Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

48 minuten geleden zei Fundamenteel:

De data staat er, wie oprecht geïnteresseerd is zag de connectie en gelijkheden met christendom en andere culturen, inclusief met Venus. 

Het punt is nu juist, dat de meeste data die jij aandraagt, niet kloppen.

42 minuten geleden zei Fundamenteel:

Pfff gast echt. Het is niet enkel Mithras, maar die gelijkheden zijn wel niet weg te cijferen. Net zoals pasen, de winterzonnewende en de relatie met Venus dat niet is... 

"ze zijn niet weg te cijferen" is echt geen argument. Je roept maar wat. Je onderbouwt niets. Je loopt leugenaars achterna.

 

44 minuten geleden zei Fundamenteel:

Je kan kritisch zijn, goed zelfs. Maar na tiental referenties naar vorige culturen met een zongod, moeder en kind mag men best wel van een connectie spreken.

Maar geen één van die referenties heeft de toets der kritiek doorstaan. Dus zijn er geen referenties. En dus ook geen connectie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 491
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Eens bracht men Hem een bezetene die blind en stom was. Hij genas hem, zodat de stomme weer sprak en zag. Al het volk was buiten zichzelf en zei: “Zou dit niet de zoon van David zijn?” Maar de Far

Ik heb de eerste  10 minuten van de eerste link gekeken. De goeie man heeft geen idee waar hij het over heeft. Het zou beter zijn als hij bij de bijbel zou blijven. Dat is al verwarrend genoeg, zoals

Posted Images

Zojuist zei Desid:

Het punt is nu juist, dat de meeste data die jij aandraagt, niet kloppen.

"ze zijn niet weg te cijferen" is echt geen argument. Je roept maar wat. Je onderbouwt niets. Je loopt leugenaars achterna.

 

Maar geen één van die referenties heeft de toets der kritiek doorstaan. Dus zijn er geen referenties. En dus ook geen connectie.

Lees opnieuw christendom en syncretisme? En dan heb je nog Ishtar dat je negeert. Ja je kan dan enkelen herkauwen. De referentie van Ishtar naar de eieren en haas/konijn is voor mijn echt voldoende de link naar pasen te leggen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei Desid:

Dat is geen onderbouwing. Die hele pagina is voor een groot deel lariekoek. Je komt weer niet met een onderbouwing. En nu wil je het over de paashaas gaan hebben? Hahahahahahahah.

Ik denk dat die lariekoek normaal kan genoemd worden binnen dit topic, het zit namelijk in de betekenis verweven: Diábolos, letterlijk "doorelkaargooier" in de betekenis van "iemand die zaken verwart", "iemand die de feiten verdraait", "lasteraar", samengesteld uit dia, "uit elkaar" en , bállein, "gooien", samengevoegd tot, diabállein, "uit elkaar halen", "door elkaar gooien" en als afgeleide "lasteren". 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Desid:

Dat is geen onderbouwing. Die hele pagina is voor een groot deel lariekoek. Je komt weer niet met een onderbouwing. 

En nu wil je het over de paashaas gaan hebben? Hahahahahahahah.

De paashaas is een subliminale knipoog naar Ishtar, zo ook de paaseieren. Want ze worden gesymboliseerd bij Ishtar om de vruchtbaarheid te symboliseren waaruit de zoon van de zon- en maangod geboren wordt.

Het is degene die oprecht volgt en mij reeds duidelijk. @Desidheeft enkel een master in praatjesmaker.

Ik maak me ook al eens high en drijf ook graag spot met ironie. Maar dat is dan enkel grappig als je het begrijpt eerder dan ermee aan te tonen dat u zoch weigerde te verdiepen.

Onze discussie eindigt hier. Voor u nog 1 advies: Job 13:5

35 minuten geleden zei TTC:

Ik denk dat die lariekoek normaal kan genoemd worden binnen dit topic, het zit namelijk in de betekenis verweven: Diábolos, letterlijk "doorelkaargooier" in de betekenis van "iemand die zaken verwart", "iemand die de feiten verdraait", "lasteraar", samengesteld uit dia, "uit elkaar" en , bállein, "gooien", samengevoegd tot, diabállein, "uit elkaar halen", "door elkaar gooien" en als afgeleide "lasteren". 

Het is samengevat. Het staat er. De meeste betrokkenen lieten zich al horen. Schaar u vooral achter degene die zich weigert te verdiepen. Of wacht, begint over een jubeljaar te zagen als de context u te zwaar wordt. Masters, hoogbegaafden, priesters, leerkrachten etc lieten dan ook nooit enige indruk op me na. Op een handjevol na dan...

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het is samengevat. Het staat er. De meeste betrokkenen lieten zich al horen. Schaar u vooral achter degene die zich weigert te verdiepen. Of wacht, begint over een jubeljaar te zagen als de context u te zwaar wordt. Masters, hoogbegaafden, priesters, leerkrachten etc lieten dan ook nooit enige indruk op me na. Op een handjevol na dan...

Je wil er blijkbaar altijd een warboel van maken, vervolgens gingen we op zoek naar wie Lucifer is. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Je wil er blijkbaar altijd een warboel van maken, vervolgens gingen we op zoek naar wie Lucifer is. :)

En ik blijf bij mijn standpunt. Lucifer is de satan voor zijn val, maar kan zich voor de mens nog steeds voordoen als lichtbrenger.

Die RKK is al lang bezig met ons te misleiden omdat alle 7 hoofdzondes centraal staan in hun Vaticaan. Maar die dan geleerd zouden moeten zijn zien niet eens het meest vanzelfsprekende voor hun ogen. Nochtans weet ieder christen irl rond mijndat er een duistere sfeer rond de RKK hangt en al diens pausen doorheen de geschiedenis.

Weet ge man? Ik ben u zo net ontgroeid. Bedankt in mijn leven te komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei sjako:

We hadden jaren geleden een kringopziener, een broeder die tussen de gemeenten reist, een beetje te vergelijken met Paulus, die in het verleden in een jeugdbende had gezeten.

Volgens mij woon jij in Middelburg, als ik mij goed herinner. Ik moet zeggen dat de jeugdbendes in Zeeland inderdaad een reputatie hebben die de reputatie van de kampbeulen in Duitse kampen in WOII verre overstijgt. Volgens mij ging het daarover.

Op 29-5-2019 om 08:12 zei Mullog:

Lulkoek, malloot, je hebt geen idee.

Mod sjako. Het is niet toegestaan om elkaar uit te gaan schelden!

 

@sjako, je hebt gelijk, @antoon, excuses. Ik neem wel de vrijheid om het scheldwoord te vervangen door het woord "hypocriet". 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Mullog:

Volgens mij woon jij in Middelburg, als ik mij goed herinner. Ik moet zeggen dat de jeugdbendes in Zeeland inderdaad een reputatie hebben die de reputatie van de kampbeulen in Duitse kampen in WOII verre overstijgt. Volgens mij ging het daarover.

@sjako, je hebt gelijk, @antoon, excuses. Ik neem wel de vrijheid om het scheldwoord te vervangen door het woord "hypocriet". 

Heerlijk toch? Vrijheid van meningsuiting. Zo zijn katholieken nu luciferianen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

De paashaas is een subliminale knipoog naar Ishtar, zo ook de paaseieren. Want ze worden gesymboliseerd bij Ishtar om de vruchtbaarheid te symboliseren waaruit de zoon van de zon- en maangod geboren wordt.

Volstrekte flauwekul.

2 uur geleden zei Fundamenteel:

Het is degene die oprecht volgt en mij reeds duidelijk. @Desidheeft enkel een master in praatjesmaker.

Ik maak me ook al eens high en drijf ook graag spot met ironie. Maar dat is dan enkel grappig als je het begrijpt eerder dan ermee aan te tonen dat u zoch weigerde te verdiepen.

Onze discussie eindigt hier.

Het blijkt, dat je maar wat roeptoetert, en 0 komma 0 inhoudelijke onderbouwing weet te geven. Je hebt vele kansen gehad je beweringen te staven, maar steeds deed je dat niet. Sterker nog, je leest niet eens de teksten die je hier knipt en plakt. Bijvoorbeeld het stukje over Mithras. Dat komt 100% overeen met mijn standpunt, maar je deed alsof je dit tegen mij in kon brengen. Je snapt dus niet eens wat je leest, als je het al gelezen hebt. Diep treurig.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Fundamenteel vraag nu eens aan Desid hoe het komt dat van oorsprong Joodse/christelijke feesten en/of gebruiken of stellingen nu doordrenkt zijn met rituelen die allemaal verwijzen naar oude heidense gebruiken, dus draai de vraagstelling om. Weten de geleerde heren daar het antwoord op, dus zonder bla bla en gefilosofeer. ben wel benieuwd

bewerkt door antoon
Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei antoon:

Fundamenteel vraag nu eens aan Desid hoe het komt dat van oorsprong Joodse/christelijke feesten en/of gebruiken of stellingen nu doordrenkt zijn met rituelen die allemaal verwijzen naar oude heidense gebruiken, dus draai de vraagstelling om. Weten de geleerde heren daar het antwoord op, dus zonder bla bla en gefilosofeer. ben wel benieuwd

Hij zei reeds dat het weerlegd is door meeste theologen. Ik vraag zo ene bij naam te noemen maar Desis acht zichzelf belangrijker. Alsof ik nog tijd in zulke narcisten ga steken? Thx but no thx.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Fundamenteel:

En ik blijf bij mijn standpunt. Lucifer is de satan voor zijn val, maar kan zich voor de mens nog steeds voordoen als lichtbrenger. Die RKK is al lang bezig met ons te misleiden omdat alle 7 hoofdzondes centraal staan in hun Vaticaan. Maar die dan geleerd zouden moeten zijn zien niet eens het meest vanzelfsprekende voor hun ogen. Nochtans weet ieder christen irl rond mijndat er een duistere sfeer rond de RKK hangt en al diens pausen doorheen de geschiedenis. Weet ge man? Ik ben u zo net ontgroeid. Bedankt in mijn leven te komen.

Dat is de bedoeling, ontwaken en groeien! :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Fundamenteel:

Wedden dat een gelovige het wel begreep? Dat is het verschil tussen mensen die God eerst plaatsen en mensen die zichzelf eerst plaatsen.

Ik snap niet zo goed waarom je zo moeilijk doet over satan die lucifer zou heten en dat Jezus daarom absoluut niets met die naam van doen heeft. Terwijl satan ook morgenster heet maar dan wel deze naam met Jezus mag delen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ik snap niet zo goed waarom je zo moeilijk doet over satan die lucifer zou heten en dat Jezus daarom absoluut niets met die naam van doen heeft. Terwijl satan ook morgenster heet maar dan wel deze naam met Jezus mag delen.

Bro, mijn prob is dat luciferian/katholieken Christus ook Lucifer noemen. 

Door research kwam ik erachter wat voor zwijnenstal die RKK is en kan ik niet anders dan (voor mezelf) vaststellen dat ze wellicht ook de geschriften aanpasten. Dat kan ik echter niet bewijzen, maar vind toch dat ik voldoende heb aangetoond waar je toch wel een connectie kan leggen. Dat was onderzoek door theologen en samenvattingen van eeuwen/millennia aan gebeurtenissen in het Vaticaan.

Ieder denk er maar van wat ie wil. Ik lig er niet meer wakker van. Als ik mijn kruis opneem is dat niet om tegen de RKK te strijden maar tegen globablisme. Hoewel de RKK heel globalistisch is geworden. Maar dat is iedere kerk nu :(

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Een beetje meer contextueel lezen zou je goed doen denk ik.

Ja maar niet vergeten tussen de lijnen te lezen. Je zou verwachten van wat zich als voortrekker van het christendom voordoet in Zijn leer blijft. En eigenlijk hoef je niet eens tussen de lijnen te lezen om op te merken dat ze dat niet doen.

Jezus is Christus. Lucifer is de satan. Ik verander die mening niet ongeacht welke context men mij brengt. Al speelt alle data tegen mij, dan ben ik maar fout. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ja maar niet vergeten tussen de lijnen te lezen. Je zou verwachten van wat zich als voortrekker van het christendom voordoet in Zijn leer blijft. En eigenlijk hoef je niet eens tussen de lijnen te lezen om op te merken dat ze dat niet doen.

Jezus is Christus. Lucifer is de satan. Ik verander die mening niet ongeacht welke context men mij brengt. Al speelt alle data tegen mij, dan ben ik maar fout. 

In deze kan ik echter niet anders dan concluderen dat het tussen de lijnen lezen bij jou resulteert in een eisegese ipv exegese.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

You are never going to outgrow warfare. You simply must learn to fight. Warfare is a normal new testament posture -  John Hagee

Hier heb je een handleiding, dit is gratis en de keuze is aan jou.

Citaat

Tijdens je transformatieproces ben je enerzijds bezig lage energetische vibraties te belichamen, anderzijds leer je je trilling te verhogen. Een hoge trilling betekent vooral dat je systeem in staat is om meer en hogere lichtfrequenties vast te houden en te transporteren. Hoe verhoog je je trilling? En wat levert het op? (bron)

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid