Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

2 minuten geleden zei Gaitema:

Ze hebben zich vast ergens door laten inspireren. Ik geloof dat veel religies een zekere basis hebben die veel met elkaar gemeen hebben. Echter zie je in zo'n verhaal ook sterk menselijke aanvullingen. Ik geloof dat Johannes al zijn beelden in visioenen rechtstreeks van God kreeg. Hier en daar toch ook vrij helder wat het betekend. Op andere plaatsen omschrijft het een bepaalde situatie dat komen gaat (zoals met de bazuinen), maar hoe het in de praktijk zal gaan blijft gissen.

In dit geval zou het dus evengoed van de vuurreus Surt kunnen zijn, er zijn nogal wat Goden. Met je eens, het is nogal wat giswerk. Wat gebeurt er ondertussen in de wereld?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 6,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De kwestie is dat je het gebod heel individualistisch benadert, terwijl wij het als algemeen gebod voor heel de Kerk zien. De Kerk dient het evangelie te brengen en elke gelovige geeft daar op eigen w

Iemand behorende tot het joodse geloof is een jood, dus met kleine letter, iemand behorende tot het Joodse volk is een Jood, dus met hoofdletter. Net zoals je christen met kleine letter schrijft, want

Mijn visie: geen idee hoe/wat/wanneer. Ik hoop op het Koninkrijk, maar ben helaas nogal agnostisch. Maar een eind aan al t leed en onrecht juig ik uiteraard toe. En ik denk wel dat een Koninkrijk alle

Posted Images

Zojuist zei TTC:

In dit geval zou het dus evengoed van de vuurreus Surt kunnen zijn, er zijn nogal wat Goden. Met je eens, het is nogal wat giswerk. Wat gebeurt er ondertussen in de wereld?

Geloof je in de vuurreus Surt? 

Ik geloof in de God van mijn vrouw. Alleen Hij spreekt rechtstreeks tot de mensen :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Gaitema:

Geloof je in de vuurreus Surt? Ik geloof in de God van mijn vrouw. Alleen Hij spreekt rechtstreeks tot de mensen :)

Ben Surt nog niet tegengekomen, wel mensen die daar sterk op lijken. Maar nu weten we nog steeds niet wat God tegen je vrouw zegt, hetzelfde als wat in de Bijbel staat?

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei TTC:

Ben Surt nog niet tegengekomen, wel mensen die daar sterk op lijken. Maar nu weten we nog steeds niet wat God tegen je vrouw zegt, hetzelfde als wat in de Bijbel staat?

God siteerde tegen mijn vrouw uit Psalm 91 over de tijd wat komen gaat, vers 7: "Al vallen er duizend aan je linkerzijde en tienduizend aan je rechterhand, jou zal niets overkomen."

Zalig zijn zij die Jezus aan zijn zijde hebben :)

Vaak zegt God het zelfde als wat in de bijbel staat. Het zijn ook andere persoonlijker boodschappen. Zo zag mijn vrouw een visioen waarin ze allemaal Afrikaanse kinderen voor zich zag. Daar gaat ze in de toekomst wat mee doen. Even als voorbeeld :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Gaitema:

Zo zag mijn vrouw een visioen waarin ze allemaal Afrikaanse kinderen voor zich zag. Daar gaat ze in de toekomst wat mee doen. Even als voorbeeld :)

Interessant, gaat ze zich dan aansluiten bij al die andere organisaties? Of iets volledig nieuws?

10 minuten geleden zei Gaitema:

God siteerde tegen mijn vrouw uit Psalm 91 over de tijd wat komen gaat, vers 7: "Al vallen er duizend aan je linkerzijde en tienduizend aan je rechterhand, jou zal niets overkomen."

Leuk leventje, het uitzicht niet bepaald prettig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei Willempie:

Jij bent nogal bezig met het monetaire stelsel dat vandaag inderdaad een ramp voor de mensheid is. Oorspronkelijk betrof het een ruilmiddel maar nu is het verworden tot een manier om de mensheid in slavernij te houden. Ik begrijp je fascinatie met dit fenomeen. Je hebt er een studie van gemaakt en het ligt dicht bij je hart. Er staat zelfs ergens in de bijbel dat geld de wortel is van alle kwaad en ik begin dit steeds beter te begrijpen. Zelf heb ik ontdekt dat de enige manier om onder de macht van Mammon uit te komen is door geld weg te geven. Het is voor veel menselijk ontzettend moeilijk, maar nooit onmogelijk. En zodra je begint weg te geven is de macht verbroken. Dan ben je daar in ieder geval al vrij van en dat is niet niks.

Ja, er woedt vandaag een hevige strijd die in de media (te) weinig aandacht krijgt, in de luwte des te meer.

8WpDPSU.png

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Hitchens:

Begrijp ik dit nu goed? God gebruikt natuurrampen om mensen dichter bij elkaar te brengen? 

Dit is echt jullie standpunt?

Niet de mijne. Ik denk dat natuurrampen natuurlijke verschijnselen zijn die vooral heel veel leed met zich meebrengen. Dat mensen daardoor dichter bij elkaar (kunnen) komen is voor mij slechts een pleister op de wond.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Hitchens:

Begrijp ik dit nu goed? God gebruikt natuurrampen om mensen dichter bij elkaar te brengen? Dit is echt jullie standpunt?

Er zijn veel andere middelen maar die zijn niet gekend door de massa, het onheil staat in de bijbel met een happy end. 

6 minuten geleden zei Thorgrem:

Niet de mijne. Ik denk dat natuurrampen natuurlijke verschijnselen zijn die vooral heel veel leed met zich meebrengen. Dat mensen daardoor dichter bij elkaar (kunnen) komen is voor mij slechts een pleister op de wond.

Zeg dat wel, we kunnen deze dagen dan ook best inkorten, er is duidelijk geen garantie op succes.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Thorgrem:

Geen idee waar je het over hebt of wat je bedoeld. Bij mij heeft een dag altijd 24 uur ongeacht de gebeurtenissen die dag.

'Deze dagen' verwijst naar het onheil dat nog komen gaat, dit in weerwil van de talrijke alternatieven die bedolven raken onder de niet-aflatende strijd van een aantal. Het is amper geloofwaardig dat dit anno 2017 nog steeds geschiedt, alle Bijbelteksten ten spijt. Laat ons gewoon afwachten en zien wat er gebeurt, voor elke gebeurtenis bestaat er wel een passende tekst waar we ons achter kunnen verschuilen. Aan verklaringen is geen gebrek, dat is een voordeel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

We hebben het hier overal over, maar minder over de eindtijd, om op Sjako terug te komen, de derde groep die in de ousheid leefden met veel mannen van geloof zoals Abraham, die is zeker het beschouwen waard.

Ondanks hun geloof kregen zij geen vervulling van welke gelofte dan ook, is dit een vergeten groep, ook hier laat de bijbel niets in het ongewisse, Paulus schreef dat zij zonder ons (de christelijke gemeente met gezalfde christenen) niet tot volmaaktheid zouden komen.

Met Gods regeling kunnen zij door het verbond met koningen/priesters een opstanding krijgen en zich duidelijk toevoegen aan de grote schare, de belofte is ook aan Daniel gedaan

Link naar bericht
Deel via andere websites
39 minuten geleden zei Hitchens:

Begrijp ik dit nu goed? God gebruikt natuurrampen om mensen dichter bij elkaar te brengen? 

Dit is echt jullie standpunt?

Absoluut niet mijn standpunt. Zeg maar eens tegen mensen die dierbaren verloren bij een ramp  "het is erg, maar God brengt ons wel dichter bij elkaar" bijna misdadig. Dat het soms zo kan wezen dat mensen troost en kracht ervaren uit hulp zeker. Al die mensen die voor hen klaarstaan, al die hulpverleners, dat kan troosten dat geloof ik. Maar dat is vaak even, een maand later zijn wij al weer met andere dingen bezig. En zij die rouwen ervaren misschien God dichtbij of ze willen niets meer weten van een God die dit laat gebeuren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Lobke:

Absoluut niet mijn standpunt. Zeg maar eens tegen mensen die dierbaren verloren bij een ramp  "het is erg, maar God brengt ons wel dichter bij elkaar" bijna misdadig. Dat het soms zo kan wezen dat mensen troost en kracht ervaren uit hulp zeker. Al die mensen die voor hen klaarstaan, al die hulpverleners, dat kan troosten dat geloof ik. Maar dat is vaak even, een maand later zijn wij al weer met andere dingen bezig. En zij die rouwen ervaren misschien God dichtbij of ze willen niets meer weten van een God die dit laat gebeuren.

Daarbij ter overdenking, ook een economische crisis is een natuurramp. Brengt het mensen dichter bij elkaar? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Interessant, gaat ze zich dan aansluiten bij al die andere organisaties? Of iets volledig nieuws?

Leuk leventje, het uitzicht niet bepaald prettig.

Nee, niet prettig nee. Het wordt een zware tijd. Echter ook een tijd waarin veel mensen de Heer vinden. 

Wat Afrika betreft: een bestaande organisatie zou mooi zijn. We zien wel waar het schip strand. Eerst wil ze iets met vluchtelingen in het AZC doen.

 

 

58 minuten geleden zei Hitchens:

Begrijp ik dit nu goed? God gebruikt natuurrampen om mensen dichter bij elkaar te brengen? 

Dit is echt jullie standpunt?

Ja.

55 minuten geleden zei Thorgrem:

Niet de mijne. Ik denk dat natuurrampen natuurlijke verschijnselen zijn die vooral heel veel leed met zich meebrengen. Dat mensen daardoor dichter bij elkaar (kunnen) komen is voor mij slechts een pleister op de wond.

Kom op zeg, jij als christen weet toch wel dat God de nood gebruikt om mensen te lauteren? Staat gewoon in de bijbel: " laat de vuurgloed die tot beproeving dient u niet bevreemden, alsof u iets vreemds overkome"

 

Ik zeg niet dat God ze veroorzaakt. Hij maakt er gebruik van. Nood leert bidden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Gaitema:

Nee, niet prettig nee. Het wordt een zware tijd. Echter ook een tijd waarin veel mensen de Heer vinden. Wat Afrika betreft: een bestaande organisatie zou mooi zijn. We zien wel waar het schip strand. Eerst wil ze iets met vluchtelingen in het AZC doen.

Ja, hier zijn ook veel Afrikanen, er zijn er nog veel onderweg.

14 minuten geleden zei Gaitema:

Kom op zeg, jij als christen weet toch wel dat God de nood gebruikt om mensen te lauteren? Staat gewoon in de bijbel: " laat de vuurgloed die tot beproeving dient u niet bevreemden, alsof u iets vreemds overkome" Ik zeg niet dat God ze veroorzaakt. Hij maakt er gebruik van. Nood leert bidden.

Misschien past het onderstaande wel?

Laten we elk gepraat vermijden, maar iedere gedachte afzonderlijk onderzoeken en de toestand door vergelijkingen en de gevolgtrekkingen onder de loep te nemen. Ik zal ons systeem zowel volgens ons gezichtspunt uiteenzetten als volgens de opvatting van hen die niet tot onze gelederen behoren. Het staat vast, dat de mensen met slechte instincten veel groter in aantal zijn dan die met goede. Daarom bereikt men betere resultaten, als men de mensen met geweld en bangmakerij regeert dan met geleerde uiteenzettingen. (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei TTC:

Ja, hier zijn ook veel Afrikanen, er zijn er nog veel onderweg.

Misschien past het onderstaande wel?

Laten we elk gepraat vermijden, maar iedere gedachte afzonderlijk onderzoeken en de toestand door vergelijkingen en de gevolgtrekkingen onder de loep te nemen. Ik zal ons systeem zowel volgens ons gezichtspunt uiteenzetten als volgens de opvatting van hen die niet tot onze gelederen behoren. Het staat vast, dat de mensen met slechte instincten veel groter in aantal zijn dan die met goede. Daarom bereikt men betere resultaten, als men de mensen met geweld en bangmakerij regeert dan met geleerde uiteenzettingen. (bron)

Ja, zo gaat dat in de praktijk. Wie alles trouwens ernstig en oprecht onderzoekt, zal de goede weg gemakkelijk kunnen vinden :)

3 uur geleden zei TTC:

Zeg dat wel, we kunnen deze dagen dan ook best inkorten, er is duidelijk geen garantie op succes.

Elke ziel die gered wordt is de reden om door te gaan. Niet eerder komt Jezus terug.

2 uur geleden zei TTC:

Daarbij ter overdenking, ook een economische crisis is een natuurramp. Brengt het mensen dichter bij elkaar? 

Absoluut. Mijn ouders groeiden in armoede op, maar de buren hielpen en bezochten elkaar elke dag. 

2 uur geleden zei Lobke:

Absoluut niet mijn standpunt. Zeg maar eens tegen mensen die dierbaren verloren bij een ramp  "het is erg, maar God brengt ons wel dichter bij elkaar" bijna misdadig. Dat het soms zo kan wezen dat mensen troost en kracht ervaren uit hulp zeker. Al die mensen die voor hen klaarstaan, al die hulpverleners, dat kan troosten dat geloof ik. Maar dat is vaak even, een maand later zijn wij al weer met andere dingen bezig. En zij die rouwen ervaren misschien God dichtbij of ze willen niets meer weten van een God die dit laat gebeuren.

Toch is het volledig bijbels wat ik zeg. "De vuurgloed die tot beproeving dient zal u niet moeten bevreemden alsof u iets vreemds overkomt" staat er in de bijbel. Een tekst die ik heel bewust uit mijn hoofd heb geleerd. Openbaring wat we behandelen met de bazuingeschal zegt precies het zelfde. Alles gebruikt God om.de mensen optijd wakker te schudden. We gaan dat allemaal meemaken. 

Veel nood veroorzaakt God dan ook niet. Hij gebruikt het alleen ten goede. Met kromme stokken slaat Hij rechte paden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zullen we voorbeelden noemen?

Je ziet soms dat iemand die iets meegemaakt heeft, dat gaat gebruiken in zijn leven. Iemand die een dierbare heeft verloren aan ALS bijvoorbeeld, gaat zich inzetten om ALS te bestrijden, door geld er voor in te zamelen. Ex drugsverslaafden gaan nu voor een stichting scholen langs om jongeren te waarschuwen tegen de gevolgen van drugsgebruik.

Neem nou de stichting Naar House. Het evangeiseerd onder uitgaanspubliek van onder ander houseparties. Het is opgericht door een man die zijn zoon heeft verloren aan een overdosis drugsgebruik op hardcore houseparties.

Of Stichting deHoop.en het Leger Des Heils of Heil des Volks. Die verslaafden helpen af te kicken en het evangelie meegeeft. Daar vinden soms ook mensen de weg naar Jezus 

In Syrië worden veel moslims christen, omdat ze niet geloven in de God van de IS. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Gaitema:

Toch is het volledig bijbels wat ik zeg. "De vuurgloed die tot beproeving dient zal u niet moeten bevreemden alsof u iets vreemds overkomt" staat er in de bijbel. Een tekst die ik heel bewust uit mijn hoofd heb geleerd. Openbaring wat we behandelen met de bazuingeschal zegt precies het zelfde. Alles gebruikt God om.de mensen optijd wakker te schudden. We gaan dat allemaal meemaken. 

Veel nood veroorzaakt God dan ook niet. Hij gebruikt het alleen ten goede. Met kromme stokken slaat Hij rechte paden.

Ik weet niet wat voor Bijbel jij leest, maar bij staat er toch echt iets heel anders, 

Joh 10-10 De dief komt alleen maar om te stelen, te slachten en te vernietigen; Ik ben gekomen, opdat zij leven zouden bezitten en wel in overvloed. 11Ik ben de goede herder. De goede herder geeft zijn leven voor zijn schapen.

en in Jacobus 1 v 13 Niemand mag zeggen, als hij bekoord wordt: Ik word door Gods toedoen bekoord. God brengt niemand in verzoeking, zo min als Hijzelf door het kwade kan worden bekoord. 14 Wordt iemand bekoord, dan is het altijd door het trekken en lokken van zijn eigen begeerte. 15Daarna, als de begeerte bevrucht is, baart zij de zonde; en de zonde, eenmaal volgroeid, baart de dood. 16Geliefde broeders, laat u niet misleiden: 17elke goede gave, elk volmaakt geschenk daalt neer van boven, van de Vader der hemellichten, bij wie geen verandering is of verduistering door omwenteling.

andere vertaling 

Groeien in het geloof

12 Als je in de verleiding komt om verkeerde keuzes te maken, is het heerlijk voor je als je toch voor het goede kiest en aan je geloof vasthoudt. Want dan zal de Heer je het eeuwige leven geven. Dat is de beloning die Hij heeft beloofd aan de mensen die van Hem houden. 13 Maar je mag nooit zeggen dat Gód jou op de proef stelt. Want God kan niet door het kwaad verleid worden om iets slechts te doen. En Hij doet Zelf ook niemand kwaad om iemands geloof op de proef te stellen. 14 Maar elke keer als je in de verleiding komt om het verkeerde te doen, komt dat doordat de verlangens van je oude 'ik'  aan je trekken. Ze proberen je mee te slepen. 15 Als je je daar niet tegen verzet, word je uiteindelijk inderdaad ongehoorzaam aan God. En als je niet langer gehoorzaam wil zijn aan God, brengt dat tenslotte de dood voort. 16 Houd jezelf niet voor de gek, lieve broeders en zusters!

dat God onze stommiteiten of die van andere of die van de duivel  , kan gebruiken om er iets goeds uit te halen amen.. maar Geef Mijn vader aub niet de schuld van enige ellende in deze wereld !!

|:|

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei vredestichter:

Ik weet niet wat voor Bijbel jij leest, maar bij staat er toch echt iets heel anders, 

Joh 10-10 De dief komt alleen maar om te stelen, te slachten en te vernietigen; Ik ben gekomen, opdat zij leven zouden bezitten en wel in overvloed. 11Ik ben de goede herder. De goede herder geeft zijn leven voor zijn schapen.

en in Jacobus 1 v 13 Niemand mag zeggen, als hij bekoord wordt: Ik word door Gods toedoen bekoord. God brengt niemand in verzoeking, zo min als Hijzelf door het kwade kan worden bekoord. 14 Wordt iemand bekoord, dan is het altijd door het trekken en lokken van zijn eigen begeerte. 15Daarna, als de begeerte bevrucht is, baart zij de zonde; en de zonde, eenmaal volgroeid, baart de dood. 16Geliefde broeders, laat u niet misleiden: 17elke goede gave, elk volmaakt geschenk daalt neer van boven, van de Vader der hemellichten, bij wie geen verandering is of verduistering door omwenteling.

andere vertaling 

Groeien in het geloof

12 Als je in de verleiding komt om verkeerde keuzes te maken, is het heerlijk voor je als je toch voor het goede kiest en aan je geloof vasthoudt. Want dan zal de Heer je het eeuwige leven geven. Dat is de beloning die Hij heeft beloofd aan de mensen die van Hem houden. 13 Maar je mag nooit zeggen dat Gód jou op de proef stelt. Want God kan niet door het kwaad verleid worden om iets slechts te doen. En Hij doet Zelf ook niemand kwaad om iemands geloof op de proef te stellen. 14 Maar elke keer als je in de verleiding komt om het verkeerde te doen, komt dat doordat de verlangens van je oude 'ik'  aan je trekken. Ze proberen je mee te slepen. 15 Als je je daar niet tegen verzet, word je uiteindelijk inderdaad ongehoorzaam aan God. En als je niet langer gehoorzaam wil zijn aan God, brengt dat tenslotte de dood voort. 16 Houd jezelf niet voor de gek, lieve broeders en zusters!

dat God onze stommiteiten of die van andere of die van de duivel  , kan gebruiken om er iets goeds uit te halen amen.. maar Geef Mijn vader aub niet de schuld van enige ellende in deze wereld !!

|:|

Nogmaals: ik zeg nergens dat God de nood veroorzaakt heeft!!!! Ben je blind? Je loopt al dagen tegen me te katten. Kom op zeg! Doe je bril op en lees!  Ik begin jouw negatieve houding zat te worden! BEGRIJPEND LEZEN A U B!

Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei vredestichter:

Ik weet niet wat voor Bijbel jij leest, maar bij staat er toch echt iets heel anders, 

Joh 10-10 De dief komt alleen maar om te stelen, te slachten en te vernietigen; Ik ben gekomen, opdat zij leven zouden bezitten en wel in overvloed. 11Ik ben de goede herder. De goede herder geeft zijn leven voor zijn schapen.

en in Jacobus 1 v 13 Niemand mag zeggen, als hij bekoord wordt: Ik word door Gods toedoen bekoord. God brengt niemand in verzoeking, zo min als Hijzelf door het kwade kan worden bekoord. 14 Wordt iemand bekoord, dan is het altijd door het trekken en lokken van zijn eigen begeerte. 15Daarna, als de begeerte bevrucht is, baart zij de zonde; en de zonde, eenmaal volgroeid, baart de dood. 16Geliefde broeders, laat u niet misleiden: 17elke goede gave, elk volmaakt geschenk daalt neer van boven, van de Vader der hemellichten, bij wie geen verandering is of verduistering door omwenteling.

andere vertaling 

Groeien in het geloof

12 Als je in de verleiding komt om verkeerde keuzes te maken, is het heerlijk voor je als je toch voor het goede kiest en aan je geloof vasthoudt. Want dan zal de Heer je het eeuwige leven geven. Dat is de beloning die Hij heeft beloofd aan de mensen die van Hem houden. 13 Maar je mag nooit zeggen dat Gód jou op de proef stelt. Want God kan niet door het kwaad verleid worden om iets slechts te doen. En Hij doet Zelf ook niemand kwaad om iemands geloof op de proef te stellen. 14 Maar elke keer als je in de verleiding komt om het verkeerde te doen, komt dat doordat de verlangens van je oude 'ik'  aan je trekken. Ze proberen je mee te slepen. 15 Als je je daar niet tegen verzet, word je uiteindelijk inderdaad ongehoorzaam aan God. En als je niet langer gehoorzaam wil zijn aan God, brengt dat tenslotte de dood voort. 16 Houd jezelf niet voor de gek, lieve broeders en zusters!

dat God onze stommiteiten of die van andere of die van de duivel  , kan gebruiken om er iets goeds uit te halen amen.. maar Geef Mijn vader aub niet de schuld van enige ellende in deze wereld !!

|:|

Ps: wie was het trouwens die de oudste zonen van Egypte dode en hun soldaten liet verdrinken in zee? Wie de kinderen dode die Elia voor kaalkop uitmaakte? Het zal vast de duivel zijn, maar God stond het bewust toe! En wie zorgde er voor dat de slang van Mozus en Aaron die van de tovenaar op at? Zit toch wel iets van Gods Regie in. Wie gaf trouwens de zondvloed? Maar meestal doet de mensheid het samen met de duivel.

 

En nu wens ik dat je me weer vriendelijk behandeld en me niet poogt onderuit te halen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Gaitema:

En nu wens ik dat je me weer vriendelijk behandeld en me niet poogt onderuit te halen.

Goedenavond @Gaitema je hebt een punt, maar soms irriteer ik me aan je opmerkingen, ( irritatie wordt veroorzaakt door het oog van de waarnemer) dus je hebt gelijk is mijn probleem.

Ik denk zelfs dat je een alleraardigst persoon bent, zeker wedergeboren, maar onze interpretatie van historische context, passen we anders toe, we lezen en begrijpen het gewoon anders..

Ik wil daar graag beter mee leren omgaan, dus bedankt voor je reactie :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei vredestichter:

Goedenavond @Gaitema je hebt een punt, maar soms irriteer ik me aan je opmerkingen, ( irritatie wordt veroorzaakt door het oog van de waarnemer) dus je hebt gelijk is mijn probleem.

Ik denk zelfs dat je een alleraardigst persoon bent, zeker wedergeboren, maar onze interpretatie van historische context, passen we anders toe, we lezen en begrijpen het gewoon anders..

Ik wil daar graag beter mee leren omgaan, dus bedankt voor je reactie :D

Ik denk eerlijk gezegd dat we wel aardig op één lijn zitten, maar dat je door mijn voorzichtige bewoordingen over wie nu schuld heeft aan alles en dat niet te veel zelf wil invullen, mogelijk mij verkeerd interpreteerd. Ik weet het niet in hoeverre de duivel of God een rol speelt in wat ons allemaal overkomt. We kunnen er allen van leren en God zoeken in alles

 Graag gedaan |:)

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Gaitema:

Ik denk eerlijk gezegd dat we wel aardig op één lijn zitten, maar dat je door mijn voorzichtige bewoordingen over wie nu schuld heeft aan alles en dat niet te veel zelf wil invullen, mogelijk mij verkeerd interpreteerd. Ik weet het niet in hoeverre de duivel of God een rol speelt in wat ons allemaal overkomt. We kunnen er allen van leren en God zoeken in alles

 Graag gedaan |:)

Ik denk dat wij als mens een veel groter verantwoordelijkheid hebben , ik weet zeker dat mijn vader de schuldige niet is. en de duivel teveel eer krijgt..

en dan bedoel ik de wedergeboren mensen, want mensen die niet wedergeboren zijn die efe h2 v 1 En gij die dood waart door uw afdwalingen en uw zonden, 2waarin gij eertijds hebt geleefd volgens de god van deze wereld, de heerser over het machtsgebied van de lucht, de geest die nog altijd aan het werk is onder de weerspannigen... 3Trouwens, ook wij allen, zonder uitzondering, hebben vroeger tot hen behoord, toen wij ons leven lieten beheersen door zondige begeerten en deden wat onze zelfzucht en onze boze neigingen van ons wilden.

weten sowieso niet waar ze mee bezig zijn, zo staat het in Rom 3 10 Dat staat ook in de Boeken: 11 "Niemand leeft zoals God het wil, helemaal niemand. Niemand is verstandig. Niemand verlangt werkelijk naar God. 12 Iedereen doet wat hij zelf wil. Niemand leeft zoals God het wil. Niemand doet iets goeds, helemaal niemand. 13 Hun woorden brengen alleen maar dood en ellende. Ze liegen en bedriegen. Hun woorden lijken wel vergif. 14 Ze vloeken en ze schelden. 15 Ze staan altijd klaar om iemand te vermoorden. 16 Overal laten ze een spoor van verwoesting en ellende achter. 17 Ze weten niet hoe ze in vrede kunnen leven. 18 Ze hebben geen enkel ontzag voor God."

Maar wij die Geest van God hebben ontvangen roepen abba vader, en zijn kinderen en erfgenamen wij zouden een verschil moeten uitmaken, en dat gaan we doen @Gaitema In Jezus naam""

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
  • sjako unlocked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid