Spring naar bijdragen

Kunnen wij onze redding verliezen?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 339
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Naar aanleiding van een schrijven van @Tomega   Waarin hij vraagt of we al zijn aangekomen met een "nee" beantwoord. Ik ben van mening dat we wel deze rust zijn ingegaan en wel op het momen

Uiteraard wordt er niets geforceerd. Je moet eraan toe zijn. Bijvoorbeeld omdat je je oude staat, in zonde, als hopeloos beschouwt. Ik denk vooral dat Jezus je roept, en dat je op een bepaald m

Goed? Wat is er zó goed op deze aarde, dat het niet tot stof zal zijn? Ik zou niet de fout maken te denken dat ik, door in dienst te gaan, in dienst ben van Gods engelenleger. Waarom zou j

1 uur geleden zei sjako:

Mag je dan wel schieten als Christen? Christenen gaan niet het leger in en gebruiken geen wapens.

En ze doen hun deuren ook niet op slot. En als hun familie wordt bedreigd gaan ze vreedzaam aan de kant staan. En als ze zien dat iemand wordt aangevallen gaan ze aan de andere kant van de straat lopen en doen ze net of ze het niet zien. En als de Joden worden weggehaald om vernietigd te worden doen ze de gordijnen dicht om het niet te zien. Of ze gaan aan de kant staan om te kijken. En daarna gaan ze naar de koninkrijkszaal om te vieren dat ze zulke betere christenen zijn dan al die anderen. En diegenen die hun leven geven om anderen te beschermen en te redden zijn natuurlijk geen echte christenen. Die dienen de satan. Droom lekker verder!

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites

Mattheus 26:56

Steek je zwaard terug,’ zei Jezus, ‘want wie naar het zwaard grijpt, zal door het zwaard omkomen.

Meer hoef ik niet te zeggen denk ik.

@Willempie Je hebt de dodenherdenking zeker niet gezien dit jaar. Een broeder van ons heeft jaren in de kampen gezeten en was toen nog geen Jehovah Getuige. Door het goede voorbeeld van de broeders en zusters die daar ook zaten is hij later ook een Getuige geworden. Het ligt allemaal niet zo zwartwit. Een toontje lager zou je sieren.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei sjako:

Mattheus 26:56

Steek je zwaard terug,’ zei Jezus, ‘want wie naar het zwaard grijpt, zal door het zwaard omkomen.

Ik kan ook teksten citeren en uit hun verband rukken maar erg zinvol is dat niet. Tegen wie zei Jezus dat en waarom? Ik zal niet snel geweld gebruiken om mezelf te verdedigen. Ik loop liever weg. Maar ik loop niet weg als een ander fysiek wordt aangevallen. Ik ga liever de gevangenis in dan passief te blijven. Ik zou niet eens met mezelf verder kunnen leven. Misschien moet je leren wat meer respect op te brengen voor mensen die hun leven in de waagschaal stellen voor anderen en ook voor al diegenen waarvan dierbaren zijn omgekomen of invalide geraakt. Je denkt misschien dat je erg lief bent maar in wezen ben je keihard. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei Gaitema:

Ik kan wel iemand neerschieten, als ik moet.

Van wie moet je dat? Jezus verbiedt het. Heel simpel. Zo eenvoudig, dat het haast te moeilijk is om te begrijpen. Zalig de eenvoudigen van geest. En weest niet bang voor hen die het lichaam doden (Mat.10,28). Heb je vijanden lief.

Zo ernstig is het nou gesteld met de mensen die in de kerken dag in dag uit dat oude testament gevoerd krijgen.

bewerkt door Catootje Tromp
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Willempie:

Je denkt misschien dat je erg lief bent maar in wezen ben je keihard. 

Vind mezelf helemaal niet lief, maar ook niet keihard. Ik hou me afzijdig van satan’s wereld. Dat zou namelijk gebeuren door Gods volk in de laatste dagen. Jesaja 2

Aan het einde van de dagenzal de berg van Jehovah’s huisstevig bevestigd worden boven de top van de bergenen verheven worden boven de heuvels,en daarheen zullen alle volken stromen.  3 Vele volken zullen komen en zeggen:‘Kom, laten we naar de berg van Jehovah gaan,naar het huis van de God van Jakob. Hij zal ons zijn wegen lerenen wij zullen zijn paden bewandelen.’ Want de wet zal uit Sion komen,het woord van Jehovah uit Jeruzalem.  4 Hij zal rechtspreken onder de natieën en de zaken rechtzetten in verband met veel volken. Ze zullen hun zwaarden omsmeden tot ploegijzersen hun speren tot snoeimessen. Geen natie zal het zwaard trekken tegen een andere natie,en oorlog zullen ze niet meer leren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei sjako:

Je hebt de dodenherdenking zeker niet gezien dit jaar. Een broeder van ons heeft jaren in de kampen gezeten en was toen nog geen Jehovah Getuige. Door het goede voorbeeld van de broeders en zusters die daar ook zaten is hij later ook een Getuige geworden. Het ligt allemaal niet zo zwartwit. Een toontje lager zou je sieren.

Het zijn niet alleen maar Jehova Getuigen die in concentratiekampen hebben gezeten, lieverd. Ik vrees dat je je lichtelijk hebt laten hersenspoelen. En als er geen gewapende tegenstand was geweest tegen de misdadigers die toen de macht hadden, hadden jullie nu geen koninkrijkszalen gehad. Besef hoe ondankbaar en respectloos je reageert en hoeveel mensen je daarmee beledigt en ga je schamen!

P.s. Denk je nu werkelijk dat de overlevenden van de kampen niet blij en dankbaar waren toen ze werden bevrijd door.......militairen? Denk toch eens na i.p.v. het WTG na te papegaaien. 

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Willempie:

Het zijn niet alleen maar Jehova Getuigen die in concentratiekampen hebben gezeten, lieverd.

Ik wil alleen maar aangeven dat JG net zo goed slachtoffer waren van het naziregiem. Maar als je ons afvalt dat we niks doen heb ik het recht om om mn broeders en zusters te verdedigen. Denk je dat ze met de nazies hebben meegewerkt? Er zijn meer manieren om tegenstand te bieden.

6 minuten geleden zei Catootje Tromp:

Zo ernstig is het nou gesteld met de mensen die in de kerken dag in dag uit dat oude testament gevoerd krijgen.

Ze hebben niet het juiste begrip. Met het OT is niets mis, maar met de uitleg.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei sjako:

Ze zullen hun zwaarden omsmeden tot ploegijzersen hun speren tot snoeimessen. Geen natie zal het zwaard trekken tegen een andere natie,en oorlog zullen ze niet meer leren.

En daar kijken we naar uit en ik hoop dat die tijd snel aanbreekt want de zaak begint behoorlijk uit de klauwen te lopen. Maar zover is het nu nog niet.

7 minuten geleden zei sjako:

Denk je dat ze met de nazies hebben meegewerkt?

Ja, helaas wel. De andere kerkgenootschappen ook trouwens. Anderen niet en velen daarvan hebben met hun leven betaald. Daar hoor je respect voor te hebben.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Catootje Tromp:

Van wie moet je dat? Jezus verbiedt het. Heel simpel. Zo eenvoudig, dat het haast te moeilijk is om te begrijpen. Zalig de eenvoudigen van geest. En weest niet bang voor hen die het lichaam doden (Mat.10,28). Heb je vijanden lief.

Zo ernstig is het nou gesteld met de mensen die in de kerken dag in dag uit dat oude testament gevoerd krijgen.

Je begrijpt me niet. Dat zie ik. Vergeet echter niet dat Jezus een Jood was. Door de profeten aangekondigd. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Willempie:

Ja, helaas wel. Anderen niet en velen daarvan hebben met hun leven betaald. Daar hoor je respect voor te hebben.

Je bent niet goed wijs om dit te beweren, schandalig zelfs. Ook de bewering dat ik geen respect heb voor de bevrijders slaat nergens op. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei sjako:

Die route is toch duidelijk? De wereld ligt in de hand van satan. God beschermt zijn volk binnen deze wereld, maar we ondervinden ook de invloed hiervan. Daarom moeten we ook het harnas van het geloof aantrekken.

Satan kan niets donder zonder dat God hem gebruikt. Kijk maar naar Job.

2 uur geleden zei sjako:

Ik hoop niet dat je denkt dat ik dat ook denk. Natuurlijk komt het OT van God en is onmisbaar voor ons. De situatie in het NT is natuurlijk wel anders. De oorlogen in het OT waren bedoeld om de bloedlijn naar de Messias veilig te stellen. De Messias is de enige weg naar bevrijding voor de mensheid. 

Ik onderbouw hoe God rijken laat opkomen en ten onder gaan, binnen Zijn plan met hen. Dat deed Hij vroeger en nu nog. Al maakt Hij daarbij ook gebruik van satan. Hij stelt daarbij duidelijk de grenzen vast van zijn invloed.

2 uur geleden zei sjako:

Mag je dan wel schieten als Christen? Christenen gaan niet het leger in en gebruiken geen wapens.

Volgens mij mag je in die positie ter verdediging wel schieten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Gaitema:

Satan kan niets donder zonder dat God hem gebruikt. Kijk maar naar Job.

Natuurlijk is het klaar met satan wanneer God dit wilt, maar nu heeft hij nog de vrije hand. Kijk maar eens om je heen zou ik zeggen. Komt deze desolate toestand van de wereld door God of door satan?

5 minuten geleden zei Gaitema:

Ik onderbouw hoe God rijken laat opkomen en ten onder gaan, binnen Zijn plan met hen. Dat deed Hij vroeger en nu nog. Al maakt Hij daarbij ook gebruik van satan. Hij stelt daarbij duidelijk de grenzen vast van zijn invloed.

Hij zal grenzen stellen om Zijn volk te beschermen. Maar helaas zien we de gevolgen van de strijdvraag steeds sterker. Iets wat in de laatste dagen zou gebeuren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei sjako:

Natuurlijk is het klaar met satan wanneer God dit wilt, maar nu heeft hij nog de vrije hand. Kijk maar eens om je heen zou ik zeggen. Komt deze desolate toestand van de wereld door God of door satan?

Door satan onder Gods regie. God heeft alle touwtjes strak in Zijn handen. Alles laat Hij bijdragen aan het goede. Door wat Satan doet, wordt vaak een vervolgde kerk gesterkt. Hoe dubbel dat ook klinkt. Een kerk groeit in de verdrukking.

7 minuten geleden zei sjako:

Hij zal grenzen stellen om Zijn volk te beschermen. Maar helaas zien we de gevolgen van de strijdvraag steeds sterker. Iets wat in de laatste dagen zou gebeuren.

Ja zeker 

Link naar bericht
Deel via andere websites

BRANDWEERMANNEN VAN GOD

Toen de treinen reden en de treinwerkers gingen staken, lag Nederland niet stil. Maar de treinen stonden stil. Passief geweldloos verzet. De liefdeloosheid maakte dat er een heel klein groepje verantwoordelijk gehouden kon worden. De leifdeloosheid, maakte dat er niet werd gehandeld als één man en één vlees. De liefdeloosheid maakte dat na het doden van een paar man, der rest opgelucht kon ademhalen; Dank u Heer, ik dank U op mijn blote knieën. Want ik was het niet.

Het is daar 100% vlees, dat heerst, en niets is er in de Geest. Want Christus leerde alle christenen: er is geen grotere liefde, dan dat je je leven zet voor een broeder. Je leven zetten betekent: je borg stellen en zijn leven verzekeren en jouw leven in gevaar brengen en desnoods opofferen, omdat jouw leven minder telt dan dat van je naaste. Een christen kan dat alleen maar doen als hij weet en gelooft dat zijn leven reeds is verzekerd en borg voor gestaan en 100% in handen van God de Vader. Dan is er geen angst om het eigen leven, en ook geen heilige plicht om je gezin te beschermen. Maar dan is er alleen maar het recht en de waarheid en een engelenleger dat getuige is, en een schat in de hemel, die ook op aarde doorwerkt tot zegening van wie van God houden, en voor wie van jou in het vlees afhankelijk zijn. Want God werkt Zijn liefde door de generaties heen. En ook zijn vloek trouwens. En er is een beeld naar het vlees dat we allemaal erkennen als waarheid: het is de functie van brandweerman: je eigen leven bewust in daadwerkelijk serieus gevaar brengen om een ziel te redden. 

Dit is geen nieuwe leer, maar het is de oudste leer waarin ook als vanouds het vlees steeds stem en macht en kracht en aanzien wint, omdat het ermee verweven is: het vlees is ermee verbonden omdat het afgelegd moet worden om de norm te kunnen hooghouden. 

Denk ook aan de noodleugen aan de deur: Komt een Duitser aan de deur: Heb je Joden verborgen? De 'heilige norm' zegt: Je mag en moet nu liegen. Maar dat is een grote leugen. Je leven stellen, dat betekent: "Nee, u mag hier niet binnen want ik werk niet mee aan de vervolging van broeders, niet actief en niet passief." En het gaat nog véél verder. Als je je leven zet voor je broeder, wacht je niet tot de deurbel gaat en een boze enge gewapende Duitser vragen stelt (wat een onzin is, want ze zoeken toch wel, en gaan echt jouw deur niet voorbij net als een Jehova getuige die afgepoeierd wordt; zo van; kom maar, we gaan een deur verder, hier zit niemand verborgen..).  Nee; als je je leven zet, ga je de straat op als de eerste bordjes verschijnen: voor broeders verboden, en je gaat de straat op als er razia's zijn.

Maar het vlees is zó sterk, dat de satan precies weet hoe het vlees wordt gewonnen en van God weg gevoerd. En dat is altijd vréselijk eenvoudig: geef een kind van God een keuze tussen licht zijn van God, of Rust voor het vlees. Een kind van God zal nóóit kiezen voor het licht van God. En dat is omdat dat kind van God zich beschermd weet door God, en heel graag die bescherming nu al voelt en beleeft en viert. Totaal vergetende dat ook Christus ons is voorgegaan op een weg naar een kruis. Wij zeggen dan, dat wij maar mens zijn en ons dat niet verweten kan worden. En dat is ook zo. Maar ga dan niet schijnheilig zeggen dat God het was die jou gebood om de weg van het vlees te gaan. Want dat was God niet. Helemaal niet zelfs. Want God is in staat om de waarheid te steunen en engelen in te zetten om de boosaards alsnog met bliksen en vuur te treffen, voordat jouw vlees eraan gaat. Maar: dat weet je niet. Je weet niet of dat vlees wel of niet eraan gaat. En dan is daar de eerste norm: schatten in de hemel krijg je als je onrecht en verdrukking lijdt. Maar als je op aarde redding geniet, dan is dat geen schat in de hemel, maar dan is dat aardse rijkdom die meestal vooral verzoeking brengt. Dus naar de geestelijke norm, zou je liever schatten in de hemel moeten willen, en graag je leven in de waagschaal stellen gaan. (openbaar gedaan in Naam van God en tot het volgen van Christus kruisweg.) Paulus en de apostelen en vele martelaars nadien, kozen min of meer bewust voor een weg die leidt tot de dood in martelaarschap. Niet omdat ze zo graag dood wilden, maar omdat ze er vast en zeker van waren dat wat zij deden de weg was van Licht in waarheid, zekerheid onder de zorgzame liefde door God Zelf. Duizend maal liever bleven zij in handen van God met Gods rustende oog die een RUST gaf voor de ziel, tot opoffering en ellende en dood van het vlees, dan dat zij toegaven aan de verleiding om een heel klein beetje te marchanderen.

Praktijkvoorbeeldjes liegen dus altijd. Daarom moet je alle praktijkvoorbeelden uit de heilige Schriften halen:
1. Pilatus zegt: weet je wel zeker dat je stil blijft; ik kan je redden hoor!! Maar Christus zegt: Nee; niet jij; maar alleen de Vader controleert wat Mij gebeurt.
2. Agrippa of Festus spreken over Paulus en eerder al een rechter, en ze benoemen dat Paulus geen kwaad in zin heeft. Als hij zich niet op de keizer had beroepen, was hij vrij man geweest. Maar Paulus (Handelingen 23:11) wist al toen hij voor de Joodse Raad stond, dat hij naar Rome zou moeten gaan, en koos daarom bewust voor de consequenties om ook daar in Rome te komen. En bovenal om het evangelie niet in hoeken en gaten te brengen van vergetelheid, maar om juist de confrontatie te zoeken met de heersers van deze aarde opdat het licht in volle sterkte in alles in allen zichtbaar wordt. En dergelijke offers tot schatten in de hemel hebben ook het evangelie wereldstrekkende werkingen van zegen gegeven.

Maar het omgekeerde is ook het geval: de vreselijke vloek op het kiezen voor het vlees. God gaf namelijk aan de gearriveerde heilige christenen een test en een lakmoesproef of het inderdaad de liefde van God is, of toch de eigen rust die wordt gezocht en gevierd in elke kerkdienst op elke zondag. En Hij gaf aan de christenen over het volk dat Hij altijd trouw is gebleven, maar dat ook altijd werd gestraft en bezocht. En Hij gaf het in hun handen om te bezien wat er van komt. En Hij kon dat doen, waar de Joden bewust en stelselmatig kozen voor het vlees (de Wet) terwijl zij vele eeuwen getuige waren van de kennis en het Licht van God, hoe dat doorwerkt tot zegen en rijkdom) Maar als één man, als één barmhartige Samaritaan, kwam heel Europa overeind en liep langs dit volk, dit gevallen kind en tot verdoemenis of genade achtergelaten kind van God, en ging aan hem voorbij, zonder zich om hem te bekommeren. God wendde zijn Gelaat af. Maar de Christen ook. Totaal vergetende dat God niet is Christus in zijn kruisweg. God heerst met macht en zijn straf treft al het vlees. Maar Christus redt en bekommert zich en brengt al het vlees in veiligheid, waarvan de ziel (de geest) zich heeft verbonden met God tot loskoppeling van ziel en vlees.

Héél Europa; als één man? Natuurlijk niet. In elke situatie is er liefde en haat en kindschap van God tegenover kindschap van de duivel. Maar in het geheel overzien, is het dat alle machten en heersers en alle geledingen van volkzijn zich lieten ringeloren door het kwaad, en pas moreel in actie kwamen, toen de redding reeds een feit was, en de moraal geen beproeving meer kon ondervinden in het vlees. Satan heeft de oorlog gewonnen, en de kinderen van God aan de kaak gesteld als volledig te leven naar het vlees, en daarvan getuigen de dankoffers aan de heerschappij van het Vlees in Leipzig (1938) en Pretoria (1948), maar het meest in de verziekte moraal die is gaan heersen. Een volk van vrede rust en licht en kennis was gevestigd, levende zonder vrede en zonder kennis, in de eeuw van totale duisternis. 
Maar: Europa is er nog niet. De Rust is niet aanstaande. Want waar de gevallen kinderen van Abraham nog zoveel eeuwen na de verwerping van Christus de grootste ellende ondervinden van het kiezen voor het vlees boven Geest, en voor dood worden achtergelaten door de christenen, daar weten de christenen uit profetische oorsprong van alles wat de Joden overkomt tot geen wazige maar vlijmscherpe spiegeling aan de christenen, dat hun hetzelfde lot staat te wachten als de Joden, vanaf het moment dat zij als Kind van God vallen uit hun bestemming en blijven hangen aan de moraal en dienstbaar worden aan het diensthuis van het vlees. 

Dus vergeet dat duizendjarige rijk nog maar even, want er is iets anders onderweg.
Het vuur brandt, en zij woedt hevig. Er is geen rust te zoeken of te vinden.
De twee Getuigen zullen komen, en zij zullen het heilig volk van God hun bijdschap en hun Rust afnemen; want zij profeteren in droefheid van ellende.
Openbaringen 11: 3 En Ik zal Mijn twee getuigen macht geven, en zij zullen profeteren duizend tweehonderd zestig dagen, met zakken bekleed.

 

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Daarom zaten ze in de kampen zeker. Die zogenaamde historische kennis van jou is al lang weerlegt. 

De meesten zaten in de kampen omdat ze militaire dienst weigerden. JG's zullen nooit toegeven dat ze iets verkeerds hebben gedaan en dus alles proberen te weerleggen wat in hun nadeel is, i.p.v. schuld te belijden en vergeving te vragen. Maar God is er niet voor de rechtvaardigen en de rijken. Hij is er voor de armen en voor de verbrokenen van hart. Het WTG is een zichzelf verheerlijkende organisatie, die haar volgelingen met behulp van overvloedige propaganda overtuigt dat ze beter zijn dan de anderen. Verbrokenheid van hart is er ver te zoeken. In Duitsland negeerden ze het handjevol christelijke helden die zich openlijk tegen de nazi's verzetten. Je mag als JG immers niet samenwerken met andere christenen want dat zijn geen echte christenen. Stelletje huichelaars!

JG's betalen gewoon belasting, waarvan de defensie en de politie worden betaald. Ze maken (niet dankbaar maar desondanks wel) gewoon gebruik van de overheidsinstellingen die de vrede, rust en orde handhaven. En ze bellen ook gewoon de politie als dat nodig is. Stelletje huichelaars!

Zo, dit zal me wel weer een ban opleveren maar dat heb ik er graag voor over.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei Willempie:

Stelletje huichelaars!

1. Een echte huichelaar is iemand die iets zegt met gezag en lading, en dat daarna keihard verloochent. Dat is dus nog niet eens iemand die in het vlees anders doet dan hij zegt. Als dat laatste maar is in erkende zwakheid en gebrokenheid tot de eigen norm. Want de beoordeling van de norm, gaat op het niveau van het willen. En dat daarbij het vlees beproeft en aan de kaak stelt dat het doen ook tot ontluistering en ontheiliging is van de norm, dat is waar. Maar dat geldt volgens mij overal.

2. De meeste denominaties hebben  hun eigen leerpunten waarover zij onverzoenlijk en onverzettelijk van benadering verschillen met andersdenkenden.
Huichelen wordt dat pas als je niet doet wat je leert. Maar als je het leerpunt afrekent met andere punten, dan vallen volgens mij alle denominaties onder jouw definitie van huichelaars. Merk op dat het technisch gezien een vorm van huichelen  (uit de wet vallen) is, als je één wet houdt, en andere wetten breekt.

3. Dus een iets meer constructieve benadering is: beproef alles en behoud daarvan het goede en heilige, en leer dat ook aan anderen, maar laat het oordeel van die andere dienstknechten over aan hun eigen heer. En gij: oordeelt gij wat binnen is (je eigen denominatie) en die buiten zijn, oordeelt God. 
Wat niet betekent dat alles maar goed is (integendeel!), maar wel dat alle strijd wordt gestreden in heilige felheid, maar naar de Geest van openbaarmaking van alles tot onderzoek en lering en beproeving tot groei in de kennis van God en tot eer van wat alles wat heilig is in Zijn Naam.

 

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Tomega:

De meeste denominaties hebben  hun eigen leerpunten waarover zij onverzoenlijk en onverzettelijk van benadering verschillen met andersdenkenden.
Huichelen wordt dat pas als je niet doet wat je leert. Maar als je het leerpunt afrekent met andere punten, dan vallen volgens mij alle denominaties onder jouw definitie van huichelaars. Merk op dat het technisch gezien een vorm van huichelen  (uit de wet vallen) is, als je één wet houdt, en andere wetten breekt.

In Duitsland (en elders ter wereld) werden onderlinge leergeschillen ondergeschikt aan een hoger gezamenlijk doel, namelijk naastenliefde en verzet tegen een club misdadigers die ongelooflijk veel mensen schade berokkende. Er waren geen JG's betrokken bij de "Bekennende Kirche". Het enige dat de JG's hebben gedaan was protesteren tegen de vervolging van hun eigen beweging. Dat is ze gewoon zeer kwalijk te nemen! Maar ik heb nog nooit zelfs maar een zweempje van zelfkritiek gehoord. De "Verklaring van Feiten" roemde de hoge idealen van de nazi's en stelde dat het WTG die idealen volledig ondersteunde en dat de JG's dus geen enkel gevaar vormden voor de overheid. Welke hoge idealen hadden de nazi's dan wel? Als het woord huichelen hier niet het juiste woord is, dan is er waarschijnlijk een harder woord voor dat ik hier niet eens wil gebruiken.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei Gaitema:

Kunnen we een manier vinden om nader tot elkaar te komen? Ik zie inmiddels door de bomen het bos niet meer en ervaar wrijvingen.

Dat terwijl we gedenken dat Jezus in de wereld is gekomen die ons vrede gaf. 

Het is inderdaad niet leuk. Dat ben ik met je eens. Ik zal weer een tijdje mijn grote mond houden. Ik kan slecht tegen WTG propaganda. Ik kan ook slecht tegen het veroordelen van mensen die hun leven geven voor onze vrijheid. Het laatste ligt bij mij vooral gevoelig door persoonlijke betrokkenheid bij slachtoffers en de families en nabestaanden daarvan. Ik pik dat gewoon niet! En daarom reageerde ik zo fel.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei Willempie:

Het is inderdaad niet leuk. Dat ben ik met je eens. Ik zal weer een tijdje mijn grote mond houden. Ik kan slecht tegen WTG propaganda. Ik kan ook slecht tegen het veroordelen van mensen die hun leven geven voor onze vrijheid. Het laatste ligt bij mij vooral gevoelig door persoonlijke betrokkenheid bij slachtoffers en de families en nabestaanden daarvan. Ik pik dat gewoon niet! En daarom reageerde ik zo fel.

Ik snap het. Het is jouw goedrecht. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid