Spring naar bijdragen

Hoe herkennen we de wil van God in ons (dagelijks) leven?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 325
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het getuigt juist van moed van Fundamenteel dat hij zijn zwakte met ons deelt. 

Jouw ruggengraat bevalt me wel. Het laat jou bijna koud hoe anderen over jou denken. Het is een overlevingsinstinkt waar ik van kan leren. En ja, dat leerde Jezus ons inderdaad. Al vindt de wereld ons

1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Neen zeker niet. Van mij mogen ze zelfs rood zijn zolang ik er geen hinder van zou hebben.

Dat is een utopie: geen hinder ondervinden van de meerderheid. Dat hoef ik u vast niet uit te leggen.

2 minuten geleden zei Fundamenteel:

O.a.

Nee, niks van dat alles. U bent geen vergaarbak van ziektebeelden. Enige kenmerken voldoen nog niet aan het totaalbeeld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Dat is een utopie: geen hinder ondervinden van de meerderheid. Dat hoef ik u vast niet uit te leggen.

Nee, niks van dat alles. U bent geen vergaarbak van ziektebeelden. Enige kenmerken voldoen nog niet aan het totaalbeeld.

Ik ben zo zot as een achterdeur Kaasjeskruid. (In het perspectief van the Cheshire cat uit Alice in Wonderland) ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Kaasjeskruid:

En een dokter die je pijn doet heb ik liever dan een kwakzalver die je wijsmaakt dat het allemaal geen fluit voorstelt. Die kwakzalver vermijd gewoon het pijnpunt.

Klopt, maar niet dat die dokter naderhand schreeuwt dat het hem geen fluit interesseert hoe het met je gaat natuurlijk.

bewerkt door Nicky O
Link naar bericht
Deel via andere websites

Herkennen we vandaag de wil van een God die de mensheid lief heeft in:

a. Orkaan Kenneth, 5 doden: https://nos.nl/artikel/2282336-orkaan-kenneth-trok-als-een-bulldozer-over-mozambique.html
of is dat wellicht in:
b. Hijskraan die omvalt, 4 doden: https://nos.nl/artikel/2282358-hijskraan-valt-om-in-seattle-4-doden.html
of is dat wellicht in:
c. Schietpartij in Californische synagoge, 1 dode: https://www.nu.nl/buitenland/5865141/dode-en-zeker-drie-gewonden-door-schietpartij-synagoge-californie.html

Maak uw keuze!

Link naar bericht
Deel via andere websites
39 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Herkennen we vandaag de wil van een God die de mensheid lief heeft in:

a. Orkaan Kenneth, 5 doden: https://nos.nl/artikel/2282336-orkaan-kenneth-trok-als-een-bulldozer-over-mozambique.html
of is dat wellicht in:
b. Hijskraan die omvalt, 4 doden: https://nos.nl/artikel/2282358-hijskraan-valt-om-in-seattle-4-doden.html
of is dat wellicht in:
c. Schietpartij in Californische synagoge, 1 dode: https://www.nu.nl/buitenland/5865141/dode-en-zeker-drie-gewonden-door-schietpartij-synagoge-californie.html

Maak uw keuze!

Herkennen we daaraan niet eerder dat we terug naar God moeten? Waar komen die orkanen vandaan denk je? Je gelooft niet in chemtrails maar ze sproeien wel degelijk metalen om met HAARP aan geo engineering te doen. Ik zou u daar een kanaal over kunnen delen, maar des tijd was de kankervereniging uit Californië met honderdtal wetenschappers/dokters en onderzoeken niet voldoende. Dan vrees ik dat dit ook niet zal voldoen. Doch raad ik aan dit eens met open geest en objectief te bekijken.

Edit: En het reikt dieper, veel dieper dan dat. Er zijn zelfs vibratievelden mee gepaard die uw gemoedstoestand kunnen sturen (5G). Men zet in om technologie rechtstreeks met ons brein te verbinden. Dit gaat uitkomen op mind control. MK ultra.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei Fundamenteel:

Herkennen we daaraan niet eerder dat we terug naar God moeten? Waar komen die orkanen vandaan denk je? Je gelooft niet in chemtrails maar ze sproeien wel degelijk metalen om met HAARP aan geo engineering te doen. Ik zou u daar een kanaal over kunnen delen, maar des tijd was de kankervereniging uit Californië met honderdtal wetenschappers/dokters en onderzoeken niet voldoende. Dan vrees ik dat dit ook niet zal voldoen. Doch raad ik aan dit eens met open geest en objectief te bekijken.

Edit: En het reikt dieper, veel dieper dan dat. Er zijn zelfs vibratievelden mee gepaard die uw gemoedstoestand kunnen sturen (5G). Men zet in om technologie rechtstreeks met ons brein te verbinden. Dit gaat uitkomen op mind control. MK ultra.

11541056.jpg

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik geloof niet in complottheorieën die op de gewone televisie komen Bastiaan. Ik kijk niet eens naar ancient aliens. Allemaal terrestrial. Engelen, demonen, misleidingen. No alien. Die film spreekt vooral over de gezondheidseffecten van chemtrails. Maar die metalen dienen vooral om met magnetische velden via haarp het weer te beïnvloeden. How we have fallen.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik geloof niet in complottheorieën die op de gewone televisie komen Bastiaan. Ik kijk niet eens naar ancient aliens. Allemaal terrestrial. Engelen, demonen, misleidingen. No alien. Die film spreekt vooral over de gezondheidseffecten van chemtrails

Het gaat in dit topic over wat wél de wil van God is. Over de wil van satan mag je een eigen topic openen.. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Nicky O:

Het gaat in dit topic over wat wél de wil van God is. Over de wil van satan mag je een eigen topic openen.. 

Ik was niet degene die de wil van satan aan die van God linkte. Dat verschil en de oorzaak daarachter wou ik wel even aantonen. Men gaat wel met erger off topic... laten we daar dan ook consequent wezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik geloof niet in complottheorieën die op de gewone televisie komen Bastiaan. Ik kijk niet eens naar ancient aliens.

Het ging met name om de tin foil hat en de joint. Ik heb toch het idee dat de invloed van wiet je denken op een ongunstige manier beïnvloedt omdat je regelmatig naar complotten neigt.

Ik heb me niet in haarp, magnetische velden en chemtrails verdiept maar hoeveel hypothetische invloed kan dat hebben als de Aarde een enorme magnetosfeer heeft? Verstoren die magnetische velden iets eenvoudigs als een kompas?

Magnetosphere_rendition.jpg

4 minuten geleden zei thom:
12 minuten geleden zei Nicky O:

Het gaat in dit topic over wat wél de wil van God is. Over de wil van satan mag je een eigen topic openen.. 

Hoe weet je wanneer het de wil van God is, als je de andere wil niet kent of doorziet.

Bijbels gezien kan de satan niet méér willen/teweegbrengen dan wat God hem toestaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Bastiaan73:

Ik heb me niet in haarp, magnetische velden en chemtrails verdiept maar hoeveel hypothetische invloed kan dat hebben als de Aarde een enorme magnetosfeer heeft? Verstoren die magnetische velden iets eenvoudigs als een kompas?

Bastiaan, wijzer eerst eens te kijken alvorens te wijzen, bespotten, beoordelen, ... ik laat het hierbij op aanvraag van Nicky. Desnoods wijden we daar een ander topic aan. Maar in dit klimaat zou de discussie telkens van haar oorsprong ontsporen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Bastiaan, wijzer eerst eens te kijken alvorens te wijzen, bespotten, beoordelen, ... ik laat het hierbij op aanvraag van Nicky. Desnoods wijden we daar een ander topic aan. Maar in dit klimaat zou de discussie telkens van haar oorsprong ontsporen.

Dat klimaat komt door de chemtrails :lol:

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Bastiaan73:

Dat klimaat komt door de chemtrails :lol:

Als ik daarin de wil van God herken moet ik dat benoemen tussen een slapende massa. Het is niet omdat ik ‘s avonds een pretsigaret rook mijn verstand verlies en de wereld plots anders waarneem dan ze is. Something is up and it is huge.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Bastiaan73:

Je zal niet je verstand verliezen maar cannabis verandert toch echt je perceptie.

Mainstream media ook. Iedereen reageert er anders op en voor sommige is dat een no go en voor anderen is dat dan weer iets anders. We leven echt in een onderdrukte samenleving waar iedereen elkaars goedwil op elkaar wil opdringen. Live and let die... Ik zou ook velen met de vinger kunnen nawijzen en vooroordelen op de korte noties die ik las.... maar die bevoegdheid is mij niet gegeven. Het oordeel is aan God and only God can judge me.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Fundamenteel:

only God can judge me

Er bestaan mensen die dit als tattoo hebben maar dan verkeerd gespeld:

5ba48b4a0f9f158b2233460d8bb2a9fd.jpg

Ik veroordeel je trouwens niet. Ik heb zelf ook geblowd maar ik haal het expres niet in huis omdat ik er dan niet vanaf kan blijven.

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei thom:

Hoe weet je wanneer het de wil van God is, als je de andere wil niet kent of doorziet.

Gister had @Fundamenteel het al even over predestinatie, het voorbestemd zijn. Hebben wij als Christenen een bepaalde roeping gekregen in ons leven? En zo ja, hoe komen we erachter wat dat is?

Link naar bericht
Deel via andere websites

De meest concrete bron voor het herkennen van Gods wil is je eigen geweten. Door het geweten spreekt Hij heel intiem in de mens, ook als deze (nog) niet gelooft. Je geweten is het eerste waar je naar moet luisteren, meer nog dan naar welk gebod ook.
Door onze zondigheid kan het geweten echter misleid zijn, waardoor niet God zelf in ons spreekt, maar enkel onze eigen verlangens. Meestal herken je die kwalijke overleggingen wel doordat ze vooral dingen goedpraten waarvan je eigenlijk wel weet dat die niet helemaal juist zijn. Maar soms gebeurt dat niet; soms kun je uit de beste bedoelingen toch een intrinsiek kwaad verrichten.

Hoe weet je dan of God in je spreekt of enkel je eigen verlangens? Of misschien zelfs de duivel zelf?
Dit kom je te weten door je geweten constant te spiegelen aan het Evangelie, aan de woorden en tekenen van Jezus. Door het dagelijks gebed, het horen en ontvangen van Christus in de sacramenten en of de zondagse eredienst en waar nodig door geestelijke leiding leer je zo beter je geweten te herijken aan Gods wil.
Je kunt jezelf daarin ook bijzonder helpen door verkeerd gezelschap uit de weg te gaan, je binnen je mogelijkheden te verdiepen in de leer, zorgvuldig te zijn in het kiezen van je media, sober en gematigd te leven, actief te zijn in je kerk en door je werk en of je studie zo goed en zorgvuldig mogelijk uit te voeren.
Maar hoe dan ook, het navolgen van je geweten blijft het belangrijkst. Ook als dat niet altijd gemakkelijk is en ook als deze nog niet zo welgevormd zou zijn.

Naast de algemene roeping tot heiligheid en apostolaat, die elke christen heeft, kan het echter gebeuren dat je een bijzondere roeping ontvangt, tot bijvoorbeeld het huwelijk of het priesterschap.
Hoe herken je die roeping dan? Daar zijn verschillende manieren voor, maar het is op één of andere manier altijd een volstrekt zeker weten. Het kan letterlijk door een innerlijke stem zijn, of door een overweldigend gevoel dat je geen keuze meer laat. Net zoals mensen soms ook zo bekeerd worden.
Bij het huwelijk komt natuurlijk ook verliefdheid op je vriend(in) kijken, maar bij bijvoorbeeld het priesterschap of het kloosterleven komt weer een bijzondere verliefdheid op God zelf kijken, die evenals niet in woorden te vangen is.

Wanneer je die roeping navolgt, zul je samen met de Kerk, dus je medegelovigen, verder diepgaand ontdekken wat die roeping voor jou betekent en of je die roeping überhaupt wel hébt. Zoiets kun je nu eenmaal nooit helemaal alleen ontdekken; je hebt altijd door God gegeven mensen om je heen nodig.
Mensen die je bij tijd en wijle weer met beide benen op de grond zetten, die je verder onderricht geven in de navolging en die je (moeilijke) vragen stellen die je jezelf misschien wel nooit zou stellen.

Maar welke roeping je ook hebt of niet hebt, je hebt altijd de roeping om God te dienen en daarin alleen het geluk te vinden. Om steeds meer uitsluitend te leven vanuit liefde en mededogen en alles te geven wat je wil ontvangen.
Elke roeping, bijzonder of algemeen, is en blijft dan ook altijd een grote verantwoordelijkheid naar God en je naasten toe en Hij geeft je enkel de verantwoordelijkheid en de bijbehorende zegeningen die je aankan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Robert Frans:

De meest concrete bron voor het herkennen van Gods wil is je eigen geweten. Door het geweten spreekt Hij heel intiem in de mens, ook als deze (nog) niet gelooft. Je geweten is het eerste waar je naar moet luisteren, meer nog dan naar welk gebod ook.
Door onze zondigheid kan het geweten echter misleid zijn, waardoor niet God zelf in ons spreekt, maar enkel onze eigen verlangens. Meestal herken je die kwalijke overleggingen wel doordat ze vooral dingen goedpraten waarvan je eigenlijk wel weet dat die niet helemaal juist zijn. Maar soms gebeurt dat niet; soms kun je uit de beste bedoelingen toch een intrinsiek kwaad verrichten.

Hoe weet je dan of God in je spreekt of enkel je eigen verlangens? Of misschien zelfs de duivel zelf?
Dit kom je te weten door je geweten constant te spiegelen aan het Evangelie, aan de woorden en tekenen van Jezus. Door het dagelijks gebed, het horen en ontvangen van Christus in de sacramenten en of de zondagse eredienst en waar nodig door geestelijke leiding leer je zo beter je geweten te herijken aan Gods wil.
Je kunt jezelf daarin ook bijzonder helpen door verkeerd gezelschap uit de weg te gaan, je binnen je mogelijkheden te verdiepen in de leer, zorgvuldig te zijn in het kiezen van je media, sober en gematigd te leven, actief te zijn in je kerk en door je werk en of je studie zo goed en zorgvuldig mogelijk uit te voeren.
Maar hoe dan ook, het navolgen van je geweten blijft het belangrijkst. Ook als dat niet altijd gemakkelijk is en ook als deze nog niet zo welgevormd zou zijn.

Naast de algemene roeping tot heiligheid en apostolaat, die elke christen heeft, kan het echter gebeuren dat je een bijzondere roeping ontvangt, tot bijvoorbeeld het huwelijk of het priesterschap.
Hoe herken je die roeping dan? Daar zijn verschillende manieren voor, maar het is op één of andere manier altijd een volstrekt zeker weten. Het kan letterlijk door een innerlijke stem zijn, of door een overweldigend gevoel dat je geen keuze meer laat. Net zoals mensen soms ook zo bekeerd worden.
Bij het huwelijk komt natuurlijk ook verliefdheid op je vriend(in) kijken, maar bij bijvoorbeeld het priesterschap of het kloosterleven komt weer een bijzondere verliefdheid op God zelf kijken, die evenals niet in woorden te vangen is.

Wanneer je die roeping navolgt, zul je samen met de Kerk, dus je medegelovigen, verder diepgaand ontdekken wat die roeping voor jou betekent en of je die roeping überhaupt wel hébt. Zoiets kun je nu eenmaal nooit helemaal alleen ontdekken; je hebt altijd door God gegeven mensen om je heen nodig.
Mensen die je bij tijd en wijle weer met beide benen op de grond zetten, die je verder onderricht geven in de navolging en die je (moeilijke) vragen stellen die je jezelf misschien wel nooit zou stellen.

Maar welke roeping je ook hebt of niet hebt, je hebt altijd de roeping om God te dienen en daarin alleen het geluk te vinden. Om steeds meer uitsluitend te leven vanuit liefde en mededogen en alles te geven wat je wil ontvangen.
Elke roeping, bijzonder of algemeen, is en blijft dan ook altijd een grote verantwoordelijkheid naar God en je naasten toe en Hij geeft je enkel de verantwoordelijkheid en de bijbehorende zegeningen die je aankan.

Mooie woorden. Heb jij voor jezelf al enigszins helder wat jouw persoonlijke roeping is?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 27-4-2019 om 10:33 zei Nicky O:

Ik ben benieuwd naar jullie verhalen over de wil van God.

Ik denk dat iedereen het weer anders ervaart. Als ik bv. twijfel bij een beslissing, bid ik tot God van te voren of Hij zijn wil hierin bekend wil maken. Meestal wordt mij dat ingegeven dmv een tekst uit de Bijbel die ik "zomaar" open sla, of uit een ander christelijk blad. Als een beslissing die ik wil gaan maken niet goed is, uit God's oogpunt bekeken voelt het al niet goed. Natuurlijk gaat het ook wel eens verkeerd, daar ben je mens voor. Dat is bij mij een kwestie dat ik niet goed naar God heb geluisterd. Oprecht berouw daarvan hebben, en dat in gebed uitten, God is liefdevol, en ontvangt je weer met open armen.We mogen iedere dag met een schone lei beginnen. Wisten jullie dat het God 40 jaar heeft gekost om Mozes om te vormen naar Zijn wil? Ik denk ook wel eens, dat de Heer zo veel geduld met mij heeft! Ik heb ook een langzaam leer proces. Pffff 40 jaar hoop ik niet hihi!?

Breng het in gebed tot God, in stilte, het is belangrijk om tv, mobiel, laptop allemaal uit te zetten, dagelijks een stille tijd, en God zal Zijn wil aan je bekend kunnen maken.?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid