Spring naar bijdragen

Kunnen wij onze redding verliezen?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 339
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Naar aanleiding van een schrijven van @Tomega   Waarin hij vraagt of we al zijn aangekomen met een "nee" beantwoord. Ik ben van mening dat we wel deze rust zijn ingegaan en wel op het momen

Uiteraard wordt er niets geforceerd. Je moet eraan toe zijn. Bijvoorbeeld omdat je je oude staat, in zonde, als hopeloos beschouwt. Ik denk vooral dat Jezus je roept, en dat je op een bepaald m

Goed? Wat is er zó goed op deze aarde, dat het niet tot stof zal zijn? Ik zou niet de fout maken te denken dat ik, door in dienst te gaan, in dienst ben van Gods engelenleger. Waarom zou j

1 minuut geleden zei TTC:
3 minuten geleden zei Tomega:

Jouw woorden. Jouw vrijheid om ergens paal en perk te stellen. Maar volgens mij houd je veel meer van gezwalk en gezwabber.

Wellicht ga je straks ook nog beweren dat de zoeker het gezochte is?

Goed mogelijk. Want dat zijn ook jouw woorden. 
Maar wie zoekt, moet zich niet laten afleiden door wat hem zoekt,
maar op pad gaan op te zoeken wat hij besloten had om te gaan vinden.
Dat vraagt zelfverloochening en om een veel minder toegeven aan gegeven aandacht,
dan logisch en verdragelijk is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Tomega:

Goed mogelijk. Want dat zijn ook jouw woorden. Maar wie zoekt, moet zich niet laten afleiden door wat hem zoekt, maar op pad gaan op te zoeken wat hij besloten had om te gaan vinden. Dat vraagt zelfverloochening en om een veel minder toegeven aan gegeven aandacht, dan logisch en verdragelijk is.

Oneindige reeksen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:
3 minuten geleden zei Tomega:

Onzin, de schaarste is niet oneindig en zij forceert ook een einde in het heden.

De zin van onzin, het gaat alle kanten op.

Kies dan! Geef niet toe aan de zwabberzwalkzwerkbal van zweinstein, maar maak een keuze.
Vind iets wat waar is of belangrijk of echt of diep of typisch voor jou.
Maar vind iets. En zeg dan wat je vindt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei TTC:
7 minuten geleden zei Tomega:

Kies dan! Geef niet toe aan de zwabberzwalkzwerkbal van zweinstein, maar maak een keuze. Vind iets wat waar is of belangrijk of echt of diep of typisch voor jou. Maar vind iets. En zeg dan wat je vindt.

We doen ons best maar het stopt maar niet

Voor mij is dat een kwestie van knopje omzetten. Bij deze. 
Dat kun jij ook. Is het gelijk hier en nu volmaakte vrede en rust op dit heel kleine digitale plekje van de aarde.

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 11 months later...
5 uur geleden zei Modestus:

"Kunnen wij onze redding verliezen?"

De schrikwekkende voorbeeld van de voormalige apostel Judas zegt het al.

Het is de vraag of Judas eens in geredde positie heeft verkeerd. Naar mijn weten kiest God mensen uit op basis van verantwoordelijkheid en niet bij voorbaat zonder ons bekende reden. Zo heeft God ooit ook eens gezegd dat het volk Israel uitverkozen was en toch ging/gaat het merendeel verloren. Zo ook met de Twaalf apostelen:

Jezus antwoordde hun: Heb Ik niet u twaalf uitverkoren? En een uit u is een duivel. (Joh.6:70, SV)

Een duivel in geredde positie lijkt mij een bijzonder stug verhaaltje. Judas hart is nooit vernieuwd geweest maar verharde zich daarentegen steeds meer. Hij koos tegen beter weten in voor verraad en het heeft hem nooit berouwd, zocht geen vergeving en koos voor de dood.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid