TTC 1.560 Geplaatst 14 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2017 4 minuten geleden zei Kaasjeskruid: Correct. Ik zie een grote familieruzie vandaag, wat is er tussenin allemaal gebeurd? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 14 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2017 Zojuist zei TTC: Een grote familieruzie vandaag, wat is er tussenin allemaal gebeurd? Nou, die is al wel wat langer aan de gang hoor. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 14 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2017 Zojuist zei Kaasjeskruid: Nou, die is al wel wat langer aan de gang hoor. Ja, het begon bij Adam en Eva, zo gezien resten er nu twee opties. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 14 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2017 1 minuut geleden zei TTC: Ja, het begon bij Adam en Eva, zo gezien resten er nu twee opties. Zo is het. Weet u waar deze ruzie om draait? Wat is de kern van deze ruzie? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 14 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2017 Zojuist zei Kaasjeskruid: Zo is het. Weet u waar deze ruzie om draait? Wat is de kern van deze ruzie? Een verhaal met een boom in het middelpunt? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 14 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2017 6 minuten geleden zei TTC: Een verhaal met een boom in het middelpunt? TTC, TTC, hoe kan het nu zo zijn dat u de bel hoort luiden en de klepel niet weet te hangen? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Mullog 641 Geplaatst 14 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2017 31 minuten geleden zei TTC: Ik zie een grote familieruzie vandaag, wat is er tussenin allemaal gebeurd? Ik zie een afleveringvan het familiediner Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 14 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2017 2 minuten geleden zei Mullog: Ik zie een afleveringvan het familiediner Urgh, emotripper. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 14 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2017 59 minuten geleden zei Kaasjeskruid: TTC, TTC, hoe kan het nu zo zijn dat u de bel hoort luiden en de klepel niet weet te hangen? Laat ons er God voor een keertje buiten houden, straks is het weer ruzie in de familie. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 14 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2017 2 minuten geleden zei TTC: Laat ons er God voor een keertje buiten houden, straks is het weer ruzie in de familie. Prima. Wie niet wil, die niet zal. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 14 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2017 Zojuist zei Kaasjeskruid: Prima. Wie niet wil, die niet zal. Wat met die twee opties? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 14 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2017 4 minuten geleden zei TTC: Wat met die twee opties? Kwestie van kiezen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 14 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2017 Zojuist zei Kaasjeskruid: Kwestie van kiezen. Weet je ook welke we hier bedoelen of vul je dat nu zelf in? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 14 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2017 2 minuten geleden zei TTC: Weet je ook welke we hier bedoelen of vul je dat nu zelf in? We? Wat heb ik met "we" te maken? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 14 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2017 Zojuist zei Kaasjeskruid: We? Wat heb ik met "we te maken? Op een forum zie je soms een dialoog ontstaan, het ene ligt dan in het verlengde van het andere. Pro memorie, na Adam en Eva zijn we gestrand bij een grote familieruzie, welke twee opties resten er dan? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 14 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2017 4 minuten geleden zei TTC: Op een forum zie je soms een dialoog ontstaan, het ene ligt dan in het verlengde van het andere. Pro memorie, na Adam en Eva zijn we gestrand bij een grote familieruzie, welke twee opties resten er dan? We zijn jij en ik dus. Kijk, dat maakt het wat eenvoudiger. Ik ben van mening dat ruzie niet de lading dekt. Laten we het op onenigheid houden. Onenigheid over wie nu onze Vader is... Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 14 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2017 5 minuten geleden zei Kaasjeskruid: We zijn jij en ik dus. Kijk, dat maakt het wat eenvoudiger. Ik ben van mening dat ruzie niet de lading dekt. Laten we het op onenigheid houden. Onenigheid over wie nu onze Vader is... Een familie kan een ruzie (1) bijleggen, of (2) niet. Wat betreft onenigheid wacht er nog een lange lijst, zo houden we voeling met het topic. De 5 moeilijkste tegenstrijdigheden in de Bijbel Regelmatig spreekt de Bijbel over hetzelfde onderwerp of dezelfde gebeurtenis, maar lijkt dat onderling te botsen. Het bekendste voorbeeld is dat David de ene keer door God en de andere keer door Satan tot zijn volkstelling wordt aangezet. Hier een top 5 van de lastigste tegenstrijdigheden door Reinier Sonneveld. Ik schreef met een groep Bijbelwetenschappers een serie boekjes over dit soort ‘ongemakkelijke’ teksten in de Bijbel, totaal zo’n 300. De 5 tegenstrijdigheden die mij het meest zijn bijgebleven bespreek ik hier – met een suggestie voor een oplossing. (bron) Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Mullog 641 Geplaatst 14 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2017 5 uur geleden zei sjako: Een de vloedlegenden over de hele wereld dan? Bijna elke religie kent wel een zondvloedverhaal. Hoe konden ze dat van elkaar weten? Bangladesh Cycloon, (1991) 138.000 slachtoffers (De meeste sterfgevallen waren vanwege verdrinking) Jangtsekiang rivier overstroming, (1935, onder andere) 142.000 slachtoffers Tyfoon Nina, (1975) 229.000 slachtoffers (De grote Bangiao Dam brak, en met haar nog ongeveer 60 andere kleinere dammen benedenstrooms. Deze doorbraken veroorzaakte duizenden verdrinkingsdoden ) Tsunami in de Indische Oceaan (2004) 230.000 slachtoffers Bhola Cycloon (1970) ongeveer 500.000 slachtoffers (De meeste slachtoffers stierven een verdrinkingsdood ) Ik durf te wedden dat jij er hier een paar niet van kent en ik durf te wedden dat lokaal er allerlei verhalen gaan over heroische reddingen, domme pech en menselijke drama's. Want die gaan nu ook nog steeds rond over de, in vergelijking met bovenstaande rampen, zeer bescheiden waternoodramp in Nederland in 1953. En dit zijn majeure rampen in de laatste eeuw. Kleintjes, onze watersnoodramp als voorbeeld, niet eens meegeteld. Ze hoeven niks van elkaar te weten. Ieder volk/regio krijgt het gewoon periodiek voor zijn kiezen en maakt daar zijn eigen verhaal van. 5 uur geleden zei sjako: Ik ben geen geneticus Zullen we het daar maar bij laten? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 14 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2017 4 minuten geleden zei TTC: Een familie kan een ruzie (1) bijleggen, of (2) niet. Wat betreft onenigheid wacht er nog een lange lijst, zo houden we voeling met het topic. Een familie kan het (1) eens worden of (2) oneens blijven over een geschil. Hieruit kan ruzie voortvloeien, maar dat hoeft niet. 6 minuten geleden zei TTC: De 5 moeilijkste tegenstrijdigheden in de Bijbel En deze zijn volgens u? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 14 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2017 5 minuten geleden zei Kaasjeskruid: En deze zijn volgens u? God of Satan? Eén of twee jongemannen of engelen zitten of staan in of buiten het graf? Hangen of vallen? Wel of niet enkel geloof? Abjatar of Achimelech? Volgens deze auteur/onderzoeker, in een reeks van 300. 5 minuten geleden zei Kaasjeskruid: Een familie kan het (1) eens worden of (2) oneens blijven over een geschil. Hieruit kan ruzie voortvloeien, maar dat hoeft niet. Ja, en de menselijke familie hakt elkaar rustig in de pan, maar eigenlijk hoeft dat niet. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 14 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2017 10 minuten geleden zei Mullog: Bangladesh Cycloon, (1991) 138.000 slachtoffers (De meeste sterfgevallen waren vanwege verdrinking) Jangtsekiang rivier overstroming, (1935, onder andere) 142.000 slachtoffers Tyfoon Nina, (1975) 229.000 slachtoffers (De grote Bangiao Dam brak, en met haar nog ongeveer 60 andere kleinere dammen benedenstrooms. Deze doorbraken veroorzaakte duizenden verdrinkingsdoden ) Tsunami in de Indische Oceaan (2004) 230.000 slachtoffers Bhola Cycloon (1970) ongeveer 500.000 slachtoffers (De meeste slachtoffers stierven een verdrinkingsdood ) Ik durf te wedden dat jij er hier een paar niet van kent en ik durf te wedden dat lokaal er allerlei verhalen gaan over heroische reddingen, domme pech en menselijke drama's. Want die gaan nu ook nog steeds rond over de, in vergelijking met bovenstaande rampen, zeer bescheiden waternoodramp in Nederland in 1953. En dit zijn majeure rampen in de laatste eeuw. Kleintjes, onze watersnoodramp als voorbeeld, niet eens meegeteld. Ze hoeven niks van elkaar te weten. Ieder volk/regio krijgt het gewoon periodiek voor zijn kiezen en maakt daar zijn eigen verhaal van. Slechts poedelbadjes in vergelijking met de zondvloed. 1 minuut geleden zei TTC: God of Satan? Eén of twee jongemannen of engelen zitten of staan in of buiten het graf? Hangen of vallen? Wel of niet enkel geloof? Abjatar of Achimelech? Volgens deze auteur/onderzoeker, in een reeks van 300. Ik voel geen behoefte om in discussie te treden met een ander dan u. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 14 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2017 1 minuut geleden zei Kaasjeskruid: Ik voel geen behoefte om in discussie te treden met een ander dan u. Aan welke tegenstrijdigheid denk je zelf dan? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 14 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2017 Zojuist zei TTC: Aan welke tegenstrijdigheid denk je zelf dan? Ik kan er geen bedenken. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 14 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2017 2 minuten geleden zei Kaasjeskruid: Ik kan er geen bedenken. Dan bestaan ze enkel in de hoofden van diegenen die er onderzoek naar gedaan hebben, dat schiet op. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 14 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2017 Zojuist zei TTC: Dan bestaan ze enkel in de hoofden van diegenen die er onderzoek naar gedaan hebben, dat schiet op. Zo is het, spokenjagers zijn het. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten