Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

11 uur geleden zei Fundamenteel:

Ontkent U de gevaren van de islam dan?
Ontkent U het islamiseren van Europa?
Ontkent U dat Mohammed een krijgsheer was die zich voordeed als profeet, daarvoor een valse profeet is?
Ontkent U dat zijn volgers zich voorbereiden op een heilige oorlog?
Ontkent U de demografische, juridische en fysieke jihad?

Nee

Als je bedoelt dat een bepaalde groep moslims wil dat heel Europa zich tot de islam bekeert, nee.

Nee, maar ik erken dan ook geen enkel persoon als profeet.

Als je bedoelt dat een bepaalde groep moslims zich voorbereidt op een heilige oorlog, nee. Als u elke moslim bedoelt, dan ja.

Als je bedoelt dat een bepaalde groep moslims de jihad voor ogen heeft, nee. Als u elke moslim bedoelt, dan ja.

18 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik was gefixeerd en begon te lezen wat ik wou lezen. Sorry, ok? :)

Ik denk dat dat het hele probleem is. Je bent zo gefixeerd op wat je denkt dat waar is, dat niks anders meer je van gedachten kan veranderen.

18 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik keur deze aanslag niet goed, maar hoe hier met 2 maten en gewichten gewogen wordt is mij niet ontgaan.

En dit is een prima voorbeeld hoe je anderen (ons) de maat neemt met verkeerde stellingen. Ik heb niemand hier een aanslag horen goedkeuren. Er wordt hier niet met 2 maten gemeten (hoogstens door jezelf). Maar het zit zo gefixeerd in je hoofd dat je dit zo leest. Waar volgens mij de meesten (ik althans) tegen ageren is de generalisering van alle moslims. Alsof iedere moslim een fundamentalist en een (potentiële) terrorist is.

Het enige wat ik van je gelezen heb op dit forum gaat over de islam en moslims. Allerlei filmpjes en berichten over moslimgeweld, jihad e.d. Volgens mij is iedereen het er wel over eens dat dit soort ideeën en geweld een aantasting van de democratie en samenleving is en moet worden afgekeurd, bestreden etc. Maar heb je ook nog wat nieuws (lees: anders) te melden?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 389
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

@Fundamenteel Welkom terug, klinkt als een hele vooruitgang 

@ThorgremHeeft de moderatie al een IP check gedaan? 

Hey, lang geleden. Honestly, zie je mij al vrijwilligerswerk doen? Ik ben veel bedaard afgelopen maanden. Ik kan me nog wel opjutten in bepaalde thema's, maar ik vermijd ze. Ik heb de afgelo

8 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik weet niet of God moslims lief heeft, God spreekt niet tot mij. Wel spreekt God klare taal in de bijbel. Wie de zoon loochent is hier geen thuis waardig. Deporteren die hele boel. En dan ben ik nog humaan. Moslims zijn de untermenschen van deze tijd. Heibel zoeken bij onze ordehandhaving en onze kinderen opblazen was de druppel.
Weg ermee! We zagen 5 hoofddoeken bij een betoging tegen terrorisme, maar duizenden in een betoging tegen Israël. Need I say more?

Je maakt een denkfout. Zelfs als we de islam met het fascisme vergelijken, dan is er nog geen reden om Duitsers of nazi's "untermenschen" te noemen. De term "untermensch" is een term die eerder door evolutionisten gebruikt zou worden. Het is een begrip uit de "rassenleer". Untermenschen zijn mensen van een lager ras. Je kunt je daar niet van "bekeren", volgens de rassenleer. Je bent een jood, je blijft een jood. Je bent een neger, je blijft een neger. Ik raad je daarom aan de term untermensch niet meer te gebruiken! Je bereikt daar NIKS mee. Zelfs mensen die de islam (willen) bestrijden zullen deze term niet waarderen.

Ik gebruik liever het woord crimineel. Iemand die crimineel is, kan zich bekeren. Een dief kan stoppen met stelen, een nazi kan afstand doen van het gedachtengoed.

Concreet is er duidelijk een verband tussen terrorisme en de islam. Er zijn 1,5 miljard moslims. 80% daarvan GRUWELT van de daden van IS. 20% heeft (tot op zekere hoogte) sympathie voor IS, en inderdaad, de islam (en de koran) staat aan de basis van dit gedachtengoed. Je spreekt dus over 200 miljoen moslims, maar tegelijk over 1,3 miljard moslims die wel een fatsoenlijk leven willen leiden. Zij worden overigens niet of nauwelijks erkend als moslim, en moeten zich - volgens IS - bekeren.

Hoe de strijd wel aangaan? Ik denk dat er twee belangrijke punten zijn:

1. Geweld. Inderdaad kwaad mag met geweld bestreden worden. Kwaad niet met kwaad vergelden, maar, wel met geweld. Dit is een taak van overheden, en, ze voeren die taak uit. Misschien niet zoals jij het wenst, maar, het gebeurt.

2. De Waarheid. Organisaties als Open Doors (www.opendoors.nl) verspreiden het evangelie in moslim-landen, vaak met gevaar voor eigen leven. Als jij je om mensen bekommert, breng ze dan het Goede Nieuws. Uit ervaring weet ik dat het werkt. Bid voor moslims, verkondig ze de Waarheid en de Liefde van Jezus Christus. Maar, respecteer ze als mens. Dat kan. Je kunt de islam sterk afwijzen (dat doe ik ook) en tegelijk respect hebben voor moslims. Gebruik NOOIT meer de term UNTERMENSCH, Fundamenteel. Moslims zijn misleid en hebben recht op de Waarheid en de Liefde van Jezus Christus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Appie B:

Nee

Als je bedoelt dat een bepaalde groep moslims wil dat heel Europa zich tot de islam bekeert, nee.

Nee, maar ik erken dan ook geen enkel persoon als profeet.

Als je bedoelt dat een bepaalde groep moslims zich voorbereidt op een heilige oorlog, nee. Als u elke moslim bedoelt, dan ja.

Als je bedoelt dat een bepaalde groep moslims de jihad voor ogen heeft, nee. Als u elke moslim bedoelt, dan ja.

Ik denk dat dat het hele probleem is. Je bent zo gefixeerd op wat je denkt dat waar is, dat niks anders meer je van gedachten kan veranderen.

En dit is een prima voorbeeld hoe je anderen (ons) de maat neemt met verkeerde stellingen. Ik heb niemand hier een aanslag horen goedkeuren. Er wordt hier niet met 2 maten gemeten (hoogstens door jezelf). Maar het zit zo gefixeerd in je hoofd dat je dit zo leest. Waar volgens mij de meesten (ik althans) tegen ageren is de generalisering van alle moslims. Alsof iedere moslim een fundamentalist en een (potentiële) terrorist is.

Het enige wat ik van je gelezen heb op dit forum gaat over de islam en moslims. Allerlei filmpjes en berichten over moslimgeweld, jihad e.d. Volgens mij is iedereen het er wel over eens dat dit soort ideeën en geweld een aantasting van de democratie en samenleving is en moet worden afgekeurd, bestreden etc. Maar heb je ook nog wat nieuws (lees: anders) te melden?

Ik had het niet over mensen vanop dit forum, maar sprak algemeen over de linkerzijde.

Uiteraard heb ik andere dingen te melden, maar we staan nu voor deze zurigheid. Dat is prioriteit geworden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei WdG:

Je maakt een denkfout. Zelfs als we de islam met het fascisme vergelijken, dan is er nog geen reden om Duitsers of nazi's "untermenschen" te noemen. De term "untermensch" is een term die eerder door evolutionisten gebruikt zou worden. Het is een begrip uit de "rassenleer". Untermenschen zijn mensen van een lager ras. Je kunt je daar niet van "bekeren", volgens de rassenleer. Je bent een jood, je blijft een jood. Je bent een neger, je blijft een neger. Ik raad je daarom aan de term untermensch niet meer te gebruiken! Je bereikt daar NIKS mee. Zelfs mensen die de islam (willen) bestrijden zullen deze term niet waarderen.

Ik gebruik liever het woord crimineel. Iemand die crimineel is, kan zich bekeren. Een dief kan stoppen met stelen, een nazi kan afstand doen van het gedachtengoed.

Concreet is er duidelijk een verband tussen terrorisme en de islam. Er zijn 1,5 miljard moslims. 80% daarvan GRUWELT van de daden van IS. 20% heeft (tot op zekere hoogte) sympathie voor IS, en inderdaad, de islam (en de koran) staat aan de basis van dit gedachtengoed. Je spreekt dus over 200 miljoen moslims, maar tegelijk over 1,3 miljard moslims die wel een fatsoenlijk leven willen leiden. Zij worden overigens niet of nauwelijks erkend als moslim, en moeten zich - volgens IS - bekeren.

Hoe de strijd wel aangaan? Ik denk dat er twee belangrijke punten zijn:

1. Geweld. Inderdaad kwaad mag met geweld bestreden worden. Kwaad niet met kwaad vergelden, maar, wel met geweld. Dit is een taak van overheden, en, ze voeren die taak uit. Misschien niet zoals jij het wenst, maar, het gebeurt.

2. De Waarheid. Organisaties als Open Doors (www.opendoors.nl) verspreiden het evangelie in moslim-landen, vaak met gevaar voor eigen leven. Als jij je om mensen bekommert, breng ze dan het Goede Nieuws. Uit ervaring weet ik dat het werkt. Bid voor moslims, verkondig ze de Waarheid en de Liefde van Jezus Christus. Maar, respecteer ze als mens. Dat kan. Je kunt de islam sterk afwijzen (dat doe ik ook) en tegelijk respect hebben voor moslims. Gebruik NOOIT meer de term UNTERMENSCH, Fundamenteel. Moslims zijn misleid en hebben recht op de Waarheid en de Liefde van Jezus Christus.

Waarom mag de islam ons dan wel tweederangsburger/dhimmies noemen, maar andersom is het ongepast? Ik faal te begrijpen.

Uiteraard zal er geweld geraadpleegd worden. Het geduld is op. Iftars hielpen niets en men doofpot overlast te wijten aan moslims, in België al heel wat minder gelukkig.

 Vergeet niet dat de nazi's ook een minderheid waren, maar omdat niemand iets durfde te doen kon deze minderheid maar liefst miljoenen doden maken. Het is met de islam niet anders. Terroristen voeren maar uit wat er in de koran geschreven staat. Zolang we de islam erkennen als volwaardig, zolang zullen wij geen wereldvrede kennen. Met tak en wortel uitroeien mijn gedacht.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Fundamenteel:

Waarom mag de islam ons dan wel tweederangsburger/dhimmies noemen, maar andersom is het ongepast? Ik faal te begrijpen.

Uiteraard zal er geweld geraadpleegd worden. Het geduld is op. Iftars hielpen niets en men doofpot overlast te wijten aan moslims, in België al heel wat minder gelukkig.

 Vergeet niet dat de nazi's ook een minderheid waren, maar omdat niemand iets durfde te doen kon deze minderheid maar liefst miljoenen doden maken. Het is met de islam niet anders. Terroristen voeren maar uit wat er in de koran geschreven staat. Zolang we de islam erkennen als volwaardig, zolang zullen wij geen wereldvrede kennen. Met tak en wortel uitroeien mijn gedacht.

 

Dat klopt, Fundamenteel, en daarom mag je de islam ook afkeuren, of beter gezegd, je MOET de islam afkeuren. Maak een verschil tussen moslims (mensen) en een ideologie (islam). Untermenschen bestaan niet. Rassenleer (evolutietheorie) probeert ons dat wijs te maken. Er bestaan geen lagere en hogere rassen. Een mens is een mens. Ik ben met je eens dat we de islam niet moeten erkennen als het juiste evangelie. En juist daarom steun ik organisaties als Open Doors (www.opendoors.nl) die het goede nieuws (het evangelie van Jezus Christus) onder moslims verspreidt, met geweldige resultaten. De islam uitroeien? Dat kan het beste door het JUISTE te verkondigen. Doe dat wat Jezus van ons verwacht. Doe jij dat, Fundamenteel? Volg je Jezus? Ga dan op weg en maak alle volken tot Zijn leerlingen, door hen te dopen in de naam van de Vader en de Zoon en de Heilige Geest!

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei WdG:

Dat klopt, Fundamenteel, en daarom mag je de islam ook afkeuren, of beter gezegd, je MOET de islam afkeuren. Maak een verschil tussen moslims (mensen) en een ideologie (islam). Untermenschen bestaan niet. Rassenleer (evolutietheorie) probeert ons dat wijs te maken. Er bestaan geen lagere en hogere rassen. Een mens is een mens. Ik ben met je eens dat we de islam niet moeten erkennen als het juiste evangelie. En juist daarom steun ik organisaties als Open Doors (www.opendoors.nl) die het goede nieuws (het evangelie van Jezus Christus) onder moslims verspreidt, met geweldige resultaten. De islam uitroeien? Dat kan het beste door het JUISTE te verkondigen. Doe dat wat Jezus van ons verwacht. Doe jij dat, Fundamenteel? Volg je Jezus? Ga dan op weg en maak alle volken tot Zijn leerlingen, door hen te dopen in de naam van de Vader en de Zoon en de Heilige Geest!

Broeder, dat "volk" is 1400 jaar in tijd blijven hangen. Hun olie wordt opgepompt en gevonden met westerse makelij. Dankzij ons kennen zij enige welvaart omdat wij hun olie opkopen. Zij roepen de totale vernietiging van Israël uit, dat gaat om meer dan 20 miljoen mensen. Ik volg Jezus waar ik kan, maar zoals ik je al zei: I got promises to keep and miles to go before I lay myself down to sleep.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

"Dat volk" is begonnen met een pedofiele crimineel. Het is feitelijk zo. Ik weet het. Ik ontken dat ook helemaal niet. Ik heb er echter grote moeite mee dat je mensen en een ideologie in een en dezelfde adem noemt. Veel mensen zijn "geboren" moslim, en zijn ernstig misleid. Vergeet niet dat 1,3 miljard moslims potentieel gevaar lopen, omdat zij de eerste groep zijn die door IS vervolgd worden. Ze kunnen zich bekeren tot de ware islam, of anders wacht ze de dood. Een groot deel van de moslims is zich hier niet of nauwelijks bewust van. Ik ken moslims die het "niet zo nauw" nemen met de ramadan. Er zijn "moslima's" die in het openbaar geen hoofddoek dragen. Deze "moslims" lopen een serieus gevaar. Het zijn geen moslims in de ogen van IS. En, veel van deze mensen zijn goed aanspreekbaar, en te bereiken met het juiste evangelie: het evangelie van Jezus Christus. DAT zou jouw missie moeten zijn. Verkondig het evangelie aan ALLE volken, dus OOK aan de moslims. Stel dat deze 1,3 miljard moslims zich bekeren en Jezus aannemen als persoonlijke Verlosser, hoe zou de wereld er dan uit zien? Het draagvlak van IS zal zich beperken tot een minderheid, zeker een flinke groep, maar het feitelijke draagvlak is verdwenen. Nogmaals, wil je de islam met geweld bestrijden, ga dan het leger in. Ik kies voor een andere weg: de Liefde en de Genade van Jezus Christus. ZIJN evangelie is de enige oplossing, de enige Weg. Iedere andere weg loopt dood. Neem dat aan, dan zal je werkelijk bevrijd zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei WdG:

"Dat volk" is begonnen met een pedofiele crimineel. Het is feitelijk zo. Ik weet het. Ik ontken dat ook helemaal niet. Ik heb er echter grote moeite mee dat je mensen en een ideologie in een en dezelfde adem noemt. Veel mensen zijn "geboren" moslim, en zijn ernstig misleid. Vergeet niet dat 1,3 miljard moslims potentieel gevaar lopen, omdat zij de eerste groep zijn die door IS vervolgd worden. Ze kunnen zich bekeren tot de ware islam, of anders wacht ze de dood. Een groot deel van de moslims is zich hier niet of nauwelijks bewust van. Ik ken moslims die het "niet zo nauw" nemen met de ramadan. Er zijn "moslima's" die in het openbaar geen hoofddoek dragen. Deze "moslims" lopen een serieus gevaar. Het zijn geen moslims in de ogen van IS. En, veel van deze mensen zijn goed aanspreekbaar, en te bereiken met het juiste evangelie: het evangelie van Jezus Christus. DAT zou jouw missie moeten zijn. Verkondig het evangelie aan ALLE volken, dus OOK aan de moslims. Stel dat deze 1,3 miljard moslims zich bekeren en Jezus aannemen als persoonlijke Verlosser, hoe zou de wereld er dan uit zien? Het draagvlak van IS zal zich beperken tot een minderheid, zeker een flinke groep, maar het feitelijke draagvlak is verdwenen. Nogmaals, wil je de islam met geweld bestrijden, ga dan het leger in. Ik kies voor een andere weg: de Liefde en de Genade van Jezus Christus. ZIJN evangelie is de enige oplossing, de enige Weg. Iedere andere weg loopt dood. Neem dat aan, dan zal je werkelijk bevrijd zijn.

Zelfs al was Aicha 18 jaar, het blijft een krijgsheer en geen profeet. Een krijgsheer met bloed aan zijn handen die zijn volgelingen oproept hetzelfde te doen. Wie daarin de ideale mens ziet is voor mij inferieur aan mijn bestaan. Ze lopen helemaal geen gevaar, de IS is zo goed als verslagen. Ze zijn omsingeld en er zal geen strijder meer kunnen ontsnappen. De dood zal hen weldra vinden, dat verzeker ik je. Maar het probleem is verhuisd naar Europa, zoals je zegt, lopen gematigden hier nu een groot gevaar. Struisvogelpolitiek zal ons niet helpen. Toen Rusland zich ging moeien in het midden oosten zijn veel strijders hierheen gevlucht. De IS is dan wel bijna verslagen in het oosten, nog lang niet in het westen. En onze politiek treedt te zwak op.

Denk jij nu echt dat die miljarden moslims zich zullen bekeren tot christus? Dat betekent hun dood. Ex moslims die de moed vinden hun religie te verlaten vrezen voor hun leven.
Ik ben intussen te oud geworden voor het leger, en waarom zou ik dat doen? Toen ik op leeftijd was voor legerdienst heeft mijn Belgisch leger de Kosovaren/moslims geholpen en de Serviërs laten stikken. Neen bedankt. Ik werk liever niet samen met jihad collaborateurs. Maar als er ooit een volksopstand komt, dan zal ik me vast en zeker wel aanmelden.

2-9-1012842569_tshirt-war-is-when-your-g

Link naar bericht
Deel via andere websites

@WdGhoezo het leger in gaan? De Belgische marine trekt nu rubberen bootjes vol met vluchtelingen naar Italië. Belgische Fregrats redden vluchtelingen van verdrinking in plaats van ze terug te slepen naar Libië.
10000'en komen per maand Italië binnen, mede mogelijk gemaakt door het Belgische leger. Hoezo het leger in gaan? Het is de schaamte voorbij.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Fundamenteel:

@WdGhoezo het leger in gaan? De Belgische marine trekt nu rubberen bootjes vol met vluchtelingen naar Italië. Belgische Fregrats redden vluchtelingen van verdrinking in plaats van ze terug te slepen naar Libië. 10000'en komen per maand Italië binnen, mede mogelijk gemaakt door het Belgische leger. Hoezo het leger in gaan? Het is de schaamte voorbij.

Ik begrijp je punt, Fundamenteel, maar, nu lopen er wel verschillende zaken door elkaar:

 

1. Vluchtelingen-beleid. Ik ben van mening dat opvang in de regio het beste is. Vang moslims op in moslim-landen. Niet alle vluchtelingen zijn moslims. En, niet alle moslim-vluchtelingen zijn IS-aanhangers. Helaas zijn veel vluchtelingen daadwerkelijk slachtoffer van een vreselijke oorlog. Overigens geldt ook voor deze mensen dat ze de Waarheid moeten horen. Hoe zou Christus deze mensen behandelen?? HIJ zou ze stuk voor stuk bevrijden van deze geest.

2. De islam. Hoe ik daarover denk, weet je.

3. Moslims. Dit zijn gewoon mensen, zoals jij en ik. Ik weiger mensen "untermenschen" te noemen, of ik het wel of niet eens ben met hun gedachtengoed.

4. De oplossing. Uitroeien? Wat wil je uitroeien? Moslims niet, neem ik aan. De islam? Tja, succes.... gaat je niet lukken, op jouw manier. Ook hiervoor is maar EEN WEG, nl. de verkondiging van het evangelie van Christus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei WdG:

Ik begrijp je punt, Fundamenteel, maar, nu lopen er wel verschillende zaken door elkaar:

 

1. Vluchtelingen-beleid. Ik ben van mening dat opvang in de regio het beste is. Vang moslims op in moslim-landen. Niet alle vluchtelingen zijn moslims. En, niet alle moslim-vluchtelingen zijn IS-aanhangers. Helaas zijn veel vluchtelingen daadwerkelijk slachtoffer van een vreselijke oorlog. Overigens geldt ook voor deze mensen dat ze de Waarheid moeten horen. Hoe zou Christus deze mensen behandelen?? HIJ zou ze stuk voor stuk bevrijden van deze geest.

2. De islam. Hoe ik daarover denk, weet je.

3. Moslims. Dit zijn gewoon mensen, zoals jij en ik. Ik weiger mensen "untermenschen" te noemen, of ik het wel of niet eens ben met hun gedachtengoed.

4. De oplossing. Uitroeien? Wat wil je uitroeien? Moslims niet, neem ik aan. De islam? Tja, succes.... gaat je niet lukken, op jouw manier. Ook hiervoor is maar EEN WEG, nl. de verkondiging van het evangelie van Christus.

Moest de opvang tijdelijk zijn, ik zou er geen probleem met hebben. Maar deze mensen worden op hotel gelegd, krijgen alle kansen te integreren en krijgen gratis taalcursussen. Ze hebben dezelfde rechten als jij en ik. Waarom is dat nodig als het maar om een tijdelijke oplossing gaat? Die vluchtelingen zijn inderdaad niet allemaal moslim, merendeel is een gelukzoeker. Ze hebben zich overkweekt in Afrika en daar moeten wij de bonen van vreten? Nou mooi niet!

De islam uitroeien in het westen is naar mijn inzien geen overbodige luxe. En uiteraard horen daar volgelingen bij. Zij zullen ongetwijfeld in opstand komen wanneer hun religie aanzien wordt als het nieuwe fascisme en verboden wordt. De fluwelen handschoen werkt niet bij "dat volk". (lees untermenschen) ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Raqqa volledig omsingeld. Er is geen ontkomen voor IS strijders meer. Mosul, Aleppo reeds overwonnen. Nu hun "hoofdstad" in handen nemen.

Ze verheerlijken de dood, de dood zal men vinden. Er is geen ontsnappen meer mogelijk. Nog voor het jaar eindigt is de IS volledig militaire verslaan.

Juich, vier feest op uw straten, claxoneer met de wagen. We zullen winnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei Fundamenteel:

Raqqa volledig omsingeld. Er is geen ontkomen voor IS strijders meer. Mosul, Aleppo reeds overwonnen. Nu hun "hoofdstad" in handen nemen.

Ze verheerlijken de dood, de dood zal men vinden. Er is geen ontsnappen meer mogelijk. Nog voor het jaar eindigt is de IS volledig militaire verslaan.

Juich, vier feest op uw straten, claxoneer met de wagen. We zullen winnen.

Bedroevend!

Er is  niets gewonnen. Opnieuw heeft de mensheid gefaald. Het gebod "Gij zult niet doden"  is wederom verbasterd naar "Gij zult doden".
Wanneer ik de straat opga, ben ik in zwart gehuld, zoals ik zwart als de kleur van rouw, bezinning en genezing interpreteer.

Er is geen reden tot feesten, want men heeft verloren. Daarbij gaat het niet om aan welke kant men  staat.
Maar het gaat om wat men wil. En is het een illusie om te denken dat "men in vrede" wil leven?  (waarbij 'men' als onpartijdig bedoeld is) 
In tegenstelling tot die  vrede heeft 'men' slechts de strijd gevoed.
Wanneer 'men' werkelijk in vrede wil leven, heeft een ieder verloren,want die vrede heeft geen moment bestaan en heeft een menigeen  dat gedaan wat hij of zij juist niet wilde. 
En het is de energie van het 'niet willen' die destructief is en ons mensen aanspoort tot de grootste afschuwelijkheden.
Zo ook een reden tot een feestje,wanneer gedacht wordt dat dat vernietigd is, wat men niet wilde. Echter het besef  dat men gedaan heeft wat men niet wilde dringt niet door.
Gij zult niet doden is verworden tot gij  zult doden.
Mensen zijn gestorven,verminkt, getekend voor het leven. Er is slechts een reden tot huilen, in plaats van juichen  en feesten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Mcmadtasty:

Bedroevend!

Er is  niets gewonnen. Opnieuw heeft de mensheid gefaald. Het gebod "Gij zult niet doden"  is wederom verbasterd naar "Gij zult doden".
Wanneer ik de straat opga, ben ik in zwart gehuld, zoals ik zwart als de kleur van rouw, bezinning en genezing interpreteer.

Er is geen reden tot feesten, want men heeft verloren. Daarbij gaat het niet om aan welke kant men  staat.
Maar het gaat om wat men wil. En is het een illusie om te denken dat "men in vrede" wil leven?  (waarbij 'men' als onpartijdig bedoeld is) 
In tegenstelling tot die  vrede heeft 'men' slechts de strijd gevoed.
Wanneer 'men' werkelijk in vrede wil leven, heeft een ieder verloren,want die vrede heeft geen moment bestaan en heeft een menigeen  dat gedaan wat hij of zij juist niet wilde. 
En het is de energie van het 'niet willen' die destructief is en ons mensen aanspoort tot de grootste afschuwelijkheden.
Zo ook een reden tot een feestje,wanneer gedacht wordt dat dat vernietigd is, wat men niet wilde. Echter het besef  dat men gedaan heeft wat men niet wilde dringt niet door.
Gij zult niet doden is verworden tot gij  zult doden.
Mensen zijn gestorven,verminkt, getekend voor het leven. Er is slechts een reden tot huilen, in plaats van juichen  en feesten.

Hoezo verloren? Kinderen in Aleppo fleuren de straten op en er nemen geen bombardementen meer plaats. De stad is bevrijd. Syriërs keren terug naar Syrië en weldra is Irak bevrijd. Hoezo niet gewonnen? Neen, de oorlog is nog niet voorbij. Ook hier zal het knallen, maar dat is dan enkel en alleen omdat mensen deze barbaren in huis hielden onder het motto van tolerantie, solidariteit en dat afgezaagd liedje "de wereld is van iedereen." Dat iedereen op zijn stuk grond blijft en vooral zijn cultuur niet opdringt aan anderen. Als een moslim niet kan assimileren op westerse waarden, is de moslim vrij te vertrekken.

De strijd is nog niet gedaan, ook in Europa zal er gevochten worden.

U bent gewaarschuwd. Europa zal niet gespaard blijven.

Ik wil helemaal niet in vrede samenleven met mensen die mij en mijn naasten willen onderwerpen aan een sharia. En als ze niet vrijwillig vertrekken, verdrijven we ze toch gewoon met geweld?

PL4827-crusader-knight-large-patch-pl482

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik wil helemaal niet in vrede samenleven met mensen die mij en mijn naasten willen onderwerpen aan een sharia. En als ze niet vrijwillig vertrekken, verdrijven we ze toch gewoon met geweld?

Zoals ik al zei:

 

14 uur geleden zei Mcmadtasty:

En het is de energie van het 'niet willen' die destructief is en ons mensen aanspoort tot de grootste afschuwelijkheden.

En daarmee verbindt je je met dezelfde energie als die mensen die jou en je naasten willen onderwerpen aan een sharia.

Het is niet dat ze je willen onderwerpen, maar het is wat ze niet willen die hen aanspoort om jou en je naasten te onderwerpen.
Daarbij blijft men uit het oog verliezen dat de mens een vrije wil heeft.

In combinatie met

"Dag 6

God schiep de landdieren: het vee, kruipende dieren en wilde dieren. Vervolgens besloot God de mens te maken, naar zijn evenbeeld, om heerschappij te voeren over alle andere schepselen. God schiep eerst de mens (als hem) en in tweede instantie als man en vrouw (hen). Hij zegende ze met de woorden, "Wees vruchtbaar en word talrijk" en heers over de vissen, vogels en alle dieren die op aarde rondkruipen. Aan het eind van deze dag, na de schepping van de mens, staat er "God keek naar alles wat hij had gemaakt en zag dat het zeer goed was. ""

is er constant sprake van dat de mens zich bezig  houdt  met een macht die hem niet gegeven is, namelijk  de macht over een ander mens.
David Icke gaf  daarvan een voorbeeld in een eerder door mij geplaatste  filmpje (helaas gecensureerd), hoe je dan als mensheid gevangen komt te zitten in een strijd van morele en culturele overtuigingen om elkaar  te onderwerpen en daarbij de vrije wil   en het onvermogen om een ander te onderwerpen  te ontkennen. Wat rest is een destructieve realiteit, waarin slechts in vrede geleefd kan worden met hen die zich *vrijwillig onderwerpen.

*vrijwillig bedoeld als

  1. Het delen van het gedachtegoed (moreel,cultureel,religieus)
  2. Angst voor consequenties (sancties, uitsluiting, pijn, dood) waarbij gedwongen uit vrije wil  gekozen voor onderwerping om de consequenties te vermijden.

De gevolgen is dat er een energie gaat stromen in dat mensen zich op elkaar gaan richten in wat ze niet willen. Een destructieve energie die vijandschap veroorzaakten tot extreme geweldsuitbarstingen kan leiden. Deze geweldsuitbarstingen zijn slechts het gevolg van de onmacht om een ander te kunnen onderwerpen. Wanneer je iets niet kunt onderwerpen, kun je er slechts consequenties  aan stellen of accepteren. Niet willen is niet accepteren, dus rest slechts het stellen van consequenties. Het stellen van die consequenties is echter slechts een  handeling uit onmacht,waarbij het aan  de ander is of deze zich vrijwillig onderwerpt.

4 uur geleden zei Fundamenteel:

Hoezo niet gewonnen?

De enigste winnaars, zijn de doden die  niet gezwicht zijn voor het terreur  van de ander  en hun vrije wil behouden hebben en de rest heeft slechts verloren en was onmachtig hen te breken. (partij-neutraal)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op ‎30‎-‎6‎-‎2017 om 18:08 zei WdG:

Rassenleer (evolutietheorie) probeert ons dat wijs te maken.

De evolutietheorie is een biologische theorie en probeert ons niets wij te maken. Ik denk dat je hier evolutionisme bedoelt, wat echt iets anders is.

 

Op ‎30‎-‎6‎-‎2017 om 18:08 zei WdG:

Untermenschen bestaan niet.

Ik kan het niet meer dan heel erg eens met je zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op ‎3‎-‎7‎-‎2017 om 10:54 zei Mullog:
Citaat

Untermenschen bestaan niet

Ik kan het niet meer dan heel erg eens met je zijn.

Helaas, ze bestaan wel. Een ander woord is : 'sociaal zwakkeren'. Het is maar net hoe je het definieert. Deze mensen hebben alle hulp en ondersteunin gnosig, ipv uitbuiting en kwalificaties als 'untermensch', of zelfs ontkenning van hun bestaan. Ik help ze bv elk jaar bij belastingaangiftes. Het is vaak in-en-in triest om te moeten zien hoe vaak het bij deze mensen, die toch al niets hebben, voorkomt dat ze giften aan religieuze instellingen doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid