Spring naar bijdragen

Het korte-vragen-topic [17]


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 401
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Morgen wil ik lasagne gaan maken. Daarvoor heb ik vandaag gehakt gekocht dat nu in de vriezer staat. Kan ik morgen de helft (zoveel heb ik nodig) gehakt uit het bakje nemen en meteen in de pan doen of moet het eerst een aantal uur ontdooien?

Ik laat gehakt meestal in de pan op heeeeel zacht vuur ontdooien terwijl ik het uiteen schraap en als alles stuk en min of meer dooi is vuur wat hoger om echt te bakken.

Groter probleem lijkt me dat je de helft van een bevroren portie gehakt nodig hebt. Eenmaal ingevroren en ontdooit mag je het niet weer opnieuw invriezen maar moet je het binnen een dag gebruiken (wat vervolgens wel weer in koelkast of vriezer bewaard mag blijven). Maar een blok bevroren gehakt krijg je niet zomaar doormidden..

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

Ja, het maakt gebruik van internet om je berichten te verzenden. Je moet je, geloof ik, aanmelden door middel van sms authenticatie, waardoor je nummer bekend is bij WhatsApp. WhatssApp gaat je contactlist door en ziet, omdat het nummers in de database heeft, welke contacten WhatsApp hebben. Deze staan dan(onder ajfoon iig) onder Favorieten.

Om via WhatsApp gratis te smsen zul je dus of verbinding met the interwebz moeten hebben door middel van WiFi, of door een 3G\GPRS, etc connectie te hebben. Dat laatste kan uiteraard maandelijks wat kosten.

Tenminste, dat denk ik. Zeker weten doe ik niet ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Moet een getuige voor de wet/ gemeentehuis iemand van de familie zijn?

Niet dat ik weet. Volgens mij kan je zelf ter plekke 2 mensen van de straat af plukken. Bij wijze van spreken dan.

Ik weet het eigenlijk wel zeker aangezien vrienden van mij getrouwd zijn en vrienden als getuigen hadden.

Voor Nederland klopt dat, sterker nog het kunnen ook twee andere ambtenaren zijn. Maar ik weet niet of dat ook voor België geldt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Moet een getuige voor de wet/ gemeentehuis iemand van de familie zijn?

Nee. Zie hier:

deze overheidswebsite[/url]":21xdke5i]Het is de burgemeester of de schepen van de burgerlijke stand die het huwelijk voltrekt. Toekomstige trouwens hebben de mogelijkheid geen, één, twee, drie of maximum vier getuigen aan te duiden om aanwezig te zijn bij hun huwelijksvoltrekking en de huwelijksakte mee te ondertekenen. Een getuige hoeft geen bloedverwant te zijn.

Hm, ik zie wel dat niet alle info daar up to date is. Het recht op verzet is 2 jaar geleden afgeschaft (lijkt me voor jullie situatie ook wel relevant en een opluchting :) )

Link naar bericht
Deel via andere websites
Moet een getuige voor de wet/ gemeentehuis iemand van de familie zijn?

Nee. Zie hier:

deze overheidswebsite[/url]":3orvcu93]Het is de burgemeester of de schepen van de burgerlijke stand die het huwelijk voltrekt. Toekomstige trouwens hebben de mogelijkheid geen, één, twee, drie of maximum vier getuigen aan te duiden om aanwezig te zijn bij hun huwelijksvoltrekking en de huwelijksakte mee te ondertekenen. Een getuige hoeft geen bloedverwant te zijn.

Hm, ik zie wel dat niet alle info daar up to date is. Het recht op verzet is 2 jaar geleden afgeschaft (lijkt me voor jullie situatie ook wel relevant en een opluchting :) )

Waar heb je de info vandaan, dat het recht van verzet afgeschaft i? Ik kan dat niet vinden, en heb ook het idee dat dat nog wel degelijk bestaat?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Pardon, dit is een Belgische site, vandaar waarschijnlijk.

In Nederland bestaat het recht op verzet nog wel, voor zover ik weet. Anders hebben ze op het advocatenkantoor waar ik werk de boel niet goed bijgehouden, laatst hadden we daar nog een zaak van dit soort, vandaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid