisch veld dat nooit zwakker was in de menselijke geschiedenis.

Magnetisch noorden komt bijna toe in Rusland.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Fundamenteel:

Schets dan nog eens concreet wat er hersteld moet worden. En dan daarna niet meer veranderen als we voor een obstakel komen he. Gebruik dat om uw geest dan te stretchen eerder dan het op mij te steken als je er niet voorbij geraakt.

We hoeven er niet voorbij te geraken, we zien dat er niet voorbij geraakt wordt. Nog eens proberen misschien? Je bent de vertegenwoordiger van Vlaanderen, hoeven dan ook niet met iedereen hetzelfde debat aan te gaan dan wel slechts onze nederlaag te (h)erkennen. 

20 minuten geleden zei Fundamenteel:

Zelfs astronauten in de ruimte zien er flitsen rond manifesteren.

Ik zie hier ook altijd flitsen, na diepgaander beschouwing ben ik OPS-lijder geworden, de hartenpijn ondraaglijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid