Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

9 minuten geleden zei davey:

hallo allemaal ik ben nieuw op dit forum, aangenaam kennis te maken. zitten we in het begin of het einde ik snap het allemaal niet zo goed?

The beginning is near, zo vergaat het ons al eeuwen. Welkom. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 6,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De kwestie is dat je het gebod heel individualistisch benadert, terwijl wij het als algemeen gebod voor heel de Kerk zien. De Kerk dient het evangelie te brengen en elke gelovige geeft daar op eigen w

Iemand behorende tot het joodse geloof is een jood, dus met kleine letter, iemand behorende tot het Joodse volk is een Jood, dus met hoofdletter. Net zoals je christen met kleine letter schrijft, want

Mijn visie: geen idee hoe/wat/wanneer. Ik hoop op het Koninkrijk, maar ben helaas nogal agnostisch. Maar een eind aan al t leed en onrecht juig ik uiteraard toe. En ik denk wel dat een Koninkrijk alle

Posted Images

2 uur geleden zei davey:

 

hallo allemaal ik ben nieuw op dit forum, aangenaam kennis te maken.

zitten we in het begin of het einde ik snap het allemaal niet zo goed?

 

Hallo davey welkom_:)_ op dit geweldige Forum Jehova Getuigen JG, atheïsten, ex kerkgangers, en ook volgelingen van Jezus, uit allerlei stromingen, van alles en iedereen kom je tegen..

Ik zou zeggen we zitten er midden in..

Link naar bericht
Deel via andere websites

hahahah leuke welkom geen einde, en het begin is vlakbij....

hoe moet ik dit nu weer zien, als er geen einde komt, is het al begonnen dus??

daar kan ik wel wat mee het is begonnen maar wat is er begonnen dan? of waar ben jij mee begonnen?

er is dus nu in de einden der tijden, aan ons geopenbaard.. Het Leven van De Zoon, wat daarvoor verborgen was.

dat is ongeveer 2000 jaar geleden geschreven, maar nu realiteit geworden in ons, of ben je nog bedekt? Die bedekking kan worden weggenomen zodat je kan zien... de alpha en omega!!!

let op het begin en het einde.. met de nadruk op en... hoe moet ik dit nou weer zien dan.. ??

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei vredestichter:
3 uur geleden zei violist:

Kun jij ook met wat onderzoeken komen die jouw gelijk aantonen?

bij deze..

johannes zegt het zo in 1joh 1 HET bestond vanaf het begin we hebben het gehoord en met eigen ogen gezien; we hebben het aanschouwd en onze handen hebben het aangeraakt daarover spreken wij, over het woord dat leven is. 2Want het leven is verschenen; het eeuwige leven dat bij de Vader was, heeft zich aan ons geopenbaard, wij hebben het gezien, wij getuigen er van, wij maken het u bekend. 3Wat wij gezien en gehoord hebben, dat verkondigen wij ook aan u, opdat gij gemeenschap moogt hebben met ons. En onze gemeenschap is er een met de Vader en met Jezus Christus, zijn Zoon. 4En wij schrijven dit om ons aller vreugde volkomen te maken. 5Dit is de boodschap die wij van Hem gehoord hebben en aan u doorgeven: God is licht, er is in Hem geen spoor van duisternis. 6Als wij zeggen dat wij gemeenschap met Hem hebben, terwijl onze wegen duister zijn, liegen wij met woord en met daad. 7Maar als wij wandelen in het licht zoals Hij zelf is in het licht dan hebben wij gemeenschap met elkaar en het bloed van zijn Zoon Jezus reinigt ons van elke zonde. 8Als wij beweren zonder zonde te zijn, bedriegen wij onszelf en woont de waarheid niet in ons. 9Als wij onze zonden belijden, is Hij zo getrouw en genadig, dat Hij onze zonden vergeeft en ons reinigt van alle kwaad. 10Maar als wij zeggen dat wij geen zonde bedreven hebben, maken wij Hem tot leugenaar; dan woont zijn woord niet in ons.

dit zijn feiten Violist, als je er nog meer wil hebben hoor ik het graag..

Ik vroeg om resultaten van een onderzoek doe zouden aantonen dat de reformatie betreffende de eindtijd gaande is. Wanneer jij niets anders weet dan een stukje tekst wat een prediker 2000 jaar geleden geschreven heeft houdt het voor mij op.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei violist:

Ik vroeg om resultaten van een onderzoek doe zouden aantonen dat de reformatie betreffende de eindtijd gaande is. Wanneer jij niets anders weet dan een stukje tekst wat een christen 2000 jaar geleden geschreven heeft houdt het voor mij op.

 

ik begrijp dat je vroegtijdig opgehouden bent met lezen..

 

lees nog ff door wat er op dit moment in Nederland, maar ook wereldwijd gebeurd.. Hoe bedoel je toon even aan 

De blinden die zien, de doven die horen, gevangenen worden bevrijd, en armen horen het evangelie, demonen worden uitgedreven 

het koninkrijk breidt zich uit zoals Jezus al geprofeteerd Had... en is en wordt steeds zichtbaarder :E:E:E

 

9 minuten geleden zei davey:

is dit dan niet welkom in het vrederijk??

 col 1 v 12 Zegt met blijdschap dank aan de Vader, die u in staat stelde te delen in de erfenis van de heiligen in het licht. 13 Hij heeft ons ontrukt aan het domein van de duisternis en overgebracht naar het koninkrijk van zijn geliefde Zoon, 14 in wie onze bevrijding verzekerd is en onze zonden vergeven zijn. 15 Hij is het beeld van de onzichtbare God, de eerstgeborene van heel de schepping. 16 Want in Hem is alles geschapen, in de hemelen en op de aarde, het zichtbare en het onzichtbare, tronen en hoogheden, heerschappijen en machten. Het heelal is geschapen door Hem en voor Hem. 17 Hij bestaat voor alles en alles bestaat in Hem. 18 Hij is ook het hoofd van het lichaam dat de kerk is. Hij is de oorsprong, de eerste die van de dood is opgestaan, om in alles de eerste te zijn, Hij alleen. 19 Want in Hem heeft God willen wonen in heel zijn volheid, 20 om door Hem het heelal met zich te verzoenen. en vrede te stichten door het bloed aan het kruis vergoten, om alles in de hemelen en op de aarde te verzoenen, door Hem alleen.

Welkom !! iedereen ha ha 

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei vredestichter:

De blinden die zien, de doven die horen, gevangenen worden bevrijd, en armen horen het evangelie, demonen worden uitgedreven 

Aan klaroengeschal geen gebrek, kom eens met een onderbouwd en evenwichtig plan. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

“…en wanneer Ik heengegaan ben en u plaats bereid heb, kom ik weder en zal u tot mij nemen, opdat ook gij zijn moogt, waar ik ben.”

Veel christenen denken dat dit vers betrekking heeft op de “opname”, waar Jezus ons voor de grote verdrukking zal ophalen. Ook wordt deze tekst veel gebruikt op begrafenissen waar we bij het sterven een hemelse woning gaan betrekken die Jezus voor ons klaar gemaakt zou hebben. In ieder geval betreft het een gebeurtenis die nog in de toekomst moet plaats vinden. Het lijkt erop dat dit nog een onvervulde profetie is. Maar waarom zou Jezus Zijn discipelen vertellen dat Hij weer terug komt om hun op te halen, terwijl Hij wist dat de zogenaamde opname niet tijdens hun leven zou plaats vinden maar pas in de 21ste eeuw?
Wat bedoelde Jezus met dit vers eigenlijk te zeggen?

Het is van belang dat we dit vers in de context lezen. Verder moeten we in ogenschouw nemen dat de bijbel een Joods boek is, geschreven aan de Joden, die in hun tijd leefden, in hun taal, vol metafoor en allegorie.
De hoofdstukken 14 tot 17 van Johannes gaan over de Trooster (Heilige Geest) die tot de discipelen zou komen.
Het woordje tot zal verscheidene keren terug komen en speelt een belangrijke rol in het begrijpen van de volgende teksten….
Hoofdstuk 14 begint met dat de discipelen ongerust en bedroeft werden (ontroert), Jezus zou weggaan en ze konden Hem niet volgen, ze gingen een onzekere toekomst tegemoet.
Maar Jezus stelt ze gerust: Ik ga heen om u (de discipelen) plaats te bereiden en wanneer Ik dat gedaan heb, kom Ik weer terug en zal u (de discipelen) tot Mij nemen….
Het volgende vers verklaart dat de discipelen niet wisten waar Jezus heen ging en ook wisten ze de weg er naar toe niet.
Toen sprak Jezus de bekende woorden: Ik ben de weg en de waarheid en het leven, niemand komt tot de Vader dan door Mij
In vers 7 voegde Jezus daar nog aan toe: Indien je Mij kende, zou je ook de Vader gekend hebben…. de discipelen “kenden” Jezus nog niet echt omdat ze de Heilige Geest nog niet hadden ontvangen.
Want als ze Jezus zouden kennen, zouden ze ook de Vader kennen…. Jezus bevestigde dat in vers 11: Geloof Mij, dat Ik in de Vader ben en de Vader in Mij is.
Jezus had zich zelf nog niet aan de discipelen geopenbaard, dat zou pas een tijdje later plaats vinden:
Vers 16 en 17: Ik zal de Vader bidden en Hij zal u een andere Trooster geven om tot in eeuwigheid bij u te zijn, de Geest der Waarheid……..
…. de wereld kent Hem niet; maar gij kent Hem, want Hij blijft bij u en zal in u zijn.
Vers 18: Ik zal u niet als wezen achterlaten. Ik kom tot u.
Vers 19: Nog een korte tijd en de wereld ziet Mij niet meer, maar gij ziet Mij, want Ik leef en gij zult leven.
Vers 20: Te dien dage zult gij weten, dat Ik in de Vader ben en gij in Mij en Ik in u.
Vervolgens staat dan in vers 21: en wie Mij lief heeft, zal geliefd worden door mijn Vader en Ik zal hem liefhebben en Mijzelf aan hem openbaren.
Hier staat het dan: bij het ontvangen van de Trooster zou Jezus zichzelf aan de discipelen openbaren en pas dan zouden ze Hem “kennen”….
Vers 23: …Indien iemand Mij liefheeft, zal hij mijn woord bewaren en Mijn Vader zal hem liefhebben en Wij zullen tot hem komen en bij hem wonen.
En hier staat dan het woord “wonen”: Wij, Jezus en God zullen in hem woning gaan maken, door het ontvangen van de Trooster, de Heilige Geest.
Dat is ook wat bedoeld wordt met de zinsnede “tot Mij nemen” of “tot u komen”: Jezus die in de discipelen woning gaat maken, door het ontvangen van de heilige geest.
Dan zouden ze echt het echte “leven” ontvangen, Ik ben gekomen opdat zij leven hebben en overvloed (Joh 10:10), het “in Christus” zijn zoals Paulus dat uitdrukte.
Dit wordt nog een keer bevestigd in vers 28: Gij hebt gehoord, dat Ik tot u gezegd hebt, Ik ga heen en kom tot u…. en daarbij verwijst Jezus naar vers 3.

Dit verhaal gaat over Jezus die de discipelen op de hoogte bracht van de Trooster, de Heilige Geest, die in hun harten woning zou gaan maken bij de uitstorting van de Heilige Geest in Handelingen 2.
En het geldt ook voor ons vandaag, wanneer wij Jezus aannemen als onze redder, zal Jezus woning maken in ons hart en zal de Heilige Geest/Jezus in ons komen wonen en zijn wij verzekerd van een eeuwig “leven”, nu hier op aarde en later in de hemel.
Het is dus niet zo dat we bij ons sterven deze woning pas in bezit gaan nemen, nee, het is de heilige geest die woning in ons maakt wanneer we Jezus aannemen en we worden “ingeschreven” in het boek des levens. Verder heeft het niets te maken met een zogenaamde “opname”.
Dus geen toekomstig gebeuren, maar Jezus, die nu al in ons woont, tenminste als we ons hart ervoor open stellen.
En dit komt weer prachtig overeen met Openbaring 21:3, “Zie, de tabernakel Gods is bij de mensen, en Hij zal bij hen wonen en zij zullen Zijn volken zijn, en God zal zelf bij hen wonen.

(bron bijbel en anne salamons)

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei vredestichter:

Hoe bedoel je toon even aan 

Om te voorkomen dat ik weer een lap gekopieerde tekst ongelezen moet doorscrollen ga ik je dat niet uitleggen. Je reacties boeien me trouwens steeds minder om niet te zeggen helemaal niet meer.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei violist:

ga ik je dat niet uitleggen. Je reacties boeien me trouwens steeds minder.

Nou nou nou Violist, ik heb aangetoond de geweldige opleving die op dit moment plaatsvind in Nederland en wereldwijd in deze (eind) tijd

dat dit niet past in jou visie, en deze bewijzen jou dermate frustreren,  kan ik niets aan doen, gelukkig is er in Nederland vrijheid van mening op dit gebied,

zullen we dan maar afsluiten dat we het eens zijn dat we het oneens zijn.. prima toch.

ik Hoop dat je het mee maakt, hoe de boodschap ''van het evangelie van het koninkrijk) wereldwijd zich verder ontwikkeld.

en niet vergeten Violist, Jezus houd van je..

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
44 minuten geleden zei vredestichter:

ik heb aangetoond de geweldige opleving die op dit moment plaatsvind in Nederland en wereldwijd in deze (eind) tijd

Blijkbaar verschillen wij van mening over de begrippen "aantonen" en "bewijzen". Ik merkte dat al toen je een tijdje terug de aanwezigheid van God meende aan te kunnen tonen. Hier wil ik het bij laten, ik praat liever met mensen die met beide benen op de grond staan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei violist:

"aantonen" en "bewijzen"

bron (http://synoniemen.net/index.php?zoekterm=aantonen)

aantonen

als trefwoord met bijbehorende synoniemen:

aantonen (ww):

aanwijzen, bewijzen, demonstreren, hardmaken, onderbouwen, staven, uitwijzen

12 minuten geleden zei violist:

de aanwezigheid van God meende aan te kunnen tonen.

Je zou me eens tegen kunnen komen ha ha, 

fijne avond :*

 

 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei violist:

Wat zou er over geschreven moeten worden? Dat mensen met een verleden en aan wie wordt voorgehouden dat alleen religie nog zin aan hun leven kan geven  gevoelig voor sektes zijn en elkaar dan gek maken? Dat zij de uitverkoren groep christenen zijn die het gaan maken? Niets nieuws onder de zon. Sektes komen en gaan.

 

De Deur wordt door sommige mensen gezien als een sekte die de leden indoctrineert. De organisatie heeft een hiërarchische opbouw, waarbij het gezag bij de top van de organisatie ligt. Zo geldt het hoofdschap, wat volgens de critici betekent dat de 'pastor' alle geestelijke macht heeft over de gemeenteledenhttps://nl.wikipedia.org/wiki/De_Deur

 

De Deen Torben Søndergaard is de stuwende kracht achter de beweging ‘The Last Reformation’. De start van deze beweging was in 2011. Torben heeft verschillende boeken geschreven. Hij beschrijft dat hij eens in de hel is geweest en daar Adam zag drijven in een stroom lava. Of het echt Adam was, weet hij niet zeker. De persoon Adam zou volgens hem ook symbool kunnen staan voor de gevallen mensheid.
Ook schrijft hij over zijn bezoek aan de hemel, of, zo vraagt hij zich af, ‘was het misschien de nieuwe aarde waar ik was’. Hoe anders schrijft Paulus over de momenten dat hij in de hemel was: ‘…hij werd opgenomen in het paradijs en heeft er onuitsprekelijke woorden gehoord, die het een mens niet geoorloofd is uit te spreken’ (2 Korinthe 12:4)

Hij noemt zijn beweging ‘The Last Reformation’. Dit zou De Laatste Reformatie zijn, voordat het Koninkrijk van God op aarde wordt gesticht, mede vormgegeven door – inderdaad – Torben Søndergaard. Door zijn beweging zo neer te zetten, maakt hij zichzelf onfeilbaar. Want wie tegen hem ingaat, gaat in feite tegen God in. Nooit zal een mens zoiets mogen zeggen.  https://www.dirkvangenderen.nl/2016/05/26/de-laatste-reformatie/

De valse kerk viert hoogtij. Bedankt voor de info, Violist.

7 minuten geleden zei vredestichter:

bron (http://synoniemen.net/index.php?zoekterm=aantonen)

aantonen

als trefwoord met bijbehorende synoniemen:

aantonen (ww):

aanwijzen, bewijzen, demonstreren, hardmaken, onderbouwen, staven, uitwijzen

Je zou me eens tegen kunnen komen ha ha, 

fijne avond :*

 

 

 

 

Volgens mij ben jij godsdienstwaanzinnig....

11 uur geleden zei vredestichter:

tis grappig dat juist religie altijd reageert zoals jij reageert bij elke opwekking, vanaf de beroeringen van Nijkerk tot aan vandaag 

precies zoals bij luther of seymour, ik ben de laatste om te zeggen dat bijv luther feilloos was, maar is wel prachtig gebruikt, en daar ben ik dankbaar voor,, 

heel dankbaar, geweldig he 

we lezen nu ook het duidelijk verschil, hoe een verbitterde religeuze, verharde geest, naar opwekkingen en reformaties kijkt, en anderzijds, iemand zoals Jezus die altijd Goud in iemand zoekt..

ik bedoel van saulus naar Paulus, wat zie je, welke bril heb je op hoe keek Jezus naar saulus een radicaal vervolger van de kerk, hoe violist?, hij zag er goud in.

ik begrijp ook dat jou bril dit niet toelaat, er zelfs zijn best voor doet, om alles te verduisteren, ik bespeur zelfs dat je misschien niet anders meer kan denken,

( bron bijbel) 2 kor 10)4 De wapens waarmee wij strijden zijn niet zwak, ze zijn geladen met Gods kracht, in staat elke sterkte te breken. Wij werpen redeneringen omver, 5 elke verschansing door de hoogmoed opgeworpen tegen de kennis van God. Wij nemen elke gedachte gevangen om haar te onderwerpen aan Christus, 6 en wij staan klaar om elke ongehoorzaamheid te straffen, zodra uw gehoorzaamheid volmaakt is.

dus zoals bij saulus violist, was een kort moment van Jezus zijn werkelijkheid genoeg, om hem te bekeren,

Violist Violist waarom vervolg je Mij..

Het lijkt wel of jij denkt dat je God bent..... het gaat niet zo goed met je he.....

27 minuten geleden zei violist:

Blijkbaar verschillen wij van mening over de begrippen "aantonen" en "bewijzen". Ik merkte dat al toen je een tijdje terug de aanwezigheid van God meende aan te kunnen tonen. Hier wil ik het bij laten, ik praat liever met mensen die met beide benen op de grond staan.

Dat heb je heel goed gezien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Dolce Vita:

Dat heb je heel goed gezien.

Goede avond, Dolce , bedankt voor je reactie en ik begrijp hieruit, dat ik een hoop in je losgemaakt heb.

en dat is prima, ik beweer inderdaad een geliefde zoon van de Vader te zijn, ik heb een oudere broer en die heet jezus, en ben een tempel van de Heilige Geest..

en Dolce: Paulus formuleert het zo

in handelingen h 26 v 22 Met Gods hulp houd ik stand tot op deze dag en leg getuigenis af voor klein en groot. Ik zeg niets anders dan wat ook de profeten en Mozes hebben verklaard dat gebeuren zou, 23 namelijk dat de Christus moest sterven en dat Hij als eerste uit de opstanding der doden het licht zou verkondigen aan het volk en aan de heidenen.” 24 Terwijl hij zich zo aan het verdedigen was, riep Festus met luider stem uit: “Ge zijt krankzinnig, Paulus, uw grote geleerdheid brengt uw hoofd op hol.” 25 Paulus antwoordde: “Ik ben niet krankzinnig, hoogedele Festus: nee, ik spreek ware en verstandige taal.

ha ha geweldig he ik weet niet of Festus uiteindelijk een volgeling van Jezus is geworden, en jij Dolce, hoe zit het met jou??

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei vredestichter:

Goede avond, Dolce , bedankt voor je reactie en ik begrijp hieruit, dat ik een hoop in je losgemaakt heb

Nou nee.  Hoe je Violist toespreekt laat duidelijk zijn dat er een flinke steek loszit.  " Violist waarom vervolg je Mij". Bizar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei davey:

 

hallo allemaal ik ben nieuw op dit forum, aangenaam kennis te maken.

zitten we in het begin of het einde ik snap het allemaal niet zo goed?

 

 

Welkom Davey, snap goed dat je het verwarrend vindt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei vredestichter:

het koninkrijk breidt zich uit zoals Jezus al geprofeteerd Had... en is en wordt steeds zichtbaarder 

Dat er weer meer belangstelling voor religie komt is zeker. Dat zien we aan het aantal Bijbel studies die we geven en het enthousiasme in de gemeente. Maar daar blijft het niet bij. Tegen de Eindtijd zou het worden bespoedigt staat er in Jesaja. Het Koninkrijk van God spreidt zich steeds meer uit. Maar straks komt de climax. Geen onrecht meer, geen dood meer, geen ziekte. In jou vredesrijk gaat iedereen nog dood of wordt ziek. De belofte van Jezus is zoveel meer dan een paar gemeentes die groeien. 

Dat spreken in tongen vertrouw ik niks. In de eerste eeuw was dit nodig om vreemde talen te kunnen spreken om het evangelie te verspreiden. Toen waren er geen universiteiten waar je dat kon leren. Het spreken van tongen van nu is brabbeltaal. Ben er heel niet zeker van dat de Heilige Geest dit ingeeft of een heeeeeel ander soort geest. Je zit graag op YouTube. Kijk maar eens rond. Er wordt  zeer veel voor gewaarschuwd.

58 minuten geleden zei Dolce Vita:

De valse kerk viert hoogtij. Bedankt voor de info, Violist.

Maar dat had ik al door.

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei Dolce Vita:

 Hoe je Violist toespreekt laat duidelijk zijn dat er een flinke steek loszit.  " Violist waarom vervolg je Mij". Bizar.

tis wel bizar hoe snel jij tot conclusies komt, het ging in deze discussie hoe Jezus zelf zich met de Kerk identificeert Hij zegt waarom vervolg je mij, terwijl Jezus allang opgevaren was toen saulus de kerk vervolgde, 

Dus de conclusie was als je de kerk vervolgt, vervolg je Jezus want ze zijn namelijk "een" 

Violist probeert in alles duidelijk te maken dat Jezus een verzinsel is die zwakkere nodig hebben, om te kunnen functioneren, en bijzonder gemotiveerd is om te schoppen, tegen alles wat maar iets met Jezus of de kerk te maken heeft,  wat mij aangaat helemaal prima dat hij dit wil blijven geloven en doen..

ik Geloof wat anders.. en daar gaat deze discussie  over..

maar D.V. waar sta jij voor??

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei vredestichter:

Violist probeert in alles duidelijk te maken dat Jezus een verzinsel is die zwakkere nodig hebben, om te kunnen functioneren

Corrrectie, niet veralgemeniseren vredestichter, wat ik in die trant gezegd heb sloeg alleen op jou.

Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei sjako:

In jou vredesrijk gaat iedereen nog dood of wordt ziek. De belofte van Jezus is zoveel meer dan een paar gemeentes die groeien. 

hallo sjako Had ik dat ergens gezegd, ik denk het niet. 

ik heb je proberen duidelijk te maken dat dit een langzaam voortschrijdend proces is,, de gelijkenis van Jezus over hoe het koninkrijk gestalte gaat krijgen, weet je nog, hij legt het zo duidelijk uit een mosterd zaadje en een klein beetje Gist dit is zo duidelijk, een proces toch ?? laten we eens verder kijken..

 aan ‘Hem heeft hij opgewekt uit de dood en hem heeft hij in de hemel de ereplaats gegeven aan zijn rechterzijde, hoog boven alle overheden, machten, krachten, heerschappijen en hoe ze ook maar genoemd worden, zowel in deze als in de komende tijd. God heeft alles aan hem onderworpen, hem boven alles verheven en hem aan het hoofd gesteld van de kerk.’ (Efeze 1: 20-22)

dit is geschiedenis!! en hoe dan verder..

‘Want Christus moet als koning regeren totdat alle vijanden aan hem onderworpen zijn.’ (1 Cor. 15:25)

‘Voor altijd gezeten aan de rechterhand van God, voorts afwachtende, totdat zijn vijanden gemaakt worden tot een voetbank voor zijn voeten.’ (Hebreeen 10:13)

‘Hem moest de hemel opnemen tot de tijden van de wederoprichting aller dingen…‘ (Handelingen 3:21)

‘Neem plaats aan mijn rechterzijde, ik zal uw vijanden neerleggen als een bank voor uw voeten.’ (Handelingen 1:34)

Uit deze verklaringen leren we volgende belangrijke waarheden:

Jezus regeert tot al zijn vijanden aan Hem onderworpen zijn,

Jezus zit aan Gods rechterhand tot zijn vijanden voor Hem tot voetbank gemaakt zijn

Jezus is opgenomen in de hemelen tot alle dingen hersteld zijn

Er is sprake van een voortgaand proces van regering, tot alle duisternis zich buigt voor Jezus Christus, precies zoals Jesaja, Daniel, David en andere profeten uit het Oude Testament profeteerden. De apostel Paulus schreef terecht:

‘Daarom heeft God hem hoog verheven en hem de allerhoogste titel geschonken, zodat iedereen in de hemel, op de aarde en onder de aarde, de knieën zou buigen voor hem die Jezus heet en allen openlijk zouden uitroepen, tot eer van God, de Vader: Jezus Christus is de Heer.’ (Filippenzen 2:10)

Buigt iedereen reeds de knie voor Jezus? Nee. Roepen allen uit dat Jezus Heer is? Nog niet. Maar de heerschappij van Jezus is vandaag miljoenen malen groter op aarde dan toen Hij begon. Tweeduizend jaar geleden bogen slechts enkele duizenden de knie voor Hem en vandaag buigen honderden miljoenen de knie voor Christus, waaronder vele regeringsleiders. Van een heel klein begin, is de heerschappij van Jezus al zeer groot geworden en wordt komende eeuwen nog veel groter, tot de profetische woorden vervuld zijn dat elke knie zich buigt voor Hem, het uiteindelijke effect zal zijn dat alle ziekte, depressie, honger enz enz verleden tijd zal zijn 

in mijn visie op zijn rijk, vredesrijk, waar wij met hem regeren op aarde..  (schaduw van Petrus effect)

Ps incl tongentaal, maar dat onderwerp is misschien beter voor een andere topic, wel aardig van je dat je er niet meer 100% zeker van bent, dat tongentaal allemaal demonisch is 

:E

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei violist:

Corrrectie, niet veralgemeniseren vredestichter, wat ik in die trant gezegd heb sloeg alleen op jou.

Nou daar ben ik blij mee, je bedoelt te zeggen, dat als ''iemand'' in Jezus gelooft als de zoon van God, dat Hij gestorven is, opgestaan is uit de dood, en nu zit aan de rechterhand van de Vader, 

Dat dit ergens op slaat... 

ben reuze benieuwd naar jou antwoord VIOLIST... (best wel belangrijk)

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei vredestichter:

Nou daar ben ik blij mee, je bedoelt te zeggen, dat als ''iemand'' in Jezus gelooft als de zoon van God, dat Hij gestorven is, opgestaan is uit de dood, en nu zit aan de rechterhand van de Vader, 

Dat dit ergens op slaat... 

ben reuze benieuwd naar jou antwoord VIOLIST... (best wel belangrijk)

In zoverre slaat het ergens op dat ik dat van die "iemand" respecteer. Jouw manier van geloven daar in tegen lap ik aan mijn laars.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei violist:
3 minuten geleden zei vredestichter:

Nou daar ben ik blij mee, je bedoelt te zeggen, dat als ''iemand'' in Jezus gelooft als de zoon van God, dat Hij gestorven is, opgestaan is uit de dood, en nu zit aan de rechterhand van de Vader, 

Dat dit ergens op slaat... 

ben reuze benieuwd naar jou antwoord VIOLIST... (best wel belangrijk)

In zoverre slaat het ergens op dat ik dat respecteer. 

Mmmm respecteer, dat is een politiek antwoord, je bedoelt iedereen moet maar geloven waar die zin aan heeft, maar ik geloof er geen zak van..

of bedoel je, ik ben er nog niet van overtuigd, maar ben het nog aan het onderzoeken..

of, ja ik geloof met heel mijn hart, en belijd met heel mijn mond Jezus is Heer...

Violist wat bedoel je precies, waar sta je voor??

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
  • sjako unlocked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid