Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Op 26-9-2020 om 08:37 zei thom:
Op 25-9-2020 om 23:34 zei zendeling:

Zijn punt is dat hij gelijk heeft als fundamentalist. Wát je ook aan argumenten aandraagt, het glijdt langs hem als water van de veren van een eend. Met fundi's moet je geen discussies voeren, ze zullen uit zichzelf het licht moeten zien aangaande hun verstokte foutieve manier van denken.

Daar heb je een punt :-) 

Ik probeer hem te begrijpen, maar krijg geen houvast in wat nou de bedoeling is van zijn schrijven. Ik begrijp echt niet wat Tomega nou bedoelt, buiten de waarschuwingen en afkeur van wat ik schrijf.

Eigenlijk net als Ricky; vingertje vingertje, maar geen voeding of opbouwende regels, laat staan gesprek of interactie.

Fundament als de veren van een eend
Als ik zeg dat het eind in zicht is, en dat er niettemin licht in zicht is, en dat voor de geestelijke pandemie een vaccin is, dat reeds beschikbaar is, dan relativeert dat wat jij zegt, maar evengoed is het een loze uitspraak en een losse flodder.

Verstokt foutief
Verstokt is om de wanden van de tunnel niet te kunnen zien, terwijl je weet dat je een lichtdeeltje in een glasvezelkabel bent; Daarom neem je de harde wet en dat wat geheel buiten het licht is, als norm en als maat, om het licht dat je omringt duiding te geven en betekenis; Alleen zo, wordt de bundel waarin je bent, aangestuurd tot ook jouw tunnel eindigt in kennis en waarheid en licht.

Licht zien aangaande het denken
Verlicht is om zelf licht te zijn, en alleen maar licht om je te hebben, maar niettemin buiten dat licht te kunnen zien en grijpen naar wat het licht nodig heeft aan leiding en sturing, om opening te krijgen en te vinden vanuit het eigen licht, tot onderkenning en waarneming van de duisternis, die het licht nodig heeft om als duisternis erkend te worden en ontdaan van zijn duistere natuur

Proberen te begrijpen
Begrip is om het licht te zien, zonder je te verliezen in de schittering en overbelichtheid van het licht; Daarom kijk je niet in dat felle licht en bedek je de ogen een weinig, en je ziet op de schaduwen, om te doorgronden wat de heerlijkheid van het licht je vertellen wil.

Opstanding als houvast
Houvast is om je eigen norm en lijn openbaar te maken, en de weg van leugenachtige voorstelling los te laten. Daarom neem je die waarheid die zo centraal is, en je noemt haar openbaar en luid bij naam en feit: je gelooft in Jezus Christus als voorbeeld van de mens die God in zich herkent, en onderkent, en aan die God in hem ruimte geeft om te groeien, en om God te zijn in de mens. Maar je gelooft niet in Jezus Christus die als enige mens in staat was om God in Hem te ontvangen, en als enige mens in staat was om God te gehoorzamen, en als enige Redder en Messias ook alle mensen van Gods welbehagen doet opstaan in een nieuw vleselijk lichaam. Of je gelooft Jezus Christus als enige mens die ook uit God geboren is, die de zielen van Gods kinderen redt tot een nieuwe opstanding in een echt vleselijk lichaam, een ander en een beter lichaam dan de mens nu heeft. 

Eigenlijk net als het vingertje
Vraag: Vingertje vingertje aan de wand, wie is de mooiste mens in't land?
Antwoord: Niet één van uw evenaarde, wat de Vader voor zijn Zoon bewaarde;
Vol van de waarheid, vol van de verlossing, vol van het lijden;
Spiegel u daarom niet aan zijn licht, maar aan zijn woord,
om te doorzien welk licht de mens toebehoort.

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 257
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nou @Bobby17 is blijkbaar nog steeds aan het nadenken maar omdat het in het topic  al lang niet meer over de 'drie-eenheid voor kinderen' gaat leek het mij beter om een nieuw topic aan te maken.

De fundamentalist strooit lustig met citaten alsof hij met dolken van "autoriteit" werpt. De inhoud snapt hij maar half of helemaal niet. Maar dat doet er niet toe, het is hem enkel te doen om de schi

Hebreeën 11:1 Het geloof nu is de zekerheid der dingen, die men hoopt, en het bewijs der dingen, die men niet ziet. Want door dit (geloof) is aan de ouden een getuigenis gegeven. Door het geloof verst

Posted Images

7 minuten geleden zei Tomega:

Of je gelooft Jezus Christus als enige mens die ook uit God geboren is, die de zielen van Gods kinderen redt tot een nieuwe opstanding in een echt vleselijk lichaam, een ander en een beter lichaam dan de mens nu heeft. 

Dat heet opstaan in een Geestelijk lichaam.

Wat opstaat is de Heere uit de Hemel inderdaad.

En de geest die Hem belijdt gekomen in het vlees, is uit God.

Hem belijden houdt in dat Jezus in het vlees gekomen is; wedergeboren. Uit God geboren.

Maar dat gebeurt in elk mens, die Hem aanvaardt.

Dat is tot geloof komen Tomega, het geloof van Jezus Christus.

En dan; voeg bij het geloof, de deugd, en bij deugd de kennis, en bij kennis volharding, en bij volharding lijdzaamheid, en dan.. de Godsvrucht, onder broeders, en dan; onder allen opdat Hij alles in allen is.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei thom:

Dat heet opstaan in een Geestelijk lichaam.
Wat opstaat is de Heere uit de Hemel inderdaad.
En de geest die Hem belijdt gekomen in het vlees, is uit God.
Hem belijden houdt in dat Jezus in het vlees gekomen is; wedergeboren. Uit God geboren.

Opstanding zonder nieuw lichaam en een nieuwe aarde, is een nep-opstanding:
het miskent Gods doel met de schepping.

Niet Christus staat op in de mens, maar de mens krijgt een heilige Geest, een rots en een vuur van geloof, om God te zoeken, en om zijn wil te doen. Christus is boven in de hemel aan de rechterhand Gods, en dat is niet beneden op aarde.

De geest die Hem belijdt gekomen in het vlees, dat is niet van Christus belijden dat Hij nu opnieuw is opgestaan in de vlees van de gelovige, maar dat is die openlijk leert en bekent, dat Jezus Christus de menselijke natuur heeft aangenomen, om ons als de enige Middelaar met God te verzoenen. Zie Joh. 1:14; Rom. 1:3. 

Hem belijden bewerkt dat niet Jezus en niet God, maar dat de mens wedergeboren is. Uit God geboren niet als God, maar als mens, die in Christus geschikt is gemaakt om Gods wil te doen en om God te behagen, terwijl tegelijk zijn vlees - dat God tart en bespot en tegenwerkt - hem bij blijft tot zijn laatste ademtocht.

En het hoofdpunt van leer, waarin wij verschillen, is dus tweeërlei:
1. De mens vindt in zichzelf niet God de Vader, en ook niet Christus het Hoofd,
maar de heilige Geest, die de mens tot Kind van de Vader maakt,
en tot bruid van Christus (dat is tot aanhangende eenheid in onderdanig lidmaat zijn in het Hoofd Christus).
2. Jezus Christus levert niet het bewijs van een geestelijk lichaam, (hoewel Hij dat wel heeft en geeft), maar Hij levert het bewijs van een vleselijk lichaam, dat ook daadwerkelijk als vlees weer is opgestaan. En daarmee wordt tevens het bewijs geleverd dat de mens een nieuw eigen geestelijk lichaam krijgt, dat niet het lichaam van Jezus Christus is, hoewel het wel die eenheid in harmonie en onderdanigheid zoekt.
God in allen in alles, betuigt dat er één God is die Geest is, en één Christus die de Kandelaar is van God die Geest is en een verterend vuur, en zeer velen die kinderen zijn van God die Geest is en een verterend vuur, en medehuisgenoten van Christus die Gods kandelaar en lichaam is en een tafelgenoot (aan het hoofd gezeten) van zijn broeders en zusters.

Romeinen 1: 18-20
Want de toorn Gods wordt geopenbaard van den hemel over alle goddeloosheid, en ongerechtigheid der mensen, als die de waarheid in ongerechtigheid ten onder houden. Overmits hetgeen van God kennelijk is, in hen openbaar is; want God heeft het hun geopenbaard. Want Zijn onzienlijke dingen worden, van de schepping der wereld aan, uit de schepselen verstaan en doorzien, beide Zijn eeuwige kracht en Goddelijkheid, opdat zij niet te verontschuldigen zouden zijn.

1Johannes 4:2-3
Hieraan kent gij den Geest van God: alle geest, die belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God; En alle geest, die niet belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God niet; maar dit is de geest van den antichrist, welken geest gij gehoord hebt, dat komen zal, en is nu alrede in de wereld.

Romeinen 7:21-23
Zo vind ik dan deze wet in mij; als ik het goede wil doen, dat het kwade mij bijligt. Want ik heb een vermaak in de wet Gods, naar den inwendigen mens; Maar ik zie een andere wet in mijn leden, welke strijdt tegen de wet mijns gemoeds, en mij gevangen neemt onder de wet der zonde, die in mijn leden is.

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Tomega:

Niet Christus staat op in de mens, maar de mens krijgt een heilige Geest, een rots en een vuur van geloof, om God te zoeken, en om zijn wil te doen. Christus is boven in de hemel aan de rechterhand Gods, en dat is niet beneden op aarde.

 

3 minuten geleden zei Tomega:

1Johannes 4:2-3
Hieraan kent gij6 den Geest van God: alle geest, die belijdt, dat Jezus Christus1 in het vlees gekomen is, die is uit God; En alle geest, die niet belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God niet; maar dit is de geest van den antichrist, welken geest gij gehoord hebt, dat komen zal, en is nu alrede in de wereld.

Meer hoef ik niet te schrijven..

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei thom:

Meer hoef ik niet te schrijven..

Het staat je geheel vrij om net zo open te zijn als je zelf verkiest. Maar is daarmee de waarheid gediend?

Jezus dan zeide tot hen: Voorwaar, voorwaar zeg Ik ulieden: Tenzij dat gij het vlees des Zoons des mensen eet, en Zijn bloed drinkt, zo hebt gij geen leven in uzelven. Die Mijn vlees eet, en Mijn bloed drinkt, die heeft het eeuwige leven; en Ik zal hem opwekken ten uitersten dage. Want Mijn vlees is waarlijk Spijs, en Mijn bloed is waarlijk Drank. Die Mijn vlees eet, en Mijn bloed drinkt, die blijft in Mij, en Ik in hem.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De fundamentalist strooit lustig met citaten alsof hij met dolken van "autoriteit" werpt. De inhoud snapt hij maar half of helemaal niet. Maar dat doet er niet toe, het is hem enkel te doen om de schijnveiligheid van de fundamentalistische geloofswaan en dat als een magische bezweringsformule te verkondigen.

bewerkt door zendeling
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Tomega:

Het staat je geheel vrij om net zo open te zijn als je zelf verkiest. Maar is daarmee de waarheid gediend?

Jezus dan zeide tot hen: Voorwaar, voorwaar zeg Ik ulieden: Tenzij dat gij het vlees des Zoons des mensen eet, en Zijn bloed drinkt, zo hebt gij geen leven in uzelven. Die Mijn vlees eet, en Mijn bloed drinkt, die heeft het eeuwige leven; en Ik zal hem opwekken ten uitersten dage. Want Mijn vlees is waarlijk Spijs, en Mijn bloed is waarlijk Drank. Die Mijn vlees eet, en Mijn bloed drinkt, die blijft in Mij, en Ik in hem.

Nou dan.

Waarom beweer je een ander evangelie, dat Christus niet in de mens kan zijn; '' Christus is boven in de hemel aan de rechterhand Gods, en dat is niet beneden op aarde.''

Wat is het geloof waard, als de Verlosser niet in de mens Zijn werk kan doen.

 

Rom 8 en 1 Kor. 15 De teksten welke steeds weer actueel zijn..

10 En indien Christus in ulieden is, zo is wel het lichaam dood om der zonden wil; maar de geest is leven om der gerechtigheid wil.

11 En indien de Geest Desgenen, Die Jezus uit de doden opgewekt heeft, in u woont, zo zal Hij, Die Christus uit de doden opgewekt heeft, ook uw sterfelijke lichamen levend maken, door Zijn Geest, Die in u woont.

22 Want gelijk zij allen in Adam sterven, alzo zullen zij ook in Christus allen levend gemaakt worden.

23 Maar een iegelijk in zijn orde: de eersteling Christus, daarna die van Christus zijn, in Zijn toekomst.

1 minuut geleden zei zendeling:

De fundamentalist strooit lustig met citaten alsof hij met dolken van "autoriteit" werpt. De inhoud snapt hij maar half of helemaal niet. Maar dat doet er niet toe, het is hem enkel te doen om de schijnveiligheid van de fundamentalistische geloofswaan en dat als een magische bezweringsformule te verkondigen.

Het blijft raadselachtig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei thom:

Nou dan.

Waarom beweer je een ander evangelie, dat Christus niet in de mens kan zijn; '' Christus is boven in de hemel aan de rechterhand Gods, en dat is niet beneden op aarde.''

Wat is het geloof waard, als de Verlosser niet in de mens Zijn werk kan doen.

De Verlosser doet Zijn Werk bij de Vader: Hij heerst over de hemelse heirscharen voerende het bewind over de engelen en heiligen die strijden op aarde. Maar; Hij daalt daarvoor van de hemel niet af, maar Hij zendt (doet van de Vader zenden) zijn heilige Geest die door het woord krachten werkt onder de mensen. Dat wat in de mens is, is niet Jezus Christus, maar dat is de heilige Geest. En het verschil zit erin, dat de mens niet God in zich heeft (kennis+gezag), maar wel de Geest (vuur+zoeken). 

Het geloof is waard, dat de Verlosser aan de mens krachten geeft waarmee de mens zelf kan kwalificeren als kind van God. Dat is niet de mens als God de vader, en dat is ook niet de mens als God, de Koning, en het is zelfs niet eens de mens als koning en priester, maar dat is de mens als Kind van God de Vader, en als lijfeigene en heraut van de Messias en Koning. Die kracht is geen vrije geest in een vrij geweten, want dan zouden we weer terug zijn in het paradijs, of althans in de periode van vóór de zondvloed. Maar die kracht is de Geest die brandt om in eenheid te zijn met God, en dat is in eenheid met de liefde, en dat is in eenheid met Mozes en de profeten, zoals verklaard door Christus dat aan ons is overgeleverd als de leer van de evangeliën.

Het nevangelie dat jij verkondigt, is dat van een beginsel in de mens, welke mens zich bewust wordt van God in hem, om dan ook langzaam in God te veranderen. Daardoor haal je wat van God buiten je is naar binnen, terwijl dat wat in je is gelijk wordt aan wat God is die niet in je, maar buiten je is. Met die leer doe je de mens heersen over God en je maakt de mens aan God gelijk, om daarmee vervolgens wat God zegt te verwerpen. Je miskent daarmee de tegenpolen van vader en kind, die nu juist het relationeel en zeer persoonlijk aspect van verheerlijking en lofprijzing van de een aan de ander bedoelt inhoud te geven. Maar als je jezelf confronteert met je kind-zijn en met wat het kind van de vader behoeft, dan zou je openstaan voor wat je vader te zeggen heeft, en niet zijn tuchtiging zoeken te ontgaan. Want de vader zoekt zijn kinderen en vraagt om zijn gezag te erkennen, en om zijn woorden niet in de wind te slaan:  

Job 15:17-18
Zie, gelukzalig is de mens, denwelken God straft; daarom verwerp de kastijding des Almachtigen niet.
Want Hij doet smart aan, en Hij verbindt; Hij doorwondt, en Zijn handen helen.

Hebreeën 12:5-8
En gij hebt vergeten de vermaning, die tot u als tot zonen spreekt: Mijn zoon, acht niet klein de kastijding des Heeren, en bezwijkt niet, als gij van Hem bestraft wordt; Want dien de Heere liefheeft, kastijdt Hij, en Hij geselt een iegelijken zoon, die Hij aanneemt. Indien gij de kastijding verdraagt, zo gedraagt Zich God jegens u als zonen; (want wat zoon is er, dien de vader niet kastijdt?). Maar indien gij zonder kastijding zijt, welke allen deelachtig zijn geworden, zo zijt gij dan bastaarden, en niet zonen.

Johannes 7:15-19
En de Joden verwonderden zich, zeggende: Hoe weet Deze de Schriften, daar Hij ze niet geleerd heeft?
Jezus antwoordde hun, en zeide: Mijn leer is Mijne niet, maar Desgenen, Die Mij gezonden heeft
Zo iemand wil Deszelfs wil doen, die zal van deze leer bekennen, of zij uit God is, dan of Ik van Mijzelven spreek. Die van zichzelven spreekt, zoekt zijn eigen eer; maar Die de eer zoekt Desgenen, Die Hem gezonden heeft, Die is waarachtig, en geen ongerechtigheid is in Hem. Heeft Mozes u niet de wet gegeven? En niemand van u doet de wet.

Over jouw Rom 8 en 1 Kor. 15 De teksten welke steeds weer actueel zijn..

- Romeinen 8
gaat over het in Christus zijn, dat is, zo verklaart de schrift in vers 9, dat de heilige Geest in die mens woont. Het gaat er dus om, om te onderscheiden wie de heilige Geest is, en wat zijn taak en functie is. Hij onderwerpt zich aan de wet Gods; en hij kan dat ook, want Christus heeft de zonde veroordeeld in het vlees, tot rechtvaardighouding van de mens die naar de geest wandelt dat is die zich laat leiden door de heilige Geest.
- 1Corinthiërs 15 betreft de opstanding uit de doden, zonder welke de gelovigen de ellendigsten zouden zijn van alle mensen, met de vermaning om te waken en standvastig te zijn en niet te zondigen. Een mens met een vleselijk lichaam geleid door geesten die komen en gaan, krijgt door Christus een geestelijke rots en een verbinding met God, waardoor de opstanding mogelijk wordt van de wedergeboren geest, in het vlees dat niet verdoemd, maar verheerlijkt wordt.

Actueel, is hier dat de mens zich aan de wet van God onderwerpt, 
en dat de mens een geestelijke, en ook een fysieke opstanding wacht.

27 minuten geleden zei Bastiaan73:
6 uur geleden zei Tomega:

Christus is boven in de hemel aan de rechterhand Gods, en dat is niet beneden op aarde.

Als die hemel zich buiten het ons bekende heelal bevindt is dat wél erg ver weg hè? 

Inderdaad, maar dat is niet de issue; zelfs jij spreekt gewoon van oog tot oog met mensen aan de andere kant van deze aardbol. De issue is, dat Christus niet in de mens als Koning woont, die de mens overneemt, maar dat de mens de Geest van Christus krijgt, die die mens op pad helpt en steunt en stuurt en troost en doet roemen van dingen die in het vlees niet verzonnen worden. Doet Christus dat Zelf, dan is het niet de mens die God lofprijst en die God dient. Maar is het de mens die door de Geest van Christus kiest voor God, dan is dat een wonder en een wedergeboorte, en een schreeuw om aandacht van God en de hemelse heirscharen, om te bezien wat er van dit kind van God wordt. Die aandacht geven zij om Christus' wil; niet aan Christus zelf in dat kind, maar rechtstreeks aan dat Kind. Om Christus' wil.

En mij gaat het er in het bijzonder om, dat het wedergeboren doen worden van Christus in de mens en de vereenzelviging van de wedergeboren mens met God, geen hoofdstuk is van de christelijke leer, maar eerder van natuurgodsdiensten en rosengeur en maneschijn. Christus leert ons te onderscheiden, in God de Vader, God de Zoon en de heilige Geest, en met de mens als kind, dat door de heilige Geest deel wordt van die gemeenschap van de Vader, en de zoon, en het kind, welk kind daarin zal gelden als de bruid van Christus. Elk in zijn eigen orde en rang.

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei zendeling:

De fundamentalist strooit lustig met citaten alsof hij met dolken van "autoriteit" werpt. De inhoud snapt hij maar half of helemaal niet. Maar dat doet er niet toe, het is hem enkel te doen om de schijnveiligheid van de fundamentalistische geloofswaan en dat als een magische bezweringsformule te verkondigen.

Als we het er dan over eens zijn, dat jij vindt dat ik mij baseer op iets fundamenteels,
dan is de vervolgvraag op welk fundament jij rust waar je schrijft wat "half of geheel niet wordt begrepen",
en dat het "enkel te doen is om schijnveiligheid van een fundamentalistische geloofswaan en die als een magische bezweringsformule verkondigen". 

Vind je dat zelf ook niet wel heel veel kwalificaties, die moeten worden geput uit je esoterisch bewustzijn? Kun je daar ergens iets van hard maken? Ergens iets van een basis of fundament onder leggen? Want zo in het geheel beschouwd, lijkt je weerzin tegen fundamentalisme, vooral voort te komen uit een drang om maar wat vaag in het luchtledige te blijven hangen.

Met dan wel allerlei "dolken van inzicht" die geen enkel ander houvast bieden dan wat vaag sentiment,
Jammer man!

Link naar bericht
Deel via andere websites
37 minuten geleden zei Tomega:

De Verlosser doet Zijn Werk bij de Vader: Hij heerst over de hemelse heirscharen voerende het bewind over de engelen en heiligen die strijden op aarde. Maar; Hij daalt daarvoor van de hemel niet af, maar Hij zendt (doet van de Vader zenden) zijn heilige Geest die door het woord krachten werkt onder de mensen. Dat wat in de mens is, is niet Jezus Christus, maar dat is de heilige Geest. En het verschil zit erin, dat de mens niet God in zich heeft (kennis+gezag), maar wel de Geest (vuur+zoeken). 

56 De prikkel nu des doods is de zonde; en de kracht der zonde is de wet.

57 Maar Gode zij dank, Die ons de overwinning geeft door onzen Heere Jezus Christus.

Tomega, ik moet weer afscheid van je nemen. Ik kan het niet meer aanlezen wat je allemaal beweert.

 

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei thom:

56 De prikkel nu des doods is de zonde; en de kracht der zonde is de wet.

57 Maar Gode zij dank, Die ons de overwinning geeft door onzen Heere Jezus Christus.

Door onze Heere Jezus Christus, is niet door het werk dat onze Heere in ons gaat doen,
maar door het werk dat Hij reeds lang geleden voor ons heeft gedaan. Hij heeft Het gedaan!
"door onzen Heere Jezus Christus" dat is: Die deze overwinning heeft teweeggebracht, niet voor zichzelven maar voor ons, als Hij door Zijnen dood volkomen voor de zonden, naar eis der wet, betaald heeft, en door kracht Zijner opstanding onze zielen wederbaart, en onze lichamen ten uitersten dage zal opwekken in heerlijkheid.

Zonde is ongehoorzaamheid: eten van de boom die verboden werd.
De wet is daaraan toegevoegd, opdat de schuld (kennis) van de mens vergroot wordt, en tegelijk de genade Gods.
De overwinning die wordt gegeven, is die van het tegen de eigen wil in (en met gebrekkige wil) vallen in zonde, voor degene die de zonde erkent zonde te zijn en deze beschouwt als ongewild en ongewenst. 

Dat wil dus totaal niet zeggen, dat de mens vrij is om te gaan zondigen. De wet als terechtstellende klager heeft afgedaan, maar als norm en communicatiemiddel van Gods Liefde, blijft zij fier overeind als raamwerk van de liefde van God tot in der eeuwigheid. En voor wie uit de liefde van God valt, treedt de wet terug in werking: zij verklaart de zondaar schuldig onder de wet vanwege het uit de liefde gevallen zijn.

Psalm 22:28-32
Alle einden der aarde zullen het gedenken, en zich tot den HEERE bekeren;
en alle geslachten der heidenen zullen voor Uw aangezicht aanbidden. 
Want het koninkrijk is des HEEREN, en Hij heerst onder de heidenen.
Alle vetten op aarde zullen eten, en aanbidden; allen, die in het stof nederdalen,
zullen voor Zijn aangezicht nederbukken; en die zijn ziel bij het leven niet kan houden. 
Het zaad zal Hem dienen; het zal den HEERE aangeschreven worden tot in geslachten.
Zij zullen aankomen, en Zijn gerechtigheid verkondigen den volke, dat geboren wordt,
omdat Hij het gedaan heeft.

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
46 minuten geleden zei Tomega:
1 uur geleden zei thom:

56 De prikkel nu des doods is de zonde; en de kracht der zonde is de wet.

57 Maar Gode zij dank, Die ons de overwinning geeft door onzen Heere Jezus Christus.

Door onze Heere Jezus Christus, is niet door het werk dat onze Heere in ons gaat doen,
maar door het werk dat Hij reeds lang geleden voor ons heeft gedaan. Hij heeft Het gedaan!

Toekomstige tijd Tomega.

Dag.

22 Want gelijk zij allen in Adam sterven, alzo zullen zij ook in Christus allen levend gemaakt worden.

23 Maar een iegelijk in zijn orde: de eersteling Christus, daarna die van Christus zijn, in Zijn toekomst.

24 Daarna zal het einde zijn, wanneer Hij het Koninkrijk aan God en den Vader zal overgegeven hebben; wanneer Hij zal te niet gedaan hebben alle heerschappij, en alle macht en kracht.

25 Want Hij moet als Koning heersen, totdat Hij al de vijanden onder Zijn voeten zal gelegd hebben.

26 De laatste vijand, die te niet gedaan wordt, is de dood.

27 Want Hij heeft alle dingen Zijn voeten onderworpen. Doch wanneer Hij zegt, dat Hem alle dingen onderworpen zijn, zo is het openbaar, dat Hij uitgenomen wordt, Die Hem alle dingen onderworpen heeft.

28 En wanneer Hem alle dingen zullen onderworpen zijn, dan zal ook de Zoon Zelf onderworpen worden Dien, Die Hem alle dingen onderworpen heeft, opdat God zij alles in allen.

29 Anders, wat zullen zij doen, die voor de doden gedoopt worden, indien de doden ganselijk niet opgewekt worden? Waarom worden zij voor de doden ook gedoopt?

30 Waarom zijn ook wij alle ure in gevaar?

31 Ik sterf alle dagen, hetwelk ik betuig bij onzen roem, dien ik heb in Christus Jezus, onzen Heere.

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is niet zo heel moeilijk. De mens werd gevormd uit stof. Jehovah maakte uit stof van de aarde de mens. De mens was toen slechts nog een lichaam. Jehovah God blies de levensadem of geest in de neusgaten en toen werd de mens eens levende ziel. Genesis 2:7 En Jehovah God vormde de mens uit stof van de aardbodem en in zijn neusgaten blies hij de levensadem, en de mens werd een levend wezen. 
Dus een ziel is een lichaam met daarin de levensadem die van God afkomt. Het was de bedoeling dat die levensadem voor altijd in de mens zou zitten, maar door de zondeval gaan we dood. Prediker 12:7 zegt dat de geest of levensadem weer terug naar God gaat.
Dan keert het stof terug naar de aarde, net zoals het was, en de geest keert terug naar de ware God, die hem gegeven heeft. Psalm 146:4 zegt iets dergelijks

Zijn geest gaat uit, hij keert terug naar de grond.Op die dag vergaan zijn gedachten.
Op die dag vergaan zijn gedachten, of is nergens meer van bewust. Prediker 9:5 zegt dan ook: Want de levenden weten dat ze zullen sterven, maar de doden weten helemaal niets en ze hebben ook geen beloning meer, omdat elke herinnering aan hen verloren gaat.  6 Ook hun liefde, hun haat en hun jaloezie zijn al vergaan. Ze hebben geen deel meer aan wat er onder de zon wordt gedaan.

en vers 10 Doe wat je hand te doen vindt met heel je kracht, want er is geen werk, geen plan, geen kennis en geen wijsheid in het Graf, waar je naartoe gaat.

Is er dan geen hoop meer? Jawel, de opstanding! Dit kan een opstanding op aarde zijn wanneer die weer hersteld wordt of in de hemel als je uitverkoren bent. In allebei de gevallen krijg je een lichaam dat niet meer dood gaat. Te vergelijken met het lichaam wat Jezus kreeg.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei sjako:

dat de geest of levensadem weer terug naar God gaat.
Dan keert het stof terug naar de aarde, net zoals het was, en de geest keert terug naar de ware God, die hem gegeven heeft. Psalm 146:4 zegt iets dergelijks

Aardig ge cherrypickt. Dat stukje psalm gaat over wat er gebeurt als een mens met macht sterft, dan keert hij terug naar aarde volgens de tekst. Het gaat absoluut niet over wat er in zijn algemeenheid gebeurt met doden, het spreekt alleen over mensen met macht.  De psalm gaat dan verder als lofzang, om wederom te eindigen met: maar anderen richt hij te gronde. Dat is dus het 'naar aarde keren'. Nergens spreekt deze psalm over een geest die na de dood terug keert.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Dat beloof ik:

Nergens spreekt deze psalm over een geest die na de dood terug keert.

Nee, de levensadem, de kracht die van God afkomt en die in stand wordt gehouden door de ademhaling, die keert terug. Dieren hebben dezelfde geest. Genesis 7:22 laat dat mooi zien.

Alle vlees dan dat zich op de aarde bewoog, blies de laatste adem uit, van de vliegende schepselen en van de huisdieren en van het wild gedierte en van al het gewemel dat op de aarde wemelde, benevens alle mensen.  22 Alles waarin de adem van de levenskracht werkzaam was in zijn neusgaten, namelijk alles wat op de droge grond was, stierf.

Dus dieren hebben net zo goed die geest of levensadem.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei sjako:

Nee, de levensadem, de kracht die van God afkomt en die in stand wordt gehouden door de ademhaling, die keert terug. Dieren hebben dezelfde geest. Genesis 7:22 laat dat mooi zien.

Alle vlees dan dat zich op de aarde bewoog, blies de laatste adem uit, van de vliegende schepselen en van de huisdieren en van het wild gedierte en van al het gewemel dat op de aarde wemelde, benevens alle mensen.  22 Alles waarin de adem van de levenskracht werkzaam was in zijn neusgaten, namelijk alles wat op de droge grond was, stierf.

Dus dieren hebben net zo goed die geest of levensadem.

Dat is weer eens niet wat er staat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dat is weer eens niet wat er staat.

 Bij jou staat er nooit wat. Mensen die begrijpend kunnen lezen zien dat wel staan. Nbg vertaalt het zo

‘Alles, in welks neus de adem van de levensgeest was, alles wat op het droge was, stierf.’
‭‭Genesis‬ ‭7:22‬ ‭NBG51‬‬
https://www.bible.com/328/gen.7.22.nbg51

Met alles wordt ook alles bedoeld. Dus ook dieren en die hebben dus de levensgeest of levensadem in zich.

Bij het sterven verlaat die levensgeest het wezen of de persoon en gaat terug naar God.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Bij het sterven verlaat die levensgeest het wezen of de persoon en gaat terug naar God.

Ik denk dat de wezenlijke vraag is of die ziel nog een eigen identiteit heeft. God heeft geen mensheid nodig om in de Geest alles te kunnen hebben en meemaken en te doorgronden. Hoewel het kwaad hem verre blijft, en Hem niet kan naderen. Bovendien is onduidelijk of de mens in de hemel leeft, en zo ja hoe. Wel, dat de mens leeft, omdat zoals de schrift zegt, de God van Abraham, geen God is van doden, maar van levenden. Ervan uitgaande dat de mens een ziel heeft die zijn identiteit bevat, kun je niet de ziel van de mens gelijk stellen aan die van een dier. Een discussie of een ziel, geen ziel is, maar een geest, lijkt mij niet zo zinvol.

Prediker 3:20-21
Zij gaan allen naar een plaats; zij zijn allen uit het stof, en zij keren allen weder tot het stof.
Wie merkt, dat de adem van de kinderen der mensen opvaart naar boven, 
en de adem der beesten nederwaarts vaart in de aarde?

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Tomega:

Prediker 3:20-21
Zij gaan allen naar een plaats; zij zijn allen uit het stof, en zij keren allen weder tot het stof.
Wie merkt, dat de adem van de kinderen der mensen opvaart naar boven, 
en de adem der beesten nederwaarts vaart in de aarde?

Worden de goddelozen met beesten vergeleken in dit geval?

Psalm 49

12 Hun binnenste gedachte is, dat hun huizen zullen zijn in eeuwigheid, hun woningen van geslacht tot geslacht; zij noemen de landen naar hun namen.

13 De mens nochtans, die in waarde is, blijft niet; hij wordt gelijk als de beesten, die vergaan.

14 Deze hun weg is een dwaasheid van hen; nochtans hebben hun nakomelingen een welbehagen in hun woorden. Sela.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Thinkfree:

Worden de goddelozen met beesten vergeleken in dit geval?

Psalm 49

12 Hun binnenste gedachte is, dat hun huizen zullen zijn in eeuwigheid, hun woningen van geslacht tot geslacht; zij noemen de landen naar hun namen.

13 De mens nochtans, die in waarde is, blijft niet; hij wordt gelijk als de beesten, die vergaan.

14 Deze hun weg is een dwaasheid van hen; nochtans hebben hun nakomelingen een welbehagen in hun woorden. Sela.

Jammer dat je vers 10 weg laat, die is veel interessanter:
"Onmogelijk dat iemand voor altijd zou leven".
Worden christenen die geloven in eeuwig leven door dit vers in verlegenheid gebracht ? 

Maar goed, goddelozen worden inderdaad vergeleken met beesten, met name in het laatste vers:
"een mens zonder inzicht, hoe rijk ook, is als een dier dat wordt afgemaakt".

 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Tomega:

Ik denk dat de wezenlijke vraag is of die ziel nog een eigen identiteit heeft.

De ziel is de hele persoon. Het idee dat er iets onstoffelijks voortleeft is niet Bijbels. De hoop voor de mensheid is de opstanding. Wat ik hier zie is dat er geen onderscheid wordt gemaakt tussen ziel en geest. De geest is hetzelfde als de levensadem die van God afkomt. De levensadem in dieren is hetzelfde als in mensen.

Prediker 3:18

Ik zei ook bij mezelf dat de ware God de mensen zal testen en ze zal laten zien dat ze net als dieren zijn.  19 Want er is een afloop voor mensen en een afloop voor dieren — ze hebben allemaal dezelfde afloop. Zoals de één sterft, zo sterft de ander, en ze hebben allemaal maar één geest. De mens heeft dus niets voor op de dieren, want alles is zinloos.  20 Ze gaan allemaal naar dezelfde plaats. Ze zijn allemaal uit stof ontstaan en ze keren allemaal tot stof terug.  21 Wie weet eigenlijk of de geest van mensen opstijgt naar boven en of de geest van dieren afdaalt naar de aarde.

Salomo legt hieruit dat we ons eeuwige leven verspeelt hebben. We zijn op dat gebied hetzelfde als de dieren, met dat verschil dat wij een relatie met God kunnen krijgen en dat wij een opstanding kunnen krijgen. Aangezien we allemaal maar één geest, of levensadem, hebben, dus mens en dier is het niet logisch dat het iets bewusts is. Jezus vergelijkt de dood dan ook met een slaap. Als we dood zijn zijn we van niets bewust, maar straks kunnen wij een opstanding krijgen. Incarnatie is dus onbijbels.

4 uur geleden zei Tomega:

omdat zoals de schrift zegt, de God van Abraham, geen God is van doden, maar van levenden

Dat kun je ook zo zien. Abraham en andere getrouwe mannen en vrouwen zijn een vriend van God. Jehovah God zal Zich deze mensen tot in de kleinste details herinneren. Het is zo zeker dat ze een opstanding krijgen voor God dat ze als het ware al voor Hem leven. Voor ons zijn ze dood, maar voor God leven ze als het ware al.

4 uur geleden zei Tomega:

Ervan uitgaande dat de mens een ziel heeft die zijn identiteit bevat,

Dat is het probleem. Er wordt teveel van dingen uitgegaan. Het staat gewoon nergens in de Bijbel. Verdiep je eens in het verschil tussen ziel en geest, want die twee begrippen worden door elkaar gehaald. Het gaat over reïncarnatie dus de vraag of de mens een bewuste ‘ziel’ heeft is wel degelijk relevant hier. Als je die niet hebt is reïncarnatie dus ook niet mogelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei sjako:
5 uur geleden zei Tomega:

Ik denk dat de wezenlijke vraag is of die ziel nog een eigen identiteit heeft.

De ziel is de hele persoon.

De ziel is het leven van de persoon, en als hij het leven laat, wordt gesproken van het bloed van die persoon. Zo is de ziel die leven is, de tegenhanger van het vergoten bloed, dat des persoons dood betekent.

Gen.9:4 Doch het vlees met zijn ziel, dat is zijn bloed, zult gij niet eten.
Deut. 27:
25 Vervloekt zij, die geschenk neemt, om een ziel, het bloed eens onschuldigen, te verslaan!
1Sam.19:
Want hij heeft zijn ziel in zijn hand gezet, en hij heeft den Filistijn geslagen, en de HEERE heeft een groot heil aan het ganse Israël gedaan; gij hebt het gezien, en gij zijt verblijd geweest; waarom zoudt gij dan tegen onschuldig bloed zondigen, David zonder oorzaak dodende?

56 minuten geleden zei sjako:

Salomo legt hieruit dat we ons eeuwige leven verspeelt hebben. We zijn op dat gebied hetzelfde als de dieren, met dat verschil dat wij een relatie met God kunnen krijgen en dat wij een opstanding kunnen krijgen. Aangezien we allemaal maar één geest, of levensadem, hebben, dus mens en dier is het niet logisch dat het iets bewusts is

Jouw uitleg van wat Salomo zegt, is niet wat Salomo hier uitlegt, en jouw logica dat één levensadem als gemeenschappelijkheid tussen mens en dier dus niets met bewustzijn van doen heeft, mist onderbouwing, en derhalve de logische gevolgtrekkelijkheid. Denk ik. 

Numeri 11
17 en van den Geest, die op u is, zal Ik afzonderen, en op hen leggen;
en zij zullen met u den last van dit volk dragen, opdat gij dien alleen niet draagt.

23 En de HEERE zeide tot Mozes: Zou dan des HEEREN hand verkort zijn?
Gij zult nu zien, of Mijn woord u wedervaren zal, of niet. 
24 En Mozes ging uit, en sprak de woorden des HEEREN tot het volk;
en hij verzamelde zeventig mannen uit de oudsten des volks, en stelde hen rondom de tent.
25 Toen kwam de HEERE af in de wolk, en sprak tot hem,
en afzonderende van den Geest, die op hem was, legde Hem op de zeventig mannen, die oudsten;
en het geschiedde, als de Geest op hen rustte, dat zij profeteerden, maar daarna niet meer.

26 Maar twee mannen waren in het leger overgebleven; des enen naam was Eldad, en des anderen naam Medad; en die Geest rustte op hen (want zij waren onder de aangeschrevenen, hoewel zij tot de tent niet uitgegaan waren), en zij profeteerden in het leger.
27 Toen liep een jongen heen, en boodschapte aan Mozes, en zeide: Eldad en Medad profeteren in het leger.
28 En Jozua, de zoon van Nun, de dienaar van Mozes, een van zijn uitgelezen jongelingen, antwoordde en zeide:
Mijn heer Mozes, verbied hun!29 Doch Mozes zeide tot hem: Zijt gij voor mij ijverende?
Och, of al het volk des HEEREN profeten waren, dat de HEERE Zijn Geest over hen gave!

1Corinthiërs 15
35 Maar, zal iemand zeggen: Hoe zullen de doden opgewekt worden, en met hoedanig een lichaam zullen zij komen?
36 Gij dwaas, hetgeen gij zaait, wordt niet levend, tenzij dat het gestorven is;

37 En hetgeen gij zaait, daarvan zaait gij het lichaam niet, dat worden zal,
maar een bloot graan, naar het voorvalt, van tarwe, of van enig der andere granen.
38 Maar God geeft hetzelve een lichaam, gelijk Hij wil, en aan een iegelijk zaad zijn eigen lichaam.

39 Alle vlees is niet hetzelfde vlees; maar een ander is het vlees der mensen,
en een ander is het vlees der beesten, en een ander der vissen, en een ander der vogelen.
40 En er zijn hemelse lichamen, en er zijn aardse lichamen;
maar een andere is de heerlijkheid der hemelse, en een andere der aardse.
41 Een andere is de heerlijkheid der zon, en een andere is de heerlijkheid der maan,
en een andere is de heerlijkheid der sterren; want de ene ster verschilt in heerlijkheid van de andere ster.

42 Alzo zal ook de opstanding der doden zijn.
Het lichaam wordt gezaaid in verderfelijkheid,
het wordt opgewekt in onverderfelijkheid;

43 Het wordt gezaaid in oneer, het wordt opgewekt in heerlijkheid;
het wordt gezaaid in zwakheid, het wordt opgewekt in kracht.

44 Een natuurlijk lichaam wordt er gezaaid,
een geestelijk lichaam wordt er opgewekt.
Er is een natuurlijk lichaam,
en er is een geestelijk lichaam.

45 Alzo is er ook geschreven: De eerste mens Adam is geworden tot een levende ziel;
de laatste Adam tot een levendmakenden Geest.

1 uur geleden zei sjako:

Dat kun je ook zo zien. Abraham en andere getrouwe mannen en vrouwen zijn een vriend van God. Jehovah God zal Zich deze mensen tot in de kleinste details herinneren. Het is zo zeker dat ze een opstanding krijgen voor God dat ze als het ware al voor Hem leven. Voor ons zijn ze dood, maar voor God leven ze als het ware al.

Je kunt wel als het ware een plaatje en een beeld hebben, maar dat heeft niets met onderbouwing te maken.
Marc.12:27 God is niet een God der doden, maar een God der levenden. Gij dwaalt dan zeer.

1 uur geleden zei sjako:
5 uur geleden zei Tomega:

Ervan uitgaande dat de mens een ziel heeft die zijn identiteit bevat,

Dat is het probleem. Er wordt teveel van dingen uitgegaan. Het staat gewoon nergens in de Bijbel.

Wat je zegt. Dat is inderdaad het probleem.

Romeinen 13:1 Alle ziel zij den machten, over haar gesteld, onderworpen; want er is geen macht dan van God, en de machten, die er zijn, die zijn van God geordineerd.

1Thessalonicensen 5: 23 En de God des vredes Zelf heilige u geheel en al; en uw geheel oprechte geest*, en ziel, en lichaam worde onberispelijk bewaard in de toekomst van onzen Heere Jezus Christus.

*geest
Door het woord geest wordt bekwamelijk verstaan het verstand des mensen, en door het woord ziel de wil en genegenheden, en door het lichaam de leden zelf, waardoor hetgeen het verstand beraamt en de wil besluit, eindelijk wordt uitgevoerd; gelijk dergelijk onderscheid bijna ook te zien is in de woorden van Christus, Matth. 22:37; Luk. 10:27; want hoewel de mens maar ééne ziel heeft, zo zijn in dezelve nochtans verscheidene krachten, die, overmits zij allen in den natuurlijken mens zijn bedorven, Ef. 4:17, Ef. 4:18, alzo allen door den Geest Gods moeten vernieuwd en geheiligd worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Tomega:

De ziel is het leven van de persoon, en als hij het leven laat, wordt gesproken van het bloed van die persoon. Zo is de ziel die leven is, de tegenhanger van het vergoten bloed, dat des persoons dood betekent.

Het woord ‘ziel’ heeft verschillende betekenissen in het Hebreeuws. Het kan een levend wezen betekenen, maar ook het leven zelf. Bijv als er staat dat de ziel terugkeert bij een opstanding, dan betekent dit dat het leven terugkeert tot die persoon. Bloed is heilig en het vertegenwoordigd het leven. Er zit geen persoonlijkheid in dat bloed. Bloed van dieren bijv kon zonden tijdelijk bedekken en was een vooruitwijzing naar het bloed dat Christus zou geven om voor altijd onze zonden te vergeven. We moeten daarom bloed als heilig zien en het niet tot je nemen. Daar stond onder de Mozaische Wet de doodstraf op.

8 uur geleden zei Tomega:

Jouw uitleg van wat Salomo zegt, is niet wat Salomo hier uitlegt, en jouw logica dat één levensadem als gemeenschappelijkheid tussen mens en dier dus niets met bewustzijn van doen heeft, mist onderbouwing, en derhalve de logische gevolgtrekkelijkheid. Denk ik. 

Dat legt Salomo hier wel uit. De levensadem in de mens is niet anders als die in dieren. We zijn natuurlijk wel veel kostbaarder in Gods ogen en daarom mogen we uitzien naar een opstanding. Maar ‘technisch’ gesproken zijn we nu als dieren. Na de dood vergaan we tot stof en de levensadem gaat ‘terug’ naar God. Vergeet niet dat de dood een straf is voor de mensheid. Als er iets nog voort zou leven dan had satan dus gelijk: we gaan niet dood. Maar dat staat nergens in de Bijbel. Satan is een leugenaar en hij houdt op die manier een leugen in stand. Niet naar luisteren naar die tegenstrever zou ik zeggen. Ik zal eens graven naar een verdere onderbouwing.

9 uur geleden zei Tomega:

1Thessalonicensen 5: 23 En de God des vredes Zelf heilige u geheel en al; en uw geheel oprechte geest*, en ziel, en lichaam worde onberispelijk bewaard in de toekomst van onzen Heere Jezus Christus.

Geest als menselijk denkvermogen, ziel als ander woord voor het leven zelf en lichaam als je opstandingslichaam . Je leven of ziel is in handen van onze Heer Jezus Christus Die je bij Zijn wederkomst weer terugkrijgt in de opstanding.

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 uur geleden zei Dat beloof ik:

Maar goed, goddelozen worden inderdaad vergeleken met beesten, met name in het laatste vers:
"een mens zonder inzicht, hoe rijk ook, is als een dier dat wordt afgemaakt".

Op de keeper beschouwd gaat het nog een stapje verder: het vergaat de dieren beter, dan de mens die God tart en verwerpt. Een plant volgt de orde van God, en onderhoudt het leven uit de adem van God. Een dier leeft zijn eigen orde, met behulp van de adem van God. En een mens leeft zijn eigen god-zijn (naar Gods beeld), met geest en verstand en redelijke (geen verontschuldiging) godskennis, met behulp van de adem van God. Elkeen naar zijn eigen aard, met een eigen aards lichaam, dat in de wederopstanding zal ontkiemen tot een nieuw lichaam en een nieuwe schepping met een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. Mits elk zich houdt aan zijn eigen orde, naar de wet van God, tot eer en verheerlijking van God. En alleen de mens als beelddrager is het gegeven om te heersen en moedwillig de orde van God te kunnen verwerpen. En dat vindt zijn weerslag in zijn bestemming: wie tot dichter tot God nadert, van hem wordt meer gevraagd en hij kan ook dieper vallen.

Psalm 104:24-35
Hoe groot zijn Uw werken, o HEERE! Gij hebt ze alle met wijsheid gemaakt; het aardrijk is vol van Uw goederen.
Deze zee, die groot en wijd van ruimte is, daarin is het wriemelende gedierte, en dat zonder getal, kleine gedierten met grote.
Daar wandelen de schepen, en de Leviathan, dien Gij geformeerd hebt, om daarin te spelen.

Zij allen wachten op U, dat Gij hun hun spijze geeft te zijner tijd.
Geeft Gij ze hun, zij vergaderen ze; doet Gij Uw hand open, zij worden met goed verzadigd.
Verbergt Gij Uw aangezicht, zij worden verschrikt; neemt Gij hun adem weg, zij sterven, en zij keren weder tot hun stof.
Zendt Gij Uw Geest uit, zo worden zij geschapen, en Gij vernieuwt het gelaat des aardrijks.

De heerlijkheid des HEEREN zij tot in der eeuwigheid; de HEERE verblijde Zich in Zijn werken.
Als Hij de aarde aanschouwt, zo beeft zij; als Hij de bergen aanroert, zo roken zij.
Ik zal den HEERE zingen in mijn leven; ik zal mijn God psalmzingen, terwijl ik nog ben.
Mijn overdenking van Hem zal zoet zijn; ik zal mij in den HEERE verblijden.
De zondaars zullen van de aarde verdaan worden,
en de goddelozen zullen niet meer zijn.
Loof den HEERE, mijn ziel! Hallelujah!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid