Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

39 minuten geleden zei Fundamenteel:

@Desid jij gaat ook niet in op die connectie met Venus terwijl er duizendtal links, bronnen en wel degelijk theologen zich in dat mysterie verdiepte. Het is wellicht wat @TTC bedoelt met gnosticisme. Je blijft gewoon halsstarrig ontkennen en blijft me pakken op enkele details terwijl ik nog duidelijk zoekende ben, dus zeker geen lezing geef. Maar het is duidelijk dat ik ik niet veel wijzer uit u ga worden.

Welke links met Venus? Je hebt er tot nu toe niet één aannemelijk gemaakt. Kom maar op! (En niet lui een video posten)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 491
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Eens bracht men Hem een bezetene die blind en stom was. Hij genas hem, zodat de stomme weer sprak en zag. Al het volk was buiten zichzelf en zei: “Zou dit niet de zoon van David zijn?” Maar de Far

Ik heb de eerste  10 minuten van de eerste link gekeken. De goeie man heeft geen idee waar hij het over heeft. Het zou beter zijn als hij bij de bijbel zou blijven. Dat is al verwarrend genoeg, zoals

Posted Images

13 uur geleden zei sjako:

Ja, en de broeders hebben voor strafvermindering gepleit. Dat is vergeving.

 

 

Vergeving is mooi, maar dan moet er nog wel recht geschiedden. Een straf zoals iedere oorlogsmisdadiger verdiende/kreeg. Vergeving heeft niets te maken met onder een straf uit te komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei sjako:
19 uur geleden zei Dat beloof ik:

Hier de 'originele' versie, ik zet origineel tussen haakjes omdat er zoveel tegenstrijdigheden en onmogelijkheden in zitten, dat het voor de meesten na één keer kritisch lezen duidelijk is dat dit verhaal nooit zo kan zijn gebeurd.

En waarom zou dat niet zo gebeurd kunnen zijn?

Het verhaal wordt verteld zoals Sherlock Holmes zaken uitlegt aan Watson: er wordt van uitgegaan dat de luisteraar volledig dom is.
Maar goed, een aantal zaken dan die jou kennelijk niet zijn opgevallen:

1. Alleen al een zin als  "Een sergeant en ik hadden de weerzinwekkende taak gekregen ruim 300 kameraden te begraven, van wie de meeste waren gestorven in hun schuttersputje — doodgevroren. De grond was echter zo bevroren dat het onmogelijk was hen te begraven."
is te triest voor woorden. Als de grond is bevroren, kun je inderdaad geen graf graven. Maar ook geen schuttersputje!

2. Verder gaf hij aan in Buchenwald te hebben gewerkt, en zich de spreuk 'Arbeit macht frei' boven de poort te herinneren: 
"Na mijn herstel werd ik overgeplaatst naar de buitenste rand van het concentratiekamp Buchenwald bij Weimar (.......) Boven de poort stond de spreuk „Arbeit Macht Frei”. 
Dat is erg opvallend, want boven alle poorten van concentratiekampen hing inderdaad die spreuk. Behalve bij Buchenwald..... daar stond "Jedem das Seine".

3. Ook opvallend is deze zin:
"Bij het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog in 1939 meldde ik me onmiddellijk vrijwillig aan voor het elitekorps van Duitsland, de Waffen-SS."
Opvallend omdat het in dat jaar bij het uitbreken van de oorlog onmogelijk was om je bij de Waffen-SS aan te melden. Die bestond namelijk pas vanaf 1940.

4. Deze zaken vielen me op bij een keertje lezen. Vervolgens ben ik de naam van de schrijver gaan zoeken. De schrijver, ene Ludwig Wurm, is niet terug te vinden bij veroordeelde oorlogsmisdadigers.

Kortom, @sjako, ook dit JG verhaal is weer onzin.
Net als de 'studie' van Finnigan. 
Ik vraag me af @sjako, hoe het toch komt dat je al deze onzin slikt als zoete koek. 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
Citaat

Als de grond is bevroren, kun je inderdaad geen graf graven. Maar ook geen schuttersputje!

schuttersputjes kunnen lang daarvoor gegraven zijn, is dit geen zoeken van jou, blijven zoeken om een hond te slaan.

 

Citaat

"Bij het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog in 1939 meldde ik me onmiddellijk vrijwillig aan voor het elitekorps van Duitsland, de Waffen-SS."
Opvallend omdat het in dat jaar bij het uitbreken van de oorlog onmogelijk was om je bij de Waffen-SS aan te melden. Die bestond namelijk pas vanaf 1940.

Het kan het verloop geweest zijn uitbreken van en daana binnen een jaar aanmelden. ik denk dat niet veel mensen hier een contradictie inzien

bewerkt door antoon
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei antoon:

Het kan het verloop geweest zijn uitbreken van en daana binnen een jaar aanmelden. ik denk dat niet veel mensen hier een contradictie inzien

Er staat "Bij het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog in 1939 meldde ik me onmiddellijk vrijwillig aan voor het elitekorps van Duitsland, de Waffen-SS", terwijl de Waffen-SS toen nog niet eens bestond en de term ''onmiddelijk'' een ''verloop van bijna een jaar'' zo goed als uitsluit. En nog wranger is, dat je niet ingaat op het punt waar wordt geclaimd dat boven de poort van het concentratiekamp Buchenwald de spreuk ''Arbeit Macht Frei'' stond geschreven, die er in Buchenwald juist niet was. Hoe geloofwaardig kan een claim zijn als de gegevens waarop deze is gebaseerd niet kloppen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Citaat

'Arbeit Macht Frei'' stond geschreven

Het kan in kleine letters geschreven zijn , of tijdelijk veplaatst of herplaatst , was jij erbij waarom zou hij dat punt verzinnen, welk nut heeft dat, en natuurlijk kan hij in de war geweest zijn onder traumatische aangelegenheden van de oorlog. en heb je daarin gelijk. het verhaal anzich  komt over 

 

zo,n 30 35 jaar geleden was ik bij een oude vrouw die in een kamp gezeten had als disident tegen Hitler, zij kwam met ook zulke verhalen over de JG die daar opgesloten zaten, verzint zij zeker weer volgens jullie

bewerkt door antoon
Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei sjako:

Ja, en de broeders hebben voor strafvermindering gepleit. Dat is vergeving.

Nee, dat is geen vergeving, dat is pleiten voor strafvermindering. 

16 uur geleden zei sjako:

Het verhaal staat in een jaarboek. Ik vertel het nu zo uit mijn hoofd vanuit de lezing. Je ziet wat de kracht van God kan bewerkstellen.

Ik denk dat de ironie van opmerkingen je ontgaan is. Je moet even naar de fototjes aan de rechterkant van deze wiki-pagina kijken. Dan zie je wat de zwakte van God toestaat. 

16 uur geleden zei sjako:

En waarom zou dat niet zo gebeurd kunnen zijn?

Natuurlijk kan dat zo gebeurd zijn. Dat geldt voor heel veel verhalen. Maar dat het zo gebeurd is, is niet erg waarschijnlijk. 

 

52 minuten geleden zei antoon:

Het kan in kleine letters geschreven zijn , of tijdelijk veplaatst of herplaatst , was jij erbij waarom zou hij dat punt verzinnen, welk nut heeft dat, en natuurlijk kan hij in de war geweest zijn onder traumatische aangelegenheden van de oorlog. en heb je daarin gelijk. het verhaal anzich  komt, over 

Misschien was het wel de neef van Hitler of een hoge pief binnen ik het Reich die veilig onderdak zocht en bedacht had dat hij zich bij de JG's wel naar binnen kon lulllen en dat daar toch geen mens naar hem zou gaan zoeken. Waarom zou dat niet zo gebeurd kunnen zijn? Jullie zijn tenslotte een gesloten gemeenschap die goed voor elkaar zorgt. 

 

54 minuten geleden zei antoon:

zij kwam met ook zulke verhalen over de JG die daar opgesloten zaten, verzint zij zeker weer volgens jullie

Nee, want voor zover ik weet hebben de JG door hun instelling en hun principiële houding zeer geleden onder de Nazi's. Maar ik heb nog nooit een verhaal gehoord van iemand die in een van hun kampen heeft gezeten en die ook maar op enige manier met kampbewakers te maken wilde hebben. Of ze waren nog steeds als de dood voor die mensen of ze zaten vol wraak. Maar pleiten voor strafvermindering..... maak dat de kat wijs. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
45 minuten geleden zei antoon:
Citaat

'Arbeit Macht Frei'' stond geschreven

Het kan in kleine letters geschreven zijn , of tijdelijk veplaatst of herplaatst , was jij erbij waarom zou hij dat punt verzinnen, welk nut heeft dat, en natuurlijk kan hij in de war geweest zijn onder traumatische aangelegenheden van de oorlog. en heb je daarin gelijk. het verhaal anzich  komt over 

zo,n 30 35 jaar geleden was ik bij een oude vrouw die in een kamp gezeten had als disident tegen Hitler, zij kwam met ook zulke verhalen over de JG die daar opgesloten zaten, verzint zij zeker weer volgens jullie

Het stond simpelweg niet boven de poort van Buchenwald. Daar stond 'Jedem das Seine'. 
Dus het was niet in kleine letters geschreven, het was ook niet tijdelijk verplaatst.
Maar je kunt ook dit kamp gewoon bezoeken (doen, uit ervaring kan ik je zeggen dat het erg indrukwekkend is) en die poort zien.

Ik zou ook niet weten waarom de schrijver dit zou verzinnen. Maar dat is niet belangrijk. Feit is dat het domweg niet klopt, hetgeen samen met de andere punten zijn verhaal ongeloofwaardig maakt. Ik vind het verachtelijk om zo'n verhaal te verzinnen, helaas zijn er massa's compleet  verzonnen verhalen van mensen over hun 'bekering'.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mullog je snijdt wel een heel interessant thema aan Angst gram wrok van bewoners van kampen tegen de Duitse officieren of wie dan ook die hen het lijden bezorgden, dat zal zeker voorkomen, maar nu kruip ik even in de denkwereld van JG. die te lijden gehad hebben in de kampen, in mijn en hun denkbeeld is geen plaats voor wrok, ik zou in die omstandigheden als ik later de beul tegenkwam en hij koestert belangstelling voor Gods woord zeer grote blijdschap hebben en ervan uitgaand dat het verhaal klopt kan ik de broeders en zusters heel goed begrijpen dat zij opspringen van vreugde dat hij een van hen geworden is , denk ook aan Paulus de vervolger.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Desid:

Welke links met Venus? Je hebt er tot nu toe niet één aannemelijk gemaakt. Kom maar op! (En niet lui een video posten)

Gast ik heb u 2 paginas gegeven vol met voorbeelden. Maar dan maakte het u gemakelijk en zei je "flauwekul dat door de meeste theologen weerlegd is". Dat is nu de tiende keer dat ik je vraag zo ene te benoemen. 

Maar ik maak het me gemakkelijk? Ik deelde meer dan een youtube en vatte hem nog kort samen omdat je weigerde te kijken.. Ik zou toch eens zien naar de laatste film dat ik deelde. Die maker ervan bladert erdoor een boek met alle referenties naar Venus in oudere culturen en zo ook christendom. 

Maar ik had een gesprek met mijn dominee en ik moet hiermee voorzichtig omspringen. Dus weet niet of ik daar nog dieper in ga graven. In ieder geval, ze is getoond. Dat gij daar overheen quote is niet mijn fout. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei antoon:

Mullog je snijdt wel een heel interessant thema aan Angst gram wrok van bewoners van kampen tegen de Duitse officieren of wie dan ook die hen het lijden bezorgden, dat zal zeker voorkomen, maar nu kruip ik even in de denkwereld van JG. die te lijden gehad hebben in de kampen, in mijn en hun denkbeeld is geen plaats voor wrok, ik zou in die omstandigheden als ik later de beul tegenkwam en hij koestert belangstelling voor Gods woord zeer grote blijdschap hebben en ervan uitgaand dat het verhaal klopt kan ik de broeders en zusters heel goed begrijpen dat zij opspringen van vreugde dat hij een van hen geworden is , denk ook aan Paulus de vervolger.

Jij kunt simpelweg niet in de denkwereld kruipen van een bewoner van een concentratiekamp. Mag deze onzin nu ophouden? Het is werkelijk om te kotsen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei Desid:

Ik heb er geen één gezien in verband met Venus. Zou je er één kunnen noemen die volgens jou steek houdt? Dan kunnen we die inhoudelijk bespreken.

Die godinnen van de Romeinen? Maar ik zal het ineens concreet maken. Gaat ge nu zeggen dat Phosphoros toen niet voor Venus stond? En dat de morgenster uit 2 Petrus 1:19 dan toch niet uit die Griekse vertaling komt? Wat is het? Je blijft wel doorvragen, maar je zei dat dit allemaal al weerlegd was. Door wie dan?

Check dit ook eens. Daar komen tiental bijbelreferenties naar boven uit het NT en OT die Venus aan Christus  linken. Een korte quote eruit:

Citaat

Now notice Revelation 22:16, which says, “I, Jesus, have sent My angel to testify to you these things in the churches. I am the Root and the Offspring of David, the Bright and Morning Star.”

So we see that the planet Venus is a metaphor for Jesus Christ! Balaam’s prophecy will be wholly fulfilled with the second coming of Christ!

The Bible uses the word “star” to refer to any bright object in the sky other than the Sun and Moon. The word “planet” is not in the Bible, so the Bible does not distinguish between planets and true stars.

Ancient Greece and Rome

Hesperus as Personification of the Evening Star by Anton Raphael Mengs (1765).

The Ancient Greeks called the morning star Φωσφόρος, Phosphoros, the "Bringer of Light". Another Greek name for the morning star was Heosphoros (Greek Ἑωσφόρος Heōsphoros), meaning "Dawn-Bringer".[55] They called the evening star, which was long considered a separate celestial object, Hesperos (Ἓσπερος, the "star of the evening").[56] By Hellenistic times, the ancient Greeks had identified these as a single planet,[57][58] though the traditional use of two names for its appearance in the morning and the evening continued even into the Roman period.

The Greek myth of Phaethon, whose name means "Shining One", has also been seen as similar to those of other gods who cyclically descend from the heavens, like Inanna and Attar.[22]

In classical mythology, Lucifer ("light-bringer" in Latin) was the name of the planet Venus as the morning star (s the evening star it was called Vesper), and it was often personified as a male figure bearing a torch. Lucifer was said to be "the fabled son of Aurora[3] and Cephalus, and father of Ceyx". He was often presented in poetry as heralding the dawn.[59]

The Romans considered the planet Lucifer particularly sacred to the goddess Venus, whose name eventually became the scientific name for the planet. The second century Roman mythographer Pseudo-Hyginus said of the planet:[60]

Ovid, in his first century epic Metamorphoses, describes Lucifer as ordering the heavens BRON

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Die godinnen van de Romeinen? Maar ik zal het ineens concreet maken. Gaat ge nu zeggen dat Phosphoros toen niet voor Venus stond? En dat de morgenster uit 2 Petrus 1:19 dan toch niet uit die Griekse vertaling komt? Wat is het? Je blijft wel doorvragen, maar je zei dat dit allemaal al weerlegd was. Door wie dan?

Check dit ook eens. Daar komen tiental bijbelreferenties naar boven uit het NT en OT die Venus aan Christus  linken. Een korte quote eruit:

Ancient Greece and Rome

Hesperus as Personification of the Evening Star by Anton Raphael Mengs (1765).

The Ancient Greeks called the morning star Φωσφόρος, Phosphoros, the "Bringer of Light". Another Greek name for the morning star was Heosphoros (Greek Ἑωσφόρος Heōsphoros), meaning "Dawn-Bringer".[55] They called the evening star, which was long considered a separate celestial object, Hesperos (Ἓσπερος, the "star of the evening").[56] By Hellenistic times, the ancient Greeks had identified these as a single planet,[57][58] though the traditional use of two names for its appearance in the morning and the evening continued even into the Roman period.

The Greek myth of Phaethon, whose name means "Shining One", has also been seen as similar to those of other gods who cyclically descend from the heavens, like Inanna and Attar.[22]

In classical mythology, Lucifer ("light-bringer" in Latin) was the name of the planet Venus as the morning star (s the evening star it was called Vesper), and it was often personified as a male figure bearing a torch. Lucifer was said to be "the fabled son of Aurora[3] and Cephalus, and father of Ceyx". He was often presented in poetry as heralding the dawn.[59]

The Romans considered the planet Lucifer particularly sacred to the goddess Venus, whose name eventually became the scientific name for the planet. The second century Roman mythographer Pseudo-Hyginus said of the planet:[60]

Ovid, in his first century epic Metamorphoses, describes Lucifer as ordering the heavens BRON

Er is geen enkele reden aan te nemen dat de bijbelschrijvers naar de godin Venus/Aphrodite wilden verwijzen. De morgenster is gewoon de morgenster, een verschijning van de planeet Venus. Dit geldt net zo goed als dat de bijbelschrijvers niet naar de godin Selene verwijzen als ze het over de maan hebben, of over de god Helios als ze het over de zon hebben. Als de bijbelschrijvers het over onrecht hebben, hebben ze het niet over de godin Adikia, en als ze het over straf hebben, hebben ze het niet over de godin Dike. Als ze het over een bode/engel hebben, hebben ze het niet over de godin Aggelos. Als ze het over de nacht hebben, hebben ze het niet over de godin Nux, en als ze het over de dood hebben, niet over Thanatos. Als ze het over de regenboog hebben, hebben ze het niet over de godin Iris.

Is het zo duidelijk?

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Desid:

Er is geen enkele reden aan te nemen dat de bijbelschrijvers naar de godin Venus/Aphrodite wilden verwijzen. De morgenster is gewoon de morgenster, een verschijning van de planeet Venus. Dit geldt net zo goed als dat de bijbelschrijvers niet naar de godin Selene verwijzen als ze het over de maan hebben, of over de god Helios als ze het over de zon hebben. Als de bijbelschrijvers het over onrecht hebben, hebben ze het niet over de godin Adikia, en als ze het over straf hebben, hebben ze het niet over de godin Dike. Als ze het over een bode/engel hebben, hebben ze het niet over de godin Aggelos. Als ze het over de nacht hebben, hebben ze het niet over de godin Nux, en als ze het over de dood hebben, niet over Thanatos. Als ze het over de regenboog hebben, hebben ze het niet over de godin Iris.

Is het zo duidelijk?

Neen niet naar Venus als Aphrodite, maar wel naar Venus als Phosphorus zoals je zelf eerder aangaf. Hoewel je geen verband ziet. Hoeveel meer moet ik geven voor je dat nu eens deftig gaat weerleggen? 

Wat ik ook wil zeggen is dat er een lopende draad doorheen alle culturen is die veel gelijkaardigheden vertonen. Moest je die youtube van  20 min zien het zou tot u doordringen. Die kijk erop is niet vanuit het traditionele christendom. Maar leg mensen maar eens uit dat alles corrumpeert en aangepast wordt naar voordeel van de gezetelde macht. Dat kan ik niet bewijzen, enkel puzzelen. Film begint pas echt rond 12min.

 

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Neen niet naar Venus als Aphrodite, maar wel naar Venus als Phosphorus zoals je zelf eerder aangaf. Hoewel je geen verband ziet. Hoeveel meer moet ik geven voor je dat nu eens deftig gaat weerleggen? 

Ja, en Phosphoros is de morgenster, de planeet Venus/Aphrodite. Wat is er precies te weerleggen dan?  

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Desid:

Ja, en Phosphoros is de morgenster, de planeet Venus/Aphrodite. Wat is er precies te weerleggen dan?  

Ben jij achterlijk ofzo? Er zijn wel meer godinnen die naar Venus verwijzen. lees de tekst over Phosphorus en rijm dat aan die tekst eronder. Zie ook de relatie met Maria.

nogmaals: u zei dat dit door de meeste theologen reeds ontkracht is. Maar al wat jij doet is trollen of ik zou het geen 10x moeten vragen. Subiet vraag je nog een voorbeeld zeker? F this shit Desid. 

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei antoon:

Mullog je snijdt wel een heel interessant thema aan Angst gram wrok van bewoners van kampen tegen de Duitse officieren of wie dan ook die hen het lijden bezorgden, dat zal zeker voorkomen, maar nu kruip ik even in de denkwereld van JG. die te lijden gehad hebben in de kampen, in mijn en hun denkbeeld is geen plaats voor wrok, ik zou in die omstandigheden als ik later de beul tegenkwam en hij koestert belangstelling voor Gods woord zeer grote blijdschap hebben en ervan uitgaand dat het verhaal klopt kan ik de broeders en zusters heel goed begrijpen dat zij opspringen van vreugde dat hij een van hen geworden is , denk ook aan Paulus de vervolger.

Antoon, je hebt klaarblijkelijk geen idee wat die mensen is aangedaan. Het zal wel vloeken op een christelijk forum zijn maar de kruisiging van christus zal in een aantal gevallen kinderspel zijn geweest vergeleken bij wat kampbewoners is overkomen. En aangezien die mensen die dat overkwam nu eenmaal niet in de luxe positie hadden de zoon van God te zijn zullen zij daar allemaal op een menselijke manier op gereageerd hebben. Psychisch in de knoop, vol haat of met het Stockholm syndroom (of iets wat daar op lijkt). Als jij denkt dat je je beul tegenkomt en gezellig over God gaat praten moet je eens verdiepen in wat er echt gebeurd is en wat er zich in de rechtszaken afspeelt die (nog steeds!) gevoerd worden. 

 

4 uur geleden zei antoon:

We zijn een in gedachten over de dingen DBI daarom kan ik invoelen hoe en waarom zij handelen, moge dat duidelijk zijn. Voor buitenstaanders is dit zeer moeilijk te bevatten, Hier laat ik het bij

Lulkoek, malloot, je hebt geen idee.

Mod sjako. Het is niet toegestaan om elkaar uit te gaan schelden!

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het topic gaat nu deze kant op, ik voel mij gerechtigd hierop te reageren, in de eerste plaats is niemand hier een malloot iedereen heeft wel iets in te brengen, ook jij. ik discuseer nu uitsluitend vanuit het standpunt van JG /Bijbel en hoe men de zaken beziet.

Laat het duidelijk zijn dat het leed wat aangedaan is, vooral aan Joden iedere beschrijving te boven gaat daar zal iedere JG en niet JG het over eens zijn, Satan die de wereld beheerst en aan de touwtjes trekt is daarvoor verantwoordelijk, er zijn meer dan genoeg teksten die daarop duiden, kamp beulen zijn onder invloed van Satan tot de meest schrikwekkende dingen in staat. schuiven we zo hun verantwoordelijkheid weg als verzachtende omstandigheden, nee dat willen we ook niet. want zo kunnen we alles wel goed gaan praten.

Het is te vergelijken met Jezus zijn antwoord aan schriftgeleerden "zij die gezond zijn hebben geen heelmeester nodig, maar zij die ziek zijn wel" daarmee toonde hij aan dat hij naar belastinginners en tollenaars ging , personen die een heel slechte reputatie hadden, kampbeulen gaan natuurlijk wel een stukje verder, maar ook zij hebben een heelmeester nodig, meer nog dan de buurman van een JG die ook belangstelling voor de Bijbel zou tonen naar de JG toe.

Als het voorkomt bij mij of iedere andere praktiserende JG dat je onder de meest afschuwwekkende middelen onder een Nazi of iets andrs te lijden gehad hebt  en je komt dezelfde persoon de beul dus later   tegen in de hoedanigheid dat hij de schrift bestudeert met JG. Koninkrijkzalen bezoekt en gedoopt wil worden zal er alleen maar zeer grote vreugde zijn, bij mij, dat weet ik zeker  maar ik weet zeker ook bij de meeste broeders en zusters zo niet allemaal, waarbij ik duidelijk zeg dat het recht ook zijn loop moet hebben, we zullen de rechtsgang niet blokkeren, maar de persoon wel bijstaan.

bewerkt door antoon
Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei antoon:

Als het voorkomt bij mij of iedere andere praktiserende JG dat je onder de meest afschuwwekkende middelen onder een Nazi of iets andrs te lijden gehad hebt  en je komt dezelfde persoon de beul dus later   tegen in de hoedanigheid dat hij de schrift bestudeert met JG. Koninkrijkzalen bezoekt en gedoopt wil worden zal er alleen maar zeer grote vreugde zijn, bij mij, dat weet ik zeker  maar ik weet zeker ook bij de meeste broeders en zusters zo niet allemaal, waarbij ik duidelijk zeg dat het recht ook zijn loop moet hebben, we zullen de rechtsgang niet blokkeren, maar de persoon wel bijstaan.

Precies, dat kan ik alleen maar beamen. Jezus vergaf zijn beulen ook: ‘Vergeef hun Vader, ze weten niet wat ze doen’. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

Ben jij achterlijk ofzo? Er zijn wel meer godinnen die naar Venus verwijzen. lees de tekst over Phosphorus en rijm dat aan die tekst eronder. Zie ook de relatie met Maria.

nogmaals: u zei dat dit door de meeste theologen reeds ontkracht is. Maar al wat jij doet is trollen of ik zou het geen 10x moeten vragen. Subiet vraag je nog een voorbeeld zeker? F this shit Desid. 

Ik begrijp gewoon niet wat je wilt zeggen. Je zegt 'kijk daar maar', maar je legt niet uit wat ik dan moet zien, en waarom het logisch is dat te zien. Leg dat alsjeblieft eens uit.

Verder schreef ik: "Verreweg de meeste theologen gaan niet mee met dit soort gefröbel." Ik heb dus niet gezegd dat de meeste godsdienstwetenschappers de 'ideeën' die je hier naar voren brengt hebben ontkracht. Ze hebben wel wat beters te doen. Want, zoals ik hierboven zeg, je zegt eigenlijk niks. Formuleer nou eens precies wat je wilt zeggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid