Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

2 minuten geleden zei Willempie:

Yes!!! Geweldig niet?

Als er iets mee gedaan wordt wel ja, in het andere geval strompelen we blind en doof verder. Met andere woorden, we houden ons bezig met problemen die eigenlijk niet bestaan en om dat te verklaren hebben we een zondebok uitgevonden. En zoals we nog weten, die bok is nagenoeg hetzelfde als Jezus, een jaarlijks loskoopoffer. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 6,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De kwestie is dat je het gebod heel individualistisch benadert, terwijl wij het als algemeen gebod voor heel de Kerk zien. De Kerk dient het evangelie te brengen en elke gelovige geeft daar op eigen w

Iemand behorende tot het joodse geloof is een jood, dus met kleine letter, iemand behorende tot het Joodse volk is een Jood, dus met hoofdletter. Net zoals je christen met kleine letter schrijft, want

Mijn visie: geen idee hoe/wat/wanneer. Ik hoop op het Koninkrijk, maar ben helaas nogal agnostisch. Maar een eind aan al t leed en onrecht juig ik uiteraard toe. En ik denk wel dat een Koninkrijk alle

Posted Images

24 minuten geleden zei TTC:

Als er iets mee gedaan wordt wel ja, in het andere geval strompelen we blind en doof verder. Met andere woorden, we houden ons bezig met problemen die eigenlijk niet bestaan en om dat te verklaren hebben we een zondebok uitgevonden. En zoals we nog weten, die bok is nagenoeg hetzelfde als Jezus, een jaarlijks loskoopoffer. 

De mensheid gaat er niets mee doen, vrees ik. Zelfs Israël hield zich niet altijd aan die instellingen. Tegelijkertijd hebben die feesten (want dat zijn het) een profetische betekenis, net zoals alle andere Bijbelse feesten. Ze zullen dus wel hun vervulling krijgen en daar ziet de hele schepping met reikhalzend verlangen naar uit. En Jezus is inderdaad de ultieme zondebok die alle andere zondebokken overbodig maakt (René Girard). Het smetteloze lam van God. Het eerste sterrenbeeld in de dierenriem heet nu de ram maar was oorspronkelijk het lam. Het lam van God is de hoeksteen van het universum (Friedrich Weinreb).

Jij bent nogal bezig met het monetaire stelsel dat vandaag inderdaad een ramp voor de mensheid is. Oorspronkelijk betrof het een ruilmiddel maar nu is het verworden tot een manier om de mensheid in slavernij te houden. Ik begrijp je fascinatie met dit fenomeen. Je hebt er een studie van gemaakt en het ligt dicht bij je hart. Er staat zelfs ergens in de bijbel dat geld de wortel is van alle kwaad en ik begin dit steeds beter te begrijpen. Zelf heb ik ontdekt dat de enige manier om onder de macht van Mammon uit te komen is door geld weg te geven. Het is voor veel menselijk ontzettend moeilijk, maar nooit onmogelijk. En zodra je begint weg te geven is de macht verbroken. Dan ben je daar in ieder geval al vrij van en dat is niet niks.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Het blijkt nog te bestaan ook, weer wat nieuws geleerd.

En goed onthouden hey: iedereen die het bestaan van God ontkent is er een.

8 minuten geleden zei Gaitema:

Ik niks. Ik heb alleen drie katten, maar die doen we niet weg |:(

Pussy. :*

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Willempie:

De mensheid gaat er niets mee doen, vrees ik. Zelfs Israël hield zich niet altijd aan die instellingen. Tegelijkertijd hebben die feesten (want dat zijn het) een profetische betekenis, net zoals alle andere Bijbelse feesten. Ze zullen dus wel hun vervulling krijgen en daar ziet de hele schepping met reikhalzend verlangen naar uit. En Jezus is inderdaad de ultieme zondebok die alle andere zondebokken overbodig maakt (René Girard). Het smetteloze lam van God. Het eerste sterrenbeeld in de dierenriem heet nu de ram maar was oorspronkelijk het lam. Het lam van God is de hoeksteen van het universum (Friedrich Weinreb).

Jij bent nogal bezig met het monetaire stelsel dat vandaag inderdaad een ramp voor de mensheid is. Oorspronkelijk betrof het een ruilmiddel maar nu is het verworden tot een manier om de mensheid in slavernij te houden. Ik begrijp je fascinatie met dit fenomeen. Je hebt er een studie van gemaakt en het ligt dicht bij je hart. Er staat zelfs ergens in de bijbel dat geld de wortel is van alle kwaad en ik begin dit steeds beter te begrijpen. Zelf heb ik ontdekt dat de enige manier om onder macht van Mammon uit te komen is door geld weg te geven. Het is voor veel menselijk ontzettend moeilijk maar niet onmogelijk. En zodra je begint weg te geven is de macht verbroken. Dan ben je daar in ieder geval al vrij van.

Dan moet je wel iets weg kunnen geven. In dit land kan al de regels je potdicht metselen. Nu moeten we bijvoorbeeld verhuizen en het enige huis die we kunnen bemachtigen (we zijn van de vervloekte middengroep dat overal tussen valt) is een flat die we particulier huren voor een bedrag dat bijna het dubbele is van het bedrag waarmee ik een huurwoning (een gezinswoning) van de woningstichting nog in 2007 huurde. Na het betalen van alle vaste lasten zal er niet veel over blijven. Gelukkig kon ik vandaag nog een doos bonbons kopen voor een vriend die me hielp afval naar de stortplaats te brengen. Om eerlijk te zijn geeft dit wel een beter gevoel dan toen ik nog tienduizenden euro's op mijn bankrekening als vrijgezelle jongeman had, voor ik op mij zelf ging wonen. Toen gaf ik met het gemak eens 600 euro aan een goed doel weg. Vol verwachting rekende ik aan het einde van het jaar op mijn rekenmachine uit hoeveel procent ik van mijn inkomen had weg gegeven aan goede doelen. Teleurstellend. Slechts 5 procent (F)

Nu heb ik praktisch geen cent meer over. Spaargeld ken ik niet meer, maar wat we geven is een investering voor mijn vrouw, kind, gezin, toch nog een adoptiekind in de Dominicaanse republiek, het NBG en collectes in de kerk + mijn vrienden en christelijke boeken en cd's. Het geeft een voldoening |:)

6 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

En goed onthouden hey: iedereen die het bestaan van God ontkent is er een.

Pussy. :*

Zalig zijn de Pussies, de Leeuw van Juda is ook zo begonnen! _:)_

Link naar bericht
Deel via andere websites

Omgaan met ware rijkdom:

 

Schrijf aan de engel van de gemeente in Smyrna:

"Dit zegt hij die de eerste en de laatste is, die dood was en nu leeft: Ik weet van de ellende en de armoede waarin u verkeert, hoewel u rijk bent! Ik weet hoe u belasterd wordt door mensen die zich joden noemen en het niet zijn, maar bij satan horen. Wees niet bang voor wat u te wachten staat. Sommigen van jullie zullen door de duivel in de gevangenis worden gegooid, en zo op de proef worden gesteld; tien dagen lang zult u zwaar te verduren hebben. Wees trouw tot in de dood, dan zal ik u als lauwerkrans het leven geven. Wie oren heeft, moet horen wat de Geest tot de gemeente zegt. Wie overwint zal van de tweede dood geen schade ondervinden."

 

Openbaring 2:8-11 NBV

 

Wat is het geheim van hun ware rijkdom?

Wat moeten we zien te overwinnen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Gaitema:

Omgaan met ware rijkdom:

 

Schrijf aan de engel van de gemeente in Smyrna:

"Dit zegt hij die de eerste en de laatste is, die dood was en nu leeft: Ik weet van de ellende en de armoede waarin u verkeert, hoewel u rijk bent! Ik weet hoe u belasterd wordt door mensen die zich joden noemen en het niet zijn, maar bij satan horen. Wees niet bang voor wat u te wachten staat. Sommigen van jullie zullen door de duivel in de gevangenis worden gegooid, en zo op de proef worden gesteld; tien dagen lang zult u zwaar te verduren hebben. Wees trouw tot in de dood, dan zal ik u als lauwerkrans het leven geven. Wie oren heeft, moet horen wat de Geest tot de gemeente zegt. Wie overwint zal van de tweede dood geen schade ondervinden."

 

Openbaring 2:8-11 NBV

 

Wat is het geheim van hun ware rijkdom?

Het gaat hier om de rijkdom zoals vermeld staat in:

Mij, den allerminste van al de heiligen, is deze genade gegeven, om onder de heidenen door het Evangelie te verkondigen den onnaspeurlijken rijkdom van Christus, En allen te verlichten, dat zij mogen verstaan, welke de gemeenschap der verborgenheid zij, die van alle eeuwen verborgen is geweest in God, Welke alle dingen geschapen heeft door Jezus Christus; (Ef.3:8-9)

9 uur geleden zei Gaitema:

Wat moeten we zien te overwinnen?

Liberalisme.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 9/3/2017 om 18:33 zei TTC:

Zullen we dan nog moeten afwachten. Het onderstaande is ook weer interessant, waarom zouden de volken woedend worden wanneer ze nu net bevrijd worden van hun ketenen? Hoe dienen/kunnen we dat (te) interpreteren?

  • Het tweede wee is voorbij.
  • Kijk!
  • Het derde wee komt vlug.
  • De zevende engel blies op zijn trompet. 
  • Er klonken luide stemmen in de hemel die zeiden:
  • ‘Het koninkrijk van de wereld is het Koninkrijk van onze Heer en van zijn Christus geworden, en hij zal voor altijd en eeuwig als koning regeren.’
  • En de 24 oudsten, die vóór God op hun tronen zaten, bogen zich diep neer en aanbaden God. 
  • Ze zeiden:
  • ‘We danken u, Jehovah God, Almachtige, die is en die was, omdat u uw grote macht hebt uitgeoefend en als koning bent gaan regeren.
  • Maar de volken werden woedend, en ook u toonde uw woede.
  • De vastgestelde tijd kwam om de doden te oordelen en om uw slaven, de profeten, te belonen, evenals de heiligen en degenen die ontzag hebben voor uw naam, de kleinen en de groten, en ook om degenen te vernietigen die de aarde aan het vernietigen zijn.
  • Het tempelheiligdom van God in de hemel werd geopend en de ark van zijn verbond werd in zijn tempelheiligdom gezien.
  • Er waren bliksemflitsen en stemmen en donderslagen en een aardbeving en zware hagel.

Bijzonder. God neemt de macht kennelijk over :)

5 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Het gaat hier om de rijkdom zoals vermeld staat in:

Mij, den allerminste van al de heiligen, is deze genade gegeven, om onder de heidenen door het Evangelie te verkondigen den onnaspeurlijken rijkdom van Christus, En allen te verlichten, dat zij mogen verstaan, welke de gemeenschap der verborgenheid zij, die van alle eeuwen verborgen is geweest in God, Welke alle dingen geschapen heeft door Jezus Christus; (Ef.3:8-9)

Liberalisme.

Dank je. Je toont goed aan wat de rijkdom is. Ik zie in de overwinningen van deze gemeente dat ze ondanks alle tegenslagen trouw aan Jezus bleven en ook niet vast zaten aan wat de wereld biedt. Liberalisme is er één van 

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Omdat er veel baasjes zijn die geen donder om hun hond geven en hen het vuile werk laten opknappen. Met een beetje mazzel komen die in het asiel terecht en kan ik ze eruit halen voor weinig. :)

Zo bestaan er ook bio-industrie koeien, varkens, kippen etc, bont-industrie dieren en laboratoria dieren, die krijgen helemaal geen kans om hun hel te ontsnappen. Zelfs hun dood is vaak wreed.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Gaitema:

Dank je. Je toont goed aan wat de rijkdom is. Ik zie in de overwinningen van deze gemeente dat ze ondanks alle tegenslagen trouw aan Jezus bleven en ook niet vast zaten aan wat de wereld biedt. Liberalisme is er één van 

In materieel opzicht was Smyrna een arme kerk. Dus hoezo welvaartsevangelie? Dat zet je aan het nadenken toch. Voorts is Smyrna een van de twee kerken die zonder vermaning wordt aangeschreven...

8 minuten geleden zei MysticNetherlands:

Zo bestaan er ook bio-industrie koeien, varkens, kippen etc, bont-industrie dieren en laboratoria dieren, die krijgen helemaal geen kans om hun hel te ontsnappen. Zelfs hun dood is vaak wreed.

Het is verschrikkelijk hoe de mens zijn kroon kan dragen, ook ten opzichte van de dieren inderdaad.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

In materieel opzicht was Smyrna een arme kerk. Dus hoezo welvaartsevangelie? Dat zet je aan het nadenken toch. Voorts is Smyrna een van de twee kerken die zonder vermaning wordt aangeschreven...

Het is verschrikkelijk hoe de mens zijn kroon kan dragen, ook ten opzichte van de dieren inderdaad.

Inderdaad. En ik verbaas me erover hoe christenen over t algemeen voorop lopen on onverschilligheid en gebrek aan actie ertegen. Bio-industrie vlees eten is blijkbaar de normaalste zaak want aangesteld als 'heerser' over over deze aarde :( Compleet onbijbelse onzin, wel populair helaas.

 

Kroon der schepping is overigens ook onbijbels ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Willempie:

De mensheid gaat er niets mee doen, vrees ik. Zelfs Israël hield zich niet altijd aan die instellingen. Tegelijkertijd hebben die feesten (want dat zijn het) een profetische betekenis, net zoals alle andere Bijbelse feesten. Ze zullen dus wel hun vervulling krijgen en daar ziet de hele schepping met reikhalzend verlangen naar uit. En Jezus is inderdaad de ultieme zondebok die alle andere zondebokken overbodig maakt (René Girard). Het smetteloze lam van God. Het eerste sterrenbeeld in de dierenriem heet nu de ram maar was oorspronkelijk het lam. Het lam van God is de hoeksteen van het universum (Friedrich Weinreb).

Met 'zondebok' wou ik verwijzen naar het loskoopoffer bij Joden, voor hen komt Jezus elk jaar in de vorm van een bok die geslacht wordt. Toch wel een wezenlijk verschil, niet?

2 uur geleden zei Gaitema:

Bijzonder. God neemt de macht kennelijk over

Daar lijkt het op, en de volkeren zullen woedend worden. Enig idee waarom?

12 uur geleden zei Willempie:

Jij bent nogal bezig met het monetaire stelsel dat vandaag inderdaad een ramp voor de mensheid is. Oorspronkelijk betrof het een ruilmiddel maar nu is het verworden tot een manier om de mensheid in slavernij te houden. Ik begrijp je fascinatie met dit fenomeen. Je hebt er een studie van gemaakt en het ligt dicht bij je hart. Er staat zelfs ergens in de bijbel dat geld de wortel is van alle kwaad en ik begin dit steeds beter te begrijpen. Zelf heb ik ontdekt dat de enige manier om onder de macht van Mammon uit te komen is door geld weg te geven. Het is voor veel menselijk ontzettend moeilijk, maar nooit onmogelijk. En zodra je begint weg te geven is de macht verbroken. Dan ben je daar in ieder geval al vrij van en dat is niet niks.

Heb je alles weggegeven? Aan wie?

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei TTC:

Daar lijkt het op, en de volkeren zullen woedend worden. Enig idee waarom?

Ja, omdat het gepaard gaat met de klappen van de zweep. Loutering waarin ze hun hebben en houden verliezen. Zouden het die zelfde natuurrampen zijn waarin ze hun materie verliezen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Gaitema:

Ja, omdat het gepaard gaat met de klappen van de zweep. Loutering waarin ze hun hebben en houden verliezen. Zouden het die zelfde natuurrampen zijn waarin ze hun materie verliezen?

Dat zou je zo kunnen zien inderdaad, die natuurrampen treffen echter ook veel onschuldige mensen die sowieso al niets hadden. Denk je niet dat God iets creatiever zou kunnen zijn om z'n punt duidelijk te maken? Met creatiever bedoel ik vooral menselijker, zonder het martelen en vernietigen van mensen. Dat lijkt me meer iets voor Satan, niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Kaasjeskruid:

In materieel opzicht was Smyrna een arme kerk. Dus hoezo welvaartsevangelie? Dat zet je aan het nadenken toch. Voorts is Smyrna een van de twee kerken die zonder vermaning wordt aangeschreven...

Ja inderdaad. Ik was gisteren wat geschrokken. Een vriend uit mijn kerk werd door een christelijke werkgever niet aangenomen, vanwege zijn leeftijd. Dat bedoezelde die werkgever met een onzinnige leugen over zijn ervaring. Vervolgens zag hij een vacature voor diezelfde functie op een site staan, waarbij een "jonge" kandidaat werd gezocht. Een dag eerder geplaatst dan zijn laatste sollicitatiegesprek. De werkgever was dus al voor dat gesprek van plan hem af te wijzen. Vanwege zijn leeftijd . 50 plus... Hoe zo christelijk???

4 minuten geleden zei TTC:

Dat zou je zo kunnen zien inderdaad, die natuurrampen treffen echter ook veel onschuldige mensen die sowieso al niets hadden. Denk je niet dat God iets creatiever zou kunnen zijn om z'n punt duidelijk te maken? Met creatiever bedoel ik vooral menselijker, zonder het martelen en vernietigen van mensen. Dat lijkt me meer iets voor Satan, niet?

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. In het verleden werden heel wat joden in Israël gedood vanwege hun ontrouw aan God. Kijk maar naar de 40 jaar in de woestijn. Kijk maar naar wat Egypte overkwam tijdens de plagen? Openbaringen voorspellen een beetje het zelfde. Christenen en andere rechtvaardigen gaan ook door stormen in het leven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Gaitema:

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. In het verleden werden heel wat joden in Israël gedood vanwege hun ontrouw aan God. Kijk maar naar de 40 jaar in de woestijn. Kijk maar naar wat Egypte overkwam tijdens de plagen? Openbaringen voorspellen een beetje het zelfde. Christenen en andere rechtvaardigen gaan ook door stormen in het leven.

Ik denk dat al die natuurrampen bedoeld zijn om mensen dichter bij elkaar te brengen, net zoals 'nood breekt wet' dan van kracht wordt. Met andere woorden, natuurrampen kennen geen grenzen, noch hebben ze een nationaliteit, geldstelsel of religie waar ze zich aan vastklampen, begrijp je? Vooralsnog blijft het bij veel bazuingeschal, niet onbelangrijk maar de impasse blijft gelden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei TTC:

Ik denk dat al die natuurrampen bedoeld zijn om mensen dichter bij elkaar te brengen, net zoals 'nood breekt wet' dan van kracht wordt. Met andere woorden, natuurrampen kennen geen grenzen, noch hebben ze een nationaliteit, geldstelsel of religie waar ze zich aan vastklampen, begrijp je? Vooralsnog blijft het bij veel bazuingeschal, niet onbelangrijk maar de impasse blijft gelden.

Het is ook in de eerste plaats de mensheid met de duivel dat de aarde verwoest. Wat God doet zijn middelen om mensen wakker te schudden. Dat zie je bij elke ramp ook wel gebeuren. Neem de Enschederamp. Waarbij de vuurwerkfabriek ontplofte. Ik las een getuigenis in de krant van iemand die hierdoor tot geloof was gekomen en zich aansloot bij een gemeente.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Gaitema:

Het is ook in de eerste plaats de mensheid met de duivel dat de aarde verwoest. Wat God doet zijn middelen om mensen wakker te schudden. Dat zie je bij elke ramp ook wel gebeuren. Neem de Enschederamp. Waarbij de vuurwerkfabriek ontplofte. Ik las een getuigenis in de krant van iemand die hierdoor tot geloof was gekomen en zich aansloot bij een gemeente.

Ja, zo zijn er wel meer mensen, mooi. Maar misschien is het ook eens interessant om over de grenzen heen te kijken, zo komen we uit bij Ragnarok. Zie vooral de overeenkomsten wat betreft het onheil, net zoals de wedergeboorte van de wereld.

In de Noordse mythologie betekent Ragnarök of Ragnarok het ‘lot van de heersende machten’, maar dit werd historisch gereduceerd tot de betekenis van ‘ondergang van de goden (en de wereld)’. Die zou plaatshebben in de vorm van een eindstrijd tussen ontketende reuzen en goden, waarbij de vuurreus Surt het vuur aan de lont steekt en met zijn vlammend zwaard zo goed als alles vernietigt. Daaraan vooraf zijn de meeste goden, reuzen en monsters al in deze kosmische strijd omgekomen. Maar Ragnarok is tegelijk een eindpunt en een beginpunt. Na de slag zal de wereld geteisterd worden door natuurrampen en uiteindelijk verdwijnen in de zee, waarna de wereld weer frisgroen boven de golven vandaan komt. De goden zullen herboren worden en de wereld zal herbevolkt worden door twee overlevende mensen. (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites
52 minuten geleden zei TTC:

Ja, zo zijn er wel meer mensen, mooi. Maar misschien is het ook eens interessant om over de grenzen heen te kijken, zo komen we uit bij Ragnarok. Zie vooral de overeenkomsten wat betreft het onheil, net zoals de wedergeboorte van de wereld.

In de Noordse mythologie betekent Ragnarök of Ragnarok het ‘lot van de heersende machten’, maar dit werd historisch gereduceerd tot de betekenis van ‘ondergang van de goden (en de wereld)’. Die zou plaatshebben in de vorm van een eindstrijd tussen ontketende reuzen en goden, waarbij de vuurreus Surt het vuur aan de lont steekt en met zijn vlammend zwaard zo goed als alles vernietigt. Daaraan vooraf zijn de meeste goden, reuzen en monsters al in deze kosmische strijd omgekomen. Maar Ragnarok is tegelijk een eindpunt en een beginpunt. Na de slag zal de wereld geteisterd worden door natuurrampen en uiteindelijk verdwijnen in de zee, waarna de wereld weer frisgroen boven de golven vandaan komt. De goden zullen herboren worden en de wereld zal herbevolkt worden door twee overlevende mensen. (bron)

Ze hebben zich vast ergens door laten inspireren. Ik geloof dat veel religies een zekere basis hebben die veel met elkaar gemeen hebben. Echter zie je in zo'n verhaal ook sterk menselijke aanvullingen. Ik geloof dat Johannes al zijn beelden in visioenen rechtstreeks van God kreeg. Hier en daar toch ook vrij helder wat het betekend. Op andere plaatsen omschrijft het een bepaalde situatie dat komen gaat (zoals met de bazuinen), maar hoe het in de praktijk zal gaan blijft gissen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hitchens:

X|

Ja, we lachen ons groen, doorgaans worden natuurrampen (ea) gezien als een ideaal moment om bepaalde wetten door te drukken. Grote inzamelingsacties leiden de aandacht af van wat er echt gaande is, het geeft ons een gevoel van solidariteit en daags nadien gaat het gewoon verder als weleer. Nochtans:

De radicale Canadese publiciste Naomi Klein volgt in haar boek het spoor van neo-liberale economische ontwikkelingen in de wereld. Gebaseerd op baanbrekend historisch onderzoek en vier jaar verslaggeving blaast ze de mythe op dat de vrije markt voor vrije mensen zorgt. Ze onthult de werking van de - door de econoom Milton Friedman ontwikkelde - 'shockdoctrine' waarbij door bedrijfsleven en overheid gebruik wordt gemaakt van massale desoriëntatie die ontstaat na ingrijpende gebeurtenissen als bijvoorbeeld oorlog (Irak), terroristische aanslagen (Twin Towers) of rampen (tsunami, New Orleans na Katrina) om impopulaire economische maatregelen (privatisering, deregulering, bezuinigingen op sociale uitgaven) rigoreus door te drukken. Kleins analyse van dit 'rampenkapitalisme' is gedetailleerd en goed onderbouwd, haar boodschap krachtig, een eye-opener. Het boek telt zeven delen en 21 hoofdstukken plus inleiding, besluit, noten, index en dankbetuigingen. Sobere uitvoering zonder illustraties. (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites
57 minuten geleden zei Hitchens:

X|

Toch gebeurd het. In de nood zijn mensen meer op elkaar gericht en laten ze dikwijls het materialisme los. Na de Tsunami zag je ook dat de mensen meer voor elkaar klaar stonden. Het hoort bij elkaar: welvaart maakt de mens egoïstisch en materialistisch. Nood brengt mensen tot elkaar. Zo kan God door nood mensen tot elkaar brengen (en verenigen met Hem).

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
  • sjako unlocked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid