Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

10 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Maar die mensen die geloven in de rapture zijn onder de vloek van God en kunnen de hemel wel vergeten zolang ze in de rapture geloven?

Hoe kom je daarbij? Je haalt van alles aan, maar gaat niet inhoudelijk op de Bijbelteksten in. Ik kan daar dan ook niks mee en heb het idee dat je het wel heel gemakkelijk accepteert dat de bijbel jou niet de juiste visie zal geven, omdat het volgens jou allemaal maar speculatie is. Het is inderdaad speculatie dat er een periode van 7 jaar verdrukking na de opname komt. Alleen de opname staat gewoon in de bijbel. Het gaat mij er om wat de waarheid is. Volgens mij is nu helder namelijk aangetoond dat er een opname is en vervolgens het einde. Er is geen enkel Bijbeltekst dat aangeeft dat er een verdrukking van 7 jaar komt na de opname. Meer dan speculatie is dat inderdaad niet en dus zeer onwaarschijnlijk de waarheid. Wat wel een feit is, dat de meeste christenen altijd maar blijven vast houden wat hen geleerd is. Dat heb ik nog nooit begrepen. Al toont de bijbel het tegendeel en wordt het onder hun neus geschoven, ze willen er niet aan en die houding proef ik ook bij jou. 

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 6,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De kwestie is dat je het gebod heel individualistisch benadert, terwijl wij het als algemeen gebod voor heel de Kerk zien. De Kerk dient het evangelie te brengen en elke gelovige geeft daar op eigen w

Iemand behorende tot het joodse geloof is een jood, dus met kleine letter, iemand behorende tot het Joodse volk is een Jood, dus met hoofdletter. Net zoals je christen met kleine letter schrijft, want

Mijn visie: geen idee hoe/wat/wanneer. Ik hoop op het Koninkrijk, maar ben helaas nogal agnostisch. Maar een eind aan al t leed en onrecht juig ik uiteraard toe. En ik denk wel dat een Koninkrijk alle

Posted Images

3 minuten geleden zei Gaitema:

Hoe kom je daarbij? Je haalt van alles aan, maar gaat niet inhoudelijk op de Bijbelteksten in. Ik kan daar dan ook niks mee en heb het idee dat je het wel heel gemakkelijk accepteert dat de bijbel jou niet de juiste visie zal geven, omdat het volgens jou allemaal maar speculatie is. Het is inderdaad speculatie dat er een periode van 7 jaar verdrukking na de opname komt. Alleen de opname staat gewoon in de bijbel. Het gaat mij er om wat de waarheid is. Volgens mij is nu helder namelijk aangetoond dat er een opname is en vervolgens het einde. Er is geen enkel Bijbeltekst dat aangeeft dat er een verdrukking van 7 jaar komt na de opname. Meer dan speculatie is dat inderdaad niet en dus zeer onwaarschijnlijk de waarheid. Wat wel een feit is, dat de meeste christenen altijd maar blijven vast houden wat hen geleerd is. Dat heb ik nog nooit begrepen. Al toont de bijbel het tegendeel en wordt het onder hun neus geschoven, ze willen er niet aan en die houding proef ik ook bij jou. 

Insinuerende onzin. Ik vraag jou gewoon of het in orde is om, zoals de man in je aangedragen video doet, mensen die wel in de rapture en 7 jaar verdrukking geloven onder de vloek van God zoals beschreven in 2Thes.2 te plaatsen? 

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Kaasjeskruid:

Insinuerende onzin.

nee hoor, ik zie jou alleen maar de zevende dag adventisten bestrijden, maar inhoudelijk ben je niet op de Bijbelteksten ingegaan. Je noemt het enkel "speculatie" dat er een grote verdrukking van 7 jaar na de opname komt, meer heb je niet gezegd. Deze speculatie is in 1830 in een boek opgesteld. Voor 1830 bestond deze speculatie niet. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Gaitema:

nee hoor, ik zie jou alleen maar de zevende dag adventisten bestrijden, maar inhoudelijk ben je niet op de Bijbelteksten ingegaan. Je noemt het enkel "speculatie" dat er een grote verdrukking van 7 jaar na de opname komt, meer heb je niet gezegd. Deze speculatie is in 1830 in een boek opgesteld. Voor 1830 bestond deze speculatie niet. 

Insinuerende onzin. Ik vraag jou gewoon of het in orde is om, zoals de man in je aangedragen video doet, mensen die wel in de rapture en 7 jaar verdrukking geloven onder de vloek van God zoals beschreven in 2Thes.2 te plaatsen? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Willempie:

En de valse profetieën die ze hebben gedaan zetten jou niet aan het denken? De Bijbel leert namelijk dat wanneer zogenaamde profeten voorspellingen doen die niet exact uitkomen het valse profeten zijn, die dus niet namens God spreken. De logische en Bijbelse conclusie zou dus moeten zijn dat het WTG niet namens God spreekt. Hoe ga je hier mee om?

Het zijn geen profetieën. Het zijn interpretaties van profetieën. Een profetie komt van God en dat hebben ze nooit gezegd. Neem nu 1914. Het was een bijzonder jaar omdat toen de eerste Wereldoorlog uitbrak. Ze dachten, en dat was natuurlijk helemaal niet zo gek, dat dit de opmaat was naar Armageddon. Maar het betekende wat anders. Er is geen engel of zo die de broeders een bepaalde betekenis van een profetie influistert. Op z'n hoogst waren ze een beetje te stellig. Maar ik vind het in het niet vallen met de vele leugens die de kerken de mensen opleggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Dat beloof ik:

en de rest staat in de Bijbel niet vermeld.

Openbaring 11:18 .... en om het te verderven die de aarde verderven.

Dat de aarde verderft zou worden door mensen staat dus al in Openbaring.

6 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Dus omdat een ander liegt is jullie liegen niet zo erg... wat een nonsens logica weer.

Het is geen liegen. Het is een verkeerde interpretatie geven aan een Bijbeltekst, ter goede trouw.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Insinuerende onzin. Ik vraag jou gewoon of het in orde is om, zoals de man in je aangedragen video doet, mensen die wel in de rapture en 7 jaar verdrukking geloven onder de vloek van God zoals beschreven in 2Thes.2 te plaatsen? 

Ik vind dat hij duidelijk heeft aangetoond dat het pure fantasie is, die hele 7 jarige verdrukking. Ik heb hem niet duidelijk de opname zien bestrijden.  Dat is voor mij relevant. Daar ging het mij om. Ik hoef niet in alles met hem mee te gaan. Maar wat ik vind, is dat elke dwaling kwalijke misleidingen van satan is, met gevolgen. 

Ik ben met dit idee van de grote verdrukking en het achterblijven opgevoed en was er doods bang voor. Zegt je dat iets?

Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei TTC:

Wat een miserie, een mens kan maar beter hopen om niet wedergeboren te worden.

Net wel. Want wij winnen die oorlog gewoon :) En met wij bedoel ik niet de collaborateurs van de EU. Europa was al reeds een derde rijk geweest zonder Rusland. Doe niet alsof oorlog zo zwart wit is he. Maar hopelijk wordt het een revolutie zonder externe invloeden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Gaitema:

Volgens mij is nu helder namelijk aangetoond dat er een opname is en vervolgens het einde.

Er is enkel een opname van personen met een hemelse verwachting wanneer de Grote Verdrukking plaats gaat vinden, dus de resterende leden van de 144.000 gezalfden op aarde. De gemiddelde Christen wordt geschermd en gaat Armageddon door naar naar de nieuwe wereld. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei sjako:

Er is enkel een opname van personen met een hemelse verwachting wanneer de Grote Verdrukking plaats gaat vinden, dus de resterende leden van de 144.000 gezalfden op aarde. De gemiddelde Christen wordt geschermd en gaat Armageddon door naar naar de nieuwe wereld. 

Je hebt de video dus ook niet gezien en je bent één van de christenen die stug blijft vasthouden aan zijn eigen visie. 

Ik houd er nu over op. 

Zojuist zei Kaasjeskruid:

Bang om achter te blijven is geen fijn idee.

Nee, en ik ben niet de enige die er bang van werd. Ik heb een boek gelezen waarin een voorganger in de VS aan het publiek van een evangelische conferentie vroeg: "wie is er bang voor de terugkomst van Jezus?" Iedereen stak toen de hand op. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Gaitema:

Nee, en ik ben niet de enige die er bang van werd. Ik heb een boek gelezen waarin een voorganger in de VS aan het publiek van een evangelische conferentie vroeg: "wie is er bang voor de terugkomst van Jezus?" Iedereen stak toen de hand op. 

Als ze allemaal bang zijn om achter te blijven, dan geloven ze dus niet en zijn ze daar wellicht enkel om zich te bekeren en gedoopt te worden?

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Fundamenteel:

Net wel. Want wij winnen die oorlog gewoon :) En met wij bedoel ik niet de collaborateurs van de EU. Europa was al reeds een derde rijk geweest zonder Rusland. Doe niet alsof oorlog zo zwart wit is he. Maar hopelijk wordt het een revolutie zonder externe invloeden.

Als het maar oorlog is, dan zijn de kindjes blij.

7 minuten geleden zei sjako:

Er is enkel een opname van personen met een hemelse verwachting wanneer de Grote Verdrukking plaats gaat vinden, dus de resterende leden van de 144.000 gezalfden op aarde. De gemiddelde Christen wordt geschermd en gaat Armageddon door naar naar de nieuwe wereld. 

Dat zijn die tweelingzielen die nu bij elkaar komen, ze brengen ons het Aquariustijdperk. Bizar genoeg komen ze nu net die Grote Verdrukking oplossen, totaal tegengesteld aan jouw verhaal. Hoe kan dit? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Als het maar oorlog is, dan zijn de kindjes blij.

Dat zijn die tweelingzielen die nu bij elkaar komen, ze brengen ons het Aquariustijdperk. Bizar genoeg komen ze nu net die Grote Verdrukking oplossen, totaal tegengesteld aan jouw verhaal. Hoe kan dit? 

Wat had jij gedacht? Dat het westen superieur en onschendbaar is? Neen, de boemerang is terug gekomen en geland. Er is geen alternatief behalve dan het eindigen van fascistische besturen en diens collaborateurs. Rusland is onze vijand niet, het zijn onze eigen politici. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Als ze allemaal bang zijn om achter te blijven, dan geloven ze dus niet en zijn ze daar wellicht enkel om zich te bekeren en gedoopt te worden?

Wie gelooft er nu echt?

Maar ik ben terug gekomen bij de orthodoxe eindtijdsleer. Dus Jezus komt op de wolken en dan het oordeel. Plus vergaan van de wereld. :) En ik geloof echt :)

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
42 minuten geleden zei Fundamenteel:

Wat had jij gedacht? Dat het westen superieur en onschendbaar is? Neen, de boemerang is terug gekomen en geland. Er is geen alternatief behalve dan het eindigen van fascistische besturen en diens collaborateurs. Rusland is onze vijand niet, het zijn onze eigen politici. 

Je leeft blijkbaar nog in die andere wereld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Dat is niet wat de Bijbel zegt Lukas 1:33; Psalm 104:5; 

En de teksten gewoon negeren die ons wel degelijk vertellen dat deze aarde en hemel vergankelijk zijn en dat God een nieuwe aarde en hemel gaat maken? Hopelijk hoef ik ze niet op te noemen. Je leest de hele Bijbel, toch? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei Willempie:

En de teksten gewoon negeren die ons wel degelijk vertellen dat deze aarde en hemel vergankelijk zijn en dat God een nieuwe aarde en hemel gaat maken? Hopelijk hoef ik ze niet op te noemen. Je leest de hele Bijbel, toch? 

Nou, geef me ze toch maar eens. Dan weten we waar we over praten. Er zijn diverse teksten die aangeven dat de aarde voor eeuwig zal blijven bestaan. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat de ene tekst zegt dat de aarde voor eeuwig blijft bestaan en de andere dat de aarde wordt vernietigd. (ps 78:69; 104:5; 119:90; Pr 1:4).

Wat er wel staat is dat het samenstel wordt vernietigd. Nu ligt de aardse macht in de handen van satan. Hij wordt zelfs de god van dit samenstel genoemd. Dat is ook de reden dat er zoveel ellende is in de wereld. Dát wordt weggedaan. De aarde op zich is prima. Hij staat precies op de goede afstand van de zon onder precies de goede hoek. Het was Gods voornemen dat deze aarde een paradijs zou worden en Gods voornemen veranderd niet. Er staat duidelijk dat Jezus gekomen is om de gevolgen van de duivel ongedaan te maken. Eén van die gevolgen is dat het nu een puinhoop is. Die wordt opgeruimd. Dat staat ook in Daniël 2. De berg treft de aarde en vult de hele aarde. Alle koninkrijken worden verbrijzeld en de berg, die Gods Koninkrijk voorstelt, vult de hele aarde. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei sjako:

Nou, geef me ze toch maar eens. Dan weten we waar we over praten. Er zijn diverse teksten die aangeven dat de aarde voor eeuwig zal blijven bestaan. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat de ene tekst zegt dat de aarde voor eeuwig blijft bestaan en de andere dat de aarde wordt vernietigd. (ps 78:69; 104:5; 119:90; Pr 1:4).

Wat er wel staat is dat het samenstel wordt vernietigd. Nu ligt de aardse macht in de handen van satan. Hij wordt zelfs de god van dit samenstel genoemd. Dat is ook de reden dat er zoveel ellende is in de wereld. Dát wordt weggedaan. De aarde op zich is prima. Hij staat precies op de goede afstand van de zon onder precies de goede hoek. Het was Gods voornemen dat deze aarde een paradijs zou worden en Gods voornemen veranderd niet. Er staat duidelijk dat Jezus gekomen is om de gevolgen van de duivel ongedaan te maken. Eén van die gevolgen is dat het nu een puinhoop is. Die wordt opgeruimd. Dat staat ook in Daniël 2. De berg treft de aarde en vult de hele aarde. Alle koninkrijken worden verbrijzeld en de berg, die Gods Koninkrijk voorstelt, vult de hele aarde. 

Lees je wel de hele Bijbel? Of alleen die gedeeltes die het WTG je opdraagt te lezen? Er staan wel degelijk ogenschijnlijke contradicties in de Bijbel. Indien je werkelijk de hele Bijbel leest hoor je dat te weten. Lees je de hele Bijbel? En beschouw je de hele Bijbel als het Woord van God?

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
  • sjako unlocked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid