Spring naar bijdragen

Het hiernamaals


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 278
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Uit het ouderlijk huis, naar eigen nieuw huis, ..

Hoe oud denk je eigenlijk dat ik ben? :D

Ongelooflijk, het onderscheidend vermogen dat door je aan de dag wordt gelegd … :#

Nou jij nog. Het klakkeloos blijven napraten van zieneressen is niet zo verstandig. Als je je per se wilt blijven bezighouden met buitenbijbelse profetieen, is het wel zo verstandig dat je de herkomst van hun gedachtengoed kent, zoals het overduidelijke Rulofgehalte in het gedachtengoed van Dudde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nou jij nog. Het klakkeloos blijven napraten van zieneressen is niet zo verstandig. Als je je per se wilt blijven bezighouden met buitenbijbelse profetieen, is het wel zo verstandig dat je de herkomst van hun gedachtengoed kent, zoals het overduidelijke Rulofgehalte in het gedachtengoed van Dudde.

Vanwaar deze vijandige houding? Je hebt overduidelijk geen idee waar je het over hebt en tegen wie je ageert.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nou jij nog. Het klakkeloos blijven napraten van zieneressen is niet zo verstandig. Als je je per se wilt blijven bezighouden met buitenbijbelse profetieen, is het wel zo verstandig dat je de herkomst van hun gedachtengoed kent, zoals het overduidelijke Rulofgehalte in het gedachtengoed van Dudde.

Vanwaar deze vijandige houding? Je hebt overduidelijk geen idee waar je het over hebt en tegen wie je ageert.

Waarschijnlijk tegen God himself? Ageren dan?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nou jij nog. Het klakkeloos blijven napraten van zieneressen is niet zo verstandig. Als je je per se wilt blijven bezighouden met buitenbijbelse profetieen, is het wel zo verstandig dat je de herkomst van hun gedachtengoed kent, zoals het overduidelijke Rulofgehalte in het gedachtengoed van Dudde.

Vanwaar deze vijandige houding? Je hebt overduidelijk geen idee waar je het over hebt en tegen wie je ageert.

Waarschijnlijk tegen God himself? Ageren dan?

(1 Johannes 4:1-2)

1 Geliefden, gelooft niet een iegelijken geest, maar beproeft de geesten, of zij uit God zijn; want vele valse profeten zijn uitgegaan in de wereld.

2 Hieraan kent gij den Geest van God: alle geest, die belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God;

BD.7986

7 september 1961

De Liefde volbracht het werk van verlossing

De liefde van de mens Jezus voor Zijn medemensen was zo groot, dat ze Hem bewoog het zwaarste leed op zich te nemen en hen daardoor te helpen, omdat Hij hun grote geestelijke nood onderkende, hun ongelukkige toestand en hun hulpeloosheid zich uit eigen kracht van mijn tegenstander te bevrijden. De liefde van de mens Jezus gaf Hem het helderste licht over de toestand van de mensen, over de oorzaak ervan en de enige mogelijkheid tot redding. De liefde offerde zich dus zelf op om hen te verlossen, want op grond van Zijn liefde zag Hij ook de missie in die Hij zelf had ondernomen. Hij wist dat Hij zich zelf aan Mij had aangeboden om naar de aarde af te dalen, in een menselijk omhulsel verblijf te nemen en dit zo te vormen dat het Mij zelf als omhulsel kon dienen - de grote Geest van de oneindigheid, die onbegrensd was maar een menselijk omhulsel volledig en helemaal kon doorstralen.

En dus werd Ik zelf mens. Dat wil zeggen: de kracht van mijn liefde - mijn oer-substantie - vervulde totaal een menselijke vorm, die een zuivere ziel van boven in zich droeg, een ziel uit het rijk van het licht, die zich zelf had aangeboden om voor de grote oer-schuld van de gevallen geesten een werk van genoegdoening te verrichten, zoals mijn gerechtigheid verlangde om de gevallen wezens weer te kunnen opnemen in mijn rijk. De mens Jezus was deze ziel van het licht. Hij was de menselijke gedaante die Ik tot mijn verblijfplaats koos en in welke Ik zelf het verlossingswerk voor u heb volbracht.

Onmetelijk leed moest de mens Jezus verduren tijdens Zijn leven op aarde, omdat Zijn ziel de duisternis ervoer waarin ze moest vertoeven, en omdat Hij Zijn lijdensweg bekroonde met Zijn dood aan het kruis, die onmetelijk kwellend was en de mensen uit het verleden, de tegenwoordige tijd en de toekomst bevrijdde uit de handen van de macht die Mij vijandig gezind was en het geestelijke eens naar beneden had getrokken, de diepte in.

Maar Hij moet worden erkend als Verlosser Jezus Christus, in wie de eeuwige Godheid zelf het werk van het delgen van de grote zondenschuld had volbracht. Want pas deze erkenning levert de mensen de bevrijding van mijn tegenstander op. De erkenning van Jezus als omhulsel van Mij zelf betekent voor de mensen ook het vrij worden van de vroegere schuld. En deze erkenning moet levend zijn, niet slechts dode woorden die de mond uitspreekt, maar een overtuigd geloof dat Hij en Ik één werden, dat Jezus God is, dat Ik zelf in de mens Jezus ben geweest en Ik dus zelf de mensen verloste van zonde en dood.

Om tot dit levend, dat wil zeggen: overtuigd geloof te komen, zult u in de liefde moeten leven. U zult de mens Jezus moeten navolgen, wiens leven een onophoudelijk werkzaam zijn in liefde was. En wanneer u maar de wil hebt, zal Hij deze wil ook sterker maken, opdat u overtuigd uw geloof in Hem belijdt en daardoor ook aanspraak zult mogen maken op de genaden van het verlossingswerk, die u algehele verlossing waarborgen.

U zult de grote betekenis moeten kennen van Zijn geboorte, van Zijn missie en van het geheim van mijn menswording in Hem. U moet weten dat Hij alleen het zichtbare omhulsel is geweest voor Mij zelf, die als oneindige Geest voor u niet zichtbaar kon zijn en daarom zelf een omhulsel uitkoos dat Ik volledig kon doorstralen, opdat u Mij nu zult kunnen zien wanneer u mijn verlossingswerk erkent en het offer van de mens Jezus wilt aannemen, wanneer u zelf het teniet doen van uw oer-schuld begeert en daarom onder het kruis vlucht met uw schuld.

En ze zal waarlijk van u worden afgenomen. U zult vrij zijn en weer mijn rijk van licht en gelukzaligheid kunnen binnengaan. En u zult Mij zelf dan kunnen zien in Hem, in Jezus Christus, in wie Ik zelf voor u aan het kruis ben gestorven. Want het was de Liefde die in Jezus naar de aarde afdaalde. Het was de Liefde die Hem vervulde en die voor u mensen het zwaarste offer volbracht. En deze Liefde was Ik zelf.

Amen

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wie of wat is BD.7986

7 september 1961?

In elk geval wederom een vreemd verhaal, en wederom niet onderbouwd met de Schrift.

Je haalt eerst 1 Joh. 4:1-2 aan, maar wat is nu precies de connectie met dit verhaal?

"mijn oer-substantie?"

"gevallen wezens weer te kunnen opnemen in mijn rijk?"

"de grote oer-schuld van de gevallen geesten?"

Waar staat dit in de Bijbel?

Wel, ik heb er geen enkele moeite mee uit welke "geest" dit hele verhaal komt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nou jij nog. Het klakkeloos blijven napraten van zieneressen is niet zo verstandig. Als je je per se wilt blijven bezighouden met buitenbijbelse profetieen, is het wel zo verstandig dat je de herkomst van hun gedachtengoed kent, zoals het overduidelijke Rulofgehalte in het gedachtengoed van Dudde.

Vanwaar deze vijandige houding? Je hebt overduidelijk geen idee waar je het over hebt en tegen wie je ageert.

Waarschijnlijk tegen God himself? Ageren dan?

Dat is misschien wat hij denkt, maar zo zit het toch niet in elkaar. Zulke opgeblazen spirituele ego's zijn kenmerkend voor goeroes zoals een Rulof en een Dudde, en hun aanhang.

Ze eindigen zo ongeveer ook allemaal in de gedachte dat ze "werelden gaan scheppen". Verder van God los kan bijna niet, dus de omkering zal nog wel een keer komen, want dat houdt geen stand. Sommige zelf-geinduceerde "uittreders" (hallucinaties dus, dit heeft niets te maken met de BDE bijvoorbeeld) trappen ook in de illusie dat ze zelf hun wereld scheppen en kunnen scheppen. Zij willen zelf God zijn en hun hallucinaties bevestigen hun eigen ideeën. Mijns inziens is dat de laatste fase.

Mensen die dat pad op gaan, komen allemaal, zowel in de stof als daarbuiten, niet verder dan projectie. Hun eigen projecties.

En je kunt dat gedachtengoed best onderzoeken en er zelfs misschien ook nog iets nuttigs uit halen. Maar het is niet verstandig het klakkeloos te geloven en na te praten. Laat staan te gaan doen alsof het jouw eigen "profetieën" zouden zijn. Wees liever blij dat het dat niet zijn. Onderzoekt alles, behoud het goede.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is bedroevend om te ervaren dat mensen die zich verschuilen achter de Bijbel geen enkel idee hebben wat er in de Bijbel staat en wat ermee bedoeld wordt. Een vijandige houding die vol is van nijd en twist kan nooit door Gods geest geleid zijn. Valse beschuldigingen en laster komen niet van een God die liefde is en wenst dat wij in harmonie met elkaar omgaan. Het is beschamend dat er mensen zijn die de naam van Jezus bespottelijk maken door te beweren dat zij volgeling van Hem zijn terwijl hun hart vervult is van ongerechtigheid en haat. Een hart waarin liefdeloosheid heerst maakt geen deel uit van Gods koninkrijk. De mens zal pas in de waarheid worden geleid als hij zich bekeert van zijn liefdeloze wandel en Gods geboden navolgt en in praktijk brengt.

(Mattheüs 7:15-23)

15 Maar wacht u van de valse profeten, dewelke in schaapsklederen tot u komen, maar van binnen zijn zij grijpende wolven.

16 Aan hun vruchten zult gij hen kennen. Leest men ook een druif van doornen, of vijgen van distelen?

17 Alzo een ieder goede boom brengt voort goede vruchten, en een kwade boom brengt voort kwade vruchten.

18 Een goede boom kan geen kwade vruchten voortbrengen, noch een kwade boom goede vruchten voortbrengen.

19 Een ieder boom, die geen goede vrucht voortbrengt, wordt uitgehouwen en in het vuur geworpen.

20 Zo zult gij dan dezelve aan hun vruchten kennen.

21 Niet een iegelijk, die tot Mij zegt: Heere, Heere! zal ingaan in het Koninkrijk der hemelen, maar die daar doet den wil Mijns Vaders, Die in de hemelen is.

22 Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Heere, Heere! hebben wij niet in Uw Naam geprofeteerd, en in Uw Naam duivelen uitgeworpen, en in Uw Naam vele krachten gedaan?

23 En dan zal Ik hun openlijk aanzeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij, die de ongerechtigheid werkt!

(Mattheüs 22:36-40)

36 Meester! welk is het grote gebod in de wet?

37 En Jezus zeide tot hem: Gij zult liefhebben den Heere, uw God, met geheel uw hart, en met geheel uw ziel, en met geheel uw verstand.

38 Dit is het eerste en het grote gebod.

39 En het tweede aan dit gelijk, is: Gij zult uw naaste liefhebben als uzelven.

40 Aan deze twee geboden hangt de ganse wet en de profeten.

(Mattheüs 23:27-39)

37 Jeruzalem, Jeruzalem! gij, die de profeten doodt, en stenigt, die tot u gezonden zijn! hoe menigmaal heb Ik uw kinderen willen bijeenvergaderen, gelijkerwijs een hen haar kiekens bijeenvergadert onder de vleugels; en gijlieden hebt niet gewild.

38 Ziet, uw huis wordt u woest gelaten.

39 Want Ik zeg u: Gij zult Mij van nu aan niet zien, totdat gij zeggen zult: Gezegend is Hij, Die komt in den Naam des Heeren!

Link naar bericht
Deel via andere websites

BD.5309

3 februari 1952

"Ik ben de weg, de waarheid en het leven"

"Ik ben de weg, de waarheid en het leven". De waarheid gaat van Mij uit, door de waarheid wijs Ik u de juiste weg en deze leidt naar het leven, naar de eeuwige gelukzaligheid. Er bestaat geen tweede weg via de waarheid, er is geen tweede leven buiten Mij en er is er maar Een die u het leven kan beloven, die het voor u heeft verworven aan het kruis. Ik leefde en streed voor de waarheid en Ik stierf een smartelijke dood voor de enige waarheid, opdat ieder van u, mensen deze kan inzien zodra hij in Mij gelooft. Mijn weg is makkelijk te begaan door hem die van goede wil is. Ik ben u voorgegaan, het is de weg van de liefde die nooit falend ook naar het inzicht van de waarheid leidt. Daar Ik alleen maar de liefde predikte, toonde Ik u voortdurend de weg - omdat Ik zelf de leer voorleefde kon Ik ook de zuivere waarheid verkondigen, want in Mij was alles licht en helder, Ik was overal van op de hoogte en kon derhalve u ook het juiste weten overbrengen. Maar alleen maar van Mij zult u de waarheid kunnen ontvangen, omdat ze van Mij uitgaat en daarom ook weer naar Mij terugvoert. Wie de waarheid wil bezitten, moet ze van Mij met aandrang vragen, die zelf de eeuwige Waarheid ben. Zonder Mij blijft u in geestelijke duisternis en gaat u een verkeerde weg, een weg die naar beneden leidt.

U, mensen weet dat Ik een tegenstander heb, die wil vernielen waar Ik opbouw, die het licht zou willen doven, die de duisternis zou willen uitspreiden over de mensen, opdat ze Mij niet kunnen onderkennen. Deze tegenstander probeert van alles om op de weg naar Mij, naar het eeuwige leven, een rookgordijn te leggen, opdat die niet zal worden gevonden. En deze tegenstander is een vijand van de waarheid, zoals hij ook een vijand is van Mij. Want de waarheid onthult zijn plannen, zijn activiteiten en zijn wezen, dat te verafschuwen is. En bijgevolg valt hij de waarheid aan, en steeds zullen zijn inspanningen daarop zijn gericht Mij zelf voor de mensen onherkenbaar te maken. Hij zal Mij tegenwerken waar hij maar kan. Hij is de antichrist, die voor geen enkele daad terugschrikt om de mensen van Mij af te brengen

De antichrist is in de eerste plaats aan het werk tegen de waarheid. Daaruit kan men concluderen dat de zuivere waarheid steeds zal worden bestreden, dat de verdedigers van de zuivere waarheid worden aangepakt, terwijl de dienaren van de antichrist worden erkend als "verkondigers van de waarheid" en massa's mensen achter hen staan en de dragers van de waarheid steeds meer geïsoleerd zullen raken, omdat er voortdurend tegen hen wordt opgetreden. De weg naar de waarheid is smal en hij wordt maar door weinigen begaan. De meeste mensen gaan over brede paden en dat al moet u een kenteken zijn wie deze massa's aanvoert.

Wie Mij wil navolgen op de smalle weg van de waarheid zal niet veel gezelschap hebben, want de meesten schuwen de moeizame weg. Maar Ik zelf ga voorop en Ik zelf ben de Liefde en wie Mij navolgt, moet ook de liefde in zich hebben en dan komt de weg hem licht en duidelijk voor en hij gaat onbekommerd over dit moeilijke pad, want zijn doel ben Ik en het eeuwige leven.

Zoek de waarheid niet daar waar de massa is. Ik zelf ging mijn weg op aarde en was steeds alleen maar door weinigen omringd, terwijl de meeste mensen afwijzend stonden tegenover Mij, omdat Ik hun de waarheid bracht en deze voor hen onaangenaam was, omdat mijn tegenstander achter de massa stond en tegen de waarheid tekeer ging en er steeds maar tegen zal strijden waar hij maar kan. Maar wie in de waarheid vaststaat, ziet zijn manier van doen in en het zal hem nooit van zijn stuk brengen. Want zodra hij Mij navolgt, gaat hij de juiste weg en hij zal leven in eeuwigheid.

Amen

http://www.berthadudde.net/Register/REG.5/BD.5309.html

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het is bedroevend om te ervaren dat mensen die zich verschuilen achter de Bijbel geen enkel idee hebben wat er in de Bijbel staat en wat ermee bedoeld wordt. Een vijandige houding die vol is van nijd en twist kan nooit door Gods geest geleid zijn. Valse beschuldigingen en laster komen niet van een God die liefde is en wenst dat wij in harmonie met elkaar omgaan. Het is beschamend dat er mensen zijn die de naam van Jezus bespottelijk maken door te beweren dat zij volgeling van Hem zijn terwijl hun hart vervult is van ongerechtigheid en haat. Een hart waarin liefdeloosheid heerst maakt geen deel uit van Gods koninkrijk. De mens zal pas in de waarheid worden geleid als hij zich bekeert van zijn liefdeloze wandel en Gods geboden navolgt en in praktijk brengt.

Tsja, projectie dus weer. God is Liefde. Dat is niet zo zoetsappig als wat allerlei goeroes van het woord liefde maken. Al die goeroes vallen dan ook steevast keihard uit hun zoetsappige rol. Het kan lang duren en het kan kort duren, maar gebeuren doet het.

(Mattheüs 7:15-23)

15 Maar wacht u van de valse profeten, dewelke in schaapsklederen tot u komen, maar van binnen zijn zij grijpende wolven.

16 Aan hun vruchten zult gij hen kennen. Leest men ook een druif van doornen, of vijgen van distelen?

17 Alzo een ieder goede boom brengt voort goede vruchten, en een kwade boom brengt voort kwade vruchten.

18 Een goede boom kan geen kwade vruchten voortbrengen, noch een kwade boom goede vruchten voortbrengen.

19 Een ieder boom, die geen goede vrucht voortbrengt, wordt uitgehouwen en in het vuur geworpen.

20 Zo zult gij dan dezelve aan hun vruchten kennen.

21 Niet een iegelijk, die tot Mij zegt: Heere, Heere! zal ingaan in het Koninkrijk der hemelen, maar die daar doet den wil Mijns Vaders, Die in de hemelen is.

22 Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Heere, Heere! hebben wij niet in Uw Naam geprofeteerd, en in Uw Naam duivelen uitgeworpen, en in Uw Naam vele krachten gedaan?

23 En dan zal Ik hun openlijk aanzeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij, die de ongerechtigheid werkt!

(Mattheüs 22:36-40)

36 Meester! welk is het grote gebod in de wet?

37 En Jezus zeide tot hem: Gij zult liefhebben den Heere, uw God, met geheel uw hart, en met geheel uw ziel, en met geheel uw verstand.

38 Dit is het eerste en het grote gebod.

39 En het tweede aan dit gelijk, is: Gij zult uw naaste liefhebben als uzelven.

40 Aan deze twee geboden hangt de ganse wet en de profeten.

(Mattheüs 23:27-39)

37 Jeruzalem, Jeruzalem! gij, die de profeten doodt, en stenigt, die tot u gezonden zijn! hoe menigmaal heb Ik uw kinderen willen bijeenvergaderen, gelijkerwijs een hen haar kiekens bijeenvergadert onder de vleugels; en gijlieden hebt niet gewild.

38 Ziet, uw huis wordt u woest gelaten.

39 Want Ik zeg u: Gij zult Mij van nu aan niet zien, totdat gij zeggen zult: Gezegend is Hij, Die komt in den Naam des Heeren!

Welja joh, gooi er nog een paar citaten tegenaan. De congruentie is een beetje zoek he? :

Wat je met de letter bedoelt weet ik niet.

Bij hoge uitzondering citeer ik dan een bijbeltekst omdat je daar steeds om vraagt:

Link naar bericht
Deel via andere websites
BD.5309

3 februari 1952

"Ik ben de weg, de waarheid en het leven"

"Ik ben de weg, de waarheid en het leven". De waarheid gaat van Mij uit, door de waarheid wijs Ik u de juiste weg en deze leidt naar het leven, naar de eeuwige gelukzaligheid. Er bestaat geen tweede weg via de waarheid, er is geen tweede leven buiten Mij en er is er maar Een die u het leven kan beloven, die het voor u heeft verworven aan het kruis. Ik leefde en streed voor de waarheid en Ik stierf een smartelijke dood voor de enige waarheid, opdat ieder van u, mensen deze kan inzien zodra hij in Mij gelooft. Mijn weg is makkelijk te begaan door hem die van goede wil is. Ik ben u voorgegaan, het is de weg van de liefde die nooit falend ook naar het inzicht van de waarheid leidt. Daar Ik alleen maar de liefde predikte, toonde Ik u voortdurend de weg - omdat Ik zelf de leer voorleefde kon Ik ook de zuivere waarheid verkondigen, want in Mij was alles licht en helder, Ik was overal van op de hoogte en kon derhalve u ook het juiste weten overbrengen. Maar alleen maar van Mij zult u de waarheid kunnen ontvangen, omdat ze van Mij uitgaat en daarom ook weer naar Mij terugvoert. Wie de waarheid wil bezitten, moet ze van Mij met aandrang vragen, die zelf de eeuwige Waarheid ben. Zonder Mij blijft u in geestelijke duisternis en gaat u een verkeerde weg, een weg die naar beneden leidt.

U, mensen weet dat Ik een tegenstander heb, die wil vernielen waar Ik opbouw, die het licht zou willen doven, die de duisternis zou willen uitspreiden over de mensen, opdat ze Mij niet kunnen onderkennen. Deze tegenstander probeert van alles om op de weg naar Mij, naar het eeuwige leven, een rookgordijn te leggen, opdat die niet zal worden gevonden. En deze tegenstander is een vijand van de waarheid, zoals hij ook een vijand is van Mij. Want de waarheid onthult zijn plannen, zijn activiteiten en zijn wezen, dat te verafschuwen is. En bijgevolg valt hij de waarheid aan, en steeds zullen zijn inspanningen daarop zijn gericht Mij zelf voor de mensen onherkenbaar te maken. Hij zal Mij tegenwerken waar hij maar kan. Hij is de antichrist, die voor geen enkele daad terugschrikt om de mensen van Mij af te brengen

De antichrist is in de eerste plaats aan het werk tegen de waarheid. Daaruit kan men concluderen dat de zuivere waarheid steeds zal worden bestreden, dat de verdedigers van de zuivere waarheid worden aangepakt, terwijl de dienaren van de antichrist worden erkend als "verkondigers van de waarheid" en massa's mensen achter hen staan en de dragers van de waarheid steeds meer geïsoleerd zullen raken, omdat er voortdurend tegen hen wordt opgetreden. De weg naar de waarheid is smal en hij wordt maar door weinigen begaan. De meeste mensen gaan over brede paden en dat al moet u een kenteken zijn wie deze massa's aanvoert.

Wie Mij wil navolgen op de smalle weg van de waarheid zal niet veel gezelschap hebben, want de meesten schuwen de moeizame weg. Maar Ik zelf ga voorop en Ik zelf ben de Liefde en wie Mij navolgt, moet ook de liefde in zich hebben en dan komt de weg hem licht en duidelijk voor en hij gaat onbekommerd over dit moeilijke pad, want zijn doel ben Ik en het eeuwige leven.

Zoek de waarheid niet daar waar de massa is. Ik zelf ging mijn weg op aarde en was steeds alleen maar door weinigen omringd, terwijl de meeste mensen afwijzend stonden tegenover Mij, omdat Ik hun de waarheid bracht en deze voor hen onaangenaam was, omdat mijn tegenstander achter de massa stond en tegen de waarheid tekeer ging en er steeds maar tegen zal strijden waar hij maar kan. Maar wie in de waarheid vaststaat, ziet zijn manier van doen in en het zal hem nooit van zijn stuk brengen. Want zodra hij Mij navolgt, gaat hij de juiste weg en hij zal leven in eeuwigheid.

Amen

http://www.berthadudde.net/Register/REG.5/BD.5309.html

Praktijk komt nog niet zo erg met je woorden overeen he? Kijk:

Berichtdoor Mohawk » 26 maart 2016 12:24

Misschien gaat het beter als iedereen voor zichzelf spreekt in plaats van leerstellingen van anderen te verdedigen en bijbelteksten te citeren om daar vervolgens andermans dwaling aan te koppelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 Timothëus 4

Want er zal een tijd zijn, wanneer zij de gezonde leer niet zullen verdragen; maar kittelachtig zijnde van gehoor, zullen zij zichzelven leraars opgaderen, naar hun eigen begeerlijkheden; En zullen hun gehoor van de waarheid afwenden, en zullen zich keren tot fabelen.

Ik vind het altijd jammer als dit weer gebeurt, maar het is wel juist. Men kan best allerlei dingen onderzoeken. Maar helaas volgt daar veelal het klakkeloze volgen van zo iemand en het van alles maar aannemen op. ;(

Link naar bericht
Deel via andere websites
Tsja, projectie dus weer. God is Liefde. Dat is niet zo zoetsappig als wat allerlei goeroes van het woord liefde maken. Al die goeroes vallen dan ook steevast keihard uit hun zoetsappige rol. Het kan lang duren en het kan kort duren, maar gebeuren doet het.

Weet je wel wat een goeroe is en waarom beschuldig je Bertha Dudde daarvan? Dat is laster! Zij heeft alleen opgeschreven wat ze in gedachten doorkreeg meer niet. Waar zie jij het verband met de geschriften van Jozef Rulof? Alweer een beschuldiging aan het adres van een gelovige vrouw, die gedurende haar leven iedere dag een uurtje vrijmaakte voor het opschrijven van wat zij in genade ontving. Je lastert, beschuldigd en beschimpt daarmee ook de Geest die haar als opnamevat heeft uitgekozen!

Welja joh, gooi er nog een paar citaten tegenaan.

Vreemd, nu onderbouw ik wat ik schrijf met bijbelcitaten is het ook niet goed. Ik plaats een paar citaten van Bertha Dudde - waar je zelf over begonnen bent - en je herkent de geest van Jezus Christus niet die daardoor spreekt.

Waarom zou de geest van Christus niet tot mensen kunnen spreken in onze tijd? Waarom zou God geen gebruik meer maken van profeten om Zijn woord te verkondigen? En waarom zou een volgeling van Jezus Christus niet mogen profeteren? Wie ben jij dat je denkt hierover een oordeel te kunnen vellen?

Efeziërs 4:9-12

9 Nu dit: Hij is opgevaren; wat is het, dan dat Hij ook eerst is nedergedaald in de nederste delen der aarde?

10 Die nedergedaald is, is Dezelfde ook, Die opgevaren is verre boven al de hemelen, opdat Hij alle dingen vervullen zou.

11 En Dezelfde heeft gegeven sommigen tot apostelen, en sommigen tot profeten, en sommigen tot evangelisten, en sommigen tot herders en leraars;

12 Tot de volmaking der heiligen, tot het werk der bediening, tot opbouwing des lichaams van Christus;

Efeziërs 4:29-32

29 Geen vuile rede ga uit uw mond, maar zo er enige goede rede is tot nuttige stichting, opdat zij genade geve dien, die dezelve horen.

30 En bedroeft den Heiligen Geest Gods niet, door Welken gij verzegeld zijt tot den dag der verlossing.

31 Alle bitterheid, en toornigheid, en gramschap, en geroep, en lastering zij van u geweerd, met alle boosheid;

32 Maar zijt jegens elkander goedertieren, barmhartig, vergevende elkander, gelijkerwijs ook God in Christus ulieden vergeven heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat gelovigen zich "verschuilen" achter de Bijbel is niet zo vreemd, want Gods Woord is de Waarheid, en is essentieel in het leven van een gelovige.

Maar! Mijn vragen blijven staan, waar je geen antwoord op hebt gegeven.

1. Wat is de connectie met 1 Joh. 4:1-2 en dit verhaal?

2. Waar staat in de Bijbel: "mijn oer-substantie" ; "gevallen wezens weer te kunnen opnemen in mijn rijk" ; "de grote oer-schuld van de gevallen geesten".

Je plaatst lukraak, en uit z'n verband gehaalde Schriftplaatsen, zonder enige onderbouwing.

Overigens geloof ik dat God vandaag de dag inderdaad geen gebruik meer maakt van profeten om Zijn Woord te verkondigen. Het Woord van God is voltooid, en wij zouden daaruit verkondigen. Dit wordt trouwens bevestigd door Hebreeen 1:1 .

Openbaring 22:18 waarschuwt dan ook met de woorden: "Ik betuig aan een iegelijk, die de woorden der profetie dezes boeks hoort: Indien iemand tot deze dingen toedoet, [= eraan toevoegt], God zal hem toedoen de plagen, die in dit boek geschreven zijn".

Wij zouden noch iets toevoegen, noch iets afdoen aan het Woord van God.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Misschien ben je dan geen Gaitema (die elders ook met Dudde dweepte maar dan via een achterommetje, pb, en op ongeveer dezelfde manier reageerde als jij als er niet gevolgd werd).

Als dat zo is, dan bij deze excuses aan Gaitema voor de verwarring (waar hij dan wel zelf ook een aandeel in heeft gehad door mij zo fanatiek Dudde op het opgedoekte Geloofsforum door de strot te wringen in pb en me ook daarna te blijven nadragen dat ik hem daarin niet volgde)

Dan toch de rozijnenman, die ik als eerste noemde (is verwijderd) ? Een zekere Zolderworm die op een ander forum zich Racino noemde? http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 75#p497779

http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 75#p497789

Vertel jij eerst maar gewoon wie je bent, praten we daarna verder, op een eerlijke basis. Niet met zo'n opgeblazen spiritueel ego als wat je nu vertoont. Leer eerst maar eens gewoon jezelf te zijn, want zo werkt het niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Daarom gaan zichzelf respecterende forums over op Facebook want weet jij wie hier Credible is die berichten verwijdert en mensen zoals Mohawk betitelt als een troll? Ik niet.

De crew is niet transparant dus de leden hoeven dat ook niet te zijn en dus kan men maar alles zeggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Tsja, projectie dus weer. God is Liefde. Dat is niet zo zoetsappig als wat allerlei goeroes van het woord liefde maken. Al die goeroes vallen dan ook steevast keihard uit hun zoetsappige rol. Het kan lang duren en het kan kort duren, maar gebeuren doet het.

Weet je wel wat een goeroe is en waarom beschuldig je Bertha Dudde daarvan? Dat is laster!

Nee hoor, dat is gewoon een beschrijving van een rol die iemand aanneemt, van spirituele leraar op Indiase leest, en die door zijn adepten wordt bevestigd, o.a. door geen tegenspraak te dulden.

Zij heeft alleen opgeschreven wat ze in gedachten doorkreeg meer niet. Waar zie jij het verband met de geschriften van Jozef Rulof?

Op talloze fronten en terminologie. Ga die werken maar eens lezen dan. Maar als jij dezelfde Mohawk bent als op Freethinker, dan lees je al tien jaar niet meer. Dus misschien is dat dan wat lastig. In dat geval kun je beter niet zo hoog van de toren blazen.

Waarom zou de geest van Christus niet tot mensen kunnen spreken in onze tijd? Waarom zou God geen gebruik meer maken van profeten om Zijn woord te verkondigen? En waarom zou een volgeling van Jezus Christus niet mogen profeteren? Wie ben jij dat je denkt hierover een oordeel te kunnen vellen?

Wat haal je nu toch allemaal in je hoofd? Wat sleep je er allemaal bij nu? Eerst gebruik je teksten van een zieneres die zich eindtijdprofetes noemt, en doe je voorkomen of het je eigen gedachtengoed is en weigert je bronnen te vermelden. Als je daar dan niet meer onderuit komt, geef je ze er maar bij. Vervolgens waan je je ik weet niet wie, die geen weerwoord duldt. Vervolgens ga je weer over tot de verdraaiingen van andermans woorden, boude conclusies en dergelijks , dat zo kenmerkend is voor de volgelingen van allerlei spirituele leraars.

Vertel nou maar gewoon wie je bent en blijf dan bij jezelf. Ieder mens groeit in inzicht en kennis en ieder standpunt is voorlopig (tot sommige standpunten niet meer voorlopig zijn). Je zult moeten leren beoordelen. Wie niet oordeelt, komt geen stap verder. En daar hoef je niet telkens weer een andere naam voor te bedenken. Je mag gewoon zijn wie je bent.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Daarom gaan zichzelf respecterende forums over op Facebook want weet jij wie hier Credible is die berichten verwijdert en mensen zoals Mohawk betitelt als een troll? Ik niet.

De crew is niet transparant dus de leden hoeven dat ook niet te zijn en dus kan men maar alles zeggen.

Hierin ben ik het met je eens, Kwispel, voor wat intransparantie betreft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dat gelovigen zich "verschuilen" achter de Bijbel is niet zo vreemd, want Gods Woord is de Waarheid, en is essentieel in het leven van een gelovige.

Waar heeft Jezus zijn volgelingen opgedragen een Bijbel samen te stellen uit brieven aan gemeenten die geschreven zouden worden na Zijn heengaan. En waar heeft hij Zijn volgelingen opgedragen deze brieven samen te voegen aan een deel van de oude geschriften uit de tijd voor zijn leven als mens? Waar heeft Hij de mensen opgedragen deze samenstelling van boeken en geschriften die wij de Bijbel noemen heilig te verklaren en te bestempelen tot het Woord van God? Hebben wij een stomme God die niet meer spreekt?

Maar! Mijn vragen blijven staan, waar je geen antwoord op hebt gegeven.

1. Wat is de connectie met 1 Joh. 4:1-2 en dit verhaal?

In 1 Joh. 4:1-2 staat dat wij iedere geest moet moeten beproeven om te bepalen of deze uit God is. Als een geest de menswording van Jezus Christus in het vlees naar waarheid kan verklaren en motiveren is deze geest uit God. Zo kunnen de volgelingen van Jezus Christus het onderscheid maken tussen valse en ware profeten.

Dus stel profetieën zoals die van Bertha Dudde op de proef en onderzoek wat er over de menswording van God in Jezus geschreven staat. Zo kun je bepalen of een profeet de menswording van God in Jezus tegenspreekt en daarmee als valse profeet beschouwd kan worden. Of juist als ware profeet kan worden beschouwd als de menswording van God in Jezus naar waarheid wordt verklaart en gemotiveerd in zijn of haar profetieën.

2. Waar staat in de Bijbel: "mijn oer-substantie" ; "gevallen wezens weer te kunnen opnemen in mijn rijk" ; "de grote oer-schuld van de gevallen geesten".

Er zijn meer oude profetische geschriften die niet aan de Bijbel zijn toegevoegd. Een van die geschriften is het boek Henoch waarnaar wel wordt verwezen in de Bijbel. Omdat de Bijbel onvolledig is zal deze niet overal uitsluitsel op geven. Als je alleen de Bijbel bestempeld als "Woord van God" zul je nooit begrijpen wat je van oorsprong bent en waarom je hier bent.

Hosea 4:6 “Mijn volk gaat te gronde door het gebrek aan kennis. Omdat gij de kennis verworpen hebt, verwerp Ik u, dat gij geen priester meer voor Mij zult zijn; daar gij de wet van uw God vergeten hebt, zal ook Ik uw zonen vergeten.â€

Je plaatst lukraak, en uit z'n verband gehaalde Schriftplaatsen, zonder enige onderbouwing.

Ik citeer nu bijbelteksten om wat ik schrijf aan te vullen. De bijbelteksten die ik citeer spreken voor zich, daar hoef ik geen uitleg bij te geven.

Overigens geloof ik dat God vandaag de dag inderdaad geen gebruik meer maakt van profeten om Zijn Woord te verkondigen. Het Woord van God is voltooid, en wij zouden daaruit verkondigen. Dit wordt trouwens bevestigd door Hebreeen 1:1 .

Hebreeen 1:1 God, voortijds veelmaal en op velerlei wijze, tot de vaderen gesproken hebbende door de profeten, heeft in deze laatste dagen tot ons gesproken door den Zoon

Waarin zie je de bevestiging dat op basis van deze regel God er vandaag de dag het zwijgen toe doet?

Openbaring 22:18 waarschuwt dan ook met de woorden: "Ik betuig aan een iegelijk, die de woorden der profetie dezes boeks hoort: Indien iemand tot deze dingen toedoet, [= eraan toevoegt], God zal hem toedoen de plagen, die in dit boek geschreven zijn".

Wij zouden noch iets toevoegen, noch iets afdoen aan het Woord van God.

Zou deze waarschuwing niet alleen van toepassing zijn op de openbaring van Johannes? De Bijbel bestond immers niet toen deze openbaring door Johannes werd geschreven op het eiland Patmos.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ken het boek Henoch, en heb het in mijn bezit, wat niet betekent dat dat boek zou moeten behoren tot de canoniek van de Bijbel.

Nogmaals: de Bijbel IS volledig, en God, die eertijds door de profeten sprak, spreekt nu [in deze bedeling] tot ons door Christus Jezus in Zijn Woord.

Gods Woord IS heilig , en wij zouden ons daaraan houden, zonder allerlei toevoegingen van "oude geschriften" , die reuze "interessant" zijn, maar niet ter zake doende voor het voltooide Woord van God wat wij, als gelovigen vandaag de dag tot onze beschikking hebben.

Waarom zou de waarschuwing alleen van toepassing zijn op de openbaring van Johannes?

Een vreemde smoes om te zeggen dat de Bijbel niet eens bestond toen deze openbaring door Johannes werd geschreven.

Wij HEBBEN dat Woord van God vandaag de dag tot onze beschikking, en daarmee moeten we het doen.

Overigens die "gevallen wezens" waar deze dame het over heeft, zullen NOOIT en te nimmer opgenomen worden in Zijn Rijk.

Daar gaat ze al de mist mee in. Die "gevallen wezens" zijn de gevallen engelen, inclu. de satan zelf. Zij zullen geworpen worden in de poel des vuurs leert de Bijbel .

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ga die werken maar eens lezen dan. Maar als jij dezelfde Mohawk bent als op Freethinker, dan lees je al tien jaar niet meer. Dus misschien is dat dan wat lastig. In dat geval kun je beter niet zo hoog van de toren blazen.

Ik ben zeven jaar geleden inderdaad gestopt met veel te lezen en heb mij vooral gefocust op veel nadenken…

Wie blaast er hier nou hoog van de toren?

Johannes 21:25 En er zijn nog vele andere dingen, die Jezus gedaan heeft, welke, zo zij elk bijzonder geschreven wierden, ik acht, dat ook de de wereld zelve de geschrevene boeken niet zou bevatten. Amen.

Eerst gebruik je teksten van een zieneres die zich eindtijdprofetes noemt, en doe je voorkomen of het je eigen gedachtengoed is en weigert je bronnen te vermelden.

Ik heb geen teksten gebruikt van een ander, niet van Jozef Rulof en niet van Bertha Dudde. Hoe vaak moet ik nog blijven herhalen dat ik schrijf wat ik denk?

Waarom kom je niet met bewijs voor wat je beweert? Leg er dan een tekstgedeelte van Jozef Rulof of Bertha Dudde naast wat ik gebruikt zou hebben volgens jou.

Vertel nou maar gewoon wie je bent en blijf dan bij jezelf. En daar hoef je niet telkens weer een andere naam voor te bedenken.

Ik ben wie ik ben en heb mij de afgelopen 7 jaar niet op forums begeven.

Je mag gewoon zijn wie je bent.

Dank je :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
Daar gaat ze al de mist mee in. Die "gevallen wezens" zijn de gevallen engelen, inclu. de satan zelf. Zij zullen geworpen worden in de poel des vuurs leert de Bijbel .

Ook jij bent één van die gevallen wezens en daarom ben je hier, samen met al je lotgenoten waar ik er één van ben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid