Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

4 uur geleden zei TTC:

Zeg jij altijd, ben je niet wat teveel in verwarring? 

Ik ben altijd blijven zeggen dat we alleen maar den bozen bekend kunnen maken... Stap 2 is dan samenkomen in eendracht en het beest in de hoek dwingen.

5 uur geleden zei Gaitema:

De aanslagen zijn ze in Israël en het midden oosten al veel langer gewend dan wij. En dat valt hier nog reuze mee, vind ik zelf persoonlijk. De IS heeft hier weinig betekenis tot nu toe. Maar de tekst zinspeelt op het moment dat Jezus terug gaat komen, dan zullen wij meegenomen worden en de rest zal het verderf overkomen, waar ze niet aan ontsnappen kunnen. Nu kunnen veel mensen aan veel nog ontsnappen, maar dan niet meer. Ze zullen dus (met andere woorden) allemaal omkomen. 

Dus die tekst gaat op voor het westen (?) ;)

4 uur geleden zei sjako:

En je vergeet nog een groot teken: het einde van de tijd der heidenen. Die is gewoon te berekenen en eindigt in 1914.

Wat bedoel je precies? We zijn al 2019 he :)

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 6,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De kwestie is dat je het gebod heel individualistisch benadert, terwijl wij het als algemeen gebod voor heel de Kerk zien. De Kerk dient het evangelie te brengen en elke gelovige geeft daar op eigen w

Iemand behorende tot het joodse geloof is een jood, dus met kleine letter, iemand behorende tot het Joodse volk is een Jood, dus met hoofdletter. Net zoals je christen met kleine letter schrijft, want

Mijn visie: geen idee hoe/wat/wanneer. Ik hoop op het Koninkrijk, maar ben helaas nogal agnostisch. Maar een eind aan al t leed en onrecht juig ik uiteraard toe. En ik denk wel dat een Koninkrijk alle

Posted Images

4 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik ben altijd blijven zeggen dat we alleen maar den bozen bekend kunnen maken... Stap 2 is dan samenkomen in eendracht en het beest in de hoek dwingen.

Mensen houden zich blijkbaar graag bezig, tragisch absurd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Het zou kunnen. Het blijft speculatief wat mij betreft.

Speculatief. Eschatologische aangelegenheden eigen. Wat mij betreft heeft iedere denominatie er wel een visie op en dus zijn eigen bedelingenleer.

Je maakt het er wel makkelijk af. Daar overtuig je me niet mee, maar misschien is dat jouw doel ook niet ☺

5 uur geleden zei Fundamenteel:

 

Dus die tekst gaat op voor het westen (?) ;)

Komen we te weten ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei sjako:

Nee.

En de valse profetieën die ze hebben gedaan zetten jou niet aan het denken? De Bijbel leert namelijk dat wanneer zogenaamde profeten voorspellingen doen die niet exact uitkomen het valse profeten zijn, die dus niet namens God spreken. De logische en Bijbelse conclusie zou dus moeten zijn dat het WTG niet namens God spreekt. Hoe ga je hier mee om?

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Waar zou je van overtuigd moeten worden dan?

Ik kan me zo voorstellen (als ik me in jou verplaats), dat je me graag de volle waarheid wil vertellen. Dan verdiep je in wat ik aandraag en weerleg je dat, als het aangedragene van mij een dwaling zou betreffen. Echter heb je dat niet gedaan. 

 

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Gaitema:

Ik kan me zo voorstellen (als ik me in jou verplaats), dat je me graag de volle waarheid wil vertellen. Dan verdiep je in wat ik aandraag en weerleg je dat, als het aangedragene van mij een dwaling zou betreffen. Echter heb je dat niet gedaan.

Ik kan jou geen volle waarheid vertellen in deze, behalve dan dat God precies weet wat Hij doet. En daar vertrouw ik op. Een juiste kijk op de eindtijd, wat is dat eigenlijk?

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 uur geleden zei sjako:

Niburu is idd kolder. Maar het aantal aardbevingen neemt gewoon toe. Het klimaat gaat naar de knoppen, insecten sterven uit... moet ik nog even doorgaan?

Het aantal aardbevingen neemt niet toe en de rest staat in de Bijbel niet vermeld.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei TTC:

Mensen houden zich blijkbaar graag bezig, tragisch absurd.

Ja absurd, bezorgde burgers die een veilige en gezonde omgeving willen eerder dan meer geld bieden zodat er nog meer komen die het hier onveiliger komen maken, absurd is het.

1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Het aantal aardbevingen neemt niet toe en de rest staat in de Bijbel niet vermeld.

 

Als er dagelijks plaatsnemen, maar ze registreren ze niet? Zie de link van Yellow Stone park die ik u gaf, en het feit dat er zoveel vulkanen na elkaar uitbarsten bewijst ook een toename.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Ja absurd, bezorgde burgers die een veilige en gezonde omgeving willen eerder dan meer geld bieden zodat er nog meer komen die het hier onveiliger komen maken, absurd is het.

Het voordeel van hersteldenken, dat gestimuleerd kan worden middels grensverleggend denken, is dat je heel wat obstakels geestelijk kan omzeilen om alvast een kijkje te nemen wat er in de toekomst mogelijk is. Ten individuele titel kan dit je hoop en zingeving met een immense ruk verhogen, zelfs in die mate dat je begint te denken dat je in een verkeerde wereld leeft. En pas dan komt de haast ondraaglijke kwelling die je in alle eenzaamheid mag beleven, namelijk het getuige zijn van een weerzinwekkende wereld die zich maar al te graag verankert aan de obstakels die je nu net wist te omzeilen en op te lossen door de diverse manieren van hersteldenken effectief toe te passen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Ik kan jou geen volle waarheid vertellen in deze, behalve dan dat God precies weet wat Hij doet. En daar vertrouw ik op. Een juiste kijk op de eindtijd, wat is dat eigenlijk?

Nou, ik geloofde al niet in de verdrukking na de opname én ik geloofde al dat de opname gewoon de wederkomst is. Nog een wederkomst na de verdrukking leek me sterk. Een predikant zei me: "de verdrukking is nu". Dat geloof ik ook. In Noord Korea hebben ze het nu. In Klein Azië hadden ze het toen. Deze studie heeft me een blik gegeven op Jezus. Daniel 9 gaat gewoon niet over de eindtijd, maar over Jezus en Israël. 

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei TTC:

Het voordeel van hersteldenken, dat gestimuleerd kan worden middels grensverleggend denken, is dat je heel wat obstakels geestelijk kan omzeilen om alvast een kijkje te nemen wat er in de toekomst mogelijk is. Ten individuele titel kan dit je hoop en zingeving met een immense ruk verhogen, zelfs in die mate dat je begint te denken dat je in een verkeerde wereld leeft. En pas dan komt de haast ondraaglijke kwelling die je in alle eenzaamheid mag beleven, namelijk het getuige zijn van een weerzinwekkende wereld die zich maar al te graag verankert aan de obstakels die je nu net wist te omzeilen en op te lossen door de diverse manieren van hersteldenken effectief toe te passen.

Idd herstellen door een nieuwe macht aan top te stellen. Het obstakel is de EU.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei TTC:

Als jij het zegt, we kunnen er niets aan doen.

Bekend maken en blijven herhalen, allemaal samen in koor. Maar jij wilt de realiteit liever ontkennen door een alternatief te bedenken waardoor we in deze zooi blijven. Het is zoals het altijd was. Ooit walsen hier tanks binnen om de gekken te verslagen die anderen verkozen omdat ze liever de leugen dan de waarheid volgden. De comfortabele leugen vs de bikkelharde realiteit.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Fundamenteel:

Bekend maken en blijven herhalen, allemaal samen in koor. Maar jij wilt de realiteit liever ontkennen door een alternatief te bedenken waardoor we in deze zooi blijven. Het is zoals het altijd was. Ooit walsen hier tanks binnen om de gekken te verslagen die anderen verkozen omdat ze liever de leugen dan de waarheid volgden. De comfortabele leugen vs de bikkelharde realiteit.

Wees eens realistisch, al meer dan 3000 jaar is dat niet gelukt en de kerk, zoals iedereen nuchter kan vaststellen, helpt niet in dat proces.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Wees eens realistisch, al meer dan 3000 jaar is dat niet gelukt en de kerk, zoals iedereen nuchter kan vaststellen, helpt niet in dat proces.  

Heb ik er de kerk bij betrokken in heel mijn debat hier? Ik dacht het niet, wel ben ik van geloof dat Christus als enige bevoegd is een wereldregering te leiden. Tot dan ben ik lekker nationalist en daar is niets verkeerd mee. Vlaanderen boven!

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Heb ik er de kerk bij betrokken in heel mijn debat hier? Ik dacht het niet, wel ben ik van geloof dat Christus als enige bevoegd is een wereldregering te leiden. Tot dan ben ik lekker nationalist en daar is niets verkeerd mee. Vlaanderen boven!

Tja

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Fundamenteel:

Vlaanderen mijn land :) bij het noordzeestrand. De rest is ons probleem niet laat staan verantwoordelijkheid. 

Het zal nu ook wel wereldoorlog worden, we hebben zo al een hele reeks de afgelopen 2000 jaar. Maar het maakt allemaal niet uit, het is menselijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Het zal nu ook wel wereldoorlog worden, we hebben zo al een hele reeks de afgelopen 2000 jaar. Maar het maakt allemaal niet uit, het is menselijk.

Niet als er een nieuwe macht nog eens internationaal gaat praten. Maar dat zal dan ook maar zweefkaas van mij zijn. De gevestigde orde gaat nooit vrijwillig opzij. Daarbovenop het lijkt me sterk dat tijdens deze derde wereldoorlog de heilige oorlog zal losbarsten. Men denkt de IS te verslaan, maar de islam is wereldwijd gerepresenteerd. Op enkele landen na, maar die hebben de islam gewoon geheel verboden. Zoals China. Daar is niet enkel de islam verboden, maar ook de moslim. Could happen here too. 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Fundamenteel:

Niet als er een nieuwe macht nog eens internationaal gaat praten. Maar dat zal dan ook maar zweefkaas van mij zijn. De gevestigde orde gaat nooit vrijwillig opzij. Daarbovenop het lijkt me sterk dat tijdens deze derde wereldoorlog de heilige oorlog zal losbarsten. Men denkt de IS te verslaan, maar de islam is wereldwijd gerepresenteerd. Op enkele landen na, maar die hebben de islam gewoon geheel verboden. Zoals China. Daar is niet enkel de islam verboden, maar ook de moslim. Could happen here too. 

Wat een miserie, een mens kan maar beter hopen om niet wedergeboren te worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Gaitema:

Nou, ik geloofde al niet in de verdrukking na de opname én ik geloofde al dat de opname gewoon de wederkomst is. Nog een wederkomst na de verdrukking leek me sterk. Een predikant zei me: "de verdrukking is nu". Dat geloof ik ook. In Noord Korea hebben ze het nu. In Klein Azië hadden ze het toen. Deze studie heeft me een blik gegeven op Jezus. Daniel 9 gaat gewoon niet over de eindtijd, maar over Jezus en Israël. 

Maar die mensen die geloven in de rapture zijn onder de vloek van God en kunnen de hemel wel vergeten zolang ze in de rapture geloven?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
  • sjako unlocked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid