Spring naar bijdragen

Een volk voor Zijn Naam


Aanbevolen berichten

Even een korte bloemlezing:

Psalms 15: A Psalm of David. O LORD, who may abide in Your tent? Who may dwell on Your holy hill? He who walks with integrity, and works righteousness, And speaks truth in his heart. He does not slander with his tongue, Nor does evil to his neighbor, Nor takes up a reproach against his friend; In whose eyes a reprobate is despised, But who honors those who fear the LORD; He swears to his own hurt and does not change; He does not put out his money at interest, Nor does he take a bribe against the innocent. He who does these things will never be shaken.

Psalms 106:28-31: They yoked themselves to the Baal of Peor and ate sacrifices offered to lifeless gods; they aroused the Lord’s anger by their wicked deeds, and a plague broke out among them. But Phinehas stood up and intervened, and the plague was checked. This was credited to him as righteousness for endless generations to come.

Matthew 5:16: "Let your light so shine before men, that they may see your good works, and glorify your Father which is in heaven."

Matthew 5:48: (part of the Expounding of the Law within the Sermon on the Mount): "Be perfect, therefore, as your heavenly Father is perfect." (Compare Imitatio dei)

Matthew 7:21: (part of the Sermon on the Mount): "Not everyone who says to me, 'Lord, Lord,' will enter the kingdom of heaven, but only he who does the will of my Father who is in heaven."

Matthew 7:24-27: (part of the Sermon on the Mount): "Therefore everyone who hears these words of mine and puts them into practice is like a wise man who built his house on the rock. The rain came down, the streams rose, and the winds blew and beat against that house; yet it did not fall, because it had its foundation on the rock. But everyone who hears these words of mine and does not put them into practice is like a foolish man who built his house on sand. The rain came down, the streams rose, and the winds blew and beat against that house, and it fell with a great crash."

Matthew 12:36-37: "I tell you, on the day of judgment you will have to give an account for every careless word you utter; For by your words you will be justified, and by your words you will be condemned."

Matthew 16:27: "For the Son of Man is going to come in his Father's glory with his angels, and then he will reward each person according to what he has done."

Matthew 19:16-21: "And behold, one came to him and said, Teacher, what good thing shall I do, that I may have eternal life? And he said unto him, Why askest thou me concerning that which is good? One there is who is good: but if thou wouldest enter into life, keep the commandments. He saith unto him, Which? And Jesus said, Thou shalt not kill, Thou shalt not commit adultery, Thou shalt not steal, Thou shalt not bear false witness, Honor thy father and mother; and, Thou shalt love thy neighbor as thyself. The young man saith unto him, All these things have I observed: what lack I yet? Jesus said unto him, If thou wouldest be perfect, go, sell that which thou hast, and give to the poor, and thou shalt have treasure in heaven: and come, follow me.â€

Matthew 24:10-20: (part of the Olivet discourse): "Then many will fall away, and they will betray one another and hate one another. And many false prophets will arise and lead many astray. And because of the increase of lawlessness, the love of many will grow cold. But the one who endures to the end will be saved."

Matthew 25:31-46: (part of The Sheep and the Goats): "When the Son of Man comes in his glory, and all the angels with him, he will sit on his throne in heavenly glory. All the nations will be gathered before him, and he will separate the people one from another as a shepherd separates the sheep from the goats. He will put the sheep on his right and the goats on his left. Then the King will say to those on his right, 'Come, you who are blessed by my Father; take your inheritance, the kingdom prepared for you since the creation of the world. For I was hungry and you gave me something to eat, I was thirsty and you gave me something to drink, I was a stranger and you invited me in, I needed clothes and you clothed me, I was sick and you looked after me, I was in prison and you came to visit me.' Then the righteous will answer him, 'Lord, when did we see you hungry and feed you, or thirsty and give you something to drink? When did we see you a stranger and invite you in, or needing clothes and clothe you? When did we see you sick or in prison and go to visit you?' The King will reply, 'I tell you the truth, whatever you did for one of the least of these brothers of mine, you did for me.' Then he will say to those on his left, 'Depart from me, you who are cursed, into the eternal fire prepared for the devil and his angels. For I was hungry and you gave me nothing to eat, I was thirsty and you gave me nothing to drink, I was a stranger and you did not invite me in, I needed clothes and you did not clothe me, I was sick and in prison and you did not look after me.' They also will answer, 'Lord, when did we see you hungry or thirsty or a stranger or needing clothes or sick or in prison, and did not help you?' He will reply, 'I tell you the truth, whatever you did not do for one of the least of these, you did not do for me.' Then they will go away to eternal punishment, but the righteous to eternal life."

Matthew 28:19-20a: (part of the Great Commission): "Therefore go and make disciples of all nations, baptizing them in the name of the Father and of the Son and of the Holy Spirit, and teaching them to obey everything I have commanded you."

Luke 8:21: "But He answered and said to them, 'My mother and My brothers are these who hear the word of God and do it.' "

Luke 10:25-28: "On one occasion an expert in the law stood up to test Jesus. 'Teacher,' he asked, 'what must I do to inherit eternal life?' 'What is written in the Law?' he replied. 'How do you read it?' He answered: 'Love the Lord your God with all your heart and with all your soul and with all your strength and with all your mind'; and, 'Love your neighbor as yourself.' 'You have answered correctly,' Jesus replied. 'Do this and you will live.'"

John 5:29: "And will come out, those who have done good, to the resurrection of life, and those who have done evil, to the resurrection of condemnation."

Acts 26:20: "First to those in Damascus, then to those in Jerusalem and in all Judea, and to the Gentiles also, I preached that they should repent and turn to God and prove their repentance by their deeds."

Romans 2:6,7; 13: "For he will repay according to each one's deeds. To those who by patiently doing good seek for glory and honor and immortality, he will give eternal life; for it is not those who hear the law who are just in the sight of God; rather, those who observe the law will be justified."

Romans 2:16: "on the day when, according to my gospel, God, through Jesus Christ, will judge the secret thoughts of all."

Galatians 6:7b-9: "A man reaps what he sows. The one who sows to please his sinful nature, from that nature will reap destruction; the one who sows to please the Spirit, from the Spirit will reap eternal life. Let us not become weary in doing good, for at the proper time we will reap a harvest if we do not give up."

1 Corinthians 7: 19: "Circumcision means nothing and uncircumicsion means nothing; what matters is keeping God's commandments."

1 Corinthians 10:12: "Wherefore let him that thinketh he standeth take heed lest he fall."

1 Corinthians 13:2-3: "And if I have prophetic powers, and understand all mysteries and all knowledge, and if I have all faith, so as to remove mountains, but do not have love, I am nothing. If I give away all my possessions, and if I hand over my body so that I may boast, but do not have love, I gain nothing."

1 Corinthians 13:13: "And now faith, hope, and love abide, these three; and the greatest of these is love."

2 Corinthians 5:10: "For we must all appear before the judgement seat of Christ; that every one may receive the things done is his body, according to that he hath done, whether it be good or bad."

Philippians 2:12b-13: "Work out your salvation with fear and trembling, For God is one who, for his good purpose, works in you both to desire and to work."

1 Timothy 4:16: "Attend to yourself and to your teaching; persevere in both tasks, for by doing so you will save both yourself and those who listen to you."

1 Timothy 6:18-19: "That they do good, that they be rich in good works, ready to distribute, willing to communicate; Laying up in store for themselves a good foundation against the time to come, that they may lay hold on eternal life."

Hebrews 10:24: "And let us consider how we may spur one another on toward love and good deeds."

James 1:22: "Do not merely listen to the word, and so deceive yourselves. Do what it says."

James 2:14-26: What good is it, my brothers and sisters, if you say you have faith but do not have works? Can faith save you? If a brother or sister is naked and lacks daily food, and one of you says to them, “Go in peace; keep warm and eat your fill,†and yet you do not supply their bodily needs, what is the good of that? So faith by itself, if it has no works, is dead. But someone will say, “You have faith and I have works.†Show me your faith apart from your works, and I by my works will show you my faith. You believe that God is one; you do well. Even the demons believe—and shudder. Do you want to be shown, you senseless person, that faith apart from works is barren? Was not our ancestor Abraham justified by works when he offered his son Isaac on the altar? You see that faith was active along with his works, and faith was brought to completion by the works. Thus the scripture was fulfilled that says, “Abraham believed God, and it was reckoned to him as righteousness,†and he was called the friend of God. You see that a person is justified by works and not by faith alone. Likewise, was not Rahab the prostitute also justified by works when she welcomed the messengers and sent them out by another road? For just as the body without the spirit is dead, so faith without works is also dead.

1 Peter 1:17: "Now if you invoke as Father him who judges impartially according to each one's works, conduct yourselves with reverence during the time of your sojourning."

1 Peter 2:12: "Having your conversation honest among the Gentiles: that, whereas they speak against you as evildoers, they may by your good works, which they shall behold, glorify God in the day of visitation."

1 John 2:3-7: "We know that we have come to know him if we obey his commands. The man who says, 'I know him,' but does not do what he commands is a liar, and the truth is not in him. But if anyone obeys his word, God's love is truly made complete in him. This is how we know we are in him: Whoever claims to live in him must walk as Jesus did. Dear friends, I am not writing you a new command but an old one, which you have had since the beginning. This old command is the message you have heard."

1 John 3:17-18: "If anyone has material possessions and sees a brother or sister in need but has no pity on them, how can the love of God be in that person? Dear children, let us not love with words or speech but with actions and in truth."

Revelation 2:23: "Then all the churches will know that I am he who searches hearts and minds, and I will repay each of you according to your deeds."

Revelation 14:12-13: "Here is a call for the endurance of the saints, those who keep the commandments of God and hold fast to the faith of Jesus. And I heard a voice from heaven saying, ‘Write this: Blessed are the dead who from now on die in the Lord.’ ‘Yes,’ says the Spirit, ‘they will rest from their labours, for their deeds follow them.’"

Revelation 20:13: "All the dead were judged according to their deeds."

Revelation 22:12: "Behold, I am coming soon. I bring with me the recompense I will give to each according to his deeds."

John 13:35 "By this everyone will know that you are my disciples, if you love one another."

Redenen genoeg waarom geloof zonder werken tegen de Bijbel ingaat;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 398
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

@Mystic

Omdat het niets te maken heeft met onze behoudenis uit GELOOF.

Ik heb al eerder uitgelegd dat "goede werken" geen garantie is VOOR die behoudenis, maar te maken heeft met het loon dat wij zullen ontvangen.

Dat is niet waar, ineke-kitty. In die bloemlezing (verstopt in een berg andere teksten) staat ook een verwijzing naar de brief van Jakobus. De plek waar gewaarschuwd wordt voor datgene wat jij lijkt te doen: geloof uitspelen tegen de uitwerking van dat geloof - precies op het punt van die redding door dat geloof:

2:14 Broeders en zusters, wat baat het een mens te beweren dat hij geloof heeft, als hij geen daden kan laten zien? Kan zo'n geloof hem soms redden? 2:15 Stel dat een broeder of zuster geen kleren heeft en niets om te eten, 2:16 en iemand van u zou hun zeggen: `Ga in vrede, houd u warm en eet maar goed', zonder hun te geven wat ze nodig hebben, wat heeft dat voor zin? 2:17 Zo is ook het geloof, op zichzelf genomen, als het zich niet uit in daden, dood.

2:18 Maar iemand zal zeggen: `U hebt het geloof, maar ik heb de daad.' Bewijs me eens dat u geloof hebt, als u geen daden kunt tonen; dan zal ik u uit mijn daden mijn geloof bewijzen. 2:19 U gelooft dat er slechts één God is? Uitstekend! Ook de demonen geloven dat, en sidderen! 2:20 Dwaas, wilt u het bewijs dat het geloof zonder daden waardeloos is?

...(bewijs, en dan de conclusie):

2:24 Het is duidelijk dat een mens door daden wordt gerechtvaardigd en niet alleen door geloof.

Jakobus speelt hier het een niet uit tegen het ander: het geloof (πίστις, pistis) tegen daden (á¼”Ïγα, erga). Hij zegt: het een kan niet zonder het ander - of er is een dood geloof dat de mens niet redt...

En dan kan je je nog bezinnen op de exacte betekenis van dat begrip "á¼”Ïγα": gaat het dan specifiek om "goede werken", of gaat het hier om de uitwerking van dat geloof (dat vanuit de mens "naar buiten breekt", en wel in daden moét overgaan), maar de strekking blijft hetzelfde: niet "geloof alléén", afgezonderd van de uitwerking ervan!! Het een kan niet zonder het ander...!

Link naar bericht
Deel via andere websites
@Hendrik

Ik heb ook al lang uitgelegd dat "werken" voortkomen UIT het geloof, en niet andersom.

Overigens staat de brief van Jakobus hier niet ter discussie.

Dat is de kwestie dan ook niet die Jakobus aanroerde. NB: met die opmerking trek je de twee opnieuw uit elkaar. En precies dat is waarvoor hij waarschuwt... En voor het idee dat je "er met slechts een mondelinge geloofsbelijdenis" al zou zijn, alsof dat geloof geen uitwerking zou hoeven te hebben in een mensenleven...

En omdat deze kwestie alles te maken heeft met die opmerking van je over de "behoudenis uit GELOOF" is de reactie gewoon op zijn plaats.

Link naar bericht
Deel via andere websites
@Hendrik

Ga vooral fijn door met de discussie over Jakobus, maar ik pas.

Je vervangt de Bijbel door de leerlingen van Ab Klein Hanveveld met zijn cultus der rood-blauwe tent.

Maar waarom in vredesnaam dan nog de Bijbel gebruiken? Alleen omdat ze in de rood-blauwe tent van 17e eeuws Nederlands houden?

Link naar bericht
Deel via andere websites

@gelooft.com

Fijn dat je keer op keer hetzelfde deuntje afdraait, zodat weer eens iedereen weet hoe jij erover denkt.

Prima hoor, maar ik deel je standpunten niet.

Ik benadruk nog maar eens wat er in Titus 3:4-5 staat: " Maar toen de goedertierenheid van God, onze Zaligmaker, en Zijn liefde tot de mensen verschenen is, maakte Hij ONS zalig, niet op grond van.....WAT???? ... de werken van rechtvaardigheid die WIJ gedaan zouden hebben..... maar vanwege Zijn barmhartigheid, door het bad van de wedergeboorte en de vernieuwing door de Heilige Geest".

EN:

Efeze 2:8-10: "Want uit genade bent u zalig geworden, door het GELOOF, en dat niet uit u, het is een gave van God; niet uit......werken....., opdat niemand zou roemen. Want wij zijn Zijn maaksel, geschapen in Christus Jezus om goede werken te doen, die GOD Zelf van tevoren bereid heeft, opdat wij daarin zouden wandelen.

Overigens wordt er pertinent niet beweerd, in de Bijbelstudie over de brief van Jakobus , dat die ALLEEN van toepassing zou zijn op de volgende bedeling, want schrijver van deze studie zegt en ik citeer: " Voor zover de brief aan gelovigen gericht is, is de brief bovendien OOK aan ons gericht. D.w.z., dat het voor ons op zijn minst een praktische betekenis heeft, een vrij directe les. Dat neemt niet weg dat de brief in de eerste plaats actueel wordt in de toekomende - de zesde - bedeling".

Dus lees eerst eens goed wat er gezegd wordt @gelooft.com, voordat je weer met je oordeel klaarstaat over broeder Klein Haneveld, en ga de brief van Jakobus nu eens zorgvuldig bestuderen, en aan WIE de brief gericht is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
@gelooft.com

Fijn dat je keer op keer hetzelfde deuntje afdraait, zodat weer eens iedereen weet hoe jij erover denkt. Prima hoor, maar ik deel je standpunten niet.

Zeker prima. We verschillen duidelijk van mening. Ik herhaal mijn standpunt voor de laatste keer in deze discussie, lees het rustig door, en weerleg het maar. Voor de duidelijkheid, hier ben je het dus mee oneens:

Ik denk en geloof dat God Genade om niet geeft. Immers, Jezus is voor iedere mens gestorven! Ieder mens kan het aannemen, geen enkel mens kan ooit beweren dat God hem of haar niet genadig was! Eigenlijk is alles genade! Zelfs de lucht die we inademen is genade, maar dat terzijde. Stel dat God het niet altijd geeft, dan zou dat betekenen dat er op voorhand mensen zijn die nooit Zijn genade kunnen ontvangen. Geven staat direct in verbinding met ontvangen. We kunnen niet iets van God ontvangen dat niet door HEM gegeven wordt. En, omdat ieder mens de genade kan ontvangen, kan ik niet anders concluderen dan dat de genade toch gegeven wordt, of misschien anders geformuleerd:

De genade is beschikbaar voor iedereen die de genade wil ontvangen.

Ik doe God helaas dagelijks onrecht aan. Desondanks kan ik dagelijks op Zijn genade rekenen. Als dat niet het geval zou zijn, zou mijn leven een hele trieste wending krijgen.

Sterker nog, God gedenkt mijn zonden niet meer, gelukkig niet (de duivel klaagt mij aan, God niet!), mijn vroegere zonden niet, ook niet mijn toekomstige zonden:

Hebrëen 8

Want Ik zal hun ongerechtigheden genadig zijn, en hun zonden en hun overtredingen zal Ik geenszins meer gedenken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je mag je standpunten herhalen zoveel je wilt, echter keer op keer beweren dat er in mijn "kringen" gezegd wordt dat Jakobus alleen voor de volgende bedeling van toepassing zou zijn, is een pertinente leugen, en DAAR val ik over, zoals je veel dingen gewoon verdraait die niet waar zijn.

Als je de brief van Jakobus dus serieus wilt nemen, zou je op zijn minst weten dat je je tong in bedwang zult moeten houden, voordat je een broeder of zuster beticht van on-bijbelse leer en dwaling.

En dat geldt niet alleen voor jou, maar eveneens voor anderen die hier voortdurend kwalijke uitspraken bezigen richting mijn geloof en de Bijbelleraar die ik respecteer.

Waarvan akte.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Je mag je standpunten herhalen zoveel je wilt, echter keer op keer beweren dat er in mijn "kringen" gezegd wordt dat Jakobus alleen voor de volgende bedeling van toepassing zou zijn, is een pertinente leugen, en DAAR val ik over, zoals je veel dingen gewoon verdraait die niet waar zijn.

Als je de brief van Jakobus dus serieus wilt nemen, zou je op zijn minst weten dat je je tong in bedwang zult moeten houden, voordat je een broeder of zuster beticht van on-bijbelse leer en dwaling.

En dat geldt niet alleen voor jou, maar eveneens voor anderen die hier voortdurend kwalijke uitspraken bezigen richting mijn geloof en de Bijbelleraar die ik respecteer.

Waarvan akte.

Niemand heeft het over 'bedelingen', of wat voor Darbyïstische onzin ook.

Alleen dat je de Bijbel niet leest;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

We mogen dus weten dat we door geloof alleen, zonder werken der Wet, gerechtvaardigd zijn voor God en dat we in Christus Onvergankelijk, Nieuw Leven hebben ontvangen.

We zouden elkaar waarlijk liefhebben, elkaar verdragen, elkaar respecteren om in de gemeenschap der heiligen [ samen dus] te "zitten aan de voeten van Jezus" om onderwezen te worden in Gods Woord en om zo op te groeien tot zonen, tot erfgenamen.

Romeinen 4:5

Doch degene, die niet werkt, maar gelooft in Hem, Die den goddeloze rechtvaardigt, wordt zijn geloof gerekend tot rechtvaardigheid.

Daarom wordt in Hebreeen 7:22 terecht vastgesteld dat de Here Jezus Christus van een zoveel beter verbond Borg is geworden.

In 2 Korinthe 3:18 staat dat wij allen, met ongedekten aangezichte, niet zoals Mozes [die een deksel op zijn aangezicht legde] , want zegt vers 15: "Maar tot de huidigen dag toe, wanneer Mozes gelezen wordt, ligt een deksel op hun hart" , Doch zo wanneer het tot den Heere zal bekeerd zijn, zo wordt het deksel weggenomen [vers 16].

En waar de Geest des Heeren is, namelijk woning gemaakt heeft in de wedergeboren mens, aldaar is vrijheid.

De Gemeente bestaat uit een wedergeboren volk voor Zijn Naam, en zij mag met ongedekten aangezichte de heerlijkheid des Heeren [als] in een spiegel weerspiegelende ,worden [naar] hetzelfde beeld in gedaante veranderd, van heerlijkheid tot heerlijkheid, als van des Heeren Geest.

De Heilige Geest, het Woord en wedergeboorte zijn zegeningen, "getuigen" van het Nieuwe Verbond. Getuigen die niet "op zichzelf staan" en geen uiterlijke heerschappij nastreven.

Door oprecht geloof in de Here ontvangt een gelovige de Heilige Geest, en daardoor wordt het Water van Gods Woord tot Nieuw, Onvergankelijk Leven.

Dit is een inwendig, een verborgen proces van groei naar zoonstelling, de aanstelling tot erfgenaam des Heren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
We mogen dus weten dat we door geloof alleen, zonder werken der Wet, gerechtvaardigd zijn voor God en dat we in Christus Onvergankelijk, Nieuw Leven hebben ontvangen.

We zouden elkaar waarlijk liefhebben, elkaar verdragen, elkaar respecteren om in de gemeenschap der heiligen [ samen dus] te "zitten aan de voeten van Jezus" om onderwezen te worden in Gods Woord en om zo op te groeien tot zonen, tot erfgenamen.

Romeinen 4:5

Doch degene, die niet werkt, maar gelooft in Hem, Die den goddeloze rechtvaardigt, wordt zijn geloof gerekend tot rechtvaardigheid.

Daarom wordt in Hebreeen 7:22 terecht vastgesteld dat de Here Jezus Christus van een zoveel beter verbond Borg is geworden.

In 2 Korinthe 3:18 staat dat wij allen, met ongedekten aangezichte, niet zoals Mozes [die een deksel op zijn aangezicht legde] , want zegt vers 15: "Maar tot de huidigen dag toe, wanneer Mozes gelezen wordt, ligt een deksel op hun hart" , Doch zo wanneer het tot den Heere zal bekeerd zijn, zo wordt het deksel weggenomen [vers 16].

En waar de Geest des Heeren is, namelijk woning gemaakt heeft in de wedergeboren mens, aldaar is vrijheid.

De Gemeente bestaat uit een wedergeboren volk voor Zijn Naam, en zij mag met ongedekten aangezichte de heerlijkheid des Heeren [als] in een spiegel weerspiegelende ,worden [naar] hetzelfde beeld in gedaante veranderd, van heerlijkheid tot heerlijkheid, als van des Heeren Geest.

De Heilige Geest, het Woord en wedergeboorte zijn zegeningen, "getuigen" van het Nieuwe Verbond. Getuigen die niet "op zichzelf staan" en geen uiterlijke heerschappij nastreven.

Door oprecht geloof in de Here ontvangt een gelovige de Heilige Geest, en daardoor wordt het Water van Gods Woord tot Nieuw, Onvergankelijk Leven.

Dit is een inwendig, een verborgen proces van groei naar zoonstelling, de aanstelling tot erfgenaam des Heren.

Je herhaalt je mening zonder er argumenten aan toe voegen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben het volledig eens met diegenen die beweren dat het eeuwige leven slechts verkregen kan worden uit en door Genade! Zelfs de lucht die we inademen, is genade. Alles komt van God! Gerald Troost verwoordt dit in zijn song "Goede Gaven" op een zeer treffende manier:

Waarom deze song? Dit topic begint de wending te krijgen richting Genade. 1 Korinthiërs 12 spreekt over deze Genadegaven. Ik vraag me af in hoeverre men nog gelooft in deze Gaven? De Gaven zijn ons gegeven uit genade, om de wereld te bereiken, om de Kerk op te bouwen, om elkaar te helpen, te bemoedigen en ondersteunen.

We mogen dus weten dat we door geloof alleen, zonder werken der Wet, gerechtvaardigd zijn voor God en dat we in Christus Onvergankelijk, Nieuw Leven hebben ontvangen.

De duivel en de demonen geloven ook.

En er voeren ook duivelen uit van velen, roepende en zeggende: Gij zijt de Christus, de Zone Gods! En hen bestraffende, liet Hij die niet spreken, omdat zij wisten, dat Hij de Christus was.

Romeinen 4:5

Doch degene, die niet werkt, maar gelooft in Hem, Die den goddeloze rechtvaardigt, wordt zijn geloof gerekend tot rechtvaardigheid.

Heel mooi, maar het gaat hier niet om werken, maar om zonden. Immers, in hetzelfde hoofdstuk lezen we:

Zalig is de man, welken de Heere de zonden niet toerekent.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid