Spring naar bijdragen

Een volk voor Zijn Naam


Aanbevolen berichten

@Hendrik

Henkjan mag de suggestie dat iedereen die de Geest heeft, en blij zou zijn onzin vinden, echter gaat het niet over een of andere "emotie" [want de mens zit vol van verschillende emoties], maar over een eigenschap van de vrucht van de Geest, en EEN daarvan is blijdschap.

Niemand of niets kan DIE blijdschap wegnemen/roven van de wedergeboren kind van God.

Overigens hebben niet WIJ de Geest, maar de Geest heeft ONS, zoals ik al eerder heb uitgelegd.

De angst die de Here Jezus heeft gevoeld in de hof van Gethsemane was een normale menselijke emotie, die ook wij kunnen voelen, eveneens als verdriet een emotie is, en wij ondanks die verschillende emoties, toch ten ALLEN tijde blij kunnen zijn, en DAT is wat de apostel Paulus bedoelt.

Dus je beweerd dat Jezus toen blij was?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 398
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

@Mystic

Zeker wel, zoek het maar op.

Maar ook aan jou het verzoek inhoudelijk in te gaan op mijn laatste post over de vrucht van de Geest.

Ik noem nergens *jouw* geloof een ketterse filosofie.

Verder, je hebt nergens antwoord gegeven op mijn directe vraag wat jij *inhoudelijk* vindt van de kritiek op je manier van dicsussieren, of je er een patroon in ziet.

Met al die energie die je hebt besteed aan nergens op in te gaan richting mij, had je wellicht ook in één bericht gewoon kunnen antwoorden...

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nee, dat zal wel niet. Ga er verder dus niet op in.

Graag nu inhoudelijk reageren op mijn laatste post over de vrucht van de Geest.

Je loopt vast, en dan kom je met dit soort opmerkingen. Het is symptomatisch voor de hele wijze van discussieren. Wanneer iets jou niet aanstaat, ga je er niet op in of het is "off-topic". Laat je nog even weten op welke twee fora je doelt??

Link naar bericht
Deel via andere websites
@Mystic

Zie het geheugensteuntje.

Ga toch gewoon eens in op wat ik zeg. Ik noem nergens jouw geloof een ketterse filosofie, integendeel.

En ik wacht met ontzettend veel geduld op eindelijk eens een direct antwoord op een directe vraag: wat vind jij van de kritiek die je regelmatig hier krijgt over je *manier* van discussieren. En dan vind ik dus de afwimpeling dat t persoonlijke aanvallen niet echt een antwoord. Ik heb t dus ook niet over de inhoudelijke kritiek die je krijgt (over welke leer je aanhangt etc), maar over hoe je je als gepsrekspartner opstelt. Zie je een patroon in de kritiek?

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Mystic

Zeker wel noem je mijn geloof een ketterse filosofie.

Ga nu eens gewoon lezen wat je beweert, en ik wacht met ontzettend veel geduld op eindelijk eens een erkenning van wat je toch duidelijk hebt gezegd.

Ik heb al gezegd dat ik NIET zal ingaan op de kritiek die ik hier krijg over mijn "manier" van discussieren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op beide fora heb je meerdere keren voor een periode een ban gekregen.

Op het forum, dat nu actief is op facebook, heb ik inderdaad een ban gehad, maar ik post daar nu gewoon weer. Overigens ben jij daar ook permanent geband, na een lastercampagne, die je op facebook (geloofsfora) hebt voortgezet. Voor zover ik weet ben je ook niet welkom in dit facebook-forum.

Op geloofsgesprek heb ik, voor zover ik weet, nooit een ban gehad. Ik heb het nog nagekeken, ik kan niks vinden. Het viel me op dat jij daar wel geband bent.

Dus, dat is tot nu toe 1 forum waar ik een tijdelijke ban had. Je had het over meerdere forums. Feit is dat ik dus nergens geband ben. Dus, graag je (off-topic) bericht toelichten. Alvast bedankt!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zeker heb je ook op geloofsgesprek meerdere keren een ban gekregen, echter niet onder de nick naam die je hier en elders gebruikt, maar onder andere namen, en je weet heel goed welke namen ik bedoel, je bent namelijk door meerdere leden daarvoor ontmaskerd.

verder ga ik niks toelichten.

Dus: verder nu met inhoudelijk reageren op het onderwerp.

Jij bent trouwens degene die voortdurend off-topic gaat, met te schermen of ik een ban zou moeten krijgen, en ik weiger daar nog langer op in te gaan.

ON TOPIC DUS NU.

Link naar bericht
Deel via andere websites
@Mystic

Zeker wel noem je mijn geloof een ketterse filosofie.

Ik was toch even nieuwsgierig. Ik heb zijn quote er even bijgepakt:

Volgens mij wordt je als je niet gelooft in de opstanding beoordeeld op je daden. Dus als je ketterse filosofie je vertelt dat je goed moet doen voor medemens en dier, kom je wellicht ook nog ergens. Evenzo, als je gelooft in de opgestane Heer en wonderen in Zijna Naam verricht, zegt dat ook niet alles.

Hij beweert hier helemaal niks over jouw geloof. Als ik me vergis, verbeter me. Hij beweert slechts dat iemand op basis van daden ook een kans heeft. Het woordje je na filosofie is een onb. vnw, dat door "men" vervangen kan worden.

Het is typerend dat je dit aanhaalt, ineke-kitty! Waar lees jij dat dit over jouw geloof gaat. Of iemand daar zo over denkt is een tweede, maar hier wordt het niet als zodanig geformuleerd!

Zeker heb je ook op geloofsgesprek meerdere keren een ban gekregen, echter niet onder de nick naam die je hier en elders gebruikt, maar onder andere namen, en je weet heel goed welke namen ik bedoel, je bent namelijk door meerdere leden daarvoor ontmaskerd.

Op geloofsgesprek post ik onder de naam "Dirk". Ik heb daar nooit een ban gekregen! Hier post ik onder de naam "Gelooft.com". Op geloofsgesprek heb ik niet meerdere nicknames. Hoe kom je daarbij?? Op credible heb ik een nickname. Misschien, zoals de waard is??

Blijft dus staan dat je niet normaal reageert op vragen. Blijft ook staan de opmerking betreffende de bans op andere fora, die je niet hard kunt maken, die strikt gezien onwaar zijn. Als ik iets over het hoofd zie, laat maar weten!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nog EEN keer: het was op het geloofsforum dat inmiddels is opgeheven.

Ik hoef niks "hard" te maken, en ben dat ook niet van plan.

Nog EEN keer: Op geloofsforum heb ik inderdaad een ban gehad. Dat ontken ik niet. Overigens ben jij daar ook geband, na een lastercampagnes, samen met enkele andere dames. De lastercampagne heb je vervolgd op facebook onder de naam geloofsfora. Na aangifte bij de politie is dit forum verdwenen. Geloofsforum bestaat gewoon nog, maar op facebook. Daar post ik gewoon. Voor zover ik weet post jij daar niet.

Zeker heb je ook op geloofsgesprek meerdere keren een ban gekregen

Dit blijf ik ontkennen. Het is een leugen, ineke-kitty. Ik heb het nagekeken. Op geloofsgesprek heb ik nooit een ban gekregen. Ik ontdekte wel dat jij daar een ban had op hebt.

M.a.w: Er is inderdaad EEN forum waar ik een tijdelijke ban had. Je had het over meerdere forums. Dit is onjuist.

Het is typerend voor de wijze waarop jij gesprekken voert! Wanneer je er niet uitkomt, is iets off-topic, of je "voelt" je persoonlijk aangevallen. Je verzuimt antwoorden te geven op diverse vragen en beschuldigingen aan anderen maak je niet hard. Je geeft ook duidelijk aan dat je die behoefte niet hebt! Kenmerkt dat jouw manier van discussieren en gesprekken voeren?

Link naar bericht
Deel via andere websites
@Mystic

Zeker wel noem je mijn geloof een ketterse filosofie.

Ga nu eens gewoon lezen wat je beweert, en ik wacht met ontzettend veel geduld op eindelijk eens een erkenning van wat je toch duidelijk hebt gezegd.

Ik heb al gezegd dat ik NIET zal ingaan op de kritiek die ik hier krijg over mijn "manier" van discussieren.

Zucht. Ik noem jouw geloof geen ketterse filosofie. Ga JIJ toch eens lezen wat ik schreef. Ik schreef:

Volgens mij wordt je als je niet gelooft in de opstanding beoordeeld op je daden. Dus als je ketterse filosofie je vertelt dat je goed moet doen voor medemens en dier, kom je wellicht ook nog ergens. Evenzo, als je gelooft in de opgestane Heer en wonderen in Zijna Naam verricht, zegt dat ook niet alles.

Dat slaat dus op, je raadt het al, ketters, i.e. niet-christenen, i.e. heidenen, i.e. gentiles, duidelijk?

En jammer dat je alle kritiek naast je neerlegt. Past wel heel erg in je hele manier van discusieren. Jammer.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nog EEN keer: het was op het geloofsforum dat inmiddels is opgeheven.

Ik hoef niks "hard" te maken, en ben dat ook niet van plan.

Nog EEN keer: Op geloofsforum heb ik inderdaad een ban gehad. Dat ontken ik niet. Overigens ben jij daar ook geband, na een lastercampagnes, samen met enkele andere dames. De lastercampagne heb je vervolgd op facebook onder de naam geloofsfora. Na aangifte bij de politie is dit forum verdwenen. Geloofsforum bestaat gewoon nog, maar op facebook. Daar post ik gewoon. Voor zover ik weet post jij daar niet.

Zeker heb je ook op geloofsgesprek meerdere keren een ban gekregen

Dit blijf ik ontkennen. Het is een leugen, ineke-kitty. Ik heb het nagekeken. Op geloofsgesprek heb ik nooit een ban gekregen. Ik ontdekte wel dat jij daar een ban had op hebt.

M.a.w: Er is inderdaad EEN forum waar ik een tijdelijke ban had. Je had het over meerdere forums. Dit is onjuist.

Het is typerend voor de wijze waarop jij gesprekken voert! Wanneer je er niet uitkomt, is iets off-topic, of je "voelt" je persoonlijk aangevallen. Je verzuimt antwoorden te geven op diverse vragen en beschuldigingen aan anderen maak je niet hard. Je geeft ook duidelijk aan dat je die behoefte niet hebt! Kenmerkt dat jouw manier van discussieren en gesprekken voeren?

Even voor de goede orde. De politie heeft niets ondernomen, alleen de wijkagent is bij mij op bezoek geweest om inzage te krijgen in het bannen op geloofsfora, hij was daar eenzijdig over ingelicht. De reden van het verdwijnen van het forum is een eigen besluit geweest van het beheer, daar heeft de aangifte niets mee te maken.

Overigens heb jij mij zelf op jouw forum zonder enige reden ook permanent verbannen omdat mijn visie niet in jouw plaatje paste. Merkwaardige manier hoe Christenen met elkaar omgaan. Het is volkomen off topic, maar je spreekt niet de waarheid in je "verweer". Maar het vertellen van onwaarheden is voor sommige zichzelf noemende 'christenen' een 2e natuur geworden. Je bent op geloofsforum ook permanent verbannen. Dat je daar nu weer komt via FB zal mij helemaal worst zijn. Maar je was niet te handhaven met je lasteren over sommige Bijbelleraren en bepaalde Bijbelse visies die niet de jouwe zijn, maar om mensen nou zou zwart te maken lijkt me bepaald geen vrucht van de Heilige Geest.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als er aangiftes zijn gedaan bij de politie dan spreek je niet van kleutergedrag, maar van ernstige zaken. Het toepassen van "hoor en wederhoor" op een FB pagina heeft in ieder geval een hoop opgehelderd aan t.a.v. machtsmisbruik op met name geloofsfora, waarvan er inmiddels nog maar een paar in de lucht zijn. Jammer waar waar. En er worden door gelooft.com onwaarheden verteld en dat mag rechtgezet worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Dirk,

Laat het gaan Dirk, laat iedere leugen maar staan, hoe kwalijk die ook is, besteed er geen energie aan. Dat is nu even lastig misschien, maar straks niet meer. Laat alsjeblieft Gods water maar over Gods akker lopen.

Wij- jij, ik en significante anderen,- weten hoe de vork werkelijk in de steel zit. De rest is helemaal niet van belang.

Wie zwijgt, stemt in dit geval niet toe. Wie zwijgt, stemt toe dat deze dames tot inkeer komen zonder dat hij of zij daar zich nog druk om hoeft te maken. Het is volbracht. Jij hebt je best gedaan. Het is niet meer aan ons.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Inderdaad @Kwispel is de vrucht van de Heilige Geest ver te zoeken na alle persoonlijke aanvallen van gisteren.

Ik ben in elk geval blij dat er nog kinderen van de Heer zijn, zoals jij, die vol zijn van de Heilige Geest, en precies weet wat het betekent dat het een vrucht is, die vanuit de Liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, goedertierenheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, matigheid [of anders gezegd: zelfbeheersing] voortbrengt.

Het is dus EEN vrucht, die alle eigenschappen van die vrucht teweegbrengt.

Wij mogen samen weten dat we zijn gegroeid van kindschap naar zoonschap, en dat is de bedoeling. Leven vanuit Gods Geest i.p.v. vanuit het vlees.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid