Spring naar bijdragen

Hoe herkennen we de wil van God in ons (dagelijks) leven?


Aanbevolen berichten

1 minuut geleden zei WdG:

Jammer. Was beter geweest als ze na jouw verhaal er achter kwamen hoe de vork in de steel zat, maar dan die andere Vork.

In dit door en door gereformeerde dorp vertik ik het om over God te verhalen. Die kennen zij toch het beste.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 325
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het getuigt juist van moed van Fundamenteel dat hij zijn zwakte met ons deelt. 

Jouw ruggengraat bevalt me wel. Het laat jou bijna koud hoe anderen over jou denken. Het is een overlevingsinstinkt waar ik van kan leren. En ja, dat leerde Jezus ons inderdaad. Al vindt de wereld ons

1 uur geleden zei thom:

Over Bacchus?

Precies. Wat een oppervlakkig advies. Alsof je getuigenis (wat al niet gepast is als de politie gewoon zijn werk doet) ook maar iets te zeggen heeft op dat moment. If any, is het  anti-reclame.  Je hebt niks te zeggen dan, behalve je nederig op te stellen.

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Kaasjeskruid:

In dit door en door gereformeerde dorp vertik ik het om over God te verhalen. Die kennen zij toch het beste.

Zoek een boeddhistisch dorp. Misschien is dat iets? Daar is men in ieder geval "vredelievend". Wie weet kan je de plaatselijke yoga-club met een bezoekje verrassen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei WdG:

Zoek een boeddhistisch dorp. Misschien is dat iets? Daar is men in ieder geval "vredelievend". Wie weet kan je de plaatselijke yoga-club met een bezoekje verrassen?

Ik denk dat men het beste op openbaar/publiek terrein kan gaan evangeliseren, tenzij ergens op uitnodiging, hetzij bij een ander dan wel bij mij.

Link naar bericht
Deel via andere websites
38 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ik denk dat men het beste op openbaar/publiek terrein kan gaan evangeliseren, tenzij ergens op uitnodiging, hetzij bij een ander dan wel bij mij.

Het is niet of/of, toch? Er zijn mensen die denken dat ze bijvoorbeeld reiki of yoga met Christen-zijn kunnen combineren. Wist je dat er mensen zijn die Jezus de eerste reiki-master noemen? Er zijn zelfs spotters die beweren dat Jezus aan reiki deed. Wat denk je daarvan?

Terug naar de vraag uit dit topic: "Hoe herkennen we de wil van God in ons (dagelijks) leven?"

Hoe zou jij die vraag beantwoorden? Herken je Gods Wil uitsluitend uit de Bijbel? Of spreekt Gods Geest ook direct tot of in jou?

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei WdG:

Het is niet of/of, toch? Er zijn mensen die denken dat ze bijvoorbeeld reiki of yoga met Christen-zijn kunnen combineren. Wist je dat er mensen zijn die Jezus de eerste reiki-master noemen? Er zijn zelfs spotters die beweren dat Jezus aan reiki deed. Wat denk je daarvan?

Ik denk niet dat dit de wil van God is.

19 minuten geleden zei WdG:

Terug naar de vraag uit dit topic: "Hoe herkennen we de wil van God in ons (dagelijks) leven?"

Hoe zou jij die vraag beantwoorden? Herken je Gods Wil uitsluitend uit de Bijbel? Of spreekt Gods Geest ook direct tot of in jou?

Mocht er iemand zijn die iets te melden heeft dat hij/zij middels de Heilige Geest te weten is gekomen dan zal alles getoetst worden aan de hand van de Bijbel bij mij. Niet aankomen met iets nieuws wat ik niet kan controleren. Voorts:

Zo gij dan in uw hart zoudt mogen zeggen: Hoe zullen wij het woord kennen, dat de HEERE niet gesproken heeft? Wanneer die profeet in den Naam des HEEREN zal hebben gesproken, en dat woord geschiedt niet, en komt niet; dat is het woord, dat de HEERE niet gesproken heeft; door trotsheid heeft die profeet dat gesproken; gij zult voor hem niet vrezen. (Deut.18:21-22, SV).

De Heilige Geest is actief op een wijze die ik niet kan definiëren. Ik hoor Hem iig niet letterlijk tegen mij praten in het Nederlands, of welke aardse taal dan ook.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Dolce Vita:

Precies. Wat een oppervlakkig advies. Alsof je getuigenis (wat al niet gepast is als de politie gewoon zijn werk doet) ook maar iets te zeggen heeft op dat moment.

? Oppervlakkig? Waarom? Ik zie niet in waarom je met de politie niet zou mogen spreken over vergeving, over spijt en over Jezus. Juist wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Nicky O:

? Oppervlakkig? Waarom? Ik zie niet in waarom je met de politie niet zou mogen spreken over vergeving, over spijt en over Jezus. Juist wel.

Ik was daar om mijn onschuld aan te tonen en voelde mij niet geroepen om op dat moment te gaan evangeliseren. Ik kwam net uit de kroeg en ik vermoed dat evangeliseren dan averechts gaat werken. En zeker met een slok op leek mij dat geen goed idee. En al helemaal niet om 03:30 's nachts. Slapen leek mij een beter idee.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Nicky O:

? Oppervlakkig? Waarom? Ik zie niet in waarom je met de politie niet zou mogen spreken over vergeving, over spijt en over Jezus. Juist wel.

Tjeej, ik dacht echt dat jij katholiek was????  Je hebt net gezopen, ruzie gehad met tuig, die je flink in elkaar hebt geslagen (ook al ben je zelf ook in elkaar geslagen). Je wordt van je bed gelicht, je gezicht ligt aan diggelen, je meurt naar alcohol. En dan ga jij preken tegen de wetsdienaar?  En jij denkt dat je dan echt in een geestelijke positie bent om dat te doen?  Jullie zouden zonder te biecht te gaan nog niet eens aan de Eucharistie mogen deelnemen in zo'n situatie, maar je vindt het wel normaal dat je in zo'n situatie tegen de wetsdienaren preken gaat? In hun werktijd?  Je ziet niet in hoe oppervlakkig zulk "advies" is? Hoe dit gespeend is, ook,  van iedere realiteitszin?

 

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Dolce Vita:

Je hebt net gezopen, ruzie gehad met tuig, die je flink in elkaar hebt geslagen.

Dat viel mee hoor, er was weinig voor nodig om ze af te laten druipen met de staart tussen de benen. Ik heb ze niet afgetuigd.

9 minuten geleden zei Dolce Vita:

je gezicht ligt aan diggelen.

Valt ook mee. Een blauwe boon is nog te overzien.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Dat viel mee hoor, er was weinig voor nodig om ze af te laten afdruipen met de staart tussen de benen. Ik heb ze niet afgetuigd.

Valt ook mee. Een blauwe boon is nog te overzien.

Hoe dan ook, van de zótte.  Godsdienstwaanzin.

26 minuten geleden zei thom:

Ik denk dat over de uitdrukking 'getuigen van', net als de uitdrukking 'Hem belijden' een te gemakkelijk en misbruikt beeld is gemaakt. Letterlijk en figuurlijk.

Zwaar misbruikt ja. Lippendienst.

Bijzonder oppervlakkig allemaal.

 

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dolce Vita:

Tjeej, ik dacht echt dat jij katholiek was???

Beste Dolce Vita, waarom vind je het steeds nodig om dat aan te halen? Maar je hebt gelijk, evangeliseren als je dronken bent lijkt me niet de bedoeling ?

bewerkt door Nicky O
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Het gaat me om het totaal plaatje: een Christen in de kroeg, alcohol, ruzie, vechten... En dan ook nog over God beginnen? Die denken dat ik me lyrisch gezopen heb.

Duidelijk. Lijkt me inderdaad niet het moment.

 

bewerkt door Nicky O
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei thom:

En geen dogmatische leer, wat een beeld opricht buiten de mens.

Ik denk dat ik snap wat je bedoelt. Maar zolang we geloven dat Jezus leeft, dan is het geloof toch nooit alleen maar dogmatisch?

 

bewerkt door Nicky O
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid