Spring naar bijdragen

Onwetendheid (gedegen herstelonderzoek)


Aanbevolen berichten

19 minuten geleden zei Fundamenteel:

En het is alweer versneld sedert die film terwijl ons magnetisch veld ook zwakker werd.

Mijn hersenen zijn afgestemd op de Schumann-frequentie, vijftien jaar geleden was dat zo toch. Heb geen idee wat het betekent, kwam voort uit een test. 

1 minuut geleden zei Fundamenteel:

We zijn niet enkel over een reset bezig. Ik bedoelde met die wet dat het moet voorgedaan worden. Je kan tot in de kist bezig blijven met monetaire herstelplannen of je kan eens zien wat er effectief boven en onder ons afspeelt. Het doet er dan echt allemaal niet meer toe. Maar wel awesome dat we het mochten beleven, niet waar? We leefden onder genade. Maar begrijpen dat pas ten volle eens de echte tribulatie begint. Kijk de film maar... en dat is maar 1 incident eh. De realiteit is dat er 1001 manieren zijn om te gaan waar geen economisch herstel soelaas in zal brengen. Come one.

Kan je hier geen topic over openen? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 3,2k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het is nooit te laat en je mag best interesse hebben in allerlei zaken, zolang je je er maar niet door laat verzwelgen. Dan wordt het een afgod. Maar je kunt altijd weer terug en opnieuw beginnen. Ied

We kunnen er niet te buiten, als we niet bereid zijn om dieper over iets na te denken dan lopen we het risico om onwetend te blijven over deze of gene materie. Logischerwijs kunnen we deze stelling oo

Beste @Bastiaan73 en @Willempie een ontwijkende persoonlijkheid blijft op eigen denkniveau en zal dus moeilijk bepaalde vraagstellingen van een ander niveau overbruggen. Op zich heb ik zelf wel e

Zojuist zei TTC:

Mijn hersenen zijn afgestemd op de Schumann-frequentie, vijftien jaar geleden was dat zo toch. Heb geen idee wat het betekent, kwam voort uit een test. 

Kan je hier geen topic over openen? 

Ik zou dat kunnen... maar telkens ik me hier terugtrek word ik geconfronteerd met 10+ meldingen van u die me hier terug lokken ?

Ik zal het nog eens zeggen, er komt iets veel groters op ons af en beter bereid je u daarop voor dan ganse dagen aan een "gedegen herstelplan" te wijden. Het is wat het is.

Fijne dag nog.

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik zou dat kunnen... maar telkens ik me hier terugtrek word ik geconfronteerd met 10+ meldingen van u die me hier terug lokken. Ik zal het nog eens zeggen, er komt iets veel groters op ons af en beter bereid je u daarop voor dan ganse dagen aan een "gedegen herstelplan" te wijden. Het is wat het is. Fijne dag nog.

Je bent wat verheven en in de war, zo lijkt het. Je gaat van miljarden sterren naar het loon van de arbeider, is dat allemaal om te verdringen wat er in dit topic aan bod komt? Of te eenvoudig om te bevatten? 

28 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik zal het nog eens zeggen, er komt iets veel groters op ons af en beter bereid je u daarop voor dan ganse dagen aan een "gedegen herstelplan" te wijden.

Als ik een optelsom maak van alles wat er potentieel op de vreedzame en hartverwarmende planken ligt, en zie wat er in reactie daarop allemaal niet mogelijk zou zijn, dan rest mij de nuchtere conclusie dat veel symptomen zoals in diverse stoornissen verzameld en innerlijk beleefd een correlaat vertonen. Althans, zo zegt een aantal OPS-lijders, ervaringswerkers.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 4-2-2020 om 07:37 zei Fundamenteel:

Wil ik uw tabel en herstel naar de realiteit van vandaag vertalen, komen we bij mythes aan? Dat is ook mijn eigen onwetendheid daar de logica van te missen dan?

Een paradigma is samenhangend geheel van opvattingen, overtuigingen, theorieën, religie, bewijzen en modellen die het vigerende antwoord op een bepaalde vraag geven. Paradigma kan worden gezien als het dominante denkbeeld op een bepaald moment. Naarmate een paradigma langer bestaat wordt het als (enige) waarheid gezien en bestaat er consensus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 4-2-2020 om 10:58 zei Fundamenteel:

Ik heb het nooit overstegen, enkel eigen overtuigingen....

Als een paradigma gezien kan worden als het dominante denkbeeld op een bepaald moment en naarmate de duur als enige waarheid de consensus vormt dan zal je maar de pech hebben om een andere mening te hebben, nochtans een stimulans binnen het kader van de aspiraties van de nieuwe GGZ. Het zou dan eenvoudig kunnen worden voor ervaringswerkers, in co-creatie met al die GGZ-hulpverleners die dezelfde trend volgen en bekrachtigen. Ervaring leert veel, zeker te weten dat we terug in de geschiedenis kunnen gaan om te herinneren wat we al zo lang vergeten zijn, het zegt nog niets over hoe dergelijke boodschappen onthaald worden, knap lastig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Fundamenteel:

Je kan tot in de kist bezig blijven met monetaire herstelplannen of je kan eens zien wat er effectief boven en onder ons afspeelt. Het doet er dan echt allemaal niet meer toe. Maar wel awesome dat we het mochten beleven, niet waar? 

Niet dat ik er veel van begrijp maar in ieder geval stof tot denken, in ons hart zou het anadamaya kosha of gelukzaligheidsomhulsel zich binnen een ovaalvormige ruimte bevinden, als een gouden ei, ter grootte van een kleine druif. De 'op het atoom gelijkende' ziel maakt er gebruik van citta (denkstof), ahamkara (ik-beginsel), buddhi (intellect, rede), manas (denkvermogen), indriya’s (zintuigen) en prana (levensenergie) om tot bhoga (genot, vreugde) en bevrijding (apavarga, moksha) te komen. Begrotingstekorten zouden dan tot stand kunnen komen door? Niet moeilijk dat enige verwarring kan ontstaan, en psychische ongemakken die je niemand toewenst.   

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 uur geleden zei TTC:

Je bent wat verheven en in de war, zo lijkt het. Je gaat van miljarden sterren naar het loon van de arbeider, is dat allemaal om te verdringen wat er in dit topic aan bod komt? Of te eenvoudig om te bevatten? 

Als ik een optelsom maak van alles wat er potentieel op de vreedzame en hartverwarmende planken ligt, en zie wat er in reactie daarop allemaal niet mogelijk zou zijn, dan rest mij de nuchtere conclusie dat veel symptomen zoals in diverse stoornissen verzameld en innerlijk beleefd een correlaat vertonen. Althans, zo zegt een aantal OPS-lijders, ervaringswerkers.

Neenee TTC. Ik gaf uw tabel aandacht uit het hier en nu. Ik wou dat vertalen naar een situatie vandaag. De obstakels die je wegtovert met co creatieve rente bv is vandaag niet van kracht. Je kan zo voor ieder probleem een oplossing verzinnen. Die werknemers en zelfs werkgevers zijn er niets mee tot theorie praktijk is.

Om die praktijk te bereiken dient ge in te zien dat we eerst het politieke landschap dienen te hervormen. 

Als het gedaan is met de mensheid, en we zijn al over datum, kunt ge uitvinden wat je wilt zoals in de dagen van Noach. Na ons of tijdens ons schiet er niets meer van over. Het is gedaan met deze moderne samenleving. Tick tock...

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Fundamenteel:

Neenee TTC. Ik gaf uw tabel aandacht uit het hier en nu. Ik wou dat vertalen naar een situatie vandaag. De obstakels die je wegtovert met co creatieve rente bv is vandaag niet van kracht. Je kan zo voor ieder probleem een oplossing verzinnen. Die werknemers en zelfs werkgevers zijn er niets mee tot theorie praktijk is. Om die praktijk te bereiken dient ge in te zien dat we eerst het politieke landschap dienen te hervormen. Als het gedaan is met de mensheid, en we zijn al over datum, kunt ge uitvinden wat je wilt zoals in de dagen van Noach. Na ons of tijdens ons schiet er niets meer van over. Het is gedaan met deze moderne samenleving. Tick tock...

Einstein zei dat er maar twee dingen oneindig zijn, de menselijke domheid en het universum, hij twijfelde nog aan het laatste. Waarom hij dat zei is nochtans verbluffend eenvoudig te begrijpen door gebruik te maken van de relativiteit der dingen, en GGZ-experten kunnen dat schijnbaar maar niet begrijpen? In werkelijkheid is het verhaal heel anders en des te pijnlijker voor wie het ziet en/of begrijpen wil, men komt niet eens op het idee om een andere denkpiste te volgen waardoor een grote blinde vlek ontstaat die we ook niet kunnen oplossen door ze te blijven negeren. Geloof dit echter niet zomaar, doe zelf de test en oordeel dan pas op basis van rationeel doordacht logisch redeneren, wees eerlijk met jezelf. De kracht van eenvoud, meer is het niet.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei TTC:

Einstein zei dat er maar twee dingen oneindig zijn, de menselijke domheid en het universum, hij twijfelde nog aan het laatste. Waarom hij dat zei is nochtans verbluffend eenvoudig te begrijpen door gebruik te maken van de relativiteit der dingen, en GGZ-experten kunnen dat schijnbaar maar niet begrijpen? In werkelijkheid is het verhaal heel anders en des te pijnlijker voor wie het ziet en/of begrijpen wil, men komt niet eens op het idee om een andere denkpiste te volgen waardoor een grote blinde vlek ontstaat die we ook niet kunnen oplossen door ze te blijven negeren. Geloof dit echter niet zomaar, doe zelf de test en oordeel dan pas op basis van rationeel doordacht logisch redeneren, wees eerlijk met jezelf. De kracht van eenvoud, meer is het niet.

Laat ons het glas of de pijp heffen. Het is feest en dat zullen de buren geweten hebben. Ze zullen onze voornaam niet meer komen vragen. ?

Sorry voor het trollen, maar laat ons vieren...

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Laat ons het glas of de pijp heffen. Het is feest en dat zullen de buren geweten hebben. Ze zullen onze voornaam niet meer komen vragen. Sorry voor het trollen, maar laat ons vieren...

Het moeilijkste deel bij herstel vind ik nog bestand zijn en begrip hebben voor onwetendheid, niet dat tal van economische anomalieën niet zeer specifiek kunnen geduid worden maar omdat het weinig waarschijnlijk is dat er ook aandacht voor gevonden zal kunnen worden, ervaring leert. Binnen deze context lijkt de menselijke psyche zowaar op een stukje zeep waardoor het lijkt dat mensen onbewust zichzelf beperken, met in het verlengde logischerwijs veel onbewust stigma dat enkel voor een minderheid als pijnlijk ervaren wordt. Dit heeft een directe weerslag op de collectieve welzijnsbeleving binnen de gekende mallemolen die auto-immuun verder raast. Kortom, het is nu zoeken naar een ashram waar we gelijkgestemden kunnen vinden, een plaats waar we de wereld kunnen wegdenken, alsof het zou lukken? Finaal is het echter wel heel ingenieus, het diepere niveau, er moet immers ook iemand zijn geweest die onwetendheid bedacht heeft om ons toe te laten er wijzer van te worden, niet? Liefde rest, het leven een wonder, berusting in de beschouwing, het leven een psychodrama.

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei TTC:

Het moeilijkste deel bij herstel vind ik nog bestand zijn en begrip hebben voor onwetendheid, niet dat tal van economische anomalieën niet zeer specifiek kunnen geduid worden maar omdat het weinig waarschijnlijk is dat er ook aandacht voor gevonden zal kunnen worden, ervaring leert. Binnen deze context lijkt de menselijke psyche zowaar op een stukje zeep waardoor het lijkt dat mensen onbewust zichzelf beperken, met in het verlengde logischerwijs veel onbewust stigma dat enkel voor een minderheid als pijnlijk ervaren wordt. Dit heeft een directe weerslag op de collectieve welzijnsbeleving binnen de gekende mallemolen die auto-immuun verder raast. Kortom, het is nu zoeken naar een ashram waar we gelijkgestemden kunnen vinden, een plaats waar we de wereld kunnen wegdenken, alsof het zou lukken? Finaal is het echter wel heel ingenieus, het diepere niveau, er moet immers ook iemand zijn geweest die onwetendheid bedacht heeft om ons toe te laten er wijzer van te worden, niet? Liefde rest, het leven een wonder, berusting in de beschouwing, het leven een psychodrama.

Liefde rest. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei Fundamenteel:

Om je dood aan te ergeren he?

Als de kloof oversteken al een moeilijke opgave lijkt dan is het nog heel andere kwestie om een brug te bouwen die vooralsnog slechts enkelingen zien, het is immers als een luchtbrug die in onze hersenen zit, in het denkende, in eenvoud. Het is daarom dan ook een akelige, zorg en angstwekkende gedachte, dat we straks misschien in een volgend wereldconflict belanden omwille van een paar hersenkronkels, foutjes tegen de logica, als inprentingen in het brein die ons niet toelaten anders te denken dan we denken. Ja, laat het leven een film zijn, het is dan wel een heel spannende waarin ethiek en liefde elkaar de hand schudden alsof ze twee facetten van dezelfde wezenskern uitmaken. Hopend op een fluweelzachte paradigmashift, geen garantie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Ja en zoveel meer dat mensen niet begrijpen.

Denken, voelen en begrijpen, het lijkt een gemakkelijke opdracht, tot je misschien iets op je bord gepresenteerd krijgt dat je hart sneller laat slaan, je ongeloof tart, twijfel je overmant op een manier dat het angstzweet je uitbreekt, je emoties naar een niveau tilt die onbeheersbaar worden, tweestrijd je totaal verlamt, je misschien laat denken dat je gek wordt, niet omdat het niet waarachtig is maar nu net wel, fictie of realiteit? En over wat gaat het dan? Over iets eenvoudigs, wat amper iemand opmerkt maar toch heel ons wereldbeeld bepaalt, zou je dat ook willen weten? Of liever niet? Raadseltje zal je denken, just forget it, it’s real time, hic et nunq.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

Liefde rest.

Als OPS-lijders mogen we praten over alles behalve datgene dat we steeds verdringen naar de achtergrond, het zou immers te schokkend kunnen worden wanneer iets blijkt dat we misschien liever niet willen zien. Niets geheim overigens, over dat wat iedereen kan terugvinden op het openbare net maar misschien nog nooit diep over nagedacht heeft. Ondankbaar is dan ook de taak om hier meer interesse voor te vinden, vreedzaam en in alle sereniteit, vanuit het integere hart in de hoop dat meer mensen hiermee geholpen kunnen worden. En als het niets baat dan is dat niet omdat informatie niet in alle oprechtheid en vertrouwen gedeeld wordt maar om heel andere redenen, net dat wat OPS-lijders hun zorg en innerlijke lijden bepaalt. Hoezo, de GGZ begrijpt dit niet? Was het al niet 2020?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 11-12-2019 om 15:05 zei Bastiaan73:

Even dit stuk tekst vereenvoudigen naar de essentie ervan

Het lijkt logisch om te veronderstellen dat meer co-creatieve verbinding pas kan ontstaan als de obstakels die dit beletten worden weggenomen, als vanzelfsprekend, niet? Even logisch zou kunnen zijn dat onze hedendaagse realiteit het product of het resultaat is van de manier hoe we over diverse zaken denken, als premisse om nader te onderzoeken. En dan komt de vraag, wat gebeurt er precies wanneer we dit technisch gezien netjes kunnen staven en we deze rationeel doordachte resultaten voorleggen aan de GGZ? Slim hoef je echt niet te zijn, het gaat om eenvoud, ontvankelijkheid, doordenken en elaboratie. Ja, over mediteren, introspectie en schematherapie, als denken over het denken en logisch redeneren, meer ook niet. Heeft er ook iemand een idee van het antwoord, lotgenoten, ervaringswerkers?

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei TTC:

Als OPS-lijders mogen we praten over alles behalve datgene dat we steeds verdringen naar de achtergrond, het zou immers te schokkend kunnen worden wanneer iets blijkt dat we misschien liever niet willen zien. Niets geheim overigens, over dat wat iedereen kan terugvinden op het openbare net maar misschien nog nooit diep over nagedacht heeft. Ondankbaar is dan ook de taak om hier meer interesse voor te vinden, vreedzaam en in alle sereniteit, vanuit het integere hart in de hoop dat meer mensen hiermee geholpen kunnen worden. En als het niets baat dan is dat niet omdat informatie niet in alle oprechtheid en vertrouwen gedeeld wordt maar om heel andere redenen, net dat wat OPS-lijders hun zorg en innerlijke lijden bepaalt. Hoezo, de GGZ begrijpt dit niet? Was het al niet 2020?

Doe uw Bomber Jacket maar al aan. We’re going back to the ninetees. A Mandell effect like never seen before will emerge. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Fundamenteel:

Doe uw Bomber Jacket maar al aan. We’re going back to the ninetees. A Mandell effect like never seen before will emerge. 

In mensentaal wil beperkte rationaliteit gewoon zeggen dat we geen kennis hebben over alle alternatieven, met in het kielzog allerhande perverse effecten door ze niet mee te betrekken in besluitvormingsprocessen. Het is op deze manier dat we kunnen zeggen dat begrotingstekorten niet bestaan, door simpelweg de alternatieven wel mee in het proces te betrekken. En dan komt maar al te vaak het wellicht goedbedoelde advies loslaten, het zou immers kunnen dat je je niet zo goed gaat voelen bij dit innerlijke weten. Wat precies gaan we dan loslaten, is dat niet de betere vraag? Beperkte rationaliteit loslaten, hoe kan dat?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 11-12-2019 om 18:51 zei thom:

Het wazig schrijven over iets moet niet ingevuld worden door een ander.

De grootste vergissing in m’n leven? Dat is eenvoudig, denken dat omdenken wel gemakkelijk begrepen zou kunnen worden, zelfs GGZ-experten beginnen heel vreemd te doen wanneer dat spontaan door een aantal ervaringswerkers wordt aangeboden. Omdenken kan toegepast worden op veel zaken, zelfs leiden tot de bewustwording dat onwaarheden noodzakelijk zijn om naar waarheid te kunnen vorsen, niets bestaat en de zoeker is het gezochte, bijvoorbeeld. Liefde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

In mensentaal wil beperkte rationaliteit gewoon zeggen dat we geen kennis hebben over alle alternatieven, met in het kielzog allerhande perverse effecten door ze niet mee te betrekken in besluitvormingsprocessen. Het is op deze manier dat we kunnen zeggen dat begrotingstekorten niet bestaan, door simpelweg de alternatieven wel mee in het proces te betrekken. En dan komt maar al te vaak het wellicht goedbedoelde advies loslaten, het zou immers kunnen dat je je niet zo goed gaat voelen bij dit innerlijke weten. Wat precies gaan we dan loslaten, is dat niet de betere vraag? Beperkte rationaliteit loslaten, hoe kan dat?

Vraag je me hoe? Ik leef half blind om beter te kunnen zien. Ik loop scheef om recht te lopen. Nog even en ik kan cortisone slikken om te blijven boksen met gebroken kneukels. 

Dat is het leven zeker? Vraag je eerder af hoe mensen kunnen bewust blijven van een situatie waar niets verandert. Behalve dan erger wordt....

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei Fundamenteel:

Vraag je me hoe? Ik leef half blind om beter te kunnen zien. Ik loop scheef om recht te lopen. Nog even en ik kan cortisone slikken om te blijven boksen met gebroken kneukels. Dat is het leven zeker? Vraag je eerder af hoe mensen kunnen bewust blijven van een situatie waar niets verandert. Behalve dan erger wordt....

Voor doorwinterde OPS-lijders is het goedbedoelde advies loslaten zowat het meest stigmatiserende advies dat een GGZ-hulpverlener kan opperen, simpelweg omdat het OPS-lijderschap daar nu net een gevolg van is. Het extreem bewust getuige zijn van weerzinwekkende omstandigheden is daar niet vreemd aan, zoals dan ook wil benoemd worden als de paradox van herstel maar zelden begrepen. Loslaten, het past op alles vandaag, gelieve geen bijkomende vragen te stellen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei TTC:

Voor doorwinterde OPS-lijders is het goedbedoelde advies loslaten zowat het meest stigmatiserende advies dat een GGZ-hulpverlener kan opperen, simpelweg omdat het OPS-lijderschap daar nu net een gevolg van is. Het extreem bewust getuige zijn van weerzinwekkende omstandigheden is daar niet vreemd aan, zoals dan ook wil benoemd worden als de paradox van herstel maar zelden begrepen. Loslaten, het past op alles vandaag, gelieve geen bijkomende vragen te stellen.

Je weet zelf hoe ik alles loslaat, toch? Retorische vraag he lol.

Jij zou jezelf dan 30 dagen lang moeten forceren iets anders te doen dan telkens geestelijk te verdwalen in herstellen. Doe iets 30 dagen lang en de kans is groot dat het een nieuwe gewoonte wordt.

Begin klein. Vervang koffie door deca of thee. Drink geen alcohol meer. Ga een project aan. Maar doe niet als mij, 3 projecten tegelijk. Neem 1 realistisch project met een stappenplan en targets voor ogen and goooo time. Beast mode.

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Fundamenteel:

Je weet zelf hoe ik alles loslaat, toch? Retorische vraag he lol. Jij zou jezelf dan 30 dagen lang moeten forceren iets anders te doen dan telkens geestelijk te verdwalen in herstellen. Doe iets 30 dagen lang en de kans is groot dat het een nieuwe gewoonte wordt. Begin klein. Vervang koffie door deca of thee. Drink geen alcohol meer. Ga een project aan. Maar doe niet als mij, 3 projecten tegelijk. Neem 1 realistisch project met een stappenplan en targets voor ogen and goooo time. Beast mode.

Misschien begrijp je de tekst niet, kan gebeuren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid