Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

5 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik zal even enkele anekdotes vanuit mijn jeugd delen: Zit stil, doe normaal, dat MOET zo, dat MAG NIET, wat is er mis met u, ge zijt echt een rare, ...

Ik piste als peuter ook in de pot van een ander. Een pot is een pot dacht ik altijd, zonder kwade bedoelingen. Je geeft nog steeds niet weer wat normaal is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 389
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

@Fundamenteel Welkom terug, klinkt als een hele vooruitgang 

@ThorgremHeeft de moderatie al een IP check gedaan? 

Hey, lang geleden. Honestly, zie je mij al vrijwilligerswerk doen? Ik ben veel bedaard afgelopen maanden. Ik kan me nog wel opjutten in bepaalde thema's, maar ik vermijd ze. Ik heb de afgelo

17 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ik piste als peuter ook in de pot van een ander. Een pot is een pot dacht ik altijd, zonder kwade bedoelingen. Je geeft nog steeds niet weer wat normaal is.

:) Ik heb ook toeren uitgehaald, maar die breng ik liever niet ter sprake :)

Normaal - zoals iets het meeste voorkomt, zoals de meeste mensen doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

:) Ik heb ook toeren uitgehaald, maar die breng ik liever niet ter sprake :)

Normaal - zoals iets het meeste voorkomt, zoals de meeste mensen doen.

Hmmm, weinig concreet. Ik ben ervan overtuigd dat we allemaal gestoord zijn. Niemand voldoet aan de norm.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Maar het heeft toch invloed op ons denken gehad? Van jongs af krijgen wij een ideaalbeeld mee om aan te voldoen. Ik kan mij daar wel van verlossen, maar wat jong geleerd is is oud gedaan.

Doch snap ik wel wat je wil zeggen. Ik wil hier niets aanwijzen, maar het feit is wel dat wij nog steeds in een samenleving leven waarin we onderdrukt worden.

Zeker heeft het invloed op ons denken, maar ik ben baas over mijn eigen denken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Hmmm, weinig concreet. Ik ben ervan overtuigd dat we allemaal gestoord zijn. Niemand voldoet aan de norm.

Een christen is  in de ogen van hen die van de wereld zijn sowieso gek, immers: de joden een aanstoot, de heidenen een dwaasheid. :P  Dus als je al gewend bent aan het gegeven dat je niet normaal bent, is dat alleen maar handig, een beetje een pré :+.

6 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Stupid liedje. Wat een stomme les om te leren dat we allemaal niet normaal zijn en dat dit oké is. Het is helemaal niet oké dat we allemaal niet normaal zijn.

Een prachtig lied, maar jij ziet het nu even niet, and that's okay. Zolang je je grin maar niet behind laat.   Heavy is the Crown that's always hidden, tender is the heart you never see.

ik dacht toch dat ik net las dat je iets schreef als " Ik ben ervan overtuigd dat we allemaal gestoord zijn. Niemand voldoet aan de norm."  Zeker verkeerd gezien :+

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Dolce Vita:

Een prachtig lied, maar jij ziet het nu even niet, and that's okay. Zolang je je grin maar niet behind laat.   Heavy is the Crown that's always hidden, tender is the heart you never see.

Inderdaad, het is geen geloofswijsheid wat daar verkondigd wordt. De grijns is een teken van pijn, beter gaat men lachen. De kroon hoeft niet meer verborgen te worden en het hart voor anderen kan men beter laten zien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Inderdaad, het is geen geloofswijsheid wat daar verkondigd wordt. De grijns is een teken van pijn, beter gaat men lachen. De kroon hoeft niet meer verborgen te worden en het hart voor anderen kan men beter laten zien.

Ja, dat is dan jouw interpretatie. Zucht. ;) Geeft niet.   Ik ga er dan wel even  tussenuit hier. Kom later wel weer even kijken. Succes :P  *:}

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Dolce Vita:

Ja, dat is dan jouw interpretatie en soms, heel af en toe, ben je gewoon ff een beetje bijziend en iets te zwaar op de hand. Zucht. ;) Geeft niet.   Ik ga er dan wel tussenuit. Kom later wel weer even kijken. Succes :P

Ik walg van sprookjes, ze stellen altijd teleur.

Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ik walg van sprookjes, ze stellen altijd teleur.

Mee eens. Doch. Het is een lied. Punt. Niks anders. En een heel mooi lied, dat aansluiting biedt.  Gespannenheid gaat m.i. niet werken. Maar.....zoals gezegd, ik stap hier even tussenuit.  Wie weet helpt dat voor jullie gesprek hier dan. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Ik piste als peuter ook in de pot van een ander. Een pot is een pot dacht ik altijd, zonder kwade bedoelingen. Je geeft nog steeds niet weer wat normaal is.

Mijn oom piste (ca. 60 jaar geleden) als kleuter uit het raam van de bovenverdieping van het huis. Op de pet van een agent. :#  Zijn moeder wist van niks (7 kinderen), tot de agent aan de deur stond. |:(

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Dolce Vita:

Mijn oom piste (ca. 60 jaar geleden) als kleuter uit het raam van de bovenverdieping van het huis. Op de pet van een agent. :#  Zijn moeder wist van niks (7 kinderen), tot de agent aan de deur stond. |:(

Het probleem was, althans volgens de toenmalige psycholoog (ja, ik was er al zeer vroeg mee bekend), dat ik niet te corrigeren was.

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Inderdaad, het is geen geloofswijsheid wat daar verkondigd wordt. De grijns is een teken van pijn, beter gaat men lachen. De kroon hoeft niet meer verborgen te worden en het hart voor anderen kan men beter laten zien.

Het is de filosofische vraag of je met oordeel over het lied die Kroon uit de verborgenheid op het hoofdje krijgt. 

Zuchtt. Zet je bril op. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ik heb er nochtans eentje ter voorkoming van astigmatisme.

Ja, een hele goeie heb je.

19 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Eentje die van "normaal" uitging.

Dat zijn juist de domste.

31 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Omdat ze nergens getuigen van zonde en de noodzaak van Jezus om daarvan verlost te worden.

Maar sommige refo's (denk ik, ik weet niet wat het exact zijn, tot op de dag van vandaag is de pc-wereld voor mij één grote super ondoorzichtige afscheidingsjungle en ik ga er beslist niet meer aan beginnen de bomen van het bos te onderscheiden) en sommige andere protestanten die van alles en nog wat blind demoniseren (over astigmatisme gesproken), slaan vaak het hele voorstellingsvermogen van kinderen (en volwassenen) morsdood. Daarom worden het vaak zelf verstandsgelovigen, die de hele tijd tekeer gaan tegen van alles en nog wat. Dode letters, waarmee elke brug van Christus wordt vernietigd.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Hij bedoelde het vast goed, maar iedereen heeft zijn gebrek. Normaal doen lukt pas als je de norm weet.

Ja. Vast. Tsja..... Zoveel individuen zoveel verschillende issues. Ik ben heel blij dat ik met niet normale mensen mocht werken.  Ik heb veel van ze geleerd. En met menig niet normale actie (inzet) heb ik menig kind en jongere (zowel normaal als niet normaal) geholpen. Normale mensen zouden dat niet hebben gedaan. Normale mensen houden zich keurig netjes aan het keurslijf, ook als met een beetje meer flexibiliteit er een zoveel gelukkiger en blijer mensenkind voor je staat, die zoveel beter in zijn vel komt te zitten en zich beter ontwikkelt.    Maar het is wat ins Blaue hinein gekletst om daar algemene uitspraken over te doen. Gebaande paden zijn an sich vaak goed. Maar het hangt maar net af waar het over gaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid