Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

28 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het is niet anders. Zij hebben de geschiedenis herschreven om hun agenda door te drukken. Europa leeft al in strijd met de islam zolang de islam bestaat. Dit is niet het eerste kalifaat. Al wie een beetje besef van de geschiedenis heeft zou een ander islamofobisme niet verwijten. Maar aanzien als logisch verstand.

Er zijn ook veel Europeanen die in strijd met Europa leven, vandaag meer dan ooit.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 389
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

@Fundamenteel Welkom terug, klinkt als een hele vooruitgang 

@ThorgremHeeft de moderatie al een IP check gedaan? 

Hey, lang geleden. Honestly, zie je mij al vrijwilligerswerk doen? Ik ben veel bedaard afgelopen maanden. Ik kan me nog wel opjutten in bepaalde thema's, maar ik vermijd ze. Ik heb de afgelo

14 minuten geleden zei Mullog:

En daarna zei je

En als je dat dan niet wilt, hoe wil je dan verder gaan?

Dit gaat niet over mijn geloof. Maar over het geloof van de Westerse samenleving. De Westerse samenleving is gebouwd op Christelijke normen en waarden.

We kunnen eindeloos leuteren over de verschillende interpretaties op de bijbel, maar dat poog ik niet te doen. Als ik mijn geloof zou bespreken dwalen we af van de essentie. Mij doet het er niet toe of Jezus al dan niet getrouwd was en kinderen had. Mij doen Zijn normen en waarden er toe. Die dienen we terug te introduceren in het westen en islamieten daarop assimileren. Hier is Christus Koning, wie dat niet aanvaard hoort hier dus ook niet thuis. Want zij die de Zoon loochenen dienen wij niet in huis te nemen. Wij moeten hiervoor van Christus enorm op onze hoede zijn.

Zijn we dat wel voldoende?

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Mullog:

En als je dat dan niet wilt, hoe wil je dan verder gaan?

Vroeg ik me ook al af, misschien nog niet over nagedacht waardoor de volgelingen niet volgen?

Zojuist zei Fundamenteel:

De Westerse samenleving is gebouwd op Christelijke normen en waarden.

Meen je dit nu? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Want zij die de Zoon loochenen dienen wij niet in huis te nemen.

En als je hier dan geboren en getogen bent, zoals ik, en als je na lang wikken en wegen besloten hebt dat er geen god bestaat, en dat er daarmee ook geen zoon kan zijn. Hoe moet dat dan?

 

Wat is trouwens een VZW?

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei TTC:

Vroeg ik me ook al af, misschien nog niet over nagedacht waardoor de volgelingen niet volgen?

Meen je dit nu? 

Ja ik meen dat. Dat Europa geen lijfstraffen meer uitvoert is een Christelijke waarde. Dat Europa dit wel deed kan je niet rechtvaardigen met de bijbel. Wat terroristen doen kan je nu eenmaal wel rechtvaardigen met de koran.

13 minuten geleden zei Mullog:

En als je hier dan geboren en getogen bent, zoals ik, en als je na lang wikken en wegen besloten hebt dat er geen god bestaat, en dat er daarmee ook geen zoon kan zijn. Hoe moet dat dan?

Ook al is er geen Vader of Zoon. De normen en waarden hier zijn daarop afgetoetst. Ik verkies het woord van Christus boven dat van Mohammed.

Maar Christus verdwijnt om Mohammed te vervangen. Dan denk ik dat het de roeping van iedere Westerling is daarbij aan de alarmbel te trekken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ja ik meen dat. Dat Europa geen lijfstraffen meer uitvoert is een Christelijke waarde. Dat Europa dit wel deed kan je niet rechtvaardigen met de bijbel. Wat terroristen doen kan je nu eenmaal wel rechtvaardigen met de koran. Ook al is er geen Vader of Zoon. De normen en waarden hier zijn daarop afgetoetst. Ik verkies het woord van Christus boven dat van Mohammed. Maar Christus verdwijnt om Mohammed te vervangen. Dan denk ik dat het de roeping van iedere Westerling is daarbij aan de alarmbel te trekken.

Alvast veel succes, het start bij de statuten natuurlijk. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jeetje, hier gaan we :roll: Islamofoob, hoezo? Door de situatie te schetsen zoals ze is?

Dat is wat de islam is! Als het je niet aanstaat dien je de islam eens onder de loepe te nemen en niet degene die dat al reeds deden. Het is gemakkelijk -onbelezen- een ander islamofoob te noemen en proberen te "silencen" via de moderatie omdat je het via discussie niet zou halen.

Fucking Christ!

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei TTC:

Alvast veel succes, het start bij de statuten natuurlijk. 

Ja, maar die worden geschreven door iemand die de kunst tot het verbloemen heeft. Interesse? :)

13 minuten geleden zei Mullog:

Welke discussie?

Ja, bent U ongeschoold ofzo?

 

Deze discussie gaat erover dat ik een Christ4... wil oprichten om de Christelijke normen en waarden in haar ere te herstellen.

Dan noem jij mij islamofoob. Waarom?

Link naar bericht
Deel via andere websites
49 minuten geleden zei Fundamenteel:

Wel onder wiens scepter wenst U te leven? Christus of Mohammed?

Er is noch Mohammed, Noch Christus die met een scepter zwaait. Er zijn slechts mensen die van oordeel zijn uit  hun naam met de scepter te zwaaien.
Ik leef misschien wel volgens de middeleeuwen, Wiens scepter zegt dat het niet toegestaan is, wie ben jij om dat te bepalen.heeft een ieder niet een vrije wil? Of  beperkt zich die vrije wil tot het goede. Wat is goed, in wiens ogen? Wie oordeelt?

Waarin  verschil je met een moslim wiens oordeel  is  dat het westerse het kwaad vertolkt  en er een andere leefwijze  nagestreefd dient te worden?Is het niet hetzelfde oordeel dat "zij" "fout" zijn waarom jij in de pen kruipt als waarom "zij" het zwaard grijpen?

Zoals TTC al verwees naar de Jihad,  De grote Jihad, de innerlijke strijd om het streven te behalen woedt in velen van ons, door het denken te weten wat goed is en wat fout, wat veelal leidt tot de  kleine jihad, de onderlinge strijd om het oordeel,in wat als goed geldt vanuit de grote jihad, te volstrekken .

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Mcmadtasty:

Er is noch Mohammed, Noch Christus die met een scepter zwaait. Er zijn slechts mensen die van oordeel zijn uit  hun naam met de scepter te zwaaien.
Ik leef misschien wel volgens de middeleeuwen, Wiens scepter zegt dat het niet toegestaan is, wie ben jij om dat te bepalen.heeft een ieder niet een vrije wil? Of  beperkt zich die vrije wil tot het goede. Wat is goed, in wiens ogen? Wie oordeelt?

Waarin  verschil je met een moslim wiens oordeel  is  dat het westerse het kwaad vertolkt  en er een andere leefwijze  nagestreefd dient te worden?Is het niet hetzelfde oordeel dat "zij" "fout" zijn waarom jij in de pen kruipt als waarom "zij" het zwaard grijpen?

Zoals TTC al verwees naar de Jihad,  De grote Jihad, de innerlijke strijd om het streven te behalen woedt in velen van ons, door het denken te weten wat goed is en wat fout, wat veelal leidt tot de  kleine jihad, de onderlinge strijd om het oordeel,in wat als goed geldt vanuit de grote jihad, te volstrekken .

Ik doe dat op eigen grondgebied. Ik pleeg geen invasie in Mekka om daar varkensvlees op scholen te eisen, om hun tradities aan te passen omdat ze mij kwetsen als mens.

Waar is mijn vrije wil dan in het hele verhaal? Ik, en velen, staan op tegen de islamisering van Europa. Wij willen dat niet meer. Waar is onze vrije wil dan naartoe?

Een moslim heeft tientallen landen om uit te kiezen. Waarom draaien we hier de verlichting uit om de moslims te behagen en niet te kwetsenn?

Waarom Mcmadtasty?

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei Fundamenteel:

Deze discussie gaat erover dat ik een Christ4... wil oprichten om de Christelijke normen en waarden in haar ere te herstellen.

Dan noem jij mij islamofoob. Waarom?

Omdat de enige reden die je daarvoor geeft, luid en duidelijk, is dat je geen islam wilt hebben. Je hebt het over lijfstraffen zonder blijkbaar te beseffen dan a. in onze christelijke roots lijfstraffen niet bepaald ongebruikelijk zijn en b. de bijbel (de bron voor het christendom) bepaalt bol staat van de meest verschrikkelijke straffen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei MysticNetherlands:

Ik doelde meer op t hebben van een 2e account ;)

Ook dat speelde in mijn gedachte. Maar ik zit me ook af te vragen of dit inhoudelijk nu wel de bedoeling van dit forum is. Die VZW lijkt mij geen probleem maar dat gefulimineer tegen de islam, mag dat wel (op deze manier)?

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei MysticNetherlands:

Ik doelde meer op t hebben van een 2e account ;)

Dit is mijn eerste account hier. Ik kom van het forum.geloofsgesprek omdat ik daar censuur ervoer.

14 minuten geleden zei Mullog:

Ook dat speelde in mijn gedachte. Maar ik zit me ook af te vragen of dit inhoudelijk nu wel de bedoeling van dit forum is. Die VZW lijkt mij geen probleem maar dat gefulimineer tegen de islam, mag dat wel (op deze manier)?

Leg eens eerst uit "welke manier" je bedoelt?

1 + 1 = 2.

18 minuten geleden zei Mullog:

Omdat de enige reden die je daarvoor geeft, luid en duidelijk, is dat je geen islam wilt hebben. Je hebt het over lijfstraffen zonder blijkbaar te beseffen dan a. in onze christelijke roots lijfstraffen niet bepaald ongebruikelijk zijn en b. de bijbel (de bron voor het christendom) bepaalt bol staat van de meest verschrikkelijke straffen.

Je kan lijfstraffen niet rechtvaardigen met de boodschap van Jezus. Wel met die van Mohammed.

Jezus zei: Laat wie vrij van zonde is de eerste steen werpen.
Mohammed zei: Stenig overspelige vrouwen, stenig overspelige mannen. Voer lijfstraffen op homoseksuelen uit. Kap het hand van dieven af etc.

Als je voor zulke uitspraken als islamofoob bent, dan is de islam misschien gewoon iets waarvoor we op onze hoede moeten zijn? Je kan de boodschapper afschieten, of je kan eens objectief naar de boodschap kijken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Fundamenteel:

Omdat ik een andere mening toegedaan ben dan de Kerk neem jij dat meteen op als strijd? Neen mijn strijd is niet tegen de Kerk. Noch ben ik bereid mijn geloof te bespreken. Maar laat mij U zeggen dat ik dat niet aangeleerd heb gekregen van Dan Brown. De Nag Hammadi en Dode Zeerollen tonen mij een andere Christus dan het NT. Wederom, ik wil deze discussie hier niet voeren. Misschien in een ander topic ooit.

Je wilt niet met de Kerk samenwerken, of je in elk geval bij haar aansluiten, en je wijst blijkbaar het NT af en dus Christus zoals door de Kerk verkondigt. Kortom, je wil je eigen kerkgemeenschap beginnen, in de vorm van een stichting, en je eigen leer openlijk verkondigen. Daarmee werk je inderdaad niet mee met het échte Evangelie en handel je dus in strijd met haar.

4 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik wil niet strijden TEGEN de islam, ik wil strijden VOOR mijn normen en waarden. Die zijn helaas bedreigd door de islam omdat moslims misleid zijn door die islam.

Als een sharia4 kon, dan moet een Christ4 toch zeker kunnen?

Slechte voorbeelden moet je niet navolgen. Als je het principe van een anti-democratische stichting die het geloof wil afdwingen afwijst, dan kun je er zelf ook niet een oprichten, of zelfs de wijze van naamgeving van zo'n stichting overnemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik doe dat op eigen grondgebied.

De mens heeft naar mijn idee de rare eigenschap  iets als het zijne te beschouwen.

 

8 minuten geleden zei Fundamenteel:

Waar is mijn vrije wil dan in het hele verhaal? 

Ik, en velen, staan op tegen de islamisering van Europa. Wij willen dat niet meer. Waar is onze vrije wil dan naartoe?

Een moslim heeft tientallen landen om uit te kiezen. Waarom draaien we hier de verlichting uit om de moslims te behagen en niet te kwetsenn?

Waarom Mcmadtasty?

Je  hebt slechts een vrije wil, wanneer je beseft dat je een vrije wil hebt  en dat niets dit ongedaan  kan maken. Zo ook  niet de vrije wil van een ander. Daarvoor hoef je dus niet op te staan tegen de islamisering van  Europa.

Er is geen wij, die de lichten uit draait om de moslims te behagen en niet te kwetsen. er heerst onder sommigen slechts een oordeel dat het "het juiste" is om te doen. Je hebt echter de vrije wil om het licht aan te laten.

In een ieder van die tientallen landen zal er iemand zijn, die hetzelfde zegt tegen de vreemdeling als jij, ongemoeid laten of het een moslim is of niet. het is niet de vreemdeling die niet welkom is, het is het beeld van de vreemdeling  die niet aan onze voorwaarden voldoet, die niet welkom is. Ons oordeel leidt tot de strijd. met ons bedoel ik de mens. het oordeel van hen die menen  dat alles de  islam moet dienen, als het  oordeel van hen dat alles bij het oude moet blijven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

 

16 minuten geleden zei Robert Frans:

Je wilt niet met de Kerk samenwerken, of je in elk geval bij haar aansluiten, en je wijst blijkbaar het NT af en dus Christus zoals door de Kerk verkondigt. Kortom, je wil je eigen kerkgemeenschap beginnen, in de vorm van een stichting, en je eigen leer openlijk verkondigen. Daarmee werk je inderdaad niet mee met het échte Evangelie en handel je dus in strijd met haar.

Slechte voorbeelden moet je niet navolgen. Als je het principe van een anti-democratische stichting die het geloof wil afdwingen afwijst, dan kun je er zelf ook niet een oprichten, of zelfs de wijze van naamgeving van zo'n stichting overnemen.

Ik ga de discussie over de Kerk en een "echt" evangelie niet voeren.

Ik ben niet in strijd met het evangelie. Het evangelie heeft geschreven dat wij mensen die de Zoon loochenen niet in huis mogen nemen en gedurig op onze hoede moeten zijn. Het evangelie predikt dat er na Jezus valse profeten zullen opstaan.

Ik ben niet anti democratisch. Ik raadpleeg democratische methodes. Ik werk via een klavier en een pen.

Ik volg geen slechte voorbeelden, dat zijn onze leiders die de islam lanceren op onze schoolbank en kerken afgeven om islamitische erediensten te houden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei Fundamenteel:

Jezus zei: Laat wie vrij van zonde is de eerste steen werpen.
Mohammed zei: Stenig overspelige vrouwen, stenig overspelige mannen. Voer lijfstraffen op homoseksuelen uit. Kap het hand van dieven af etc.

Wanneer  hetgeen wat Mohammed zei als cynisch leest, is de boodschap gelijk aan die  van Jezus.
Wanneer je namelijk denkt te moeten handelen  een misstap van de ander,zul je voor een ieder een 'gepaste reactie"in de vorm van een straf moeten bedenken moeten bedenken. het is slechts maar een idee  dat vrijheidsberoving een humaner middel  is  dan een lijfstraf.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Mcmadtasty:

De mens heeft naar mijn idee de rare eigenschap  iets als het zijne te beschouwen.

 

Je  hebt slechts een vrije wil, wanneer je beseft dat je een vrije wil hebt  en dat niets dit ongedaan  kan maken. Zo ook  niet de vrije wil van een ander. Daarvoor hoef je dus niet op te staan tegen de islamisering van  Europa.

Er is geen wij, die de lichten uit draait om de moslims te behagen en niet te kwetsen. er heerst onder sommigen slechts een oordeel dat het "het juiste" is om te doen. Je hebt echter de vrije wil om het licht aan te laten.

In een ieder van die tientallen landen zal er iemand zijn, die hetzelfde zegt tegen de vreemdeling als jij, ongemoeid laten of het een moslim is of niet. het is niet de vreemdeling die niet welkom is, het is het beeld van de vreemdeling  die niet aan onze voorwaarden voldoet, die niet welkom is. Ons oordeel leidt tot de strijd. met ons bedoel ik de mens. het oordeel van hen die menen  dat alles de  islam moet dienen, als het  oordeel van hen dat alles bij het oude moet blijven.

Ziet U dan niet in dat "zij" hun religie/willetje hier opdringen? Dat wij onze tradities aanpassen op "hen"? 75% van de Europese moslims wenst een sharia en geen democratie.
Moeten wij dan toegeven aan hun vrije wil?

Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei Fundamenteel:

Leg eens eerst uit "welke manier" je bedoelt?

Met een hoop onwaarheden en dat je mensen zoekt die "hun continent moeten terugveroveren", wat al bijna een verdekte oproep tot geweld is. En onwaarheden zijn bijvoorbeeld uithuwelijken en eerwraak. Dat heeft niks met islam te maken maar alles met cultuur.

 

37 minuten geleden zei Fundamenteel:

Jezus zei: Laat wie vrij van zonde is de eerste steen werpen.

Wat je hierbij ontgaat is dat Jezus niet zegt dat ze niet gestraft moet worden hij weet er alleen zo een draai aan te geven dat er niemand is die kan straffen. Jezus heeft namelijk ook duidelijk aangegeven dat hij zich aan de wet hield en deze wetten in de bijbel  zijn bepaald niet misselijk. Daar kan de koran nog een puntje aan zuigen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid