Spring naar bijdragen

Het hiernamaals


Aanbevolen berichten

Ik heb al veel vreemde theorieën gehoord, maar dat het dodenrijk zich OP de aarde zou bevinden, slaat werkelijk alles.

Maar goed, de Bijbel staat blijkbaar buiten dit soort vreemde gedachten.

Ik schrijf dat het dodenrijk zich in, op en om de aarde bevindt. Goed lezen! Waarom staat de bijbel hier buiten? En waarom zijn dit vreemde gedachten?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 278
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Het hele bestaan, het alles, het multiversum, hoe je het ook wilt noemen, is eigenlijk één grote pot Nutella. De Nutella zelf, de inhoud, de hazelnoot-chocolade pasta kan alleen uit de pot als de deksel opengaat, maar die kan gelukkig niet open want er is buiten de pot Nutella namelijk niets.

Duidelijke bewoording toch? :+

Ik denk dat er iets mis is met je verstandelijke vermogen om te begrijpen wat duidelijke bewoording inhoudt. Als je gewoon zegt dat je niet voor waar aanneemt wat ik schrijf is dat prima. Maar als je mijn woorden koppelt aan een pot Nutella en hazelnoot-chocoladepasta ontbreekt het je kennelijk aan een niveau van intelligentie om het juiste onderscheid te maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heb al veel vreemde theorieën gehoord, maar dat het dodenrijk zich OP de aarde zou bevinden, slaat werkelijk alles.

Maar goed, de Bijbel staat blijkbaar buiten dit soort vreemde gedachten.

Ik schrijf dat het dodenrijk zich in, op en om de aarde bevindt. Goed lezen! Waarom staat de bijbel hier buiten? En waarom zijn dit vreemde gedachten?

Je hebt helemaal gelijk, Mohawk, en wie de Schrift werkelijk kent, die kan weten dat het juist is. Mozes en Elia verschenen op de berg bij de transfiguratie. En Samuel verscheen (ogenschijnlijk) vanuit de aarde aan Saul. Ook leven er doden in een levend lichaam ("laat de doden hun doden begraven"). Dus op de aarde. Eveneens leven er doden (gestorvenen) buiten het lichaam op de aarde. Dit wordt bevestigd door uitkomsten van het Bijna-Dood-Onderzoek. Een mooi en makkelijk boek daarover is bijvoorbeeld "terugkeer uit de dood" van Ritchie. Hij beschrijft hoe hij buiten zijn lichaam naar zijn vroegere stamkroeg ging, waar hij mensen zag staan drinken, en er gestorvenen zich aan hen vastklampten om "mee te drinken", omdat ze zo hevig verlangden naar de sensatie van het drinken.

Kwantumfysisch gezien klopt je uitspraak eveneens. De wetenschap bevestigt de Schrift steeds meer.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Goed lezen?????

Je schrijft, in, op, en rond de aarde, en daarmee dus ook OP de aarde.

Maar nogmaals, de Bijbel leert dat niet.

Lees anders de Schrift eens, voordat je een ander beschuldigt van "niet goed lezen".

Misschien moet je 'de schrift' eens lezen met een andere bril op. Maar ik waarschuw je alvast; de letter doodt, alleen de geest maakt levend.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee, Mohawk heeft helemaal geen gelijk. Het dodenrijk bevindt zich onder de aarde, en de poel des vuurs in de buitenste duisternis, en die maakt sowieso geen deel uit van de kosmos, laat staan van het Koninkrijk der hemelen.

Met een "andere bril op?" . Je waarschuwing is aan mij niet besteed.

Ik bestudeer de Bijbel al meer dan 40 jaar, en de Bijbel is, voor mij althans, het Woord van God, Die Geest IS. Ik neem de Bijbel nog altijd letterlijk, hoewel dat bij velen al lang niet meer het geval is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De zielen van liefdevolle mensen zullen niet door het dodenrijk vastgehouden kunnen worden. Zij behoren de Liefde toe en worden binnengeleid in een lichtere omgeving waar deze zielen verder in de waarheid worden onderricht door wetende zielen die in opdracht van de Liefde hulp verlenen en kennis van de waarheid aan hen doorgeven. Het maakt niet uit of die liefdevolle zielen tijdens hun leven als mens moslim, christen, boedist, hindoe, atheïst, katholiek, protestant, gereformeerd, jood of griek waren. Alleen de graad van liefde die de mens tijdens haar leven heeft bereikt bepaald of zij in een hemelse sfeer kan worden opgenomen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nee, Mohawk heeft helemaal geen gelijk. Het dodenrijk bevindt zich onder de aarde, en de poel des vuurs in de buitenste duisternis, en die maakt sowieso geen deel uit van de kosmos, laat staan van het Koninkrijk der hemelen.

Met een "andere bril op?" . Je waarschuwing is aan mij niet besteed.

Ik bestudeer de Bijbel al meer dan 40 jaar, en de Bijbel is, voor mij althans, het Woord van God, Die Geest IS. Ik neem de Bijbel nog altijd letterlijk, hoewel dat bij velen al lang niet meer het geval is.

Hoezo is de bijbel Gods woord? Er staat toch niet geschreven: "In den beginne was de Bijbel, en de Bijbel was bij God, en de Bijbel was God."

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nee, Mohawk heeft helemaal geen gelijk. Het dodenrijk bevindt zich onder de aarde, en de poel des vuurs in de buitenste duisternis, en die maakt sowieso geen deel uit van de kosmos, laat staan van het Koninkrijk der hemelen.
Letterlijk onder de aarde?

Onder de aarde kan niet. De aarde is rond en draait.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nee, Mohawk heeft helemaal geen gelijk. Het dodenrijk bevindt zich onder de aarde, en de poel des vuurs in de buitenste duisternis, en die maakt sowieso geen deel uit van de kosmos, laat staan van het Koninkrijk der hemelen.
Letterlijk onder de aarde?

Onder de aarde kan niet. De aarde is rond en draait.

Ja dat weet ik, vandaar dat ik wil weten wat Ineke dan bedoelt.
Link naar bericht
Deel via andere websites
Ja dat weet ik, vandaar dat ik wil weten wat Ineke dan bedoelt.

Je weet niet wat je vraagt, Hitchens!

Het is een groot geheim, de holle aarde theorie, zie bijvoorbeeld:

http://plazilla.com/page/4295039605/is-de-holle-aarde-theorie-de-grootste-doofpotaffaire-aller-tijden

Een occulte leer met verschillende varianten, waar het het Thule-Gesellschaft, mensen als Halley, Hitler, Kl. Haneveld door gefascineerd waren. Hitler hield er een holle aarde theorie op na, welke gebaseerd was op diverse (geroofde) manuscripten, documenten, geheime occulte spreuken enz (bron: Hollow Earth Research Society).

Het is een occulte leer die in bepaalde religieuze minderheden populair is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ja dat weet ik, vandaar dat ik wil weten wat Ineke dan bedoelt.

Je weet niet wat je vraagt, Hitchens!

Het is een groot geheim, de holle aarde theorie, zie bijvoorbeeld:

http://plazilla.com/page/4295039605/is-de-holle-aarde-theorie-de-grootste-doofpotaffaire-aller-tijden

Een occulte leer met verschillende varianten, waar het het Thule-Gesellschaft, mensen als Halley, Hitler, Kl. Haneveld door gefascineerd waren. Hitler hield er een holle aarde theorie op na, welke gebaseerd was op diverse (geroofde) manuscripten, documenten, geheime occulte spreuken enz (bron: Hollow Earth Research Society).

Het is een occulte leer die in bepaalde religieuze minderheden populair is.

Volgens mij weet Hitchens prima wat hij vraagt. Jij komt daarintegen over als iemand die alleen maar naar meningen van anderen kunt verwijzen en zelf niets te zeggen hebt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het spijt me Hitchens, maar ik ga er verder niet op in, zeker niet nadat Dirk het weer nodig vindt de "holle aarde theorie" als occult te bestempelen.

Ik heb geen zin om, volgens mijn visie, het Bijbels wereldbeeld wederom te verdedigen.

Ik laat het verder hierbij, en zal niet meer posten in dit topic.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De zielen van overleden mensen die zich in het dodenrijk bevinden wanen zich nog tussen de mensen. Er kan een lange tijd overheen gaan eer zij door hebben dat ze dood zijn. Ze zullen zich vaak ophouden in de omgeving waar zij als mens geleefd hebben en proberen contact te leggen met de mensen die zij kennen uit hun leven als mens. Ze kunnen in bepaalde omstandigheden bezit nemen van een menselijk lichaam en zich bezatten in de kroeg.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een dode ziel in het dodenrijk verkeert in grote verwarring. Zij heeft niets aan haar aardse kennis en geestelijk inzicht naar waarheid heeft zij niet. In haar leven heeft ze geen noemenswaardige werken van onbaatzuchtige naastenliefde laten zien en verkeert daardoor in grote nood. Ze woont ook gesprekken bij die over geloof gaan maar wordt niet veel wijzer uit de talloze leerstellingen en verschillende interpretaties van bijbelteksten. Arme zielen ik wens jullie Gods liefde en wijsheid toe.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ja dat weet ik, vandaar dat ik wil weten wat Ineke dan bedoelt.

Je weet niet wat je vraagt, Hitchens!

Het is een groot geheim, de holle aarde theorie, zie bijvoorbeeld:

http://plazilla.com/page/4295039605/is-de-holle-aarde-theorie-de-grootste-doofpotaffaire-aller-tijden

Een occulte leer met verschillende varianten, waar het het Thule-Gesellschaft, mensen als Halley, Hitler, Kl. Haneveld door gefascineerd waren. Hitler hield er een holle aarde theorie op na, welke gebaseerd was op diverse (geroofde) manuscripten, documenten, geheime occulte spreuken enz (bron: Hollow Earth Research Society).

Het is een occulte leer die in bepaalde religieuze minderheden populair is.

Volgens mij weet Hitchens prima wat hij vraagt. Jij komt daarintegen over als iemand die alleen maar naar meningen van anderen kunt verwijzen en zelf niets te zeggen hebt.

Nou nee. Gelooft.com weet waar Ineke het over heeft, omdat vele fora zijn volgeplempt met de leer van de roodblauwe tent waar Ineke fan van is. Hele fora zijn volgegooid met het dictaat van die tent. Gelooft.com verwijst gewoon alvast maar naar een samenvatting. Heel verstandig, want voor je het weet staat het hier ook vol met uitsluitend die gedicteerde onzin en blijft er geen enkele zinnige topic meer over, behalve het dictaat van de tentfans.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De zielen die aan het dodenrijk ontsnapt zijn door hun werken van onbaatzuchtige naastenliefde komen in een compleet andere sfeer terecht die alle verwachtingen overtreft. Een sfeer van licht en harmonie met daarin de prachtigste scheppingen die ieders voorstellingsvermogen te boven gaat. De zielen sluiten zich aan bij zielen die meer inzicht hebben van de waarheid wat betreft de liefde, wijsheid en almacht Gods en waar nodig het ware evangelie van de liefde verkondigen. Zalig zijn deze zielen die uit het dodenrijk zijn opgeklommen naar de hemelse gebieden in het koningkrijk Gods.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ja dat weet ik, vandaar dat ik wil weten wat Ineke dan bedoelt.

Je weet niet wat je vraagt, Hitchens!

Het is een groot geheim, de holle aarde theorie, zie bijvoorbeeld:

http://plazilla.com/page/4295039605/is-de-holle-aarde-theorie-de-grootste-doofpotaffaire-aller-tijden

Een occulte leer met verschillende varianten, waar het het Thule-Gesellschaft, mensen als Halley, Hitler, Kl. Haneveld door gefascineerd waren. Hitler hield er een holle aarde theorie op na, welke gebaseerd was op diverse (geroofde) manuscripten, documenten, geheime occulte spreuken enz (bron: Hollow Earth Research Society).

Het is een occulte leer die in bepaalde religieuze minderheden populair is.

Rare site. Dat je dit soort rommel onder de aandacht wilt brengen betekent dat je weinig begrijpt van het Bijbels Wereldbeeld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
De zielen die aan het dodenrijk ontsnapt zijn door hun werken van onbaatzuchtige naastenliefde komen in een compleet andere sfeer terecht die alle verwachtingen overtreft. Een sfeer van licht en harmonie met daarin de prachtigste scheppingen die ieders voorstellingsvermogen te boven gaat. De zielen sluiten zich aan bij zielen die meer inzicht hebben van de waarheid wat betreft de liefde, wijsheid en almacht Gods en waar nodig het ware evangelie van de liefde verkondigen. Zalig zijn deze zielen die uit het dodenrijk zijn opgeklommen naar de hemelse gebieden in het koningkrijk Gods.

Ik heb je maar bedankt voor dez vreemde post, maar waar haal je dit vandaan? Waar staat dat "zielen" opklimmen uit het dodenrijk naar de hemelse gebieden zelfs in het koninkrijk Gods? Koninkrijk schrijf je zonder " g" . Ik zal wel weer geen antwoord krijgen, want je schrijft prachtige zinnen, maar nergens op gebaseerd. Erg ver van de realiteit vandaan in mijn optiek.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nee, Mohawk heeft helemaal geen gelijk. Het dodenrijk bevindt zich onder de aarde, en de poel des vuurs in de buitenste duisternis, en die maakt sowieso geen deel uit van de kosmos, laat staan van het Koninkrijk der hemelen.
Letterlijk onder de aarde?

Onder de aarde kan niet. De aarde is rond en draait.

De Bijbel zegt dat de aarde vast gefundeerd ligt. Dat staat op meerdere plaatsen. Nergens staat dat de aarde draait.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Rare site. Dat je dit soort rommel onder de aandacht wilt brengen betekent dat je weinig begrijpt van het Bijbels Wereldbeeld.

Ik weet dat I-K en jij op andere fora de holle aarde theorie aan de man brachten. Zonder succes overigens.

Dan ben je slecht geïnformeerd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid