Spring naar bijdragen

Kindermisbruik binnen JG-gemeenschap


Aanbevolen berichten

41 minuten geleden zei Plume:
54 minuten geleden zei Bastiaan73:

Romeinen 13 NBG51:

1 Ieder mens moet zich onderwerpen aan de overheden, die boven hem staan. Want er is geen overheid dan door God en die er zijn, zijn door God gesteld.
2 Wie zich dus tegen de overheid verzet, wederstaat de instelling Gods, en wie dit doen, zullen een oordeel over zich brengen.

Deden de mensen in Duitsland die Joden aangaven  wat goed was in God’s ogen volgens jou? 
De mensen die Joden verborgen voor hun overheid, deden die wat kwaad was in de ogen van jouw God?

Wat is jouw visie daarop? 

Judas gaf Jezus aan bij de Joodse en Romeinse overheden.  Werd hem dit tot gerechtigheid gerekend door God, of staat er het omgekeerde?

Mattheüs 22:

15 Toen gingen de Farizeeen heen en beraadslaagden, hoe zij Hem in een strikvraag konden vangen.
16 En zij zonden tot Hem hun leerlingen, met de Herodianen, die zeiden: Meester, wij weten, dat Gij waarachtig zijt en de weg Gods in waarheid leert en dat Gij U aan niemand stoort; want Gij ziet de mensen niet naar de ogen.
17 Zeg ons dan, wat dunkt U? Is het geoorloofd de keizer belasting te betalen of niet?
18 Doch Jezus doorzag hun valsheid en zeide: Wat verzoekt gij Mij, huichelaars?
19 Toont Mij het geldstuk voor de belasting. Zij brachten Hem een schelling.
20 En Hij zeide tot hen: Wiens beeldenaar en opschrift is dit?
21 Zij zeiden: Van de keizer. Toen zeide Hij tot hen: Geeft dan de keizer wat des keizers is, en Gode wat Gods is.

~

Ik citeerde niet alleen vers 1 en 2 van Romeinen 13, ook vers 3 t/m 5:

3 Want, als iemand goed handelt, behoeft hij niet bevreesd te zijn voor de overheidspersonen, maar wel, als hij verkeerd handelt. Wilt gij zonder vrees voor de overheid zijn? Doe het goede, en gij zult lof van haar ontvangen.
4 Zij staat immers in dienst van God, u ten goede. Maar indien gij kwaad doet wees dan bevreesd; want zij draagt het zwaard niet tevergeefs; zij staat immers in de dienst van God, als toornende wreekster voor hem, die kwaad bedrijft.
5 Daarom is het nodig zich te onderwerpen, niet slechts om de toorn, maar ook om des gewetens wil.

Romeinen 13 gaat verder:

7 Betaalt aan allen het verschuldigde, belasting aan wie belasting, tol aan wie tol, ontzag aan wie ontzag, eerbetoon aan wie eer toekomt.
8 Zijt niemand iets schuldig dan elkander lief te hebben; want wie de ander liefheeft, heeft de wet vervuld.
9 Want de geboden: gij zult niet echtbreken, gij zult niet doodslaan, gij zult niet stelen, gij zult niet begeren en welk ander gebod er ook zij, worden samengevat in dit woord: gij zult uw naaste liefhebben als uzelf.
10 De liefde doet de naaste geen kwaad; daarom is de liefde de vervulling der wet.

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 363
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De gemeenschap (de JG's als organisatie) valt kwalijk te nemen dat ze de vuile was binnen willen houden en zich niet aan de Nederlandse wetgeving willen onderwerpen. Daardoor worden daders niet gestra

Ik zie de relevantie van je vragen niet. Waar ik op reageerde is jouw stelling dat de slachtoffers in een vorig leven dader zijn. Dat staat zeker weten niet in Nieuwe Testament. En het staat ook los v

Het gebeurt ook (voorbeeldje: Grote stijging aantal tuchtzaken over seksuele intimidatie in de sport) Maar @sjako stel je nu eens het volgende voor. Dat duizendjarig rijk begint en jullie, de gez

46 minuten geleden zei Plume:

Deden de mensen in Duitsland die Joden aangaven  wat goed was in God’s ogen volgens jou? 
De mensen die Joden verborgen voor hun overheid, deden die wat kwaad was in de ogen van jouw God?

Wat is jouw visie daarop? 

Judas gaf Jezus aan bij de Joodse en Romeinse overheden.  Werd hem dit tot gerechtigheid gerekend door God, of staat er het omgekeerde?

 

6 minuten geleden zei Bastiaan73:

Mattheüs 22:

15 Toen gingen de Farizeeen heen en beraadslaagden, hoe zij Hem in een strikvraag konden vangen.
16 En zij zonden tot Hem hun leerlingen, met de Herodianen, die zeiden: Meester, wij weten, dat Gij waarachtig zijt en de weg Gods in waarheid leert en dat Gij U aan niemand stoort; want Gij ziet de mensen niet naar de ogen.
17 Zeg ons dan, wat dunkt U? Is het geoorloofd de keizer belasting te betalen of niet?
18 Doch Jezus doorzag hun valsheid en zeide: Wat verzoekt gij Mij, huichelaars?
19 Toont Mij het geldstuk voor de belasting. Zij brachten Hem een schelling.
20 En Hij zeide tot hen: Wiens beeldenaar en opschrift is dit?
21 Zij zeiden: Van de keizer. Toen zeide Hij tot hen: Geeft dan de keizer wat des keizers is, en Gode wat Gods is.

~

Ik citeerde niet alleen vers 1 en 2 van Romeinen 13, ook vers 3 t/m 5:

3 Want, als iemand goed handelt, behoeft hij niet bevreesd te zijn voor de overheidspersonen, maar wel, als hij verkeerd handelt. Wilt gij zonder vrees voor de overheid zijn? Doe het goede, en gij zult lof van haar ontvangen.
4 Zij staat immers in dienst van God, u ten goede. Maar indien gij kwaad doet wees dan bevreesd; want zij draagt het zwaard niet tevergeefs; zij staat immers in de dienst van God, als toornende wreekster voor hem, die kwaad bedrijft.
5 Daarom is het nodig zich te onderwerpen, niet slechts om de toorn, maar ook om des gewetens wil.

Romeinen 13 gaat verder:

7 Betaalt aan allen het verschuldigde, belasting aan wie belasting, tol aan wie tol, ontzag aan wie ontzag, eerbetoon aan wie eer toekomt.
8 Zijt niemand iets schuldig dan elkander lief te hebben; want wie de ander liefheeft, heeft de wet vervuld.
9 Want de geboden: gij zult niet echtbreken, gij zult niet doodslaan, gij zult niet stelen, gij zult niet begeren en welk ander gebod er ook zij, worden samengevat in dit woord: gij zult uw naaste liefhebben als uzelf.
10 De liefde doet de naaste geen kwaad; daarom is de liefde de vervulling der wet.

Geef nou eens gewoon zelf antwoord op de vragen die ik je stelde?

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
51 minuten geleden zei Dat beloof ik:

In het licht van deze tekst uit Romeinen zijn dit goede vragen. Maar voorop staat dat de JG hebben mee te werken.

Het belangrijkste probleem - wat dit onderwerp aangaat - van  het Wachttorengenootschap is in mijn optiek dat zij hun volgelingen verboden aangifte te doen, en dat ze slachtoffers beschuldigden (wat ook in de in sommige opzichten nog veel geslotener gemeenschap in de RKK gebeurd is, zoals in kloosters).  In mijn optiek is er een dringende verandering van het hele bouwwerk genaamd kerk nodig en zouden kerken moeten worden veranderd in spirituele leerhuizen waar mensen tot zelfonderzoek en levensbeschouwing worden uitgenodigd. Mensen die zich daartoe aangetrokken voelen zouden enkel op minimalistische en vrijblijvende wijze moeten worden begeleid in dat onderzoek, in plaats van dat priesters, ouderlingen, enz. zich bevoegdheden toe-eigenen van vergeving en veroordeling.  Op die wijze zou een dader (waarvan men dan nog niet weet dat deze dader is) uitgenodigd moeten worden tot zelfonderzoek en zelfbeoordeling, waarna men zichzelf ook aan kan geven, of zichzelf eerst bij de familie van het slachtoffer kan melden om het te bespreken.  Priesters zouden niet voor het geweten van de leek moeten spelen en zeker niet voor God. Ieder mens is en blijft verantwoordelijk voor eigen leven en alleen God kent ieders hart en weet wat oprecht is en wat niet. 

Natuurlijk zie ik dat in geen honderd jaar gebeuren, daarvoor zijn er teveel belangen mee gemoeid bij religieuze bolwerken.  En daar wringt volgens mij de schoen. De meeste leken zijn in mijn optiek in veel opzichten geestelijk verder ontwikkeld dan een belangrijk deel van de clerus van welke demoninatie ook en daarom liepen en lopen de kerken leeg.

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Chaim:

Indien ieder mens vanaf zijn geboorte een zondaar zou zijn, hoe zit het dan met Jezus? 

 

8 uur geleden zei dingo:

Jezus is niet door een mens bij Maria verwekt en heeft dus geen deel aan de erfzonde.

Dat volstaat niet. Van Maria zou hij die geërfd hebben als het alleen zo was.

De katholieken hebben daarom het dogma van de onbevlekte ontvangenis. Dat dogma zegt dat toen Maria's moeder zwanger van haar werd God de erfzonde bij de vrucht, Maria, heeft weggenomen waardoor zij geschikt zou zijn om als moeder die zelf niet deel had aan de erfzonde later Jezus te kunnen dragen.

De onbevlekte ontvangenis slaat dus niet op een gebeuren bij de zwangerschap van Maria maar op dat bij haar moeder Anna.

(Het "onbevlekt" heeft dus een andere betekenis dan men vaak denkt.)

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Trajecto:
11 uur geleden zei dingo:

Jezus is niet door een mens bij Maria verwekt en heeft dus geen deel aan de erfzonde.

Dat volstaat niet. Van Maria zou hij die geërfd hebben als het alleen zo was.

Tenzij de (erf-)zonde via de menselijke vader wordt overgedragen en niet via de moeder. Technisch uitgedrukt: bij Maria is haar (menselijke) eicel niet door menselijk / mannelijk / 'erfzonde bevattend' sperma bevrucht maar door de Heilige Geest. Dan is heel dat katholieke dogma van de onbevlekte ontvangenis niet nodig. E.e.a. komt m.i. overeen met Genesis 3:

15 En Ik zal vijandschap zetten tussen u en de vrouw, en tussen uw zaad en haar zaad; dit zal u de kop vermorzelen en gij zult het de hiel vermorzelen.

Er staat niet: 'tussen u en de man, en tussen uw zaad en zijn zaad.'

Romeinen 8:

1 Zo is er dan nu geen veroordeling voor hen, die in Christus Jezus zijn.
2 Want de wet van de Geest des levens heeft u in Christus Jezus vrijgemaakt, van de wet der zonde en des doods.
3 Want wat de wet niet vermocht, omdat zij zwak was door het vlees; God heeft, door zijn eigen Zoon te zenden in een vlees, aan dat der zonde gelijk, en wel om de zonde, de zonde veroordeeld in het vlees,
4 Opdat de eis der wet vervuld zou worden in ons, die niet naar het vlees wandelen, doch naar de Geest.

Hebreeën 4:

15 Want wij hebben geen hogepriester, die niet kan medelijden hebben met onze zwakheden, maar Die in alle dingen, gelijk als wij, is verzocht geweest, [doch] zonder zonde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 25-1-2020 om 02:04 zei Plume:

Het geloof in en van Christus bevrijdt. Een mens kan zich niet zelf bevrijden.

En zij die dan Christus zoeken, maar in hun goedgelovigheid misbruikt worden hebben dat verdient wegens karma uit het vorige leven. Maar iemand die voor de slachtoffers opkomt moet natuurlijk onder de grond geboord worden. EU-leden anno 2020, wie met de hond slaapt krijgt zijn vlooien.

13 uur geleden zei Chaim:

Indien ieder mens vanaf zijn geboorte een zondaar zou zijn, hoe zit het dan met Jezus? 

Die was vrij van zonde omdat God een zuivere maagd zocht om Zijn DNA opnieuw mee te fusen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Bastiaan73:

Tenzij de (erf-)zonde via de menselijke vader wordt overgedragen en niet via de moeder. Technisch uitgedrukt: bij Maria is haar (menselijke) eicel niet door menselijk / mannelijk / 'erfzonde bevattend' sperma bevrucht maar door de Heilige Geest. Dan is heel dat katholieke dogma van de onbevlekte ontvangenis niet nodig. E.e.a. komt m.i. overeen met Genesis 3:

15 En Ik zal vijandschap zetten tussen u en de vrouw, en tussen uw zaad en haar zaad; dit zal u de kop vermorzelen en gij zult het de hiel vermorzelen.

Er staat niet: 'tussen u en de man, en tussen uw zaad en zijn zaad.'

Romeinen 8:

1 Zo is er dan nu geen veroordeling voor hen, die in Christus Jezus zijn.
2 Want de wet van de Geest des levens heeft u in Christus Jezus vrijgemaakt, van de wet der zonde en des doods.
3 Want wat de wet niet vermocht, omdat zij zwak was door het vlees; God heeft, door zijn eigen Zoon te zenden in een vlees, aan dat der zonde gelijk, en wel om de zonde, de zonde veroordeeld in het vlees,
4 Opdat de eis der wet vervuld zou worden in ons, die niet naar het vlees wandelen, doch naar de Geest.

Hebreeën 4:

15 Want wij hebben geen hogepriester, die niet kan medelijden hebben met onze zwakheden, maar Die in alle dingen, gelijk als wij, is verzocht geweest, [doch] zonder zonde.

Seksualiteit als zodanig is niet zondig en zonde wordt dan ook niet doorgegeven middels fysieke wegen. Als vlees zonde zou zijn, dan waren Adam en Eva al voor de zondeval reeds zondig immers. Mensen die beweren dat vlees zonde zou zijn, verkondigen ketterijen en mogen dan ook ketters worden genoemd.

Het Woord werd vlees: kreeg een menselijk lichaam dus. En niet de menselijke oude verdorven natuur die ook met vlees wordt aangeduid.

En het Woord is vlees geworden, en heeft onder ons gewoond (en wij hebben Zijn heerlijkheid aanschouwd, een heerlijkheid als des Eniggeborenen van den Vader), vol van genade en waarheid. (Joh.1:14, SV)

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei thom:

Wat je nu beweert, is dat het vetgedrukte van Rom. 8 niet klopt, omdat jij meent dat het vlees niet de zonde in zich draagt. Het vlees is de tijdelijkheid, het verderf zogezegd, niet Koninkrijk-waardig. Het gaat dan ook om Geest, Geestelijk lichaam en Geest-Mens, het opstandingslichaam; de Heere uit de Hemel. 1 Kor. 15.

Het inzien dat de Ander, de Christus, de wedergeborene, de Ziel, zonder zonde, in hen is, die In Christus Jezus zijn.

Het vlees staat vaak synoniem voor onze oude natuur. Niet voor spierweefsel. Onze oude natuur wordt met vlees aangeduid, maar als Jezus in het vlees komt, dan komt Jezus dus in een menselijk lichaam en niet in de zondige menselijke natuur.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei thom:

Met het leven in het vlees wordt inderdaad de natuur, de eigen wil, buiten het Paradijs, bedoeld; het doel uit het oog verloren, het doel missen.

Het doel is het Licht en Leven waaruit de mens gevallen is, en dat Leven en Licht wat in de mens herboren kan worden.

Dan pas wordt de zonde zichtbaar, omdat er twee naturen aanwezig zijn in het lichaam, en de strijd begint.

Zonder Lichtimpuls, het Woord, is er geen idee van het in zonde leven.

Leve de ketters.

Vlees als in spierweefsel heb ik het over onnozele.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Trajecto:

 

Dat volstaat niet. Van Maria zou hij die geërfd hebben als het alleen zo was.

De katholieken hebben daarom het dogma van de onbevlekte ontvangenis. Dat dogma zegt dat toen Maria's moeder zwanger van haar werd God de erfzonde bij de vrucht, Maria, heeft weggenomen waardoor zij geschikt zou zijn om als moeder die zelf niet deel had aan de erfzonde later Jezus te kunnen dragen.

De onbevlekte ontvangenis slaat dus niet op een gebeuren bij de zwangerschap van Maria maar op dat bij haar moeder Anna.

(Het "onbevlekt" heeft dus een andere betekenis dan men vaak denkt.)

Het gaat dan ook niet om iets fysieks maar om de hoge geestelijke ontwikkeling van Maria (en wellicht haar moeder die haar heeft opgevoed, ieder mens is deels ook product van de wijze waarop hij is opgevoed). Jezus is naar het vlees net als ieder mens gewoon uit een vrijpartij geboren.  Hij had een hoogontwikkelde ziel en daarom was hij zich bewust van ons aller Vader en daarom kon hij na de geestelijke inwijding getiteld doop in de Jordaan (allemaal symboliek) zijn grote, moeilijke opdracht vervullen zijn leven te geven ten bate van alle mensen.  Door zijn volkomen overgave maakte hij o.a. mogelijk dat de mensen hun angst voor de dood konden overwinnen. 

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:
2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Totale bullshit, een maagd heeft geen ander DNA dan iemand die geen maagd meer is.

God wel... En Hij koos de heilige maagd wellicht met goede redenen.

Volgens jou wel, want je schrijft dat hij een maagd zocht zich om zijn DNA mee te fusen.
Wel, als DNA wordt gefused dan is dat met ander DNA.
En als je denkt dat dit perse een maagd moest zijn, dan denk je dus dat het DNA van een maagd anders is.

Daarmee blijkt dat je ook over DNA maar wat roept. 

4 minuten geleden zei Plume:

Het gaat dan ook niet om iets fysieks maar om de hoge geestelijke ontwikkeling van Maria (en wellicht haar moeder die haar heeft opgevoed, ieder mens is deels ook product van de wijze waarop hij is opgevoed).

En dat is gebaseerd op ? Je grote duim ? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Het vlees staat vaak synoniem voor onze oude natuur. Niet voor spierweefsel. Onze oude natuur wordt met vlees aangeduid, maar als Jezus in het vlees komt, dan komt Jezus dus in een menselijk lichaam en niet in de zondige menselijke natuur.

Dus jij beweert in feite dat Christus geen mens is geworden, en niet in alles aan de mensen gelijk. Wat apart. Aangezien dat gewoon in het boek staat dat je zegt te volgen. 
 

Nou, dan hoeft geen mens hem na te volgen. Dat kan immers toch niet, aangezien wij maar gewone mensen zijn en Christus geen mens was zoals wij.  Dat verklaart dan de christelijke slachtpartijen door de eeuwen heen. Geheel tegen Christus onderwijs in. Maarja, hij geeft onmogelijk te volgen onderwijs, want hij was nooit mens zoals wij wel zijn? En wat hij zelf niet heeft ervaren kan hij ons niet onderwijzen, toch?

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
21 uur geleden zei Plume:

 Staat gewoon in de Bijbel.

Dat is hier zeker ineens weer niet van toepassing op

Citaat

Het gaat dan ook niet om iets fysieks maar om de hoge geestelijke ontwikkeling van Maria (en wellicht haar moeder die haar heeft opgevoed, ieder mens is deels ook product van de wijze waarop hij is opgevoed).

 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites

. (Ingevoegd in vorige bericht).

9 uur geleden zei Fundamenteel:

En zij die dan Christus zoeken, maar in hun goedgelovigheid misbruikt worden hebben dat verdient wegens karma uit het vorige leven. Maar iemand die voor de slachtoffers opkomt moet natuurlijk onder de grond geboord worden. EU-leden anno 2020, wie met de hond slaapt krijgt zijn vlooien.

 

Schandelijke verdraaiing  en selectieve weergave van wat ik daarover heb gezegd. Maar ga zo door.

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Plume:

. (Ingevoegd in vorige bericht).

Schandelijke verdraaiing van alles wat ik heb gezegd.  

Bwaaaa die verdraaiing valt reuze mee, maar ik weet wel iets uit te vergroten. Kusje.

7 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Tsja, dat ligt in Vlaanderen erg gevoelig.

Noach en zijn familie hadden ook ander dna. Er waren mutanten van gevallen engelen en reuzen in zijn tijd. De zonde nam toe en moesten we opnieuw gereinigd worden.

Je kan het ook astrologisch bezien. De maagd, vissen, waterman zijn tijdperken.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dat is hier zeker ineens weer niet van toepassing op

 

Jawel, maar zij zien het niet, omdat ze klakkeloos blijven geloven wat religieuze leiders zeggen. Alle symboliek, getallen, de “7 demonen”  die Jezus uit Maria deed gaan, is gewoon symbolische taal van de wijsheidskennis uit die tijd.  De inwijdingsmysteriën. En dat klinkt dan ook weer mysterieus, maar het gaat gewoon om geestelijke ontwikkeling.  Die hele bijbel is in feite een bespiegeling, een beschrijving van alles wat in een zich ontwikkelend mens leeft.   Maar als je die voortschrijding erin niet ziet, niet erkent, dan krijg je toestanden als homohaat. Men blijft hangen in of keert terug naar een stadium uit het Oude Testament.

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Fundamenteel:

Noach en zijn familie had ook ander dna.

Iedereen heeft ander DNA...... dat is niets geks.
Het is wel gek om te denken dat het DNA verandert als je geen maagd meer bent.
Er verandert in feite niets lichamelijk.
Nu ja, er mist een vliesje, maar dat mag geen naam hebben.
In de psyche verandert er wel van alles, om dan maar weer terug te keren naar het topic.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid