Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Zojuist zei Fundamenteel:

Je kan er niet aan ontsnappen. We kunnen maar hopen dat die ufo’s echte alien tech zijn en die zotte plannetjes stoppen :) Of zouden ze er aan verbonden zijn? In ieder geval., 5G is het einde van vrije wil, recht op een gezonde omgeving en het begin van het einde.

Het einde van de vrije wil veronderstelt dat die er überhaupt al zou zijn, alsof je in sprookjes gelooft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 6,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De kwestie is dat je het gebod heel individualistisch benadert, terwijl wij het als algemeen gebod voor heel de Kerk zien. De Kerk dient het evangelie te brengen en elke gelovige geeft daar op eigen w

Iemand behorende tot het joodse geloof is een jood, dus met kleine letter, iemand behorende tot het Joodse volk is een Jood, dus met hoofdletter. Net zoals je christen met kleine letter schrijft, want

Mijn visie: geen idee hoe/wat/wanneer. Ik hoop op het Koninkrijk, maar ben helaas nogal agnostisch. Maar een eind aan al t leed en onrecht juig ik uiteraard toe. En ik denk wel dat een Koninkrijk alle

Posted Images

6 minuten geleden zei Gaitema:

Dit vind ik altijd lastige materie. Misschien dat het ook op de VN slaat. Maar ik geloof dat we in de laatste fase zitten. Daarna komt Jezus terug en vergaat de wereld, wat wordt uitgelegd in de link die ik deelde.

Wat zeker bij deze tijd past is deze tekst: 1 Thessalonicenzen 5:3

'Want wanneer zij zullen zeggen: "Er is vrede en veiligheid, dan zal onverwacht een verderf hun overkomen, zoals de barensweeën een zwangere vrouw, en zij zullen het beslist niet ontvluchten." '

Wel dat waren wij, wij kende vrede, schuwde nooit aanslagen. Nu zijn er dagelijks “incidenten”. Het was nooit zo erg als nu. En de ziektes die hier overwonnen waren komen nu natuurlijk massaal terug binnen. Zoals buiktyfus al doden maakte.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Het einde van de vrije wil veronderstelt dat die er überhaupt al zou zijn, alsof je in sprookjes gelooft.

Als ik uit de drukte wil ga ik even naar de Ardennen. Daar zijn plaatsjes waar je geen ontvangst hebt. Waar ontsnap ik aan straling eens men wereldwijd een 5G netwerk aanlegt?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Dat zal daar ook vast spelen. Maar het is een groter geheel. 

Een kwantumshift is redelijk groot inderdaad, ten individuele titel kan dat variëren in timing waardoor je de meest absurde toestanden kan opmerken. We zijn er hier elke dag getuige van, bijna onwaarschijnlijk maar toch gebeurt het.

Link naar bericht
Deel via andere websites
52 minuten geleden zei thom:

Fladderfladder...

Jezus heeft niets gezegd, grappig.

51 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Kun je dat ook onderbouwen, of alleen maar herhalen?

Hij heeft het wellicht over dat chaosvenster waarin we thans leven.

Citaat

De wereld nadert zijn 'chaos-punt', het moment waarop hij onherroepelijk in een nieuwe fase in zijn ontwikkeling terechtkomt die ofwel leidt tot afbraak, of tot een doorbraak naar een totaal nieuwe wijze van functioneren. Als een samenleving de grenzen van haar stabiliteit bereikt en vlak voor het chaospunt staat, wordt zij supergevoelig en ontvankelijk voor kleine fluctuaties zoals veranderingen in waarden, overtuigingen en aspiraties. Deze ' butterfly effects ' - kleine en zogenaamd onbelangrijke acties en initiatieven - plaveien de weg naar dat kritieke chaos-punt waarop het systeem de ene of de andere kant opvalt. Als consument en klant, als belastingbetaler en kiezer, en als publieke opinie kunnen wij door actie en initiatief die fluctuaties creëren die het komende chaos-punt kunnen laten omslaan richting vrede, opbouw en duurzaamheid. (bron)

 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Kun je dat ook onderbouwen, of alleen maar herhalen?

Statistieken van aardbevingen zijn niet zo resoluut. Maar er zijn wel meer tsunami gevaren geweest als anders. In Yellowstone nemen nu dagelijks aardbevingen plaats maar die zijn zo minimaal dat ze niet eens opgenomen worden in de cijfers. Tot Het zover is natuurlijk :D

Increased activity above and below the surface at the US supervolcano has set off alarm bells for those who are monitoring the site for a potential eruption.

Multiple earthquakes at the National Park followed by a fourth eruption of its usually dormant geyser has led to speculation about the world’s largest supervolcano.

https://www.express.co.uk/news/world/959131/Yellowstone-Supervolcano-tectonic-shift-eruption

11 minuten geleden zei Dat beloof ik:

 Nergens,  ook zonder 5G  niet. 

In een grot, veel te vinden in de Ardennen.

12 minuten geleden zei TTC:

Een kwantumshift is redelijk groot inderdaad, ten individuele titel kan dat variëren in timing waardoor je de meest absurde toestanden kan opmerken. We zijn er hier elke dag getuige van, bijna onwaarschijnlijk maar toch gebeurt het.

We zullen zien wat tijd brengt he

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Wel dat waren wij, wij kende vrede, schuwde nooit aanslagen. Nu zijn er dagelijks “incidenten”. Het was nooit zo erg als nu. En de ziektes die hier overwonnen waren komen nu natuurlijk massaal terug binnen. Zoals buiktyfus al doden maakte.

De aanslagen zijn ze in Israël en het midden oosten al veel langer gewend dan wij. En dat valt hier nog reuze mee, vind ik zelf persoonlijk. De IS heeft hier weinig betekenis tot nu toe. Maar de tekst zinspeelt op het moment dat Jezus terug gaat komen, dan zullen wij meegenomen worden en de rest zal het verderf overkomen, waar ze niet aan ontsnappen kunnen. Nu kunnen veel mensen aan veel nog ontsnappen, maar dan niet meer. Ze zullen dus (met andere woorden) allemaal omkomen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Gaitema:

Hij ontkracht de theologie, niet de Bijbelvers. Hij geloofd in de wederkomst van Jezus en dat Hij dan ons tot zich zal nemen en dan het naderende einde. 

En hij heeft gelijk. De opname is onzin.

18 uur geleden zei TTC:

Bedoelde hij hiermee niet het einde van verkeerde denkbeelden?

Ten dele wel. Zijn discipelen dachten in eerste instantie dat Hij ze van de Romeinen zou bevrijden. Maar Hij ging uitleggen dat de eindtijd in de toekomst zou liggen. Hij heeft het over twee tijden. Het einde van de theocratische Joodse staat, met de vernietiging van de tempel etc en het einde van het (satanische) samenstel van dingen.

2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Er is helemaal geen toename in aardbevingen.  Mensen hebben nog nooit zo lang en gezond geleefd als nu. 

Die zijn er dus wel.

2 uur geleden zei Fundamenteel:

Waren er toen ook toename in aardbevingen, ziektes, hongersnood? 

En je vergeet nog een groot teken: het einde van de tijd der heidenen. Die is gewoon te berekenen en eindigt in 1914.

1 uur geleden zei Gaitema:

'Want wanneer zij zullen zeggen: "Er is vrede en veiligheid, dan zal onverwacht een verderf hun overkomen, zoals de barensweeën een zwangere vrouw, en zij zullen het beslist niet ontvluchten." '

Bij een zwangere vrouw is het resultaat ook iets moois: Een levend kind. Deze eindtijd draait ook op iets moois uit: Gods Koninkrijk. De aarde wordt niet vernietigd. Dan zou Psalm 37 niet kloppen.

1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Extreem dom geouwehoer van niburu. Ook zonder menselijk ingrijpen is er geen plek ter wereld zonder straling. 

Niburu is idd kolder. Maar het aantal aardbevingen neemt gewoon toe. Het klimaat gaat naar de knoppen, insecten sterven uit... moet ik nog even doorgaan?

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei sjako:

Ten dele wel. Zijn discipelen dachten in eerste instantie dat Hij ze van de Romeinen zou bevrijden. Maar Hij ging uitleggen dat de eindtijd in de toekomst zou liggen. Hij heeft het over twee tijden. Het einde van de theocratische Joodse staat, met de vernietiging van de tempel etc en het einde van het (satanische) samenstel van dingen.

Een eindtijd ligt altijd in de toekomst Sjako, geldig wanneer dit bekeken wordt vanuit een strikt lineaire of tijd-ruimtelijke zienswijze. En op dezelfde manier is zowat elk moment in de afgelopen duizenden jaren als een eindtijd te zien, als het beëindigen van oorlog en de realisatie van meer harmonie. Enkel vandaag is er een nuanceverschil omdat de wereld gemondialiseerd is.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Beetje lauwe vergelijking met dat hondje van hem. Hij heeft groot gelijk dat ie de hond wegstuurt, daar hoeft hij zich echt niet schuldig om te voelen. Dat hondje vind het alleen maar lekker dat er zo streng gedaan wordt en laat onderdanig zijn buikje zien.

De man waarschuwt dat deze opname/rapture theologie een door God gezonden leugen is zoals beschreven in 2Thes.2:11. Dat gaat nogal ver lijkt mij. Het impliceert immers dat een ieder die in die leugen geloofd verloren gaat. Maar wat is er dan zo fout aan die leer dat het werk van Jezus ermee ontkracht wordt?

Even op een rijtje:

Ik heb inmiddels ook deel 2 bekeken en ik raad het aan zelf ook echt energie er in te steken om deze waardevolle opnames te bekijken, want het onthuld veel.

Ik geef slechts samenvattingen en het risico daarvan is misschien dat je dan de uitvoerigere uitleg ervan mist en dat ik het minder goed weergeef.

In de evangelische wereld is de theologie van John Nelson Darby (oprichter van de Vergadering der gelovigen) opgenomen, die in 1830 uiteenzette in een boek dat je na de opname een verdrukking van 7 jaar krijgt en halverwege die periode van 7 jaar wordt de derde tempel gebouwd, stopt het offeren en gaat daar de antichrist zetelen. De genen die achterbleven kunnen zich nog bekeren. Wie dat doen zullen door de antichrist vermoord worden. Daarna, na die zeven jaar komt Jezus terug en volgt het grote oordeel.

Waar komt dit uit? Daniel 9:27

“Hij zal voor velen het verbond versterken, één week lang. Halverwege de week zal Hij slachtoffer en graanoffer doen ophouden.”

 

Het gedeelte begint al in vers 20 en kunnen jullie het beste erbij lezen. Er komt vanaf het moment dat Nehemia de muren van Jeruzalem herbouwt 70 weken. In die 70 weken gebeuren hoogs belangrijke gebeurtenissen voor ons christenen uit de heidenen, want daar gaat het naar toe. 1 Dag wordt het een jaar voorgesteld. Dus 70 weken maal 7 dagen is 70 weken maal 7 jaar.  Jezus zei ook tegen Petrus toen hij vroeg of hij zijn broeder 7 maal moest vergeven: “70 maal 7 maal zal je het jouw broeder vergeven.” Daarbij doelde Jezus op Daniël 9: 24-27. Dit is de tijd van 490 jaar (70x7 jaar =490 jaar) dat Israël de tijd krijgt om zich met God te verzoenen. Vanaf de bouw van de muren van Jeruzalem tot aan het einde van deze tijd is een tijd dat eindigt in 34 na Christus!!!

En daar komt het. Er staat in vers 25 dat tussen Nehemia en de komst van de Messias 7 weken en 62 weken verstrijken. Dan houd je één week over. Die ene week dat overblijft is de 7 jaar waar John Nelson over sprak. Echter dat begint niet opeens 2050 jaar later of zo, zoals John beweerd, namelijk met de opname “pas”, maar het begint direct na de 69 weken van Daniël en wel met de doop van Jezus in de Jordaan!!! Dat is het jaar 27 na Christus! En dan volgt er 3,5 jaar dat Jezus een bediening doet (halverwege de week, waar Daniel 9:27 over spreekt), waarna Jezus sterft aan het kruis en die avond ervoor met het laatste avondmaal de woorden uitspreekt, waarmee Hij Daniël 9:27 in vervulling laat gaan. Namelijk de woorden in Mattheüs 26:28 “Dit is Mijn bloed van het nieuwe verbond dat vergoten is voor velen.” Dat verwijst naar wat er staat in Daniel 9:27 ““Hij zal voor velen het verbond versterken, één week lang. Halverwege de week zal Hij slachtoffer en graanoffer doen ophouden.”

De offers in de tempel zijn niet meer nodig. Daarna volgt 3,5 jaar dat de apostelen het evangelie nog aan de joden alleen brengen, waarbij op het laatst in Handelingen 7 erom Stephanus gestenigd wordt en Jezus dan ziet STAAN aan de rechterhand van de Vader, terwijl met de hemelvaart Jezus ging ZITTEN aan de rechterhand van de Vader.  Dit duid op iets, namelijk op het einde van de laatste week. Immers in Handelingen 8 wordt dat Paulus geroepen en in Handelingen 10 openbaard Jezus aan Petrus in een visioen dat de onreine dieren op het kleed rein verklaard zijn, wat wil zeggen dat de heidenen nu bereikt moeten worden met het evangelie. Vanaf toen gaat het evangelie naar de Heidenen.

 

Dus de laatste week van Daniël is van de doop van Jezus in de Jordaan tot aan de steniging van Stephanus, de tijd dat de joden zich nog konden bekeren. Halverwege deze week stierf Jezus aan het kruis en stopt het offeren in de tempel, omdat Jezus zelf sterft voor onze zonden.  

 

Na de opname komt er dus geen verdrukking van 7 jaar. Die 7 jaar was de bediening van Jezus en van de apostelen voor de joden van 27 na Christus tot 34 na Christus. De opname is tevens de wederkomst van Jezus op de wolken. Tot 1830 was dit ook de algemene opvatting van de christenen.

Zoals ook staat in 1 Tessalonicenzen 5:3

“want wanneer zij zullen zeggen: Er is vrede en veiligheid, dan zal onverwacht het verderf komen, zoals barensweeën een zwangere voruw, en zij zullen het beslist niet ontvluchten.”

Dit wil zeggen dat na de wederkomst van Jezus voor de genen die niet door Jezus opgenomen worden er een plotselinge verderf (dus omkomen) is waaraan niet te ontsnappen valt. De einde van de wereld dus.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Gaitema:

Even op een rijtje:

Ik heb inmiddels ook deel 2 bekeken en ik raad het aan zelf ook echt energie er in te steken om deze waardevolle opnames te bekijken, want het onthuld veel.

Ik geef slechts samenvattingen en het risico daarvan is misschien dat je dan de uitvoerigere uitleg ervan mist en dat ik het minder goed weergeef.

In de evangelische wereld is de theologie van John Nelson Darby (oprichter van de Vergadering der gelovigen) opgenomen, die in 1830 uiteenzette in een boek dat je na de opname een verdrukking van 7 jaar krijgt en halverwege die periode van 7 jaar wordt de derde tempel gebouwd, stopt het offeren en gaat daar de antichrist zetelen. De genen die achterbleven kunnen zich nog bekeren. Wie dat doen zullen door de antichrist vermoord worden. Daarna, na die zeven jaar komt Jezus terug en volgt het grote oordeel.

Waar komt dit uit? Daniel 9:27

“Hij zal voor velen het verbond versterken, één week lang. Halverwege de week zal Hij slachtoffer en graanoffer doen ophouden.”

 

Het gedeelte begint al in vers 20 en kunnen jullie het beste erbij lezen. Er komt vanaf het moment dat Nehemia de muren van Jeruzalem herbouwt 70 weken. In die 70 weken gebeuren hoogs belangrijke gebeurtenissen voor ons christenen uit de heidenen, want daar gaat het naar toe. 1 Dag wordt het een jaar voorgesteld. Dus 70 weken maal 7 dagen is 70 weken maal 7 jaar.  Jezus zei ook tegen Petrus toen hij vroeg of hij zijn broeder 7 maal moest vergeven: “70 maal 7 maal zal je het jouw broeder vergeven.” Daarbij doelde Jezus op Daniël 9: 24-27. Dit is de tijd van 490 jaar (70x7 jaar =490 jaar) dat Israël de tijd krijgt om zich met God te verzoenen. Vanaf de bouw van de muren van Jeruzalem tot aan het einde van deze tijd is een tijd dat eindigt in 34 na Christus!!!

En daar komt het. Er staat in vers 25 dat tussen Nehemia en de komst van de Messias 7 weken en 62 weken verstrijken. Dan houd je één week over. Die ene week dat overblijft is de 7 jaar waar John Nelson over sprak. Echter dat begint niet opeens 2050 jaar later of zo, zoals John beweerd, namelijk met de opname “pas”, maar het begint direct na de 69 weken van Daniël en wel met de doop van Jezus in de Jordaan!!! Dat is het jaar 27 na Christus! En dan volgt er 3,5 jaar dat Jezus een bediening doet (halverwege de week, waar Daniel 9:27 over spreekt), waarna Jezus sterft aan het kruis en die avond ervoor met het laatste avondmaal de woorden uitspreekt, waarmee Hij Daniël 9:27 in vervulling laat gaan. Namelijk de woorden in Mattheüs 26:28 “Dit is Mijn bloed van het nieuwe verbond dat vergoten is voor velen.” Dat verwijst naar wat er staat in Daniel 9:27 ““Hij zal voor velen het verbond versterken, één week lang. Halverwege de week zal Hij slachtoffer en graanoffer doen ophouden.”

De offers in de tempel zijn niet meer nodig. Daarna volgt 3,5 jaar dat de apostelen het evangelie nog aan de joden alleen brengen, waarbij op het laatst in Handelingen 7 erom Stephanus gestenigd wordt en Jezus dan ziet STAAN aan de rechterhand van de Vader, terwijl met de hemelvaart Jezus ging ZITTEN aan de rechterhand van de Vader.  Dit duid op iets, namelijk op het einde van de laatste week. Immers in Handelingen 8 wordt dat Paulus geroepen en in Handelingen 10 openbaard Jezus aan Petrus in een visioen dat de onreine dieren op het kleed rein verklaard zijn, wat wil zeggen dat de heidenen nu bereikt moeten worden met het evangelie. Vanaf toen gaat het evangelie naar de Heidenen.

 

Dus de laatste week van Daniël is van de doop van Jezus in de Jordaan tot aan de steniging van Stephanus, de tijd dat de joden zich nog konden bekeren. Halverwege deze week stierf Jezus aan het kruis en stopt het offeren in de tempel, omdat Jezus zelf sterft voor onze zonden.  

 

Na de opname komt er dus geen verdrukking van 7 jaar. Die 7 jaar was de bediening van Jezus en van de apostelen voor de joden van 27 na Christus tot 34 na Christus. De opname is tevens de wederkomst van Jezus op de wolken. Tot 1830 was dit ook de algemene opvatting van de christenen.

Zoals ook staat in 1 Tessalonicenzen 5:3

“want wanneer zij zullen zeggen: Er is vrede en veiligheid, dan zal onverwacht het verderf komen, zoals barensweeën een zwangere voruw, en zij zullen het beslist niet ontvluchten.”

Dit wil zeggen dat na de wederkomst van Jezus voor de genen die niet door Jezus opgenomen worden er een plotselinge verderf (dus omkomen) is waaraan niet te ontsnappen valt. De einde van de wereld dus.

 

Volgens mij volgt na de 7 jaar verdrukking het duizendjarig vrederijk en dan pas het laatste oordeel. Afgezien van het waarheidsgehalte van deze bedelingenleer, kan men het maken om iemand die deze bedelingenleer geloofd onder de vloek van God zoals beschreven in 2Thes.2:11-12 te plaatsen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei TTC:

Een eindtijd ligt altijd in de toekomst

Niet altijd, er zijn al diverse eindtijden geweest.

9 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Volgens mij volgt na de 7 jaar verdrukking het duizendjarig vrederijk en dan pas het laatste oordeel.

Eens.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Gaitema:

Ik heb inmiddels ook deel 2 bekeken en ik raad het aan zelf ook echt energie er in te steken om deze waardevolle opnames te bekijken, want het onthuld veel.

De man in je geplaatste video (Steve Wohlberg) is een zevende dags adventist (ZDA). Hij ontkent de antichrist en het herstel van Israël. Hij verkondigd de zielenslaap, een onderzoekend oordeel, het nog steeds van kracht zijn van de wetten van het OT (en dus het onderhouden van de sabbat), een onfeilbare Ellen G. White die de weg naar Jezus wijst (welke volgens haar een zondige natuur had!), verleende gerechtigheid ipv toegeschreven gerechtigheid (deels verzoening ipv volledige), en nog vele andere i.m.o. zeer buitenBijbelse ideeën.

Ik ga niet zomaar klakkeloos iets waardevol noemen dat uit zijn mond komt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Kaasjeskruid:

De man in je geplaatste video (Steve Wohlberg) is een zevende dags adventist (ZDA). Hij ontkent de antichrist en het herstel van Israël. Hij verkondigd de zielenslaap, een onderzoekend oordeel, het nog steeds van kracht zijn van de wetten van het OT (en dus het onderhouden van de sabbat), een onfeilbare Ellen G. White die de weg naar Jezus wijst (welke volgens haar een zondige natuur had!), verleende gerechtigheid ipv toegeschreven gerechtigheid (deels verzoening ipv volledige), en nog vele andere i.m.o. zeer buitenBijbelse ideeën.

Ik ga niet zomaar klakkeloos iets waardevol noemen dat uit zijn mond komt.

Oké, maar deze twee studies tonen ook de visie van de overige christenen tegenover de evangelischen weer. De evangelische eindtijdvisie heb ik al heel lang verdacht en vreemd gevonden en boven al te omslachtig. Dat heeft hij uitstekend ontrafeld.

2 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Volgens mij volgt na de 7 jaar verdrukking het duizendjarig vrederijk en dan pas het laatste oordeel. Afgezien van het waarheidsgehalte van deze bedelingenleer, kan men het maken om iemand die deze bedelingenleer geloofd onder de vloek van God zoals beschreven in 2Thes.2:11-12 te plaatsen?

Even naar de kern. Geloof jij in de 7 jaar verdrukking? En zo ja, basseer je dat ook op Daniel 9:27?

Het 1000 jarig vredesrijk heb ik hem nog niks over horen zeggen.

De bedelingenleer komt van de Vergadering der Gelovigen. Wat vind je daar van? 

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Gaitema:

Even naar de kern. Geloof jij in de 7 jaar verdrukking? En zo ja, basseer je dat ook op Daniel 9:27?

Het zou kunnen. Het blijft speculatief wat mij betreft.

1 uur geleden zei Gaitema:

De bedelingenleer komt van de Vergadering der Gelovigen. Wat vind je daar van? 

Speculatief. Eschatologische aangelegenheden eigen. Wat mij betreft heeft iedere denominatie er wel een visie op en dus zijn eigen bedelingenleer.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
  • sjako unlocked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid