Spring naar bijdragen

Onwetendheid (gedegen herstelonderzoek)


Aanbevolen berichten

40 minuten geleden zei TTC:

Je bent God, dat zei je eerder al.

Alweer een leugen. Dat ik van God ben, dat wil ik wel beamen.

40 minuten geleden zei TTC:

Wie zijn wij dan, iets dat in jouw waan verschijnt?

Onlangs heb ik langs/op een kalkrijke richel in ons land het zeldzame stinkende nieskruid gespot, een heleboel op een plek. Het deed me denken aan Herakles die volgens de overleveringen door dit plantje zou zijn genezen van een aanval van waanzin. Wellicht een optie om dit eens te proberen? Het blijft menselijk gepruts, dus ik verwacht er niet al te veel van.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 3,2k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het is nooit te laat en je mag best interesse hebben in allerlei zaken, zolang je je er maar niet door laat verzwelgen. Dan wordt het een afgod. Maar je kunt altijd weer terug en opnieuw beginnen. Ied

We kunnen er niet te buiten, als we niet bereid zijn om dieper over iets na te denken dan lopen we het risico om onwetend te blijven over deze of gene materie. Logischerwijs kunnen we deze stelling oo

Beste @Bastiaan73 en @Willempie een ontwijkende persoonlijkheid blijft op eigen denkniveau en zal dus moeilijk bepaalde vraagstellingen van een ander niveau overbruggen. Op zich heb ik zelf wel e

14 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Alweer een leugen. Dat ik van God ben, dat wil ik wel beamen.

Onlangs heb ik langs/op een kalkrijke richel in ons land het zeldzame stinkende nieskruid gespot, een heleboel op een plek. Het deed me denken aan Herakles die volgens de overleveringen door dit plantje zou zijn genezen van een aanval van waanzin. Wellicht een optie om dit eens te proberen? Het blijft menselijk gepruts, dus ik verwacht er niet al te veel van.

Ikke onlangs bij eentje geweest die een half jaar bloei vereist. Jawel, een bleeping half jaar. 26 weken.... 

It was a good time...

Link naar bericht
Deel via andere websites

@TTC drink eens een maandje alleen deca als koffie of thee en niets alcohol.

FF zweten, maar je gaat je beter voelen. Koffie en alcohol brengen ons in een gemoedstoestand die het beestensysteem dient. Wijn was enkel een sacrament omdat water je toen ziek kon maken, vandaag mogen we best zuiver water tot sacrament nemen.

Alle drank is van den duvel, ook in mate.

Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Onlangs heb ik langs/op een kalkrijke richel in ons land het zeldzame stinkende nieskruid gespot, een heleboel op een plek. Het deed me denken aan Herakles die volgens de overleveringen door dit plantje zou zijn genezen van een aanval van waanzin. Wellicht een optie om dit eens te proberen? Het blijft menselijk gepruts, dus ik verwacht er niet al te veel van.

Als je geen hoop meer hebt, dan groeit er niets meer. Er is ook goed nieuws, niet iedereen denkt zo. 

42 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ja, zaad is wel belangrijk om te zaaien en oogsten he :)

Het gaat om de aandacht, aan zaadjes geen gebrek, tijdloos. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

En als er teveel groeit dan scheer ik het af, dan groeit er minder. Dat is goed nieuws voor wie het vatten kan.

Het universum waar we in leven onderdeel uitmaakt van een gigantische hoeveelheid werelden. Sommige zijn vrijwel identiek aan de onze, terwijl andere heel anders zijn. Al deze universa bestaan echt en hebben vastomlijnde eigenschappen. Alle kwantumfenomenen komen voort uit de universele kracht van afstoting tussen ‘nabijgelegen’ werelden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Fundamenteel:

FF zweten, maar je gaat je beter voelen. Koffie en alcohol brengen ons in een gemoedstoestand die het beestensysteem dient. Wijn was enkel een sacrament omdat water je toen ziek kon maken, vandaag mogen we best zuiver water tot sacrament nemen. Alle drank is van den duvel, ook in mate.

Waarom spreek je hier over ons? Hadden we al niet eens gezegd dat die beestenwereld in jouw hoofd zit? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Waarom spreek je hier over ons? Hadden we al niet eens gezegd dat die beestenwereld in jouw hoofd zit? 

Wie is we dan? :D

Het beestensysteem is echt en vermoordt nu al reeds ongeboren kinderen. Het laat u zelfs de vijand voor vriend zien en vriend voor vijand. 

26 minuten geleden zei TTC:

Als je geen hoop meer hebt, dan groeit er niets meer. Er is ook goed nieuws, niet iedereen denkt zo. 

Het gaat om de aandacht, aan zaadjes geen gebrek, tijdloos. 

En waar is de oogst dan van al die talrijke zaadjes?

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei TTC:

Het universum waar we in leven onderdeel uitmaakt van een gigantische hoeveelheid werelden. Sommige zijn vrijwel identiek aan de onze, terwijl andere heel anders zijn. Al deze universa bestaan echt en hebben vastomlijnde eigenschappen. Alle kwantumfenomenen komen voort uit de universele kracht van afstoting tussen ‘nabijgelegen’ werelden.

Waanzinnige filosofische vooringenomenheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Waanzinnige filosofische vooringenomenheid.

Alle kwantumfenomenen komen voort uit de universele kracht van afstoting tussen ‘nabijgelegen’ werelden, filosofisch? Veel respect voor Gods creaties is er precies niet. 

38 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het beestensysteem is echt en vermoordt nu al reeds ongeboren kinderen. Het laat u zelfs de vijand voor vriend zien en vriend voor vijand. 

Ja, misschien wel, dat ik pas morgen kan bevatten wat ik vandaag lees of hoor, en dat in hoeverre het m’n interesse geniet om over door te denken. Heel misschien is dat ook de reden waarom er zo van die vreemde mensen rondlopen die heel andere dingen zeggen dan wat ik normaal denk, wat ik als lastig ervaar. Ergo, heel misschien zie ik iets fundamenteels over het hoofd waardoor ik me druk maak over zaken die eigenlijk al opgelost zijn, het zou me als een wonder lijken en weinig geloofwaardig, eerlijk gezegd. Vreemde mensen zijn het, misschien bedoelen ze het wel goed, ik weet het eigenlijk niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei TTC:

Alle kwantumfenomenen komen voort uit de universele kracht van afstoting tussen ‘nabijgelegen’ werelden, filosofisch? Veel respect voor Gods creaties is er precies niet. 

Ja, misschien wel, dat ik pas morgen kan bevatten wat ik vandaag lees of hoor, en dat in hoeverre het m’n interesse geniet om over door te denken. Heel misschien is dat ook de reden waarom er zo van die vreemde mensen rondlopen die heel andere dingen zeggen dan wat ik normaal denk, wat ik als lastig ervaar. Ergo, heel misschien zie ik iets fundamenteels over het hoofd waardoor ik me druk maak over zaken die eigenlijk al opgelost zijn, het zou me als een wonder lijken en weinig geloofwaardig, eerlijk gezegd. Vreemde mensen zijn het, misschien bedoelen ze het wel goed, ik weet het eigenlijk niet.

Het systeem dood legitiem ongeboren kinderen. Ze doden dat in de baarmoeder door uit elkaar te rukken omdat het er in geheel niet uit kan. Datzelfde systeem zegt dat vrouwen verantwoord met abortus omgaan. Zo verantwoord zelfs dat de maximumtermijn naar 18 weken verlengd moet worden. Als je daar het beest niet in ziet, maar liever verder losers op ons wilt aftrekken kan ik u niet helpen. Niemand in de ggz zal dat kunnen. Die overigens grotendeels tegen het opdrijven van de termijn zijn.

Prioriteiten beste man.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het systeem dood legitiem ongeboren kinderen. Ze doden dat in de baarmoeder door uit elkaar te rukken omdat het er in geheel niet uit kan. Datzelfde systeem zegt dat vrouwen verantwoord met abortus omgaan. Zo verantwoord zelfs dat de maximumtermijn naar 18 weken verlengd moet worden. Als je daar het beest niet in ziet, maar liever verder losers op ons wilt aftrekken kan ik u niet helpen. Niemand in de ggz zal dat kunnen. Die overigens grotendeels tegen het opdrijven van de termijn zijn. Prioriteiten beste man.

Over welk systeem heb je het eigenlijk, denk dat ik in een ander systeem zit. Je zei het laatst nog nochtans, van paradigma veranderen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei TTC:

Over welk systeem heb je het eigenlijk, denk dat ik in een ander systeem zit. Je zei het laatst nog nochtans, van paradigma veranderen. 

Onder welke steen leeft ge? Als je met een herstelplan bezig bent is het wijs uw politiek op te volgen he? ?

De liberalen hebben een wetsvoorstel ingediend om de maximumtermijn voor abortus te verhogen naar 18 weken. Dat zijn fundamentele zaken die je beter niet mist. Anders sta je in 2024 verbaasd te kijken waarom “we” wonnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Fundamenteel:

Onder welke steen leeft ge? Als je met een herstelplan bezig bent is het wijs uw politiek op te volgen he? De liberalen hebben een wetsvoorstel ingediend om de maximumtermijn voor abortus te verhogen naar 18 weken. Dat zijn fundamentele zaken die je beter niet mist. Anders sta je in 2024 verbaasd te kijken waarom “we” wonnen.

Politiek, hoe staan die tegenover die paradigmashift, of komt dat niet op de agenda? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei TTC:

Politiek, hoe staan die tegenover die paradigmashift, of komt dat niet op de agenda? 

Moest je het nog niet weten: De politiek staat verdeeld tegenover elkaar maar verenigd tegen het volk. 

Wat als de paradigmashift een republiek wordt, waarom zou dat slecht zijn? Is het nu beter dan of wordt alles erger?

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei Fundamenteel:

Moest je het nog niet weten: De politiek staat verdeeld tegenover elkaar maar verenigd tegen het volk. Wat als de paradigmashift een republiek wordt, waarom zou dat slecht zijn? Is het nu beter dan of wordt alles erger?

Jammer te horen, het oplossen of doorzien van een aantal anomalieën kan anders doen besluiten, wist je dat al? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Jammer te horen, het oplossen of doorzien van een aantal anomalieën kan anders doen besluiten, wist je dat al? 

Op persoonlijk gebied wel. Collectief zijn er teveel slachtoffers nu van dit beestensysteem ooit nog maar een herstel te opperen. De democratie is als het communisme, te licht bevonden.

Dus dat moet letterlijk opgelost worden in het niets en vervangen worden door iets nieuws. Wat stemt de meerderheid? ^^

Ik weet 1 zaak. Als het morgen herverkiezingen zijn stem ik voor het eerst in ongeveer 10j en stemt mijn wederhelft voor het eerst niet.

 

over een pardigmashift gesproken. Mij staat dat zeer aan, u wellicht minder. Een wereld van verschillen waar eenheid een illusie is. De meerderheid bepaalt, beter nu voor we een minderheid zijn. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Fundamenteel:

Op persoonlijk gebied wel. Collectief zijn er teveel slachtoffers nu van dit beestensysteem ooit nog maar een herstel te opperen. De democratie is als het communisme, te licht bevonden. Dus dat moet letterlijk opgelost worden in het niets en vervangen worden door iets nieuws. Wat stemt de meerderheid? Ik weet 1 zaak. Als het morgen herverkiezingen zijn stem ik voor het eerst in ongeveer 10j en stemt mijn wederhelft voor het eerst niet. Over een pardigmashift gesproken. Mij staat dat zeer aan, u wellicht minder. Een wereld van verschillen waar eenheid een illusie is. De meerderheid bepaalt, beter nu voor we een minderheid zijn. 

Het is bijzonder om zien hoe het doorzien of oplossen van een aantal anomalieën zo’n impact kan hebben, dit kan best in een veilige omgeving met professionele begeleiding omwille van de emoties die het ook kan losmaken. Maar dat is een fase, wat woelig kan zijn en net daarom dit proces mogelijks in negatieve zin beïnvloeden, wat maar al te vaak averechts werkt. Op deze manier raken we misschien verstrikt in dit proces om vervolgens nooit te weten te komen wat nu de uitkomst had kunnen zijn, als een gemiste kans.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei TTC:

Het is bijzonder om zien hoe het doorzien of oplossen van een aantal anomalieën zo’n impact kan hebben, dit kan best in een veilige omgeving met professionele begeleiding omwille van de emoties die het ook kan losmaken. Maar dat is een fase, wat woelig kan zijn en net daarom dit proces mogelijks in negatieve zin beïnvloeden, wat maar al te vaak averechts werkt. Op deze manier raken we misschien verstrikt in dit proces om vervolgens nooit te weten te komen wat nu de uitkomst had kunnen zijn, als een gemiste kans.

 

De uitkomst ligt misschien al vast? Predestinatie ofzoiets 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Op collectief niveau vrij diep, individueel wat minder omdat we nog enige sturing over ons leven hebben. Let wel, enige he :)

Je bedoelt dan dat de ziel altijd terug naar de bron evolueert? Of gebruik je de stelling gewoon als een open deur intrappen,  of als excuus? 

7 minuten geleden zei Fundamenteel:

Let wel, enige he

Als iemand me kan toelichten waar herstel of het menselijke groeipotentieel ergens stopt, zeer graag. Nog even en ik heb vierduizend verschillende definities over wat herstel nu precies betekent om vervolgens te horen dat ik per toeval altijd de verkeerde gebruik, zo kan ik tot in het oneindige in cirkeltjes blijven draaien. Omdenken dan maar, ze zijn allemaal juist naargelang onze perceptie en de fase van ontwikkeling waarbinnen we elkaar kunnen helpen, denk ik.

16 minuten geleden zei Fundamenteel:

Op collectief niveau vrij diep.

Zeg je dan dat het vergeten van Jubeljaren en Heilige Jaren zo bedoeld werd door God? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid