Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

19 uur geleden zei vredestichter:

Bedankt Gaitema voor je openhartigheid, er zijn leiders bij jullie in de gemeente oa aart, die hier al veel langer mee bezig zijn, ook jullie contact met bethel church in redding c.a. heeft een grote verschuiving teweeg gebracht, jullie zuster gemeente die geleid wordt door Gerard en Gerda keurentjes (eldad) gaan hier helemaal voor,

Hij heeft laatst huilend voor aan in de gemeente beleden, dat het eindscenario doom en gloom wat hij dus altijd gepreekt had, zo niet juist is.. (vraag maar na)

oa Jonathan welton, todd white, chris vallaton, bill johnson, danny silk en nog heel veel andere zijn partcial preterist. zo ook de bijbehorende muziek van jesus culture, wat in jullie gemeente al veel gebruikt word.

de Jonathan welton academy geeft al seminars in ede over dit onderwerp. en dit is een geweldig succes, 

David Sorensen vinden we te fanatiek reageren, maar heeft het wel bij het juiste eind..alleen de manier is denk ik beter hoe Aart de Goede het aanpakt..

jullie hebben een hoop uitdagingen gehad in jullie gemeente, maar nu Aart weer meer inpakt heeft gemeente in de zal alles ten Goede keren..

Hij zal dit heel voorzichtig gaan brengen in de gemeente maar vertrouw erop, dat dit gaat gebeuren, en Gaitema dit zal een geweldige stroom van nieuw leven geven in jullie gemeente, ik hoop niet dat je de deur bij voorbaat dicht gooit, onderzoek alle dingen en behoud het Goede.

Jonathan welton heeft trouwens een geweldig boek geschreven over dit onderwerp en is inmiddels vertaald, en uitgegeven door eldad uitgeverij, zeer de moeite waard ( heet het betere verbond) en binnenkort komt er een nieuw boek uit, de vertaalde versie van rapptureless 

op die laatste zin zeg ik ja en Amen 

Nu heb ik toch iets aan jouw bijdrage. Ik houd wat ik denk liever privé. Bedankt dat je slapende honden wakker aan het maken bent.. haha

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 6,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De kwestie is dat je het gebod heel individualistisch benadert, terwijl wij het als algemeen gebod voor heel de Kerk zien. De Kerk dient het evangelie te brengen en elke gelovige geeft daar op eigen w

Iemand behorende tot het joodse geloof is een jood, dus met kleine letter, iemand behorende tot het Joodse volk is een Jood, dus met hoofdletter. Net zoals je christen met kleine letter schrijft, want

Mijn visie: geen idee hoe/wat/wanneer. Ik hoop op het Koninkrijk, maar ben helaas nogal agnostisch. Maar een eind aan al t leed en onrecht juig ik uiteraard toe. En ik denk wel dat een Koninkrijk alle

Posted Images

17 uur geleden zei ZENODotus:

Terwijl het mijn natuurlijk aanvoelen is dat de kerk leegstroomt, zijn er niettemin toch nog veel gelovigen, en daarvan heel veel christenen... Volgens Barret die hier onderzoek naartoe heeft gedaan is de manier van vraagstelling enorm belangrijk, dan komt hij namelijk uit dat 84 % van de Vlamingen zich nog altijd Katholiek noemt... Ik kom b.v. van Brugge en ik denk moesten we alle kerken tot één herleiden dat we met een serieus grote kerk zijn... Vooral de nieuwe groepen zoals de pinkergemeente en de evangelische groeien vrij sterk... Daar is b.v. een documentaire gemaakt van de pinkstergemeente in Londen die zo'n 8000 vaste bezoekers kent... Ook waar ik leef (Brugge) is een paar jaar geleden de freedom church begonnen, en ook die hebben toch een sterke toename gekend.

Toch blijft in Vlaanderen de proestantse kerken vrij miniem ten opzichte van de katholieke kerk die hier wel nog de plak zwaait... Verder ben ik vrij eucumenisch en vind het wel leuk als andere stromingen naar dezelfde conferenties gaan als ik.

Persoonlijk doet het me ook wel pijn dat de kerk waar ik ga niet zo hèèl veel jongeren kent.

Dat is waar. Ik denk ook niet dat de kerken echt stervende is. Zoals van Nijverdal waar ik vandaan kom is te zeggen dat een nieuwe predikante met een heldere duidelijke christelijke geloof nu al mensen naar de kerk trekt die al in geen tijden meer in de kerk zijn geweest. Haar diensten zitten een stuk voller. Ook de vol evangelische gemeente is er na wat zwaars klappen te hebben gehad met opstappen van voorgangers en vertrek van leden weer aan het herstellen. Met elkaar trekken de 12 kerken daar toch nog een paar duizend bezoekers per zondag in een dorp met ongeveer 24.500 inwoners. In de PKN gaat volgens de laatste onderzoeken nog steeds de helft van haar leden naar de kerk. In evangelische en orthodox protestantse groepen nog meer. Katholieken lijken volgens mij  in sommige grote steden zoals Amsterdam en Utrecht weer meer mensen te trekken in sommige parochiekerken. Dan ook nog goed lopende immigrantenkerken erbij, maakt dat we nog met velen zijn. Opwekking en de EO jongerdag of de Open Doors dagen zijn ook mooie plaatsen waar vele gelovigen van verschillende achtergronden elkaar treffen. 

Ik geloof dat we op een kantelpunt zitten van de secularisatie naar een groeiende subcultuur.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Gaitema:

Ik geloof dat we op een kantelpunt zitten

we hebben al verschillende reformaties gehad, Luther alleen door geloof en genade, Jezus het kruis weer centraal.. een geweldige doorbraak, in de toenmalige kerk die door aflaten en angst voor de hel geregeerd werd, dat is nu ondenkbaar zelfs in de RKK

Azusa Street, de reformatie van de heilige Geest die niet alleen de pinkster gelovige heeft voortgebracht, maar ook een grote invloed uitoefend op bijna alle kerken,

ik zat twee weken geleden in een conferentie in het hart van Holland, ik zat achter twee Franse priesters van de RKK (in tenue) vol van de Heilige Geest , in tongen Biddend en zingend, was zo onder de indruk..

en nu het het herstel van het Vader Hart, koninklijke families en niet meer denken als wezen, maar als zonen en dochters, ik denk de laatste reformatie is gaande, nu al geweldige doorbraken, wereld wijd maar ook in Nederland, 

kleine en grote niet geregistreerde kerken (koninklijke familie's) groeien als kool, in mijn regio midden Nederland, stappen steeds meer mensen uit, er gebeuren steeds meer bevrijdingen , genezingen, en radicale bekeringen, doop diensten overal in vijvers, meren, zwembaden, tis niet meer te stoppen

wel is belangrijk is Gaitema, dat we helder krijgen in welke tijd we leven, en dat we een aantal dingen duidelijk krijgen, over de (eind) tijd, want dit is een cruciaal punt..

ik denk zelf dat een demonische aanval is geweest om veel christenen te misleiden, al die leftbehind shit en Dhr. Darby en le hay types, hebben de boel aardig vertraagd

maar ook op dit vlak vind op dit moment veel ontsluiering plaats, gaat niet zonder slag of stoot, maar daar is bijv Luther ook nier voor gestopt ha ha 

dus laat maar komen die slapende honden...

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei vredestichter:

we hebben al verschillende reformaties gehad, Luther alleen door geloof en genade, Jezus het kruis weer centraal.. een geweldige doorbraak, in de toenmalige kerk die door aflaten en angst voor de hel geregeerd werd, dat is nu ondenkbaar zelfs in de RKK

Azusa Street, de reformatie van de heilige Geest die niet alleen de pinkster gelovige heeft voortgebracht, maar ook een grote invloed uitoefend op bijna alle kerken,

ik zat twee weken geleden in een conferentie in het hart van Holland, ik zat achter twee Franse priesters van de RKK (in tenue) vol van de Heilige Geest , in tongen Biddend en zingend, was zo onder de indruk..

en nu het het herstel van het Vader Hart, koninklijke families en niet meer denken als wezen, maar als zonen en dochters, ik denk de laatste reformatie is gaande, nu al geweldige doorbraken, wereld wijd maar ook in Nederland, 

kleine en grote niet geregistreerde kerken (koninklijke familie's) groeien als kool, in mijn regio midden Nederland, stappen steeds meer mensen uit, er gebeuren steeds meer bevrijdingen , genezingen, en radicale bekeringen, doop diensten overal in vijvers, meren, zwembaden, tis niet meer te stoppen

wel is belangrijk is Gaitema, dat we helder krijgen in welke tijd we leven, en dat we een aantal dingen duidelijk krijgen, over de (eind) tijd, want dit is een cruciaal punt..

ik denk zelf dat een demonische aanval is geweest om veel christenen te misleiden, al die leftbehind shit en Dhr. Darby en le hay types, hebben de boel aardig vertraagd

maar ook op dit vlak vind op dit moment veel ontsluiering plaats, gaat niet zonder slag of stoot, maar daar is bijv Luther ook nier voor gestopt ha ha 

dus laat maar komen die slapende honden...

 

 

Ik voorspel dat jouw visie niet door de meerderheid van de christenen geloofd zal worden. De priesters die in tongen bidden zullen het ook niet aannemen 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Gaitema:

Ik voorspel dat jouw visie niet door de meerderheid van de christenen geloofd zal worden. De priesters die in tongen bidden zullen het ook niet aannemen 

Dat vertelde ze ook tegen luther 

Eerste reformatie

Ook tegen https://nl.m.wikipedia.org/wiki/William_J._Seymour

De tweede reformatie Heilige Geest

alle grote veranderingen hebben veel weerstand gekregen 

ze waren aanvalswaardig 

maar geloof me Gaitema, deze gaat doorbreken, met veel weerstand uit bestaande kerken 

maar de jeugd pakt dit snel op net als bij de eerste twee , er zal een prachtige krachtige beweginging uit ontstaan. 

Wereld wijd en niet meer te stoppen..

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
42 minuten geleden zei vredestichter:

maar de jeugd pakt dit snel op net als bij de eerste twee , er zal een prachtige krachtige beweginging uit ontstaan. 

Wereld wijd en niet meer te stoppen..

Leef jij in een andere wereld?

Steeds minder jongeren tussen de 15 en 25 jaar zijn godsdienstig. In 2010 zei 49 procent van hen dat ze bij een bepaalde godsdienst of levensbeschouwing hoorden, in 2015 was dat 41 procent, meldt het CBS. De daling is het sterkst bij jongeren tussen de 18 en 25 jaar. http://nos.nl/artikel/2159422-steeds-minder-jongeren-geloven-in-een-god.html

 

Het christendom zou ongeveer gelijke tred houden me de bevolkingsgroei.'Wereldbevolking groeit, maar islam groeit harder'
Zo zou het aantal christenen kunnen toenemen van 2,17 miljard in 2010 naar 2,92 miljard in 2050. Het aantal moslims zou in die periode oplopen van 1,6 naar 2,76 miljard - een sterkere groei. Als Pew gelijk heeft, zou de islam als enige religie sterker groeien dan de wereldbevolking.   https://www.trouw.nl/home/-in-2070-wereldwijd-meer-moslims-dan-christenen-~ae44cebb/

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei violist:

Leef jij in een andere wereld?

ik ben zoals jij weet nu 20 jaar, een volgeling van Jezus, en heb dus duidelijk een andere bril dan de telegraaf of het NOS,,

wat ik zie en hoor door het hele land .. (mijn ogen en oren) is dat er een enorme Groei, heeft plaatsgevonden, bij de juist niet geregistreerde kerken, huisgemeentes, centra's, andere namen zoals doorbrekers, house off herous, jong en vrij, de gekste namen van niet, ''officiele''samenkomsten groeit explosief, inderdaad de bestaande oude concepten hebben het heel moeilijk en daar wordt vaak naar gekeken, om dat die bekend zijn, maar Violist je hebt werkelijk geen idee wat, er op dit moment aan de hand is, kleine huisgemeente's, nieuwe bewegingen zoals de last reformatie, of de deur,  gaan met groepen de straat,  de media wil er zo weinig mogelijk van bekend maken..

Heb jij iets gelezen of gehoord van samenkomsten de afgelopen weken waar zelf op een plek een record van meer dan 65000 mensen bij elkaar kwamen, en in grote aantallen jeugd, bijzonder he 

nee de strandfeesten hadden bij de media de aandacht ha ha 

nee violist je hebt werkelijk geen flauw idee wat er zich overal afspeelt, wat ik gezien heb ook weer de laatste maanden is een snelle ontwikkeling vooral bij de jeugd,

een honger, een passie in Nederland die ik de afgelopen 20 jaar niet eerder gezien heb..

en verder ja violist, trouw en een stukje uit het pew onderzoek, ''De bakermat van het hindoeïsme, India, kan dan het land met de meeste moslims worden. Nu is dat nog Indonesië.''

de laatste deccenia is er een grote opwekking aan de gang jawel  in.... indonesia miljoenen moslims bekeren zich tot het christelijke geloof, in de afgelopen 20 jaar, wordt op dit moment geschat dat het percentage van 5% naar 30% is gegaan oa door een van de onderstaande crusades

30,000 people over 2 nights flock to Miracle Healing Crusades as Indonesia Rises Up to Catch the Fire of the Holy Spirit! 

weet je hoeveel mensen dat zijn ha ha 

Violist india weet je Violist als er ergens opwekking is dan is dat in india, grote samenkomsten waar miljoenen mensen tot bekering komen

bronhttp://catchthefire.com.au/2010/12/30000-people-over-2-nights-flock-to-miracle-healing-crusades-as-indonesia-rises-up-to-catch-the-fire-of-the-holy-spirit/

je hebt werkelijk geen flauw idee wat er overal gebeurd .. ( en pew zn voorspelling ha ha )

Link naar bericht
Deel via andere websites
53 minuten geleden zei vredestichter:

je hebt werkelijk geen idee wat, er op dit moment aan de hand is, kleine huisgemeente's, nieuwe bewegingen zoals de last reformatie, of de deur,  gaan met groepen de straat,  de media wil er zo weinig mogelijk van bekend maken..

Wat zou er over geschreven moeten worden? Dat mensen met een verleden en aan wie wordt voorgehouden dat alleen religie nog zin aan hun leven kan geven  gevoelig voor sektes zijn en elkaar dan gek maken? Dat zij de uitverkoren groep christenen zijn die het gaan maken? Niets nieuws onder de zon. Sektes komen en gaan.

 

De Deur wordt door sommige mensen gezien als een sekte die de leden indoctrineert. De organisatie heeft een hiërarchische opbouw, waarbij het gezag bij de top van de organisatie ligt. Zo geldt het hoofdschap, wat volgens de critici betekent dat de 'pastor' alle geestelijke macht heeft over de gemeenteledenhttps://nl.wikipedia.org/wiki/De_Deur

 

De Deen Torben Søndergaard is de stuwende kracht achter de beweging ‘The Last Reformation’. De start van deze beweging was in 2011. Torben heeft verschillende boeken geschreven. Hij beschrijft dat hij eens in de hel is geweest en daar Adam zag drijven in een stroom lava. Of het echt Adam was, weet hij niet zeker. De persoon Adam zou volgens hem ook symbool kunnen staan voor de gevallen mensheid.
Ook schrijft hij over zijn bezoek aan de hemel, of, zo vraagt hij zich af, ‘was het misschien de nieuwe aarde waar ik was’. Hoe anders schrijft Paulus over de momenten dat hij in de hemel was: ‘…hij werd opgenomen in het paradijs en heeft er onuitsprekelijke woorden gehoord, die het een mens niet geoorloofd is uit te spreken’ (2 Korinthe 12:4)

Hij noemt zijn beweging ‘The Last Reformation’. Dit zou De Laatste Reformatie zijn, voordat het Koninkrijk van God op aarde wordt gesticht, mede vormgegeven door – inderdaad – Torben Søndergaard. Door zijn beweging zo neer te zetten, maakt hij zichzelf onfeilbaar. Want wie tegen hem ingaat, gaat in feite tegen God in. Nooit zal een mens zoiets mogen zeggen.  https://www.dirkvangenderen.nl/2016/05/26/de-laatste-reformatie/

Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei violist:

Wat zou er over geschreven moeten worden? Dat sektes komen en gaan? En dat mensen met een verleden die denken dat alleen religie nog zin aan hun leven kan geven  gevoelig voor sektes zijn en elkaar dan gek maken? 

tis grappig dat juist religie altijd reageert zoals jij reageert bij elke opwekking, vanaf de beroeringen van Nijkerk tot aan vandaag 

precies zoals bij luther of seymour, ik ben de laatste om te zeggen dat bijv luther feilloos was, maar is wel prachtig gebruikt, en daar ben ik dankbaar voor,, 

heel dankbaar, geweldig he 

we lezen nu ook het duidelijk verschil, hoe een verbitterde religeuze, verharde geest, naar opwekkingen en reformaties kijkt, en anderzijds, iemand zoals Jezus die altijd Goud in iemand zoekt..

ik bedoel van saulus naar Paulus, wat zie je, welke bril heb je op hoe keek Jezus naar saulus een radicaal vervolger van de kerk, hoe violist?, hij zag er goud in.

ik begrijp ook dat jou bril dit niet toelaat, er zelfs zijn best voor doet, om alles te verduisteren, ik bespeur zelfs dat je misschien niet anders meer kan denken,

( bron bijbel) 2 kor 10)4 De wapens waarmee wij strijden zijn niet zwak, ze zijn geladen met Gods kracht, in staat elke sterkte te breken. Wij werpen redeneringen omver, 5 elke verschansing door de hoogmoed opgeworpen tegen de kennis van God. Wij nemen elke gedachte gevangen om haar te onderwerpen aan Christus, 6 en wij staan klaar om elke ongehoorzaamheid te straffen, zodra uw gehoorzaamheid volmaakt is.

dus zoals bij saulus violist, was een kort moment van Jezus zijn werkelijkheid genoeg, om hem te bekeren,

Violist Violist waarom vervolg je Mij..

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei vredestichter:

Violist Violist waarom vervolg je Mij..

Ik vervolg niemand, ik vind het alleen maar amusant te lezen hoe gelovigen hun eigen sekte met de bijbel in de hand verdedigen en soms zelfs nog de hoop hebben dat de ander zich bij hen zal aansluiten. Bespaar je de moeite vredestichter, ik heb in mijn leven te veel sektes voorbij zien komen, die van jou steekt er niet boven uit.

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei violist:

Ik vervolg niemand,

dat doe je wel Violist, ik geef je een getuigenis van alles wat God doet, door mensen heen die verre van perfect waren, mensen die hun nek hebben uitgestoken, zoals bij de opwekking van nijkerk, luther, seymour, (kan je nog 300 andere namen geven) bewegingen die er nu gaande zijn en groeien, vol met passie en liefde voor onze grote koning jezus 

en waar kom jij mee aan... alleen maar negativiteit, en ik heb je al eerder gezegd dit zal niet alleen jou denken , jou woorden, jou leven beïnvloed hebben, maar ook veel gevolgen hebben gehad voor de alles om je heen, Violist doe je masker is af, wees eens eerlijk tegen je zelf..

Violist, Violist waarom vervolg je mij

handelingen H9v 1 Intussen ging Saulus, wiens ziedende woede nog steeds de leerlingen van de Heer met de dood bedreigde, naar de hogepriester 2aan wie hij brieven vroeg voor de synagogen in Damascus, om alle aanhangers van de Weg die hij zou vinden, mannen zowel als vrouwen, gevangen naar Jeruzalem te mogen voeren. 3Toen hij op zijn tocht Damascus naderde, omstraalde hem plotseling een licht uit de hemel. 4Hij viel ter aarde en hoorde een stem die hem zei: “Saul, Saul, waarom vervolgt gij Mij?” 5Hij sprak: “Wie zijt gij, Heer?” Hij antwoordde: “Ik ben Jezus, die gij vervolgt.6Maar sta op en ga de stad in; daar zal iemand u zeggen wat ge doen moet.” 7Zijn reisgezellen stonden sprakeloos, want zij hoorden wel de stem, maar zagen niemand. 

Violist wat is er gebeurd in jou leven dat je zo je hart verhard heb, God is liefde.. Hij houd zoveel van jou, waarom vervolg je de kerk, mensen met passie voor jezus, waarom..

 

ps  wie werden toen ook een sekte genoemd ''alle aanhangers van de Weg'' de volgelingen van Jezus , dus een compliment voor mij dank je wel,

maar door wie werd Saulus geïnspireerd, door wie jij Violist..

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei violist:

Leef jij in een andere wereld? Steeds minder jongeren tussen de 15 en 25 jaar zijn godsdienstig. In 2010 zei 49 procent van hen dat ze bij een bepaalde godsdienst of levensbeschouwing hoorden, in 2015 was dat 41 procent, meldt het CBS. De daling is het sterkst bij jongeren tussen de 18 en 25 jaar. http://nos.nl/artikel/2159422-steeds-minder-jongeren-geloven-in-een-god.html  Het christendom zou ongeveer gelijke tred houden me de bevolkingsgroei.'Wereldbevolking groeit, maar islam groeit harder' Zo zou het aantal christenen kunnen toenemen van 2,17 miljard in 2010 naar 2,92 miljard in 2050. Het aantal moslims zou in die periode oplopen van 1,6 naar 2,76 miljard - een sterkere groei. Als Pew gelijk heeft, zou de islam als enige religie sterker groeien dan de wereldbevolking.   https://www.trouw.nl/home/-in-2070-wereldwijd-meer-moslims-dan-christenen-~ae44cebb/

Misschien moeten we dat anders lezen Violist, steeds meer mensen die de bijbel lezen komen tot het besef dat ze in de maling genomen zijn, hierdoor keren ze zich af van de traditionele strekkingen die met bepaalde passages niets gedaan hebben. Het mag denkelijk voor zich spreken dat een dergelijke splitsing tot extra verwarring leidt, jongeren denken aan hun toekomst en nemen zelf actie in het realiseren daarvan. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Misschien moeten we dat anders lezen Violist

Goeiemorgen TTC hier kun je jou naam dan ook gelijk onder zetten

2 uur geleden zei vredestichter:

tis grappig dat juist religie altijd reageert zoals jij reageert bij elke opwekking, vanaf de beroeringen van Nijkerk tot aan vandaag 

precies zoals bij luther of seymour, ik ben de laatste om te zeggen dat bijv luther feilloos was, maar is wel prachtig gebruikt, en daar ben ik dankbaar voor,, 

heel dankbaar, geweldig he 

we lezen nu ook het duidelijk verschil, hoe een verbitterde religeuze, verharde geest, naar opwekkingen en reformaties kijkt, en anderzijds, iemand zoals Jezus die altijd Goud in iemand zoekt..

ik bedoel van saulus naar Paulus, wat zie je, welke bril heb je op hoe keek Jezus naar saulus een radicaal vervolger van de kerk, hoe violist?, hij zag er goud in.

ik begrijp ook dat jou bril dit niet toelaat, er zelfs zijn best voor doet, om alles te verduisteren, ik bespeur zelfs dat je misschien niet anders meer kan denken,

( bron bijbel) 2 kor 10)4 De wapens waarmee wij strijden zijn niet zwak, ze zijn geladen met Gods kracht, in staat elke sterkte te breken. Wij werpen redeneringen omver, 5 elke verschansing door de hoogmoed opgeworpen tegen de kennis van God. Wij nemen elke gedachte gevangen om haar te onderwerpen aan Christus, 6 en wij staan klaar om elke ongehoorzaamheid te straffen, zodra uw gehoorzaamheid volmaakt is.

dus zoals bij saulus violist, was een kort moment van Jezus zijn werkelijkheid genoeg, om hem te bekeren,

Violist Violist waarom vervolg je Mij..

 

1 uur geleden zei TTC:

jongeren denken aan hun toekomst en nemen zelf actie in het realiseren daarvan. 

klopt dit was een paar dagen geleden...

https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwi9jv_NuLDUAhVNEVAKHV71CZUQjRwIBw&url=https%3A%2F%2Fwww.cvandaag.nl%2Fopwekking-2017-trok-65-000-bezoekers-bekijk-fotos%2F&psig=AFQjCNFTEvg_QwSQY_liSQ5_L5_2HqUijA&ust=1497086658211538

 

o ja en dit ook, 

https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjOwu7FurDUAhVLblAKHUf_CF8QjRwIBw&url=https%3A%2F%2Fbethelmusic.com%2Fworship-nights%2Famsterdam-the-netherlands%2F&psig=AFQjCNEtcqOcj0QBKukNgMpaEIiCNk030w&ust=1497087192369940

o ja deze was er ook nog.. met een paar duizend mensen, (bill johnson een particial preterist goede preek trouwens)

en er zijn zo veel andere geweest zoveel plekken zoveel jeugd  God is Goed...

en nog een aantal die gaan komen... 

https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiZj77Iu7DUAhUHU1AKHT2GDlMQjRwIBw&url=https%3A%2F%2Fwww.eventbrite.nl%2Fe%2Ftickets-presence-international-healing-conference-31708658451&psig=AFQjCNH-CWYNcErIKyMUcmjDD8Q8f_RrhA&ust=1497087459705070

mocht je nog meer samenkomsten willen onderzoeken van de afgelopen weken, laat het me horen ..

Jullie zijn zo niet op de hoogte wat er allemaal wel gebeurt

maar blijf lekker het NOS kijken en lees iets meer de telegraaf, en een over ander onderzoek van nog een gefrustreerde atheïst ha ha 

"jongeren denken aan hun toekomst"  amen, ik kan je nog een aantal samenkomsten noemen waar tienduizenden jongeren op af komen, Jezus  aanbidden als Heer, als God  dit is zo geweldig..

mocht je dit zelf een keer willen mee maken, ik  Beloof  je dat als God jou aanraakt zul je nooit meer dezelfde zijn...

ik breng je er persoonlijk heen (Violist en TTC) 

en tot slot

een stukje uit de bijbel van iemand die nog eigenwijzer was dan jullie, (Violist en TTC)  maar die God tot een geweldig instrument gebruikt heeft..

handelingen H9v 1 Intussen ging Saulus, wiens ziedende woede nog steeds de leerlingen van de Heer met de dood bedreigde, naar de hogepriester 2aan wie hij brieven vroeg voor de synagogen in Damascus, om alle aanhangers van de Weg die hij zou vinden, mannen zowel als vrouwen, gevangen naar Jeruzalem te mogen voeren. 3Toen hij op zijn tocht Damascus naderde, omstraalde hem plotseling een licht uit de hemel. 4Hij viel ter aarde en hoorde een stem die hem zei: “Saul, Saul, waarom vervolgt gij Mij?” 5Hij sprak: “Wie zijt gij, Heer?” Hij antwoordde: “Ik ben Jezus, die gij vervolgt.6Maar sta op en ga de stad in; daar zal iemand u zeggen wat ge doen moet.” 7Zijn reisgezellen stonden sprakeloos, want zij hoorden wel de stem, maar zagen niemand. 

valt het jullie niet op, hoe Jezus zichzelf hier met zijn kerk identificeert ...

“Saul, Saul, waarom vervolgt gij Mij?”

Violist en TTC  waarom??

dus nogmaals de uitnodiging.. krijgen jullie er ook nog een lekkere gezegende lunch bij..

:E

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
57 minuten geleden zei vredestichter:

Goeiemorgen TTC hier kun je jou naam dan ook gelijk onder zetten

 

klopt dit was een paar dagen geleden...

https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwi9jv_NuLDUAhVNEVAKHV71CZUQjRwIBw&url=https%3A%2F%2Fwww.cvandaag.nl%2Fopwekking-2017-trok-65-000-bezoekers-bekijk-fotos%2F&psig=AFQjCNFTEvg_QwSQY_liSQ5_L5_2HqUijA&ust=1497086658211538

 

o ja en dit ook, 

https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjOwu7FurDUAhVLblAKHUf_CF8QjRwIBw&url=https%3A%2F%2Fbethelmusic.com%2Fworship-nights%2Famsterdam-the-netherlands%2F&psig=AFQjCNEtcqOcj0QBKukNgMpaEIiCNk030w&ust=1497087192369940

o ja deze was er ook nog.. met een paar duizend mensen, (bill johnson een particial preterist goede preek trouwens)

en er zijn zo veel andere geweest zoveel plekken zoveel jeugd  God is Goed...

en nog een aantal die gaan komen... 

https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiZj77Iu7DUAhUHU1AKHT2GDlMQjRwIBw&url=https%3A%2F%2Fwww.eventbrite.nl%2Fe%2Ftickets-presence-international-healing-conference-31708658451&psig=AFQjCNH-CWYNcErIKyMUcmjDD8Q8f_RrhA&ust=1497087459705070

mocht je nog meer samenkomsten willen onderzoeken van de afgelopen weken, laat het me horen ..

Jullie zijn zo niet op de hoogte wat er allemaal wel gebeurt

maar blijf lekker het NOS kijken en lees iets meer de telegraaf, en een over ander onderzoek van nog een gefrustreerde atheïst ha ha 

"jongeren denken aan hun toekomst"  amen, ik kan je nog een aantal samenkomsten noemen waar tienduizenden jongeren op af komen, Jezus  aanbidden als Heer, als God  dit is zo geweldig..

mocht je dit zelf een keer willen mee maken, ik  Beloof  je dat als God jou aanraakt zul je nooit meer dezelfde zijn...

ik breng je er persoonlijk heen (Violist en TTC) 

en tot slot

een stukje uit de bijbel van iemand die nog eigenwijzer was dan jullie, (Violist en TTC)  maar die God tot een geweldig instrument gebruikt heeft..

handelingen H9v 1 Intussen ging Saulus, wiens ziedende woede nog steeds de leerlingen van de Heer met de dood bedreigde, naar de hogepriester 2aan wie hij brieven vroeg voor de synagogen in Damascus, om alle aanhangers van de Weg die hij zou vinden, mannen zowel als vrouwen, gevangen naar Jeruzalem te mogen voeren. 3Toen hij op zijn tocht Damascus naderde, omstraalde hem plotseling een licht uit de hemel. 4Hij viel ter aarde en hoorde een stem die hem zei: “Saul, Saul, waarom vervolgt gij Mij?” 5Hij sprak: “Wie zijt gij, Heer?” Hij antwoordde: “Ik ben Jezus, die gij vervolgt.6Maar sta op en ga de stad in; daar zal iemand u zeggen wat ge doen moet.” 7Zijn reisgezellen stonden sprakeloos, want zij hoorden wel de stem, maar zagen niemand. 

valt het jullie niet op, hoe Jezus zichzelf hier met zijn kerk identificeert ...

“Saul, Saul, waarom vervolgt gij Mij?”

Violist en TTC  waarom??

dus nogmaals de uitnodiging.. krijgen jullie er ook nog een lekkere gezegende lunch bij..

:E

 

Er is niets mis met je veroordelend vermogen, de rest lijkt je volkomen te ontgaan maar dat hebben blinden wel eens meer.

xXervrV.png

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

de rest lijkt je volkomen te ontgaan maar dat hebben blinden wel eens meer.

grappig dat je zo reageert ik begrijp hieruit dat je het vervolg-stukje uit de bijbel over saulus gelezen hebt.. uit handelingen h9v

 8 ''Saulus stond van de grond op, maar hoewel zijn ogen open waren, zag hij niets.'' 

klopt TTC soms moet je eerst blind gemaakt worden om echt te zien waar het omgaat..

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei vredestichter:

grappig dat je zo reageert ik begrijp hieruit dat je het vervolg-stukje uit de bijbel over saulus gelezen hebt.. uit handelingen h9v  8 ''Saulus stond van de grond op, maar hoewel zijn ogen open waren, zag hij niets.'' klopt TTC soms moet je eerst blind gemaakt worden om echt te zien waar het omgaat..

Archetypen worden los van de menselijk wil geactiveerd, vaak als compensatie van een te eenzijdige psychische activiteit. Het is echter niet het beeld of de uitdrukking zelf die het archetype uitmaakt: het is een geheel van psychische energie, een soort knooppunt in de psyche, dat verbonden is met het collectief onbewuste, waardoor een concrete invulling vanuit het onbewuste überhaupt mogelijk wordt. (bron)
 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei TTC:

(bron)

aan het einde van jezelf gekomen begrijp ik..

dat is een mooi uitgangs- punt voor een nieuwe start..

jou start misschien met Jezus als Bron ???

ga een keer mee, mag jezelf beoordelen wat je er na afloop van vind..

ik ben juist reuze benieuwd, na zo'n aanraking hoe je gaat reageren, wordt ik nu al blij van..

Jezus zegt zelf dat Hij de Bron is van levend water, als hij jou dat geeft zul je nooit meer dorst hebben, en er zullen stromen van levend water uit jou binnenste stromen, 

echt een geweldige ervaring, ik stroom al bijna 20 jaar heerlijk...

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei vredestichter:

aan het einde van jezelf gekomen begrijp ik.. dat is een mooi uitgangs- punt voor een nieuwe start.. jou start misschien met Jezus als Bron ??? ga een keer mee, mag jezelf beoordelen wat je er na afloop van vind.. ik ben juist reuze benieuwd, na zo'n aanraking hoe je gaat reageren, wordt ik nu al blij van..

Wees maar blij ja, het ligt allemaal in de schuif.

68apy7x.png

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei vredestichter:

Goed bezig, fijne middag..

Ik, Prediker, was koning van Israël in Jeruzalem. 13 Ik heb met heel mijn hart elke vorm van wijsheid onderzocht, want ik wilde alles wat onder de hemel gebeurt doorgronden. Het is een trieste bezigheid. Een kwelling is het, die de mens door God wordt opgelegd. 14 Ik heb alles gezien wat onder de zon gebeurt, en vastgesteld dat het niet meer is dan lucht en najagen van wind. 15 Wat krom is kan niet recht worden gemaakt, en wat ontbreekt kan niet worden meegeteld. 16 Ik zei tegen mezelf: Ik heb meer en groter wijsheid verworven dan iedereen die voor mij in Jeruzalem heeft geregeerd. Ik heb veel wijsheid en kennis opgedaan. 17 Ik heb me er met hart en ziel voor ingespannen te ontdekken wat wijs is, en wat dwaas en onverstandig is. Maar ook dat, zo heb ik ingezien, is enkel najagen van wind. 18 Want wie veel wijsheid heeft, heeft veel verdriet. En wie kennis vermeerdert, vermeerdert smart. (bron)

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei vredestichter:

ik denk de laatste reformatie is gaande, nu al geweldige doorbraken, wereld wijd maar ook in Nederland, 

kleine en grote niet geregistreerde kerken (koninklijke familie's) groeien als kool, in mijn regio midden Nederland, stappen steeds meer mensen uit, er gebeuren steeds meer bevrijdingen , genezingen, en radicale bekeringen, doop diensten overal in vijvers, meren, zwembaden, tis niet meer te stoppen

Ik constateer dat je bekeringsdrang niet te stoppen is. Voor een deel begrijpelijk, jij zat in de shit en de preteristen hebben je destijds opgevangen. Wat ik niet begrijp is dat je nu denkt dat iedereen die niet hetzelfde geloof als jij is zich per definitie ook ongelukkig moet voelen. Maar waar het om ging was dat jij beweert dat de "reformatie"" gaande is. Ik toonde met een paar links het tegendeel aan. Kun jij ook met wat onderzoeken komen die jouw gelijk aantonen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei violist:

Kun jij ook met wat onderzoeken komen die jouw gelijk aantonen?

bij deze..

johannes zegt het zo in 1joh 1 HET bestond vanaf het begin we hebben het gehoord en met eigen ogen gezien; we hebben het aanschouwd en onze handen hebben het aangeraakt daarover spreken wij, over het woord dat leven is. 2Want het leven is verschenen; het eeuwige leven dat bij de Vader was, heeft zich aan ons geopenbaard, wij hebben het gezien, wij getuigen er van, wij maken het u bekend. 3Wat wij gezien en gehoord hebben, dat verkondigen wij ook aan u, opdat gij gemeenschap moogt hebben met ons. En onze gemeenschap is er een met de Vader en met Jezus Christus, zijn Zoon. 4En wij schrijven dit om ons aller vreugde volkomen te maken. 5Dit is de boodschap die wij van Hem gehoord hebben en aan u doorgeven: God is licht, er is in Hem geen spoor van duisternis. 6Als wij zeggen dat wij gemeenschap met Hem hebben, terwijl onze wegen duister zijn, liegen wij met woord en met daad. 7Maar als wij wandelen in het licht zoals Hij zelf is in het licht dan hebben wij gemeenschap met elkaar en het bloed van zijn Zoon Jezus reinigt ons van elke zonde. 8Als wij beweren zonder zonde te zijn, bedriegen wij onszelf en woont de waarheid niet in ons. 9Als wij onze zonden belijden, is Hij zo getrouw en genadig, dat Hij onze zonden vergeeft en ons reinigt van alle kwaad. 10Maar als wij zeggen dat wij geen zonde bedreven hebben, maken wij Hem tot leugenaar; dan woont zijn woord niet in ons.

dit zijn feiten Violist, als je er nog meer wil hebben hoor ik het graag..

1 uur geleden zei TTC:

klopt dit was een paar dagen geleden... 

https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwi9jv_NuLDUAhVNEVAKHV71CZUQjRwIBw&url=https%3A%2F%2Fwww.cvandaag.nl%2Fopwekking-2017-trok-65-000-bezoekers-bekijk-fotos%2F&psig=AFQjCNFTEvg_QwSQY_liSQ5_L5_2HqUijA&ust=1497086658211538

 

o ja en dit ook, 

https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjOwu7FurDUAhVLblAKHUf_CF8QjRwIBw&url=https%3A%2F%2Fbethelmusic.com%2Fworship-nights%2Famsterdam-the-netherlands%2F&psig=AFQjCNEtcqOcj0QBKukNgMpaEIiCNk030w&ust=1497087192369940

o ja deze was er ook nog.. met een paar duizend mensen, (bill johnson een particial preterist goede preek trouwens)

en er zijn zo veel andere geweest zoveel plekken zoveel jeugd  God is Goed...

en nog een aantal die gaan komen... 

https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiZj77Iu7DUAhUHU1AKHT2GDlMQjRwIBw&url=https%3A%2F%2Fwww.eventbrite.nl%2Fe%2Ftickets-presence-international-healing-conference-31708658451&psig=AFQjCNH-CWYNcErIKyMUcmjDD8Q8f_RrhA&ust=1497087459705070

mocht je nog meer samenkomsten willen onderzoeken van de afgelopen weken, laat het me horen ..

Jullie zijn zo niet op de hoogte wat er allemaal wel gebeurt

maar blijf lekker het NOS kijken en lees iets meer de telegraaf, en een over ander onderzoek van nog een gefrustreerde atheïst ha ha 

"jongeren denken aan hun toekomst"  amen, ik kan je nog een aantal samenkomsten noemen waar tienduizenden jongeren op af komen, Jezus  aanbidden als Heer, als God  dit is zo geweldig..

mocht je dit zelf een keer willen mee maken, ik  Beloof  je dat als God jou aanraakt zul je nooit meer dezelfde zijn...

ik breng je er persoonlijk heen (Violist en TTC) 

en tot slot

een stukje uit de bijbel van iemand die nog eigenwijzer was dan jullie, (Violist en TTC)  maar die God tot een geweldig instrument gebruikt heeft..

handelingen H9v 1 Intussen ging Saulus, wiens ziedende woede nog steeds de leerlingen van de Heer met de dood bedreigde, naar de hogepriester 2aan wie hij brieven vroeg voor de synagogen in Damascus, om alle aanhangers van de Weg die hij zou vinden, mannen zowel als vrouwen, gevangen naar Jeruzalem te mogen voeren. 3Toen hij op zijn tocht Damascus naderde, omstraalde hem plotseling een licht uit de hemel. 4Hij viel ter aarde en hoorde een stem die hem zei: “Saul, Saul, waarom vervolgt gij Mij?” 5Hij sprak: “Wie zijt gij, Heer?” Hij antwoordde: “Ik ben Jezus, die gij vervolgt.6Maar sta op en ga de stad in; daar zal iemand u zeggen wat ge doen moet.” 7Zijn reisgezellen stonden sprakeloos, want zij hoorden wel de stem, maar zagen niemand. 

valt het jullie niet op, hoe Jezus zichzelf hier met zijn kerk identificeert ...

“Saul, Saul, waarom vervolgt gij Mij?”

Violist en TTC  waarom??

dus nogmaals de uitnodiging.. krijgen jullie er ook nog een lekkere gezegende lunch bij..

fijne middag verder Violist ik ga aan het werk, wat demonen uit drijven, tot gauw..

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei vredestichter:

bij deze..

johannes zegt het zo in 1joh 1 HET bestond vanaf het begin we hebben het gehoord en met eigen ogen gezien; we hebben het aanschouwd en onze handen hebben het aangeraakt daarover spreken wij, over het woord dat leven is. 2Want het leven is verschenen; het eeuwige leven dat bij de Vader was, heeft zich aan ons geopenbaard, wij hebben het gezien, wij getuigen er van, wij maken het u bekend. 3Wat wij gezien en gehoord hebben, dat verkondigen wij ook aan u, opdat gij gemeenschap moogt hebben met ons. En onze gemeenschap is er een met de Vader en met Jezus Christus, zijn Zoon. 4En wij schrijven dit om ons aller vreugde volkomen te maken. 5Dit is de boodschap die wij van Hem gehoord hebben en aan u doorgeven: God is licht, er is in Hem geen spoor van duisternis. 6Als wij zeggen dat wij gemeenschap met Hem hebben, terwijl onze wegen duister zijn, liegen wij met woord en met daad. 7Maar als wij wandelen in het licht zoals Hij zelf is in het licht dan hebben wij gemeenschap met elkaar en het bloed van zijn Zoon Jezus reinigt ons van elke zonde. 8Als wij beweren zonder zonde te zijn, bedriegen wij onszelf en woont de waarheid niet in ons. 9Als wij onze zonden belijden, is Hij zo getrouw en genadig, dat Hij onze zonden vergeeft en ons reinigt van alle kwaad. 10Maar als wij zeggen dat wij geen zonde bedreven hebben, maken wij Hem tot leugenaar; dan woont zijn woord niet in ons.

dit zijn feiten Violist, als je er nog meer wil hebben hoor ik het graag..

fijne middag verder Violist ik ga aan het werk, wat demonen uit drijven, tot gauw..

Nu begin je al te quoten alsof anderen jouw tekst zouden geschreven hebben.

26 minuten geleden zei violist:

Ik constateer dat je bekeringsdrang niet te stoppen is. Voor een deel begrijpelijk, jij zat in de shit en de preteristen hebben je destijds opgevangen. Wat ik niet begrijp is dat je nu denkt dat iedereen die niet hetzelfde geloof als jij is zich per definitie ook ongelukkig moet voelen. Maar waar het om ging was dat jij beweert dat de "reformatie"" gaande is. Ik toonde met een paar links het tegendeel aan. Kun jij ook met wat onderzoeken komen die jouw gelijk aantonen?

Waar het hart van vol is, loopt de mond van over. Soms kan het redelijk misplaatst zijn waardoor de omgekeerde effectiviteit bereikt wordt, alsof je te maken hebt met een grammofoonplaat die tot niets anders meer in staat is. Het is een mooie getuigenis weliswaar. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
  • sjako unlocked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid