Spring naar bijdragen

Satan heerser op aarde?


Aanbevolen berichten

"De macht der lucht" houdt in, de [2] hemelen, de zichtbare, zienlijke, stoffelijke wereld , inclusief de aarde dus.

Inderdaad heeft hij geen macht over de 3e hemel, namelijk de hemel der hemelen, namelijk de onzienlijke /geestelijke hemel, waar de troon van God staat, hoewel hij nog steeds daar de broederen aanklaagt, totdat hij definitief op de aarde geworpen zal worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 570
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Er staat letterlijk dat hij ( satan) de god dezer eeuw is en eeuw is het woord "aioon" en dat betekent niet de wereld, maar een tijdseenheid, maar ja als je geen bedelingen aanvaard als een Bijbels gegeven heb je een probleem.

En in Efeze 6 staat letterlijk dat wij als gelovigen de strijd niet voeren tegen vlees en bloed maar tegen de machten, de geweldhebbers van deze wereld, der duisternis dezer eeuw, ( nu goed vertaald) tegen de geestelijke boosheden in de hemel. ( lucht). En dus zouden we de wapenrusting aantrekken om weerstand te bieden aan de aanvallen van deze overste, die op dit moment de wereld regeert. Men zingt uit volle borst: "De Heer regeert", maar als je om je heen kijkt dan zie je dat dat niet waar kàn zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Precies @Kwispel.

De aarde maakt nu eenmaal deel uit van de "lucht". met "hemelen" wordt de lucht bedoeld waarin de vogelen des hemels vliegen, en ten tweede de sterren en de andere hemellichamen zoals de maan en de zon.

De 3e hemel, is voor de mens onzichtbaar, want daar staat de troon van God.

Paulus is opgetrokken geweest tot in die 3e hemel, en heeft dingen gezien, en gehoord heeft onuitsprekelijke woorden, die het een mens niet geoorloofd is te spreken. [2 Kor. 12:4].

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beiden is waar:

Jezus regeert, maar ook de Satan speelt nog een rol - hij is op aarde neergeworpen en gaat rond als een brullende leeuw.

Zoals de brandweer de brand meester is, maar het vuur nog niet gedoofd.

Een ander lied zegt:

Stap voor stap wordt land veroverd,

langzaam maar zeker gaan wij door.

Elke muur wordt afgebroken;

door gebed... vallen ze neer

en neer en neer en neer....

Dat is de werkelijkheid waarin we leven: een strijdtoneel waarvan de uitkomst al vast staat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Men zingt uit volle borst: "De Heer regeert", maar als je om je heen kijkt dan zie je dat dat niet waar kàn zijn.

Het begint echt vervelend te worden. Maar goed, we gaan gewoon door. Fijn dat er mensen zijn die zingen dat Jezus regeert, omdat het de waarheid is! Ook de Bijbel leert ons dat, in bijvoorbeeld Psalmen 93

De HEERE regeert, Hij is met hoogheid bekleed; de HEERE is bekleed met sterkte, Hij heeft Zich omgord. Ook is de wereld bevestigd, zij zal niet wankelen. Van toen af is Uw troon bevestigd, Gij zijt van eeuwigheid af. De rivieren verheffen, o HEERE! de rivieren verheffen haar bruisen; de rivieren verheffen haar aanstoting. Doch de HEERE in de hoogte is geweldiger dan het bruisen van grote wateren, dan de geweldige baren der zee. Uw getuigenissen zijn zeer getrouw; de heiligheid is Uw huize sierlijk, HEERE! tot lange dagen.

Voor jou kàn het misschien niet waar zijn. Maar, ook voor jou is het waar! De wereld is bevestigd, zij zal niet wankelen. De troon IS bevestigd, vanaf het moment dat de wereld bevestigd is. Jezus is groter en geweldiger dan het bruisen van wateren. HIJ is groter dan de duivel. JEZUS REGEERT! En, met HEM regeren wij! De tegenstander, aan wie al veel te veel woorden vuil gemaakt zijn, is een grote verliezer, die om zich heen slaat en ellende aanricht. Ellende aanrichten is iets anders dan regeren. Sommige mensen maken hem inderdaad god van deze wereld.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het begint inderdaad echt vervelend te worden. We gaan dus gewoon door met nogmaals de Schrift aan te halen:

In 2 Kor. 4:4 staat dat de duivel de god is van deze eeuw.

In Johannes 12:31 staat dat hij de overste is van deze wereld.

In Efeze 2:2 staat dat hij de overste is van de macht der lucht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Beiden is waar:

Jezus regeert, maar ook de Satan speelt nog een rol - hij is op aarde neergeworpen en gaat rond als een brullende leeuw.

Zoals de brandweer de brand meester is, maar het vuur nog niet gedoofd.

Een ander lied zegt:

Stap voor stap wordt land veroverd,

langzaam maar zeker gaan wij door.

Elke muur wordt afgebroken;

door gebed... vallen ze neer

en neer en neer en neer....

Dat is de werkelijkheid waarin we leven: een strijdtoneel waarvan de uitkomst al vast staat.

Satan is op de aarde geworpen dat ben ik met je eens, toch schijnt hij toegang de hebben tot de hemel waar God woont anders kan hij toch niet ons aanklagen? Hij is toch "de verklager der broederen? "

Ik ben het ook met je eens dat God Zelf de supervisie in handen heeft, maar dat is niet hetzelfde dat de Here Jezus nu Koning is over de wereld. Als je de profetiën leest zal de Here Jezus als Koning regeren vanuit Jeruzalem, Hij zal de troon van David bestijgen en volgens de krant is Jeruzalem niet de stad van David waar Koning Jezus regeert? Of ik heb iets gemist? (P)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voor jou kàn het misschien niet waar zijn. Maar, ik help je uit de droom, ook voor jou is het waar!

Blijf niet volharden in fabelen!
warningM.pngAdmod note:
Quote rechtgezet
De wereld is bevestigd, zij zal niet wankelen. De troon IS bevestigd, vanaf het moment dat de wereld bevestigd is. Jezus is groter en geweldiger dan het bruisen van wateren. HIJ is groter dan de duivel. JEZUS REGEERT! En, met HEM regeren wij! De tegenstander, aan wie al veel te veel woorden vuil gemaakt zijn, is een grote verliezer, die om zich heen slaat en ellende aanricht. Ellende aanrichten is iets anders dan regeren. Sommige mensen maken hem inderdaad god van deze wereld. De bedelingenleer doet dat ook. Het is een gevaarlijke dwaling:

Wat iemand anders gelooft een gevaarlijke dwaling noemen is lastig communiceren want ik mag geloven dat de aangehaalde Psalm profetisch van karakter is. De troon wordt gevestigd zoals ik het geloof in Jeruzalem in de stad van David en de troon wordt bestegen door de Zoon van David en dat is nog niet gebeurd. Dat de Here Jezus groter is dan satan en al die metaforen in de Psalm heb ik nooit tegengesproken. Ooit heb ik menigmaal gepost dat de Psalmen over de Here Jezus gaan en dat werd met name door een aantal Christenen bestreden. Het ging over David was het verhaal. Nu ineens gaat Psalm 93 over de Here Jezus. Nu vind ik het overduidelijk dat deze Psalm spreekt over Christus en opmerkelijk komt hier ook aan de orde dat de wereld bevestigd is, de aarde ligt dus vast gefundeerd, ook dat werd met hand en tand ooit bestreden, maar het is mooi om te zien dat de aarde vast gefundeerd ligt. En vanaf de nederwerping der wereld danwel vanaf dat de aarde gefundeerd is, is Zijn Koninkrijk gevestigd, maar wat ik eerder zei, als een koninkrijk gevestigd is dan wil dat in de BIjbel niet zeggen dat de Koning op de troon zit. De Bijbel kent een openbaar koninkrijk over alle volkeren vanuit Jeruzalem en de Bijbel kent een verborgen Koninkrijk, het eerste is op aarde en het 2e is in de hemel, daarom spreekt de Here Jezus ook over een hemels koninkrijk.

Overigens gaat Psalm 94 meteen over de Here Jezus als Rechter en ook dat heeft nog niet plaatsgevonden want Jezus is nog steeds Redder en geen Rechter en daarom is het belangrijk om de Bijbelgedeelten te lezen in het juiste perspectief.

2 Timothëus 4

Want er zal een tijd zijn, wanneer zij de gezonde leer niet zullen verdragen; maar kittelachtig zijnde van gehoor, zullen zij zichzelven leraars opgaderen, naar hun eigen begeerlijkheden; En zullen hun gehoor van de waarheid afwenden, en zullen zich keren tot fabelen.

Dit is dus een manier om de Bijbel te gebruiken om een bepaald geloof neer te sabelen, ik vind dat jammer om zo de Bijbel te gebruiken.

De bedelingenleer is zo'n fabel. Deze leer heeft wel degelijk te maken met deze discussie, of eigenlijk met veel stukken die door jou geplaatst worden, omdat je met deze leer Bijbelstukken kunt plaatsen op de wijze zoals je wenst. En daarom geloof je dat satan heerser op aarde is.

Dit wordt een beetje goedkoop want het gebruiken van een tekst om daarmee jouw visie over een bepaalde gedachte zoals wat de Bijbel bedelingen noemt onderuit te halen, is precies wat je mij verwijt. Mijn denken is absoluut doorvorst met de visie t.a.v. wat de Bijbel een bedeling noemt. Zoals bij iemand anders zijn denken is doorspekt met een bepaald denken over het verbond danwel over de wet die aan Mozes is gegeven en men die op zichzelf betrekt. Maar daarom kun je dat niet ongelimiteerd een fabel of een dwaling noemen.

Ik vind dat ook terecht een regel die forums moeten hanteren om de discussies zuiver en objectief en respectvol te houden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Alle rechten van het koningschap over Israël en over de wereld behoren Hem toe. Dat is helemaal waar.

En pas bij Zijn komst op aarde ( dus niet in de lucht voor de Gemeente) zal dat duidelijk worden voor vriend en vijand.

Hij is de rechtmatige Koning, Die de wereld rust zal brengen, door alle volkeren aan Zich te onderwerpen. Jakob sprak destijds over Dezelfde Persoon als waarover Jesaja sprak toen hij zei: "Want een Kind is ons geboren, een Zoon is ons gegeven, en de heerschappij rust op zijn schouder…"(9:5). Hij is de wonderbare openbaring van God en "groot zal de heerschappij zijn en eindeloos de vrede op de troon van David en over Zijn koninkrijk, doordat Hij het sticht en grondvest met recht en gerechtigheid... " (vs 6).

Er staat niet dat een Zoon geboren is, maar de Zoon is ons gegeven in Zijn opstanding en ook de heerschappij zal op Zijn schouder rusten, maar pas als HIj de troon van David zal opeisen. Dat is nog steeds niet gebeurd naar mijn volle overtuiging, maar dat kan ook iedereen zien. Niemand hoeft dat te bewijzen Jesaja spreekt over de toekomst van de Zoon van David.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat Christus Jezus nog niet regeert op aarde moge inderdaad duidelijk zijn.

Steker nog, voordat dat een feit is, wordt de satan eerst op aarde geworpen als hij zal verschijnen als de antichrist zoals hij in de Johannesbrieven genoemd wordt.

Het zal dan gaan om een letterlijk satanisch rijk, omdat het een rijk is in opstand tegen God. Dat is altijd al zo geweest, uitgebeeld in de achtereenvolgende in het verleden genoemde wereldrijken.

De draak [= de duivel] zal het beest uit de zee zijn kracht, troon en grote macht geven volgens Openbaring 13:2b.

Aan het eind van de 70e week zal de Here Jezus op de Olijfberg verschijnen. Voor het Joodse volk is de grote verdrukking dan afgelopen, maar voor de volkeren gedurende 33 jaar aan en zullen de 144.000 het evangelie aan de volkeren verkondigen.

Dan zal de periode van 1000 jaar aanbreken en zal de satan gebonden worden. [ Openb. 20:1-3].

Wanneer de 1000 jaar voorbij zijn zal de satan nog een kleine tijd worden ontbonden en losgelaten worden. Hij zal de volken voor de laatste keer verleiden, en zullen opnieuw tegen Hem strijden.

Maar dan zal God uiteindelijk ingrijpen [ Openb. 20:9].

Dan zal de duivel en de valse profeet gegrepen worden en in de poel des vuurs geworpen worden. [ Openb. 19:20].

Dan zal pas het Koninkrijk van Christus aanbreken met een Nieuwe Schepping die zich over de gehele aarde zal uitstrekken.

Kortom: er staat nog heel wat te gebeuren voordat Christus Jezus daadwerkelijk zal regeren op aarde.

Dat is nu niet het geval.

Voor het begrip "70e week" verwijs ik naar de Bijbelstudie "Daniel" en de [hernieuwde] uitgave van de Bijbelstudie " Openbaring" van Vlichthus Bijbelinformatie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dat Christus Jezus nog niet regeert op aarde moge inderdaad duidelijk zijn.

Steker nog, voordat dat een feit is, wordt de satan eerst op aarde geworpen als hij zal verschijnen als de antichrist zoals hij in de Johannesbrieven genoemd wordt.

Het zal dan gaan om een letterlijk satanisch rijk, omdat het een rijk is in opstand tegen God. Dat is altijd al zo geweest, uitgebeeld in de achtereenvolgende in het verleden genoemde wereldrijken.

De draak [= de duivel] zal het beest uit de zee zijn kracht, troon en grote macht geven volgens Openbaring 13:2b.

Aan het eind van de 70e week zal de Here Jezus op de Olijfberg verschijnen. Voor het Joodse volk is de grote verdrukking dan afgelopen, maar voor de volkeren gedurende 33 jaar aan en zullen de 144.000 het evangelie aan de volkeren verkondigen.

Dan zal de periode van 1000 jaar aanbreken en zal de satan gebonden worden. [ Openb. 20:1-3].

Wanneer de 1000 jaar voorbij zijn zal de satan nog een kleine tijd worden ontbonden en losgelaten worden. Hij zal de volken voor de laatste keer verleiden, en zullen opnieuw tegen Hem strijden.

Maar dan zal God uiteindelijk ingrijpen [ Openb. 20:9].

Dan zal de duivel en de valse profeet gegrepen worden en in de poel des vuurs geworpen worden. [ Openb. 19:20].

Dan zal pas het Koninkrijk van Christus aanbreken met een Nieuwe Schepping die zich over de gehele aarde zal uitstrekken.

Kortom: er staat nog heel wat te gebeuren voordat Christus Jezus daadwerkelijk zal regeren op aarde.

Dat is nu niet het geval.

Voor het begrip "70e week" verwijs ik naar de Bijbelstudie "Daniel" en de [hernieuwde] uitgave van de Bijbelstudie " Openbaring" van Vlichthus Bijbelinformatie.

Maar de vraag is...is alles op aarde dan slecht? dat lijkt me toch te stellig geformuleerd. De schepping komt immers voort uit God en is daarmee in de kern oneindig goed.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat bedoel je met "alles op aarde?" .

De mens? Of de aarde zelf?

Deze oude aarde zal verdwijnen leert de Bijbel, en God zal een nieuwe schepping tot stand brengen. Ik geloof inderdaad dat de aarde slecht is geworden door toedoen van satan, en hoewel de aarde in onze ogen prachtig is, en de Bijbel zelfs zegt "zeer goed" is hij niet volmaakt. Dat zal pas gebeuren in de nieuwe schepping.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wat bedoel je met "alles op aarde?" .

De mens? Of de aarde zelf?

Deze oude aarde zal verdwijnen leert de Bijbel, en God zal een nieuwe schepping tot stand brengen. Ik geloof inderdaad dat de aarde slecht is geworden door toedoen van satan, en hoewel de aarde in onze ogen prachtig is, en de Bijbel zelfs zegt "zeer goed" is hij niet volmaakt. Dat zal pas gebeuren in de nieuwe schepping.

Er komt geen nieuwe schepping, bijbels gezien, maar slechts een vervolmaking van de huidige aarde bij de combinering met de Hemel. Dan zal de ware aarde herstelt worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

2 Petrus 3:13 "Maar wij verwachten, naar Zijn beloften, nieuwe hemelen en..... een nieuwe aarde, in dewelke gerechtigheid woont".

Openbaring 21:1 " En ik zag een nieuwen hemel en.... een nieuwe aarde; want de eerste hemel, en de eerste aarde was voorbijgegaan, en de zee was niet meer".

Bijbels gezien komt er dus een nieuwe hemel en een nieuwe aarde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Men zingt uit volle borst: "De Heer regeert", maar als je om je heen kijkt dan zie je dat dat niet waar kàn zijn.

Het begint echt vervelend te worden. Maar goed, we gaan gewoon door. Fijn dat er mensen zijn die zingen dat Jezus regeert, omdat het de waarheid is! Ook de Bijbel leert ons dat, in bijvoorbeeld Psalmen 93

De HEERE regeert, Hij is met hoogheid bekleed; de HEERE is bekleed met sterkte, Hij heeft Zich omgord. Ook is de wereld bevestigd, zij zal niet wankelen. Van toen af is Uw troon bevestigd, Gij zijt van eeuwigheid af. De rivieren verheffen, o HEERE! de rivieren verheffen haar bruisen; de rivieren verheffen haar aanstoting. Doch de HEERE in de hoogte is geweldiger dan het bruisen van grote wateren, dan de geweldige baren der zee. Uw getuigenissen zijn zeer getrouw; de heiligheid is Uw huize sierlijk, HEERE! tot lange dagen.

Voor jou kàn het misschien niet waar zijn. Maar, ook voor jou is het waar! De wereld is bevestigd, zij zal niet wankelen. De troon IS bevestigd, vanaf het moment dat de wereld bevestigd is. Jezus is groter en geweldiger dan het bruisen van wateren. HIJ is groter dan de duivel. JEZUS REGEERT! En, met HEM regeren wij! De tegenstander, aan wie al veel te veel woorden vuil gemaakt zijn, is een grote verliezer, die om zich heen slaat en ellende aanricht. Ellende aanrichten is iets anders dan regeren. Sommige mensen maken hem inderdaad god van deze wereld.

Amen! Zo is dat, en niet anders. :Y

Link naar bericht
Deel via andere websites
Satan is op de aarde geworpen dat ben ik met je eens, toch schijnt hij toegang de hebben tot de hemel waar God woont anders kan hij toch niet ons aanklagen? Hij is toch "de verklager der broederen? "

In Openbaring 12:10 kan je lezen dat hij uit de hemel is geworpen.

Openbaring 12 beschrijft het leven van Jezus:

De draak stond klaar om het kind van de vrouw te verslinden, zodra zij het gebaard had (12:4). Dit kan je ook lezen in de geschiedenis van de kindermoord.

Het kind werd weggevoerd naar God (12:5). Dit is de hemelvaart.

In Openbaring 12:10 staat (Willibrordvertaling): Nu zijn de redding en de macht en het koningschap van onze God gekomen en de heerschappij van zijn Messias.

Dit kan je ook lezen in het slot van de evangeliën: Mij is gegeven alle macht in hemel en op aarde. Zie ik ben met u al de dagen.

Ik ben het ook met je eens dat God Zelf de supervisie in handen heeft, maar dat is niet hetzelfde dat de Here Jezus nu Koning is over de wereld.

Jezus is koning (Matt 2, 21, 27, Marcus 15, Lukas 1, 23, Joh 1, 12, 18, 19, Hand 17, 1Kor 15, 1Tim 6, Openb 17 en 19). Je kan in vele gelijkenissen tussen de regels door lezen dat Hij koning is.

Als je de profetiën leest zal de Here Jezus als Koning regeren vanuit Jeruzalem, Hij zal de troon van David bestijgen en volgens de krant is Jeruzalem niet de stad van David waar Koning Jezus regeert? Of ik heb iets gemist? (P)

Ja, ik denk dat je inderdaad iets hebt gemist, namelijk het Jeruzalem van boven (Gal 4).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het gaat niet om het "Jeruzalem van boven" , maar om het aardse Jeruzalem, waar de Here Jezus Christus bij Zijn wederkomst de rechtmatige troon van David zal innemen.

Christus is dus tot dan geen Koning op deze aarde.

Overigens wat in Openb. 12 wordt beschreven ligt nog steeds in de toekomst.

Satan is in het verleden nog niet uit de hemel geworpen. Dat velen dat denken is omdat in Jesaja 14:10-21 wordt beschreven hoe satan is gevallen, echter was dat een morele val.

Zijn letterlijke val zal dus pas in de toekomst plaatsvinden. Momenteel oefent hij nog steeds macht uit vanuit de hemel [= de aanklager der broederen] en verleidt de hele wereld.

Openbaring 12: 5,6 gaat over de vrouw [= Israel] die een 'mannelijke zoon' baart [= een beeld van Christus en de Gemeente].

Het wegrukken van het kind tot God en Zijn troon, gaat over de opname van de Gemeente, en niet over de hemelvaart van de Here Jezus.

De vrouw die de mannelijke zoon baart, is dus een beeld van Israel.

Die vrouw, Israel dus, vluchtte in de woestijn, alwaar zij een plaats had, haar van God bereid". God heeft een plek bereid voor Israel in de woestijn, en die plaats is PETRA waar het volk een schuilplaats zal krijgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het gaat niet om het "Jeruzalem van boven" , maar om het aardse Jeruzalem, waar de Here Jezus Christus bij Zijn wederkomst de rechtmatige troon van David zal innemen.
Want ....
Christus is dus tot dan geen Koning op deze aarde.

Volgens de door mij gegeven teksten wel.

Overigens wat in Openb. 12 wordt beschreven ligt nog steeds in de toekomst.

Satan is in het verleden nog niet uit de hemel geworpen. Dat velen dat denken is omdat in Jesaja 14:10-21 wordt beschreven hoe satan is gevallen, echter was dat een morele val.

Zijn letterlijke val zal dus pas in de toekomst plaatsvinden. Momenteel oefent hij nog steeds macht uit vanuit de hemel [= de aanklager der broederen] en verleidt de hele wereld.

De tekst uit Jesaja overtuigt mij niet.

Deze teksten uit Lukas 10: 17-19 en Mattheus 12:28 en 29 wel (Willibrordvertaling):

‘Heer,’ zeiden ze, ‘zelfs de demonen onderwerpen zich aan ons in uw naam.’ Hij zei tegen hen: ‘Ik zag de satan als een bliksemschicht uit de hemel vallen. Kijk, Ik heb jullie de macht gegeven om op slangen en schorpioenen te trappen en in te gaan tegen alle vijandelijke krachten; niets kan jullie deren.
Maar als Ik met de hulp van de Geest van God de demonen uitdrijf, dan is kennelijk het koninkrijk van God onder u gekomen. Of hoe kan iemand het huis van een sterke binnendringen en de inboedel weghalen als hij niet eerst de sterke vastbindt? Pas dan kan hij zijn huis leeghalen.
Openbaring 12: 5,6 gaat over de vrouw [= Israel] die een 'mannelijke zoon' baart [= een beeld van Christus en de Gemeente].

Dus Christus is het Kind, wie anders?

Het wegrukken van het kind tot God en Zijn troon, gaat over de opname van de Gemeente, en niet over de hemelvaart van de Here Jezus.
Waarom gaat het niet over de hemelvaart?
De vrouw die de mannelijke zoon baart, is dus een beeld van Israel.

Die vrouw, Israel dus, vluchtte in de woestijn, alwaar zij een plaats had, haar van God bereid".

Mee eens

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het gaat niet om het "Jeruzalem van boven" , maar om het aardse Jeruzalem, waar de Here Jezus Christus bij Zijn wederkomst de rechtmatige troon van David zal innemen.

Christus is dus tot dan geen Koning op deze aarde.

Overigens wat in Openb. 12 wordt beschreven ligt nog steeds in de toekomst.

Satan is in het verleden nog niet uit de hemel geworpen. Dat velen dat denken is omdat in Jesaja 14:10-21 wordt beschreven hoe satan is gevallen, echter was dat een morele val.

Zijn letterlijke val zal dus pas in de toekomst plaatsvinden. Momenteel oefent hij nog steeds macht uit vanuit de hemel [= de aanklager der broederen] en verleidt de hele wereld.

Openbaring 12: 5,6 gaat over de vrouw [= Israel] die een 'mannelijke zoon' baart [= een beeld van Christus en de Gemeente].

Het wegrukken van het kind tot God en Zijn troon, gaat over de opname van de Gemeente, en niet over de hemelvaart van de Here Jezus.

De vrouw die de mannelijke zoon baart, is dus een beeld van Israel.

Die vrouw, Israel dus, vluchtte in de woestijn, alwaar zij een plaats had, haar van God bereid". God heeft een plek bereid voor Israel in de woestijn, en die plaats is PETRA waar het volk een schuilplaats zal krijgen.

De vrouw of Maria, de moeder vN de Heer.

Het andere is een semitofiele vervangingeer

Link naar bericht
Deel via andere websites

Openbaring 12:5

En zij baarde een mannelijken zoon, die al de heidenen zou hoeden met een ijzeren roede; en haar kind werd weggerukt tot God en Zijn troon.

"mannelijken zoon" legt de nadruk op het eerstgeboorterecht. Zijn er dan ook vrouwelijke zonen? Nee dus. Het staat er om nadruk te leggen op de mannelijkheid en dus op het eerstgeboorterecht, want daar gaat het over.

De Gemeente is geroepen tot zoonstelling, tot zoonschap. Wij worden aangesteld tot zonen.

"Gij zult de heidenen hoeden met een ijzeren scepter" staat in Psalm 2:7 en 9; en "Gij zijt Mijn Zoon, heden heb ik U gegenereerd". Dat gaat inderdaad over Christus, en daarom is het goed aan te tonen dat deze 'mannelijke zoon' de Here Jezus Christus is.

Wij hebben deel aan de zegeningen van Christus en dus is die mannelijke zoon niet alleen de Here Jezus, maar de Christus, inclusief Zijn Lichaam, de Gemeente.

"En haar kind werd weggerukt, met kracht weggenomen, tot God en Zijn troon", kan niet van toepassing gebracht worden op wat men kent als de hemelvaart van de Here Jezus.

Die omstandigheden waren anders.

Bovendien wil hier de draak het kind verslinden. Op dat moment wordt dat kind, voor het gevaar van de naderende draak, weggerukt tot God en Zijn troon.

Dat past helemaal niet op wat men kent als de hemelvaart van de Here Jezus.

Het gaat dus niet over de hemelvaart van de Here Jezus, maar over de hele Gemeente, waarvan Christus Jezus het Hoofd is.

Wat hier beschreven wordt, is de opname van de Gemeente, die met Christus op de troon gezet zou worden, want wij zullen met Hem tot zonen worden aangesteld om met Hem te heersen.

We zouden deze Schriftplaats naast Jesaja 57 leggen, want Gemeentelijke waarheid is namelijk in het O.T. verborgen.

Bron: Bijbelstudie 'Openbaring' . De gehele studie is beschikbaar als PDF en gratis te downloaden via de website vlichthus.nl.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maria is NIET de vrouw, maar heel Israel en daaruit wordt een zoon geboren en dat is een volk.

Als men in die mannelijke zoon de Gemeente niet herkent, heeft dat in de eerste plaats als oorzaak dat men de Gemeente als zodanig niet kent.

Een van de belangrijkste problemen in de theologie is dat de Gemeente pas ontstaan is bij de opstanding van Christus en dat Die Zelf de Eersteling, de Eerstgeborene van de Gemeente [Ekklesia] is. Wij zijn de eerste gelovigen onder het Nieuwe Verbond en hebben deel gekregen aan het eerstgeboorterecht van Christus en daarom worden wij beschreven als leden van het lichaam van een man. De Gemeente vormt dus een mannelijk lichaam.

Bron: Bijbelstudie 'Openbaring'.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het gaat niet om het "Jeruzalem van boven" , maar om het aardse Jeruzalem, waar de Here Jezus Christus bij Zijn wederkomst de rechtmatige troon van David zal innemen.

Christus is dus tot dan geen Koning op deze aarde.

Overigens wat in Openb. 12 wordt beschreven ligt nog steeds in de toekomst.

Satan is in het verleden nog niet uit de hemel geworpen. Dat velen dat denken is omdat in Jesaja 14:10-21 wordt beschreven hoe satan is gevallen, echter was dat een morele val.

Zijn letterlijke val zal dus pas in de toekomst plaatsvinden. Momenteel oefent hij nog steeds macht uit vanuit de hemel [= de aanklager der broederen] en verleidt de hele wereld.

Openbaring 12: 5,6 gaat over de vrouw [= Israel] die een 'mannelijke zoon' baart [= een beeld van Christus en de Gemeente].

Het wegrukken van het kind tot God en Zijn troon, gaat over de opname van de Gemeente, en niet over de hemelvaart van de Here Jezus.

De vrouw die de mannelijke zoon baart, is dus een beeld van Israel.

Die vrouw, Israel dus, vluchtte in de woestijn, alwaar zij een plaats had, haar van God bereid". God heeft een plek bereid voor Israel in de woestijn, en die plaats is PETRA waar het volk een schuilplaats zal krijgen.

De vrouw of Maria, de moeder vN de Heer.

Het andere is een semitofiele vervangingeer

Klinkt interessant. Zou je hier wat meer ver kunnen delen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid