TTC 1.560 Geplaatst 11 februari 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 februari 2020 5 minuten geleden zei Fundamenteel: Neen ik ben geen psychiater. Vertel eens meer over ops en hsp en hoe dat inspeelt op u. Optellen, aftrekken, delen en vermenigvuldigen, zo simpel kan het toch niet zijn? Misschien is dat m’n grootste probleem wel, als we alles herleiden tot z’n essentie dan wordt alles veel eenvoudiger en transparanter, met inbegrip van de verbazing en verwondering dat het veel eenvoudiger is dan we misschien willen denken. En dan ga je misschien weer twijfelen, om er vervolgens weer duizend boeken bij te halen om finaal terug tot hetzelfde te komen, tot stralende eenvoud die wegens te simpel onthaald wordt op manieren die je definitieve falliet verzekeren. Anderzijds geef ik ruiterlijk toe dat ik met de paraconsistente logica van irrationeel doordachte economische systemen ook niet veel succes geboekt heb, zelfs wanneer ik heimelijk hoopte dat GGZ-experten het onmiddellijk zouden aangrijpen omdat het zo mooi klinkt. Straks in mensentaal, als de liefde mag gedijen zonder woorden, in stilte. Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 11 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 11 februari 2020 2 minuten geleden zei TTC: Optellen, aftrekken, delen en vermenigvuldigen, zo simpel kan het toch niet zijn? Misschien is dat m’n grootste probleem wel, als we alles herleiden tot z’n essentie dan wordt alles veel eenvoudiger en transparanter, met inbegrip van de verbazing en verwondering dat het veel eenvoudiger is dan we misschien willen denken. En dan ga je misschien weer twijfelen, om er vervolgens weer duizend boeken bij te halen om finaal terug tot hetzelfde te komen, tot stralende eenvoud die wegens te simpel onthaald wordt op manieren die je definitieve falliet verzekeren. Anderzijds geef ik ruiterlijk toe dat ik met de paraconsistente logica van irrationeel doordachte economische systemen ook niet veel succes geboekt heb, zelfs wanneer ik heimelijk hoopte dat GGZ-experten het onmiddellijk zouden aangrijpen omdat het zo mooi klinkt. Straks in mensentaal, als de liefde mag gedijen zonder woorden, in stilte. Mijn excuses, oprecht. Ik twijfel niet aan je. wij hebben hier altijd het beste in u gezien. Misschien aanvaardde ik jouw verschillen niet zo goed als ik voorheen dacht en zei. Van mij hangt het helaas niet af, je zou anders alles mogen invoeren wat uw hartje begeerde. In liefde... Zakdoekje. En ik had dat van Excel dus zeker niet kwalijk mogen nemen maar moeten plaatsen. Ik ben gewoon een eikel, sorry. Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 11 februari 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 februari 2020 3 minuten geleden zei Fundamenteel: Mijn excuses, oprecht. Ik twijfel niet aan je. wij hebben hier altijd het beste in u gezien. Misschien aanvaardde ik jouw verschillen niet zo goed als ik voorheen dacht en zei. Van mij hangt het helaas niet af, je zou anders alles mogen invoeren wat uw hartje begeerde. In liefde... Zakdoekje. En ik had dat van Excel dus zeker niet kwalijk mogen nemen maar moeten plaatsen. Ik ben gewoon een eikel, sorry. Maakt niet uit, ons leven is toch voorbij. Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 11 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 11 februari 2020 5 minuten geleden zei TTC: Maakt niet uit, ons leven is toch voorbij. Er is nog wel wat tijd zuh. Maar het is wel zo dat de moderne mens voor iets staat wat niet over een nacht dun ijs zal gaan en zware tribulatie zal brengen. Wat jij met cijferkes doet, doe ik met wat er op de wereld gebeurt tot achter de gordijnen. We need to let that s... go. Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 11 februari 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 februari 2020 4 minuten geleden zei Fundamenteel: Er is nog wel wat tijd zuh. Maar het is wel zo dat de moderne mens voor iets staat wat niet over een nacht dun ijs zal gaan en zware tribulatie zal brengen. Wat jij met cijferkes doet, doe ik met wat er op de wereld gebeurt tot achter de gordijnen. We need to let that s... go. Kennen dat, straks ga je nog zeggen dat je ooit al een getal hebt zien voorbij wandelen. Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 11 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 11 februari 2020 14 minuten geleden zei TTC: Kennen dat, straks ga je nog zeggen dat je ooit al een getal hebt zien voorbij wandelen. Kunnen we niet meer lachen ja? Getallen niet, veel in gaten gezogen wel ja. Maar soms denk ik dat God me roept daar een boek over te schrijven. Mijn zondeval in de “vrucht”. Maar dan zonder redding is het een vrij zinloos boek he lol. Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 11 februari 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 februari 2020 4 minuten geleden zei Fundamenteel: Kunnen we niet meer lachen ja? Getallen niet, veel in gaten gezogen wel ja. Maar soms denk ik dat God me roept daar een boek over te schrijven. Mijn zondeval in de “vrucht”. Maar dan zonder redding is het een vrij zinloos boek he lol. Nog een boek? Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 11 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 11 februari 2020 6 minuten geleden zei TTC: Nog een boek? Unfinished business met een serpent. Maar dat wordt altijd afgesloten omdat het als verraad aanvoelt. Misschien schrijf ik het maar niet, want wat als ik het signaal verkeerd opvang en gewoon van de vrucht mag eten naar believen? Wat als dood echt dood en voorgoed weg is, al die gemiste kansen.... Wij als mensen denken veel te weten maar vergissen ons meer dan we zelf doorhebben. Wat moet ik dan bijdragen? “Don’t open the gates?” Misschien was het nodig ze te openen en weerhoud ik anderen die erdoor gered kunnen worden? Als dat laatste waar is, moet ik dan niet mijn hele zienswijze veranderen. En om dat te doen moet ik gewoon compleet weg van alles tot ik gereed ben terug te komen. Begrijp je? Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 11 februari 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 februari 2020 57 minuten geleden zei Fundamenteel: Unfinished business met een serpent. Maar dat wordt altijd afgesloten omdat het als verraad aanvoelt. Misschien schrijf ik het maar niet, want wat als ik het signaal verkeerd opvang en gewoon van de vrucht mag eten naar believen? Wat als dood echt dood en voorgoed weg is, al die gemiste kansen....Wij als mensen denken veel te weten maar vergissen ons meer dan we zelf doorhebben. Wat moet ik dan bijdragen? “Don’t open the gates?” Misschien was het nodig ze te openen en weerhoud ik anderen die erdoor gered kunnen worden? Als dat laatste waar is, moet ik dan niet mijn hele zienswijze veranderen. En om dat te doen moet ik gewoon compleet weg van alles tot ik gereed ben terug te komen. Begrijp je? Kortom, de kosmos lijkt me net iets te groot om geen geloof te hechten in het idee van een fluweelzachte paradigmashift, een strikt persoonlijke mening op basis van alle beschikbare elementen, herstelonderzoek en logisch redeneren. Verder hoeft niemand mijn mening te delen, het zou me echter wel diep ontroeren als een aantal GGZ-experten meer belangstelling zouden kunnen tonen in dat wat een aantal ervaringswerkers in de GGZ aanbieden om te onderzoeken op waarachtigheid. Het is een welgemeende hulpvraag, integer en vreedzaam., in oprechtheid. Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 11 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 11 februari 2020 41 minuten geleden zei TTC: Kortom, de kosmos lijkt me net iets te groot om geen geloof te hechten in het idee van een fluweelzachte paradigmashift, een strikt persoonlijke mening op basis van alle beschikbare elementen, herstelonderzoek en logisch redeneren. Verder hoeft niemand mijn mening te delen, het zou me echter wel diep ontroeren als een aantal GGZ-experten meer belangstelling zouden kunnen tonen in dat wat een aantal ervaringswerkers in de GGZ aanbieden om te onderzoeken op waarachtigheid. Het is een welgemeende hulpvraag, integer en vreedzaam., in oprechtheid. En hebt ge al uitgereikt naar ggz-experten? Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 12 februari 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 februari 2020 10 uur geleden zei Fundamenteel: En hebt ge al uitgereikt naar ggz-experten? We hebben net een onderzoek naar de werking van de GGZ, hoe bedoel je precies? 12 uur geleden zei Fundamenteel: Don’t open the gates? Met een aantal ervaringswerkers in de GGZ kan je maar beter voorzichtig zijn, de verdrinkingsdood staat je namelijk snel nabij wanneer ze hun sluizen met referentiekaders openzetten. En waar het hart van vol is, kunnen weinigen bevatten op een relatieve nanoseconde, wat normaal is. Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 12 februari 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 februari 2020 12 uur geleden zei Fundamenteel: Wij als mensen denken veel te weten maar vergissen ons meer dan we zelf doorhebben. Wat moet ik dan bijdragen? Fascinerend is het dat het überhaupt kan, leven in een wereld waar gestreden wordt tegen een probleem dat niet bestaat, simpelweg omdat het alternatief niet gekend is. En erger, wanneer je het alternatief zou voorleggen dan wordt het probleem groter, heel de wereld zou dan in elkaar kunnen stuiken met apocalyptische toestanden tot gevolg. En het wordt nog beter wanneer je ten gronde begint te begrijpen waar dit nu echt om gaat, dan word je misschien een absurde held die denkt dat het wel eenvoudig moet zijn om hier meer begrip voor te vinden. En ja, het gaat om kleine dingen, wonderbaarlijk is het. Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 12 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2020 55 minuten geleden zei TTC: We hebben net een onderzoek naar de werking van de GGZ, hoe bedoel je precies? Met een aantal ervaringswerkers in de GGZ kan je maar beter voorzichtig zijn, de verdrinkingsdood staat je namelijk snel nabij wanneer ze hun sluizen met referentiekaders openzetten. En waar het hart van vol is, kunnen weinigen bevatten op een relatieve nanoseconde, wat normaal is. Je hoopt dat ggz experten ooit aandacht voor uw plan zullen hebben, maar die gaan niet naar u komen he. Jij zal naar daar moeten gaan om te zien wat de experten vinden ? Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 12 februari 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 februari 2020 Zojuist zei Fundamenteel: Je hoopt dat ggz experten ooit aandacht voor uw plan zullen hebben, maar die gaan niet naar u komen he. Jij zal naar daar moeten gaan om te zien wat de experten vinden Volgens mij begrijp je echt niet wat we zeggen, we hebben een studie gemaakt over de GGZ waardoor we weten waarom ze ons niet begrijpen. Het is eigenlijk een beetje absurd, we gebruiken echter wel het studiewerk van de GGZ om dat te verklaren. Maar omdat je misschien denkt dat we niets doen, momenteel loopt er een pilootproject met een GGZ-expert die daartoe bereid was. Zo gaat het nu eenmaal, als mensen bereid zijn tot open dialoog, wat niet gemakkelijk is in deze wereld. Plume reageerde hierop 1 Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 12 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2020 21 minuten geleden zei TTC: Fascinerend is het dat het überhaupt kan, leven in een wereld waar gestreden wordt tegen een probleem dat niet bestaat, simpelweg omdat het alternatief niet gekend is. En erger, wanneer je het alternatief zou voorleggen dan wordt het probleem groter, heel de wereld zou dan in elkaar kunnen stuiken met apocalyptische toestanden tot gevolg. En het wordt nog beter wanneer je ten gronde begint te begrijpen waar dit nu echt om gaat, dan word je misschien een absurde held die denkt dat het wel eenvoudig moet zijn om hier meer begrip voor te vinden. En ja, het gaat om kleine dingen, wonderbaarlijk is het. Dus er bestaan geen schulden, waarom je dan druk maken over andermans schulden? De realiteit is een rekbaar en veelal subjectief begrip. Zie hoe ze fantaseren over klimaat. De golfstroom verandert signifiicant. Dat zullen ze ook in onze schoenen schuiven moesten ze kunnen. Terwijl er krachten spelen waar we niets invloed op hebben. Geloof je in iets ja of neen? En hoe denk je dat dat iets naar ons kijkt? Tonnen plastiek per dag in zee, onderdrukking van soortgenoten en dieren. De mens verspreidt zich over deze planeet als een kanker in een gastheer. Hoe denk je nu zelf dat "het iets" dat oplost? 3 minuten geleden zei TTC: Volgens mij begrijp je echt niet wat we zeggen, we hebben een studie gemaakt over de GGZ waardoor we weten waarom ze ons niet begrijpen. Het is eigenlijk een beetje absurd, we gebruiken echter wel het studiewerk van de GGZ om dat te verklaren. Maar omdat je misschien denkt dat we niets doen, momenteel loopt er een pilootproject met een GGZ-expert die daartoe bereid was. Zo gaat het nu eenmaal, als mensen bereid zijn tot open dialoog, wat niet gemakkelijk is in deze wereld. Je hebt toch een mail adres van de grootste hier? Mail hem dat door en wacht response af? Dat kon je al weken geleden doen ook he. Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 12 februari 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 februari 2020 2 minuten geleden zei Fundamenteel: Dus er bestaan geen schulden, waarom je dan druk maken over andermans schulden? Het grootste probleem van mensen met een psychische kwetsbaarheid is interferentie, begrijp je dat? Of denk je zover nooit na? Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 12 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2020 Zojuist zei TTC: Het grootste probleem van mensen met een psychische kwetsbaarheid is interferentie, begrijp je dat? Of denk je zover nooit na? Sorry ik moet het nog gewoon worden. Mijn inlevingsvermogen is ook niet alles. Maar mail hem en open uw hart. Dat is echt een zeer redelijk mens die zijn vak kent. En ook mensenkennis heeft. Die heeft wel inlevingsvermogen. Doe uzelf dat kado. Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 12 februari 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 februari 2020 1 minuut geleden zei Fundamenteel: Sorry ik moet het nog gewoon worden. Mijn inlevingsvermogen is ook niet alles. Maar mail hem en open uw hart. Dat is echt een zeer redelijk mens die zijn vak kent. En ook mensenkennis heeft. Die heeft wel inlevingsvermogen. Doe uzelf dat kado. Heb de indruk dat er aan de andere kant niemand is, begrijp je het nu echt niet of doe je gewoon alsof? 2 minuten geleden zei Fundamenteel: Mijn inlevingsvermogen is ook niet alles. Dat is wel heel zacht uitgedrukt. Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 12 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2020 Enneuh heb er op persoonlijk gebied veel over mogen leren... Dat ik daar al die jaren naast zag.... waar plaats me dat? :s shorry 1 minuut geleden zei TTC: Heb de indruk dat er aan de andere kant niemand is, begrijp je het nu echt niet of doe je gewoon alsof? Dat is wel heel zacht uitgedrukt. Ik begrijp het en raad je sterk aan daar contact mee op te nemen. 3 minuten geleden zei TTC: Dat is wel heel zacht uitgedrukt. Trekken van psychopaat zegt M. Ik voel volgens mij nog iets teveel dat te zijn. Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 12 februari 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 februari 2020 12 minuten geleden zei Fundamenteel: Enneuh heb er op persoonlijk gebied veel over mogen leren... Dat ik daar al die jaren naast zag.... waar plaats me dat? shorry Trekken van psychopaat zegt M. Ik voel volgens mij nog iets teveel dat te zijn. Het grootste probleem van mensen met een psychische kwetsbaarheid is interferentie, het is een lukrake stelling die me tot diepgaander beschouwing heeft geïnspireerd. Als ervaringswerker in de GGZ kan ik de stelling enkel bijtreden, niet op basis van theorie maar vanuit m’n persoonlijke beleving. Dat advies loslaten komt hiermee dan ook tot leven, soms lijkend alsof we innerlijk quasi letterlijk kunnen verhuizen naar een andere wereld, bizar? 13 minuten geleden zei Fundamenteel: Ik begrijp het en raad je sterk aan daar contact mee op te nemen. Denk echt dat we chinees spreken, lees je nooit eens iets ten gronde? Plume reageerde hierop 1 Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 12 februari 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 februari 2020 28 minuten geleden zei Fundamenteel: Trekken van psychopaat zegt M. Ik voel volgens mij nog iets teveel dat te zijn. Er loopt een engeltje naast je, weten we al lang. Fundamenteel reageerde hierop 1 Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 12 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2020 8 minuten geleden zei TTC: Er loopt een engeltje naast je, weten we al lang. Saved by His and her loving grace. Binnenkort gedaan met spelen en serieus doen.... Enfin, gebalanceerder en actiever worden. “Husbands love your wife as Christ loved the Church. “ 26 minuten geleden zei TTC: Het grootste probleem van mensen met een psychische kwetsbaarheid is interferentie, het is een lukrake stelling die me tot diepgaander beschouwing heeft geïnspireerd. Als ervaringswerker in de GGZ kan ik de stelling enkel bijtreden, niet op basis van theorie maar vanuit m’n persoonlijke beleving. Dat advies loslaten komt hiermee dan ook tot leven, soms lijkend alsof we innerlijk quasi letterlijk kunnen verhuizen naar een andere wereld, bizar? Denk echt dat we chinees spreken, lees je nooit eens iets ten gronde? Ik heb gisterenavond het ops serieus aandacht gegeven ja. Ik dacht dat we het over de schildersziekte hadden, maar ik vergiste me en excuseerde me. Ik ben dan ook geen psychiater en zolang gij den beste geen kans geeft hebt ge uzelf geen kans gegeven. Van mij moet je het echt niet laten afhangen. Go for it. Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 12 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2020 20 minuten geleden zei TTC: Het grootste probleem van mensen met een psychische kwetsbaarheid is interferentie, het is een lukrake stelling die me tot diepgaander beschouwing heeft geïnspireerd. Kun je niet beter zeggen dat het grootste probleem van jou interferentie is? Ik stel dit even lukraak omdat diepgaander beschouwing doet vermoeden dat overeenkomsten tussen twee soorten gegevens de kans op interferentie verhoogt. Vandaar wellicht je neiging tot syncretisme. Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 12 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2020 Wat je zegt is: je hebt een studie gemaakt voor de ggz. Wat ik zeg: mail het hem. Eenvoud. Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 12 februari 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 februari 2020 4 minuten geleden zei Fundamenteel: Wat je zegt is: je hebt een studie gemaakt voor de ggz. Wat ik zeg: mail het hem. Eenvoud. Ik doe dat niet meer, uit zelfredzaamheid. 5 minuten geleden zei Fundamenteel: Eenvoud. Binnen het vigerende nulsomspel kan je maar beter niet over geld beginnen, tenzij je dat volledig conform de conventies binnen het spel houdt. Ik had me dus beter niet laten inspireren door Einstein, plots werd alles zo eenvoudig dat ik er sterk aan begon te twijfelen dat het zo eenvoudig kon zijn, zelfs zo verbazingwekkend dat m’n emoties en intellect verstrengeld raakten en ik het amper in woorden kon beschrijven. Deze ervaring heeft me doen besluiten dat het delen van inzichten best met enige voorzichtigheid aangepakt kan worden, naar mijn mening toch net iets anders dan wat de nieuwe GGZ pretendeert met het idee van een open dialoog. Eigenlijk wel ja, liefde kan je verrassen op manieren die je helemaal niet verwacht, al vergt dat misschien wat meer diepgang en elaboratie om er gepast mee te kunnen omgaan. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten