Spring naar bijdragen

Het hiernamaals


Aanbevolen berichten

De zielen van overleden mensen die zich in het dodenrijk bevinden wanen zich nog tussen de mensen. Er kan een lange tijd overheen gaan eer zij door hebben dat ze dood zijn. Ze zullen zich vaak ophouden in de omgeving waar zij als mens geleefd hebben en proberen contact te leggen met de mensen die zij kennen uit hun leven als mens. Ze kunnen in bepaalde omstandigheden bezit nemen van een menselijk lichaam en zich bezatten in de kroeg.

Je bent in de war met demonen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 278
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ja dat weet ik, vandaar dat ik wil weten wat Ineke dan bedoelt.

Je weet niet wat je vraagt, Hitchens!

Het is een groot geheim, de holle aarde theorie, zie bijvoorbeeld:

http://plazilla.com/page/4295039605/is-de-holle-aarde-theorie-de-grootste-doofpotaffaire-aller-tijden

Een occulte leer met verschillende varianten, waar het het Thule-Gesellschaft, mensen als Halley, Hitler, Kl. Haneveld door gefascineerd waren. Hitler hield er een holle aarde theorie op na, welke gebaseerd was op diverse (geroofde) manuscripten, documenten, geheime occulte spreuken enz (bron: Hollow Earth Research Society).

Het is een occulte leer die in bepaalde religieuze minderheden populair is.

Volgens mij weet Hitchens prima wat hij vraagt. Jij komt daarintegen over als iemand die alleen maar naar meningen van anderen kunt verwijzen en zelf niets te zeggen hebt.

Hier kan ik me goed in vinden. :*

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een liefdevolle ziel die in de hemelse gebieden is opgenomen zal in waarheid onderwezen worden en geen moeite hebben de goddelijke Verlosser aan te nemen. Zij zal er wel eeuwig berouw van hebben als zij tijdens haar leven als mens de goddelijke Verlosser heeft afgewezen omdat zij daarmee haar recht op het kindschaps Gods heeft verspeeld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Goed lezen?????

Je schrijft, in, op, en rond de aarde, en daarmee dus ook OP de aarde.

Maar nogmaals, de Bijbel leert dat niet.

Lees anders de Schrift eens, voordat je een ander beschuldigt van "niet goed lezen".

Misschien moet je 'de schrift' eens lezen met een andere bril op. Maar ik waarschuw je alvast; de letter doodt, alleen de geest maakt levend.

Dacht je dat met "de letter" de Bijbel bedoeld wordt?

De letter in stenen tafelen staat voor de wet, en de wet is een bediening des doods. En de Geest van genade maakt levend. Klein misverstandje.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Een liefdevolle ziel die in de hemelse gebieden is opgenomen zal in waarheid onderwezen worden en geen moeite hebben de goddelijke Verlosser aan te nemen. Zij zal er wel eeuwig berouw van hebben als zij tijdens haar leven als mens de goddelijke Verlosser heeft afgewezen omdat zij daarmee haar recht op het kindschaps Gods heeft verspeeld.

Hij of zij die in de hemelse gewesten is opgenomen is voor altijd bij de Heer zegt Paulus en dat wil zeggen dat hij of zij de Goddelijke Verlosser al heeft aangenomen tijdens zijn of haal leven. Heeft hij of zij de Verlosser afgewezen dan komt zo iemand helemaal niet in de Hemel, leert de Bijbel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het dodenrijk bevindt zich in, op en rond de aarde. Wij leven op dit moment in het dodenrijk hoewel onze ziel wel al tot leven kan zijn gebracht en als zodanig naar verlossing uit het dodenrijk smacht. De zielen van overledenen die zich (nog) binnen de sfeer van de aarde bevinden zijn niet verlost. Behalve dan de zielen die deze sfeer tijdelijk uit vrije wil betreden om hulp te verlenen binnen de wil van God.

Het dodenrijk of de hades bevindt zich in de zee danwel onder de aarde. Wij leven OP de aarde. De doden bevinden zich zoals de geschiedenis van de arme Lazarus leert onder de aarde dus verticaal gescheiden door een kloof. Wachtend op het oordeel op de jongste dag. Daar zijn dus de gelovigen van het oude verbond en de ongelovigen van alle tijden. Er is 1 uitzondering op deze regel en dat zijn de gelovigen die met Christus zijn opgestaan ( overdrachtelijk) uit de dood, zij gaan bij hun sterven naar de hemel waar hun positie als is gedurende hun leven, zij zijn hemelburgers en hun leven is verborgen bij God en IN Christus Jezus. Col 3 vers 3.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ah en je kan niet 'in deze sfeer' hulp verlenen? Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet veel van je relaas volg. En t feit dat je dit alles baseert op je eigen gedachten en niet echt n basis of set van bronnen hebt om de communicatie erover wat te vergemakkelijken werkt ook niet echt mee.

Ik schrijf dat er hulp wordt verleend in het dodenrijk door verloste zielen. Goed lezen! Dat je mijn woorden niet begrijpt kan ik niet veranderen, ik schrijf toch in duidelijke bewoordingen. Ik zou niet weten welke 'set van bronnen' je erbij zou kunnen helpen om wel te begrijpen wat ik schrijf.

Kun je dit aantonen vanuit de Bijbel? Je schrijft wel duidelijk, maar op een forum waar de Bijbel centraal staat zou je dit moeten kunnen onderbouwen. Zo duidelijk zijn je bewoordingen niet, het is wat wollig vind ik . Noem eens een Bijbeltekst zou ik zeggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ah en je kan niet 'in deze sfeer' hulp verlenen? Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet veel van je relaas volg. En t feit dat je dit alles baseert op je eigen gedachten en niet echt n basis of set van bronnen hebt om de communicatie erover wat te vergemakkelijken werkt ook niet echt mee.

Ik schrijf dat er hulp wordt verleend in het dodenrijk door verloste zielen. Goed lezen! Dat je mijn woorden niet begrijpt kan ik niet veranderen, ik schrijf toch in duidelijke bewoordingen. Ik zou niet weten welke 'set van bronnen' je erbij zou kunnen helpen om wel te begrijpen wat ik schrijf.

Kun je dit aantonen vanuit de Bijbel? Je schrijft wel duidelijk, maar op een forum waar de Bijbel centraal staat zou je dit moeten kunnen onderbouwen. Zo duidelijk zijn je bewoordingen niet, het is wat wollig vind ik . Noem eens een Bijbeltekst zou ik zeggen.

Christus staat centraal. De bijbel en Christus zijn geen synoniem voor elkaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
De Bijbel zegt dat de aarde vast gefundeerd ligt. Dat staat op meerdere plaatsen. Nergens staat dat de aarde draait.

Dit is dus een knap staaltje van Bijbel-inlegkunde en doorgeslagen Bijbelstudie. Nergens in de Bijbel staat dat Parijs de hoofdstad van Frankrijk is.

De aarde is een hemellichaam dat door de ruimte zweeft. Gelukkig bevestigt de Bijbel dat:

Job 26

Hij hangt de aarde aan een niet

Er zijn inderdaad dwazen geweest die dachten dat de aarde vast stond, ze waren en zijn een schande voor Bijbel-uitleg. De Bijbel beweert dit natuurlijk niet, kan ook niet. Zoals iedereen weet draait de aarde om haar as, draait de aarde om de zon. De holle aarde theorie, die volkomen ten onrechte "Het Bijbelse wereldbeeld" wordt genoemd is een achterhaalde, occulte en onjuiste leer.

De occulte holle aarde theorie kan slechts stand houden wanneer we de Bijbel en de wetenschap verdraaien.

Prediker 1

Ook rijst de zon op, en de zon gaat onder, en zij hijgt naar haar plaats, waar zij oprees.

Ook hieruit blijkt hetgeen we al weten: een beschrijving van de schijnbare beweging van de zon gezien vanaf de aarde. Ook nu spreken we over de zonsopgang en zonsondergang, zonder daarmee te bedoelen dat de zon om de aarde draait.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ah en je kan niet 'in deze sfeer' hulp verlenen? Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet veel van je relaas volg. En t feit dat je dit alles baseert op je eigen gedachten en niet echt n basis of set van bronnen hebt om de communicatie erover wat te vergemakkelijken werkt ook niet echt mee.

Ik schrijf dat er hulp wordt verleend in het dodenrijk door verloste zielen. Goed lezen! Dat je mijn woorden niet begrijpt kan ik niet veranderen, ik schrijf toch in duidelijke bewoordingen. Ik zou niet weten welke 'set van bronnen' je erbij zou kunnen helpen om wel te begrijpen wat ik schrijf.

Je schrijft wel duidelijk, maar op een forum waar de Bijbel centraal staat zou je dit moeten kunnen onderbouwen. Zo duidelijk zijn je bewoordingen niet, het is wat wollig vind ik . Noem eens een Bijbeltekst zou ik zeggen.

Kun je dit aantonen vanuit de Bijbel?

Sorry Kwispel, ik citeer geen bijbelteksten om mijn gedachtegang te onderbouwen. De tegenstander van God bedient zich ook van bijbelteksten, ik doe daar niet aan mee.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De duivel kent de Bijbel door en door. De Bijbel is het Woord van God, maar de Bijbel is niet God zelf.

De aarde draait om de zon en om haar as. Nu zijn er mensen die driftig in de Bijbel gaan zoeken om het tegendeel te bewijzen. Ze denken iets te vinden, maar de Waarheid vinden ze niet. Hun leer beweert dat de aarde vast staat, het moet dus met de Bijbel aantoonbaar zijn?! Helaas, de realiteit haalt ze in. De Bijbel heeft geen ongelijk, de mens heeft ongelijk! De Bijbel is waar, maar de Waarheid is niet uitsluitend in de Bijbel te vinden. Misschien een gevaarlijke uitspraak? De Waarheid is in Jezus. HIJ is de Waarheid!

Er zijn mensen die door gebedsgenezing een ziekte of kwaal kwijt raken. Tegenstanders gaan weer driftig in de Bijbel bladeren. Hun bedelingenleer spreekt het nl. tegen. Er is geen sprake van Bijbeluitleg, maar van Bijbelinleg. Jezus geneest, ook nu nog!

Jezus is Koning, HIJ is HEERE, Hij regeert. Weer gaan spotters met deze intentie aan de haal, door satan de eer te geven als koning van de wereld. De Bijbel wordt misbruikt om de argumenten kracht bij te zetten. Het wordt immers zo onderwezen. Maar ook nu haalt de realiteit de mens weer in: Jezus IS Koning! Dat is de Waarheid en de realiteit. Hij is de Waarheid en het Leven. Hij is Koning en Heelmeester, Beste Vriend en Verlosser.

Er zijn mensen die alles uit de Bijbel willen halen en denken te kunnen halen. De realiteit haalt ze in. Hebben ze een relatie met Jezus? Heel goed mogelijk, maar wellicht plaatsen ze de Bijbel boven Jezus. Kan dat? Ja, vreemd maar waar, het kan. De duivel gelooft ook in de Bijbel. Satan gelooft ook in God en gebruikt diezelfde Bijbel om de mens te misleiden, en daarom hebben we Jezus allemaal zo keihard nodig!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Letterlijk onder de aarde?

Onder de aarde kan niet. De aarde is rond en draait.

De Bijbel zegt dat de aarde vast gefundeerd ligt. Dat staat op meerdere plaatsen. Nergens staat dat de aarde draait.

Nergens staat dat je moet poepen. Toch moet ook jij poepen. Dat is on-Bijbels.

Djeeez, wat een redenaties van likmevestje zeg.

De aarde is vast gefundeerd. Ja, en de maan is van suiker.

Link naar bericht
Deel via andere websites
De duivel kent de Bijbel door en door. De Bijbel is het Woord van God, maar de Bijbel is niet God zelf.

De aarde draait om de zon en om haar as. Nu zijn er mensen die driftig in de Bijbel gaan zoeken om het tegendeel te bewijzen. Ze denken iets te vinden, maar de Waarheid vinden ze niet. Hun leer beweert dat de aarde vast staat, het moet dus met de Bijbel aantoonbaar zijn?! Helaas, de realiteit haalt ze in. De Bijbel heeft geen ongelijk, de mens heeft ongelijk! De Bijbel is waar, maar de Waarheid is niet uitsluitend in de Bijbel te vinden. Misschien een gevaarlijke uitspraak? De Waarheid is in Jezus. HIJ is de Waarheid!

Er zijn mensen die door gebedsgenezing een ziekte of kwaal kwijt raken. Tegenstanders gaan weer driftig in de Bijbel bladeren. Hun bedelingenleer spreekt het nl. tegen. Er is geen sprake van Bijbeluitleg, maar van Bijbelinleg. Jezus geneest, ook nu nog!

Jezus is Koning, HIJ is HEERE, Hij regeert. Weer gaan spotters met deze intentie aan de haal, door satan de eer te geven als koning van de wereld. De Bijbel wordt misbruikt om de argumenten kracht bij te zetten. Het wordt immers zo onderwezen. Maar ook nu haalt de realiteit de mens weer in: Jezus IS Koning! Dat is de Waarheid en de realiteit. Hij is de Waarheid en het Leven. Hij is Koning en Heelmeester, Beste Vriend en Verlosser.

Er zijn mensen die alles uit de Bijbel willen halen en denken te kunnen halen. De realiteit haalt ze in. Hebben ze een relatie met Jezus? Heel goed mogelijk, maar wellicht plaatsen ze de Bijbel boven Jezus. Kan dat? Ja, vreemd maar waar, het kan. De duivel gelooft ook in de Bijbel. Satan gelooft ook in God en gebruikt diezelfde Bijbel om de mens te misleiden, en daarom hebben we Jezus allemaal zo keihard nodig!

Wat is hier gebeurt, ineens het licht gezien? Je spreekt voor jezelf, chapeau.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een dode ziel in het hiernamaals zal haar dierbaren niet herkenen als deze uit een hogere sfeer in het dodenrijk afdalen om te helpen. Deze dierbaren uit hogere sferen zullen pas door de dode ziel worden herkend als zij het dodenrijk heeft verlaten en haar tot leven gewekte ziel dezelfde graad van rijpheid heeft bereikt als de ziel die haar helpt. De levende zielen die naar het dodenrijk afdalen doen dit uit vrije wil maar het is voor hen een afschuwelijke ervaring, ze verblijven liever in de sfeer van licht en harmonie, daarom houden deze zich slechts voor korte tijd bij zo'n dode ziel op om raad te geven en vervolgens weer terug te keren naar het koninkrijk van Liefde, Wijsheid en Kracht. Als de dode ziel tot leven is gewekt en haar dierbare herkent is haar blijdschap bijzonder groot en het zal haar stimuleren om haar geestelijk inzicht verder te vergroten. Zo zal zij steeds nieuwe dierbaren ontmoeten die haar uit een hogere sfeer bezoeken en pas herkennen als zij dezelfde graad van rijpheid heeft bereikt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb je het nu over een soort vagevuur of over een zielenslaap? Ik kan er geen touw aan vastknopen.

Lazarus, de arme man, die in de schoot van Abraham was in het dodenrijk had het daar heel goed en communiceerde volgens mij met die rijke man. Die rijke man vroeg hem zelfs om een gunst.

Doden houden niet op te bestaan, maar er is gewoon een verbroken communicatie. Maar veel weten wij er niet van, het blijft speculeren. Niemand is ooit teruggekeerd uit de dood. Er is nog nooit een dode opgewekt. Zelfs Lazarus moest weer sterven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
De duivel kent de Bijbel door en door. De Bijbel is het Woord van God, maar de Bijbel is niet God zelf.

De aarde draait om de zon en om haar as. Nu zijn er mensen die driftig in de Bijbel gaan zoeken om het tegendeel te bewijzen. Ze denken iets te vinden, maar de Waarheid vinden ze niet. Hun leer beweert dat de aarde vast staat, het moet dus met de Bijbel aantoonbaar zijn?! Helaas, de realiteit haalt ze in. De Bijbel heeft geen ongelijk, de mens heeft ongelijk! De Bijbel is waar, maar de Waarheid is niet uitsluitend in de Bijbel te vinden. Misschien een gevaarlijke uitspraak? De Waarheid is in Jezus. HIJ is de Waarheid!

Er zijn mensen die door gebedsgenezing een ziekte of kwaal kwijt raken. Tegenstanders gaan weer driftig in de Bijbel bladeren. Hun bedelingenleer spreekt het nl. tegen. Er is geen sprake van Bijbeluitleg, maar van Bijbelinleg. Jezus geneest, ook nu nog!

Jezus is Koning, HIJ is HEERE, Hij regeert. Weer gaan spotters met deze intentie aan de haal, door satan de eer te geven als koning van de wereld. De Bijbel wordt misbruikt om de argumenten kracht bij te zetten. Het wordt immers zo onderwezen. Maar ook nu haalt de realiteit de mens weer in: Jezus IS Koning! Dat is de Waarheid en de realiteit. Hij is de Waarheid en het Leven. Hij is Koning en Heelmeester, Beste Vriend en Verlosser.

Er zijn mensen die alles uit de Bijbel willen halen en denken te kunnen halen. De realiteit haalt ze in. Hebben ze een relatie met Jezus? Heel goed mogelijk, maar wellicht plaatsen ze de Bijbel boven Jezus. Kan dat? Ja, vreemd maar waar, het kan. De duivel gelooft ook in de Bijbel. Satan gelooft ook in God en gebruikt diezelfde Bijbel om de mens te misleiden, en daarom hebben we Jezus allemaal zo keihard nodig!

Wat is hier gebeurt, ineens het licht gezien? Je spreekt voor jezelf, chapeau.

Als jij nou zelf ook het (ware) Licht zou gaan zien, dan zou je ophouden met deze rare denigrerende houding naar Dirk. Bovendien zou je inzien dat je ZELF niet voor jezelf spreekt, maar voor Jozef Rulof, wat je presenteert als van jezelf. Houd dus maar op over "graad van rijpheid" aangezien je zelf het onderscheidingsvermogen niet voldoende hebt, anders zou je zo niet praten.

Overigens is die denigrerende laatdunkende houding zeer kenmerkend voor Ruloffianen. Jammer! Maar begrijpelijk, aangezien Rulof naast een stukje plausibele filosofie ook veel onzin heeft geschreven en zijn aanhangers vol aanbidding alles klakkeloos overnemen wat hij heeft gezegd en geschreven. Inclusief de verbolgen toon en houding die het werk van Rulof kenmerken, omdat hij zo verbolgen was over het feit dat een spiritistenvereniging hem niet als lid toeliet. Die verbolgenheid en hooghartigheid spreekt door al zijn boeken heen en zijn aanhangers nemen niet alleen de inhoud maar ook de houding en de toon van hem aan. ;)

Wij gelovigen hebben maar één Heer, Onze Heer Jezus Christus, die ons de Heilige Geest gaf. Wij volgen geen meester "Alcar" en aanverwanten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Een dode ziel in het hiernamaals zal haar dierbaren niet herkenen als deze uit een hogere sfeer in het dodenrijk afdalen om te helpen. Deze dierbaren uit hogere sferen zullen pas door de dode ziel worden herkend als zij het dodenrijk heeft verlaten en haar tot leven gewekte ziel dezelfde graad van rijpheid heeft bereikt als de ziel die haar helpt. De levende zielen die naar het dodenrijk afdalen doen dit uit vrije wil maar het is voor hen een afschuwelijke ervaring, ze verblijven liever in de sfeer van licht en harmonie, daarom houden deze zich slechts voor korte tijd bij zo'n dode ziel op om raad te geven en vervolgens weer terug te keren naar het koninkrijk van Liefde, Wijsheid en Kracht. Als de dode ziel tot leven is gewekt en haar dierbare herkent is haar blijdschap bijzonder groot en het zal haar stimuleren om haar geestelijk inzicht verder te vergroten. Zo zal zij steeds nieuwe dierbaren ontmoeten die haar uit een hogere sfeer bezoeken en pas herkennen als zij dezelfde graad van rijpheid heeft bereikt.

Graag bronvermelding erbij zetten. Jozef Rulof, dat is duidelijk. Welk werk? Paginanummer? Bronvermelding moet ook volgens de forumregels en terecht, want correct.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Heb je het nu over een soort vagevuur of over een zielenslaap? Ik kan er geen touw aan vastknopen.

Zolang je mijn woorden binnen door mensen bedachte leerstellingen probeert te plaatsen zul je er ook niets van begrijpen.

Hoewel ik vaak lijnrecht tegenover Kwispel sta in inzicht en geesteshouding, is haar scepsis in dezen m.i. gerechtvaardigd.

Laat die verwaandheid maar achterwege en begin eerst eens naar jezelf te kijken. Want a) het zijn jouw woorden niet (of je moet de fantasie aanhangen dat jij een incarnatie van Rulof bent :# ), en B) bovendien zijn de leerstellingen die jij van Rulof overneemt ook door mensen bedachte leerstellingen. Misschien was hij her en der geinspireerd, maar exact waardoor is nog maar de vraag.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat is hier gebeurt, ineens het licht gezien? Je spreekt voor jezelf, chapeau.

Als jij nou zelf ook het (ware) Licht zou gaan zien, dan zou je ophouden met deze rare denigrerende houding naar Dirk. Bovendien zou je inzien dat je ZELF niet voor jezelf spreekt, maar voor Jozef Rulof, wat je presenteert als van jezelf.

Wat begrijp je niet aan het woord chapeau? Het is Frans en betekent goed gedaan! Ik geef Gelooft.com een gemeende pluim omdat hij voor het eerst in dit topic een zinvolle bijdrage levert zonder andermans zienswijze, leerstelling of bijbeltekst te citeren en ik ben het ook grotendeels eens met wat hij in het betreffende bericht schrijft.

Jozef Rulof ken ik niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De zielen die het kindschap Gods beërven, doordat zij tijdens hun leven als mens de goddelijke verlosser Jezus Christus hebben aangenomen als redder van hun ziel en hem uit vrije wil hebben nagevolgd in daden van onbaatzuchtige naastenliefde zoals Hij hen heeft opgedragen, zullen vrije geesten zijn die zullen scheppen en werken binnen Gods wil. Zij zijn niet gebonden aan een hemellichaam en kunnen zich vrij naar waarheen zij willen bewegen. Deze zielen worden aangesteld als regeerders over grote delen van het koninkrijk Gods. Zij zijn volledig vervuld van Gods Liefde en als zodanig volmaakt en scheppen nieuwe werelden vanuit deze Kracht.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat is hier gebeurt, ineens het licht gezien? Je spreekt voor jezelf, chapeau.

Als jij nou zelf ook het (ware) Licht zou gaan zien, dan zou je ophouden met deze rare denigrerende houding naar Dirk. Bovendien zou je inzien dat je ZELF niet voor jezelf spreekt, maar voor Jozef Rulof, wat je presenteert als van jezelf.

Wat begrijp je niet aan het woord chapeau? Het is Frans en betekent goed gedaan!

Wat begrijp jij niet aan het begrip denigrerend? Het is Nederlands, en het betekent kleinerend, minachtend.

Ik geef Gelooft.com een gemeende pluim omdat hij voor het eerst in dit topic een zinvolle bijdrage levert zonder andermans zienswijze, leerstelling of bijbeltekst te citeren en ik ben het ook grotendeels eens met wat hij in het betreffende bericht schrijft.

Jozef Rulof ken ik niet.

Nog liegen ook. Je gedachtengoed, inclusief jargon en toon, kan men o.a. hier aantreffen: http://www.rulof.org/download/nl_01_hiernamaals.pdf

Eveneens deelde ene zieneres genaamd Bertha Dudde, (een deel van) het gedachtengoed van Rulof: http://www.berthadudde.net/Downloads/BD.TB52.pdf

Sommige evangelicalen lopen zonder enig onderscheidingsvermogen enorm achter die Dudde aan. Ben jij soms (een van) die evangelicale(n)?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er bestaat geen liefdevolle God die zielen naar de hel stuurt om voor altijd te creperen. Alles in Zijn schepping is erop toegerust om de verdwaalde schapen en verloren zonen terug te voeren naar het huis van de Vader waar alles zijn oorsprong heeft. Geen enkel wezen dat uit Zijn kracht is voortgekomen zal verloren gaan. Iedere ziel zal zich vroeg of laat overgeven aan de Liefde omdat dit de enige kracht is die omhoog voert. Als wij mensen straf, toorn, wraak en jaloezie als Gods kenmerken beschouwen staan we ver van de waarheid af. Als we dan ook nog pretenderen dat we anderen hier bang voor moeten maken door dit met bijbelteksten te onderbouwen staan we verder van de waarheid af dan goed voor ons is. God is Liefde, Wijsheid en Kracht. Vader, Zoon en Geest. God is almachtig, volmaakt en barmhartig. God is vol van genade. Er is geen macht groter of sterker dan die van de liefdevolle Vader.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid