Spring naar bijdragen

Onwetendheid (gedegen herstelonderzoek)


Aanbevolen berichten

2 minuten geleden zei TTC:

Om innerlijke spanningen en overprikkelingen te luwen kunnen we naar afleidingen zoeken, dat klopt en hoeft ook niet ontkend te worden. Naargelang de aard van het individuele zelf  is er echter nog een andere weg, namelijk de confrontatie door steeds diepgaander introspectie om zodoende tot resolutie van het innerlijke conflict te komen. Op deze manier komen we misschien tot inzichten die de innerlijke spanning niet luwen maar nu net op de spits drijven, met in het verlengde de spontane wil om deze inzichten ook te delen ten behoeve van het geheel. Voor de betrokkene gaat dit echter voorbij aan het individuele zelf, alsof een veel dieper gelegen iets zich tracht te manifesteren middels inzichten die als tijdloos gepercipieerd kunnen worden, en net daarom onpersoonlijk. Ergo, elke claim of patent hierop is daarom ongepast, er is in dankbaarheid delen, gedreven vanuit het hart.

Jaja, maar niet meer met de Walen en hofnarren van Brussel.

Hun refugees krijgen ze allemaal. Ze maken moordenaars van ons deze verkrachtingscultuur tussen onze dochters los te laten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 3,2k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het is nooit te laat en je mag best interesse hebben in allerlei zaken, zolang je je er maar niet door laat verzwelgen. Dan wordt het een afgod. Maar je kunt altijd weer terug en opnieuw beginnen. Ied

We kunnen er niet te buiten, als we niet bereid zijn om dieper over iets na te denken dan lopen we het risico om onwetend te blijven over deze of gene materie. Logischerwijs kunnen we deze stelling oo

Beste @Bastiaan73 en @Willempie een ontwijkende persoonlijkheid blijft op eigen denkniveau en zal dus moeilijk bepaalde vraagstellingen van een ander niveau overbruggen. Op zich heb ik zelf wel e

3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Jaja, maar niet meer met de Walen en hofnarren van Brussel. Hun refugees krijgen ze allemaal. Ze maken moordenaars van ons deze verkrachtingscultuur tussen onze dochters los te laten.

Licht is niet opgewassen tegen het duister, hoe kristalhelder ook. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Fundamenteel:

De nationalistische republiek is het licht. Globalisme de duisternis, het is Hitler zijn derde rijk. Never again, he?

Ken je dat, dooddoeners die dooddoeners worden? Het gebeurt onbewust maar voor een aantal mensen komt het binnen als priemen in het hart, door zich bewust te zijn geworden van wat de dooddoeners op een veel dieper gelegen niveau betekenen. Het leven kan op deze manier op een weerzinwekkend en vooral mensonwaardig schouwspel gaan lijken, en moeizaam werken aan herstel dat beeld steeds scherper en pijnlijker maken. En als bij tragisch wonder begint simultaan ook het waarachtige te schitteren in je innerlijke beleving, het goede, het schone, het gewone, het vredige, het liefdevolle, het verbindende, het stralende, de eenvoud, het speelse, het frivole, als het vergeten of verscholen potentieel. En dan komt het, het is altijd al zo geweest, waar we zelf niet over nadenken hebben we geen affaire mee. Hupsakee, bipolaire stoornis, we doen nu eenmaal niet mee aan de rijke schat aan mogelijkheden die voor het grijpen liggen, en al zeker niet als het gratis is, niet van deze wereld. Helaas, pindakaas.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei TTC:

Ken je dat, dooddoeners die dooddoeners worden? Het gebeurt onbewust maar voor een aantal mensen komt het binnen als priemen in het hart, door zich bewust te zijn geworden van wat de dooddoeners op een veel dieper gelegen niveau betekenen. Het leven kan op deze manier op een weerzinwekkend en vooral mensonwaardig schouwspel gaan lijken, en moeizaam werken aan herstel dat beeld steeds scherper en pijnlijker maken. En als bij tragisch wonder begint simultaan ook het waarachtige te schitteren in je innerlijke beleving, het goede, het schone, het gewone, het vredige, het liefdevolle, het verbindende, het stralende, de eenvoud, het speelse, het frivole, als het vergeten of verscholen potentieel. En dan komt het, het is altijd al zo geweest, waar we zelf niet over nadenken hebben we geen affaire mee. Hupsakee, bipolaire stoornis, we doen nu eenmaal niet mee aan de rijke schat aan mogelijkheden die voor het grijpen liggen, en al zeker niet als het gratis is, niet van deze wereld. Helaas, pindakaas.

Je doet alsof het allemaal mijn fout is dat de wereld niet hersteld....

19 minuten geleden zei TTC:

Ken je dat, dooddoeners die dooddoeners worden? Het gebeurt onbewust maar voor een aantal mensen komt het binnen als priemen in het hart, door zich bewust te zijn geworden van wat de dooddoeners op een veel dieper gelegen niveau betekenen. Het leven kan op deze manier op een weerzinwekkend en vooral mensonwaardig schouwspel gaan lijken, en moeizaam werken aan herstel dat beeld steeds scherper en pijnlijker maken. En als bij tragisch wonder begint simultaan ook het waarachtige te schitteren in je innerlijke beleving, het goede, het schone, het gewone, het vredige, het liefdevolle, het verbindende, het stralende, de eenvoud, het speelse, het frivole, als het vergeten of verscholen potentieel. En dan komt het, het is altijd al zo geweest, waar we zelf niet over nadenken hebben we geen affaire mee. Hupsakee, bipolaire stoornis, we doen nu eenmaal niet mee aan de rijke schat aan mogelijkheden die voor het grijpen liggen, en al zeker niet als het gratis is, niet van deze wereld. Helaas, pindakaas.

Wat denk je? Samen op individueel vlak iets bereiken? 3 coachen zonder externe invloeden.

Ik reik u de hand.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Fundamenteel:

Je doet alsof het allemaal mijn fout is dat de wereld niet hersteld....

Heb het al gezegd, we zijn onmachtig jegens de groep die je vertegenwoordigt, heeft niets met schuld te maken maar een nuchter doordachte conclusie die we voor onszelf maken. Het is op basis daarvan dat we ons leven proberen in te richten op een manier dat we jullie zo weinig mogelijk tot last zijn, zelf hopend dat we er toch een beetje van kunnen genieten. Enige probleem is dat we niet kunnen wegdenken wat de gevolgen allemaal kunnen zijn, noch kunnen we deze wereld klonen om dan op de kopij van het origineel te gaan wonen. Tenminste, als we onze visie beperken en het pragmatisch aards houden toch niet, anders wordt het misschien nog erger. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Heb het al gezegd, we zijn onmachtig jegens de groep die je vertegenwoordigt, heeft niets met schuld te maken maar een nuchter doordachte conclusie die we voor onszelf maken. Het is op basis daarvan dat we ons leven proberen in te richten op een manier dat we jullie zo weinig mogelijk tot last zijn, zelfs hopend dat we er toch een beetje van kunnen genieten. Enige probleem is dat we niet kunnen wegdenken wat de gevolgen allemaal kunnen zijn, noch kunnen we deze wereld klonen om dan op de kopij van het origineel te gaan wonen. Tenminste, als we onze visie beperken en het pragmatisch aards houden toch niet, anders wordt het misschien nog erger. 

Ik heb er nog altijd niet op gestemd he :) De CD&V is enorm gestegen in mijn achting. Al heb ik altijd wel een “boontje” voor Kris Peeters gehad, man van en voor het volk. Volledig naar mijn hart. Dat is wat ik van een christen democraat verwacht. Door de regeringscrisis werd kleur bekend, cd&v bleef trouw. Van mij mocht Peeters hier burgemeester worden. Desondanks die enkele blunders, de bedoeling was telkens goed. Dank U Kris Peeters de burger te bedienen en niet (enkel) eigen zak. Koen Geens weerhoudt mij echter erop te stemmen.

En ach, de NVA is ook enorm gestegen hier door Ben Weyts. 

De soep is nooit zo heet als ze geschonken wordt. Tegelwijsheid van grootmoeder zaliger.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik heb er nog altijd niet op gestemd he  De CD&V is enorm gestegen in mijn achting. Al heb ik altijd wel een “boontje” voor Kris Peeters gehad, man van en voor het volk. Volledig naar mijn hart. Dat is wat ik van een christen democraat verwacht. Door de regeringscrisis werd kleur bekend, cd&v bleef trouw. Van mij mocht Peeters hier burgemeester worden. Desondanks die enkele blunders, de bedoeling was telkens goed. Dank U Kris Peeters de burger te bedienen en niet (enkel) eigen zak. Koen Geens weerhoudt mij echter erop te stemmen. En ach, de NVA is ook enorm gestegen hier door Ben Weyts. De soep is nooit zo heet als ze geschonken wordt. Tegelwijsheid van grootmoeder zaliger.

De volgende ronde, het hoeft voor ons niet meer, heb je ergens een plek waar wij mogen leven? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

De volgende ronde, het hoeft voor ons niet meer, heb je ergens een plek waar wij mogen leven? 

Overal waar je wilt? Ik reikte je zelfs meermaals de hand. Maar jij wilt mijn verschillen niet aanvaarden terwijl ik wel door de jouwe kan zien. Vergeef me dan ook als ik eens correcter kan terugkaatsen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Overal waar je wilt? Ik reikte je zelfs meermaals de hand. Maar jij wilt mijn verschillen niet aanvaarden terwijl ik wel door de jouwe kan zien. Vergeef me dan ook als ik eens correcter kan terugkaatsen.

Het is nooit anders geweest, we hebben het hier wel gezien, leerzaam was het. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Fundamenteel:

Neen ik ben geen psychiater. Vertel eens meer over ops en hsp en hoe dat inspeelt op u. 

Optellen, aftrekken, delen en vermenigvuldigen, zo simpel kan het toch niet zijn? Misschien is dat m’n grootste probleem wel, als we alles herleiden tot z’n essentie dan wordt alles veel eenvoudiger en transparanter, met inbegrip van de verbazing en verwondering dat het veel eenvoudiger is dan we misschien willen denken. En dan ga je misschien weer twijfelen, om er vervolgens weer duizend boeken bij te halen om finaal terug tot hetzelfde te komen, tot stralende eenvoud die wegens te simpel onthaald wordt op manieren die je definitieve falliet verzekeren. Anderzijds geef ik ruiterlijk toe dat ik met de paraconsistente logica van irrationeel doordachte economische systemen ook niet veel succes geboekt heb, zelfs wanneer ik heimelijk hoopte dat GGZ-experten het onmiddellijk zouden aangrijpen omdat het zo mooi klinkt. Straks in mensentaal,  als de liefde mag gedijen zonder woorden, in stilte.   

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Optellen, aftrekken, delen en vermenigvuldigen, zo simpel kan het toch niet zijn? Misschien is dat m’n grootste probleem wel, als we alles herleiden tot z’n essentie dan wordt alles veel eenvoudiger en transparanter, met inbegrip van de verbazing en verwondering dat het veel eenvoudiger is dan we misschien willen denken. En dan ga je misschien weer twijfelen, om er vervolgens weer duizend boeken bij te halen om finaal terug tot hetzelfde te komen, tot stralende eenvoud die wegens te simpel onthaald wordt op manieren die je definitieve falliet verzekeren. Anderzijds geef ik ruiterlijk toe dat ik met de paraconsistente logica van irrationeel doordachte economische systemen ook niet veel succes geboekt heb, zelfs wanneer ik heimelijk hoopte dat GGZ-experten het onmiddellijk zouden aangrijpen omdat het zo mooi klinkt. Straks in mensentaal,  als de liefde mag gedijen zonder woorden, in stilte.   

Mijn excuses, oprecht. Ik twijfel niet aan je. wij hebben hier altijd het beste in u gezien. Misschien aanvaardde ik jouw verschillen niet zo goed als ik voorheen dacht en zei. 

Van mij hangt het helaas niet af, je zou anders alles mogen invoeren wat uw hartje begeerde. In liefde... Zakdoekje.

En ik had dat van Excel dus zeker niet kwalijk mogen nemen maar moeten plaatsen. Ik ben gewoon een eikel, sorry.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Mijn excuses, oprecht. Ik twijfel niet aan je. wij hebben hier altijd het beste in u gezien. Misschien aanvaardde ik jouw verschillen niet zo goed als ik voorheen dacht en zei. Van mij hangt het helaas niet af, je zou anders alles mogen invoeren wat uw hartje begeerde. In liefde... Zakdoekje. En ik had dat van Excel dus zeker niet kwalijk mogen nemen maar moeten plaatsen. Ik ben gewoon een eikel, sorry.

Maakt niet uit, ons leven is toch voorbij. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei TTC:

Maakt niet uit, ons leven is toch voorbij. 

Er is nog wel wat tijd zuh. Maar het is wel zo dat de moderne mens voor iets staat wat niet over een nacht dun ijs zal gaan en zware tribulatie zal brengen. 

Wat jij met cijferkes doet, doe ik met wat er op de wereld gebeurt tot achter de gordijnen. We need to let that s... go.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Er is nog wel wat tijd zuh. Maar het is wel zo dat de moderne mens voor iets staat wat niet over een nacht dun ijs zal gaan en zware tribulatie zal brengen. Wat jij met cijferkes doet, doe ik met wat er op de wereld gebeurt tot achter de gordijnen. We need to let that s... go.

Kennen dat, straks ga je nog zeggen dat je ooit al een getal hebt zien voorbij wandelen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei TTC:

Kennen dat, straks ga je nog zeggen dat je ooit al een getal hebt zien voorbij wandelen. 

Kunnen we niet meer lachen ja? :) 

Getallen niet, veel in gaten gezogen wel ja. Maar soms denk ik dat God me roept daar een boek over te schrijven. Mijn zondeval in de “vrucht”. Maar dan zonder redding is het een vrij zinloos boek he lol.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Kunnen we niet meer lachen ja? Getallen niet, veel in gaten gezogen wel ja. Maar soms denk ik dat God me roept daar een boek over te schrijven. Mijn zondeval in de “vrucht”. Maar dan zonder redding is het een vrij zinloos boek he lol.

Nog een boek? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei TTC:

Nog een boek? 

Unfinished business met een serpent. Maar dat wordt altijd afgesloten omdat het als verraad aanvoelt. Misschien schrijf ik het maar niet, want wat als ik het signaal verkeerd opvang en gewoon van de vrucht mag eten naar believen? Wat als dood echt dood en voorgoed weg is, al die gemiste kansen....

Wij als mensen denken veel te weten maar vergissen ons meer dan we zelf doorhebben. Wat moet ik dan bijdragen? “Don’t open the gates?” Misschien was het nodig ze te openen en weerhoud ik anderen die erdoor gered kunnen worden? Als dat laatste waar is, moet ik dan niet mijn hele zienswijze veranderen. En om dat te doen moet ik gewoon compleet weg van alles tot ik gereed ben terug te komen. Begrijp je?

Link naar bericht
Deel via andere websites
57 minuten geleden zei Fundamenteel:

Unfinished business met een serpent. Maar dat wordt altijd afgesloten omdat het als verraad aanvoelt. Misschien schrijf ik het maar niet, want wat als ik het signaal verkeerd opvang en gewoon van de vrucht mag eten naar believen? Wat als dood echt dood en voorgoed weg is, al die gemiste kansen....Wij als mensen denken veel te weten maar vergissen ons meer dan we zelf doorhebben. Wat moet ik dan bijdragen? “Don’t open the gates?” Misschien was het nodig ze te openen en weerhoud ik anderen die erdoor gered kunnen worden? Als dat laatste waar is, moet ik dan niet mijn hele zienswijze veranderen. En om dat te doen moet ik gewoon compleet weg van alles tot ik gereed ben terug te komen. Begrijp je?

Kortom, de kosmos lijkt me net iets te groot om geen geloof te hechten in het idee van een fluweelzachte paradigmashift, een strikt persoonlijke mening op basis van alle beschikbare elementen, herstelonderzoek en logisch redeneren. Verder hoeft niemand mijn mening te delen, het zou me echter wel diep ontroeren als een aantal GGZ-experten meer belangstelling zouden kunnen tonen in dat wat een aantal ervaringswerkers in de GGZ aanbieden om te onderzoeken op waarachtigheid. Het is een welgemeende hulpvraag, integer en vreedzaam., in oprechtheid.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid