Spring naar bijdragen

Satan heerser op aarde?


Aanbevolen berichten

Ja, ja. dat weten we nu onderhand wel Dirk.

Ik ben van mening dat er absoluut geen mensen door gebedsgenezing hun ziekte of kwaal kwijtraken, maar door de listige nabootsing van de overste van deze wereld.

Jij mag 'geloven' wat je wilt uiteraard, echter ben ik van mening dat de tijd van bijzondere tekenen en wonderen niet van toepassing zijn op deze bedeling.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 570
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Jezus is Koning, HIJ is HEERE, Hij regeert. Weer gaan spotters met deze intentie aan de haal, door satan de eer te geven als koning van de wereld. De Bijbel wordt misbruikt om de argumenten kracht bij te zetten. Het wordt immers zo onderwezen. Maar ook nu haalt de realiteit de mens weer in: Jezus IS Koning! Dat is de Waarheid en de realiteit. Hij is de Waarheid en het Leven. Hij is Koning en Heelmeester, Beste Vriend en Verlosser.

Er zijn mensen die alles uit de Bijbel willen halen en denken te kunnen halen. De realiteit haalt ze in. Hebben ze een relatie met Jezus? Heel goed mogelijk, maar wellicht plaatsen ze de Bijbel boven Jezus. Kan dat? Ja, vreemd maar waar, het kan. De duivel gelooft ook in de Bijbel. Satan gelooft ook in God en gebruikt diezelfde Bijbel om de mens te misleiden, en daarom hebben we Jezus allemaal zo keihard nodig!

Ik ben zo blij dat er zoveel uit de Bijbel te 'halen' is, en dat de leiding van de Heilige Geest niets met realiteit te maken heeft, het stijgt er ver bovenuit.

Ik weet niet over wie je het precies hebt Dirk, maar de Bijbel plaatsen boven de Here Jezus Christus is een een gedachte die dus alle realiteit en werkelijkheidszin mist omdat het dan over appels en peren gaat in alle eerbied gesproken.

De Bijbel IS het Woord en het Woord IS Christus zegt Joh. 1 vers 1. Ene Dirk kan en mag stellen dat je het Woord loskoppelt van de relatie met Jezus Christus maar het staat wel haaks op wat Gods beloften inhouden en wat de Bijbel leert over het Woord dat rijkelijk in mij zou wonen. Overvloedig en meer en meer geeft de Heer. Niet in wonderen en tekenen maar in het grootste wonder dat Hij aan de mensheid gegeven heeft en dat is Zijn Leven waarin een wedergeboren mens mag delen. Wij zijn Zijn Leven deelachtig, althans dat geldt voor mezelf, ik kan voor een ander niet beslissen. Hoeveel Bijbelteksten wil je hebben waar Woord en Leven en Geest en Waarheid gekoppeld zijn aan een leven IN Christus?

Ik heb Jezus nodig is een aardig kinderliedje, maar dat Christus in mij woont en ik in Hem is veel breder en dieper want dat gaat over de Gezalfde.

Ik heb nooit gezegd dat satan koning van deze wereld is. Er staat geschreven dat hij "de god dezer eeuw is". De wereld is het domein van de slang zegt een prachtig boek. De Koning der Koningen is er maar Eén en dat is de Zoon van David die straks de troon zal bestijgen in Jeruzalem. En als wij als Gemeente worden opgenomen in de hemel dan wordt hij eruit geknikkerd.

Satan wordt inderdaad de engel des lichts genoemd , en is de ombuiger van het Licht en misleidt de mensen. Maar ik weet dat de wapenrusting die pijlen afketst bij een wedergeboren gelovige en daarom zegt Col 3 vers 3 dat mijn leven verborgen is in Christus en bij God.

Satan kan mij aanklagen, maar ik heb een Hogepriester Die voor mij bidt en pleit bij de Vader.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De duivel gebruikt inderdaad de Bijbel om mensen te misleiden, helemaal waar.

Dat is precies wat er vandaag de dag gebeurt met die massale gebedsgenezingsdiensten.

Misleiding ten top.

Openbaring 13:13 "En het doet grote tekenen, zodat het ook vuur uit den hemel doet afkomen op de aarde, voor de mensen".

Deze tekenen en wonderen lijken te bevestigen dat hij de Christus is.

Dat zou dus een waarschuwing moeten zijn voor degenen die in onze dagen tekenen en wonderen verlangen.

De Heer waarschuwde Zelf al hiervoor toen Hij zei: "Ziet toe, dat u niemand verleide" [Mattheus 24:4].

Als we deze waarschuwing vast blijven houden zullen we ook door tekenen en wonderen niet verleid worden, omdat we de waarheid liefhebben.

Johannes zegt dat de antichrist nog moet komen, maar dat er nu al veel antichristen, veel valse profeten zijn. Ze doen hun 'werk' , verspreiden de leugen en bestrijden de waarheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
De duivel gebruikt inderdaad de Bijbel om mensen te misleiden, helemaal waar.

Dat is precies wat er vandaag de dag gebeurt met die massale gebedsgenezingsdiensten.

Misleiding ten top.

Openbaring 13:13 "En het doet grote tekenen, zodat het ook vuur uit den hemel doet afkomen op de aarde, voor de mensen".

Deze tekenen en wonderen lijken te bevestigen dat hij de Christus is.

Dat zou dus een waarschuwing moeten zijn voor degenen die in onze dagen tekenen en wonderen verlangen.

De Heer waarschuwde Zelf al hiervoor toen Hij zei: "Ziet toe, dat u niemand verleide" [Mattheus 24:4].

Als we deze waarschuwing vast blijven houden zullen we ook door tekenen en wonderen niet verleid worden, omdat we de waarheid liefhebben.

Johannes zegt dat de antichrist nog moet komen, maar dat er nu al veel antichristen, veel valse profeten zijn. Ze doen hun 'werk' , verspreiden de leugen en bestrijden de waarheid.

er bestaan ook rood-blauwe tenten waar mensen massaal misleid worden. Nouja, massaal:p

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ach Dirk, hoe vaker je met dit soort dingen aankomt, hoe ongeloofwaardiger je wordt in mijn ogen.

Ga je nu maar eens concentreren, zoals je aangeraden wordt, op "het bewijs dat God bestaat" , i.p.v. je druk te maken over wat een ander gelooft.

Zal best ja dat deze Issam Nemeh [als katholiek] in gebedsgenezing gelooft.

Er zijn massa's Katholieken die elk jaar een "bedevaart" maken naar Lourdes, omdat zij geloven dat ene Bernadette een "visioen" heeft gehad van de "Maagd Maria".

Je kunt zelfs flesjes bronwater mee naar huis nemen, voor "genezing", als het daar in Lourdes niet echt "goed" is gegaan.

Och, wat zullen we verder van deze dingen zeggen, dan dat het pure misleiding is van de duivel zelf, i.m.o.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er zijn massa's Katholieken die elk jaar een "bedevaart" maken naar Lourdes, omdat zij geloven dat ene Bernadette een "visioen" heeft gehad van de "Maagd Maria".

Je kunt zelfs flesjes bronwater mee naar huis nemen, voor "genezing", als het daar in Lourdes niet echt "goed" is gegaan.

Het leuke was dat de dorpelingen die Bernadette eerst niet geloofden. Totdat ze met haar meegingen en constateerden dat...er inderdaad niets te zien was. Maar het verwarde meisje bleef maar terugkomen met haar verhalen en visioenen.

En nu, 150 jaar later, is Lourdes een luxueus toeristenoord waar je struikelt over de hotels en waar grof geld wordt verdiend aan heilig water á 100$ per fles.

Een hele slimme marketingtruc, moet ik zeggen. Of, zoals de katholieken het beschrijven in andere bewoordingen: een heilig bedevaartsoort waar daadwerkelijk genezingen plaatsvinden. _:)__'>

En zo geschiede Lourdes.

Of het iets met de duivel te maken heeft, laat ik maar even in het midden. Met goedgelovigheid des te meer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Hitchens

In de Bijbel worden demonen genoemd, en om een of andere reden zijn zij niet in het dodenrijk. Omdat ze geen lichaam hebben en dus onstoffelijk en onzienlijk zijn, maken zij gebruik van een lichaam. Zij kunnen zich dus manifesteren in het lichaam van mensen en/of dieren.

Mensen die menen een "visioen" te hebben gekregen van "heiligen" , dan wel overleden mensen, of van Jezus Zelf, worden inderdaad misleid door de duivel zelf, die zich voordoet als een engel des lichts.

De Bijbel noemt hen ook wel "boze geesten" , maar daarmee weet men nog niet wat "demonen" zijn. Er wordt alleen mee aangegeven dat demonen "geesten" zijn.

De Bijbel gebruikt voor deze 'wezens' twee verschillende uitdrukkingen: "demonen" en "boze [onreine] geesten". [ o.a. in Lukas 4:33 en 8:2].

Het is dus maar de vraag of Lourdes "een heilig bedevaartsoord" is.

De duivel is een meester in het nabootsen van Christus Jezus' "wonderen en tekenen".

Link naar bericht
Deel via andere websites

Openbaring 12:3

En er werd een ander teken gezien in den hemel; en ziet, er was een grote rode draak, hebbende zeven hoofden, en tien hoornen, en op zijn hoofden zeven koninklijke hoeden.

Het gaat hier over de macht van satan, want die is de god dezer eeuw, de overste dezer wereld, de overste van de macht der lucht en regeert de wereld.

Van de draak wordt gezegd dat hij de oude slang is, namelijk de duivel en satanas. die de hele wereld verleid. [Openb. 12:9].

Het gaat hier over een satanisch rijk , en dat is altijd al zo geweest, want de wereld wordt in de praktijk geregeerd door de duivel zelf.

Zie nogmaals 2 Korinthe 4:4; Johannes 12:3; Efeze 2:2; en Johannes 8:44.

Overigens wordt de satan in Jesaja 14 'de koning van Babel' genoemd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Openbaring 13:14a

En verleidt degenen, die op de aarde wonen, door de tekenen, die aan hetzelve te doen gegeven zijn in de tegenwoordigheid van het beest.

Uit de Johannesbrieven blijkt dat hij een verleider is, een leugenaar, die de waarheid ten onder houdt. Johannes beschrijft hem als de "antichrist". Die term wordt daar niet alleen aangehaald in verband met de toekomstige dingen, maar ook met de tegenwoordige tijd.

Johannes zegt dat de antichrist nog moet komen, maar dat er nu al veel antichristen, veel valse profeten zijn. Ze doen hun "werk" en verspreiden de leugen.

In 2 Thessalonicenzen wordt hij "de mens der zonde" en "de zoon des verderfs" genoemd.

Hij zal zich stellen boven God, en zal in de tempel Gods, als een God zitten, m.a.w. "een positie" innemen. Hij stelt zich in de plaats van God en daarmee ook in de plaats van Christus.

Natuurlijk is er niemand hoger dan Christus, want in Hem "woont al de volheid der Godheid lichamelijk. [Kol. 2:9].

Hij heeft een Naam "welke boven allen naam is". {Fillippenzen 2:9].

De antichrist zal beweren dit ook allemaal te zijn; hij presenteert zich als de openbaring der godheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
die aan hetzelve te doen gegeven zijn in de tegenwoordigheid van het beest.

Wat is dat, in het Nederlands ?

Ik heb werkelijk geen idee wat je bedoelt.

Als je de Bijbel erbij pakt en je zoekt de parallel teksten op dan verklaart de Bijbel Zichzelf. Openb. 16 vers 14 : 'want het zijn geesten der duivelen en zij doen tekenen, welke uitgaan tot de koningen der aarde en der gehele wereld...."

Of Deut. 13 vers 1, of Matth. 24 vers 24 of Openb. 19 vers 20

En anders pak je een andere vertaling:

NBG: "En het verleidt hen, die op de aarde wonen, wegens de tekenen die hem gegeven zijn te doen voor de ogen van het beest".

Het Boek: "Door de opmerkelijke dingen die het tweede beest onder de ogen van het eerste beest deed, werden de bewoners van de aarde misleid".

Zo doe je Bijbelstudie.

"And deceiveth them that dwell on the earth by the means of those miracles which he had power to do in the sight of the beast: saying to them that dwell on the earth, that they should make an image to the beast which had the wound by a sword and did live."

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er zijn massa's Katholieken die elk jaar een "bedevaart" maken naar Lourdes, omdat zij geloven dat ene Bernadette een "visioen" heeft gehad van de "Maagd Maria".

Je kunt zelfs flesjes bronwater mee naar huis nemen, voor "genezing", als het daar in Lourdes niet echt "goed" is gegaan.

...En nu, 150 jaar later, is Lourdes een luxueus toeristenoord waar je struikelt over de hotels en waar grof geld wordt verdiend aan heilig water á 100$ per fles.

Een hele slimme marketingtruc, moet ik zeggen. Of, zoals de katholieken het beschrijven in andere bewoordingen: een heilig bedevaartsoort waar daadwerkelijk genezingen plaatsvinden. _:)__'> .

Afgelopen zomer was ik op bezoek in Lourdes. Als protestantse toerist, niet als bedevaartganger... (Wel als "welwillende mede-christen", trouwens).

Ik zag vooral heel lange rijen voor de Lourdesgrot staan en ben daardoor niet in de verleiding gekomen om naast de kerk(en) ook de grot te gaan bekijken. Maar ik kreeg niet de indruk dat men eerst langs een kassa moest om entreegeld te betalen om bij het gratis (!) water te komen... Gratis water? Gratis water:

Het water is natuurlijk gratis.

http://nl.lourdes-france.org/faq

Dat er legio handige handelaars zijn neergestreken in de stad, en de plaats vergeven is van de souveniershandeltjes is een bijkomend fenomeen. Dezelfde ellende maakt ook een stadje als Volendam onpruimbaar. Maar goed: waar toeristen zijn is handel... Met of zonder de RKK...!! En ieder zijn meug.

Ik heb geen winkels gezien waar men Lourdeswater verkocht voor 100 dollar. Maar ik sluit ook niet uit dat er malloten zijn die dat doen (of dat zouden kopen...)

Ik ben overigens erg opgeknapt van dat bezoek. De dag begon met druilregen (ook gratis water uit feitelijk dezelfde bron!! Rorate caeli!!!), maar uiteindelijk brak de zon door en aten we met zijn allen een fantastische crêpe op een koffiestek die ik iedereen kan aanbevelen. Die heb je daar namelijk ook gewoon!!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het gaat hier over de macht van satan, want die is de god dezer eeuw, de overste dezer wereld, de overste van de macht der lucht en regeert de wereld.
Er is maar één God, ook van deze αἰών (Hebreeuws: "olam" - tijd/wereld).

God is er de schepper van:

Psalm 102:26 Vóór alle tijden hebt u de aarde gegrondvest,

de hemel is het werk van uw handen.

102:27 Zij zullen vergaan, maar u houdt stand,

zij zullen als kleren verslijten

God is er de "baas" (de heer, de "adon") van:

Psalm 102:13 Maar u, HEER, troont voor eeuwig,

uw roem zal duren, geslacht na geslacht.

102:14 U zult opstaan en u over Sion ontfermen,

de tijd van genade is gekomen, dit is het uur,

102:15 want uw dienaren hebben de stenen van Sion lief,

de ruïnes vervullen hen met deernis.

102:26 Vóór alle tijden hebt u de aarde gegrondvest,

de hemel is het werk van uw handen.

102:27 Zij zullen vergaan, maar u houdt stand,

zij zullen als kleren verslijten,

u verwisselt ze als een gewaad en zij verdwijnen,

102:28 maar u blijft dezelfde, uw jaren nemen geen einde.

102:29 De kinderen van uw dienaren zullen veilig wonen,

ook op hun nageslacht rust uw oog.

JHWH is dan ook de "Adon olam".

Maar is er dan wellicht een "olam" (een "bedeling" zo je wil, een tijdvak of een plaats) waar(in) God niet Koning van het al is? Geen "Adon olam"?

Psalm 10:16 De HEER is koning voor eeuwig en altijd (JHWH melek olam waed - voortdurend).

Dat is dus het vertrekpunt voor Israël: God is Koning. Zonder onderbreking. En zonder zijn macht te delen. En dat is dus het vertrekpunt ook bij het lezen van het NT. En dan zijn er genoeg aanwijzingen om dat "satan de god van deze aeoon" te lezen als "satan de vermeende god van deze aeoon" of iets dergelijks.

Zou je stellen: satan is de president van "de wereld" (en de wereld definiëren als "de verzameling mensen die los van God leeft"; met een president die men zelf op een voetstuk hees): Dan heb je niet eens ongelijk, uitgaande van dat NT. Maar dan heeft die satan slechts de macht die men hem toeschrijft. Maar geen "macht in zichzelf". En in die zin is hij géén god. Is hij (is die wereld) in Christus als het ware onttroond en ontmaskerd. Immers: "de wereld" had in zoverre geen vat op Hem, dat Hij weliswaar is gekruisigd en gestorven in en door die wereld, maar: er was geen macht (of vermeende macht) die Hem kon beletten op de staan uit het graf. En in die zin is de Opstanding het ultieme teken van Gods macht in en over deze wereld.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Niemand beweert hier dat er een macht is die Hem kon beletten op te staan uit het graf.

Dat staat helemaal niet ter discussie, net zoals Gods macht in en over deze wereld.

Het ging om de vraag of Christus Jezus NU de wereld regeert, en dat is NIET het geval.

De duivel is de heerser, dan wel overste van deze wereld.

Christus is NU onze Hogepriester, die voor ons pleit.

Pas bij Zijn wederkomst op aarde, zal Hij Zijn positie als Koning der koningen innemen, namelijk op de troon van David.

In deze bedeling is hij verborgen voor deze wereld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Afgelopen zomer was ik op bezoek in Lourdes. Als protestantse toerist, niet als bedevaartganger... (Wel als "welwillende mede-christen", trouwens).

Ik zag vooral heel lange rijen voor de Lourdesgrot staan en ben daardoor niet in de verleiding gekomen om naast de kerk(en) ook de grot te gaan bekijken. Maar ik kreeg niet de indruk dat men eerst langs een kassa moest om entreegeld te betalen om bij het gratis (!) water te komen... Gratis water? Gratis water:

Het water is natuurlijk gratis.

Twee zomers geleden was ik ook in Lourdes. Ook niet als katholiek, maar als fietstoerist met Lourdes als uitvalbasis voor een paar legendarische fietsritjes in de Pyreneeën. In Lourdes enkele heerlijke Leffe's (Cafe Leffe)gedronken op dat terras aan het centrale pleintje. Natuurlijk ook even naar 'la grotte' geweest. Ondanks de lange rijen ben ik wel in de grot geweest. Wat me vooral opviel was inderdaad de hordes met mensen, voornamelijk veel georganiseerde groepen (veelal meisjes) met vlaggen in de hand. Sommigen gebruikten het water van de grot en smeerden het op hun hoofd, armen en benen. Veel mensen in rolstoelen ook.

Voor de rest een hele toeristische plaats met hoofdzakelijk hotels, drukke parkeerplaatsen en rondlopende groepen bedevaartgangers. Het 'heilige' water waar ik op doelde is op internet te koop voor een flinke prijs (over de 100$). De hele plaats lijkt vooral ingericht te zijn op geld verdienen aan de hoofdzakelijk katholieke toeristen. Souvenirwinkels, restaurants en vooral gigantisch veel hotels. Velen komen gewoon voor een vakantie in combi met bedevaart, velen komen ook voor een genezing (de hordes zieke mensen die uren bij de grot aan het bidden waren).

Ik heb de geschiedenis van Lourdes gelezen en vind de ontwikkeling echt verbazingwekkend. Zelf vind ik het een bizar fenomeen en kan me er uren over dit soort dingen verwonderen. Wat maakt dat een mens het verhaal achter Lourdes daadwerkelijk gaat geloven? Als je terug gaat naar het ontstaan, de ontwikkeling van de 'wonderen' en de rol die de kerk daarin heeft gespeeld dan valt mij vooral op hoe flinterdun de basis van zo'n fenomeen als Lourdes nu eigenlijk is. Alles is terug te herleiden naar de waanbeelden van een klein meisje in de 19e eeuw, die jarenlang door niemand werd geloofd en claimde visioenen te hebben. Maar op een gegeven moment is de kerk toch overstag gegaan, werd Lourdes een bedevaartsoord en werd het meisje heilig verklaard.

Ik ben overigens erg opgeknapt van dat bezoek. De dag begon met druilregen (ook gratis water uit feitelijk dezelfde bron!! Rorate caeli!!!), maar uiteindelijk brak de zon door en aten we met zijn allen een fantastische crêpe op een koffiestek die ik iedereen kan aanbevelen. Die heb je daar namelijk ook gewoon!!
En de pizza's kan ik ook iedereen aanbevelen :E
Link naar bericht
Deel via andere websites

Het woord aioon in het NT veel vertaald door ‘wereld’ en dit is niet onjuist als we beseffen dat ‘wereld’ ook een uitdrukking van tijd is. Denk aan ‘deze wereld’, ‘toekomende wereld’. Daarom ook wordt het vertaald, in andere vertalingen of op andere plaatsen, als ‘eeuw’, ‘eeuwen’, enz. De ‘eeuwen’ of ‘werelden’ zijn eveneens (vaak) ‘dispensaties‘ – onderscheiden perioden van handelen van God.

Het woordje "olam" heeft hier ook mee te maken, ik zou dat moeten nakijken, duidelijk is dat Christenen doorgaans beseffen en geloven dat God onveranderlijk is op basis van de tekst dat ...." Hij gisteren en heden Dezelfde is tot in alle eeuwigheid", maar ongewild maakt men er dan van dat God altijd hetzelfde handelt en dat is een misverstand en staat ook haaks op wat Christenen geloven namelijk dat God in het NT of onder het nieuwe verbond anders handelt dan in het OT en dat er bij het kruis een einde kwam aan bepaalde Bijbelse profetiën danwel aspecten.

Het Hebr. alphabeth stopt ook bij de 400, de Taf ( het kruis)

Christenen geloven dus in ieder geval bijna massaal in 2 bedelingen want die hebben ze gewoon op de boekenplank liggen, n.l. het oude en het nieuwe testament. In tegenstelling tot de Joden die dus het NT niet kennen en ook niet erkennen.

PAULUS spreekt met name over de verborgene dingen die aan hem geopenbaard zijn en Paulus spreekt ook over Gemeentelijke waarheden die tot dusver onbekend waren en één waarheid die verborgen was, is dat God Zich een ogenblik verbergende zou verbergen, wel aangekondigd in Deuteronomium, maar door Paulus uitgelegd in zijn brieven.

Dat wij leven in die periode waar God Zich tijdelijk uit de wereld heeft teruggetrokken is een feit wat wij dagelijks om ons heen kunnen zien, de wereld heeft het duister liever gehad dan het Licht en God heeft het Licht uitgedaan.

Paulus legt danook uit in Rom. 3 en 5 en in 2 Kor. 5 dat God de wereld heeft overgegeven in handen van satan. Dat doets helemaal niets af aan de profetie in genoemde Psalm 102 o.a. wat God is eeuwig en Zijn troon is tot in alle eeuwigheid.

Dat is de troon in de hemel.

Zijn er dan 2 tronen in de hemel? Nee, maar de Bijbel spreekt ook over een troon op aarde, en dat is uit het Davidische Koningshuis en die troon is nog steeds niet gevestigd in Jeruzalem.

Het is zo simpel om dit te mogen geloven, ik zie het probleem ook niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat de meesten niet beseffen dat als ze onderscheid maken in Gods handelen in het OT en in het NT dat ze hiermee al een dispensationalist zijn. Je hoeft helemaal niets "aan te hangen", als je Rom. 1, 3 en 5 gelooft dan ligt daar het antwoord op de titel van het topic.

Als je niet in de Bijbel gelooft dan is dat ook prima, maar dan is het onderwerp al helemaal niet aan de orde.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De antichrist zal zich dus presenteren als een god.

In Daniel 11:36 staat: "En die koning zal doen naar zijn welgevallen, en hij zal zichzelven verheffen, en groot maken boven allen God, en hij zal tegen den God der Goden wonderlijke dingen spreken; en hij zal voorspoedig zijn, totdat de gramschap voleind zij, want het is vastelijk besloten, het zal geschieden".

In Openbaring 13:4 wordt gesproken over 2 verschillende figuren, namelijk de draak en het beest uit de zee. De draak zorgt dat het beest de macht krijgt, feitelijk hebben ze samen de macht. De draak is de duivel, en het beest uit de zee [ = volkeren] is de man, die koning of leider die in het Midden-Oosten zal opstaan.

Hij is de grote machthebber en het politieke hoofd van het antichristelijke wereldrijk.

Samen worden zij beschouwd als een sterk duo, want zegt vers 4b: "Wie is het beest gelijk? wie kan krijg voeren tegen hetzelve? [= tegen deze twee].

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik denk dat de meesten niet beseffen dat als ze onderscheid maken in Gods handelen in het OT en in het NT dat ze hiermee al een dispensationalist zijn. Je hoeft helemaal niets "aan te hangen", als je Rom. 1, 3 en 5 gelooft dan ligt daar het antwoord op de titel van het topic.

Als je niet in de Bijbel gelooft dan is dat ook prima, maar dan is het onderwerp al helemaal niet aan de orde.

Je ziet geen derde optie in dit geheel?
Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid