Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Fundamenteel:

Die afleidingsmanoeuvres gaan maar weinig baten.

Jamner dit. Zeker daar ik één van de weinigen ben hier die t gedeeltelijk met je eens is. Maar zo je wilt. Over afleidingsmanoevres gesproken zeg ;)

 

Maar goed, het is je goed recht hoor om details over je geloof angstvallig geheim te houden. Sterkt mijn voorlopige conclusie maar soit.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 389
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

@Fundamenteel Welkom terug, klinkt als een hele vooruitgang 

@ThorgremHeeft de moderatie al een IP check gedaan? 

Hey, lang geleden. Honestly, zie je mij al vrijwilligerswerk doen? Ik ben veel bedaard afgelopen maanden. Ik kan me nog wel opjutten in bepaalde thema's, maar ik vermijd ze. Ik heb de afgelo

Op ‎8‎/‎06‎/‎2017 om 21:53 zei MysticNetherlands:

Hmmm lqat ik het directer vragen. Ben je een christen? Geloof je jn Zijn opstanding? Zijn in de Bijbel beschreven wonderen? Het feit dat Hij gelijk God de Schepper van alles is?

Ik ben christen, ik geloof in bepaalde wonderen beschreven in de bijbel en geloof dat Jezus God in het vlees was.

En hoeveel meer meerwaarde krijgt deze discussie nu? Niets, we dwalen daarmee af van de essentie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik ben christen, ik geloof in bepaalde wonderen beschreven in de bijbel en geloof dat Jezus God in het vlees was.

En hoeveel meer meerwaarde krijgt deze discussie nu? Niets, we dwalen daarmee af van de essentie.

Dank je. Dat van die meerwaarde bepaalt ieder voor zich uiteraard. ik deel jouw mening over geen meerwaarde niet. Als ik tijd en zin heb zal ik ook mijn mening geven over de islam.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Fundamenteel:

De mainstream media. Hoe zij islam verkopen door de stem van een gematigde moslims, maar moslimextremisme totaal niet benoemd. Zelfs beschermd door hun daden niet eens te vernoemen in de media. Islam wordt ons verkocht als religie van vrede, maar dat is het duidelijk niet. Je hoeft maar met een ex moslima te spreken om te begrijpen waartoe de religie in staat is.

Dit gaat over dezelfde misleiding, heb je geen andere?

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Fundamenteel:

U polariseert zelf. U gooide rechtse FN'ers op één hoopje als holocaust ontkenners, remember?

Maar toch nieuwsgierig, waar polariseer ik? In welk bericht?

U schrijft in uw openingspost


 

Citaat

 

Het doel van de vzw is het woord van Jezus verspreiden onder de massa boven het woord van Mohammed. Geweldloos en democratisch.

Jezus heeft gewaarschuwd voor deze tijden en de valse profeet. Tegelijk lezen we in Johannes dat we mensen die de Zoon loochenen niet in huis mogen halen, noch begroeten.

Onze democratie is ver afgedwaald van die normen en waarden. Ik wil terugkeren naar de archaïsche Christelijke roots zonder invloeden van de islam. Het doel is ook moslims bewust te maken met Christus in de hoop dat zij voor Hem kiezen. Wie naar een Christelijke gemeenschap verhuist dient geen tegendraadse praktijken te introduceren. Ergo, het islamiseren moet stoppen door het Woord van Christus.

 

U schrijft hier dat we 5% van onze bevolking (zijnde het aantal moslims in 2015, bron CBS) niet in huis mogen halen. U schrijft hier dat onze democratie ver af is gedwaald van onze normen en waarde en dat u wilt terugkeren naar de archaïsche Christelijke roots. Democratie wil zeggen dat er een meerderheid is die beslist. Dezelfde bron geeft aan dat 50% van Nederland geen enkele kerkelijke gezindte aanhangt. Dat brengt mij tot de conclusie dat u of niet weet u het over hebt of gewoon uw zin wilt doordrukken (ook wel polariseren genoemd).

Uitspraken als

Citaat

Met alle respect, maar wie gaf de Kerk autoriteit over Jezus' woord? Ik hoef van niemand toestemming te hebben.

klinken nu ook niet bepaald als op zoek zijn naar een harmoniemodel. Christ4Holland klinkt heel erg als het inmiddels opgeheven sharia4belgium, ook niet een club die bekend stond voor hun democratische principes. En uw reacties zijn nogal aggresief (misschien hebt u dat niet eens zelf in de gaten).

En nog even voor de duidelijkheid, persoonlijk vind ik de islam een religie die nogal achterlijk is en in de middeleeuwen is blijven hangen, dat kun je van het christendom over het algemeen niet zeggen. Maar ik vind dat nog geen reden om onze democratische principes overboort te gooien.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Mullog:

U schrijft hier dat we 5% van onze bevolking (zijnde het aantal moslims in 2015, bron CBS) niet in huis mogen halen. U schrijft hier dat onze democratie ver af is gedwaald van onze normen en waarde en dat u wilt terugkeren naar de archaïsche Christelijke roots. Democratie wil zeggen dat er een meerderheid is die beslist. Dezelfde bron geeft aan dat 50% van Nederland geen enkele kerkelijke gezindte aanhangt. Dat brengt mij tot de conclusie dat u of niet weet u het over hebt of gewoon uw zin wilt doordrukken (ook wel polariseren genoemd).

Zonder iets over Fundamenteel en diens schrijven zélf te willen zeggen, maar het is toch altijd mogelijk om iets te willen en op democratische wijze voor elkaar willen te krijgen? Ik bedoel, ik zou ook graag een aantal dingen anders zien, terwijl de meerderheid daar misschien niet op zit te wachten, maar dan is het toch nog steeds mijn recht om dat te willen en van daaruit politiek te bedrijven?

Link naar bericht
Deel via andere websites
42 minuten geleden zei Robert Frans:

Zonder iets over Fundamenteel en diens schrijven zélf te willen zeggen, maar het is toch altijd mogelijk om iets te willen en op democratische wijze voor elkaar willen te krijgen? Ik bedoel, ik zou ook graag een aantal dingen anders zien, terwijl de meerderheid daar misschien niet op zit te wachten, maar dan is het toch nog steeds mijn recht om dat te willen en van daaruit politiek te bedrijven?

Natuurlijk, daar is niets mis mee.

Waarom ik zo reageer is omdat Fundamenteel op subtiele manier een beeld schetst alsof heel Nederland zit te wachten op een archaische christelijke roots. Cijfermatig kun je daar dus al je vraagtekens bij zetten. Daarnaast vraag ik mijn af of die archaische christelijke roots wel zo democratisch is. Jou RK is bijvoorbeeld ook een streng hierarchisch georganiseerde organisatie zonder een vorm van georganiseerde democratie. De democratie bloeit bij het scheiden van kerk en staat en Fundamenteel heeft gelijk als hij conctateert dat dit in onze westelijke christelijke wereld die scheiding bestaat en dat dit binnen de islam niet zo is en onbespreekbaar is (of op zijn minst zo lijkt).    

Verder kun je in een democratisch stelsel van alles willen en proberen met een meerderheid door te drijven maar er is natuurlijk altijd het gevaar dat je daarmee de democratie zelf om zeep helpt. Turkije is een mooi praktisch voorbeeld van hoe dat met grof geweld kan en Hongarije laat zien hoe men dat op een wat subtielere manier voor elkaar probeert te krijgen. De trias politica is niet voor niets bedacht.

Artikel 1 van onze grondwet luidt:

Citaat

Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

De openingspost van Fundamenteel geeft een nogal breed beeld:

1. Bekeren van moslims naar het christendom

2. Het niet toelaten/uitnodigen van moslims in ons land wat in strijd is met verdragen die Nederland ondertekend heeft. Maar waarom dan alleen voor moslims en niet voor Joden, die Jezus ook niet erkennen of Hindoes die werkelijk geen enkele connectie met het christendom hebben etc... 

3. Het stoppn van de ismalisering waarbij het voor mij onduidelijk is of hiermee bedoeld wordt dat Nederlanders niet tot de islam bekeerd mogen worden of dat moslims het land niet meer in mogen of beiden. Wat in strijd is met artikel 1 en waarom mogen christenen molims wel bekeren en andersom niet?

Kortom naar mijn mening is de anti-islam houding van Fundamenteel ook een directe aanval op onze democratie omdat er op basis van het geloof van mensen deze buitengesloten worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat Fundamenteel vreest dat we ooit nog eensten onder gaan aan onze democratie. Onze grondwetten zijn een groot goed, maar laten we wel bewaken dat anderen met een vijandige ideologie daar geen misbruik van maken. Dus voor mjj zou een relevante vraag zjjn: is de islam een vijandige ideologie? Vijandig tov onze waarden als vrijheid, gelijkheid etc?

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei MysticNetherlands:

Ik denk dat Fundamenteel vreest dat we ooit nog eensten onder gaan aan onze democratie. Onze grondwetten zijn een groot goed, maar laten we wel bewaken dat anderen met een vijandige ideologie daar geen misbruik van maken. Dus voor mjj zou een relevante vraag zjjn: is de islam een vijandige ideologie? Vijandig tov onze waarden als vrijheid, gelijkheid etc?

Wat dat betreft is de islam volgens mij een vijandige ideologie. Maar dat geldt ook voor het nationalisme dat overal de kop op steekt. Ik zie daarom meer in het strijden voor onze democratische beginselen dan in het strijden tegen bewegingen en/of religies die deze af willen breken. Praktisch betekent dat ,bij wijze van spreken, de straat op gaan als iemand artiklel 1 wil veranderen en niet de straat op gaan om tegen de islam te protesteren.   

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Mullog:

U schrijft in uw openingspost


 

U schrijft hier dat we 5% van onze bevolking (zijnde het aantal moslims in 2015, bron CBS) niet in huis mogen halen. U schrijft hier dat onze democratie ver af is gedwaald van onze normen en waarde en dat u wilt terugkeren naar de archaïsche Christelijke roots. Democratie wil zeggen dat er een meerderheid is die beslist. Dezelfde bron geeft aan dat 50% van Nederland geen enkele kerkelijke gezindte aanhangt. Dat brengt mij tot de conclusie dat u of niet weet u het over hebt of gewoon uw zin wilt doordrukken (ook wel polariseren genoemd).

Uitspraken als

klinken nu ook niet bepaald als op zoek zijn naar een harmoniemodel. Christ4Holland klinkt heel erg als het inmiddels opgeheven sharia4belgium, ook niet een club die bekend stond voor hun democratische principes. En uw reacties zijn nogal aggresief (misschien hebt u dat niet eens zelf in de gaten).

En nog even voor de duidelijkheid, persoonlijk vind ik de islam een religie die nogal achterlijk is en in de middeleeuwen is blijven hangen, dat kun je van het christendom over het algemeen niet zeggen. Maar ik vind dat nog geen reden om onze democratische principes overboort te gooien.

 

 

Als 5% al zoveel overlast kan veroorzaken en ontwrichten, is het signaal dan niet duidelijk? Ik gooi de democratische principes niet overboord. Dat doen zij door fatwa's uit te roepen en onze democratie aan te vallen door middel van terreur. En ja deze post kan best polariserend overkomen, maar U doet hetzelfde met FN'ers en hebt dus eigenlijk weinig recht tot spreken.

4 uur geleden zei TTC:

Dit gaat over dezelfde misleiding, heb je geen andere?

Het zal allemaal terug dijen tot naar de islam. :P

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Mullog:

Natuurlijk, daar is niets mis mee.

Waarom ik zo reageer is omdat Fundamenteel op subtiele manier een beeld schetst alsof heel Nederland zit te wachten op een archaische christelijke roots. Cijfermatig kun je daar dus al je vraagtekens bij zetten. Daarnaast vraag ik mijn af of die archaische christelijke roots wel zo democratisch is. Jou RK is bijvoorbeeld ook een streng hierarchisch georganiseerde organisatie zonder een vorm van georganiseerde democratie. De democratie bloeit bij het scheiden van kerk en staat en Fundamenteel heeft gelijk als hij conctateert dat dit in onze westelijke christelijke wereld die scheiding bestaat en dat dit binnen de islam niet zo is en onbespreekbaar is (of op zijn minst zo lijkt).   

Toch is de katholieke Kerk democratisch in de zin dat zij enkel verkondigt wat de Kerk, dus het gelovig volk in het algemeen gelooft, toen en nu, en de geestelijken dus niet zomaar hun eigen weg mogen gaan daarin. Geloofswaarheden, in het bijzonder dogma's, moeten immers ook wereldwijd algemeen beleden zijn om tot de geloofstraditie te horen. Maar ze kent inderdaad geen uitgebreid kiesstelsel voor haar geestelijken, hoewel de paus natuurlijk wel gekozen wordt door de kardinalen en de kardinalen de hele Kerk zo vertegenwoordigen.

Ook zijn er landen waar kerk en staat niet of slechts voor een deel gescheiden zijn, maar die toch een goed functionerende democratie kennen. Groot-Brittanië is daar een voorbeeld van, waar de koningin immers ook hoofd van de Engelse staatskerk is. Scheiding van kerk en staat gaan dan ook enkel over het wel of niet kunnen benoemen door overheden en kerken van respectievelijk overheidsdienaren en geestelijken, om zo beiden te beschermen tegen ongewenste beïnvloeding van buitenaf. Het zegt niets over vanuit welke levensbeschouwing of ideologie je wel of niet politiek zou mogen voeren en is dus niet bedoeld om gelovigen of minderheden in het algemeen het zwijgen op te leggen.
Immers, ook Nederland in de jaren vijftig was al een goed functionerende democratie, terwijl haar cultuur toen toch veel meer christelijk was, en zo zijn er ook vandaag de dag nog genoeg christelijke en democratisch bestuurde landen. Democratie en christendom kunnen dus prima samengaan.

Ik begrijp je punt echter wel. Democratie in islamitische landen is niet zelden een wat moeizaam proces, hoewel het echter wel bestaat. Iran is bijvoorbeeld een democratie en Indonesië is dat ook. Ik zou alleen de aandacht niet teveel richten op scheiding tussen kerk en staat, maar meer op hoe te voorkomen dat anti-democratische groeperingen via diezelfde democratie de macht weten te krijgen, om vervolgens de democratie uit te hollen of (uiteindelijk) ronduit af te schaffen.
Daarvoor zijn dus checks & balances nodig en een sterke beschermende wetgeving, die op verschillende manieren kunnen worden ingezet. Hoe een land haar staatsvorm dan verder wil inrichten, dat is dan vervolgens helemaal aan haar en haar eigen volk.

Misschien zou je zelfs niet teveel gefixeerd moeten zijn op het willen democratiseren, want democratie is niet overal even geschikt. Na het afzetten van de dictators en het proberen in te voeren van democratie in het Midden-Oosten is er immers juist veel instabiliteit en ellende ontstaan en verloren minderheden hun bescherming, meer nog dan toen die dictators aan de macht waren. Juist die instabiliteit gaf volop speelruimte aan groeperingen als IS, die handig insprongen op de gevoelens van angst, onzekerheid en leed en daarvoor een gezamelijke vijand creëerden. Wij dus.
Een democratie instellen in een verscheurd land waar de partijen elkaar letterlijk naar het leven staan komt op mij dan wat dwaas over. Zo'n land heeft denk ik dan meer nood aan een krachtige regering, die de partijen juist streng in toom houdt en daarom ook boven die partijen staat, die minderheden in het bijzonder beschermd en vooral nadruk legt op orde en rust in haar bestuur.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Robert Frans:

Maar ze kent inderdaad geen uitgebreid kiesstelsel voor haar geestelijken, hoewel de paus natuurlijk wel gekozen wordt door de kardinalen en de kardinalen de hele Kerk zo vertegenwoordigen.

Waarbij je gemakshalve niet vermeld dat die kardinalen allemaal door de paus benoemd worden waarmee er feitelijk sprake is van een door zichzelf gekozen leiding. 

Voor het overige ben ik het wel eens met je betoog met als kanttekening dat ik mij niet geroepen voel om de wereld te gaan democratiseren en de Nederlandse democratie genoeg hooi op mijn vork is.

1 uur geleden zei Fundamenteel:

Als 5% al zoveel overlast kan veroorzaken en ontwrichten, is het signaal dan niet duidelijk?

Volgens mij hebben we de laatste tijd hier in Nederland overlast en ontwrichting gehad van vooral gewone Nederlanders.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op ‎31‎-‎5‎-‎2017 om 23:56 zei Fundamenteel:

Ik ben opzoek naar toegewijde Christenen die "all the way" wensen te gaan.

Ik wil een vzw oprichten "Christ4Belgium".

Het doel van de vzw is het woord van Jezus verspreiden onder de massa boven het woord van Mohammed. Geweldloos en democratisch.

Jezus heeft gewaarschuwd voor deze tijden en de valse profeet. Tegelijk lezen we in Johannes dat we mensen die de Zoon loochenen niet in huis mogen halen, noch begroeten.

Onze democratie is ver afgedwaald van die normen en waarden. Ik wil terugkeren naar de archaïsche Christelijke roots zonder invloeden van de islam. Het doel is ook moslims bewust te maken met Christus in de hoop dat zij voor Hem kiezen. Wie naar een Christelijke gemeenschap verhuist dient geen tegendraadse praktijken te introduceren. Ergo, het islamiseren moet stoppen door het Woord van Christus.

 

Wat denkt U?

U wilt gewoon dictatoriale theocratie vestigen, een godsdienstoorlog ontketenen en noemt dat geweldloos en democratisch ?
Wat is er democratisch aan "Jij denkt anders dan mij dus je mag er niet in ?
Hoe verhoudt zich dat tot de godsdienstvrijheid die elke democratie kenmerkt ?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het mag iedereen wel eens beginnen dagen dat de islam tegen de godsdienstvrijheid is. Godsdienstvrijheid is er ook om gelovigen te beschermen. Maar wat is de straf in de islam bij het verlaten van de religie?

De godsdienstoorlog is al sedert de islam bestaat gaande, het is nooit anders geweest. We zijn dat vergeten en in blindheid geslagen. Maar in het belang van onze nabestaanden is het essentieel deze perfide en giftige fascistische ideologie te weren uit ons continent.

27822_122423381124857_100000715866935_15

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Mullog:

Dat "het is nooit anders geweest" klopt wel. Maar niet precies zoals u bedoelt, zie alhier.  

Op die wikipedia staat toch duidelijk dat de islam heilige oorlogen voert door middel van jihad?
De koran roept op te strijden voor de zaak van Allah. Wie sterft tijdens deze zaak zal eeuwig beloond worden in het paradijs.

Ook nu is men bezig aan een jihad tegen ons. Een juridische, een democratische, een fysische en een demografische. Hun tactiek is veranderd omdat het uiterlijk nooit gelukt is. Daarom probeert men nu vanbinnen uit hun doel te bereiken. Voor wie het nog niet opgevallen is, men staat reeds ver.

De burgemeester van Londen die een moslim is investeert zo miljoenen tegen haatcampagnes. Westerlingen die het te ver drijven in hun verzet zullen hiermee de mond gesnoerd worden. Extra geld voor de strijd tegen terrorisme is onnodig. Londen kent 400 jihadisten die zware opvolging vereisen, maar niet als het van deze burgemeester afhangt.

Als we ons niet verzetten zijn we een tragisch lot beschoren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

En prijs jullie gelukkig. Het verzet is volop gaande. In Engeland staat men massaal op tegen het gevaarte van de islam. Een mars onder leiding van Tommy Robinson. Wie hem niet kent, zeker onderzoek waardig. Deze man heeft een serieuze lijdensweg van vervolging en laster ondergaan om de waarheid aan de man te brengen. Resultaat? Heel Engeland is nu wakker. Iets onder de mat vagen hedendaags werkt averechts.

We won't back down!

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat mij enorm stoort is de political correctness. Men is bang zaken bij naam te noemen. Islam heeft gewoon gevaarlijke elementen in zich. Ik ben soms wel eens bang dat we te lief, te politiek correct zijn. Ik zou ook willen dat gematigde moslims zich meer profileren in de maatschappij. Dat de islam ook een verlichting ondergaat, maar de Koran en hadith en sharia zijn soms zo expliciet in hun oproepen tot haat rn geweld, dat ik me soms afvraag of je wel gematigd moslim kunt zijn...

Link naar bericht
Deel via andere websites
42 minuten geleden zei MysticNetherlands:

Wat mij enorm stoort is de political correctness. Men is bang zaken bij naam te noemen. Islam heeft gewoon gevaarlijke elementen in zich. Ik ben soms wel eens bang dat we te lief, te politiek correct zijn. Ik zou ook willen dat gematigde moslims zich meer profileren in de maatschappij. Dat de islam ook een verlichting ondergaat, maar de Koran en hadith en sharia zijn soms zo expliciet in hun oproepen tot haat rn geweld, dat ik me soms afvraag of je wel gematigd moslim kunt zijn...

Aanschouw islamitisch onderwijs op westerse schoolbanken. Huiver. Er bestaan geen gematigde moslims, zij zijn volgens hun eigen religie hypocrieten die bestreden dienen te worden. De gematigde moslim is of wel onwetend of pleegt taqiyya.

Meer dan ooit de tijd hen te fatsoeneren op onze normen en waarden en deze zieke fascistische ideologie van ons continent te weren. Hoe kan men ooit integreren als men deze normen en waarden aangeleerd krijgt? Hoe kan men terreur weg relativeren als men het vanuit de school, opvoeding en moskee met de paplepel meekrijgt? De burgemeester van Londen ziet alvast geen probleem. Een moslim.

Wie hiervan wegkijkt en verder in de verdediging gaat voor de islam is niet beter dan een nazi collaborateur. En zo zullen zij ook de geschiedenis in gaan.

Met politieke correctheid gaan we er niet komen, benoem maar lekker de feiten zonder er relatief rondom heen te draaien.

Link naar bericht
Deel via andere websites

En hier verschillen wij in mening. Gematigde moslims bestaan wel. Zo'n pff weet ik veel 99% is gematigd. Ik zie ze dagelijks. Dat jij één bepaalde salafistsiche visie neemt en daarmee alle gewone mensen, die gewoom gedag tegen hun atheïstische buren zeggen en die toevallig ook moslim zijn maar verder gewoon huiaje-boompje-beestje ambiëren, als afvallige afschildert is een keuze.

 

Overigens erken ik t gevaar dat mensen kunnen radicaliseren, mits de juiste ingredienten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Fundamenteel:

Aanschouw islamitisch onderwijs op westerse schoolbanken. Huiver. Er bestaan geen gematigde moslims, zij zijn volgens hun eigen religie hypocrieten die bestreden dienen te worden. De gematigde moslim is of wel onwetend of pleegt taqiyya.

Ook interessant voor je, misschien wil je van je VZW een NGO maken?

Basuki ‘Ahok’ Tjahaja Purnama, de christelijke gouverneur van Jakarta, leek in april op weg naar een makkelijke herverkiezing. Toen werd de man geconfronteerd met de radicale islam, die fel campagne tegen hem voerde, omdat hij christen en Chinees is. Hij werd er van beschuldigd de Koran te hebben beledigd. Dat werd al snel een enorme kwestie: duizenden moslims gingen de straat op. Ondertussen werd hij veroordeeld tot 2 jaar cel. Het Openbaar Ministerie had een voorwaardelijke straf geëist, maar de rechters oordeelden dat Purnama twee jaar de gevangenis in moet. “Het fundamentalisme in Indonesië neemt met de dag toe. En dat gebeurt niet zo maar,” schrijft Stephen Kinzer van het Watson Institute for International and Public Affairs aan de Brown University, in een opiniestuk in de Boston Globe:

Met dank aan Saoedi-Arabië financieren we onze moordenaars

“Saoedi-Arabië probeert al decennialang Indonesië weg te trekken uit de gematigde islam en in de richting van het strenge wahabisme te duwen, de staatsgodsdienst van de Saoedi’s.  Deze laatsten voeren daartoe een geduldige en rijkelijk gefinancierde campagne, naar het beeld van soortgelijke campagnes die ze in andere moslimlanden in Azië  en Afrika voerden. Opeenvolgende Amerikaanse presidenten hebben ons verzekerd dat Saoedi-Arabië onze vriend is en het goed met ons meent. Maar we weten dat Osama bin Laden en het gros van de gijzelnemers van 9/11 Saoedi’s waren. Of, zoals toenmalig minister van Buitenlandse Zaken Hillary Clinton acht jaar geleden in een diplomatieke boodschap schreef: “Geldschieters in Saoedi-Arabië vormen de belangrijkste bron van inkomsten van Soennitische terreurgroepen overal ter wereld”. (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid