Spring naar bijdragen

Het hiernamaals


Aanbevolen berichten

O ja? Ik ben geen "gevallen engel" waar deze dame aan refereert. Ik ben een mens die 40 jaar geleden tot geloof is gekomen in de Here Jezus Christus, en heb door dat geloof eeuwig leven ontvangen, in tegenstelling tot die "oer-wezens" die deze dame beschrijft.

Zij zullen geworpen worden in de poel des vuurs leert de Bijbel.

Overigens distantieer ik me normaliter van mensen die beweren dat de Bijbel onvolledig zou zijn, en daar zo nodig nog iets aan toe willen voegen.

Beschouw het bovenstaande dan ook maar als mijn laatste post aan jou.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 278
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

O ja? Ik ben geen "gevallen engel" waar deze dame aan refereert.

Heb je je ooit wel eens afgevraagd wanneer je ziel is geschapen en waarom er geschreven staat dat wij geschapen zijn naar Gods evenbeeld Die toch Geest is en geen mens. Heb je je ooit afgevraagd waarom Jezus zei; "jullie zijn zelf goden" terwijl Hij tegen mensen sprak? En waarom denk je dat Hij verlosser van de wereld is en niet alleen verlosser van mensen? Denk je echt dat er zo'n groot offer moest worden gebracht voor alleen de zonden die wij tijdens ons leven als mens begaan? De zonden die voortvloeien uit het gevallen wezen dat we in werkelijkheid zijn.

Ik ben een mens die 40 jaar geleden tot geloof is gekomen in de Here Jezus Christus, en heb door dat geloof eeuwig leven ontvangen, in tegenstelling tot die "oer-wezens" die deze dame beschrijft.

Zij zullen geworpen worden in de poel des vuurs leert de Bijbel.

Ik zou niet roemen op mijn geloof en bijbelkennis. Niet iedereen die tot Jezus zegt: Here Here! zal ingaan in het koninkrijk der hemelen, maar alleen die doet de wil van de Vader, die in de hemel is. Aan de vruchten herkent men de boom. De boom die slechte vruchten voortbrengt wordt inderdaad in het vuur geworpen als de aarde in een vuurbal veranderd aan het eind van deze verlossingsperiode.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Overigens distantieer ik me normaliter van mensen die beweren dat de Bijbel onvolledig zou zijn, en daar zo nodig nog iets aan toe willen voegen.

Als jij het onderscheidend vermogen van het concilie van Hippo (393) en Carthago (418-419) als maatgevend stelt is dat jouw keuze en ook jouw verantwoordelijkheid. Ik zou mijn leven er niet voor in de waagschaal durven stellen gezien de vruchten van deze boom.

Beschouw het bovenstaande dan ook maar als mijn laatste post aan jou.

Jammer :(

Link naar bericht
Deel via andere websites

Helaas zijn we het topic van mammavanmeisje aan het verstoren en gaat het niet meer over het hiernamaals. Daarom wil ik dit topic graag verlaten om anderen ook de ruimte te geven nog een zinnige bijdrage te leveren. Misschien open ik een nieuw topic: 'Sparren met Mohawk'. Dan kunnen jullie daar doorgaan met beschuldigingen uiten die ik vervolgens zal weerleggen als deze niet op waarheid gebaseerd zijn.

@mammavanmeisje

Vervelend dat ik een discussie heb losgemaakt in jouw topic. Ik hoop dat je de lat wat hoger wil leggen dan het gedachtegoed van de kerken. Laat je er niet van weerhouden om verder te zoeken naar woorden van liefde, wijsheid en kracht. Laat je niet bang maken!

Groet, Mohawk

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid