Spring naar bijdragen

Hoe de aanvallen van de boze te weerstaan?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 216
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Je moet bidden alsof het helemaal van God afhangt en handelen alsof het helemaal van jouzelf afhangt.

Ken je dat, ooit heb je in je leven eens een woord gehoord dat je toen, om welke reden dan ook, verder geen aandacht hebt geschonken. Vele jaren later komt dat woord terug door misschien zelfs een ter

Ik vrees dat er nog velen heel hard zullen gaan vloeken bij het aandachtig beschouwen van dat model, hoog bijbel geleerde is dan een zeer rekbaar begrip.

1 uur geleden zei Fundamenteel:

Den drank is den duvel.

En de duivel zegt dat hij buiten u is, bijvoorbeeld in de drank,  zodat u hem gaat proberen te vangen buiten uzelf en van lieverlee gaat doen wat hij wil, omdat u niet keek op de enige plek waar u hem had kunnen vangen se. Jahori.

Citaat

De strijdt begint in het hoofd.

 Waar bij andere mensen bloed stroomt stroomt bij u alcohol zeker dan. Gezien u beweringen in het vorige se.

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Plume:

En de duivel zegt dat hij buiten u is, bijvoorbeeld in de drank,  zodat u hem gaat proberen te vangen buiten uzelf en van lieverlee gaat doen wat hij wil, omdat u niet keek op de enige plek waar u hem had kunnen vangen se. Jahori.

 Waar bij andere mensen bloed stroomt stroomt bij u alcohol zeker dan. Gezien u beweringen in het vorige se.

Ergens heb je wel een punt. De duivel is dat stemmetje in ons dan “eentje kan toch geen kwaad? En nog eentje. En nog eentje”, Wie dagelijks drinkt hoor dat slecht geweten dan steeds minder en wordt steeds blinder voor die duivel. In België hebben wij een gigantisch alcoholprobleem dat ontkend wordt. Onder de mat gevaagd en vooral weg gerelativeerd door lobbyisten. Want drijven we de maximumtermijn op naar 18j verdient de drankindustrie minder. Bingedrinkers zijn meestal jeugd. Waarvan dan 6 per week op spoed belanden en een aantal per maand er aan sterven. Diezelfde massa is dan stekeblind tegen ze volwassen zijn en zien niet in wat voor immorele keuze het is een abortus tot 18w toe te staan.  Want een volwassen vrouw naar urgentie dwingen is not done, minderjarigen vol alcohol kappen is dan weer sociaal aanvaard. 

Er is nog nooit iemand van een jointje gestorven, maar ik ervoer niets dan repressie. Een overheid zonder voorbeeldfunctie is een charade. Als het opbrengt mag je doden of dood, als het niet uit hun handen komt moet er repressie uitgevoerd worden. 

Er is hier zo een topic seksuele opvoeding, die van mij mogen niet roken en drinken in mijn bijzijn. Nooit. Straight edge. Dat zal al een serieus veiligheidsslot zijn op hun verdere ontwikkeling. Ze mogen ook niet uitgaan waar alcohol aan minderjarigen geschonken wordt. Die feesten zullen verdomd hard gescreend worden. Orde, tucht, kuisheid! De overheid is medeplichtig aan iedere minderjarige dode te wijten aan alcohol.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

die van mij mogen niet roken en drinken in mijn bijzijn. Nooit. Straight edge. Dat zal al een serieus veiligheidsslot zijn op hun verdere ontwikkeling.

Je bedoelt dat ze niet mogen drinken in u bijzijn omdat u de verleiding zelf dan niet kan weerstaan. Een veiligheidsslot voor uzelf. Dat toe te geven zou eerlijk zijn en daar kunnen jongeren vaak wel begrip voor opbrengen als ge het ze gewoon uitlegt dat dat uw zwakte is.

Zoals u doet is het juist het recept voor ongeluk in hun latere leven.  Hoe idioot strenger jongeren zijn opgevoed hoe bandelozer ze zich gaan gedragen zodra ze ook maar even uit uw gevangenis zijn.  Bovendien is het hypocriet - want ge wou toch nie beweren dat u u dmt snuift of spuit se, die rookt u toch se? - en als jongeren ergens geen respect voor hebben is het dat wel. En gelijk hebben ze.

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei nikie90:

Ben het eens @Fundamenteel ik drink geen druppel meer sinds 1 januari 2016 toen was ik dronken achter het stuur gestapt. Maar ik kan er gewoon absoluut niet tegen terwijl sommige mensen dat wel kunnen. Maar voor mij nooit meer het is voor mij de duivel ind.

Het verandert het hele denken. Geen groter kwaad dan de alcohol. Ik sta nu ook droog en ik kan eindelijk zeggen dat ik me echt goed in mijn vel voel. Geen uitdroging meer, niet meer kotsen, niet meer depressief opstaan of schamen voor gisteren. 

Het is eigenlijk hypocriet van anderen over Johari vensters te beginnen, maar dat dan 9 op 10 dronken posten. Ik zie mijn geld dan liever stijgen ergens dan nog tot 30 euro per week aan alcohol opdoen. Toen ik uit ging vroeger waren dat honderden euro’s. Geld voorgoed weg, niets aan gewonnen. Integendeel. En ik ken dus werkelijk niemand die het bij enkele glaasjes houdt, niemand. De meeste drinken voor de roes. Ik zie het graag wat ruimer. Maar wie vragen stelt en de nuance kan leveren wordt zelden geapprecieerd door een massa die liever blind leeft.

De maximumtermijn voor alcohol omhoog en voor abortus omlaag. Mits dit andersom is mogen wij best van een duivels creatuur spreken. 

6 minuten geleden zei Plume:

Je bedoelt dat ze niet mogen drinken in u bijzijn omdat u de verleiding zelf dan niet kan weerstaan. Een veiligheidsslot voor uzelf. Daar kunnen jongeren vaak wel begrip voor opbrengen als ge het ze gewoon uitlegt dat dat uw zwakte is.

Hopelijk hebben ze dan een wijzere moeder want zoals u doet is het juist het recept voor ongeluk in hun latere leven.  Bovendien is het hypocriet - want ge wou toch nie beweren dat u u dmt snuift of spuit se, die rookt u toch se? - en als jongeren ergens geen respect voor hebben is het dat wel. En gelijk hebben ze.

Ik kan de verleiding wel weerstaan. Dat anderen drinken raakt mijn koude klederen niet. Ik ben gewoon zelf jong geweest en weet hoe onverantwoord dat is. Ge moet er niet uw eigen creatuurtjes van te maken. 

Intussen ben ik oud en wijs genoeg mijn gebruik te domineren. Maar kinderen zijn dat niet dus geen enkel roesmiddel zou verkocht mogen worden aan minderjarigen. Geen enkel. Van de moeder mogen ze drinken, van mij niet. Omdat ze misschien even verslavingsgevoelig als mij zijn. Zulke mensen -zelfs met mate- laten drinken is quasi een doodsvonnis.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het verandert het hele denken. Geen groter kwaad dan de alcohol. Ik sta nu ook droog en ik kan eindelijk zeggen dat ik me echt goed in mijn vel voel. Geen uitdroging meer, niet meer kotsen, niet meer depressief opstaan of schamen voor gisteren. 

Het is eigenlijk hypocriet van anderen over Johari vensters te beginnen, maar dat dan 9 op 10 dronken posten. Ik zie mijn geld dan liever stijgen ergens dan nog tot 30 euro per week aan alcohol opdoen. Toen ik uit ging vroeger waren dat honderden euro’s. Geld voorgoed weg, niets aan gewonnen. Integendeel. En ik ken dus werkelijk niemand die het bij enkele glaasjes houdt, niemand. De meeste drinken voor de roes. Ik zie het graag wat ruimer. Maar wie vragen stelt en de nuance kan leveren wordt zelden geapprecieerd door een massa die liever blind leeft.

De maximumtermijn voor alcohol omhoog en voor abortus omlaag. Mits dit andersom is mogen wij best van een duivels creatuur spreken. 

Als ik joden zie die op de sabbat drinken of katholieke die drinken na pinksteren is dat wel anders maar ik zou het toch afslaan. Als je eenmaal zelf het besef hebt.. zo is dat met alle dingen en invloeden dan moet je op je strepen staan. 

bewerkt door nikie90
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het verandert het hele denken. Geen groter kwaad dan de alcohol. Ik sta nu ook droog en ik kan eindelijk zeggen dat ik me echt goed in mijn vel voel. Geen uitdroging meer, niet meer kotsen, niet meer depressief opstaan of schamen voor gisteren. 

Het is eigenlijk hypocriet van anderen over Johari vensters te beginnen, maar dat dan 9 op 10 dronken posten. Ik zie mijn geld dan liever stijgen ergens dan nog tot 30 euro per week aan alcohol opdoen. Toen ik uit ging vroeger waren dat honderden euro’s. Geld voorgoed weg, niets aan gewonnen. Integendeel. En ik ken dus werkelijk niemand die het bij enkele glaasjes houdt, niemand. De meeste drinken voor de roes. Ik zie het graag wat ruimer. Maar wie vragen stelt en de nuance kan leveren wordt zelden geapprecieerd door een massa die liever blind leeft.

De maximumtermijn voor alcohol omhoog en voor abortus omlaag. Mits dit andersom is mogen wij best van een duivels creatuur spreken. 

Ik kan de verleiding wel weerstaan. Dat anderen drinken raakt mijn koude klederen niet. Ik ben gewoon zelf jong geweest en weet hoe onverantwoord dat is. Ge moet er niet uw eigen creatuurtjes van te maken. 

Intussen ben ik oud en wijs genoeg mijn gebruik te domineren. Maar kinderen zijn dat niet dus geen enkel roesmiddel zou verkocht mogen worden aan minderjarigen. Geen enkel.

Als een reactie je niet bevalt kun je altijd nog doen of het over een ander onderwerp ging.  En mensen zwartmaken met u leugens.

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Plume:

Als een reactie je niet bevalt kun je altijd nog doen of het over een ander onderwerp ging. 

Het ging al van mijn eerste post hier over dat. Gij begon te fantaseren over een situatie waar ge geen zicht op hebt. Huichelaar.

Consequentie, zoek de betekenis eens op. Minderjarigen doden is legaal. Via abortus of via alcohol. Er moesten eens zoveel doden door wiet/dmt als alcohol vallen, het hek was van de dam. Maar dat is dus niet.

Als blinde vlekken uw ding zijn, kijk eens naar alcohol. Dat is pas een blinde vlek in onze samenleving. Het is een hard drug,

13 minuten geleden zei nikie90:

Als ik joden zie die op de sabbat drinken of katholieke die drinken na pinksteren is dat wel anders maar ik zou het toch afslaan. Als je eenmaal zelf het besef hebt.. zo is dat met alle dingen en externe invloeden dan moet je op je strepen staan. 

Sta maar goed op uw strepen ;)

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Fundamenteel:

Het ging al van mijn eerste post hier over dat. Gij begon te fantaseren over een situatie waar ge geen zicht op hebt. Huichelaar. Consequentie, zoek de betekenis eens op. Minderjarigen doden is legaal. Via abortus of via alcohol. Er moesten eens zoveel doden door wiet/dmt als alcohol vallen, het hek was van de dam. Maar dat is dus niet. Als blinde vlekken uw ding zijn, kijk eens naar alcohol. Dat is pas een blinde vlek in onze samenleving. Het is een hard drug,

Het gaat van kwaad naar erger, en steeds transparanter wat je drijfveren zijn. Maar doe rustig voort, straks weer even doen alsof je christen bent. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei TTC:

Het gaat van kwaad naar erger, en steeds transparanter wat je drijfveren zijn. Maar doe rustig voort, straks weer even doen alsof je christen bent. 

de enige die hier van kwaad naar erger ontwikkeld ben jij. Wat de rest van dit forum van mij denkt zal mijn koude klederen niet raken, ik heb nog meer hierbuiten spelen. Maar kijk nog eens in 360° rond u heen, dat is uw wereldje. 

Alcohol is een blinde vlek in onze samenleving, 400 doden op de weg per week in Europa waaronder meer dan de helft onschuldig. 6 kinderen per week op spoed (In België alleen) wegens alcoholvergiftiging waarvan sterftegevallen. Kinderen die sterven door alcohol. Maar dat is waarschijnlijk Jezus die het zo gewillen heeft, natuurlijk...

Ik ben geen christen, ik geloof in de bijbel maar kan het niet naleven. Ik beken mijn fouten. Misschien eens tijd die splinters te laten en uw eigen balk zoeken. Het gaat hier niet over mij, maar over de duivel die ons verblindt en ons wel degelijk aanvalt met verslavingen en roesmiddelen zoals alcohol. Illegale drugs veroorzaken lang niet zoveel doden als degene die legaal gepromoot worden. The war on drugs humanity wordt verkeerd gevoerd me dunkt, en die blinde vlek mag wel eens oplossen in onze samenleving. Het is gewoon omdat je zelf een dronkaard bent dat weigert te erkennen, je bent verknocht aan je alcohol. Als er hier ene osp lijder is, ben jij het wel!!!!

Hier zijn de cijfers, alcohol is koploper! De grootste aanval van de duivel.

https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/hoeveel-mensen-overlijden-er-door-alcohol-tabak-en-drugs/

Het veroorzaakt meer doden dan opiaten, ergo heroïne. En dan hebben ze de doden door middel van verkeersongelukken er nog niet bij gerekend. Want dan zou er geen 0 staan bij "direct overleden".

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Fundamenteel:

de enige die hier van kwaad naar erger ontwikkeld ben jij. Wat de rest van dit forum van mij denkt zal mijn koude klederen niet raken, ik heb nog meer hierbuiten spelen. Maar kijk nog eens in 360° rond u heen, dat is uw wereldje. 

Alcohol is een blinde vlek in onze samenleving, 400 doden op de weg per week in Europa waaronder meer dan de helft onschuldig. 6 kinderen per week op spoed (In België alleen) wegens alcoholvergiftiging waarvan sterftegevallen. Kinderen die sterven door alcohol. Maar dat is waarschijnlijk Jezus die het zo gewillen heeft, natuurlijk...

Ik ben geen christen, ik geloof in de bijbel maar kan het niet naleven. Ik beken mijn fouten. Misschien eens tijd die splinters te laten en uw eigen balk zoeken. Het gaat hier niet over mij, maar over de duivel die ons verblindt en ons wel degelijk aanvalt met verslavingen en roesmiddelen zoals alcohol. Illegale drugs veroorzaken lang niet zoveel doden als degene die legaal gepromoot worden. The war on drugs humanity wordt verkeerd gevoerd me dunkt, en die blinde vlek mag wel eens oplossen in onze samenleving.

Hier zijn de cijfers, alcohol is koploper! De grootste aanval van de duivel.

https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/hoeveel-mensen-overlijden-er-door-alcohol-tabak-en-drugs/

Het veroorzaakt meer doden dan opiaten, ergo heroïne. En dan hebben ze de doden door middel van verkeersongelukken er nog niet bij gerekend. Want dan zou er geen 0 staan bij "direct overleden".

Blijkbaar is het voor GGZ-experten moeilijk te bevatten dat wanneer iemand interesse heeft in het maatschappelijke welzijn er ook aandacht is voor allerhande systeemfouten in ons economisch bestel, niet in het minst de omgeving modulerend op een manier die het ongeloof tart. Het is vervolgens als de paradox van Mandeville maar dan andersom, deze stelt dat criminaliteit de economie laat draaien en daarom als positief gezien kan worden, zo krijg je dan ook een overweldigend aanbod aan therapieën en andere relaxatievormen om te bekomen van hetzelfde verwrongen economisch model. Maar aandacht voor de klant hebben we niet, het zou immers misschien te moeilijk kunnen worden om de problemen bij de wortel aan te pakken. Dat hierdoor heel veel stoornissen inhoudelijk niet eens begrepen worden wordt dan wel steeds logischer en transparanter maar simultaan ook tragisch absurd door het onbegrip dat door de nogal dominante auto-conformiteit geen doorbraak toelaat, zelfs geen tegenspraak in milde overreding duldt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Fundamenteel:

Als je nog niet wilt erkennen wat de impact van alcohol op onze samenleving is, dan zou ik u zeker niet wagen aan monetaire zaken. En als je er echt iets van kende, dan zou ge er wel iets constructievers mee doen dan voor een 10 man en een paardenkop presentaties op credible.nl geven. Mijn gedacht!

In het hermetisme wordt dronkenschap ook vermeld als boosdoener, maar dat vereist enig denkwerk om te ontnuchteren. Mijn gedacht!

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites

400 doden per week in het verkeer waarvan meer dan de helft onschuldig. 6 kinderen per week op spoed waarvan sterftegevallen.

Dat zou het eigenlijk duidelijk moeten schetsen wat voor kwaad alcohol is. En dat was mijn punt. We worden aangevallen door onze eigen systemen die abortussen tot 18 weken willen toestaan, maar de minimumleeftijd voor alcohol niet willen optrekken naar 18 jaar. 

Ons hele systeem moet andersom toegepast worden. Alles wat ze u wijsmaken, het is andersom. Als ge dan blind volgt of U laat verdwalen in "alternatieven" waar nooit iets van terecht zal komen, dan heeft de duivel u. Mij ook, maar ik sugarcoat dat niet en rebelleer tegen diens methodes. De aanvallen van de duivel/boze krachten zijn echt en worden al sedert kinds af op ons toegepast.

Dat alcohol sociaal aanvaard is, is daar een perfect voorbeeld van. Dat een minderjarig meisje door wat cannabisolie naar school kon gaan mocht dan weer niet. Die haar olie namen ze af wat een dood tot gevolg kon hebben. Ze vermoorden onze kinderen en ik denk dat daar dan aan de alarmbellen trekken geen trolreacties waardig is. Maar noem vooral anderen destructieve trol terwijl ge uw oogkleppen nog wat scherper stelt op uw monetaire bullshit. Of uw "ggz" die voor ons allen een raadsel is. Ge hoeft er niet cryptisch over te doen dat je psychologische ondersteuning nodig hebt, en als je daar een kalf hebt dat meeloopt in uw filosofie, is dat wellicht om een lang verhaal kort te maken. Mijn gedacht. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Fundamenteel:

400 doden per week in het verkeer waarvan meer dan de helft onschuldig. 6 kinderen per week op spoed waarvan sterftegevallen. Dat zou het eigenlijk duidelijk moeten schetsen wat voor kwaad alcohol is. En dat was mijn punt. We worden aangevallen door onze eigen systemen die abortussen tot 18 weken willen toestaan, maar de minimumleeftijd voor alcohol niet willen optrekken naar 18 jaar. Ons hele systeem moet andersom toegepast worden. Alles wat ze u wijsmaken, het is andersom. Als ge dan blind volgt of U laat verdwalen in "alternatieven" waar nooit iets van terecht zal komen, dan heeft de duivel u. Mij ook, maar ik sugarcoat dat niet en rebelleer tegen diens methodes. De aanvallen van de duivel/boze krachten zijn echt en worden al sedert kinds af op ons toegepast. Dat alcohol sociaal aanvaard is, is daar een perfect voorbeeld van. Dat een minderjarig meisje door wat cannabisolie naar school kon gaan mocht dan weer niet. Die haar olie namen ze af wat een dood tot gevolg kon hebben. Ze vermoorden onze kinderen en ik denk dat daar dan aan de alarmbellen trekken geen trolreacties waardig is. Maar noem vooral anderen destructieve trol terwijl ge uw oogkleppen nog wat scherper stelt op uw monetaire bullshit. Of uw "ggz" die voor ons allen een raadsel is. Ge hoeft er niet cryptisch over te doen dat je psychologische ondersteuning nodig hebt, en als je daar een kalf hebt dat meeloopt in uw filosofie, is dat wellicht om een lang verhaal kort te maken. Mijn gedacht. 

We hebben het over miljarden mensen, over heel de wereld die door de het boze in de klem wordt gehouden. Kalf, het zou misschien goed kunnen dat mensen alcohol beginnen te drinken als gevolg daarvan, mijn gedacht. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei TTC:

We hebben het over miljarden mensen, over heel de wereld die door de het boze in de klem wordt gehouden. Kalf, het zou misschien goed kunnen dat mensen alcohol beginnen te drinken als gevolg daarvan, mijn gedacht. 

Dat is geen excuus he. “de wereld is er slecht aan toe, dus ik ga hem slechter maken en in mijn zatte allures anderen verwijten waar ik zelf schuldig van ben. En als niemand mij volgt of meeloopt is dat de schuld van de ander of de wereld.”

Ik blow regelmatig om rust in mijn hoofd te hebben. Ik word daar beter van. Maar als ik van een middel slechter word, dan mag je dat best aan de duivel linken. Die zatlappen van de EU -gedenk Juncker- zijn een perfect speeltje van de duivel. In feite moeten we als mensen alles andersom toepassen zoals dat geleerd wordt.

Alcohol is de klem. Het is een vicieuze cirkel waar mensen helemaal door veranderen en hun fantasiewereldjes op anderen beginnen vertalen. Ge wordt er misantroop van. Tijd dit kwaad dan ook te benoemen voor wat het is, een potion waar je dood van kan gaan is vergif.

Link naar bericht
Deel via andere websites
50 minuten geleden zei Fundamenteel:

Dat is geen excuus he. “de wereld is er slecht aan toe, dus ik ga hem slechter maken en in mijn zatte allures anderen verwijten waar ik zelf schuldig van ben. En als niemand mij volgt of meeloopt is dat de schuld van de ander of de wereld.” Ik blow regelmatig om rust in mijn hoofd te hebben. Ik word daar beter van. Maar als ik van een middel slechter word, dan mag je dat best aan de duivel linken. Die zatlappen van de EU -gedenk Juncker- zijn een perfect speeltje van de duivel. In feite moeten we als mensen alles andersom toepassen zoals dat geleerd wordt. Alcohol is de klem. Het is een vicieuze cirkel waar mensen helemaal door veranderen en hun fantasiewereldjes op anderen beginnen vertalen. Ge wordt er misantroop van. Tijd dit kwaad dan ook te benoemen voor wat het is, een potion waar je dood van kan gaan is vergif.

En het blijft maar doorgaan, word je daar voor betaald misschien? Van hermetische dronkenschap naar de sixpack in het kwadraat, zo meteen ga je weer even solo christus scanderen? 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Fundamenteel:

Het is een vicieuze cirkel waar mensen helemaal door veranderen en hun fantasiewereldjes op anderen beginnen vertalen.

Onze economie is net zoals de oerknaltheorie beperkt, enige verschil is dat je het eerste aan den lijve ervaart en het tweede de ver van ons bed show is. Het voordeel is echter wel dat we aan de beperking van onze economie iets kunnen verhelpen, al denken sommigen net omwille van die beperking daar ook niet verder over na. De GGZ heeft daar gemakshalve wel iets op gevonden, men neemt de beperking als ijkpunt om dan boeken te kunnen schrijven over de neveneffecten. Maar het deert zo niet, zolang de psychisch kwetsbaren of andersdenkenden binnen onze repressief tolerante systemen het gevoel krijgen dat ze erbij horen dan valt het allemaal super mee, gezellig samen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Fundamenteel:

Ons hele systeem moet andersom toegepast worden. Alles wat ze u wijsmaken, het is andersom.

Het mooiste scenario dat ik ken wat betreft die paradigmashift is dat er morgen van onderuit de samenleving plots iets gebeurt waardoor iedereen in elkaars armen valt, zoiets als een wonderbaarlijke ingreep van de hand van Jupiter die tot een grote verzoening leidt. We zouden dan elkaar alles vergeven wat er in het verleden geweest is en hoopvol naar de toekomst kunnen kijken, en misschien plots verbaasd opschrikken van wat er nog mogelijk is. Dat wat eigenlijk nu al op de tafel ligt maar door omstandigheden niet gezien wordt, zoals problemen die al opgelost zijn op voorwaarde dat we ze ook ernstig en co-creatief aandacht zouden schenken. Maar dat is een theorie waar wellicht niemand geloof aan hecht omdat we te realistisch denken, conform de realiteit zoals we ze vandaag maar al te graag in stand houden. Maar dat is een vrije keuze, bij gebrek aan kennis over alle opties logischerwijs wel een beperkte keuze zoals de besluitvormingstheorie van Herbert Simon dan ook terecht opmerkt. Maar het zou mooi zijn, hier zo op m’n eentje domweg mijmerend om de tijd te doden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 uur geleden zei Fundamenteel:

De wereld is er slecht aan toe, dus ik ga hem slechter maken en in mijn zatte allures anderen verwijten waar ik zelf schuldig van ben. En als niemand mij volgt of meeloopt is dat de schuld van de ander of de wereld.

Volgens theosofen zou een psychose te maken kunnen hebben met de overgang van de ziel tot een monade, het geeft een verklaring waarom een aantal plots denkt afgezant te zijn van God. Maar wie kom je op je pad dan nog allemaal tegen, bekeken vanuit dat perspectief en in hun ogen zou ik dan even plots ook de duivel kunnen zijn. Het wordt werkelijk nog veel interessanter wanneer we dit rationeel doordacht trachten te onderbouwen, maar misschien denkt een aantal dan dat je terug kinds geworden bent en niet aangepast aan de realiteit zoals zij dat zien.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Alcohol is de blinde vlek van onze samenleving. Daarmee basta. Er vallen doden en niet enkel de gebruiker, ze trekken onschuldigen mee. Doden op onze wegen maken geen onderscheid tussen jong en oud. 

Als illegale drugs minder doden en overlast veroorzaken dan wat ze ons legaal aanbieden, mag je best de duivel in uw bestuur erkennen. Consequentie, weet je wel. Hypocrisie wordt niet serieus genomen. Het is als voor dierenrechten opkomen maar wel kip, varken, paard of koe blijven eten. Zelfs zuivelproducten gaan gepaard aan veel leed.

In het paradijs waren we veganist en gebruikten we geen alcohol. Wie daar vandaag geen problemen in ziet hoeft niet naar iets anders te wijzen. Save the world, begin bij jezelf. Eet eens 40 dagen en nachten geen vlees, geen dierlijke producten, geen alcohol en het begrip “zelfloochening” zou een andere dimensie krijgen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Fundamenteel:

Daarmee basta.

Vannacht viel het antwoord binnen op een vraag die al eeuwen meegaat, hoe kunnen we zo eenvoudig mogelijk de relatie tussen beïnvloedingswaan en het spreken in halve waarheden aantonen? Simpel, als ik jou nonsens verkoop en je gelooft me dan spreken we morgen beiden nonsens, en als we dat volhouden en iedereen gelooft ons dan spreekt straks iedereen dezelfde nonsens. En wie hierover bijkomende vragen durf te stellen en mijn nonsens doorziet, zal volgens mij en al de rest lijden aan beïnvloedingswaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid