Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 458
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Je bent een mooie. Je plaatst zomaar lukraak een link.  En je verwacht dan zomaar lukraak commentaar? Op wat? Wat snap je niet aan de kritiek gebrekkig Nederlands en onprofessionele website? Wat is da

Natuurlijk was de Bijbel oorspronkelijk niet foutloos. Pas bij de Statenvertaling van 1637 zijn alle fouten eruit gehaald.

@Dat beloof ik begrijpt weinig van mijn positie. Dat verbaast me niet (ik herinner me nog een discussie over de Mithrascultus waarbij we nog steeds wachten op zijn onderbouwing). Ik heb vanaf het

4 minuten geleden zei TTC:

Op een forum zie je soms een dialoog ontstaan, het ene ligt dan in het verlengde van het andere. Pro memorie, na Adam en Eva zijn we gestrand bij een grote familieruzie, welke twee opties resten er dan? 

We zijn jij en ik dus. Kijk, dat maakt het wat eenvoudiger. Ik ben van mening dat ruzie niet de lading dekt. Laten we het op onenigheid houden. Onenigheid over wie nu onze Vader is...

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

We zijn jij en ik dus. Kijk, dat maakt het wat eenvoudiger. Ik ben van mening dat ruzie niet de lading dekt. Laten we het op onenigheid houden. Onenigheid over wie nu onze Vader is...

Een familie kan een ruzie (1) bijleggen, of (2) niet. Wat betreft onenigheid wacht er nog een lange lijst, zo houden we voeling met het topic.

De 5 moeilijkste tegenstrijdigheden in de Bijbel

Regelmatig spreekt de Bijbel over hetzelfde onderwerp of dezelfde gebeurtenis, maar lijkt dat onderling te botsen. Het bekendste voorbeeld is dat David de ene keer door God en de andere keer door Satan tot zijn volkstelling wordt aangezet. Hier een top 5 van de lastigste tegenstrijdigheden door Reinier Sonneveld. Ik schreef met een groep Bijbelwetenschappers een serie boekjes over dit soort ‘ongemakkelijke’ teksten in de Bijbel, totaal zo’n 300. De 5 tegenstrijdigheden die mij het meest zijn bijgebleven bespreek ik hier – met een suggestie voor een oplossing. (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei sjako:

Een de vloedlegenden over de hele wereld dan? Bijna elke religie kent wel een zondvloedverhaal. Hoe konden ze dat van elkaar weten?

  • Bangladesh Cycloon, (1991) 138.000 slachtoffers (De meeste sterfgevallen waren vanwege verdrinking)
  • Jangtsekiang rivier overstroming, (1935, onder andere) 142.000 slachtoffers
  • Tyfoon Nina, (1975) 229.000 slachtoffers (De grote Bangiao Dam brak, en met haar nog ongeveer 60 andere kleinere dammen benedenstrooms. Deze doorbraken veroorzaakte duizenden verdrinkingsdoden )
  • Tsunami in de Indische Oceaan (2004) 230.000 slachtoffers
  • Bhola Cycloon (1970) ongeveer 500.000 slachtoffers (De meeste slachtoffers stierven een verdrinkingsdood )

Ik durf te wedden dat jij er hier een paar niet van kent en ik durf te wedden dat lokaal er allerlei verhalen gaan over heroische reddingen, domme pech en menselijke drama's. Want die gaan nu ook nog steeds rond over de, in vergelijking met bovenstaande rampen, zeer bescheiden waternoodramp in Nederland in 1953. En dit zijn majeure rampen in de laatste eeuw. Kleintjes, onze watersnoodramp als voorbeeld, niet eens meegeteld. Ze hoeven niks van elkaar te weten. Ieder volk/regio krijgt het gewoon periodiek voor zijn kiezen en maakt daar zijn eigen verhaal van.

 

5 uur geleden zei sjako:

Ik ben geen geneticus

Zullen we het daar maar bij laten? ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei TTC:

Een familie kan een ruzie (1) bijleggen, of (2) niet. Wat betreft onenigheid wacht er nog een lange lijst, zo houden we voeling met het topic.

Een familie kan het (1) eens worden of (2) oneens blijven over een geschil. Hieruit kan ruzie voortvloeien, maar dat hoeft niet.

6 minuten geleden zei TTC:

De 5 moeilijkste tegenstrijdigheden in de Bijbel

En deze zijn volgens u?

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

En deze zijn volgens u?

  1. God of Satan?
  2. Eén of twee jongemannen of engelen zitten of staan in of buiten het graf?
  3. Hangen of vallen?
  4. Wel of niet enkel geloof?
  5. Abjatar of Achimelech?

Volgens deze auteur/onderzoeker, in een reeks van 300.

5 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Een familie kan het (1) eens worden of (2) oneens blijven over een geschil. Hieruit kan ruzie voortvloeien, maar dat hoeft niet.

Ja, en de menselijke familie hakt elkaar rustig in de pan, maar eigenlijk hoeft dat niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Mullog:
  • Bangladesh Cycloon, (1991) 138.000 slachtoffers (De meeste sterfgevallen waren vanwege verdrinking)
  • Jangtsekiang rivier overstroming, (1935, onder andere) 142.000 slachtoffers
  • Tyfoon Nina, (1975) 229.000 slachtoffers (De grote Bangiao Dam brak, en met haar nog ongeveer 60 andere kleinere dammen benedenstrooms. Deze doorbraken veroorzaakte duizenden verdrinkingsdoden )
  • Tsunami in de Indische Oceaan (2004) 230.000 slachtoffers
  • Bhola Cycloon (1970) ongeveer 500.000 slachtoffers (De meeste slachtoffers stierven een verdrinkingsdood )

Ik durf te wedden dat jij er hier een paar niet van kent en ik durf te wedden dat lokaal er allerlei verhalen gaan over heroische reddingen, domme pech en menselijke drama's. Want die gaan nu ook nog steeds rond over de, in vergelijking met bovenstaande rampen, zeer bescheiden waternoodramp in Nederland in 1953. En dit zijn majeure rampen in de laatste eeuw. Kleintjes, onze watersnoodramp als voorbeeld, niet eens meegeteld. Ze hoeven niks van elkaar te weten. Ieder volk/regio krijgt het gewoon periodiek voor zijn kiezen en maakt daar zijn eigen verhaal van.

Slechts poedelbadjes in vergelijking met de zondvloed.

1 minuut geleden zei TTC:
  1. God of Satan?
  2. Eén of twee jongemannen of engelen zitten of staan in of buiten het graf?
  3. Hangen of vallen?
  4. Wel of niet enkel geloof?
  5. Abjatar of Achimelech?

Volgens deze auteur/onderzoeker, in een reeks van 300.

Ik voel geen behoefte om in discussie te treden met een ander dan u.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid