Spring naar bijdragen

Hoe de aanvallen van de boze te weerstaan?


Aanbevolen berichten

5 minuten geleden zei TTC:

Vannacht viel het antwoord binnen op een vraag die al eeuwen meegaat, hoe kunnen we zo eenvoudig mogelijk de relatie tussen beïnvloedingswaan en het spreken in halve waarheden aantonen? Simpel, als ik jou nonsens verkoop en je gelooft me dan spreken we morgen beiden nonsens, en als we dat volhouden en iedereen gelooft ons dan spreekt straks iedereen dezelfde nonsens. En wie hierover bijkomende vragen durf te stellen en mijn nonsens doorziet, zal volgens mij en al de rest lijden aan beïnvloedingswaan.

De vraag is dan, wie maakte jou dan al die nonsens wijs? Wat ik hier schreef is nu eenmaal feit, maar blinde vlekken weigeren ze alzo te erkennen. Zo werkt dat bij verslaafden die geen probleem in hun drugs zien. De nonsens over cannabis zijn bijvoorbeeld halve waarheden. Die van alcohol worden door lobbyisten onder tafel geschoven en niet opgerakeld omdat de grote scharen te graag zuipen. Ab Inbev is ook op de beurs he, fragiel daar aan te komen. De Bel20 zou dan wel eens kunnen zakken en de hele index aanpassen. 

Maar is er iemand die de index met ruim de helft kan verdubbelen -door nationalisme- is het noodzaak die aan de schandpaal te hangen. Heksenjachten en het plebs volgt en blaat hun msm als schapen na. Maar er is vooral geen duistere macht aanwezig in onze politiek hoor. Wie opkomt voor leven anno 2019 is er aan voor de moeite. Die alternatieven waarmee gij afkomt zijn niet pragmatisch te bereiken. De termijn van abortus beperken en de minimumleeftijd voor alcohol optrekken wel. Maar daar zijn goddelozen niet mee gediend. Wellicht volgt er nu weer een ad hominem wanneer ik terug “solo Christus” zal scanderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 216
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Je moet bidden alsof het helemaal van God afhangt en handelen alsof het helemaal van jouzelf afhangt.

Ken je dat, ooit heb je in je leven eens een woord gehoord dat je toen, om welke reden dan ook, verder geen aandacht hebt geschonken. Vele jaren later komt dat woord terug door misschien zelfs een ter

Ik vrees dat er nog velen heel hard zullen gaan vloeken bij het aandachtig beschouwen van dat model, hoog bijbel geleerde is dan een zeer rekbaar begrip.

20 minuten geleden zei Fundamenteel:

De vraag is dan, wie maakte jou dan al die nonsens wijs? Wat ik hier schreef is nu eenmaal feit, maar blinde vlekken weigeren ze alzo te erkennen. Zo werkt dat bij verslaafden die geen probleem in hun drugs zien. De nonsens over cannabis zijn bijvoorbeeld halve waarheden. Die van alcohol worden door lobbyisten onder tafel geschoven en niet opgerakeld omdat de grote scharen te graag zuipen. Ab Inbev is ook op de beurs he, fragiel daar aan te komen. De Bel20 zou dan wel eens kunnen zakken en de hele index aanpassen. Maar is er iemand die de index met ruim de helft kan verdubbelen -door nationalisme- is het noodzaak die aan de schandpaal te hangen. Heksenjachten en het plebs volgt en blaat hun msm als schapen na. Maar er is vooral geen duistere macht aanwezig in onze politiek hoor. Wie opkomt voor leven anno 2019 is er aan voor de moeite. Die alternatieven waarmee gij afkomt zijn niet pragmatisch te bereiken. De termijn van abortus beperken en de minimumleeftijd voor alcohol optrekken wel. Maar daar zijn goddelozen niet mee gediend. Wellicht volgt er nu weer een ad hominem wanneer ik terug “solo Christus” zal scanderen.

Op de keper beschouwd is het leven dermate eenvoudig dat je gaat twijfelen of het wel zo eenvoudig kan zijn, wat niet wil zeggen dat je geen doodsangsten meer hebt omdat er nog zoveel nobel en hartverwarmend werk is om van deze aarde een mooie plek te maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Op de keper beschouwd is het leven dermate eenvoudig dat je gaat twijfelen of het wel zo eenvoudig kan zijn, wat niet wil zeggen dat je geen doodsangsten meer hebt omdat er nog zoveel nobel en hartverwarmend werk is om van deze aarde een mooie plek te maken.

Niets doodsangsten hier. Ik confronteer politici en noem ze bikkelhard wat ze zijn zonder 1 woord te verbloemen. Moordenaars!

Ik doe dat niet uit nobelheid, maar instinctief. Als we een betere plek willen maken dienen we de leugens te ontmaskeren. En wie is de leugenaar? Ik of de politiek? Ik ben mijn pure zelf of mensen dat nu aanstaat of niet. En abortus opdrijven naar 18w is uiterste moord. Iedere dode te wijten aan alcohol is door de lakse politiek. Ze zijn medeplichtig aan moord en doodslag.

Ik ben gekomen op de aarde om te leven, niet om toe te kijken hoe anderen doden en op een laks bestuur die daar weigert verantwoordelijkheid in te nemen. Niet om mij als slaaf te schikken naar hun wegen.

Efeziërs 6:13-19 

Daarom neemt aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt wederstaan in den bozen dag, en alles verricht hebbende, staande blijven. Staat dan, uw lenden omgord hebbende met de waarheid, en aangedaan hebbende het borstwapen der gerechtigheid; En de voeten geschoeid hebbende met bereidheid van het Evangelie des vredes; Bovenal aangenomen hebbende het schild des geloofs, met hetwelk gij al de vurige pijlen des bozen zult kunnen uitblussen. En neemt den helm der zaligheid, en het zwaard des Geestes, hetwelk is Gods Woord. Met alle bidding en smeking, biddende te allen tijd in den Geest, en tot hetzelve wakende met alle gedurigheid en smeking voor al de heiligen; En voor mij, opdat mij het Woord gegeven worde in de opening mijns monds met vrijmoedigheid, om de verborgenheid van het Evangelie bekend te maken;

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Fundamenteel:

Niets doodsangsten hier. Ik confronteer politici en noem ze bikkelhard wat ze zijn zonder 1 woord te verbloemen. Moordenaars!

We dachten er nog aan te zeggen dat politici wellicht ook niet op de hoogte zijn van diverse epistemologische obstakels die de vooruitgang van het denken verhinderen, maar los daarvan kan je ze op verschillende manieren benoemen. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

We dachten er nog aan te zeggen dat politici wellicht ook niet op de hoogte zijn van diverse epistemologische obstakels die de vooruitgang van het denken verhinderen, maar los daarvan kan je ze op verschillende manieren benoemen. 

Het enige wat die oprecht boeit is alles van de staatskas naar eigen zak te verplaatsen. Laat ze maar eens afstand doen van alle premies en laat ze eens werken aan 2000 netto per maand. Mits dat bereikt wordt zijn we al meer dan de helft bureaucraten armer. Hun drijfsfeer is niet de burger. Nooit geweest.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat het per definitie al verkeerd is om de boosdoeners buiten uzelf te zoeken. Zo ontloop je de ware aard van het probleem, zie ik sta aan de deur en klop laat hem binnen en strijd samen met hem.

alchol is per definitie niet verkeerd, het is de gebruiker die zijn beslissing maakt daarin.

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het enige wat die oprecht boeit is alles van de staatskas naar eigen zak te verplaatsen. Laat ze maar eens afstand doen van alle premies en laat ze eens werken aan 2000 netto per maand. Mits dat bereikt wordt zijn we al meer dan de helft bureaucraten armer. Hun drijfsfeer is niet de burger. Nooit geweest.

Voorafgaand aan diepere reflectie viel er nog weinig tegen te beginnen, zelfs in de verste verte niet wetend waar het nu eigenlijk om ging.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei TTC:

Voorafgaand aan diepere reflectie viel er nog weinig tegen te beginnen, zelfs in de verste verte niet wetend waar het nu eigenlijk om ging.

De duivel

22 minuten geleden zei Thinkfree:

Ik denk dat het per definitie al verkeerd is om de boosdoeners buiten uzelf te zoeken. Zo ontloop je de ware aard van het probleem, zie ik sta aan de deur en klop laat hem binnen en strijd samen met hem.

alchol is per definitie niet verkeerd, het is de gebruiker die zijn beslissing maakt daarin.

Maar door alcohol kan de duivel beter binnendringen. We kunnen die doden -waaronder kinderen- toch moeilijk blijven negeren? Wie alcohol aan minderjarigen schenkt is met doodslag bezig.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei Fundamenteel:

De duivel. Maar door alcohol kan de duivel beter binnendringen. We kunnen die doden -waaronder kinderen- toch moeilijk blijven negeren? Wie alcohol aan minderjarigen schenkt is met doodslag bezig.

Dit in de marge van het bestaan, naast miljoenen die krachtdadig elke vorm van progressie trachten te fnuiken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

Alcohol is de blinde vlek van onze samenleving. Daarmee basta. Er vallen doden en niet enkel de gebruiker, ze trekken onschuldigen mee. Doden op onze wegen maken geen onderscheid tussen jong en oud. 

Als illegale drugs minder doden en overlast veroorzaken dan wat ze ons legaal aanbieden, mag je best de duivel in uw bestuur erkennen. Consequentie, weet je wel. Hypocrisie wordt niet serieus genomen. Het is als voor dierenrechten opkomen maar wel kip, varken, paard of koe blijven eten. Zelfs zuivelproducten gaan gepaard aan veel leed.

In het paradijs waren we veganist en gebruikten we geen alcohol. Wie daar vandaag geen problemen in ziet hoeft niet naar iets anders te wijzen. Save the world, begin bij jezelf. Eet eens 40 dagen en nachten geen vlees, geen dierlijke producten, geen alcohol en het begrip “zelfloochening” zou een andere dimensie krijgen. 

Geen vlees, geen vis, geen zuivel, geen alcohol, ascese ascese ascese, en dat allemaal voor Jezus?   Het probleem zit niet in u fysiek se. Het probleem is dat u zich niet meer herinnert wie u bent, waar u vandaan komt.
 

Save the world, begin bij jezelf.Eet eens 40 dagen en nachten geen vlees, geen dierlijke producten, geen alcohol en het begrip “zelfloochening” zou een andere dimensie krijgen.



En dan na die ascese naar de kliniek voor een vrijwillig levenseinde? Gaat de overbevolking tegen, en alle consumptie en de milieuvervuiling. Allemaal voor Jezus?  Lijkt de omgekeerde wereld wel?

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Plume:

Geen vlees, geen vis, geen zuivel, geen alcohol, ascese ascese ascese, en dat allemaal voor Jezus?   Het probleem zit niet in u fysiek se. Het probleem is dat u zich niet meer herinnert wie u bent.

De wereld problematiek is grotendeels onze consumptie. Hoeveel water vereist 1 steak? Hoeveel een jeans? Hoeveel uitstoot veroorzaakt globalisme? 

Dat verandert alleen bij onszelf door anders te gaan leven. Alcohol zal dat inzicht niet leveren. Honderdtal doden per week door blinde vlekken. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

De wereld problematiek is grotendeels onze consumptie. Hoeveel water vereist 1 steak? Hoeveel een jeans? Hoeveel uitstoot veroorzaakt globalisme? Dat verandert alleen bij onszelf door anders te gaan leven. Alcohol zal dat inzicht niet leveren. Honderdtal doden per week door blinde vlekken. 

Beschouwend de menselijke geschiedenis van afgerond 3000 jaar mag internet uniek genoemd worden, zodat we allemaal eenvoudig kunnen terugvinden wat we al even lang vergeten zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei TTC:

Dit in de marge van het bestaan, naast miljoenen die krachtdadig elke vorm van progressie trachten te fnuiken.

Zo is dat. Prioriteiten... Dat is dus nu abortus en alcohol. 

19 minuten geleden zei TTC:

Dit in de marge van het bestaan, naast miljoenen die krachtdadig elke vorm van progressie trachten te fnuiken.

Zo is dat. Prioriteiten... Dat is dus nu abortus en alcohol. 

1 minuut geleden zei TTC:

Beschouwend de menselijke geschiedenis van afgerond 3000 jaar mag internet uniek genoemd worden, zodat we allemaal eenvoudig kunnen terugvinden wat we al even lang vergeten zijn.

The net is a web to catch the human mind - Terence Mckenna 

Aliens. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei thom:

Ik heb eens een boekje gelezen; ''nooit meer een kater''  van Alan Car. Uit nieuwsgierigheid, maar misschien ook omdat ik ''er aan toe was''. In de eerste regels schreef hij, dat als je het boekje uitleest je nooit meer zal drinken. Ik dronk al 30 jaar stevig. Halverwege wist ik al, ik zal nooit meer drinken.

En dat is ondertussen dik 10 jaar geleden. Ik heb drank in huis, bier, wijn, wodka, van alles, maar heb geen behoefte meer, geen aandrang en geen wilskracht nodig. Gister nog uit eten geweest met veel drinkers om mij heen; geen behoefte om alcohol. Alleen neem ik tinctuurtjes op basis van alcohol, enkele druppels per dag, wat ik dan ook nog regelmatig vergeet in te nemen.. ?

 

Alan Carr is de komiek :D Je bedoelt Allen Carr. Heeft ook een boek geschreven over roken. 

Misschien dat boek aanschaffen als informatie- en inspiratiebron. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Fundamenteel:

Zo is dat. Prioriteiten... Dat is dus nu abortus en alcohol. Zo is dat. Prioriteiten... Dat is dus nu abortus en alcohol. The net is a web to catch the human mind - Terence Mckenna Aliens. 

Bij grensverleggend denken kunnen we ons vanalles voorstellen, zoals iets verder doordenken om tot de voor dronkaards ontnuchterende ontdekking te komen dat logica bestaat, op verschillende niveaus te beschouwen zelfs. Het hangt van de perceptie af waarbinnen een stelling geïnterpreteerd wordt, relevant voorbeeld is de stelling ‘geld is schuld’. De halve waarheid die voor vol gezien kan worden is dat we schuld hebben aan de bank, het is niet onwaar. De volle waarheid gaat verder waardoor de halve waarheid aangevuld wordt, dan hebben we schuld aan niets van waaruit het geld gratis geschonken wordt. Mindfulness, in een economie kan er nooit een tekort aan geld zijn, logica. Schol!

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei thom:

Doe ik ook, smaakt prima, en helemaal goed (geaccepteerd) in gezelschap van ''echte'' bierdrinkers.

Als liefde mag gedijen dan drukken we morgen geld zonder geld te drukken, het is immers zo lang dat het breed is nu weten dat het andersom ook kan. Maar misschien loop ik achterop in de tijd, kwestie van herinnering die de toekomst er veel hoopvoller doet uitzien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei thom:

Pas maar op, je gaat voor de bijl

Het element van de omgekeerde effectiviteit laat zich makkelijk inzichtelijk maken middels het Elaboration Likelihood Model, afhankelijk vanuit welk perceptieveld gekeken wordt. Het is ook hier dat de GGZ schijnbaar niet altijd rekening mee houdt bij de beoordeling van haar klanten, twee verschillende mensen kunnen immers vanuit verschillende invalshoeken naar eenzelfde probleem kijken. Het is een proces van denken en voelen, van ervaring, van oefening baart kunst met inbegrip van verwarring en twijfel, van frictie en stigma en diens meer. Pioniers zullen het zonder meer kunnen beamen en lotgenoten hier dan ook graag attent op maken, ter preventie van allerhande averij die kan vermeden worden door zich hier bewust van te worden. En dat is dan de verschroeiend pijnlijke paradox, het maakt een aantal ervaringswerkers ook tot OPS-lijders omdat ze door ervaring nu al weten wat er in alle onwetendheid mogelijks kan misgaan. En dat beperkt zich niet tot met je kop tegen een deur lopen, het gaat over de toekomst van onze kinderen. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Fundamenteel:

Zo is dat. Prioriteiten...

Neutraler dan niets kon ik nergens nog iets vinden, heb getracht er kleur aan te geven maar toen ging het mis. En zo was democratie het beste dat we hadden, met verschillende kleuren die alle kleuren zouden vertegenwoordigen, met besluitvormingsprocessen die zich baseerden op conventies die onze beperkte rationaliteit voedden zonder ons hier bewust van te zijn. Om dezelfde reden konden we dan ook zeggen dat de sociale alternatieven kinderlijk eenvoudig waren.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei TTC:

Neutraler dan niets kon ik nergens nog iets vinden, heb getracht er kleur aan te geven maar toen ging het mis. En zo was democratie het beste dat we hadden, met verschillende kleuren die alle kleuren zouden vertegenwoordigen, met besluitvormingsprocessen die zich baseerden op conventies die onze beperkte rationaliteit voedden zonder ons hier bewust van te zijn. Om dezelfde reden konden we dan ook zeggen dat de sociale alternatieven kinderlijk eenvoudig waren.

De democratie maakte meer doden dan de nazi’s. Het faalde, laten we voor een republiek gaan ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

De democratie maakte meer doden dan de nazi’s. Het faalde, laten we voor een republiek gaan ;)

Wat ik slechts uit m’n hart en met liefde kon delen was dat omdenken leidt tot een radicaal ander beeld op de werkelijkheid, het laat toe om spontaan heel wat anomalieën in het hedendaagse economische bestel transparant te maken. Dit is echter niet alledaags en daarom geniet het weinig aandacht, het is een proces dat onze courante cognitieve structuur transformeert en een potentieel wereldbeeld ontvouwt dat er heel anders uit zou kunnen zien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Wat ik slechts uit m’n hart en met liefde kon delen was dat omdenken leidt tot een radicaal ander beeld op de werkelijkheid, het laat toe om spontaan heel wat anomalieën in het hedendaagse economische bestel transparant te maken. Dit is echter niet alledaags en daarom geniet het weinig aandacht, het is een proces dat onze courante cognitieve structuur transformeert en een potentieel wereldbeeld ontvouwt dat er heel anders uit zou kunnen zien.

Ik ga gewoon Vlaams Belang stemmen. Genoeg van die regenbogen, zonnestraaltjes en lekstokken. Nu is het voor echt.

Grappig, ze schaffen stemplicht af, in de hoop nationalisme te counteren. Resultaat? Rechts gaat stemmen. Links blijft overwegend thuis. Als ik afga op mijn omgeving toch. Die abortustermijn willen optrekken naar 18w en collaboreren met de Walen tegen de nationalisten was wellicht de doodsteek, waren we maar al 4j verder.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik ga gewoon Vlaams Belang stemmen. Genoeg van die regenbogen, zonnestraaltjes en lekstokken. Nu is het voor echt.

Grappig, ze schaffen stemplicht af, in de hoop nationalisme te counteren. Resultaat? Rechts gaat stemmen. Links blijft overwegend thuis. Als ik afga op mijn omgeving toch. Die abortustermijn willen optrekken naar 18w en collaboreren met de Walen tegen de nationalisten was wellicht de doodsteek, waren we maar al 4j verder.

Er zijn zelfs plannen van van de Vlaamse Leeuw een Europese Korthaar te maken/

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik ga gewoon Vlaams Belang stemmen. Genoeg van die regenbogen, zonnestraaltjes en lekstokken. Nu is het voor echt. Grappig, ze schaffen stemplicht af, in de hoop nationalisme te counteren. Resultaat? Rechts gaat stemmen. Links blijft overwegend thuis. Als ik afga op mijn omgeving toch. Die abortustermijn willen optrekken naar 18w en collaboreren met de Walen tegen de nationalisten was wellicht de doodsteek, waren we maar al 4j verder.

Samen met Allen Newell bedacht Herbert Simon ook een General Problem Solver, dit betekent dat we ons een gewenste situatie kunnen visualiseren om dan te zoeken naar operatoren die de realisatie daarvan in positieve zin begunstigen, zelfs aanzienlijk kunnen versnellen. Met de herstelgedachte centraal, deze operatoren kunnen herhaald worden tot het gewenste resultaat bekomen wordt – om pas dan te kunnen zeggen dat een paradigmashift zich voltrokken heeft. Het idee is eenvoudig en het staat iedereen vrij om in dit co-creatieve proces te participeren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid