Spring naar bijdragen

Satan heerser op aarde?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 570
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Vanochtend een mooie tekst gehoord waaruit blijkt dat satan heerser is op aarde.

Lukas 4 vers 6: "En de duivel zeide tot Hem: Ik zal U al deze macht, en de heerlijkheid derzelver koninkrijken geven, WANT ZIJ IS MIJ OVERGEGEVEN , en ik geef ze, wien ik wil".

Het Boek: "Kijk" zei hij, dat zal ik U allemaal geven met al hun roem en eer erbij. Want het is allemaal van mij".

Duidelijk bewijs dat satan de god dezer eeuw is en op dit moment alle macht in handen heeft.....totdat....

Wat de satan er niet bij vertelde: wie hem die macht toebedeelde...

Zoals je geen eigenaar van de Van Brienenoordbrug kan worden als er een paar grapjassen zijn die doen alsof ze er de eigenaar van zijn en je die brug verkopen, zo kan de satan slechts heerser zijn over de personen die hem die macht toekennen: hij kan slechts denken dat hij die macht heeft, of dat beweren "bij de gratie van hen die hem die macht toekennen". Dat wil nog niet zeggen dat de satan die macht ook daadwerkelijk heeft... Zoals degene die voor die brug betaald heeft niet automatisch het eigendomsrecht heeft verkregen...

Een andere tekst die gaat over "vermeende macht" (in dit geval van afgoden):

1 Kor 8:4 Wat nu het eten van offervlees betreft: wij weten dat er in de hele wereld niet één afgod echt bestaat en dat er maar één God is. 8:5 Ook al zijn er zogenaamde goden in de hemel of op aarde – en zo zijn er immers heel wat goden en heren -, 8:6 wij weten: er is één God, de Vader, uit wie alles is ontstaan en voor wie wij zijn bestemd, en één Heer, Jezus Christus, door wie alles bestaat en door wie wij leven. 8:7 Maar niet iedereen bezit deze kennis. Sommigen van u zijn zo aan hun afgod gewend dat ze het offervlees nog altijd als een offer aan die afgod zien.
Paulus is duidelijk: er is slechts één God en één Heer!

Niet: "Voor ons is er slechts één God en één Heer", maar heel stellig: "Er is slechts één God en één Heer".

Het lijkt een subtiel verschil, maar in werkelijkheid maakt het alles uit. Zoals die afgoden slechts macht uitoefenen over de personen die die afgoden (die niet bestaan) macht toekennen, zo kan de satan slechts die personen beheersen die hem die macht toekennen... Maar: "Wij weten: er is één God, en één Heer!"

En dan die tekst uit Lucas: voor mij is het bovenstaande precies de kwestie: God wil die macht niet "delen" met schepselen ("Gij zult geen andere goden voor mijn aangezicht hebben") - maar Hij wil die mensheid zijn wil niet dwingend opleggen, maar voor Zich winnen. "Erken mij als macht", zegt de satan, "en men zal voor je buigen! Ik geef je dat alles wat men mij gaf terug!"

Maar hoe luidde het weerwoord op precies die verzoeking? Precies:

Luk 4:8 Maar Jezus antwoordde: ‘Er staat geschreven: “Aanbid de Heer, uw God, vereer alleen hem.â€â€™

Een echo vanuit Exodus:

20:3 Gij zult geen andere goden voor mijn aangezicht hebben.

20:4 Gij zult u geen gesneden beeld maken noch enige gestalte van wat boven in de hemel, noch van wat beneden op de aarde, noch van wat in de wateren onder de aarde is. 20:5 Gij zult u voor die niet buigen, noch hen dienen; want Ik, de Here, uw God, ben een naijverig God, die...

En hoe wint God die mensheid nu terug? Niet door het dwingend opleggen van die bovenstaande leefregel, niet door het erkennen van "tegenmachten en -krachten". Hij laat Zich aan een kruis spijkeren als ultiem teken van gehoorzaamheid en gerechtigheid - en zo geldt ook hier het "Laat Mij thans geworden, want aldus betaamt het ons alle gerechtigheid te vervullen" van Mat 3:15... God laat Zich liever "tot de dood aan het kruis" verwerpen dan dat Hij toestaat dat zijn macht gedeeld wordt. Daar zit h'm de "paradox van Golgotha": in onmacht macht!!!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Volgens mij zegt Ineke ook niet dat Satan God is, maar dat ie momenteel heerst op aarde. Als ik zo om me heen kijk...
Mijn reactie was dan ook niet gericht op een gedachte "dat satan god zou zijn", maar aan het idee dat "hij op aarde macht zou hebben" (anders dan de macht die hem wordt toebedeeld).

En dat denk ik ook "als ik zo om me heen kijk", en zie dat wij mensen heel wat van Gods plannen aan het doorkruisen zijn met eigenwijzigheid, ongehoorzaamheid en ongeloof (= niet willen vertrouwen op God, en Hem alleen).

Maar als het gaat om dat kwaad dat ik om me heen zie, dan gaat het voor mij om dat waarover Paulus zegt: "dat ik in mijn lichaam mag aanvullen wat er nog aan Christus’ lijden ontbreekt, ten behoeve van zijn lichaam, de kerk, waarvan ik de dienaar ben" (Kol 1:24)

We leven in een tijd voor het moment aangebroken is waarover gezegd is dat: "in de naam van Jezus elke knie zich zal buigen, in de hemel, op de aarde en onder de aarde, en elke tong zal belijden: ‘Jezus Christus is Heer,’" (Fil 2:10). Een tijd waarover op een andere plek gezegd is: "De Heer is niet traag met het nakomen van zijn belofte, zoals sommigen menen; hij heeft alleen maar geduld met u, omdat hij wil dat iedereen tot inkeer komt en niemand verloren gaat." (2 Petr 3:9)

Kort gezegd: een tijd van lijden, niet omdat het Kwaad heerst op aarde, maar omdat wij mensen nog steeds niet allen God de eer willen geven die Hem toekomt en God nog niet heeft gezegd: "En nu is het genoeg!!", en "de laatste bazuin laat blazen". En dan geldt nog: "De ene mens lijdt opdat de andere mens nog tot bekering kan komen"...

Die macht van dat kwaad is een schijnmacht (ondanks die realiteit van dat lijden, want die realiteit wil ik met mijn opmerking niet wegpoetsen!!)

Het gaat me dus om het afwijzen van elk idee van dualisme, alsof "goed" en "kwaad" vergelijkbare machten zouden zijn, en het er in het leven maar op aan komt om beide voldoende in evenwicht te houden, of iets dergelijks.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Inderdaad beweer ik niet dat satan God is, maar dat hij de wereldbeheerser is totdat hij voor eeuwig geworpen zal worden in de poel des vuurs.

En je hoeft inderdaad maar "om je heen te kijken" in deze wereld, om te weten dat Christus [nog] steeds NIET over deze wereld heerst.

Ik ben van mening, op grond van de Schrift, dat elk mens, die Christus nog niet heeft aangenomen als zijn/haar Verlosser, automatisch onder de heerschappij van de duivel staat.

Christus heeft degenen die in Hem geloven, verlost, dan wel vrijgekocht met Zijn bloed, van de slavernij die de ongelovige mensheid vasthoudt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat bedoel je met "omdat wij mensen nog steeds niet allen God de eer willen geven die Hem toekomt?" .

Nee, inderdaad niet ALLE mensen, en dat "alle knie zich zal buigen" betekent nog niet dat ALLE mensen dat uiteindelijk vrijwillig zullen doen omdat zij Hem dan zullen zien.

Zij zullen dan moeten erkennen dat Jezus Christus Heer IS.

Tijdens de grote verdrukking, eerst voor Israel, en daarna ook voor de volkeren, zal de meerderheid van de mensheid God zelfs vervloeken, vanwege de schalen van de toorn Gods die over de aarde uitgegoten zullen worden.

Zij zullen de antichrist aanbidden, het teken van het beest aannemen, dus hoezo heeft de duivel geen heerschappij over deze wereld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Inderdaad beweer ik niet dat satan God is, maar dat hij de wereldbeheerser is totdat hij voor eeuwig geworpen zal worden in de poel des vuurs.

En je hoeft inderdaad maar "om je heen te kijken" in deze wereld, om te weten dat Christus [nog] steeds NIET over deze wereld heerst.

Ik zei dan ook: dat was niet de gedachte waar vanuit ik mijn opmerkingen plaatste.

Die komen eerder vanuit een uitspraak als die van Abraham Kuyper, als hij zegt: "Dat er geen terrein van het leven is waar Christus niet van zegt: ‘Mijn!’"...

Een bijzonder interessant (en belangrijk) boekje in dit kader: "Christus en de machten" van Hendrikus Berkhof... (tip!)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb ook een tip of eigenlijk 2 tips:

Bijbelstudie: "Alle knie zal zich buigen"

Bijbelstudie: "de twee beesten uit Openbaring 13".

Bron: http://www.vlichthus.nl

Nogmaals een geheugensteuntje:

In Efeze 2:2 staat dat satan de overste is van de macht der lucht.

In Johannes 12:31 staat dat satan de overste is van deze wereld.

In 2 Korinthe 4:4 staat dat satan de god is van deze eeuw [aioon].

M.i. niet mis te verstaan dus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nogmaals een geheugensteuntje:

In Efeze 2:2 staat dat satan de overste is van de macht der lucht.

In Johannes 12:31 staat dat satan de overste is van deze wereld.

In 2 Korinthe 4:4 staat dat satan de god is van deze eeuw [aioon].

M.i. niet mis te verstaan dus...

... mits je die uitspraken niet in balans wil brengen met een uitspraak als die van Paulus in 1 Cor 8... Want zou je dat doen, dan wordt het ineens ingewikkeld. En zou wellicht blijken dat je e.e.a. toch misverstaat...
Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zie het verband niet tussen de Schriftplaatsen die ik [nog] eens heb aangehaald, en 1 Kor. 8 waar gesproken wordt over het offervlees m.b.t. afgoden.

Het gaat dus over het eten van offervlees, en niet over dat satan de overste is van deze wereld.

Dat er maar EEN God is en maar EEN Heere, namelijk Jezus Christus door Welken alle dingen zijn, en wij door Hem, staat buiten deze discussie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik zie het verband niet tussen de Schriftplaatsen die ik [nog] eens heb aangehaald, en 1 Kor. 8 waar gesproken wordt over het offervlees m.b.t. afgoden.

Het gaat dus over het eten van offervlees, en niet over dat satan de overste is van deze wereld.

Dat er maar EEN God is en maar EEN Heere, namelijk Jezus Christus door Welken alle dingen zijn, en wij door Hem, staat buiten deze discussie.

Nee, dat is de kern van de discussie!!

En die tekst gaat niet slechts over het eten van offervlees. Daar meldt Paulus het belangrijk inzicht dat velen wel kunnen menen dat ze de een of andere god dienen, maar dat dat niets betekent. Omdat er slechts 1 God en Heer is.

En dat heeft tot gevolg dat je een uitspraak als "satan is de god van deze eeuw" (2 Cor) in dat licht moet bezien.

Dan ontmaskert Christus die satan. Als god: nl. géén god. Als machthebber: nl. géén machthebber!

Hooguit iemand waaraan macht wordt verleend. Zoals bij die afgodendienaar die oprecht meent dat zijn offergave werkelijk een gave aan zijn god was. Nee, zegt Paulus: dat was geen god en dus geen offer en dus kan je God gewoon danken voor dat stuk vlees bij je maaltijd. Want dat stuk vlees "uit de wereld" blijkt ook gewoon van God te zijn!!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, ja. En toch is satan de wereldbeheerser dezer duisternis, de overste van deze wereld, hoe je het ook wendt of keert.

Is dat nu zo moeilijk te accepteren?

Satan is allang "ontmaskerd" door de dood en opstanding van Christus. Christus HEEFT hem al overwonnen, echter is en blijft hij de overste van deze wereld, TOTDAT Christus Zijn Koninkrijk op aarde heeft opgericht.

Dat is nu NIET het geval, en DAAR gaat het over.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beste Hendrik, niet IK stop m'n vingers in m'n oren, maar degenen die roepen dat de satan niet de 'god dezer eeuw' is.

Ik hou me bij de 'uitleg' van de Bijbel.

2 Thess. 2:3 zegt dan ook: "In welke de ......god dezer eeuw.... de zinnen verblind heeft, namelijk der ongelovigen, opdat hen niet bestrale de verlichting van het Evangelie der heerlijkheid van Christus, Die het Beeld Gods is".

Openbaring 12:12 zegt tot ons, als de duivel definitief geworpen zal worden op aarde: "Hierom bedrijft vreugde, gij hemelen, en GIJ, die daarin woont!

Wee degenen, die de aarde en de zee bewonen, want de duivel is tot u afgekomen, en heeft grote toorn, wetende dat hij een kleinen tijd heeft".

Ook niet mis te verstaan, en daar hoef ik niet eens hard voor te roepen.

De wereld zal het vanzelf meemaken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik zie het verband niet tussen de Schriftplaatsen die ik [nog] eens heb aangehaald, en 1 Kor. 8 waar gesproken wordt over het offervlees m.b.t. afgoden.

Het gaat dus over het eten van offervlees, en niet over dat satan de overste is van deze wereld.

Dat er maar EEN God is en maar EEN Heere, namelijk Jezus Christus door Welken alle dingen zijn, en wij door Hem, staat buiten deze discussie.

Nee, dat is de kern van de discussie!!

En die tekst gaat niet slechts over het eten van offervlees. Daar meldt Paulus het belangrijk inzicht dat velen wel kunnen menen dat ze de een of andere god dienen, maar dat dat niets betekent. Omdat er slechts 1 God en Heer is.

En dat heeft tot gevolg dat je een uitspraak als "satan is de god van deze eeuw" (2 Cor) in dat licht moet bezien.

Dan ontmaskert Christus die satan. Als god: nl. géén god. Als machthebber: nl. géén machthebber!

Hooguit iemand waaraan macht wordt verleend. Zoals bij die afgodendienaar die oprecht meent dat zijn offergave werkelijk een gave aan zijn god was. Nee, zegt Paulus: dat was geen god en dus geen offer en dus kan je God gewoon danken voor dat stuk vlees bij je maaltijd. Want dat stuk vlees "uit de wereld" blijkt ook gewoon van God te zijn!!!

A M E N

Link naar bericht
Deel via andere websites
maar ja als je geen bedelingen aanvaard als een Bijbels gegeven heb je een probleem.

Nee, het is andersom. Als je de bedelingenleer aanvaardt, heb je een groot, onoplosbaar probleem!

Wat is de bedelingenleer? En, waarom is er sprake van een gevaarlijke dwaalleer?

Het dispensationalisme, ofwel de bedelingenleer is een gevaarlijke dwaalleer, die, zonder dat naieve kerkgangers het doorhebben, onderwezen wordt.

Wat verstaan we onder de bedelingenleer?

De Scofield Reference Bible geeft de volgende definitie van een bedeling: "Een bedeling is een tijdsperióde, gedurende welke de mens wordt getest op gehoorzaamheid aan een specifieke openbaring van de wil van God". Het dispensationalisme leert dat de geschiedenis van de wereld onderverdeeld moet worden in verschillende tijdperken waarin God op een andere manier handelt tegenover of met de mens. Deze tijdperken worden dispensaties of bedelingen genoemd. Er zijn verschillende varianten, met meer of minder bedelingen, vaak worden er zes of zeven genoemd. Op zich is er niks verkeerds aan de geschiedenis onder te verdelen in tijdperken. De Bijbel bestaat immers ook uit een Oud en een Nieuw Testament. Ook is er een periode voor de zondvloed en daarna. Het duizendjarig koninkrijk wordt genoemd als periode, de eenheid van Israël, enz. enz. Tot zover is er dus geen probleem.

Echter, de meeste vormen van het dispensationalisme leren ons dat God anders met de mensen binnen een bepaalde bedeling omgaat. Zo leven we tegenwoordig in de bedeling van de gemeente met als gevolg dat bijvoorbeeld de Bergrede niet voor ons bedoeld is, die was immers voor de joden. De gaven van de Heilige Geest waren, volgens de bedelingenleer, slechts voor de apostelen. Volgens veel aanhangers is de bezorgdheid voor het millieu onjuist (omdat dit streven is naar het duizendjarig rijk) en sommigen gaan zelfs zo ver dat het gebed "Onze Vader" niet bedoeld is voor de Christenen. Deze beweringen zijn hoofdzakelijk gebaseerd op Bijbelteksten, die totaal uit hun context gehaald zijn, zoals we lezen in 1 Korinthiërs 13, waar genoemd zou worden dat profetiën zullen stoppen en tongen zullen verstommen. Dit zou moeten bewijzen dat bijvoorbeeld profetiën en spreken in tongen alleen voor de ‘bedeling der apostelen’ was. Het levensgevaarlijke aan deze valse en onjuiste conclusie is, dat alle wonderen, wonderbaarlijke genezingen (denk aan handoplegging in de Naam van Jezus), visioenen en profetiën toegeschreven worden aan satan.

In veel kerken wordt niet meer geleerd dat God ook nu nog geneest, en dat HIJ daar ook mensen voor gebruikt. De Bijbel leert ons dat we op zieken de handen zullen leggen, zoals we bijvoorbeeld in Markus 16 lezen:

En degenen, die geloofd zullen hebben, zullen deze tekenen volgen: in Mijn Naam zullen zij duivelen uitwerpen; met nieuwe tongen zullen zij spreken, Slangen zullen zij opnemen; en al is het, dat zij iets dodelijks zullen drinken, dat zal hun niet schaden; op kranken zullen zij de handen leggen, en zij zullen gezond worden.

Helaas wordt onder Christenen de leugen verkondigd dat de tijd van Gods Wonderen en Genezingen voorbij is. Men is tot deze conclusie gekomen, enerzijds doordat men voor (persoonlijke) genezing gebeden heeft en geen (direct) resultaat zag, maar anderzijds doordat er vanuit kerken valse leer verkondigd is, niet meer gebaseerd op de Bijbel, maar gebaseerd op valse leerstellingen, zoals de genoemde bedelingenleer. God staat boven deze leerstellingen! God is dezelfde God, vroeger, nu en in de toekomst, zoals we in Hebrëen 13 kunnen lezen:

Jezus Christus is gisteren en heden dezelfde en in der eeuwigheid.

Niet Jezus is veranderd, de mens is veranderd! De mens is dusdanig ver van God verwijderd dat hij of zij geen persoonlijke relatie meer met HEM heeft. In Johannes 14 lezen we overduidelijk dat de Christenen de werken doen die Jezus deed en doet, en zelfs meerdere:

Voorwaar, voorwaar zeg Ik ulieden: Die in Mij gelooft, de werken, die Ik doe, zal hij ook doen, en zal meerder doen, dan deze; want Ik ga heen tot Mijn Vader. En zo wat gij begeren zult in Mijn Naam, dat zal Ik doen; opdat de Vader in den Zoon verheerlijkt worde. Zo gij iets begeren zult in Mijn Naam, Ik zal het doen.

Hier is zonder enige twijfel sprake van een belofte. We kunnen deze belofte in dankbaarheid aannemen, we kunnen de belofte ook afwijzen. De bedelingenleer verwerpt deze belofte, en is daarom een gevaarlijke dwaalleer, die het geloof in GOD degradeert tot een wetenschappelijk gegeven. Een gevolg van de bedelingenleer is tevens dat evangelisatie wordt ontmoedigd!

Wij (de makers van gelooft.com) geloven dat de woorden van Jezus, inclusief de Bergrede en het "Onze Vader", een (de) kern zijn van het Christelijk leven, ook al gaan we daarmee in tegen alles wat deze wereld ons leert! We geloven ook in het werk van de Heilige Geest, inclusief de profetiën, wonderen, visioenen, wonderbaarlijke genezingen en gaven. We geloven dat Jezus Zich openbaart in dromen aan moslims. We geloven dat HIJ Zich op allerlei anderen manier openbaart en kan openbaren. Wanneer een kerk of gemeente verkondigt dat de wonderen en profetiën, genezingen in Jezus' Naam en visioenen aan moslims, afkomstig zijn van de duivel, dan kan met zekerheid gesteld worden dat deze kerk een dwaalleer verkondigt!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Fijn dat JULLIE dat geloven. Ik ben blij dat ik mag geloven wat ik zelf wil geloven.

Ik denk ook dat mijn geloofsleven heel persoonlijk is en niet iets wat ik in de "wijvorm" pretendeer te geloven. Ik geloof al helemaal niet in iets "dat de wereld leert".

Ik vertegenwoordig ook niet wat "Christenen leren". En heb absoluut geen probleem met de leer van de bedelingen. Integendeel.

Markus 16 spreekt dan ook imho over de toekomst. Maar als iemand een giftige slang wil oppakken die gaat zijn gang maar. :+

Link naar bericht
Deel via andere websites
Markus 16 spreekt dan ook imho over de toekomst. Maar als iemand een giftige slang wil oppakken die gaat zijn gang maar. :+

Paulus deed het (Hand 28). Als je dat niet wilt geloven, ... :+

Ik ben er ook van overtuigd dat als de gevaarlijke en ogenschijnlijk onontkoombare situatie zich zou voordoen dat een gelovige met een giftige slang te maken krijgt, hij die op kan pakken, als God het wil en de gelovige gelooft. Uit ervaring (niet met giftige slangen, wel met ander wonderbaarlijke situaties waar ik verder over zwijg) weet ik dat wonderen gebeuren.

Dit zijn echter geen dingen die je uit een "spelletje" kunt gaan doen. Men mag nimmer God verzoeken. Daar is het ook niet voor bedoeld. Het zijn situaties waarin je dan terechtkomt, waaruit je uitgered wordt, op wonderbaarlijke wijze. En dat gebeurt nog steeds, dat komt nog steeds voor. Zoals ook wonderbaarlijke voedselvermenigvuldiging nog steeds is voorgekomen. Onze familie heeft dat meegemaakt in de tweede wereldoorlog, en er zijn ons ook wat verhalen bekend van overlevenden van concentratiekampen die iets dergelijks meemaakten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De bijzondere tekenen van de satan zijn zo listig gecamoufleerd en gepresenteerd dat het mij bij voorbaat al uiterst argwanend maakt tegenover het optreden van gebedsgenezers die zich vandaag de dag manifesteren op het christelijk erf, en dan met name in massale gebedsbijeenkomsten. Een dweperig milieu door de opzwepende sfeer , een trance-toestand , de suggestieve kracht van de genezer en de noodzaak van geloof en vertrouwen bij de patient.

Ik geloof dat de tijd van bijzondere tekenen van God voorbij is, en dat veel gelovigen misleid worden door de "tekenen en wonderen" die de overste van deze wereld nabootst.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb in de 25 jaar dat ik deel uit heb gemaakt van een pinkstergemeente heel veel "genezingsdiensten" bijgewoond, en nog nooit ook maar iemand genezen zien worden.

Mensen werden letterlijk achterover geduwd, met veel bombarie en geschreeuw de "ziekte" te "bevelen" het lichaam te verlaten, door de Naam van Jezus voortdurend te herhalen, als in een mantra, en als dat geen resultaat opleverde, werd de arme gelovige wijsgemaakt dat er vast en zeker nog een of andere zonde in zijn leven was, of dat hij niet genoeg geloof had voor genezing.

Dat ik al die jaren zelf geloofde dat het allemaal zo hoorde te gebeuren, begrijp ik tot op vandaag niet.

De duivel is een meester in het imiteren van God. Hij wordt immers een "engel des lichts" genoemd, en niet alleen vandaag de dag manifesteert hij zich ALS die engel des lichts, maar de apostel Paulus waarschuwde de Gemeente in Thessalonica al voor de komst van de 'mens der zonde' , die zich zal verheffen boven al wat God genaamd is, en zichzelf zal uitroepen tot God. [Thess. 2:3,4].

Paulus zegt er uitdrukkelijk bij dat hij geopenbaard zal worden, en deze "verborgenheid" NU al gaande is, hoewel hij dat nog niet ten volle kan doen, zolang de Gemeente nog op aarde is. Echter als de Gemeente wordt opgenomen, en de Heilige Geest daarmee ook weg is, zal de "werking des satans" in alle kracht, met tekenen en wonderen van de leugen openbaar worden.

God zal degenen die in die dagen geloven in die wonderen en tekenen, aan hen een kracht der dwaling zenden, zodat zij de leugen zullen geloven. [vers 11].

Die "leugengeest" is dus NU al bezig de mensen te verleiden met allerlei wondergenezingen en zogenaamde visioenen en tekenen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid