Spring naar bijdragen

Hoe de aanvallen van de boze te weerstaan?


Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Er zijn zelfs plannen van van de Vlaamse Leeuw een Europese Korthaar te maken/

Eerder plannen de monarchie te beperken. Wij klauwen terug hoor. Dat is hier Nederland niet he ?

1 uur geleden zei TTC:

Samen met Allen Newell bedacht Herbert Simon ook een General Problem Solver, dit betekent dat we ons een gewenste situatie kunnen visualiseren om dan te zoeken naar operatoren die de realisatie daarvan in positieve zin begunstigen, zelfs aanzienlijk kunnen versnellen. Met de herstelgedachte centraal, deze operatoren kunnen herhaald worden tot het gewenste resultaat bekomen wordt – om pas dan te kunnen zeggen dat een paradigmashift zich voltrokken heeft. Het idee is eenvoudig en het staat iedereen vrij om in dit co-creatieve proces te participeren.

Of gewoon een onafhankelijk republiek stemmen. Dat is wat anders dan op een regenboog surfen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 216
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Je moet bidden alsof het helemaal van God afhangt en handelen alsof het helemaal van jouzelf afhangt.

Ken je dat, ooit heb je in je leven eens een woord gehoord dat je toen, om welke reden dan ook, verder geen aandacht hebt geschonken. Vele jaren later komt dat woord terug door misschien zelfs een ter

Ik vrees dat er nog velen heel hard zullen gaan vloeken bij het aandachtig beschouwen van dat model, hoog bijbel geleerde is dan een zeer rekbaar begrip.

8 minuten geleden zei Fundamenteel:

Eerder plannen de monarchie te beperken. Wij klauwen terug hoor. Dat is hier Nederland niet he Of gewoon een onafhankelijk republiek stemmen. Dat is wat anders dan op een regenboog surfen.

Een paradigmashift is eigenlijk een containerbegrip, voor sommigen is immers een andere kleur van sokken ook al een paradigmashift. Voor de meeste GGZ-hulpverleners is het echter een handig woord om telkens het denkspoor te verleggen, en daarmee de klant te negeren en stigmatiseren. Als klant kan je dan niet zeggen dat het niet om een paradigmashift gaat, zelfs al ben je op die manier alweer monddood gemaakt en het misschien moeizaam opgebouwde vertrouwen pijnlijk geschonden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei TTC:

Een paradigmashift is eigenlijk een containerbegrip, voor sommigen is immers een andere kleur van sokken ook al een paradigmashift. Voor de meeste GGZ-hulpverleners is het echter een handig woord om telkens het denkspoor te verleggen, en daarmee de klant te negeren en stigmatiseren. Als klant kan je dan niet zeggen dat het niet om een paradigmashift gaat, zelfs al ben je op die manier alweer monddood gemaakt en het misschien moeizaam opgebouwde vertrouwen pijnlijk geschonden.

Het is niet aan u of mij te bepalen wat die paradigmashift wordt. Stel u voor dat een zatlap of blower de leiding krijgen? Dikke lol.

Een onafhankelijk republiek is waar nu naar geijverd wordt, met succes. Vlaams Belang is wellicht in 2024 de grootste. De NVA en Vlaams Belang hebben dan de historische kans naar de onafhankelijkheid te gaan. 

De paradigmashift wordt de francofonen en de monarchie wegmeppen zoals we dat vroeger deden met Spanje en Nederland. Vlaanderen is en blijft van de Vlaming. Kindermoord werd niet in goede aarde ontvangen. Dit voorstel kwam van de grootste verliezer tijdens de laatste verkiezingen he. Dat andere verliezers/losers zich daar achter scharen zal hen zeer duur komen te staan. Ze leerden niets van de laatste verkiezingen. De scholen als propagandakanalen gebruiken werkt averechts, dat had hun klimaathetze ze moeten leren. 

Die jeugd is niet stom he, het zijn geen nazi die onze straten onveilig maken anno 2019. En wie laat ze massaal binnen? Die kindermoordenaars.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het is niet aan u of mij te bepalen wat die paradigmashift wordt. Stel u voor dat een zatlap of blower de leiding krijgen? Dikke lol. Een onafhankelijk republiek is waar nu naar geijverd wordt, met succes. Vlaams Belang is wellicht in 2024 de grootste. De NVA en Vlaams Belang hebben dan de historische kans naar de onafhankelijkheid te gaan. De paradigmashift wordt de francofonen en de monarchie wegmeppen zoals we dat vroeger deden met Spanje en Nederland. Vlaanderen is en blijft van de Vlaming. Kindermoord werd niet in goede aarde ontvangen. Dit voorstel kwam van de grootste verliezer tijdens de laatste verkiezingen he. Dat andere verliezers/losers zich daar achter scharen zal hen zeer duur komen te staan. Ze leerden niets van de laatste verkiezingen. De scholen als propagandakanalen gebruiken werkt averechts, dat had hun klimaathetze ze moeten leren. Die jeugd is niet stom he, het zijn geen nazi die onze straten onveilig maken anno 2019. En wie laat ze massaal binnen? Die kindermoordenaars.

Mijn obsessief-compulsieve persoonlijkheidsstoornis is eigenlijk toevallig ontstaan na mijn contacten met politiek, ik wou ze namelijk interpelleren over hoe lang ze in halve waarheden kunnen blijven spreken zonder dat de bevolking zich daar zorgen over begint te maken. Maar die fase is al een tijdje voorbij, ingeruild voor een vreedzame, doch pijnlijke, ontwijkende persoonlijkheidsstoornis.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei TTC:

Mijn obsessief-compulsieve persoonlijkheidsstoornis is eigenlijk toevallig ontstaan na mijn contacten met politiek, ik wou ze namelijk interpelleren over hoe lang ze in halve waarheden kunnen blijven spreken zonder dat de bevolking zich daar zorgen over begint te maken. Maar die fase is al een tijdje voorbij, ingeruild voor een vreedzame, doch pijnlijke, ontwijkende persoonlijkheidsstoornis.

Die fase is hier net begonnen. Leftards en liberalen verklaarden de oorlog. De democratie maakte meer doden dan de nazi. Tijd voor een republiek. En dat is de paradigmashift waar ik naar zal ijveren. 

Kindermoord is onvergefelijk. En dan hadden we het nog niet over hun omvolking. Ik zet er al mijn demonen op in.

2024

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Die fase is hier net begonnen. Leftards en liberalen verklaarden de oorlog. De democratie maakte meer doden dan de nazi. Tijd voor een republiek. En dat is de paradigmashift waar ik naar zal ijveren. Kindermoord is onvergefelijk. En dan hadden we het nog niet over hun omvolking. Ik zet er al mijn demonen op in. 2024

Misschien had je ook gewoon wat beter kunnen opletten, maar doe rustig verder.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Fundamenteel:

Misschien kunt gij gewoon mijne eikel blauw zuigen en mijne zak opblazen? Wie weet...

Ken je dat, ooit heb je in je leven eens een woord gehoord dat je toen, om welke reden dan ook, verder geen aandacht hebt geschonken. Vele jaren later komt dat woord terug door misschien zelfs een terloopse opmerking die iemand maakt, het kan zelfs een grapje zijn. En plots, alsof het een mysterie is, daagt het je, je stoot je voor de kop dat je het niet eerder zag, het raakt je snoeihard in het diepste van je kern dat heel je leven er heel anders had kunnen uitzien door dat ene woord destijds wel aandacht te geven. Ken je dat?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Ken je dat, ooit heb je in je leven eens een woord gehoord dat je toen, om welke reden dan ook, verder geen aandacht hebt geschonken. Vele jaren later komt dat woord terug door misschien zelfs een terloopse opmerking die iemand maakt, het kan zelfs een grapje zijn. En plots, alsof het een mysterie is, daagt het je, je stoot je voor de kop dat je het niet eerder zag, het raakt je snoeihard in het diepste van je kern dat heel je leven er heel anders had kunnen uitzien door dat ene woord destijds wel aandacht te geven. Ken je dat?

Ik moet daar niet eens jaren op wachten. Maar ik denk niet dat ik me voor het hoofd zal stoten. Ik vergeet en vergeef niet. Dus flikker op. Ge zijt erbij en ik plaats u naast al die liberalen en leftards. My eternal shitlist.

Wie in mijn omgeving nog maar links stemt na deze hetze zal op dezelfde lijst belanden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik moet daar niet eens jaren op wachten. Maar ik denk niet dat ik me voor het hoofd zal stoten. Ik vergeet en vergeef niet. Dus flikker op. Ge zijt erbij en ik plaats u naast al die liberalen en leftards. My eternal shitlist. Wie in mijn omgeving nog maar links stemt na deze hetze zal op dezelfde lijst belanden.

Daar gaat het topic over, over hoe de aanvallen van de boze te weerstaan. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei TTC:

Daar gaat het topic over, over hoe de aanvallen van de boze te weerstaan. 

Iedereen die voor abortus is is den boze, iedereen die zichzelf voor de essentie plaats om ze onzichtbaar te maken, anderen aan te wijzen maar blind voor zichzelf leeft, is den boze. 

Want wat kaartte ik aan? Alcohol en abortus, en waar manipuleerde jij het naartoe? En dat je nu een destructieve trol in ruil krijgt zal vast ook niet aan jezelf liggen he? 

Laat mij ook maar eeuwig schroeien in de hel, als dat betekent dat ik me anders liefdevol naar kindermoordenaars en zatlappen moet schikken. No way in hell.

Link naar bericht
Deel via andere websites
46 minuten geleden zei Fundamenteel:

Iedereen die voor abortus is is den boze, iedereen die zichzelf voor de essentie plaats om ze onzichtbaar te maken, anderen aan te wijzen maar blind voor zichzelf leeft, is den boze. Want wat kaartte ik aan? Alcohol en abortus, en waar manipuleerde jij het naartoe? En dat je nu een destructieve trol in ruil krijgt zal vast ook niet aan jezelf liggen he? Laat mij ook maar eeuwig schroeien in de hel, als dat betekent dat ik me anders liefdevol naar kindermoordenaars en zatlappen moet schikken. No way in hell.

We zouden eigenlijk een collage kunnen maken ook, maar dat kunnen we morgen nog omdat er sowieso toch niets verandert zonder dat diepgaander reflectie overwogen wordt.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
58 minuten geleden zei Fundamenteel:

En dat je nu een destructieve trol in ruil krijgt zal vast ook niet aan jezelf liggen he? 

Het leven lijkt steeds meer op een tijdloos concept waarin ieder van ons z’n weg kan vinden, een weg vol obstakels die we trotseren om finaal iets te ontdekken dat we onderweg misschien vergeten zijn. Het lijkt dan ook logisch om te veronderstellen dat onwetendheid niet zomaar bestaat, en wie wel iets denkt te weten dat van harte en in liefde doorgeeft om het haast onvermijdelijke menselijke lijden te verzachten.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei TTC:

Het leven lijkt steeds meer op een tijdloos concept waarin ieder van ons z’n weg kan vinden, een weg vol obstakels die we trotseren om finaal iets te ontdekken dat we onderweg misschien vergeten zijn. Het lijkt dan ook logisch om te veronderstellen dat onwetendheid niet zomaar bestaat, en wie wel iets denkt te weten dat van harte en in liefde doorgeeft om het haast onvermijdelijke menselijke lijden te verzachten.  

There will be no mercy

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Het topic handelt over hoe de boze te weerstaan, en andere moordlustigen die het in alle onwetendheid maar al te graag in stand houden.

Wie is de moordenaar en de medeplichtige? Hij die tegen abortus opkomt of hij die er de ogen voor sluit en toelaat? 

Uw alternatieven had je beter opzij geschoven om in eendracht tegen de roverheden op te komen.

There will be no mercy, no grace. Tribulation!!!!

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Fundamenteel:

Wie is de moordenaar en de medeplichtige? Hij die tegen abortus opkomt of hij die er de ogen voor sluit en toelaat? Uw alternatieven had je beter opzij geschoven om in eendracht tegen de roverheden op te komen. There will be no mercy, no grace. Tribulation!!!!

Het is eigenlijk als een trucje van de foor, in zowat alles kunnen zien dat veel hoop mag gekoesterd worden in de toekomst. Als ik nu nog dat empathische vermogen zou kunnen elimineren dan zou ik misschien wel eens de gelukkigste mens van de wereld kunnen worden, het alternatief zelfmoord.

Link naar bericht
Deel via andere websites
56 minuten geleden zei Fundamenteel:

Er valt niets te lachen. 

Zoals ook het Elaboration Likelihood Model zelfverklarend laat opmerken gaan we eerst doorheen een proces van wikken en wegen waarbinnen ook heel wat turbulentie kan ontstaan, om finaal dan wel/niet tot een gewijzigde cognitieve structuur te komen. En dan nog valt het af te wachten naar welke kant het dubbeltje valt, positief of negatief. Maar dan zijn we al een heel eind verder, het start namelijk bij de eerste stap en dat is aandacht of motivatie. Ergo, als we zeggen dat het simpel is dan is dat een stelling nadien, iets dat we niet weten voordien, en nog minder in het midden van de storm die met regelmaat misschien laat vermoeden dat er geen hoop meer is. En dat is maar al te vaak het pijnlijke lot dat velen van m’n lotgenoten ondervinden, hierin verstrikt raken zonder doorbraak, denk ik op basis van de eigen ervaring en veel observatie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei Fundamenteel:

Nu is het voor echt.

Als een aantal OPS-lijders zich druk maken over de toekomst en daartoe nogal grootsprakerig lijken dan heeft dat een gegronde reden, eenvoudig afleidbaar van wat ze onderzocht hebben. Het begrip eenvoud kent om deze reden verschillende gezichten, het zou namelijk eenvoudig kunnen zijn om WOIII te vermijden maar wil niet zeggen dat het ook vermeden zal worden. Ergo, als de nieuwe GGZ begint te prediken over derde orde impulsen, paradigmashifts en diens meer dan is dat voor OPS-lijders voldoende om de noodtoestand af te kondigen, om de GGZ te bevragen of we nu nog wel over hetzelfde praten. Maar niets dan goed nieuws, het is eenvoudig om WOIII nog af te wenden, of in minder angstwekkende modus heel onze economie te hervormen zodat een co-creatieve samenleving zich verder op een fluweelzachte manier kan ontvouwen. Als, een sleutelwoord.

Link naar bericht
Deel via andere websites

.

6 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik moet daar niet eens jaren op wachten. Maar ik denk niet dat ik me voor het hoofd zal stoten. Ik vergeet en vergeef niet. Dus flikker op. Ge zijt erbij en ik plaats u naast al die liberalen en leftards. My eternal shitlist.

Wie in mijn omgeving nog maar links stemt na deze hetze zal op dezelfde lijst belanden.

Das dan pech voor jou want God houdt ook van linkse mensen. 

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Plume:

.

Das dan pech voor jou want God houdt ook van linkse mensen. 

Weer zo'n standaard antwoord dat alleen maar gegeven wordt omdat het goed klinkt, maar dat inhoudelijk absoluut niet strookt met de Bijbel.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid