Spring naar bijdragen

Hoe herkennen we de wil van God in ons (dagelijks) leven?


Aanbevolen berichten

17 minuten geleden zei Nicky O:

Ik vraag me af of er veel Christenen zijn die zeggen dat ze wedergeboren zijn.

Iemand die wedergeboren is, die weet het, en, Nicky O, ik weet het! Ik ben wedergeboren. En, ik heb daar NIKS voor hoeven te doen, dan Jezus als mijn God en Verlosser te aanvaarden. Gerechtigheid is een geschenk. Ik neem aan / hoop, dat ook jij dat weet. Overigens is wedergeboorte een keuze. Nu is er wel een probleem dat er inderdaad mensen zijn die "denken" dat ze wedergeboren zijn. Hoe maak je het onderscheid. Het antwoord lezen we in de Bijbel. Iemand die de Bijbel niet als Woord van God ziet, of iemand die ook nog de deuren openzet voor boeddha of een andere afgod, iemand die ontkent een Verlosser nodig te hebben, om de eeuwige dood te ontlopen, kan eigenlijk niet wedergeboren zijn.

De ware Liefde is ook Waarheid. Als jij een dierbaar persoon in gevaar ziet, wil je die persoon daarvoor behoeden, toch? Als je kunt, grijp je zelfs in, neem ik aan. Nu zijn er mensen die het gevaar niet eens zien. Ze zien het gevaar van reiki of het boeddhisme niet, en daarmee spelen ze letterlijk met de eeuwigheid van zichzelf en anderen. Het lijkt "vredelievend", maar in feite is het het tegenovergestelde van Liefde. Jezus heeft ons getoond wat ware Liefde is. Waar? Aan het Kruis. Hoe? Door onze zonden te dragen, daarvoor de straf te ontvangen. Wie komt in aanmerking voor het aanbod van Christus? Ieder mens dat het aanbod aanneemt, ongeacht zijn of haar daden.

Dat betekent dat een wedergeboren mens, die naar de kroeg gaat, zich bezat, ruzie krijgt, of een wedergeboren mens dat geen cent aan de armen besteedt, of een wedergeboren mens met een moord op zijn geweten, gered is. Het betekent ook dat een "vredelievende" boeddhist een groot probleem heeft. Deze gaat hopeloos verloren, tenzij deze persoon Jezus als God en Verlosser aanvaardt. Het draait niet om onze werken, maar om Zijn perfecte Werk. Er is een duidelijke tweedeling: de rechtvaardigen, zij die Christus aanvaarden (bedenk dat gerechtigheid een GESCHENK is) en de onrechtvaardigen die Hem afwijzen. De Bijbel maakt ons duidelijk dat niet aannemen hetzelfde is als afwijzen.

Laat je niks wijsmaken wat andere goden betreft, wat het boeddhisme of de new-age gedachte betreft. Ze zijn levensgevaarlijk!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 325
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het getuigt juist van moed van Fundamenteel dat hij zijn zwakte met ons deelt. 

Jouw ruggengraat bevalt me wel. Het laat jou bijna koud hoe anderen over jou denken. Het is een overlevingsinstinkt waar ik van kan leren. En ja, dat leerde Jezus ons inderdaad. Al vindt de wereld ons

1 minuut geleden zei thom:

In jezelf.

We zullen goed voor ons hart moeten zorgen. Ik kon Jezus binnenlaten omdat mijn hart wagenwijd open stond. Ik had tranen laten vloeien waar nodig, afstand genomen van emoties, afleiding zo veel mogelijk aan de kant gezet en de stilte een hele tijd lang opgezocht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Het gaat me om het totaal plaatje: een Christen in de kroeg, alcohol, ruzie, vechten... En dan ook nog over God beginnen? Die denken dat ik me lyrisch gezopen heb.

Waarom? Misschien toon je dan juist een eerlijk beeld. Het bewijst waarom we Christus nodig hebben. Het gaat niet om jouw daden, maar om het perfecte Werk van Christus! Je kunt dus NIKS eraan toevoegen. Je kan er ook niks aan afdoen. God houdt van jou, ondanks jouw gedrag!

1 minuut geleden zei Nicky O:

We zullen goed voor ons hart moeten zorgen. Ik kon Jezus binnenlaten omdat mijn hart wagenwijd open stond. Ik had tranen laten vloeien waar nodig, afstand genomen van emoties, afleiding zo veel mogelijk aan de kant gezet en de stilte een hele tijd lang opgezocht.

Besef dat HIJ jou liefheeft. DAT is de eerste Liefde!

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei WdG:

Waarom? Misschien toon je dan juist een eerlijk beeld. Het bewijst waarom we Christus nodig hebben. Het gaat niet om jouw daden, maar om het perfecte Werk van Christus! Je kunt dus NIKS eraan toevoegen. Je kan er ook niks aan afdoen. God houdt van jou, ondanks jouw gedrag!

Mijn gedrag maakt God zeker wel wat uit. Die stond haaks op wat God wil. En dan maak ik mij daar eerder druk om dan een beetje schijnheilig over God beginnen dmv evangelisatie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Kaasjeskruid:

Mijn gedrag maakt God zeker wel wat uit. Die stond haaks op wat God wil. En dan maak ik mij daar eerder druk om dan een beetje schijnheilig over God beginnen dmv evangelisatie.

God ziet jou door Jezus. Dat begrijp je toch wel? Je bent een nieuwe schepping, door de wedergeboorte. Natuurlijk werkt God in jou. Dat betekent dat jouw denken vernieuwd wordt, en daardoor ook jouw gedrag. Je wordt dus NIET geoordeeld. Je wordt wel gesnoeid. Reken daar maar op. Dit geldt overigens voor iedere gelovige. Het is nooit schijnheilig wanneer jij over je Hemelse Vader begint. In jouw zwakheid ben je juist sterk!

Zojuist zei Nicky O:

Ja natuurlijk. Ik geloof heel sterk in de 3-eenheid.

Dan is er niks aan de hand. Dan is jouw eeuwig leven nu al begonnen!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei WdG:

God ziet jou door Jezus. Dat begrijp je toch wel? Je bent een nieuwe schepping, door de wedergeboorte. Natuurlijk werkt God in jou. Dat betekent dat jouw denken vernieuwd wordt, en daardoor ook jouw gedrag. Je wordt dus NIET geoordeeld. Je wordt wel gesnoeid. Reken daar maar op. Dit geldt overigens voor iedere gelovige. Het is nooit schijnheilig wanneer jij over je Hemelse Vader begint. In jouw zwakheid ben je juist sterk!

Je snapt niet zoveel van agressie neem ik aan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei WdG:

Het is niet zo dat iemand die wedergeboren is, God is! Iemand die wedergeboren is, is een nieuwe schepping. Zo simpel is het. Iemand die niet wedergeboren is, en sterft, wacht helaas de eeuwige hel.

Natuurlijk niet, maar de Geest is dat wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Kaasjeskruid:

Oke, doe ik. Dan snap je waarschijnlijk ook wel dat evangeliseren in agressieve toestand geen optie is.

Op zich begrijp ik dat wel. Anderzijds brengt getuigen of vertellen over je Hemelse Vader, of voor mijn part naar de wc gaan en op je knieen gaan, je wel direct terug in de rust. Je bent de rust al ingegaan, je bent wedergeboren. Je weet wie de leugenaar is, toch!?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Wij zijn God niet!

Inderdaad, dat probeer ik ook duidelijk te maken. Er zijn mensen in dit forum die denken dat God in alles, en alles in God is. Straks worden we met z'n allen God. Grote onzin. Het is een gevaarlijke new-age gedachte. Straks moeten we ook de schepping aanbidden i.p.v. de Schepper. Kijk naar de klimaat-idioterie bijvoorbeeld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Nicky O:

Natuurlijk niet, maar de Geest is dat wel.

De Heilige Geest is God, dat is duidelijk. Maar, iemand die wedergeboren wordt, is niet de Heilige Geest. Je ontvangt ook niet een "stukje" Heilige Geest. De Bijbel spreekt over geest en Geest: De Geest (hoofdletter: de Heilige Geest!) Zelf (God dus!!) getuigt met onze geest (kleine letter = nieuwe schepping) dat wij kinderen Gods zijn! Wij roepen dus met onze geest: "Vader!", terwijl God (Heilige Geest) ons Zijn kinderen noemt. Zie je het verschil?

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei WdG:

Op zich begrijp ik dat wel.

Gelukkig.

5 minuten geleden zei WdG:

Anderzijds brengt getuigen of vertellen over je Hemelse Vader, of voor mijn part naar de wc gaan en op je knieen gaan, je wel direct terug in de rust. Je bent de rust al ingegaan, je bent wedergeboren. Je weet wie de leugenaar is, toch!?

Ondanks dat je de rust bent ingegaan, kan men zich nog wel eens onrustig voelen. En dan is het zaak om eerst zelf terug te keren van de foute weg die bewandeld wordt en mij onrustig maakt voordat ik anderen kan aanspreken op hun weggebruik.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei WdG:

De Heilige Geest is God, dat is duidelijk. Maar, iemand die wedergeboren wordt, is niet de Heilige Geest. Je ontvangt ook niet een "stukje" Heilige Geest. De Bijbel spreekt over geest en Geest: De Geest (hoofdletter: de Heilige Geest!) Zelf (God dus!!) getuigt met onze geest (kleine letter = nieuwe schepping) dat wij kinderen Gods zijn! Wij roepen dus met onze geest: "Vader!", terwijl God (Heilige Geest) ons Zijn kinderen noemt. Zie je het verschil?

Ezechiël 36:26-27

Ik zal u een nieuw hart geven en een nieuwe geest in u uitstorten; Ik zal het stenen hart uit uw lichaam verwijderen en een hart van vlees geven. Mijn geest zal Ik in u uitstorten en Ik zal ervoor zorgen dat ge mijn wetten nakomt en mijn voorschriften nauwkeurig onderhoudt. 

Je hoort mij absoluut niet zeggen dat een wedergeborene God is.

bewerkt door Nicky O
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Ondanks dat je de rust bent ingegaan, kan men zich nog wel eens onrustig voelen. En dan is het zaak om eerst zelf terug te keren van de foute weg die bewandeld wordt en mij onrustig maakt voordat ik anderen kan aanspreken op hun weggebruik.

Daarvoor ben je mens. We hebben allemaal onze emoties, misschien ook wel vragen, soms verschillen in inzicht. Wat is dan de oplossing? Gods Woord! Gods Woord geeft altijd antwoord. We zouden ons niet moeten laten leiden door emoties of een onrustig gevoel, hoe begrijpelijk het gevoel ook is. Jij bent je bewust van een fout. Mag je dan een ander niet op een fout wijzen? In feite ben je het verplicht. Je hebt nu wel genoeg boetedoening gedaan. God heeft jou allang vergeven! Vergeef jij jezelf eigenlijk wel???

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Nicky O:

Ezechiël 36:26-27

Ik zal u een nieuw hart geven en een nieuwe geest in u uitstorten; Ik zal het stenen hart uit uw lichaam verwijderen en een hart van vlees geven. Mijn geest zal Ik in u uitstorten en Ik zal ervoor zorgen dat ge mijn wetten nakomt en mijn voorschriften nauwkeurig onderhoudt. 

Daarom lees ik liever de Statenvertaling. Lees maar eens, let goed op:

En Ik zal u een nieuw hart geven, en zal een nieuwen geest geven in het binnenste van u; en Ik zal het stenen hart uit uw vlees wegnemen, en zal u een vlesen hart geven. En Ik zal Mijn Geest geven in het binnenste van u; en Ik zal maken, dat gij in Mijn inzettingen zult wandelen, en Mijn rechten zult bewaren en doen.

We worden dus een nieuwe geest, nieuwe schepping. Vervolgens leeft Gods Geest [Heilige Geest] IN ons. Besef tevens dat dit Dezelfde Geest is die Jezus uit de dood heeft opgewekt!

Zojuist zei Kaasjeskruid:

Waar agressie er eentje van is. En als ik hoog in die emotie zit, dan wordt er als volgt geëvangeliseerd:

GOD IS GOED JA! EN WEE JIJ DIE ER ANDERS OVER DENKT!

 

Tja, het is wel de waarheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid